Phil Spencer از اضافه شدن قابلیت بازی میان پلتفرمی بین ایکس‌باکس و پلی‌استیشن نامطمئن است - گیمفا
Phil Spencer از اضافه شدن قابلیت بازی میان پلتفرمی بین ایکس‌باکس و پلی‌استیشن نامطمئن است - گیمفا
Phil Spencer از اضافه شدن قابلیت بازی میان پلتفرمی بین ایکس‌باکس و پلی‌استیشن نامطمئن است - گیمفا
Phil Spencer از اضافه شدن قابلیت بازی میان پلتفرمی بین ایکس‌باکس و پلی‌استیشن نامطمئن است - گیمفا

Phil Spencer از اضافه شدن قابلیت بازی میان پلتفرمی بین ایکس‌باکس و پلی‌استیشن نامطمئن است

AminTSL
۰۲:۰۲ ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
Phil Spencer از اضافه شدن قابلیت بازی میان پلتفرمی بین ایکس‌باکس و پلی‌استیشن نامطمئن است - گیمفا

تا به الان مایکروسافت یکی از حامیان بزرگ بازی میان پلتفرمی در این نسل بوده است و پس از سال ها مقاومت در این باره، بالاخره تسلیم شده و اجازه متصل شدن شبکه‌ی ایکس‌باکس لایو را به هر شبکه‌ی دیگری برای بازی چند نفره داده‌اند. همچنین در این بین سونی نیز مایل به اجازه دادن بازی میان پلتفرمی کامل است اما به دلیل سیاست‌های متقابل این دو شرکت تا به الان این اتفاق هنوز رخ نداده است.

بر اساس خبرهایی که اخیرا منتشر شده است به نظر می‌رسد به زودی مایکروسافت قابلیت بازی میان پلتفرمی کامل را نه تنها بین ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی و موبایل بلکه حتی با نینتندو نیز قرار است برقرار کند. بازی‌هایی نظیر Rocket League و Minecraft در میان عناوینی هستند که در حال بهره مند شدن از این قابلیت بین ایکس‌باکس و این پلتفرم‌ها می‌باشند. در این بین سونی نیز همچنان به مقاوتمش ادامه داده و با پاسخ‌های مبهمی مانند “مسئولیت داشتن در قبال پایگاه کاربریش” از این قضیه رد می‌شود، اما مایکروسافت اشاره داشته است که کار کردن با سونی بر روی این مشکل را ادامه خواهد داد، بنابراین هنوز می‌توان در مورد اضافه شدن این قابلیت بین این دو کنسول محبوب امیدوار بود.

با این حال تمام امیدواری که برای شما باقی مانده است ممکن است با این خبر از بین برود، زیرا رئیس بخش ایکس‌باکس یعنی آقای Phil Spencer بیان کردند که اضافه شدن قابلیت بازی میان پلتفرمی بین ایکس‌باکس و پلی‌استیشن ممکن است رخ ندهد.

ما همیشه با سونی صحبت کرده‌ایم. با وجود عنوان Minecraft بر روی سونی، ما شاهد یکی از بزرگترین بازی‌ها از نظر فروش و گیم‌پلی بر روی پلتفرم آن‌ها خواهیم بود. اما از طرف دیگر ارتباط با نینتندو بر روی این بسیار قوی بوده است. آن‌ها پشتیبانی عالی را انجام دادند و ما نیز به همکاری با آنان ادامه دادیم. اما من فکر می‌کنم دیدگاه سونی متفاوت است. آن‌ها باید درباره‌ی دیدگاهشان صحبت کنند.

وی همچنین افزود:

من واقعا انگیزه و برنامه آن‌ها را متوجه نمی‌شوم. من می‌دانم که یک دیدگاه قطعی وجود دارد و آن این است که اگر دوست من بخواهد کنسولی را بخرد، او نمی‌تواند با افراد دیگری که کنسول‌های متفاوتی دارند بازی کند، بنابراین باید کنسولی مشابه چیزی که من دارم را تهیه کند. این دلیلی است که نمیشود آن را کنار گذاشت. بنابراین ما عنوان Mincraft را به عنوان یکی از بزرگترین بازی‌ها بر روی هر پلتفرمی قرار داده و اجازه دادیم تا مردم بدون در نظر گرفتن هر دستگاهی که دارند با یکدیگر بازی کنند. من فکر نمی‌کنم هر کسی با رویکردی مشابه در این اکوسیستم صحبت کند. بنابراین من هیچوقت چیزی را از دست رفته نمی‌دانم اما فکر می‌کنم بعضی از دلایل اصلی و سناریوهای خاص واقعا از بین نمی‌روند. پس نمی‌دانم که چه چیزی قرار است تغییر کند.

