صحبت‌های مایکروسافت در خصوص لغو توسعه Scalebound و پشتیبانی Quantum Break از ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا
صحبت‌های مایکروسافت در خصوص لغو توسعه Scalebound و پشتیبانی Quantum Break از ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا
صحبت‌های مایکروسافت در خصوص لغو توسعه Scalebound و پشتیبانی Quantum Break از ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا
صحبت‌های مایکروسافت در خصوص لغو توسعه Scalebound و پشتیبانی Quantum Break از ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا

صحبت‌های مایکروسافت در خصوص لغو توسعه Scalebound و پشتیبانی Quantum Break از ایکس‌باکس وان ایکس

مهرداد میرشاهی
۲۳:۴۵ ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
صحبت‌های مایکروسافت در خصوص لغو توسعه Scalebound و پشتیبانی Quantum Break از ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا

یکی از بزرگترین موانع بر سر راه پیشرفت و عملکرد کنسول ایکس‌باکس وان از زمان عرضه‌اش تا به حال، تعداد کم بازی‌های انحصاری و کم‌تعداد بودن تعداد بازی‌های جدید (IP) این کنسول مایکروسافت تلقی می‌شود. به نظر می‌رسد که مایکروسافت تصمیم دارد تا در نسل هشتم، سرویس‌ها و بازی‌های خود را در یک سیستم واحد ادغام کند. اخیراً از شانون لوفتیس (Shannon Loftis) در این خصوص و مواردی بیشتر سوال شده است که در ادامه به بررسی پاسخ‌های وی می‌پردازیم.

به تازگی مصاحبه‌ای جدید از شانون لوفتیس، مدیر کل و ناشر جهانی مایکروسافت در وب‌سایت «Game Informer» منتشر شده است که در آن شاهد صحبت‌هایی در زمینه لغو توسعه بازی Scalebound نیز هستیم. لوفتیس در این خصوص اظهار داشت:

ما واقعاً درباره وضعیت این بازی صحبت نمی‌کنیم. این تصمیمی فوق‌العاده دشوار برای ما بود که روند توسعه این بازی را متوقف کنیم. استودیوی پلاتینوم گیمز (Platinum Games) شگفت‌انگیز و فوق‌العاده با استعداد است. وقتی ما برای بازی‌های خود تصمیم می‌گیریم، از خود می‌پرسیم: آیا این بازی مناسبی است؟ آیا این تجربه مناسبی است؟ آیا الان زمان مناسبی [برای این بازی] است؟ و اگر نتوانیم به هر سه پرسش پاسخ «بله» دهیم، روند توسعه یک بازی را ادامه نخواهیم داد.

در ادامه از لوفتیس در خصوص همکاری مایکروسافت با استودیوی رمدی (Remedy) نیز پرسیده شد که وی در جایگاه پاسخ بیان کرد:

آن‌ها با عرضه دو بازی Alan Wake و Quantum Break، دو محصول فوق‌العاده به بازار عرضه کرده‌اند. ما در رویداد گیمزکام اعلام کردیم که بازی Quantum Break با پشتیبانی از کیفیت ۴K در تعطیلات سال جاری میلادی به ایکس‌باکس وان ایکس راه خواهد یافت و همچنان به همکاری خود با استودیوی رمدی و دیگر توسعه‌دهندگان بزرگ ادامه خواهیم داد.

