طلوع برادری | پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins - گیمفا
طلوع برادری | پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins - گیمفا
طلوع برادری | پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins - گیمفا
طلوع برادری | پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins - گیمفا

طلوع برادری | پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins

Former Writer
۰۹:۰۰ ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
طلوع برادری | پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins - گیمفا

سری Assassin’s Creed در نخستین روزهای عرضه‌اش چنان اوجی گرفت که بازی‌های زیادی آرزو می‌کردند به جای آن باشند. این سری توانست با شماره های اول و دوم خود آنچنان انقلابی به پا کند که هیچ کس و هیچ بازی‌ای نتوانست مشابهش را تکرار کند. اما اوضاع برای این محبوب به خوبی پیش نرفت و طی شماره‌های بعدی‌اش بد تر و بدتر شد. تا جایی که دیگر هیچ آبرویی برای آن باقی نماند. شخصا به عنوان نگارنده دیگر تحمل یک عنوان تکراری دیگر از این سری را نداشتم و با پیچیدن شایعات AC: Origins نیز هیچ واکنشی جز ابزار تنفر نشان ندادم. ولی اکنون که نمایش‌های بازی را دیده‌ام و به اندازه‌ی کافی درباره‌ی آن اطلاعات جمع کرده‌ام، شکی ندارم که این بازی اگر یکی از موفق ترین نسخه‌های سری نباشد، بی‌شک به یک شکست دیگر تبدیل نخواهد شد. بازی جدید جدای از همه‌ی تفاوت‌هایی که با عنوان پیشین دارد، ویژه‌گی خاصی را از عناوین ژانر های دیگر قرض گرفته. ویژگی‌ای که باعث شده آن را به چشم یک بازی واقعی و حاوی ارزش وقت‌گذاری تلقی کنیم. Assassin’s Creed، اکنون عنوانی نیمه نقش‌آفرینی است.

طلوع برادری | پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins - گیمفا

(Assassin’s Creed Origins (PC – PS4 – X One

ریشه‌های فرقه

نام این بازی یعنی عبارت Origins بی دلیل برای آن انتخاب نشده است. سازنده‌گان قرار است در این بازی به ریشه‌های انجمن برادری اساسین‌ها بپردازند و نحوه‌ی شکل گیری آن را توضیح دهند. Origins بدین معنا است که سازنده‌گان قصد دارند همه‌ی داستان‌ها و ریشه‌های این فرقه‌ی عجیب را شرح دهند و پشت پرده‌ی تمام ویژه‌گی‌ها و اعمال آن‌ها را برایمان باز گو کنند. از لحاظ زمانی، بازی جدید حتی از قدیمی ترین نسخه‌ی سری Assassin’s Creed یعنی شماره‌ی اول این سری نیز بسیار قدیمی تر است. اتفاقات این نسخه قرار است در سال ۴۹ BCE یعنی چهل و نه سال پیش از میلاد مسیح بوقوع بپیوندد. هر چه باشد در حال بازگشت به ریشه‌های اساسین‌ها و مصر باستان هستیم. پس دوره‌ی زمانی بازی نیز باید به عهد باستان برود.
طبق توضیحات کارگردان بازی، AC جدید قرار است چیزهایی که تابحال اساسین‌ها را با آن‌ها می‌شناختیم را رمزگشایی کند و دلایل شکل گیری آن‌ها را بیان کند. او می‌گوید این گونه نیست که در اوایل تاریخ یک نفر هوس کند شنلی به تن کند و یک فرقه تشکیل دهد و همه چیز آغاز شود! همه‌ی این کارها و سروم خاص، داستان‌ها و فلسفه‌ی خاص خود را دارند و بازی جدید قد دارد آن‌ها را تعریف کند. از این رو می‌توان گفت جدای از برتری‌ها در دیگر زمینه‌ها، AC جدید در زمینه‌ی داستانی نیز اهمیت بسیار زیادی در بین بازی‌های این سری دارد.

طلوع برادری | پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins - گیمفا

بالاخره قرار است به بسیاری از سوالاتمان پاسخ داده شود. در این بازی خواهیم فهمید که اساسین‌ها اصولا که‌اند و چه کاره‌اند و از جان این دنیا چه می‌خواهند. چرا از این روسری‌های مخصوص (!) استفاده می‌کنند و اصلا چرا گیرداده‌اند به عقاب‌ها؟