این مایه‌ی تاسف است که سونی به این شکل سخت رفتار کرده و این مشکل را پشت گوش می‌اندازد، زیرا بازی میان پلتفرمی کامل، به درستی موجی به سوی آینده است. در حال حاضر سونی و کاربرانش در جزیره‌ای جدا فقط با خود ارتباط دارند در حالی که بقیه‌ی عوامل این صنعت به طور فزاینده‌ای ادغام می‌شوند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Phil Spencer از اضافه شدن قابلیت بازی میان پلتفرمی بین ایکس‌باکس و پلی‌استیشن نامطمئن است - گیمفا
Phil Spencer از اضافه شدن قابلیت بازی میان پلتفرمی بین ایکس‌باکس و پلی‌استیشن نامطمئن است - گیمفا
Phil Spencer از اضافه شدن قابلیت بازی میان پلتفرمی بین ایکس‌باکس و پلی‌استیشن نامطمئن است - گیمفا
Phil Spencer از اضافه شدن قابلیت بازی میان پلتفرمی بین ایکس‌باکس و پلی‌استیشن نامطمئن است - گیمفا
Phil Spencer از اضافه شدن قابلیت بازی میان پلتفرمی بین ایکس‌باکس و پلی‌استیشن نامطمئن است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Fight Club گفت:

    نظرات تو این مورد زیاده…
    نظر خودمو بخوام بگم… psn الان بزنم به تخته یه چند وقتیه خیلی خوب شده…حالا این وسط همیشه مشکلات ریزی هست… که سونی همیشه در حال رفعشه…
    حالا گیریم این قابلیت بازی میان پلتفرمی اجرا بشه… قطعا مشکلات چند برابر میشه….کلا منطقیه که سونی از مواضع خودش پایین نیاد و به کار خودش ادامه بده….
    اما یه سمت دیگه… صحبت های گهربار جناب Phil Spencer
    خب منی که الان ساعت ۳:۲۰ دقیقه بامداد با شلوارک تو تختخواب ….اونم تو ایران فکت صادر میکنم …
    اینو میدونم که سونی انحصار طلبه…. دیگه اینو همه فکر کنم بدونن
    اونوقت جناب Phil Spencer عزیز نمیدونه!
    قطعا میدونه…. به نظرم یه خورده این صحبت ها سیاه بازیه…

    • horizon fan گفت:

      به شخصه هیچ دلیلی نمیبینم سونی بخواد اینکارو بکنه البته خودم هم دوست ندارم این اتفاق بیوفته
      بنده الان هر بازی رو حالت مولتی پلیر میرم کلی کاربر هست همیشه سرور ها شلوغه حتی بازی های سلیقه ای و کم طرفدارتر مثل نیو تو چند ثانیه کاربر انلاین پیدا میکنه میری player vs player فقط ۳۰ ثانیه طول میکشه
      خب وقتی شرایط اینطوره سونی نفعی نداره براش که بیاد از کاربرهای خیلی خیلی کمتر رقیب واسه شلوغ کردن سرورا استفاده بکنه ولی برعکس مایکروسافت به کاربرهای سونی نیاز داره برای همین انقدر پا فشاری میکنه
      حالا اگه شرایط رو برعکس بکنی اینبار ممکن بود سونی درخواست مکرر داشته باشه پس فن های رقیب به حرفم خورده نگیرن

      • plunder گفت:

        دوست تو لایو به اندازه کافیه پلیر هستش یا برای سوییچ وکامپوتر بحث این من الانکنسول سونی دارم رفیقم وان نمیتونیم باهم بازی کنیم ولی با این حرکت این مشکل رفع میشه وگرنه توبخش انلاین کنسولهای ماکروسافت خیلی بهتر هستن البته فروش زیاد سونی باعث این انحصار طلبی شده