در نهایت از لوفتیس در خصوص عدم وجود یک بازی جدید برای کنسول ایکس‌باکس وان سوال شد که بنابر گفته‌های لوفتیس، وی معتقد است که این مهم به دلیل تفاوت‌های زیاد روند فعلی توسعه این گونه بازی‌ها در قیاس با نسل‌های پیشین است. او در این باره افزود:

در نسل‌های گذشته، شما این بازی‌های بزرگ را که زمان زیادی بر روی آن‌ها کار شده بود و بودجه‌ای بالایی نیز صرف‌شان می‌شد، به بازار عرضه می‌کردید و مردم نیز منتظر انتشار آن‌ها بودند. اما در حال حاضر، محتوای مناسب و با کیفیت متعددی در هر یک از سیستم‌های بازی نظیر استیم، پلی‌استیشن و اپل وجود دارد و برای بازیکنان روز به روز سخت‌تر می‌شود که بدانند کیفیت خوب در چه سیستمی قرار دارد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

صحبت‌های مایکروسافت در خصوص لغو توسعه Scalebound و پشتیبانی Quantum Break از ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا
صحبت‌های مایکروسافت در خصوص لغو توسعه Scalebound و پشتیبانی Quantum Break از ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا
صحبت‌های مایکروسافت در خصوص لغو توسعه Scalebound و پشتیبانی Quantum Break از ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا
صحبت‌های مایکروسافت در خصوص لغو توسعه Scalebound و پشتیبانی Quantum Break از ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا
صحبت‌های مایکروسافت در خصوص لغو توسعه Scalebound و پشتیبانی Quantum Break از ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • عاشق این بازی بودم و براش وان گرفتم

    • XBOX ONE X:THE BEAST INCARNATE گفت:

      اخرررش نفهمیدم کنسل شد یا دارند توسعش میدند ؟؟؟؟هر روز یه چیز میگند

      • هر روز یه چیزی نگفتن از همون موقع که کنسل شده یه مدتی که میگذره از کنسل کردنش دفاع میکنن. چون اینو خیلی میزنن تو سرشون که چرا کنسل کردن. در کل علت کنسل شدنش میتونه اختلافات بین یه شرقی که هر هفته کنسولی که داره براش بازی میسازه فروشش به صد عدد هم نمیرسه و یه غربی که میبینه همچین اتفاقی داره می افته و به فروش این بازی با این بودجه شک میکنه(منم بودم میکردم) البته اینا فرضیات منه قصد توهین به فن ها ندارم :yes:

  • playdead1990 گفت:

    “اما در حال حاضر، محتوای مناسب و با کیفیت متعددی در هر یک از سیستم‌های بازی نظیر استیم، پلی‌استیشن و اپل وجود دارد و برای بازیکنان روز به روز سخت‌تر می‌شود که بدانند کیفیت خوب در چه سیستمی قرار دارد.”
    اصلا هم سخت نیست و همه میدونن واسه کیفیت و کمیت بهتر باید برن سمت….(اپل چی میگه این وسط؟مایکروسافتم داره قیمه هارو میریزه تو ماستا 😉 )

  • cv گفت:

    واقعا جای تاسف که استاد کامیا با مایکروسافت همکاری کرد و ۵ سال از عمرش تلف کرد
    علت اصلی کنسل شدن Scalebound بی شک One X و پورت pc بود
    بازی با گرافیک قابل قبول روی One بدون مشکل روند توسعه رو طی می کرد
    که یه دفعه فیل اسپنسر وارد شد ما یه کنسول قدرتمند داریم و این گرافیک قابل قبول نیست و ۴k هم باید اضافه کنید
    کامیا هم درخواست بودجه و زمان بیشتر کرد
    فیل اسپنسر هم Middle finger به کامیا نشون داد و کنسل کرد

    • CV جان از شما بعیده این حرف اخه اضافه کردن رزولوشن ۴K چه ربطی به لغو بازی داره اصلا بر فرض مایکرو گفته بازی رو برای PC هم پورت کنن اینم اخه دلیل لغو نیست اگر حرف زمان بود رمدی هم برای ساخت کوانتوم بریک چند سال وقت صرف کرد مایکرو چ.ی.ز.ی گفت؟؟؟ کرک داون هم با گرافیک سل شید الان مدام تاخیر میخوره مایکرو کنسل کرد؟؟ به این مسائل ارتباطی نداره مطمئنن اختلاف سره یکسری مسائل بوده ولی ربطی به ۴K یا پورت PC نداره