یکی از چیزهایی که قرار است سازندگان در بازی جدید تکلیفش را مشخص کنند ویژه‌گی‌ای است که آن را در تمامی نسخه‌های AC دیده‌ایم ولی شاید توجه چندانی به ریشه‌های آن نداشته‌ایم! قابلیت Eagle Vision که به اساسین‌ها کمک می‌کند اشیاء و افراد را از پشت دیوار‌ها و یا اشیائی که مانع دید شده‌اند مشاهده کنند. این ویژه‌گی قرار است در بازی جدید معرفی شود. اشرف اسمائیل می‌گوید قرار است در بازی جدید بفهمید این ویژن از کجا آمده و این اصلا چرا اسمش Eagle Vision است. طرفداران بازی پیش بینی کرد‌ه‌اند که احتملا این نام با عقاب با وفای بایک یعنی سنو رابطه داشته باشد. از دیگر چیز هایی که قرار است در بازی جدید درباره شان اطلاعات کسب کنیم، می‌توان Hidden Blade ها را نام برد. وسیله‌ای که اساسین‌ها با بستن آن یه یکی از دست‌های خود (گاهی نیز هر دو دست) می‌توانند تیغه ی تعبیه شده در آن را در زمان دلخواه بیرون آورده و هدفشان را بوسیله‌ی آن از بین ببرند. در نسخه‌های اولیه‌ی این وسیه که در شماره‌ی اول مشابهش را دیده بودیم، الطیر برای استفده از این وسیله ناچار شده بود انگشت وسط خود را قطع کند. اما با طراحی‌های جدید، اساسین‌های بعدی دیگر نیازی به این قابلیت نداشتند. از دیگر مواردی که قرار است در بازی جدید معلوم شود این است که چرا اساسین‌ها اصولا شنل به تن می‌کنند و سعی می‌کنند صورت خود را بپوشانند. بازی جدید همچنین قرار است فلسفه‌ی لوگوی اساسین‌ها و صد البته جمله‌ی معروف آن ها را برایمان شرح دهد:

.Nothing is True, Everything is Permitted

قهرمان بازی جدید، شخصی است به نام Bayek. بایک اصطلاحا یک Medjay است. این افراد در واقع همان پلیس‌های مصر باستان هستند و از مردم در برابر بی قانونی و خطرات افراد شرور محافظت می‌کنند. قهرمان داستان ما، آخرین کسی است که از نسل MedJay ها باقی مانده و قصد دارد مردم را همچنا در صلح و آرامش نگاه دارد. به گفته‌ی سازنده‌گان بایک که اهل منطقه‌ای به نام Siwa است، اتفاقاتی را در گذشته‌اش تجربه می‌کند که او را مجبور به ترک سرزمین مادری اش می‌کنند. به خاطر جلوگیری از لو رفتن داستان، سازنده‌گان از ذکر ماهیت این اتفاقات خودداری کرده‌اند. چیزی که در حال حاضر درباره‌ی او می‌دانیم این است که زندگی از او یک جنگجو ساخته است و او همواره آماده است تا از مردم مصر دفاع کند. بایک در جریان بازی جدید با اتفاقات تازه‌ای روبرو می‌شود. اتفاقاتی که در حال تغییر دادن سرنوشت مصر هستند و به زودی تاثیر خود را بر روی همه کس و همه چیز خواهند گذاشت. بایک باید با این خطرات جدید مقابله کرده و راه خویش را در این میان بیابد. تهدید دیگری که مشخص نیست چگونه بوجود امده شکل گیری انجمنی مخفی در مصر است. انجمنی که خود را Order of the Ancients می نامند و فعالیت‌های مخفیانه انجام می‌دهند. مشخص نیست نقش این فرقه در داستان چه خواهد بود و بایک چه رابطه‌ای با آنان خواهد داشت اما آنچه می‌دانیم این است که داستان این نسخه از سری به مراتب حساس‌تر، مهم‌تر و گسترده‌تر از بازی‌های پیشین است.

طلوع برادری | پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins - گیمفا

فرقه‌ای که در تاریکی‌ها فعالیت می‌کند اما کلیه‌ی امور مصر را در دست دارد.

گیم‌پلی

گیم‌پلی AC جدید با آنچه تا کنون از این سری دیده ایم تفاوت‌های بسیار زیادی دارد. این بازی با عناوین پیشین خود به اندازه ای تفاوت دارد که می‌شود به راحتی آن را با نام دیگری عرضه کرد. شخصا خود نیز به عنوان نگارنده نیز در گذشته یکی از منتقدان سرسخت و بی اعصاب یوبی‌سافت و سیاست‌های اعصاب خردکنش بودم. راستش تا پیش از معرفی بازی جدید هیچ یک از بازی‌های سری Assassin’s Creed را به عنوان یک تجربه‌ی واقعی و عمیق به حساب نمی‌آوردم. چرا که این سری به سمت و سویی رفته بود که به هیچ وجه در راستای ارزش‌های شماره‌های اول و دوم نبود. اما Origins با نمایش‌هایش نشان داد که دیگر هیچ کس نمی‌تواند دم از عدم تغییر این بازی نسبت به پیشینیانش بزند. بازی به قدری نسبت به نسخه‌ی قبل خود تفاوت دارد که شاید حتی طرفداران سرسخت عناوین پیشین را ناراحت کند! اما شکی نیست که در نظر اکثریت جوامع گیمر، این تغییرات دلپذیر و موجب رشد سری هستند. در ادامه قصد داریم بخش‌هایی از گیم‌پلی بازی را برایتان شرح دهیم. این بخش‌ها و توضیحات مربوط به آن‌ها کامل نیستند و باید برای اطلاع دقیق از آن‌ها تا انتشار کامل بازی صبر کنیم. اما ما تلاشمان را کرده‌ایم تا آنجا که ممکن است، اطلاعات دقیق و به روزی را در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم. گیمفا را همراهی کنید.