        • تو الان فکر میکنی اسپنسر به فکر من و تو هست؟ اگه به فکر ما بود نمیومد میلیون میلیون دلار بده به بازی سازا تا انحصاری زمانی بشن و فقط رو کنسول خودشون بتونن بازی کنن.
          دو روز دیگه اسپنسر میگه سونی بدون کمک ما به همچین موفقیتی نمیرسید…

      • Talos گفت:

        تو محلمون یه ارایشگر داریم، میری پیشش یک ساعت توضیح میدی موهامو اینجوری کن اونجوری کن، اخر سر یه کار از زمین تا اسمون متفاوت پیاده میکنه، بعدشم میگه مشتری صلاح خودشو نمیدونه من باید ابرو داری کنم!
        موضع سونی در این مورد(بازی بین پلتفرمی) هم همینه، من صلاح کاربر هامو بهتر از خودشون میدونم…
        هیچ ربطی هم به کمبود بازیکن در سایر پلتفرم ها نداره، اکس باکس رو به این بهانه کنار میزاره، استیم هم کمبود پلیر داره؟

        • ببخشید بی ادبی میـکـنم ولی شما مغلـطه رو از طـول و عـرض جـر دادی. شـرکت سـونی رو با آرایـشگـر محـلتون مقایـسـه میـکنـید؟ در ضمن چرا دروغ مـیـگی؟ سـونی چـند سـاله کـه با استیم کـراس پـلـتفرم داره. راکـت لـیگ، فایـنال فـانتزی ۱۴، War Thunder و… سونـی از زمـان PS2 با PC کراس پلتفرم داشته مثل NFS underground و Final Fantasy XI. مشـکـل سونـی نیسـت، مشـکل مـاکروسـافت و فـن های کـم اطـلـاع و بـی منـطق هسـتـند کـه نمیـخوان حقـیـقت رو درک کـنـند. ماکـرو چـرا ایـنقـدر روی مـایـنـکرافت تـاکید مـی کـنـه به نـظرت؟ چون برای کراس پـلتـفـرم نیـاز به XB live داره. در ضمـن خـود مـاکروهـم چـون الان زیردسـته افـتـاده دنبال پـلیربـیـس سـونی وگـرنه هرکـس هم کـه فراموش کنـه من فراموش نمیکنـم کـه مـاکـرو نسل قـبل با پیشـنهاد کـراس پـلتـفـرم سـونی مخالفت کـرد.

          • Talos گفت:

            دوست گرامی
            اول از همه و قبل از برچسب زدن، مفهوم و تفاوت مقایسه با تشبیه و تمثیل رو درک کنید…

            • عـزیـزم
              بـازی هایی کـه مـثال زدم فـقط برای این بـود کـه نشـون بدم سـونـی با ایـده ی کـراس پلـتفـرم مخـالـف نیست بلـکـه از حـامـیـان بـوده و از “دوران بـاسـتان” کـراس پـلتـفـرم داشـته(چـیزی کـه بـرای بـقـیه جـدیـده) و الـبته قـدیمـی بودنشون دلیل نمیشه کـه بهشون اعـبتـار نـدی. در ضـمن شمـا انتـظـار داری که تو هـمه ی بـازی هـا (مثل ژانـر شـوتـر که بـخـش اعـظـم بازی هـای آنلـاین شامل میشه) کـنـسول بـازهـا بـا PC گـیـمرها رقابت کـنـند؟
              منـظورم ایـن نـیست که لـایـو خلـوتـه، من گفـتـم مـاکرو مـیخواد پلیر ثابت جذب XB live کـنـه. تـاکیـدشـون هـم هـمـیشـه روی مـاینـکـرافـت-ـه چون حتی روی PS و Switch نیاز به اکـانت XB live داره. کامـنت قبـلـیم رو با دقت بـخون، یعنی باید اکـانت اکـس باکـس بسازی. مـن از این کـار سـونی حمـایت نـمیکـنم، من دارم یـادآوری مـیـکـنـم که چرا سونی این کارهارو میکـنـه و ایـنـکه چـرا نـباید به مـاکروسافت به دید فرشته ی نجات نگاه کرد و اشتباهاتشون رو فراموش کرد. کاری که متاسفانه اکثر خـبـرگزاری ها دارن انجام میدند و سـونی رو نـابـودکـنـنده ی
              جامعه ی گـیمـینگ جـلوه میدن.

