شبیه‌ساز حرفه‌ای‌ها | پیش نمایش Gran Turismo Sport - گیمفا
شبیه‌ساز حرفه‌ای‌ها | پیش نمایش Gran Turismo Sport - گیمفا
شبیه‌ساز حرفه‌ای‌ها | پیش نمایش Gran Turismo Sport - گیمفا
شبیه‌ساز حرفه‌ای‌ها | پیش نمایش Gran Turismo Sport - گیمفا

شبیه‌ساز حرفه‌ای‌ها | پیش نمایش Gran Turismo Sport

میثم عبداللهی پور
۰۹:۰۰ ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
شبیه‌ساز حرفه‌ای‌ها | پیش نمایش Gran Turismo Sport - گیمفا

هفته گذشته در گیمفا، همزمان بود با نقد و بررسی چندتایی از بهترین عناوین ریسنگ، از برنده بی چون و چرای فعلی این سبک در نسل هشتم، یعنی سری فورتزا گرفته تا بازگشت به یکی از زیباترین و جذاب ترین نسخه های سری دوست داشتنی Need For Speed. این برنامه جذاب و دوست داشتنی، در کنار نزدیک شدن به تاریخ انتشار یکی از مورد انتظارترین عناوین این سبک، یعنی جدید ترین نسخه از سری بی نظیر Gran Turismo، توفیقی اجباری را نسیبمان کرد. این که در زمان باقی مانده تا انتشار این بازی دوست داشتنی و مورد انتظار، نگاهی داشته باشیم به آن چه که یامائوچی و تیمش در اخرین نسخه سری برایمان تدارک دیده اند. نسخه‌ای که تمرکزی بسیار جدی برروی مسابقات انلاین و چند نفره دارد و خود را به عنوان شبیه ساز حقیقی ریسینگ معرفی می‌کند. این بازی زیبا که در مراسم هفته گیم پاریس در سال ۲۰۱۵ معرفی شد، با تاخیرها و تغییرات فراوان  در تاریخ انتشارش، بالاخره برای انتشار در ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ اماده شده است. بازی جذاب و زیبایی که می تواند بار دیگر امید را به جبهه سونی برای داشتن یک عنوان ریسینگ درجه یک برگرداند. چرا که این سری به علت پیشینه درخشان و در مواقعی بیش از حد درخشانش، به همه ثابت کرده که می تواند به سرعت تبدیل به رقیبی جدی و خطرناک برای عنوان انحصاری Xbox باشد. و چه چیزی بهتر از یک رقابت جانانه بین دو فرنچایز، می تواند دل گیمر ها را شاد کند؟

شبیه‌ساز حرفه‌ای‌ها | پیش نمایش Gran Turismo Sport - گیمفا

Gran Turismo Sport

دود از کنده بلند می‌شه!

سری Gran Turismo، یکی از آن کهنه کارهای دنیای بازی های ویدئویی است. اولین نسخه سری در سال ۱۹۹۷ منتشر شد، آن هم در حالی که یامائوچی و تیمش به مدت ۵ سال (یعنی از سال ۹۲ تا ۹۷) برروی بازی کار می کردند. نتیجه حیرت انگیز بود. یک عنوان در سبک ریسینگ که همه چیز را در حد نهایی جدی می گرفت.
سری GT در ابتدای امر به توانایی‌های بی نظیرش در شبیه سازی مشهور است، همه نسخه های سری، یعنی ۱۳ نسخه مختلف که با احتساب Gran Turismo Sport، هفت نسخه از آن ها را می توان اصلی خواند، بیشتر از آن که یک بازی سرگرم کننده باشند، یک شبیه ساز کاملاً حرفه‌ای بوده اند. شبیه سازی که در تمامی این سال ها، سعی داشته تا شرایط حقیقی یک مسابقه اتوموبیل رانی را در بازی پیاده سازی کند و باید بگویم که در این امر سخت و دشوار، همیشه موفق بوده است. این موفقیت اما به واسطه چند موضوع حاصل شده است.
در ابتدا این که این سری، در تمامی دوران، با داشتن حق امتیاز بهترین اتوموبیل های زمانه و شبیه سازی دقیق آن ها چه در زمینه ظاهری و چه در زمینه فنی موفق عمل کرده است. و این موفقیت به حدی بوده که نام و آوازه سری به عنوان بهترین شبیه سازی ریسینگ در میان گیمرها بپیچد.
در حقیقت، آقای یامائوچی، یا به قول ژاپنی‌ها که ارادت خاصی به فرهنگشان دارم؛ یامائوچی-سان، به علت عشق جاودانش به هز وسیله نقلیه‌ای که موتور داشته باشد و روی چهار چرخ حرکت کند، جادویی باورنکردنی را به این سری تزریق کرده است. جادویی که باعث به وجود آمدن شرایطی خاص در بازی می شود. گیم پلی سری، به طور دائم در همه نسخه ها در حال پیشرفت بوده است، اما این پیشرفت به واسطه همان عشق جاودان یامائوچی-سان، همیشه در راه رسیدن به یک شبیه ساز دقیق و حرفه‌ای قدم برداشته و تبدیل به عنوانی شده که تا به حال، چندین راننده حرفه‌ای را تحویل جامعه داده است.
در واقع سطح دقت و جزئیات در سری Gran Turismo به حدی زیاد و دقیق است که پس از تجربه این عنوان، می توانید مدعی شوید که راننده خوبی هستید! وزن خودروها، هندلینگ آن ها و نحوه رانندگی در سری، همیشه به نوعی طراحی شده که واقعی ترین حس ممکن را به مخاطبان ارائه کند، در کنار این موضوع، عشق عجیب یامائوچی-سان به ماشین ها، باعث شده که او و تیمش در شبیه سازی دقیق ماشین ها از نظر ظاهری هم سنگ تمام بگذارند. خودرو ها در سری Gran Turismo در حدی نهایی به نسخه حقیقی‌شان شباهت دارند. در این سری، شما با ماشین هایی رانندگی خواهید کرد که با بیشتری سطح جزئیات فنی و ظاهری شبیه سازی شده اند و همین موضوع، سری GTرا تبدیل به بهترین شبیه سازی ریسینگ می کند.