طلوع برادری | پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins - گیمفا

بایک از همه‌ی نوه و نتیجه‌های Assassinاش Badass تر است و هیچ رحمی به دشمنانش نمی‌کند. در عین حال که با دوستانش می‌خندد و شوخی می‌کند، با دشمنانش خشن و بی‌رحم است.

مبارزات پیشرفته

سری AC از نخستین سری بازی‌هایی بود که توانست مبارزات هک ان اسلش را به صورت واقع گرایانه و همراه با انیمیشن‌های با کیفیت و پیشرفته به بازی‌های ویدئویی وارد کند. سیستمی که نخستین بازی از سری فرقه‌ی اساسین ارائه داد، همانند سری Prince of Persia هک و اسلش صرف نبود، بلکه تمرکز بسیار زیادی بر روی جلوه‌های نمایشی و واقع گرایانه بودن انیمیشن‌ها و حرکات داشت. در واقع شاید بتوان گفت این بازی واقع گرایانه‌ترین سیستم مبارزه با شمشیر در میان بازی‌های زمان خود را طراحی کند. آن‌ها تمام تلاش خود را کرده بودنمد تا مبارزات Assassin’s Creed تا حد ممکن به مبارزات واقعی با شمشیر نزدیک باشد و همانند فیلم‌های سینمایی به نظر برسد. پس از این بازی، دیگر نسخه‌های سری AC همین هسته را دنبال کردند و هر یک مواردی را از آن کاسته . چیز‌هایی را نیز به آن افزودند. اما در نهایت این سیستم در نسخه‌های اخیر سری، پیشرفت چندانی نکرد و همچنان اگر هسته‌ی اصلی آن را با بازی‌های اولیه مقایسه می‌کردیم، تفاوت فاحشی نمی‌یافتیم.

آن‌ها مبارزات را از حالت واقع گرایانه و سیال خارج کرده و به جای آن آثاری مانند Dark Souls و Bloodborne را به عنوان مبنا در نظر گرفته‌اند. دلیل این کار، در وحله‌ی اول آن بود که بازی از یک اثر اکشن ادونچر ساده، به یک بازی نقش آفرینی تبدیل شده بود. به همین خاطر سیستم مبارزه‌ی سیال به سبک عناوین کلاسیک سری، برای آن مناسب نبود.

یکی از چالش‌هایی که در روند ساخت نسخه‌ی جدید پیش روی سازنده گان قرار گرفته بود، طراحی سیستم مبارزه برای این بازی بود. مشکل آنجا بود که اولا سیستم قبلی بسیار قدیمی و کهنه شده بود و طرفداران خواستار تغییرات اساسی بودند. و ثانیا این که با اضافه شدن قابلیت‌های نقش افرینی و مکانیک‌های این سبک، دیگر نمی شد از سیستم قبلی استفاده کرد. به طور کلی، هنگامی که نقش افرینی و اکشن قصد ترکیب شدن با یکدیگر را دارند، همواره این دست از مشکلات و چالش‌ها را شاهد هستیم. سیستم‌هایی که بر روی بخش‌های اکشن و واقع گرایانه بودن تمرکز کرده‌اند، معمولا با مشکلات فراوانی در بخش نقش آفرینی مواجه هستند. در بازی جدید سازنده‌گان تصمیم گرفتند تغییراتی بنیادین در این سیستم پدید آورند. آن‌ها مبارزات را از حالت واقع گرایانه و سیال خارج کرده و به جای آن آثاری مانند Dark Souls و Bloodborne را به عنوان مبنا در نظر گرفته‌اند. دلیل این کار، در وحله‌ی اول آن بود که بازی از یک اثر اکشن ادونچر ساده، به یک بازی نقش آفرینی تبدیل شده بود. به همین خاطر سیستم مبارزه‌ی سیال به سبک عناوین کلاسیک سری، برای آن مناسب نبود. سازنده‌گان سیستمی را مشابه بازی‌های سولز بورن برای این بازی طراحی کردند تا هم مبارزات بازی همچنان روند اکشن خود را حفظ کنند و هم برای بخش نقش آفرینی بازی مشکلی ایجاد نشود.
مبارزات در بازی جدید، پر پایه‌ی استفاده از سپر و حمله با اسلحه‌های سبک بنا شده. دیگر شاهد دفاع کردن به صورت کلاسیک نیستیم و بازیباز نمی‌تواند صرفا با فشردن یک دکمه، از حملات دشمنان گریخته و ضد حمله‌ی خود را ترتیب دهد.