              • Talos گفت:

                داشتم داشتم قبول نیست…
                مولتی پلیر و قسمت انلاین بازی ها در نسل هشته که ارزشش خیلی بالا رفته و اهمیت پیدا کرده، شما خودت در زپان ps2 میدونستی اصلا اینترنت چی هست؟ من که نمیدونستم…
                شما چهار تا بازی بزرگ و معروف از سال ۲۰۱۷ نام ببر که روی pc و ps4 کراس پلی داشته باشه
                من اصلا اسمی از شوتر اوردم؟
                یعنی فقط برای کراس پلی باید لایو داشته باشی؟ برای مولتی پلیر خالی نمیخواد؟
                به جای برچسب زدن، شما کامنت هاتو با دقت بنویس که نیازی نباشه با دقت خوندش، مگه من از شما خواستم برام معما مطرح کنید!؟
                من اصلا اسمی از مایکرو اوردم برادر من؟ من حتی راجب خود سونی ننوشتم و راجب موضعش در این مورد نوشتم
                من اگه طلاعات لازم داشته باشم، سوال میکنم. با پریدن به مردم و برچسب زدن حتی حقیقت رو هم نمیشه بهشون فهموند، چه برسه به این حرفای نامربوط که هیچ ربطی به حرفی که من زدم نداره
                به قول حافظ… تو برو خطای خود بین …

                • “موضع سونی در این مورد(بازی بین پلتفرمی) هم همینه، من صلاح کاربر هامو بهتر از خودشون میدونم…هیچ ربطی هم به کمبود بازیکن در سایر پلتفرم ها نداره، اکس باکس رو به این بهانه کنار میزاره، استیم هم کمبود پلیر داره؟”
                  شما طوری موضع سونی رو نشان میدین که انگار سونی اصلا کراس پلتفرم نداشته و من به شما ثابت کردم سونی نه تنها کراس پلتفرم داره، بلکه از پایه گزاران بوده. شما کامنت خودت رو نمیخونید؟ شما چهارتا بازی بزرگ از ۲۰۱۷ نام ببر که شوتر نباشه و مولتی پلیر مناسب کراس پلی داشته باشه. بزرگترین و محبوبترین بازی ها در هر سال یا شوتر هستند یا بازی های سینگل پلیر محور.
                  “یعنی فقط برای کراس پلی باید لایو داشته باشی؟ برای مولتی پلیر خالی نمیخواد؟” اصلا خود شما منظور این جمله رو فهمیدید؟!
                  شما هم که معلومه سن زیادی ندارید. از نسل ۷ که اطلاعات زیادی ندارید پس انتظار نمیره که از نسل ۶ و اینترنت در اونموقع دانشی داشته باشید. “به جای برچسب زدن، شما کامنت هاتو با دقت بنویس که نیازی نباشه با دقت خوندش، مگه من از شما خواستم برام معما مطرح کنید!؟” دورویی تا چه حد؟ خود شما با دانشی کمی که از گیمینگ و تجارت دارید، به سونی برچسب دیکتاتوری میزنید، بعد بقیه رو متهم به برچسب زدن میکنید؟! عیب از من نیست که در درک جمله ای که بیشتر از ۱۰ کلمه رو شامل میشه مشکل دارید.
                  “من اگه طلاعات لازم داشته باشم، سوال میکنم” حیف وقتی که گزاشتم تا با یک نفر که اطلاعاتش محدود به نسل هشتم هست بحث کنم. روز خوش.

                • Talos گفت:

                  دوست محترم
                  جالب اینه که با تمام ادعای اطلاعاتی که دارید، تنها سوالاتی که ازتون پرسیدم رو هم بی جواب گزاشتید
                  سونی هم نیازی نداره که من بهش برچسب بزنم، همین چند ماه پیش خودش گفت ما در مقابل کاربرامون موظفیم و باید (ظاهرا در برابر جماعت قمه کش شبکه لایو) ازشون محافظت کنیم
                  بهانه کردن سن کم هم دیگه قدیمی شده، بهتره به همون “از نسل ۸ گیمر شدی” بچسبید…
                  من با جماعت امثال شما به خوبی اشنام، خودتونو موظف میدونید زیر هر کامنتی یه ریپلای بزارید، وقتی هم که کم میارید با حرفایی مثل “کامنتم رو با دقت نخوندید” میخواید از زیرش در برید، وگرنه منم از کسی که فرق کراس پلی با کراس پلتفرم، تشبیه با قیاس، و اشاره یک جمله به زبان حال یا گزشته رو نمیدونه انتظار بحث منطقی نداشتم و هیچوقت هم با چنین افرادی وارد بحث نمیشم، ولی گویا نمیشه ازشون اجتناب کرد
                  شما هم هدفتون از همون انگ دروغگویی زدنتون و حرف های اولتون مشخص بود
                  “مشکل ماکروسافت و فن های کم اطلاع و بی منطق هستند ”
                  شما اگر بیل زنی، باغچه خودتو بیل بزن، بزار درخت ما بخشکه اصلا 😉
                  ضمنا، وقت من اصلا حیف نشد، امثال شما واقعا برای نشاط روح و روان مفید هستید 🙂

      • vocolizive گفت:

        دوست عزیز سرورها اینجوری که شما و خیلی از دوستان تو گیمفا فکر می کنید کار نمی کنند. اینجوری نیست که بعد فعال شدن کراس پلی همه ی پلیر های سرورای سونی کوچ کنند به سرورهای مایکروسافت تا به قول دوستان “سرورهای مایکروسافت پر شه” . زیاد عقلانی به نظر نمیاد ،درسته؟
        سرور ها با هم interaction پیدا میکنند.

        • vocolizive گفت:

          البته باید اضافه کنم هرشرکت سرورهای مخصوص خودش رو برای گیمش داره و سرور های مایکروسافت و سونی فقط به عنوان یه پل برای پلتفرم های مشخصشون عمل میکنند(یکی از وظایف) . و هاست سرویس های مخصوص خودشون هستند.
          مثلا بازی for honor یه سرور p2p ضعیف داشت و overwatch یکی از قوی ترین سرورها بهره میبره.و شما با استفاده از سرویس live یا psn پلتفرمتون به این گیم ها دسترسی پیدا میکنه.
          در نتیجه چیزی به عنوان “پر شدن سرورهای مایکروسافت” معنایی نداره.

      • xMIADx گفت:

        وات د فاز استیم کاربراش کم؟؟؟ 😐 😐

    • Dark-Knight-1379 گفت:

      خیلی کار مشکلیه و به سونی حق میدم که فعلا قبول نکرده باشه ولی اگه قبول کنه عالی میشه .فک کنید تو بتلفیلد پلی فن ها با x فن ها بجنگن اوف چه حالی میده 😀 😀
      تازه بازیکنا انگیزشون برای برد هم بیشتر میشه 😀

    • mojy_star گفت:

      سلام .
      – مشکلات که همیشه و در هر زمینه ای هست . اگه قرار باشه به خاطر مشکلات و ریسک دست از توسعه و پیشرفت برداریم میشه گفت حتی صنعت گیمی هم الان وجود نداشت .
      – بازی میان پلتفرمی قطعا باعث تغییر صنعت گیم میشه و شور و نشاط به وجود میاره حتی باعث نزدیکی پیلیرهای هر دو پلتفرم به هم میشه.
      .
      بدون ریسک، پیشرفت ممکن نیست.

      • Fight Club گفت:

        علیک سلام…
        بله کاملا درسته…
        بدون ریسک، پیشرفت ممکن نیست… منتها تو چه زمینه ای؟
        اصلا شرایط رو بررسی کنیم.. سونی نیازی به ین کار نداره
        که بخواد پیشرفت کنه یا نکنه….
        اینجا درنظر داشته باش…جناب Phil Spencer اگه واقعا به فکر لذت تمام گیمرهای پلتفرم های مختلف هست…. چرا میره به ناشر یه عنوان پول میده
        اونم یه عنوان مولتی پلتفرم پر طرفدار …. که بیش از ۲۰ سال سابقه داره..
        با پول بیشتر یه چیز قوق العاده مسخره ای اختراع میکنه… به عنوان انحصاریه زمانی
        که چی …. یک سال زودتر طرفدارای خودشون لذت ببر…اونم عنوانی به نام توم رایدر
        اینجا کاملا مشخصه…. که داره با کلمات بازی میشه…
        گفتار با عمل نمیخونه…

      • Fight Club گفت:

        علیک سلام…
        بله کاملا درسته…
        بدون ریسک، پیشرفت ممکن نیست… منتها تو چه زمینه ای؟
        اصلا شرایط رو بررسی کنیم.. سونی نیازی به ین کار نداره
        که بخواد پیشرفت کنه یا نکنه….
        اینجا درنظر داشته باش…جناب Phil Spencer اگه واقعا به فکر لذت تمام گیمرهای پلتفرم های مختلف هست…. چرا میره به ناشر یه عنوان پول میده
        اونم یه عنوان مولتی پلتفرم پر طرفدار …. که بیش از ۲۰ سال سابقه داره..
        با پول بیشتر یه چیز قوق العاده مسخره ای اختراع میکنه… به عنوان انحصاریه زمانی
        که چی …. یک سال زودتر طرفدارای خودشون لذت ببر…اونم عنوانی به نام توم رایدر
        اینجا کاملا مشخصه…. که داره با کلمات بازی میشه…
        گفتار با عمل نمیخونه…

    • SHERA-RAT گفت:

      از هر ۳ نفر صاحب کنسول ۲ نفر از PS استفاده میکنن طبیعیه کراس-پلی به ضرر سونیه ، تا وقتی کراس-پلی نباشه انتخاب اون نفر سوم هم Ps هست ..

  • Supreme گفت:

    “این مایه‌ی تاسف است که سونی به این شکل سخت رفتار کرده و درباره‌ی این مشکل کاری را انجام نمی‌دهد
    در حال حاضر سونی و کاربرانش در جزیره‌ای جدا فقط با خودشان ارتباط دارند”
    قصد بی احترامی ندارما ولی این نوع نوشتاری خبر فکرم نکنم درست باشه، و خبر گذاری باید در راستای خبر باشه نه نقد یا نظرات شخصی
    و باید بگم خود فیل اسپنسر هم میدونه این نسلو توی فروش کم اوردن و با این کار میدونه میونن جلو فروش یه طرفه پ اس فور رو بگیرن و بعد از اون توی تبلیغات توی امریکا به نفع خودشون کنن، این یه سیاسته، نه غلطه نه غیر قانونی ولی چطور نسل قبل این مانورو نمیدادن؟ تنها یه دلیل داره اونم بالانس کردن فروش ایکس باکس وان توی امریکاس اگه میپرسید چطور؟ خودتون بهتر میتونید حدس بزنید
    بهرحال ایده بدی نیست ولی منطقی هم نیست، وقتی منطقی هست که تماما یه سرور باشه، توی سرور لتنسی حرفه اولو میزنه که ایکس توی امریکا پایین ترین لتنسیو رو داره نه بخاطر کیفیت نه، بخاطر اینکه بومیه و در کل جدا از هر گونه فن بودن این نظر عملی نیست مگه نقطه اشتراک بین دو کنسول بیشتر بشه.
    پ. ن: احتمالا منم اشتباه میگم ولی اینو میدونم که شماها هم میدونید توی سیاست فروش دو شرکت هیچ وقت یه شرکت به ضرر خودش تصمیم نمیگیره و همیشه تصمیمات باید بر مبنای سود دهیه بیشتر باشه وگرنه کنسول گری شرکت طرح رو رد میکنه و اینا بواسطه مشاور حقوقی شرکتا چک میشن.

  • 6 Assissin cered گفت:

    عاشق این ویژگی هستم ولی متاسفانه سونی نمی ذاره این مهم به حقیقت بپیونده دوستم کنسولش سونی چهاره منم که از ۲۰۱۳ وان معمولی دارم ( اداپتور ۱ کیلیویی ) ولی نمی تونیم اووراچو با هم انلاین بازی کنیم

    • Eranux گفت:

      اگه کسی می خره، بفروش PS4 بگیر با دوستت بازی کن.