شبیه‌ساز حرفه‌ای‌ها | پیش نمایش Gran Turismo Sport - گیمفا

یه هیولا اینجاست…

نزدیک بودن این سری به واقعیت، حتی باعث به وجود امدن پروژه ای به نام GT Academy در سال ۲۰۰۸ شد، در طول این پروژه مسابقاتی جهانی برگذار گردید که طی آن، افرادی به مراحل پایانی راه پیدا می کردند، برنده مسابقات در هر دوره، با همکاری شرکت سرگرمی های سونی در اروپا، استدیو پالی فونی و البته کمپانی خودروسازی نیسان، طی دوره های حرفه‌ای رانندگی تبدیل به رانندگان حرفه‌ای شده و پس از کسب گواهینامه، به تیم اتوموبیل رانی نیسان می پیوستند، در حال حاضر سه نفر از طریق همین اکادمی تبدیل به رانندگان حرفه‌ای شده و در این حرفه مشغول هستند.
موفقیت سری GT به واسطه شبیه سازی دقیق و حیرت انگیز، در کنار کیفیت ساخت بی بدیل تمامی نسخه ها، باعث شده که سری با فروشی بالغ بر ۷۶ میلیون نسخه، تبدیل به پرفروش ترین بازی پلی استیشن شود. اما این موفقیت بی نظیر، پس از انتشار ششمین نسخه سری بر روی کنسول پلی استیشن ۳ در سال ۲۰۱۳، آن هم در آستانه انتشار کنسول های نسل هشتمی، کم کم به فراموشی سپرده شد. در شرایطی که بیش از ۲ نسخه از سری اصلی فورتزا در نسل هشتم منتشر شده و رقبای جدی جدیدی همچون Drive Club و Project Cars پا به عرصه گذاشته اند، غیبت تقریباً طولانی GT در نسل هشتم بدون شک هم برای دارندگان کنسول پلی استیشن دردناک بوده و هم رقابت را برای این سری سخت و دشوار کرده است. با این حال، پشینه حیرت انگیز سری، چه در نزد طرفداران گیمر و یا رانندگان حرفه‌ای و همچنین در نظر منتقدان، می تواند نوید بخش به بازار امدن یک عنوان درجه یک باشد، عنوانی که این بار، نه تنها یک بازی ویدئویی، بلکه یک ورزش رسمی نیز هست.

شبیه‌ساز حرفه‌ای‌ها | پیش نمایش Gran Turismo Sport - گیمفا

همه چیز رنگ و بوی یک شبیه ساز واقعی را به خود گرفته

حقیقتی با لقب شبیه سازی

Gran Turismo Sport از نظر یامائوچی، یکی از نسخه های انقلابی سری است. در حقیقت او بازی جدیدش را به عنوان برگی جدید و یا نسلی کاملاً نو از سری GT توصیف می کند. به نوعی که انگار شش نسخه اصی قبلی به یک نسل تعلق داشته‌اند و حالا Gran Turismo Sport امده تا با جهشی بزرگ نسل را تغییر دهد. به این ترتیب Gran Turismo Sport قرار است تجربه ای کاملاً جدید و نواورانه در سری را پیش روی مخاطبانش قرار دهد،
در وهله اول، همه چیز در نسخه sport به واقعیت نزدیک تر شده است. آنطور که به نظر می رسد، تیم سازنده سعی داشته تا با ایجاد تغییراتی در سیستم هندلینگ بازی و نزدیک تر کردن آن به واقعیت، تجربه‌ای جدید از سری را در اختیار مخاطبان قرار دهد. نتیجه این امر ممکن است برای طرفداران قدیمی سری چندان یا آور خاطرات خوش گذشته نباشد، اما قطعاً باعث پیشرفت سری به سمت یک شبیه ساز دقیق و جذاب شده است. با لطیف تر شدن سیستم هندلیگ خودروها، حالا رانندگی بیشتر از قبل به واقعیت نزدیک است و می تواند حس کنترل خودرویی حقیقی را منتقل کند. هم چنین با وجود شبیه سازی دقیق مشخصات فنی ماشین ها در این سری، می توان انتظار داشت که تجربه رانندگی با هر ماشین و با تنظیمات مختلف موتور و تیونیگ خودرو ها بسیار متفاوت باشد.
همانطور که از شهرت همیشگی سری پیداست، GT همیشه سعی داشته تا با خلق خودروهایش همانند واقعیت، جزئیات دقیق فنی ان ها را هم به بازی بکشاند، در این میان، خرید و فروش خودرو و اعمال تغییرات در موتور و وضعیت فیزیکی هر ماشین، تغییراتی را در شرایط مسابقات و بازدهی ماشین ایجاد می کند. این موضوع شاید برای طرفداران بازی های ریسینگ ارکید همچون سری Need For Speed یک سرگرمی جذاب باشد، اما در GT تبدیل به کاری حرفه‌ای و دقیق خواهد شد. شناخت دقیق خودروها و علم مکانیک خوردو، یکی از موضوعاتی است که در زمان تجربه سری GT حسابی به دردتان خواهد خورد، عشق بدون شرط یامائوچی به ماشین ها، و مسابقات اتوموبیل رانی در کنار دانش بسیار زیادش در این حوزه، باعث شده که این سری همواره دقیق ترین موضوعات در مورد ماشین ها را هم در بازی لحاظ کند. از این جهت، در خارج از پیست مسابقات و در زمان ور رفتن با موتور ماشینتان باید حسابی مراقب باشید، چرا که یک تصمیم اشتباه می تواند آینده شما در دنیای بی رحم رانندگان را خراب کند.