طلوع برادری | پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins - گیمفا

هنگامی که نقش‌آفرینی با اکشن ادونچر ترکیب می‌شود، سخت‌ترین چالشی که پیش روی سازنده‌گان قرار می‌گیرد، طراحی سیستم مبارزه است. حتی ویچر هم که ویچر است، در این زمینه می‌لنگد.

برای حمله به یک دشمن، بایک ابتدا باید او را Mark کند. به محض این که دشمن مورد نظر را مارک کردید، تمامی حملات و عکس العمل‌های دفاعی شما، با جهت قرار گیری دشمن مورد نظر تنظیم می‌شود. بایک حمله‌هایش را به سمت او انجام می‌دهد و سپرش را نیز مقابل او می‌گیرد. در عوض دشمنان نیز توانایی حمله به شما را دارند. برای دفع حملات آن‌ها دو راه پیش روی شما است. می‌توانید از سپر استفاده کنید که درصدی خاص از صدمه‌ی ضربه‌ی وارده را دفع می‌کند. همچنین توانایی جای‌خالی دادن نیز برایتان مهیا است. تفاوت اصلی و کلیدی این بازی با آثاری مشابه دارک سولز و بلاد بورن، در حذف نوار استامینا است. نوار استامینا (Stamina) یکی از محدودیت‌هایی است که بازی‌هایی همانند سری سولز از آن برای کنترل کردن حرکات و فعالیت‌های بازی‌باز از آن استفاده می‌کنند. این نوار کمک می‌کند مبارزات بازی استراتژیک تر و البته دشوار تر شوند. حذف شدن این مورد در AC جدید به منزله‌ی آسان شدن بازی نیست. بازی همچنان می‌داند چگونه بازی‌بازها را به چالش بکشد. اما مسئله‌ی مهم آنجا است که قرار هم نیست سری Assassin’s Creed همانند سولز-بورن بازی سختی باشد.

طلوع برادری | پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins - گیمفا

دستتان در استفاده از انواع Buildها باز است. بازی عناصر بسیاری را در اختیارتان قرار داده و ترکیبشان را به خودتان سپرده است.

درست است که این بازی نواری تحت نام Stamina ندارد اما نوار دیگری برای آن طراحی شده که البته ارتباطی نیز با نوار استامینا ندارد! این نوار صرفا در HUD به جای این نوار ظاهر می‌شود. نواری که از آن صحبت می‌کنیم نوار قدرت بایک است و با وارد کردن ضربات موفقیت آمیز به دشمنان به میزان آن اضافه می‌شود. هنگامی که این نوار به حد مشخصی برسد، بایک می‌تواند یک Super Attack را اجرا کند. Super Attack ها تقریبا چیزی هستند به مانند ضربات ویژه‌ی دارک سولز ۳ با استفاده از آن‌ها می‌توانید ضرباتی بسیار قدرتمند را بر روی دشمنان اجرا کنید و میزان زیادی از سلامتی آن‌ها را کم کنید.

حالت دیگری نیز در بازی طراحی شده که می‌توانید با استفاده از آن دشمنان را به سادگی از بین ببرید. حالتی به اسم Fury Mode که طی آن، بایک بسیار خشمگین شده و خون جلوی چشمانش را می‌گیرد!

هر نوع از اسلحه‌های بازی سوپر اتک مخصوص به خود را دارد و انیمیشن‌های این نوع حمله و میزان صدمه‌ای که واد می‌کند به اسلحه‌ای که در دست دارید مربوط است. جدای از سوپر اتک‌ها، حالت دیگری نیز در بازی طراحی شده که می‌توانید با استفاده از آن دشمنان را به سادگی از بین ببرید. حالتی به اسم Fury Mode که طی آن، بایک بسیار خشمگین شده و خون جلوی چشمانش را می‌گیرد! در این حالت فیلتری قرمز رنگ بر روی صفحه ظاهر شده و بایک بسیار قدرتمندتر و سریع تر از گذشته می‌شود. در این حالت می‌توانید دشمنان را با سرعت زیادی از بین ببرید و آن‌ها نیز با سرعت بسیار کمتری سعی می‌کنند به سمت شما حمله کنند. این ویژه‌گی‌ها به مبارزات بازی کمک می‌کند و علاوه بر افزودن جنبه‌های استراتژیک بیشتر به بازی، آن را از تکراری شدن نیز نجات خواهد داد.
موارد بیان شده به مبارزه از نزدیک مربوط می‌شود. اما AC جدید مبارزه از فواصل دور تر را نیز پشتیبانی خواهد کرد. در این بازی قادر هستید تا از میان انواع و اقسام تیر و کمان‌هایی که در اختیارتان قرار می‌گیرد یکی را انتخاب کرده و برای از پای در آوردن دشمنان از فاصله‌های دور تر از آن استفاده کنید. کمان در بازی هم می‌تواند به مانند Spell های بازی‌های دارک سولز مورد استفاده قرار گیرد و هم با نشانه گیری و به صورت یک تیر و کمان کامل. تیر و کمان همچنین علاوه بر مبارزات در شکار نیز کاربردهای فراوانی دارد. در بازی تمرکز زیادی بر روی این اسلحه صورت گرفته و می‌توانید به اشکال مختلف تیر و کمانتان را ارتقا دهید. مهارت‌های مختلفی نیز صرفا برای تیر و کمان طراحی شده‌اند تا این اسلحه به یکی از محبوب‌ترین اسلحه‌های بازی تبدیل شود.

