کوری بارلوگ کارگردان عنوان God of War از عناوین خطی دفاع می‌کند - گیمفا
کوری بارلوگ کارگردان عنوان God of War از عناوین خطی دفاع می‌کند - گیمفا
کوری بارلوگ کارگردان عنوان God of War از عناوین خطی دفاع می‌کند - گیمفا
کوری بارلوگ کارگردان عنوان God of War از عناوین خطی دفاع می‌کند - گیمفا
کوری بارلوگ کارگردان عنوان God of War از عناوین خطی دفاع می‌کند - گیمفا
کوری بارلوگ کارگردان عنوان God of War از عناوین خطی دفاع می‌کند - گیمفا

کوری بارلوگ کارگردان عنوان God of War از عناوین خطی دفاع می‌کند

محمود کاوش
۱۲:۱۴ ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
شایعه بازی god of war در ماه سپتامبر منتشر می‌شود

کوری بارلوگ کارگردان عنوان God of War، در پی تعطیل شدن استودیوی Visceral Games و تغییر مسیر عنوان در دست ساخت آن‌ها یعنی Star Wars (از یک بازی خطی به تجربه‌ای وسیع‌تر)؛ از ماهیت عناوین خطی پشتیبانی نمود.

روز گذشته شرکت الکترونیک‌آرتز اعلام نمود که استودیوی Visceral Games تعطیل، و عنوان Star Wars در دست ساخت آن‌ها با تغییر توسعه‌دهندگان، از عنوانی اکشن-ماجراجویی خطی به “تجربه‌ای گسترده‌تر که موجب جذب مخاطبین بیشتر می‌شود” تبدیل خواهد شد. این خبر را می‌توانید از طریق این لینک در وب‌سایت گیمفا مشاهده کنید. صحبت‌های الکترونیک‌آرتز سبب ایجاد بحث‌های زیادی در انجمن‌های مختلف بازی‌های رایانه‌ای شده، و همچنین برخی از سازندگان نیز در این مورد اظهاراتی داشته‌اند. یکی از جالب‌ترین نظرات مربوط به کارگردان عنوان God of War، آقای کوری بارلوگ بود. کسی که در توئیتر ابراز تاسف نمود، و اعلام کرد که اینگونه بازی‌ها همچنان می‌توانند طرفداران بسیاری را جذب خود کنند.

من عاشق عناوین تک‌نفره خطی هستم. برای من ناراحت کننده است که کلمه “خطی”، چیز بدی تلقی می‌شود. بازی‌هایی با داستان خطی همچنان طرفداران خود را دارند.

— Cory Barlog (@corybarlog) October 18, 2017

جالب است که آقای کوری بارلوگ در گذشته عنوان God of War در دست ساخت خود را بمانند یک اتوبوس گردشگری تشبیه کرده‌اند، که بازیکنان می‌توانند هرکجا که بخواهند از آن پیاده شوند و کمی کاوش کنند، و سپس سوار اتوبوس شوند و از سفر خود لذت ببرند. بحث بر سرعناوین خطی نیز مدتی است که بر سر زبان‌ها افتاده. حتی در سال ۲۰۰۹ و زمان عرضه Final Fantasy XIII نیز، این ‌بحث‌ها وجود داشته‌اند.

در نهایت باید گفت که بطور حتم یکی از جنبه‌های لذت‌بخش بازی‌های رایانه‌ای بحث تنوع آن‌هاست، و همچنان موقعیت‌های بی‌شماری برای عناوین خطی، جهان‌باز و راه‌ حل‌های پیش‌رو وجود دارد.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کوری بارلوگ کارگردان عنوان God of War از عناوین خطی دفاع می‌کند - گیمفا
کوری بارلوگ کارگردان عنوان God of War از عناوین خطی دفاع می‌کند - گیمفا
کوری بارلوگ کارگردان عنوان God of War از عناوین خطی دفاع می‌کند - گیمفا
کوری بارلوگ کارگردان عنوان God of War از عناوین خطی دفاع می‌کند - گیمفا
کوری بارلوگ کارگردان عنوان God of War از عناوین خطی دفاع می‌کند - گیمفا
کوری بارلوگ کارگردان عنوان God of War از عناوین خطی دفاع می‌کند - گیمفا
کوری بارلوگ کارگردان عنوان God of War از عناوین خطی دفاع می‌کند - گیمفا
کوری بارلوگ کارگردان عنوان God of War از عناوین خطی دفاع می‌کند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • erfanwoods گفت:

    بازی باید جهان باز باشه کمپانی های محبوب من یوبی سافت و راکستار هستن چون بازی های جهان باز می سازن

    • RPG Gamer گفت:

      کاملا با نظر آقای erfanwoods موافقم
      یه کسی که میخواد اورجینال بازی بخره باید اینو در نظر بگیره که بازی چقدر سرگرمش میکنه و چقدر گیمپلی داره.سبک RPG بهترین انتخاب برای چنین فردی هست.
      جناب Godofwar0385 عزیز.شمایی که میگی ویچر ماموریت حوصله سر بر داشت معلومه هیچی از سبک RPG نمیدونی قربونت برم.حوصله سر بر به چی میگی شما؟من به تمام کنسول باز ها احترام میزارم اما بعضی مواقع رگ تعصبی بودنشون میزنه بالا و زیادی تعصبی میشن.توی پست معرفی شدن Nioh برای PC با ۳ تا از کنسول بازا بحث کردم هر ۳ تاشون کم آوردن و ادامه جوابارو ندادن.بقیه هم حتی حوصله نکردن بخونن چون متنا زیاد بود.
      کنسول بازا محترمن ولی یه مقداری بعضیاشون زیاده روی میکنن.خوشحال میشم هر کسی خواست بحث کنه بره اون متنای من توی پست معرفی Nioh رو بخونه بعد بیاد با هم میتونیم دوستانه بحث کنیم.
      یه مقداری منطقی باشیم و کمتر تعصبی 😉

  • DG_DS_DBH_D_GOW_TLOU P2_S... گفت:

    بازی باید خطی باشه کمپانی محبوب من یعنی سونی به جز چند نمونه مثل inFAMOUS و Horizon Zero Dawn و Days Gone و چند مور محدود دیگه همش عناوین خطی میسازه چون میدونه صنعت گیم یعنی عناوین خطی

    • erfanwoods گفت:

      ۶۰ دلار نمیدم که یک فیلم ۶ ساعته رو بازی کنم . عوضش ۸۰ ساعت در محیط بازی می چرخم

      • Godofwar0385 گفت:

        والا ۶ساعت مفید بهتر از تاب خوردن های بیخود در محیط بازیه

        • Alireza_yoo گفت:

          شما دویست ساعت ویچر و بلادبورن بری نیم ساعتشم الکی نیست قیمتشونم از خیلی بازیای خطی کمتره

          • Godofwar0385 گفت:

            هر جفتشو تقریبا تا جاهاییش رفتم والا ویتچر که همش ماموریت های حوصله سر بر بود این نظر منه و کاملا هم شخصیه بلودبورنم فقط باید میگشتی تا راه و پیدا کنی البته اصلا نمیگم اینا بازیهای بدیند خیلیم خوبند ولی من دوست دارم بیخودی تو یه بازی سردرگم نچرخم یا دائم دنبال راه بکردم یا ناموریت های بیخود مثلا دو ساعت بگردم تا یه بز پیدا کنم بازیهای خطی مثل گاد و اویل چهار ده ساعت بازی میکنم ولی میدونم ده ساعت هیجان و گیم پلی و عشق

            • neiten گفت:

              بازی فقط خطی
              شرکتم فقط سانتا مونیکا
              ناتی داگ
              راکستار
              عشقم فقط کریتوس
              خشم هم فقط کریتوس
              شوتر فقط کالاف
              ماجراجویی فقط انچاردد

            • Omid4041 گفت:

              مولتی کالاف در حد همون استوری بتل هست اما ایا استوری کالاف قابل مقایسه با مولتی بتل هست نه خیر مولتی بتل شاهکار هست اما داستان کالاف خوب هست فقط

              • Yoshimitso گفت:

                داداش مولتی bo3 بازی کن بعد بیا اینو بگو چون مولتی کالاف سریعه دلیل نمیشه که مسخره باشه

                • چرا دلیل میشه از طبیعی بودن خارج میشه سرعت گلوله ها خیلی غیر طبیعی نسبت به واقعیته و اینکه گرافیکش خیلی پایینتر از بتله هم گرافیکش همم مکاینزم گیمپلیش اون موقع که کالاف بود قبول دارم بتل واقعا چیزی نبود اما الان ورق برگشته

                • Yoshimitso گفت:

                  خوب چون تو با گیمپلی با گیمپلی کالاف حال نمیکنی دلیل بر این نیست که منم حال نمیکنم بعدشم ملاک تو از برتری فقط بخش انلاینه بعدشم کی گفته که کلاف گرافیک بدی داره و در آخر اگه از نظر تو بتل انقدر خوبه چرا هر چند مدت از تعداد پلیرای انلاینش کم میشه؟
                  ۲۰۰۰۰۰ هزار پلیر تو ۳ تا پلتفرم به نظرت زیاده؟

              • امید جان همون چیزی رو گفتی که میخواستم بگم و قبلا هم میگفتم حوصله نداشتم توضیح بدم دستت درد نکنه که شما به این کوچولو توضیح دادی

                • Yoshimitso گفت:

                  کوچولو 😐
                  داداش حرف دهنتو بفهم هیچی بهت نمیگم
                  پرو

                • کوچولو قرار نیست که حتما سن باشه عزیز من مغز آدم هم میتونه کوتاه فکر باشه که میشه کوچولو 😐 والللللا شما برو اون کامنت بالاییه رو بخون متوجه میشی میگم چرا بتل بهتره تا کالاف حالا بازم شرمنده اگه حرفم بهت برخورد

                • Yoshimitso گفت:

                  ببخشید عصبی شدم
                  اما توطرف بتلی منم طرف کالافم پس اینجا ی چیز می مونه هرچی من میگم تو رد میکنی هرچی تو میگی من رد میکنم مثلا تو میگی که گیمپلی بتل بهتره خوب این نظر تو هست من با ی گیمپلی سریع تو بخش انلاین و حتی افلاین حال میکنم اما تو بخش افلاین که هیچی ولی تو بخش انلاین با گیمپلی گروهی کند کار میکنی پس از نظر هر دومون بازیه خودمون بهتره

                • نه نه بحث اینکه نظر تو چیه یا مال من چیه نیست بحث سر اینه که کدوم طبیعی تره اگه دقت کنی اکثر حرفام سر سرعت گلوله گرافیک و طبیعی بودنه ماهم گیم رو برای اینکه بیشتر به سمت واقعیت داره پیشرفت میکنه ازش لذت میبریم اصلا بحث سر سلیقه نیست سر کلیات مسئلس

      • دوست عزیز اون شش ساعت اگر شاهکار باشه همش لذت و درس های جالبیه که یاد میگیری مثلا بتلفیلد ۱ جز الکی اینو اونور رفتن و زارت و زورت همو کشتن چه لذت دیگه ای داره؟

        • Mega Knight گفت:

          قسم بخور چند درصد چیزایی که تو بازی ها یاد گرفتی را تو واقعیت به کار بردی؟
          بفهم که زندگی واقعی شوخی نیست که بخوان بازی ها بهت چیز یاد بدن
          بازی برا سرگرمی و لذته تمام

          • من قرار نیست بچم تو دستم بمیره یا برای پیدا کردن پسرم اتوبانو یک طرفه برم و برای پیدا کردنش راضی به خوردن داروی مرگ آور بشم یا برای گرفتن انتقام مرگ زن و بچم به جنگ با خدایان برم اما همه ی اینها یک مفهوم مشترک داره و اونم عشق و مبارزه و پایداری در راه اعتقادات و ارزش هاست کلید موفقیت در واقعیتم فکر کنم همین مفهوم باشه