شبیه‌ساز حرفه‌ای‌ها | پیش نمایش Gran Turismo Sport - گیمفا

راندن چنین ماشینی در GT:S اصلاً کار ساده‌ای نیست

اما پس از جزئیات دقیق خارج از پیست، این تجربه دقیق رانندگی با هر خودرو در داخل پیست هاست که قطعاً حیرت آور خواهد بود. با توجه به شناخت قبلی از سری، می دانیم که رانندگی کردن با هر ماشین در GT حسی کاملاً متفاوت خواهد داشت و به دنبال ان توانایی هایی متفاوت را طلب می کند. به عنوان مثال، رانندگی کردن با یک مزدای مدل جدید در پیست نوربررینگ تفاوتی فاحش با تجربه رانندگی با یک فراری ۴۵۸ خواهد داشت. سطح نزدیک بودن به واقعیت و لذت رانندگی در Gran Turismo Sport به حدی است که نمی توانیم گیم پلی این عنوان را نزدیک به بازی خاصی معرفی کنیم. در واقع Gran Turismo Sport سعی دارد تا حس دقیق رانندگی کردن را به مخاطبانش منتقل کند، موضوعی که یامائوچی-سان همیشه تاکید ویژه‌ای بر آن داشته و به نظر می رسد که این بار قصد دارد تا در نسل هفتم، بهترین تجربه رانندگی را به مخاطبانش ارائه کند. Gran Turismo Sport در بخش گیم پلی، بیش از آن که به یک بازی ویدویی نزدیک باشد، به یک ورزش دقیق و رقابتی نزدیک است. بالا بودن سطح جزئیات فنی در بازی به حدی است که مخاطبان ساده در بخش حرفه‌ای بازی حرف چندانی برای گفتن نخواهند داشت و باید به بخش ارکید بسنده کنند، این درحالی است که Gran Turismo Sport برای مخاطبان کمتر حرفه‌ایش هم ازش قائل است و با اختصاص دادن بخش های مختلف، مثل چالش ها، آموزش ها و بخش هایی این چنینی نه تنها سعی در سرگرمی کردن آن ها، بلکه آموزش دادن مقدمات رانندگی حرفه‌ای را دارد. به معنای دقیق کلمه، شما نباید Gran Turismo Sport را بازی کنید، شما قرار است در این بازی رانندگی کنید! همین و بس!

شبیه‌ساز حرفه‌ای‌ها | پیش نمایش Gran Turismo Sport - گیمفا

زیبایی در این بازی موج می زند

تنوع قابل پیش بینی

Gran Turismo Sport در بخش گیم پلی شامل سه بخش کلی است. در ابتدا این بخش کمپین (Campaign) است که با ماهیت آفلاین و ساده ترش، برای گستره عظیمی از مخاطبان برنامه ریزی شده است. این بخش خود به چهار بخش کوچک تر تقسیم می شود که به ترتیب Beginner’s School, Circuit Challenge, Mission Challenge and Racing Etiquette نام دارند، در این بخش ها سعی شده تا با ارائه چالش ها و مراحل آموزشی، مخاطبان از سطح تازه وارد به رانندگانی حرفه‌ای در دنیای Gran Turismo Sport تبدیل شوند. این بخش با وجود چالش های جذاب و مراحل دوست داشتنی قطعاً بخش مهمی از گیم پلی بازی را تشکیل می دهد، اما همانطور که از نام این نسخه پیداست، Gran Turismo Sport بیشتر از آن که یک بازی آفلاین باشد، برروی بخش های آنلاین و چند نفره‌اش تمرکز دارد.
بخش دیگر بخش Arcade Mode است که در آن حساسیت های خاص و فنی بازی کمتر شده و اجازه تجربه‌ای شیرین تر را به مخاطبان آرکید پسند می دهد، این بخش جز فراهم کردن شرایطی آسان برای لذت بردن از بازی، چیز جدید برای ارئه ندارد.
اما بخش سوم، یا آنلاین بازی، همانطور که به ان اشاره شده بود، مهم ترین و جذاب ترین بخش Gran Turismo Sport خواهد بود. این بازی جذاب و زیبا، با ایجاد فضایی جذاب و دوست داشتنی برای ارتباط گرفتن مخاطبان در دنیای مجازی، شرایطی بی نظیر را برای مسابقات چند نفره فراهم کرده است.