طلوع برادری | پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins - گیمفا

کمان، اسلحه‌ای که در AC جدید حساب ویژه‌ای بر روی آن باز شده.

گلادیاتورهای انسانی و حیوانی!

در بازی به دشمنان بسیار زیاد و متنوعی بر خواهید خورد. هم دشمنان انسانی و هم دشمنان حیوانی در بازی یافت خواهند شد که هر یک چالش‌های متفاوتی را پیش روی شما قرار می‌دهند. دشمنان انسانی نیز در بازی یه دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. علاوه بر لول هر یک از این دشمنان که میزان چالش برانگیزی نبرد با آن‌ها را نمایش می‌دهد، شاهد سطح بندی آن‌ها در دسته‌های مبتنی بر سایز نیز هستیم. دشمنانی که جثه‌ی بزرگتری دارند، از سلامتی بیشتری بهره مند هستند و طبعا صدمه‌ی بیشتری نیز به شما وارد می‌کنند. انواع مختلف و متفاوت دشمنان باعث شده در مبارزات تنوع بیشتری پدید آید و چالش انجام مراحل مختلف نیز بیشتر شود. در بازی همچنین شاهد باس‌های زیادی هستیم که هم به صورت آدمیزاد و هم به صورت جانورن دیگر در محیط بازی حضور دارند. باس‌های انسانی بازی، از جنگ‌جویان قوی هیکل و گلادیاتورها تشکیل شده‌اند. آری. نبرد گلادیاتورها در این بازی نیز به تصویر کشیده خواهد شد.

دشمنان غیر انسانی بازی‌ نیز گاهی در قامت باس‌ها ظاهر می‌شوند. برای مثال می‌توان به یکی از صحنه‌های نمایش بازی در نمایشگاه E3 2017 اشاره کرد. صحنه‌ای که بایک در طی آن با ماری غول آسا به مبارزه می‌پردازد.

بایک قرار است طی جریانات بازی به میدان مبارزه علیه گلادیاتورها پای گذاشته و شخصا در نبرد‌ها شرکت کند. نبردهایی که باید در آن‌ها با جنگجویانی عظیم الجثه رقابت کنید و به هیچ وجه کار ساده‌ای در پیش ندارید. دشمنان غیز انسانی بازی‌ نیز گاهی در فامت باس‌ها ظاهر می‌شوند. برای مثال می‌توان به یکی از صحنه‌های نمایش بازی در نمایشگاه E3 2017 اشاره کرد. صحنه‌ای که بایک در طی آن با ماری غول آسا به مبارزه می‌پردازد. اظهار نظرهای فراوانی در خصوص این مار غول آسا انجام شده است و موضع گیری‌های بسیاری در این رابطه صورت گرفته. اشرف اسماعیل در این خصوص گفته قرار نیست این بازی به تجربه‌ای تخیلی و افسانه‌ای تبدیل شود. اگر موجوداتی چون مار کبرای غول پیکر در بازی وجوددارند، حتما دلیل قانع کننده‌ای نیز برای وجود آن‌ها هست! البته این موارد همواره در سری Assassin’s Creed دیده می‌شدند و نمی‌توان گفت کاملا بی سابقه بوده‌اند. برای مثال می‌توان به وجود اختاپوس غول پیکر در بازی Assassin’s Creed 2 و یا حضور هشت‌پای غول آسا و نهنگ افسانه‌ای یعنی «موبی دیک» در نسخه‌ی Black Flag اشاره کرد.

طلوع برادری | پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins - گیمفا

انتشار تصاویر این کبرای غول‌پیکر بسیاری از طرفداران سری را به واکنش واداشت.

