توسعهدهنده سابق بایوور عدم وجود تنوع را یکی از دلایل شکست Andromeda میداند
یکی از توسعهدهندگان سابق بایوور معتقد است که عدم وجود تنوع در نژاد و همچنین تفکرات کارکنان بایوور باعث شکست Andromeda شده است و گفته است که در باییور کسی به نظرات او اهمیت نمیداده.
یکی از بزرگترین و شاید عجیبترین شکستهای سال جاری، سالی که عناوین موفق زیادی را به خود دیده است، Mass Effect Andromeda باشد. عنوان چهارم سری محبوب Mass Effect استودیو بایوور (Bioware) پس از عرضهاش با نقدهای متوسط، نارضایتی بازیکنان و شکست تجاری مواجه شد.
دلایل زیادی برای شکست این عنوان وجود داشتند و برخی از این دلایل نیز در گذشته بررسی شدهاند. هرچند که در یکی از قسمتهای پخش رادیویی Waypoint Radio، مانویر ایر (Manveer Heir)، یکی از توسعهدهندگان سابق بایوور اعلام کرد که عدم وجود تنوع درونی باعث شکست Mass Effect Andromeda شده است:
من تنها کسی نبودم که در این خصوص صحبت کردم. افراد دیگری نیز بودند؛ افراد سفیدپوست هم بودند، مردان سفید پوست. مردان خوب زیادی در بایور هستند که در این خصوص صحبت کردند. نویسنده اصلی در آن زمان به حرفهای ما گوش نمیداد؛ شاید هم اهمیت نمیداد. با توجه به این نوع هدایت تیم، این اتفاقات نیز محتمل بود. وظیفه هدایت تیم نیز فقط بر عهده افراد سفیدپوست بود.
وی همچنین گفت که بایوور احترامی برای نظرات او قائل نبود:
من متوجه شدم در محیطی کار میکنم که نظرات من را نمیپذیرفتند و نمیخواستند که من آنها را ابراز کنم. من احساس میکردم که آنها به من میگفتند کمتر عصبانی باشم و سر جایم بنشینم و ساکت باشم و من نیز نمیتوانستم این شرایط را تحمل کنم.
قطعا وجود تنوع در نظرات میتواند در ساخت چنین عناوینی بسیار مهم باشند که البته،طبق گفتههای مانویر ایر، این مورد در بازی Mass Effect Andromeda به چشم نمیآید و شاید همانطور که او میگوید، همین موضوع باعث شکست Andromeda شده باشد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
عاشق بازی های این شرکتم از دراگون ایچ گرفته تا سری بازی های مس افکت متاسفانه تا حالا نتونستم اندرمدا رو تجربه کنم در اولین فرصت اقدام به خریدش خواهم کرد
بازی مس افکت شاهکاره ولی متاسفانه در برابر بازی مبارزه در خلیج عدن حرفی برای گفتن نداره
الکترونیک ارتس کمپانی خود درگیر :laugh:
Steuggles of a developer
انیمیشناس هنوز به عنوان جوک استفاده میشه
مخصوصا حرکت لبا موقع حرف زدن (:
ما که تاحالا بایوور نبودیم ، نمیدونیم اونجا چه خبره ?:-) :-/
از بچه های گیم فا ، آقایونی که قبلا اونجا کارکردند بیان نظر بدن ببینیم اوضاع از چه قرار بوده.
جو سازنده ای داره 😀 کولراش باید عوض بشه و یه ابمیوه گیری پار.س خزر هم بزارن درکل کمبود خاصی نداریم ممنون که پرسیدی
مرد حسابی،متیو برومبرگ شوفاژارو تا اول ژانویه روشن نمیکنه،اونوقت میگی مشکلی نداریم؟
بماند که همون تابستونم از ساعت ۲ به بعد چرت میزد باید در سکوت کامل دکمه های کیبورد رو فشار میدادیم
آبمیوه گیری از همه مهم تر بود که گفتم دیگه
همه چیز به کنار،چقد نژاد پرستن…
ایشون داره به Manveer Heir تیکه می اندازه
یعنی این شخص
http://s9.picofile.com/file/8309939668/Screenshot_2017_10_24_14_47_57_554_com_android_chrome.png
شما دو کلمه اینگلیسی بلد باشی می تونی بفهمی روی فنجون چی نوشته.
اگر هم شما بازی ass effect andromeda رو بازی کرده باشی می بینی که نمی تونی کارکتر سفید پوست بسازی.
منم واقعا شرکت بایوور رو دوست دارم، ولی مشکل اصلی آندرومدا به نظرم اوپن ورلد بودنش بود، با وجود این همه بازی اوپن ورلد این نباید میرفت سراغش، با اتمسفر و جو عالی که بازی داشت به نظرم اگه خطی میبود و اولش مجبورت نمیکرد با همه خدمه آشنا شی و ۲ ساعت باهاشون حرف بزنی خیلی میتونست بازی موفقی بشه…
ایشالا تو آنتم جبران میکنن!!…
بازی رو خطی کنن?مس افکت رو? 😐
خطی منظورش این نیستش که یه داستانو بری جلو حق انتخاب تغییرش رو نداشته باشی
منظورش اینه که یه راهرو بدن یهت بری جلو ادم بکشی مثل رزیدت اویل اینجوری راحت تر میشه رو محیط کار کرد کلا کارش از ساختن کل ساختمون (بطور مثال) راحت تره
خط به منظور جهان بسته هستش اون خط شما داستان بسته هست مثل dying light که کلا یه خط داستانی داره ولی جهانش بازه
امیدوارم منظورمو رسونده باشم