      • Honesty گفت:

        داداش اولا بخواد کنسولشو بفروشه احتمال اینکه از نظر مالی ضرر کنه زیاده از طرفی هم صلیغه دوستمون ایکس باکسه و صلیغه دوستشون هم پی اس ۴ چرا باید به خاطر کسی دیگه پا رو صلیغش بزاره کنسولشو بفروشه…مشکل خیلی از پلیر ها هم همینه که با بقیه دوستانشون که کنسول متفاوت دارن نمیتونن بازی کنن یکیش خودم…که به لطف سونی هم که دیگه کلا نمیتونن بازی کنن

  • Eranux گفت:

    مایکروسافت خیلی داره تلاش می کنه که ملت کنسولشو بخرن و بتونن با افراد بیشتری که پلی استیشن دارن آنلاین بازی کنن، سونی هم جوابش اینه:
    نوچ…

    • mojy_star گفت:

      این جوری که شما میگی نیست . لایو تو هر بازیی پلیر داره و به اندازه کافی شلوغ هست .
      .به نظر من ربطی نداره و غیر منطقی هست که بگیم سرورهای ماکرو شلوغ بشه چون پلیر های هر دو پلتفر به سرورهای همدیگه جوین میشن.البته اگر سرور جداگانه ای در نظر نگیرن.

  • cv گفت:

    فیل اسپنسر مثلا می خواهد نقش آدم خوب بازی کنه و سونی پول پرستی که فقط به فکر فروش کنسولش نشون بده :laugh:
    ماینکرافت که کلا هزینه‌ای برای مایکروسافت نداره فقط برای سود بیشتر برای ps4 عرضه میشه
    اگه راست میگه چرا همین داره برای سازندگان player unknown چک چند میلیون دلاری میکشه
    تا انتشارش برای ps4 تاخیر بخوره

  • Gameresaade گفت:

    ماینکرفت یکی از بزرگترین بازی ها از نظر گیم پلی :-/
    اره واقعا تاریخ گیم به دو قسمت قبل ماینکرفت و بعد ماینکرفت تقسیم میشه :-/

  • بیخیال شو اسپنسر جان به قول جیم رایان:گیمرهای ارازل و خلاف کار لایو کجا و نیکو کاران و صالحین psn کجا باز دو کلام بخوان ارازل لایو با هم صحبت کنن ممکنه بعضی به راه خلاف کشیده بشن و از راه راست بدر بشن بیخیال

    • horizon fan گفت:

      قشنگ مشخصه از همین نسل شروع کردی بازی کردن رفیق وگرنه هیچ دلیل منطقی نمیبینم اینو نفهمی که نسل پیش مایکروسافت مخالف این کار بود و سونی موافق
      چی شد پس ؟؟؟ اهان اره نسل پیش ایکس باکس به خیالش پیشرو و پیروز نسل بود الان بازنده قطعی نسل هست داره با این صحبت ها بازارگرمی میکنه و خودشو مظلوم جلوه میده
      خدایی بسه دیگه چه قدر میخوای کور باشی و همش طرفداری بکنی یکم هم واقع بین باش

    • horizon fan گفت:

      اینم اضافه کنم پایین دوستمون گفتن که ما واسه کراس پلتفرم باید لایو داشته باشیم …
      از این اطلاعی نداشتم
      ینی علاوه بر پلاسی که پولشو میدیم به خاطر ۱ کراس پلی باید پول لایوی رو بدیم که خیلی از مایکروسافت فن ها پولشو ندارن
      با چه منطقی اقای مایکروسافت این حرفارو میزنی وقتی من باید واسه بازی کردن با شما باید پول سرویس شمارو بدم ولی شما نباید این کارو بکنی ؟؟؟
      حاضری پول پلاس بدی تا با ما بازی بکنی ؟
      عمرا این کارو بکنی
      پس لطفا حرف منطقی نزن خندم میگیره

  • این طرح با سوییچ پی سی و ایکس باکس هم اجرایی میشه عالیه خدایی من ک از خدامه
    ظاهرا داخله استور ایکس باکس خوندم بازی Gears
    ایکس باکس پی سی میتونند باهم بازی کنند
    خیلیم حال میده والله
    سونیم اگ الان قبول نکردم بعدا مجبور میشه قبول کنه
    چون ممکنه بعضیا پلتفرمی انتخاب میکنند ک کراس پلی داشته باشه.
    درآخر باز سونی قبول نکرد ممکن مثلا
    مایکرو و نینتندو باهم ی بازی بسازنند سوییچ هم بتونه اجراش کنه و خیلیم جذاب باشه و انحصاری نینتندو و مایکرو باشه خیلی باحاله.