طلوع برادری | پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins - گیمفا

البته دوستانی که با دیدن تصویر کبرای غول‌پیکر، عصبانی شده و این سری را به تخیلی شدن متهم کرده بودند، احتمالا این صحنه از بازی Black Flag را از یاد برده‌اند.

طلوع برادری | پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins - گیمفا

موبی‌دیک افسانه‌ای نیز یکی از دیگر مواردی است که می‌توانیم آن را جزو پدیده‌های غیرطبیعی سری به حساب بیاوریم.

طلوع برادری | پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins - گیمفا

آیا اختاپوس غول‌پیکر بازی Assassin’s Creed 2 را به خاطر ندارید؟ این گونه جانوران و پدیده‌های اینچنینی، از ابتدا در این سری وجود داشته‌اند. به همین خاطر دیدن ماری با آن هیبت نباید چیز چندان عجیبی باشد!

جنگ‌افزار

یکی از مهمترین ویژه‌گی‌های یک بازی اکشن و مخصوصا یک اکشن RPG، وجود اسلحه‌ها و آیتم‌های فراوان برای جنگیدن است. در بازی جدید، سازنده‌گان گستره‌ی وسیعی از آیتم‌ها و سلاح‌های مختلف را در اختیارتان خواهد گذاشت تا از میان آن‌ها سبک خودتان را انتخاب کنید.

اسلحه‌های بازی به سه دسته‌ی کلی تقسیم بندی می‌شوند:
اسلحه‌های Regular: این دسته از سلاح‌ها که با رنگ آبی نمایش داده می‌شوند، بسیار رایج هستند و در بازی زیاد پیدا می‌شوند. آن‌ها معمولا از میزان صدمه و توانایی کمتری برخوردار اند. این نوع از اسلحه معمولا از یک Perk بهره‌مند است.
اسلحه‌های Rare: اسن دسته از سلاح‌ها که با رنگ بنفش نشان داده می شوند، کمیاب و ارزشمند هستند و به سادگی یافت نمی‌شوند. آن‌ها معمولا از میزان صدمه و توانایی خوبی برخوردار اند و می‌توانند تعداد دو عدد Perk را به همراه داشته باشند.
اسلحه‌های Legendary: این نوع از اسلحه که با رنگ زرد نمایش داده می‌شوند، بسیار نایاب اند و از قدرت و میزان صدمه‌ی بسیاری برخوردار هستند. این اسلحه‌ها می‌توانند دو پرک را به همراه داشته باشند.

طلوع برادری | پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins - گیمفا

آیتم های بازی به سه دسته مختلف تقسیم بندی می شوند.

اسلحه‌های موجود در بازی از لحاظ کمیت و تعداد، بسیار گسترده و پر تعداد هستند. این اسلحه‌ها به انواع خاصی دسته‌بندی می‌شوند که تا کنون میزان خاصی از آن‌ها به صورت عمومی معرفی شده‌اند. تا جایی که اطلاعات منتشر شده از بازی یاریمان می‌کنند می‌توانیم اسلحه‌ها را این گونه برایتان دسته بندی کنیم:

اسلحه‌های نزدیک زن

طلوع برادری | پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins - گیمفا

Heavy Weapons (تسلیهات سنگین): این اسلحه‌های سنگین میزان صدمه‌ی بسیار زیادی به دشمنان وارد می‌کنند. به شرطی که زور کافی برای بلند کردن و تکان دادنشان را داشته باشید! این نوع از اسلحه‌ها رنج متوسط و قدرت بسیار بالایی دارند. با استفاده از این اسلحه‌ها می‌توانید دشمنان پاره پاره کنید و مهمتر از آن این که آن‌ها را به عقب رانده و اصلاحا Knock Down کنید. این باعث می‌شود آن‌ها نتوانند ضربه‌ای که در حال تدارک دیدن آن هستند را به اتمام رسانده و درست در همان لحظه به عقب رانده شوند. به همین ترتیب شما نیز می‌توانید ضربه‌ی بعدی خود را تدارک ببینید.
مثال‌ها: Headsplitter, Skull Breaking Club

طلوع برادری | پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins - گیمفا

Swords (شمشیر‌ها): رایج ترین و محبوب‌ترین اسحلحه برای نبرد‌های نزدیک شمشیرها هستند. این نوع از اسلحه ها را می‌توانید به دو شکل به دست بگیرید. شکل اول حالت کلاسیک شمشیر و سپر است و حالت دوم در دست گرفتن دو عدد شمشیر. این دیگر به روحیه‌ی خودتان بسته‌گی دارد! در حالت اول بازی تدافعی تر و استراتژیک تر می‌شود و در حالت دوم ویژه‌گی‌های اکشن بیشتر به چشم خواهد آمد. شمشیر‌ها برای نبرد‌های نزدیک ساخته شده‌اند و به درد زمانی می‌خورند که بخواهید در کمترین زمان ممکن بیشترین دمیج را به فواصل نزدیک خود وارد کنید. این شمشیر‌ها وزنی متوسط و رنج کمی دارند اما سرعت حرکت با آن‌ها بدون شک بسیار بالا است.
مثال‌ها: Khopesh Sword, Berserk Fury, Dual Wielding Storm Blades