      • محمدرضا جان ینگاه به روند کامنت گذاری دوستمون بکن متوجه فن بازی همیشگیشون میشی 😉 کسی ک دلیل لغو بازیو پورت نکردن بع ۴k میدونه دیگه کار از این حرفا گذشته

      • cv گفت:

        درود
        ساخت بازی از سال ۲۰۱۱ شروع شده و تا ۲۰۱۵ حداقل ۳۰ یا ۴۰ میلیون برای مایکروسافت هزینه داشته
        همانطور که از دمو ها مشخص بود بازی مشکلات فنی داشت اگه نگیم ضعیف گرافیک متوسط داشت روی One انتظار دیگه ای نمی رفت
        با ورود One X دیگه ضعف گرافیکی قابل قبول نبود
        مایکروسافت دید که برای تغییرات حداقل ۲ سال دیگه زمان نیازه و میلیون ها دلار پول
        در بهترین حالت ممکن متای بالای ۹۰ فروش بازی بیشتر از ۴ میلیون نمیشه
        و گرنه حدود ۲ میلیون
        به جای اینکه این همه هزینه کنن آخرش هم شکست تجاری رقم بخوره کنسل کردن
        پورت pc نیازمند وقت و هزینه است و گرنه ضررش بیش از منفعت
        نمونش همین کوانتوم بریک
        مایکروسافت مانور بسیاری روی DX 12 داد که قراره معجزه کنه ولی پورت بد عجله ای کوانتوم بریک آبرویی خودش برد
        هر چند الان GEARS و FORZA خیلی بهتر شده
        مایکروسافت قرار بود همه ای سرگرمی ها رو در قالب یه کنسول عرضه کنه روی کوانتوم بریک به عنوان پیوند دهنده ای گیم و سریال سرمایه گذاری زیادی کرد
        با توجه به گرافیک فوق‌العاده و سم لیک فروش بازی تضمین شده فرض می کردن
        در حال حاضر پرفروش‌ترین بازی ها شوتر های آنلاین
        مایکرو به شدت به دنبال انتشار کرک داون تا از این بازار عظیم سهمی داشته باشه
        ولی مشکل این که سخت افزار ضعیف One عملا قابل اجرا نیست

        • cv جان متاسفانه اسم شما رو نمیدونم ولی در اینکه بازی مشکلات فنی داشته شکی نیست همه هم میدونن که در تریلر افت فریم های پی در پی کاملا مشخص بود خب سوال اینجاست اینکه کامیا نتونسته بعد از چند سال مشکلات فنی رو درست کنه مقصر کیه؟؟؟؟ خب اگر سخت افزار وان مقصر هست به قول خودت مایکروسافت وان اکس رو ارائه کرد که این مشکلات نباشه روی همون سخت افزار معمولی وان اینهمه توسعه دهنده دارن بازی ارائه میدن چطور فقط کامیا نتونسته بازی رو درست بهینه کنه یعنی در سال اینهمه بازی برای وان بهینه میشن خیلی هاش مشکلی ندارن فقط کامیا مشکل پیدا کرده این قابل قبول نیست در اینکه مایکرو بازی رو کنسل۱۰۰درصد اشتباه کرد و باید برای مدیریت اشتباهش تاسف خورد اما در اینکه همه تقصیر گردن مایکرو و سخت افزار هست و کامیا هم فرشته بزرگ خب این دیگه …… بازم میگم دلیل اصلی لغو بازی نه مربوط به رزولوشن ۴k هست و نه پورت pc بلکه مسائل و اختلافاتی بوده فکر نمیکنم به این دو مربوط باشه

          • cv گفت:

            مگه قرار بود با فیل اسپنسر ازدواج کنه که مسائل اخلاقی مطرح باشه
            ناشر پول میده استودیو میسازه اخلاق چه صیغه ای
            بی شک نتها پول دلیل اصلی
            فک کردی کامیا صبح با فحش به مایکروسافت شروع می کرد