شبیه‌ساز حرفه‌ای‌ها | پیش نمایش Gran Turismo Sport - گیمفا

تخت گاز، برای شروعی دنیایی جدید

بخش آنلان بازی شبیه به یک صفحه شخصی در شبکه های مجازی (!) است. در این حالت شما می توانید با ساخت یک پروفایل با دیگران ارتباط برقرار کرده و در مسابقات مختلف شرکت کنید. در این حالت با کسب امتیاز های ویژه و پیشرفت می توانید رفته رفته مشهور شده و در سطوح بالاتری به رقابت بپردازید. نکته مهم در رابطه با این بخش این است که رخدادهای زنده و رویدادهای دسته جمعی بسیاری توسط Polyphony  برای Gran Turismo Sport تدارک دیده شده است. همانطور که از سابقه این استدیو پیداست، رابطه آن ها با شرکت های خودرو سازی بسیار خوب است و از طرفی حمایت همه جانبه سونی، باعث می شود که مسابقات آنلاین این بازی علاوه بر سرگرمی به عنوان ورزشی حقیقی هم پذیرفته شوند.

تا به حال دو رویداد زنده برای Gran Turismo Sport تایید شده‌اند:

The Nations Cup

در این کاپ هر بازیکن یا راننده، به عنوان یکی از اعضا تیم ملی کشورش وارد مسابقات شده و با کسب مقام های مختلف می تواند مقام و رتبه کشورش را در رنکینگ جهانی بازی افزایش دهد. همچنین مسابقات این کاپ به صورت زنده و به عنوان رویدادهایی از پیش تعیین شده برگذار خواهند شد و به همین دلیل  اهمیت بسیاری برخوردار خواهند بود.

Manufacturers Cup

در این مسابقات، هر شرکت کننده یا راننده به جای اینکه نماینده یک کشور باشد، با انتخاب یک اتوموبیل، به عنوان نماینده یک شرکت خودرو سازی وارد مسابقات خواهد شد، با کسب امتیاز توسط راننده، رتبه شرکت خودرو سازی در رنکینگ تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. مسئله مهم در رابطه با مسابقات آنلاین Gran Turismo Sport این است که طبق اطلاعات منتشر شده، این مسابقات علاوه بر حضور به عنوان بخش آنلاین، با حالتی جدی تر چندین بار در طول سال و طبق برنامه ریزی مشخصی برگذار خواهند شد و همچون GT Academy برندگان این مسابقات به جوایزی سرنوشت ساز دسترسی خواهند داشت.

شبیه‌ساز حرفه‌ای‌ها | پیش نمایش Gran Turismo Sport - گیمفا

تنوع مسیرها و حالت‌های بازی بسیار بالاست

F.I.A وارد می‌شود

یکی از مهم ترین و جذاب ترین اتفاقاتی که در رابطه با Gran Turismo Sport رخ داده، تایید شدن این بازی توسط سازمان جهانی مسابقات اتوموبیل رانی، یعنی فیا (F.I.A) است. این سازمان که در سال ۱۹۰۴ و با هدف سازمان دادن به مسابقات اتوموبیل رانی در جهان تشکیل شده، با بیش از ۲۴۵ سازمان بین المللی در ۱۴۳ کشور جهان، حالا مسئولیت سلامت برگزاری و قضاوت بسیاری از مسابقات اتوموبیل رانی در سراسر جهان را بر عهده  دارد. این سازمان قدرتمند که مسئول برگزاری مسابقات فرمول یک و همچنین قهرمانی رالی جهانی نیز هست، Gran Turismo Sport را به عنوان یک شبیه ساز دقیق رانندگی تایید کرده و به این ترتیب نقش ویژه‌ای در این عنوان دارد. یکی از وظایف اصلی فیا، صادر کردن گواهینامه رسمی برای رانندگان تازه کار است. اما کار جایی جذاب می شود که بدانید با بازی کردن بخش آنلاین Gran Turismo Sport می توانید یک گواهینامه رسمی از F.I.A دریافت کنید.

به معنای دقیق کلمه، شما نباید Gran Turismo Sport را بازی کنید، شما قرار است در این بازی رانندگی کنید! همین و بس!

با رسیدن به درجات بالا در بخش آنلاین و شرکت در رویدادهای زنده و مسابقات جذاب Gran Turismo Sport، امتیاز کسب کرده و به سطح های بالاتر خواهید رسید، در چنین شرایطی رانندگان برتر، به علت نزدیک بودن تجربه رانندگی در Gran Turismo Sport به واقعیت، لایق دریافت گواهینامه از طرف فیا خواهند بود. این موضوع علاوه بر جذب مخاطب، نشان دهنده اهمیت بسیار بالای سری Gran Turismo، نه فقط به عنوان یک بازی ویدئویی بلکه به عنوان یک ورزش رسمی الکترونیکی نیز هست. به طور دقیق تر این عنوان تنها بازی ویدئویی است که از طرف یک سازمان جهانی تاییدیه دریافت کرده است.
Gran Turismo Sport حداقل برای کازونوری یامائوچی، سازنده بازی و استدیو  polyphony ، چیزی بیشتر از یک بازی ویدئویی است، آن ها سعی کرده‌اند با خلق تجربه ای دقیق از رانندگی شبیه سازی خلق کنند که از دنیای بازی های ویدئویی فراتر رفته است و این بار، داشتن تأییدیه فیا، نشان می دهد که این تیم، هر روز به خواسته‌اش نزدیک و نزدیک تر می شود، خواسته‌ای که گیمرها را مجبور می کند جای بازی کردن، رانندگی کنند!