طلوع برادری | پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins - گیمفا

Long Weapons (تسلیحات بلند): گاهی نیز در بازی پیش می‌آید که دوست دارید صرفا با فاصله ی بیشتری حریفانتان را مودر هدف قرار دهید. در این شرایط توصیه می‌شود از این نوع اسلحه که عمدتا از نیزه‌ها تشکیل شده‌اند استفاده کنید. بایک می‌تواند با این نوع از اسلحه، ضربات عمودی، افقی و مستقیم وارد کند و هر یک از این ضربات، خاصیت‌های خودشان را دارند. میزان صدمه‌ای که می‌توانید با این نوع اسلحه وارد کنید نسبت به دیگر دسته‌ها حالتی متوسط دارد و در عوض رنج آن‌ها بسیار زیاد است. می‌توانید با استفاده از این نوع اسلحه، دشمنان را بدون این که در محدوده‌ی خطر قرار بگیرید، مورد هدف قرار دهید. مثلا اگر یک باس هیچ موجودی را تا شعاع یک متری خود زنده نمی‌گذارد، می‌توانید با استفاده از این نوع تسلیحات از شعاع دورتری به او حمله کنید.
مثال‌ها: Pharaoh’s Mace, Sarissa

طلوع برادری | پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins - گیمفا

اسلحه‌های دور زن (کمان‌ها)

کمان اسلحه‌ای است که مدت‌ها قبل به سری AC آمده. اما هیچگاه به این زیبایی و کمال در آن استفاده نشده ‌است. از کمان می‌توانید هم در نبرد‌های دور و هم در نبرد‌های نزدیک استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای ترور کردن سریع اهداف و از پای در آوردن بی دردسر دشمنان از آن استفاده کنید. مهارت‌های بسیار زیادی در این بازی بر روی تیر و کمان‌ها تمرکز دارند و به طور کلی سازنده‌گان بر روی این اسلحه‌ی محبوب حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند. انواع مختلفی از این اسلحه در بازی یافت می‌شود. انواعی که هر یک کاربرد ها و ویژه‌گی‌های خاصی دارند و در موقعیت‌های مختلف گره گشا خواهند بود.

Warrior Bow: این نوع از کمان مخصوص استفاده در نبرد است. با این نوع کمان، بایک می‌تواند چندین تیر را به صورت همزمان شلیک کند.

Predator Bow: این نوع، شباهت زیادی به اسلحه‌ی اسنایپر دارد و می‌توان از فواصل دور با آن اهداف را به قتل رساند. بایک همچنین می‌تواند مسیر تیرهای این کمان را پس از شلیک، تغییر دهد.

Hunter Bow: همانطور که از نام آن مشخص است، این نوع کمان بیشتر در شکار به کار خواهد آمد و قادر است تا حیوانات را با سرعت بیشتری از پای در آورد.

Short Bow: این نوع از کمان نیز مخصوص مبارزات نزدیک و زمانی است که می‌خواهید با سرعت زیاد، صدمات کم وارد کنید.

طلوع برادری | پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins - گیمفا

سپرها

سپرها در این نسخه نقش بسیار مهمی را در مبارزات ایفا می‌کنند. با استفاده از این سپرها می‌توانید ضربات دشمنان را دفع کنید و جان سالم به در ببرید. هر سپر درصد مشخصی از صدمه‌ی ناشی از ضربات را کم می‌کند. بایک حتی می‌تواند با سپرش به دشمنان یورش برد. ضربات و حرکات مخصوصی نیز برای سپرها طراحی شده که از جمله‌ی آن‌ها کوبیدنشان به صورت حریف است! با این سپرها می‌توانید از ضربات متوسط (و نه از ضربات بسیار سنگین باس‌ها!) و از تیرهایی که دشمنان به سویتان رها می‌کنند جان سالم به در ببرید. این نوع از اسلحه نیز وزن‌ها و سرعت‌های متفاوتی دارد و باید سعی کنید بهترین گزینه‌ را برای خود بیاید. بازی سپرهای پر تعدادی دارد. از سپرهای چوبی گرفته تا سپرهای سنگین و آهنین.

طلوع برادری | پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins - گیمفا

به لطف سیستم ساخت و ساز و ارتقای سلاح، در AC جدید می توانید سلاح های ابتدای بازی را به اسلحه های کشنده ی انتهای بازی تبدیل کنید.