            • اعتقادات و ارزش هایی که تو نظم نوین جهانی بهت یاد دادن؟؟؟ چند درصد از اعتقاداتی که داری بهشون یقین داری؟! هنوز خیلی موده ما به چیزی اعتقاد داشته باشیم اول باوره تکرار باور میشه ایمان و تقویت ایمان میشه اعتقاد هنوز ماها به باور هامون شک داریم عزیز

  • Godofwar0385 گفت:

    از نظر من بازیهای خطی و داستان محور خیلی خیلی طرفدار داره چرا باید بازیها همش بشه جهان باز یا دائم انلاین الان مثلا گاد انچارتد تلو هیلو گیرز اینا همش داستان محورندو خطی ایا طرفدار ندارند من خودم بازیهای خطیو بیشتر میپسندم در مورد جهان بازم باید بگم این کار و راکستار خوب انجام میده حتی یوبیسافتم به خوبی راکستار نمیتونه پیاده کنه گوریلا هم عالیه ولی هنوز هیچ جهان بازی واسم ردددو جی تی ای نمیشه مثلا مافیا ۳فقط اسم جهان بازو یدک میکشید اول تا اخرش اندازه یه محله های جی تی ای نبود در کل بازیهای خطی حالا حالا جای بازی کردن دارند و امیدوارم هیچ وقت از بین نره

  • Farhad-ps4 گفت:

    در اینکه بازی های خطی هم می تونن شاهکار باشن شکی نیست ولی واقعیتی رو باید پذیرفت که ماندگاری و میزان سود یک بازی OW پر محتوا (یعنی واقعن روش کار کرده باشن) به هر حال از بازی های خطی (حتی شاهکارهاشون) خیلی بیشتره واگه سازندگانی در خودشون می بینن که بازی ow خوب بسازن طبیعیه که نظرشون تغییر کنه
    الآن دوتا مثال از بازی های قدیمی میزنم، مثلن GTA sa یا AC 2 با اینکه خیلی وقته از انتشار شون میگذره مخصوصن GTA sa اما هنوز هم در نسل ۸ از یاد نرفتن و خیلی ها بازی می کنن هنوز سود داره برای شرکت ها

    • MS GAMER گفت:

      داداش نباید یادمون بره که همین AC2 مقابل یه بازیه خطی قافیه رو باخت و نتونست گوتی بشه ،شما به بازی های شاهکار تاریخ نگاه کنید میبینید که کفه ترازو به سمت بازی های خطی سنگینی میکنه

      • Farhad-ps4 گفت:

        MS GAMER
        گوتی شدن همیشه اولین و آخرین دلیل برای شاهکار بودن یه بازی نیست
        همونطور که دیدید یه بازی تمام آنلاین گوتی شد نه آنچارتد ۴
        که بنظرم واقعن آنچارتد ۴ چیزی کم نداشت
        بخش ماندگاری AC2 رو که قبول دارید؟!

        • MS GAMER گفت:

          بله بخش ماندگاری رو ۱۰۰% قبول دارم در مورد گوتی شدن هم حرف شما کاملا درسته ولی از نظره خیلی ها آنچارتد ۲ بهترین بازی سال شد،البته در بی نظیر بودن AC2 شکی نیست

          • Farhad-ps4 گفت:

            MS GAMER
            دوست عزیز هدف من از بیان AC2 که مقایسه اش با آنچارتد ۲ نبود که حالا کدوم شون واقعن لایق گوتی بودن، این رو فقط برای مثال آوردم در سود و ماندگاری بازی های OW وگرنه از این مثال ها زیاده در بین OW های ماندگار ، جدای از سری GTA در همین اساسین ها مثلن بلک فلگ رو هم داریم که بنظرم همیشه ماندگار می مونه بین rpg ها هم که مثال فراوانه اسکای ریم، ویچر ۳
            کمتر بازی خطی هست که به ماندگاری و مؤفقیت این مثال هایی که زدم برسه یک علت اصلی هم این می تونه باشه که بازی های خطی در هر مدلی که هستن بخشی از سلیقه ها رو راضی میکنه اما بازی های شاهکار OW معمولن همه ی سلیقه ها و سن ها رو راضی میکنه