شبیه‌ساز حرفه‌ای‌ها | پیش نمایش Gran Turismo Sport - گیمفا

مبادا اشتباه کنید، اینجا همه چیز حرفه‌ای است! حتی اشتباه کردن و عواقبش!

همه چیز فدای رانندگی و یا ” همه هزینه‌ها برای رانندگی”

Gran Turismo Sport از نظر بصری بازی بسیار جذابی است. این عنوان با کیفیت ۴K و نرخ فریمی که روی ۶۰ ثابت شده، قطعاً یکی از با کیفیت ترین بازی های نسل هشتمی بر روی کنسول سونی خواهد بود.
در کنار این وضوح تصویر، تکنولوژی HDR و رنگ‌های عریض را هم اضافه کنید تا به کیفیت بصری عالی این عنوان پی ببرید، کیفیتی که قطعاً بر روی پلی استیشن پرو و یک تلویزیون ۴K مجهز به فن اوری HDR بسیار زیباتر هم خواهد بود و فقط خیره شدن با ماشین ها را تبدیل به رویایی دست نیافتنی که در مقابل چشم هایتان به وقوع می‌پیوندد، خواهد کرد. اما همه این ها فقط دست مایه‌ای است برای تبلیغات و بردن دل گیمرهایی که این روزها دلشان خوش شده به کیفیت تصویر و نرخ فریم. چون آنچه که برای یامائوچی-سان دارای اهمیت است، طراحی دقیق هر خودرو در بازی است. در Gran Turismo Sport هر ماشین به گونه‌ای طراحی شده که انگار فرزند جدیدی استدیو Polyphony است. سازندگان بازی در این استدیو با طراحی جزء به جزء و دقیق بیش از ۱۳۷ ماشین، کاری حیرت انگیز انجام داده‌اند. شاید این عدد باعث نشود که فکتان به زمین بچسبد، اما کیفیت شبیه سازی ماشین ها احتمالا مسبب این حادثه خواهد بود، یامائوچی و تیمش، بدون شک احترام بسیار زیادی برای ماشین ها قائل هستند و این موضوع باعث شده که هر ماشین را به طور جداگانه و از صفر طراحی کنند، در میان این ۱۳۷ خودرو چند ماشین وجود دارند که هیچ گاه به مرحله تولید نرسیده و فقط به عنوان طرح مفهومی معرفی شده اند، با این حال تیم سازنده بازی، دست به ساخت این خودروها زده و با این کار توانایی رانندگی با ماشین های آینده را به مخاطبانش بخشیده. با این حال اکثر خودروهای موجود در بازی براساس نسخه حقیقی‌شان ساخته شده و باید بگویم که بسیار شبیه به نسخه اصلی هستند. اگر به خاطر داشته باشید، در نسخه های قبلی، خوردهای سری بر اساس جزئیات در طراحی به دو دسته Premium و Standard تقسیم می شدند، به این ترتیب که سری پریمیوم کیفیت بسیار بالایی داشته و سری استاندارد کیفیت معمولی و استانداردی داشتند. اما به لطف کوچ به نسل هشتم، این بار هر ۱۳۷ خودرو موجود در بازی در دسته Super Premium قرار داشته و از سطح جزئیات بسیار بالایی برخوردار هستند. این موضوع باعث شده که هر ماشین در GTS هویت مخصوص به خود را داشته و حس و حالی منحصر به فرد را منتقل کند. در مقابل اما وسواس این استدیو در خلق و شبیه سازی خودروها با بهترین کیفیت ممکن، باعث شده که کمیت خودروها در بازی کاهش پیدا کند، با این حال داشتن ۱۳۷ ماشین به شدت واقعی بهتر از داشتن ۵۰۰ ماشین با طراحی عادی و رانندگی یکسان است.