            کامیا ایده های خارق‌العاده داشت
            اون اژدها که دکوری نبود
            صددرصد بازی نقشه های بسیار گسترده و یکپارچه داشته
            با طراحی هنری فوق‌العاده و پوشش گیاهی و جنگل
            مشکل اینجا پیش میاد
            اگه اندکی با سخت افزار آشنایی داشته باشی میدونی که رنگ سبز و روشنایی بیشترین فشار به سخت افزار میاره
            همین دلیل سازنده ها به تاریکی روی میارن
            مثل order 1886
            کامیا مجبور به این کار شد
            آخرین تریلر بازی کاملا تاریک بود
            بعد یه دفعه one x وارد شد و محدودیت از بین رفت
            حالا سخت افزار آماده است مایکروسافت دیگه هزینه نمیکنه

          • cv گفت:

            مگه قرار بود با فیل اسپنسر ازدواج کنه که مسائل اخلاقی مطرح باشه
            ناشر پول میده استودیو میسازه اخلاق چه صیغه ای
            بی شک نتها پول دلیل اصلی

            کامیا ایده های خارق‌العاده داشت
            اون اژدها که دکوری نبود
            صددرصد بازی نقشه های بسیار گسترده و یکپارچه داشته
            با طراحی هنری فوق‌العاده و پوشش گیاهی و جنگل
            مشکل اینجا پیش میاد
            اگه اندکی با سخت افزار آشنایی داشته باشی میدونی که رنگ سبز و روشنایی بیشترین فشار به سخت افزار میاره
            همین دلیل سازنده ها به تاریکی روی میارن
            مثل order 1886
            کامیا مجبور به این کار شد
            آخرین تریلر بازی کاملا تاریک بود
            بعد یه دفعه one x وارد شد و محدودیت از بین رفت
            حالا سخت افزار آماده است مایکروسافت دیگه هزینه نمیکنه
            بله صددرصد کامیا مقصر که خواست شاهکار خلق کنه

            • ببین cv جان داری بحث رو میپیچونی یک سازنده در ابتدا سخت افزار اون پلتفرمی که قراره براش بازی بسازه میسنجه از روی باد هوا که نمیاد استارت ساخت بزنه اول سخت افزار رو بررسی میکنه اگر سخت افزار وان برای شاهکار کامیا ضعیف بود چرا همون اول نگفت این طور که شما میگی چشم های کامیا رو بستن گفتن چشم بسته بیا برای سخت افزار ما بازی بساز این چه حرفیه که شما میزنی کامیا با اگاهی کامل ساخت بازی رو کلید زده با همون سخت افزار معمولی اینکه وسط کار کم اوردن مقصر کیه؟؟؟؟؟ هیچکس نمیگه کامیا شاهکار خلق نکنه شما خودت میگی پورت pc و رزولوشن ۴k دلیل کنار کشیدن کامیا هست باز اینجا میگین پول خب بله که پول دلیل اصلی هست من توی کامنتم اسمی از “اخلاق” اوردم؟؟؟؟؟؟ یک سخت افزار به دست توسعه دهنده میدن توسعه دهنده بررسی میکنه یا میگه “میتوانم ” یا میگه “نمی توانم” اقای کامیا با بررسی شروع کرده به ساخت چند سال داشته کار میکرده بعد یه دفعه به این نتیجه رسیدن که بله سخت افزار نمیکشه خب سخت افزار قوی تر تحویل استاد میدن مگه وان اکس کم قدرت داشت سازنده اگر سازنده باشه میاد روی سوئیچ عنوانی مثل اسکایریم پیاده میکنه کامیا نتوانست بازیش روی سخت افزار پیاده کنه سخت افزار قوی تر هم بهش دادن حتی در e3 2016 هم اعلام شد بازی برای pc خواهد امد خب ایا pc هم ضعف سخت افزار داره؟؟؟؟؟کامیا نتونست اهدافش رو روی سخت افزار پیاده کنه واین رو باید قبول کنه اسپنسر هم ۱۰۰ درصد مقصر هست که هزینه اضافی برای بهینه شدن مجدد بازی نکرد