  • من یکی از سبک های دوست داشتنیم خطی تک نفرست
    چون دراین سبک بازیها با داستان غنی سر و کار داریم
    امیدوارم موفق بشه چرا که خیلی طرفدار داره :yes:
    انتظار ۸ ساله برای بعضیا خیلی سخت بود انصافا برای نسخه جدید امیدوارم وقتی دوال شوک ب دست میگیرند
    حال کنند :yes:

    • erfanwoods گفت:

      من بازی می خرم که فقط و فقط سرگرم بشم ساعت ها پاش بشینم و سرگرم بشم . اگه دنبال داستان عمیق و پیچیده بودم این همه فیلم های فلسفی هست می رفتم اونا رو میدیدم . دیگه شرکت ها هم فهمیدن بازی ها باید آنلاین و صرفا برای سرگرمی و خندیدن با دوستان ساخته بشن نمونش pugb و gta v

  • Y PS گفت:

    واقعا باید به این طرز تفکر تبریک گفت :yes:
    بسیاری از عناوین شاهکار دنیای گیم خطی هستن و جهان باز بودن یا مولتی پلی بودن بازی تعیین کننده کیفیت بازی نیست…خوشبختانه سونی از بازی های خطی و با کیفیت همچنان حمایت میکنه ولی EA بیشتر دنبال سود از مولتی پلی و به نوعی فریب دادن گیمرها با اسم “جهان باز” هست

  • sorena گفت:

    گاد او وار درسته خطیه ولی واسه خودش یه دنیایی داره که از دنیای تمام بازی ها بزرگ تره و سخت میشه درش گم!نشد عجب دنیای عجیب ست دنیای کریتوس. تا به حال هیچ شخصیتی رو تو باری ها ندیدم که اندازه ی کریتوس درد و رنج و خیانت و هرچی بد هست کشیده باشه و آنقدر محکم استوار باشه 🙂 درس زندگی میده به آدم.
    مارا با تو ماجرایی هست کریتوس ۳>

  • playdead1990 گفت:

    بازی باید از نظر داستانی حرف واسه گفتن داشته باشه حالا میخواد سندباکس باشه یا خطی یا حتی جهان باز و به همه ی عناصرش توجه شده باشه مثل بلادبورن و ویچر ۳ که علاوه بر تعداد ساعات سرگرمی به همه ی مواردشون از جمله موسیقی و گرافیک و داستان و…توجه ویژه ای شده بود یا بازی هائی مثل mw یا the last of us که علاوه بر بی نظیر بودن بخش داستانی بخش آنلاین خوبی هم داشتن و فروششون هم عالی بود…این دیگه طمع سازنده ها رو میرسونه که میخوان با قرار دادن صرفا یه بخش آنلاین بی محتوا یا جهان باز بدون توجه به جزئیات و موارد کیفی فقط به فروش بالا برسن و خب اینقدر گیمر بی سواد و نوب پیدا میشه که اینارو سیرابشون کنه.

  • mohamad 47 گفت:

    خوشحالم هنوز بازی سازان قدیمی و کهنه کاری مثله کوری بارلوگ هستن که نرن سمت بازی های تمام انلاین. :yes: بازی اگر جهان باز باشه ولی محتواش کم باشه به چه درد میخوره!
    بازی های خطی خیلی زیادی بازی کردم که بعد ۱۰ بار بازی کردن هم محیطاش جذابیت خودشون رو حفظ کردن.مثله ۳ گانه همین خدای جنگ.سری انچارتد.تلو و …

  • همچنین استدیوی santa monica هم یه بیانیه برای استخدام کارکنان visceral games زده گفته که استعدادای خوبو استخدام میکنه! چقدر این استدیو و cory خوبن، بیصبرانه منتظر gow ام :yes:

  • شخصا از عناوین خطی بیشتر خوشم میاد
    لست
    آنچارتد
    گاد
    واقعا بازیایه خطی با تنوع محیط بالا خیلی بیشتر حال میده تا یه مپ همیشه ثابت

  • خوب گفته…بازی جهان باز خوبه ولی محدودیت هایی رو داره و نباید همینطوری برای جذاب کردن بازی برن جهان بازش کنن. بازی خطی برای امثال منم محبوب ترینه همچنان.