شبیه‌ساز حرفه‌ای‌ها | پیش نمایش Gran Turismo Sport - گیمفا

نیازی به توضیح نیست، شبیه سازی خودروها در سری GT همیشه عالی بوده است

به علاوه در کنار شبیه سازی دقیق ظاهری،  Polyphony ، شبیه سازی کامل فنی ماشین ها را هم به بهترین نحو انجام داده است، این موضوع علاوه بر ایجاد حس متفاوت و منحصر به فرد هر خودرو در زمان رانندگی، تیونیگ کردن هر ماشین و تجربه زندگی کردن با آن را هم متفاوت از بقیه می کند. در Gran Turismo Sport شما می توانید عاشق خودروها شوید، چرا که سازنده بازی، عاشق فرزندانش است، ماشین ها در این بازی هویتی جداگانه داشته و هریک استعدادی منحصر به فرد دارند، استعدادی که در صورت هماهنگ شدن با مهارت های شما، می توانند برای حریفان مرگ آور باشند.
اما جدای از ماشین ها، Gran Turismo Sport در ساخت پیست ها و مسیرها هم عالی عمل کرده، بازی در ۱۹ مکان متفاوت رخ می دهد که هریک حالت های مختلفی از مسیر را در اختیارتان خواهند گذاشت، به این ترتیب در نسخه اصلی بازی ۳۷ مسیر مسابقه متفاوت برای شما تدارک دیده شده که ۲ مسیر مخصوص رالی هستند. جزئیات این مسیرها به بهترین شکل ساخته شده و با توجه به سیستم نورپردای جدیدی که در بازی به کار گرفته شده است، باید گفت که هر مسیر منظره‌های منحصر به فردی را در مقابل چشمانتان نمایش خواهد داد، منظره هایی که شاید دیدنشان در یک بازی ریسینگ دور از انتظار باشد. خوش بختانه، سطح جزئیات چه در اطراف پیست ها و چه در داخل بسیار بالاست و می تواند رضایت بخش باشد.
اما باید اعتراف کرد که طبق نمایش های بازی، و با وجود تکنولوژی های نوین استفاده شده در سایه زنی و یا ثابت نگه داشتن نرخ فریم، Gran Turismo Sport در زمینه کیفیت بصری در خارج از پیست ها، گاهی کمتر از حد انتظار دیده شده است، اما این موضوع بر اساس یک واقعیتِ عجیب قابل بخشش است. در Gran Turismo Sport و تمامی نسخه های دیگر سری GT هیچ گاه این مناظر و یا نور خورشید دارای اهمیت نبوده است. در این سری، همه چیز و همه کس می توانند به راحتی فدای رانندگی کردن شوند، حسی که در هیچ بازی ریسینگ دیگری آن را تجربه نخواهید کرد.

شبیه‌ساز حرفه‌ای‌ها | پیش نمایش Gran Turismo Sport - گیمفا

این یک تصویر واقعی نیست، این حالت Photo Scapes، GTS است!

عکاس‌های بی‌دوربین

Gran Turismo Sport حالتی جدید برای عکاسی را در بازی معرفی می کند که Photo Scapes نام دارد. در این حالت خاص، شما می توانید خودرو خود را در محیط های متفاوتی که همگی تصاویری حقیقی هستند قرار داده و با اعمال تنظیماتی دقیق و متنوع اقدام به عکاسی کنید. در این حالت خاص، کیفیت حقیقی ماشین های طراحی شده با نورپردازی دقیقی نمایش داده می شوند.

GTS فیلترها، امکانات و ابزارهای کارآمد و متنوعی را در اختیارتان قرار می دهد تا بدون یک دوربین عکاسی و ماشین لوکس، بهترین تصاویر ممکن را از یک خودرو لوکس در مکانی بهشت گونه برداشت کنید. شما می توانید عکس هایتان را به اشتراک گذاشته و از تصاویر دیگران بهره ببرید.

شبیه‌ساز حرفه‌ای‌ها | پیش نمایش Gran Turismo Sport - گیمفا

حتی بدون دوربین هم عکاس شوید!

این حالت عکاسی، با قرار دادن ماشین های طراحی شده توسط تیم پالی فونی در مناظری واقعی، کیفیت شبیه سازی خودروها در بازی را به بهترین نحو ممکن نمایش می دهد، به این ترتیب که حتی با قرار دادن این مدل های تمام عیار روی تصاویر واقعی، از کیفیت بصری آن ها کاسته نمی شود. در واقع کیفیت شبیه سازی خودروها به قدری دقیق است که تفاوتی با نمونه واقعی خود ندارد.

به رالی می رویم

همان طور که اشاره کردم، در میان مکان های مختلفی که برای مسابقه دادن انتخاب شده‌اند، دو مسیر خاکی وجود دارد که شرایطی مناسب برای رالی را ایجاد می کنند. و باید گفت که مسابقات رالی بازهم به سری Gran Turismo برگشته است. مسیری با نام Fisherman’s Ranch در بازی وجود دارد که در همان روزهای ابتدایی معرفی‌اش هم توجهات بسیاری را به خودش جلب کرد، این مسیر به طور کامل خاکی است. همچنین خوردوهای Off-Road بسیاری در Gran Turismo Sport وجود دارند که شاید محبوب ترین آن ها Subaru WRX باشد. یک خودرو تمام عیار برای رالی.
خوش بختانه وجود رالی در بازی می تواند به تنوع مسیرها و حالت های بازی بی افزاید، اگرچه GTS یک بازی شبیه ساز رالی نیست، اما با توجه به سطح جزئیات و دانش فنی ارائه شده در این سری، می توانیم اطمینان داشته باشیم که با یکی از بهترین تجربه های رالی در نسل هشتم مواجه خواهیم بود. تجربه ای که ممکن است نگاهمان را به این مسابقات هیجان انگیز برای همیشه عوض کند.

شبیه‌ساز حرفه‌ای‌ها | پیش نمایش Gran Turismo Sport - گیمفا

رالی هم داره!!!

TAG Heuer یا “زمان سنجی نوین!”

بله درست خواندید، این کمپانی ساعت سازی سوئیسی طبق قراردادی تقریباً تبلیغاتی، جدید ترین تکنولوژی زمان سنجی خود را با نام Live Timing Technology در اختیار Polyphony قرار داده است. طی این قرار داد تمامی زمان‌ها در طول مسابقات آفلاین و آنلاین این سری توسط یکی از جدید ترین تکنولوژی های زمان سنجی جهان اندازه گیری می شوند تا هیچ گونه خطایی در نتیجه مسابقات رخ ندهد، همچنین در بخشی موسوم به موزه، که در آن تاریخچه و فرهنگ مربوط به خودروها و یا مسیرهای مسابقه در Gran Turismo Sport قابل مشاهده است، شما می توانید تاریخچه کوتاهی از این کمپانی ساعت سازی سوئیسی را مشاهده کنید.