              • cv گفت:

                منظورم همون مشکلاتی که فیل اسپنسر میگفت
                استودیو شرق و غرب با هم متفاوت
                غربی ها ابتدا دموی فنی میسازن و بعد گیم پلی تا حدی گسترش میدن که توان سخت افزار خارج نباشه
                ولی ژاپنی ها ابتدا گیم پلی و داستان طراحی میکنن بعد وارد بحث فنی میشن
                وقتی کامیا شروع به کار کرد One در حد یه کیت بود
                طبیعیه که تصور غلطی از پیدا کنه
                وقتی یه این نتیجه رسید که ۳ سال از شروع ساخت گذشته بود
                کامیا یه نابغه است و درگیر مسائل مالی نیست و فقط به فکر خلق شاهکار
                اگه طرف مایکروسافت بگیریم که هدف اولش سود دهی نه شاهکار بودن بازی فاتحه گیم خوانده است
                به خاطر فروش تضمین شده ۱۰۰ میلیون دلار به کوالیشن داد
                ۱۰۰ دلار صرف کمپین طبلیقاتی Halo 5 کرد
                ولی چند میلیون خرج این بازی نکرد
                چون شاهکار بود ولی از نظر اقتصادی شکست میخورد

    • پنکه گفت:

      مرسی که تصمیم گیری های یکی از بزرگترین کمپانی های جهان و چندین میلیون سرمایه رو در چند خط برامون توضیح میدی رزومت رو بفرست حتمن جای نادلا استخدامت میکنن

      • S.i.t.b گفت:

        ببخشید من قصد بحث کردن ندارم ولی شما بهتر نیست به جای اینکه همش با
        نیش و کنایه صحبت کنین منطقی به ایشون توضیح بدین
        کابر cv نظرش رو گفته بدون هیچ گونه بی ادبی و بی احترامی
        مثل اینکه شما عادت کردین هرکسی علیه مایکروسافت حرف بزنه اینطوری رفتار کنین
        همین رفتارهای بچه گانه و عدم انتقاد پذیری سایت رو به این روز انداخته
        هر چند قبول دارم اکثر طرفدارهای سونی هم مثل شما رفتار میکنن و تحمل انتقاد رو ندارن

  • Godofwar0385 گفت:

    امیدوارم دوباره برن سر وقت ساختش من واقعا عاشق سبک هک اند اسلشم

  • 2B گفت:

    کاش یه همکاری مجدد بین سونی و این نابغه رخ بده نه بلد بورن، یه ای پی جدید یه شاهکار

  • arsalaan گفت:

    به نظر من بزرگ ترین مشکل Scalebound انتظارات بود. اشتباه ماکروسافت این بود که در اوج انتقادات به خودش برای نداشتن انحصاری بزرگ این بازیو خیلییی زودتر از زمان پخشش معرفی کرد. حالا همه انتظار داشتن یه بازی بشه که بازیایی مثل گاد رو قورت بده. اون زمان با هر طرفدار ماکرو که حرف میزدی اولین چیزی که میگفت این بود که صبر کن Scalebound بیاد. حقم داشتن چون مقصر کس دیگه ای بود و همه فکر میکردن با یه ابر شاهکار طزفن. ولی یکی از سخت ترین کارها واسه بازیساز اینه که بخواد انتظارات در این سطحو براورده کنه.
    شاید اگه بازی در سکوت خبری ساخته میشد روزی یه شاهکار میدیدیم . ولی….

صحبت‌های مایکروسافت در خصوص لغو توسعه Scalebound و پشتیبانی Quantum Break از ایکس‌باکس وان ایکس - گیمفا