  • jackyy گفت:

    تجاری شدن چیزیه که معمولا هنر و از بین میبره چه تو بازی چه تو فیلم و …
    حالا این وسط کاره اونایی که هنوزم هنر واسشون اولویت داره خیلی ارزشمنده

  • Gameresaade گفت:

    من از بازی های چند نفره آنلاین خوشم نمیاد
    بیشتر دلم میخواد که تو مسیر یه داستان قرار بگیرم ، جای یه شخصیتی باشم که ویژه باشه داستانی داشته باشه واسه خودش ، یه تجربه که منو به یه دنیایی ببره که غرق بشم توش و بتونم خودمو جای شخصیتای مختلف تصور کنم و قوه تخیلمو تحریک کنه
    هی بکش بمیر امتیاز بگیر اصلن برام جذاب نیس
    البته من فکر نمیکنم بازیایی که قسمت تک نفره ندارن بی ارزشن ، فقط من دوسشون ندارم و سلیقه من نیستن. این جور بازیایی که داستان ندارن یا همذات پنداری با کاراکترا خیلی پررنگ نیس و کلا خیلی تخیل آدمو تحریک نمیکنن و ماهیت رقابتیشون خیلی پررنگ تر از ماهیت هنریشونه رو موبایل خوبن ، جایی که واسه بازی کردن خیلی تمرکز نمیکنم یا یه زمان محدودی واسه بازی کردن دارم

    • Gameresaade گفت:

      در کل فک میکنم گیمرای حرفه ای دو دستن:

      ۱- اونا که رقابت و امتیاز گرفتن و پیشرفت کردن تو مهارت های مربوط به بازی و هیجان رقابت با ادمای واقعی و چالش های بی پایان براشون مهمه و کلا بازی براشون تجربه ای اجتماعی و رقابتیه

      ۲- اونا که تجربه قرار گرفتن تو یه دنیای خاص و داستان و همذات پنداری با شخصیتا و گشتن تو محیط بازی و ارامشه تنها بازی کردن رو همراه با چالش های محدود و قابل پیش بینی دوس دارن و کلن بازی براشون تجربه ای شخصی و هنریه

  • Tirbod گفت:

    با توجه به علایق مردم در این زمان تقریبا اکثر گیمر ها بازی مولتی پلیر را بیشتر ترجیح میدن از امار فروش بازی ها میشه فهمید و ea هم با توجه به خرجی که باید بکنه میدونست شاید سودی نکنه اینو خیلی از کمپانی ها فهمیدند.شما که مگید بازی های خطی بهتره برای خودتون میگید وگرنه سلیقه عامه مردم روی مولتی هست.یه چیز دیگه هم هست اینکه خرجی که مردم سر بازی های خطی میکنن بسته به زمانی که اونا را سرگرم میکنه نسبت به بازی ها مولتی خیلی کمه مثلا بازی خطی میگیره فوش فوقش دو سه هفته سرشه ولی بازی های مولتی در حد چندین سال هم میتونن سرگرمتون کنن.ولی متاسفانه یا شایدم خوشبختانه علاقه مردم رفته به سمت مولتی و شاید بازی های خطی تا ۱۰ سال دیگه بهش توجه ای نشه و دیگه شاهد خیلی از بازی ها نباشیم.همین انحصاری های سونی اگه به امار فروششون نگاه کنید فروش خیلی کمتری نسبت به فروش بعضی از بازی ها فقط توی ps4 داشتند
    با اینکه خودم دوست ندارم ولی حقیقتیه که باید قبول کرد

  • Witcher گفت:

    از EA پول پرست غیر این هم انتظار نمیرفت هر ژانری زیبایی های خودش رو داره مثلا بازی مثل Beyond رو میشه جهان باز کرد؟ Dead Space 3 یکی از بهترین بازی هایی بود که بازی کردم

  • omidpava گفت:

    سلام
    دوستان تو این مدت هفت هشت سالی که این جام احتمالا اولین کامنتیه که میخوام بنویسم.
    و چیزی که باعثش شد این کلمه رایج *شاهکار* هستش
    قبلنا میخواستیم بگیم وارکرافت شاهکاره کل بدنمون میلرزید
    که بعداز اینکه کلمه قلمبه سلمبه* شاهکار* رو چسبوندیم رو بازی باسیل عظیم سوالات و انواع و اقسام حرف ها چکار کنیم چرا که این کلمه به خصوص واقعا جایگاه بالایی داشت و اگه در مورد بازی ای خدایی نکرده از دهنمون در میومد باید کلی در موردش توضیح میدادیم و رسما کارمون زار میشد.. اما از بد روزگار همین جور گذشت و گذشت تا اینکه کلمه *شاهکار*کاملا دستکاری شد و الان که به راحتی هرچه تمام تر به هر بازی میبندنش ….واقعا چرا به هر بازی میگین شاهکار..
    لیمبو شاهکاره…اینساید شاهکاره…اساسینز شاهکاره…تلو و انچارتد و نیو و هورایزن و ابزو و جورنی شاهکارن
    گرز شاهکاره … گاد شاهکاره … فورزا و هیلو و مس افکت هم شاهکارن..ورلد اف گو شاهکاره … انگری بردز و pvsz هم شاهکارن… اسفالت شاهکاره…تام رایدر هم هست …استریت فایتر و مورتال و تکن شاهکارن… کالاف و بتل هم که هستن….جی تی ای که از همون اول شاهکار بوده …. شاهکاره شاهکاره….اخه این که نشد همه بازیا که شدن شاهکار … نه یه نقد درست حسابی نه حرف بدرد بخوری نه اطلاعات خوبی از وقتی که گیمفا رو باز میکنی اکثر کامنتا دعوای مالکان و مدیر عاملان سونی و ماکروسافته سر اینکه کی کنسولش بهتره باقیشم که هرچی باشه کامنت زیرش اینه :وای دمت گرم استدیو فلان یا ناشر که شاهکارت ۳ سال بعد میاد و حتی یه گیم پلی از بازیت ندیدیم فقط یکی دو تا تریلر سینماتیک دیدیم…
    ینی شما حساب کنید تلو و بازی کوجیما هنوز هیچی ازش ندیدیم و جلو جلو شاهکار شده!
    در کل به نظر من از کل نسل هشتم تمام بازیایی که ببرون اومد فقط ۲ تا بازی بود که میشه در مورد شاهکار بودنشون بحث کرد
    یکی ویچر
    بعدی بلاد بورن
    ینی دارک سولز ۳ که زندگی من بوده از موقعی که اومد و حتی انچارتد ۴ و اینساید و غیره هم در بهترین حالت ممکن بازیای خیلی خوبی بودن و نه *شاهکار*.

    • DG_DS_DBH_D_GOW_TLOU P2_S... گفت:

      خوب همین نظر شخصی تو که Bloodborne و The Witcher 3: Wild Hunt شاهکارن ممکنه افراد زیادی مخالف باشن با این حرف چون ذهن هرکس تعریف متفاوتی از شاهکار داره
      بازی The Last of Us Part II و Death Stranding به واسطه پشتوانه و سازندگانش که شاهکار خطاب میشن یا Red Dead Redemption 2 چون اینارو کسایی میسازن که تضمین شده هستن در ضمن هیچوقت نمیشه گفت چی شاهکاره چی نیست چون هرکس دنیای خودشو داره و شاهکارهای خودش رو …
      همونطور که افراد زیادی هستن که بازی های The Order: 1886 و Ryse: Son of Rome رو شاهکار میدونن و بهترین بازی های زندگیشون هست چون اونا از این بازی ها لذتی بردن که از هیچ کدوم از بازی هایی که ممکنه تو بگی شاهکارن نبردن به نظرم واژه شاهکار تو ذهن هرکس متفاوت از بقیه هست و حتی غیر ممکنه بشه ثابت کرد چی شاهکاره چی نیست …

      • mohamad 47 گفت:

        DG_DS_DBH_D_GOW_TLOU P2_SM_W
        موافقم باهات.برای مثال من doom 2016 رو شاهکار میدونم و خیلی خیلی باهاش حال کردم.وقتی به رفیقم معرفی کردم و بازیش کرد اصلا نتونست باهاش ارتباط برقرار کنه و شد یکی از بدترین بازی هاش تو ps4!!