شبیه‌ساز حرفه‌ای‌ها | پیش نمایش Gran Turismo Sport - گیمفا

نور پردازی در سطح بسیار خوبی قرار دارد و نسبت به نسخه قبلی به شدت پیشرفت کرده

واقعیت مجازی یا “تکنیکی برای فروش بیشتر! “

در معرفی Gran Turismo Sport، کمپانی سونی و یامائوچی-سان، اعلام کردند که بازی جدید  Polyphony به طور کامل از تکنولوژی واقعیت مجازی و هدست های واقعیت مجازی سونی پشتیانی خواهد کرد. قرار بود Gran Turismo Sport به طور کامل توسط این هدست ها قابل بازی باشد و تمامی تجربیات این عنوان در حالت واقعیت مجازی قابل دسترسی باشند. اما همانطور که پیش بینی می شد، این روند به سرعت تغییر کرد و سازندگان اعلام کردند که استفاده از واقعیت مجازی در Gran Turismo Sport به یک تور تفریحی خاص خلاصه خواهد شد. به این ترتیب Gran Turismo Sport از واقعیت مجازی پشتیبانی خواهد کرد، اما به هیچ عنوان تجربه رانندگی با این هدست را در اختیار شما نمی گذارد. با این همه، آن چه که در رابطه با Gran Turismo Sport دارای اهمیت است، بدون شک رانندگی منحصر به فرد سری خواهد بود.

شبیه‌ساز حرفه‌ای‌ها | پیش نمایش Gran Turismo Sport - گیمفا

نمایی از حالت VR

حضور پورشه یا “استفاده دقیق از فرصت محیا شده”

قرار داد انحصاری EA با شرکت خودرو سازی پورشه بالاخره به پایان رسید و این فرصتی مناسب برای تمامی بازی های شبیه ساز بود تا از ماشین های بی نظیر این شرکت در بازی هایشان استفاده کنند. و در چنین شرایطی قطعاً عاشق افسار گسیخته ماشین ها، یعنی یامائوچی-سان هم به سراغ این شرکت می رود. در Gran Turismo Sport برای اولین بار در تاریخ سری، شاهد حضور خودروهای مختلف از کمپانی پورشه در بازی خواهیم بود. و این بعنی یک تجربه عمیق دیگر. بدون شک هیچ بازی دیگری در سبک ریسینگ دقت فنی سری Gran Turismo را ندارد و حضور برند پورشه در این بازی، یعنی درک رانندگی عمیق با چندی از بهترین و سریع ترین خودرو های جهان.
شبیه سازی دقیق فنی و بصری سری به شما این امکان را می دهد که حس نشستن پشت فرمان یک پورشه واقعی را درک کرده و با آن مسابقه بدهید. خوش بختانه گستره عظیمی از خودروهای مختلف در بازی وجود دارند که به احتمال بسیار زیاد از طریق محتواهای دانلودی و یا بسته های گسترش دهنده افزایش خواهند یافت. وجود برند پورشه در این میان علاوه بر ایجاد تنوع، قطعاً باعث می شوند که اعتبار سری هم افزایش پیدا کند و هرچه بیشتر به سمت کامل شدن پیش برود. به این ترتیب سری GT بدون شک قدمی به سمت تکامل برداشته و توانسته نسبت به نسخه های قبلی، خودورهایی متنوع تر را ارائه کند.

شبیه‌ساز حرفه‌ای‌ها | پیش نمایش Gran Turismo Sport - گیمفا

سطح جزئیات دیوانه کننده است!

بدون روز و شب

بر خلاف در نسخه قبلی سری، یعنی Gran Turismo 5 و ۶، چرخه روز و شب در Gran Turismo Sport به طور کامل از بازی حذف شده است. دلیل اصلی این موضوع مشخص نیست و بدون شک این موضوع را می توان به عنوان یک پس رفت آن هم در زمان کوچ سری به نسل هشتم به حساب اورد. طبق گفته های سازندگان این امر برای هرچه بهتر کردن مسابقات انلاین بازی انجام شده است.
همچنین در طی اقدامی دیگر، سازندگان آب و هوای پویا و داینامیک سری را به طور کامل از بازی حذف کرده‌اند، به این ترتیب اب و هوا در طول مسابقات متغیر نیست و فقط در ابتدای هر مسابقه قابل برنامه ریزی خواهد بود. این موضوع هم طبق گفته سازندگان برای ایجاد تجربه ای بهتر و متعادل تر در مسابقات بازی صورت گرفته است. با این حال می توان حدس زد که این موضوع بدون شک لطمه های به تجربه گیم پلی بازی خواهد زد، چرا که چرخه روز و شب و آب و هوای پویا قطعاً یکی از مهم ترین و جذاب ترین عناصر سری را تشکیل می داده اند. با این همه، ما همچنان به یامائوچی-سان و تیمش اعتماد داریم و از آن ها می خواهیم که حذف شدن این دو عناصر مهم از گیم پلی، ارزشش را داشته باشد. به نوعی که حذف آب و هوای پویا و چرخه شب و روز، منجر به ساخت و پرداخت گیم پلی مهیج تر و زیباتری شود.