  • psgamers گفت:

    فیل و ایکس باکس بدبخت خودشون رو پاره کردن خسته نشدن هر روز التماس سونی رو می کنن؟

  • فروشنده گفت:

    دوستان ایکس باکس گیمر فروش کد جدید ترین بازی ها با قیمت عالی در کانال زیر لطفا جوین بشید.
    htt.ps://t.me/Xcode_market
    نقطه ی وسط https رو حذف کنید.

  • کلا فیل اسپنسر داره تلاش میکنه فلسفه ی کنسول رو نابود کنه

  • “تا به الـان مـایـکروسافت یکی از حامیان بزرگ بازی میان پلـتفرمی در این نسل بوده است”
    مثـل اینـکـه هـمه یادشون رفته این نسل رو سـونی نجـات داد. اگـه مجـبور نیـسـتی ۲۴ ساعته به اینـترنـت متـصـل بشـی، اگـه بـازی هـا ریـجـن لـاک نیـستـن، اگـه الـان بحـث میـان پـلتـفـرمی داغـه و… بـدون کـه هـمـه ی این هارو مـدیـون سـونـی هسـتـی. اوایـل نـسـل ایـن پـلـی اسـتیشن گـیـمـرها بودن که داشتن با PC گـیـمرها کـراس پـلتـفـرم بـازی مـی کـردنـد. اون مـوقـع ماکـروسافـت مـخـالـف بـود ولـی صــدای کــسـی درنمـی اومـد. مسـولـین عـزیز مـاکـرو هـم همـیـشه تو مصـاحبـه هـاشون یـکـجور رفـتـار میکننـد کـه انـگار سـونـی کلـا با کـراس پـلـتـفـرم مـخـالـفـه. آقـا، عـزیـزم سـونـی نمـیـخـواد پـلیـر بیـس PSN رو در اخـتـیار رقـبـای مسـتقـیم بـزاره و اونارو سمت اکـسـبـاکـس لـایـو سـوق بـده (کـراس پلـتفرم مـاینـکـرفت مـلـزم داشتن اکسباکـس لـایو هسـت). هـمون کاری که ماکـرو تو نسـل هفـتم انجـام داد و با کـراس پلــتفـرم بین ۳۶۰ و PS3 مخـالـفـت کــرد. پ.ن میدونین مشـکل سـونـی چـیه کـه ایـنقدر راحـت تـو فضـای مـجـازی تـو سـری میـخــوره؟ چون افـرادی مـثل فـیل اسـپنـسر ندارند که صبح تا شب مصـاحبه کــنـن و یه مـشت در.وغ و حـرف پـوچ تحـویل مـلـت بـدن. ولـی میـدونـین چـرا در واقـعـیت سه نسـل ماکـروسافت رو شـکسـت داده؟ چـون به جـای وعده ی سرخـرمـن دادن، عـمـل مـیکـننـد.
    #ForThePlayersSince1995
    #LongLivePlay

  • Yoshimitso گفت:

    میگم اگه بشه نمیشه pc هم بیارن بین میان پلتفرمی شوتر اول شخص انقدر حال میده 😀 😀

  • Witcher گفت:

    “در حال حاضر سونی و کاربرانش در جزیره‌ای جدا فقط با خود ارتباط دارند در حالی که بقیه‌ی عوامل این صنعت به طور فزاینده‌ای ادغام می‌شوند.” فقط آخرش یه زنده باد مایکروسافت کم داشت…سونی کاملا حق داره در رابطه با شبکه آنلاین کاربراش هر تصمیمی که میخواد بگیره و به رقیب خودش اعتماد نکنه

  • SHERA-RAT گفت:

    مرسی از سونی که به هر قیمتی اجازه نمیده کیفیت کارش بیاد پایین، کراس-پلی اول یه جوکه بعد که اجرایی بشه یه دردسر بزرگ برای همه ..

  • kawaii ochinchin گفت:

    یکی به این نوبا کراس-پلتفرم رو توضیح بده…خودشون سس شعر تفت میدن بعد از هم دیگه هم تعریف میکنن

Phil Spencer از اضافه شدن قابلیت بازی میان پلتفرمی بین ایکس‌باکس و پلی‌استیشن نامطمئن است - گیمفا
Phil Spencer از اضافه شدن قابلیت بازی میان پلتفرمی بین ایکس‌باکس و پلی‌استیشن نامطمئن است - گیمفا