    • ShahinSky گفت:

      خب اینکه ناراحتی نداره! هرکسی طبق نظر خودش با یه بازی خیلی حال میکنه و میگه شاهکاره، مثلا یونیتی رو خیلی گفتن خوب نیست ولی بنظر من شاهکار بود، این ی نظر شخصیه و چیز بخصوص و پیچیده ای نیست که حتی قابل بحث باشه! ، سبک پیچیده ی rpg که عامه پسند نیست برای شما شاهکاره خیلیم خوب، دیگه قرار نیست به کسی جواب پس بدیم چرا بنظرمون فلان بازی شاهکاره
      و راجب لست و انچارد ۴ خدای جنگ جدید و بازیه کوجیما حسابشون از بقیه بازیا جداست اول شاهکار بودن بعد تبدیل به بازی شدن
      واقعا بعد از ده سال کامنت گزاشتی که بفهمونی نمیتونی نظر شخصی گیمرا راجب سبک مورد علاقشون رو درک کنی!!

      DG_DS_DBH_D_GOW_TLOU P2_SM_
      خب طبیعی ام هست، توی چهل سال اخیر واژه ی نظر شخصی از فرهنگ لغت ایران پاک شده و تعجبی ام نداره بعضیا واسشون پیچیده هست نظر شخصی که کی چی میگه یا چی میخاد

    • Farhad-ps4 گفت:

      omidpava
      دوستان پاسخ شما رو دادن، واقعیت اینه شما موضوع رو خیلی سخت گرفتی! در حالی که موضوع کاملن ساده ست هرکی می تونه از هر بازی لذت ببره و طبیعی هست شما از هرچی لذت ببری برات شاهکار میشه دیگه این حرف ها رو نداره که می گی میترسیدم نظرم رو بیان کنم ! این همه کامنت اسپم توی گیمفا هست در بدترین حالت فوقش کامنت شما هم میشه به اسپم ! یا نهایتش منفی فیک میگرفتی! آسمون که به زمین نمیاد (این منفی های فراوان هم می بینی گاهی اوقات، ۹۹ درصد شون فیک هست و فوقش کار یکی دونفره)

  • ShahinSky گفت:

    هر دو سبک خطی و جهان ازاد خوبن بستگی داره بازی چی باشه
    اما خطی ی چیزه دیگست
    مثل لست اف اس که به هزار تا بازیه جهان ازاد (غیر از راکستار) میارزه یا خدای جنگ جدید و بازیه کوجیما که اخرت بازی هستن

  • Navidoo گفت:

    افرین به این کارگردان.البته که بازی هایی مثل witcher یا dragon age عالی هستن بعضی از بازی های open world بهترین بازی هایی هستن که تا به حال تموم کردم ولی اینکه دیگه همه بازی ها به این سمت برن واقعا اشتباه.یه بازی مثل metal gear که نسبت به نسخه های قبلش واقعا کم اورد(البته بگزریم از اون مسائل بین شرکت و کوجیما)یا homefront که گند زد.یه شرکت مثل ناتی داگ از بعد جک اند دکستر ۲ شروع به توسعه بازی هاش داد و هنوزم ادامه داره توی uncharted 4 هم به راحتی میشد دید ولی بی دلیل کش و قوس ندادن بهش.یه خط داستانی داشت یه شروع وسط و انتها تمام .بهترین مثالش MASS EFFECT 2 با اینکه پایان مختلف داشت و هر تصمیمت تاثیر گذار بود پرش نکرده بودن از ماموریت های مزخرف.مثل اینکه توی بازی پیرزنه بگه برو گربمو از بالای درخت بیاروبسه دیگه هنر اصلی هر سبک در افراد حرفه ایه که میسازنش.پس بهتره سعی نکنن تمام بازی ها رو یکسان بسازن

کوری بارلوگ کارگردان عنوان God of War از عناوین خطی دفاع می‌کند - گیمفا