شبیه‌ساز حرفه‌ای‌ها | پیش نمایش Gran Turismo Sport - گیمفا

شبیه ساز حرفه‌ای ها! تمامی تفاوت‌ها و عناصر اصلی سری در این تصویر وجود دارد

در یک نگاه

به نظر می رسد Gran Turismo Sport همه آن چیزی نباشد که از سری انتظار داریم. آن هم در اولین نسخه سری در نسل هشتم پس از غیبتی طولانی، ما قطعاً انتظار تعداد خودروهای بیشتر، مسیرهایی متنوع تر و گرافیکی حیرت آور را داشتیم. اما به نظر می رسد تیم سازنده به جای تمرکز کردن به سه مورد بالا، تمامی تلاشش را برای ایجاد تجربه یک ورزش الکترونیکی به کار بسته است. Gran Turismo Sport همانطور که از نامش پیداست، بیشتر از این که یک بازی ویدئویی سرگرم کننده باشد، یک ورزش کاملاً حرفه‌ای و دقیق است. یک شبیه ساز رانندگی که از طرف سازمان فیا تایید شده و مسابقاتش را با برترین تکنولوژی زمان سنجی جهان اندازی گیری می کند. یک بازی ویدئویی جذاب و دوست داشتنی که شاید گرافیک سری فورتزا را نداشته باشد، اما قطعاً همانند مردی با تجربه، فوت و فن هایی خاص را برای پیروزی در چنته خواهد داشت. فوت و فن هایی که شاید عضو تازه واردتر اما خوش تیپ تر سبک ریسینگ هنوز ان ها را نیاموخته باشد.

شبیه‌ساز حرفه‌ای‌ها | پیش نمایش Gran Turismo Sport - گیمفا

این بازی سفری بزرگ است به دنیایی رانندگان حرفه‌ای!

Gran Turismo Sport یک بازی ویدئویی جذاب و زیباست که می تواند برای ساعت ها سرگرم کننده و حیرت انگیز ظاهر شود. این بازی با بخش کمپین طولانی و البته چالش برانگیزش که در نهایت به ۱۰ درس کاملاً حرفه‌ای در رانندگی کردن ختم می شود، از شما یک راننده حرفه‌ای می سازد و سپس شما را در مقابل بهترین های جهان به میدان می فرستد، تا در بهترین پیست های جهان مسابقه دهید، مسابقه ای که کم از واقعیت نخواهد داشت و در نهایت هم به یک گواهینامه حقیقی ختم خواهد شد. این سری بدون شک برای خلق گرافیکی بالا و خیره کننده و یا گیم پلی بدون مشکل و سرگرم کننده ساخته نمی شود. همانطور که از عشق بی چون و چرای یامائوچی-سان به ماشین ها پیداست، بازی ساخته شده توسط او، به وسیله کسانی دوست داشته خواهد شد که عاشقانه ماشین ها را دوست بدارند. کسانی که ماشین ها را بشناسند و رانندگی کردن را فراگرفته باشند، چرا که این سری، بدون هیچ گونه شوخی و مزاحی شما در میان طوفانی از رانندگان حرفه‌ای که ممکن است بعدها پشت فرمان ماشین هایی حقیقی بنشینند پرتاب می کند و شما، باید با دست هایی عرق کرده روی فرمان، به خط پایانی برسید که یا سکوی پرتابی است برای آینده و یا نیرویی است برای تلاش بیشتر و جلوتر رفتن.
این بازی پلی است عریض و البته جذاب برای کسانی که قصد دارند به دنیای حرفه‌ای اتوموبیل رانی قدم بگذارند، پلی که فرصت های بسیاری را در اختیارتان قرار می دهد و شما را به دنیایی وسیع و باور نکردنی وارد می کند. استدیو Polyphony قبلاً توانایی هایش را ثابت کرده و حالا با قول ها و صحبت های بلند پروازانه یامائوچی-سان در رابطه با بازی جدیدش و گفته های بسیار او در رابطه با نواوری، بدون شک، ما در انتظار بهترین نسخه از سری GT و یکی از بهترین بازی های ریسینگ نسل هشتم و یا حتی تاریخ هستیم.
این عنوان دوست داشتنی در تاریخ ۱۷ اکتر ۲۰۱۷، مصادف با ۲۵ مهرماه ۱۳۹۶ در امریکای شمالی منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شبیه‌ساز حرفه‌ای‌ها | پیش نمایش Gran Turismo Sport - گیمفا
شبیه‌ساز حرفه‌ای‌ها | پیش نمایش Gran Turismo Sport - گیمفا
شبیه‌ساز حرفه‌ای‌ها | پیش نمایش Gran Turismo Sport - گیمفا
شبیه‌ساز حرفه‌ای‌ها | پیش نمایش Gran Turismo Sport - گیمفا
شبیه‌ساز حرفه‌ای‌ها | پیش نمایش Gran Turismo Sport - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

شبیه‌ساز حرفه‌ای‌ها | پیش نمایش Gran Turismo Sport - گیمفا
شبیه‌ساز حرفه‌ای‌ها | پیش نمایش Gran Turismo Sport - گیمفا