ساخت و ساز و ارتقای تجهیزات

بر طبق گفته‌های سازنده‌گان، در AC جدید شما قادرید تا تسلیحات خود را ارتقا دهید. درست همانند سایر بازی‌های نقش آفرینی. تاکید سازنده گان بر روی این موضوع است که سلاح‌ها می‌توانند تا جایی ارتقا یابند که یک اسلحه‌ی ضعیف که در اوایل بازی توسط بازی‌باز استفاده می‌شود می‌تواند با ارتقا، حتی در اواخر بازی نیز به کار آید. به همین دلیل است که نباید در بازی جدید اسلحه‌های قدیمی و ضعیف خود را دور بیندازید. چون می‌توانید از همان اسلحه‌های ظاهرا به درد نخور، اسلحه‌هایی قدرتمند و عالی بسازید که حتی در مراحل پایانی بازی نیز شما را همراهی می‌کنند. شما می‌توانید با مراجعه با آهنگر‌هایی که در سر تا سر دنیای بازی به چشم می‌خورند، اسلحه‌های خود را تقویت کرده و ویژه‌گی‌های جدیدی را به آن‌ها اضافه کنید. برای ارتقای این اسلحه‌ها آهنگرها مقداری پول از شما دریافت می‌کنند و برای ارتقا‌ در سطوح بالاتر باید علاوه بر پول، مواد اولیه را نیز برای آهنگر فراهم کنید. این مواد اولیه را می‌توانید با جست و جو در محیط و جمعاوری لوت‌ها و یا با کشتن دشمنان و مردم و برداشتن غنایم به دست آورید. همچنین امکان خرید برخی از این مواد اولیه در فروشگاه‌ها نیز هست که در آن صورت باید هزینه‌ی بیشتری انجام دهید. فایده‌ی این سیستم این است که در صورتی که از ابتدای بازی به اسلحه‌ای خاص عادت کردید و یا یکی از سلاح‌های بازی را بیشتر پسندیدید، می‌توانید آن‌ها را ارتقا داده و در تمام طول بازی از آن استفاده کنید. بازی مجبورتان نمی‌کند سلاحی را که با آن راحتید، به خاطر ضعیف بودن دور بیندازید و خود را مجبور به خو گرفتن با دیگر اسلحه‌ها کنید. این امکان برایتان فراهم است که هر نوع اسلحه‌ای را به ابزاری مرگبار برای کشتار تبدیل کنید. این ویژه‌گی برای همه انواع اسلحه‌ها وجود دارد و فقط مخصوص سلح‌های ضعسف نیست بلکه می‌توانید با ارتقا دادن اسلحه‌های قدرمند و به قول خود بازی: Legendary، سلاح‌هایی با قدرت وحشتناک ساخته و دشمنان را پاره پاره کنید. این ویژه‌گی همچنین برای زره و سایر پوشیدنی‌های شما نیز فراهم است و می‌توانید زره بایک را نیز ارتقا داده و قدرت آن را در دفع ضربات دشمن افزایش دهید.

طلوع برادری | پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins - گیمفا

حتی زیر آب‌های این بازی نیز پر از چیزهای کشف کردنی است. هر سوراخی که در این بازی پیدا می‌کنید، حاوی آیتم‌هایی ارزشمند است! پس خلاصه این که: نمانید ناکنده جایی ز باغ!

کشوری بزرگ و کهن

مصر باستان کشوری است که وقایع AC: Origins در آن به وقوع می‌پیوندد. جالب است بدانید که بخش عظیمی از این کشور بزرگ در بازی جدید طراحی شده است. به گفته‌ی اشرف اسمائیل، تیم سازنده نهایت تلاش خود را کرده است تا طراحی‌ها با نسخه ی واقعی مصر همخوانی داشته باشند. آن‌ها مدتی زیادی را برای تحقیقات صرف کرده‌اند و افراد بسیاری را برای عکس برداری و تهیه‌ی اطلاعات به مصر و دیگر اماکن فرستاده‌اند. دنیای این بازی، مجموعا حتی از تمامی AC هایی که تا کنون عرضه شده‌اند نیز بزرگ‌تر است. این جهان بزرگ حتی در رقابت با بازی Black Flag نیز شکست نمی‌خورد و نکته‌ی دیوانه کننده این سات که Black Flag که تا کنون از بزرگترین نقشه‌ی سری بهره می‌برد، از مقداری زیادی دریا تشکیل شده بود. اما بخش اعظم بازی جدید را صرفا زمین تشکل داده است. دنیای بازی جدید، بسیار بزرگ‌تر، و صد البته غنی‌تر نسخه‌های پیشین سری است. به گفته‌ی کارگردان بازی، تمرکز آن‌ها در طراحی این جهان، بیش از آن که بر روی کمیت باشد، بر روی کیفیت بوده. آن‌ها صرفا قصد نداشته‌اند تا یک بازی جهان باز بسیار بزرگ بسازند. آن‌ها سعی کرده‌اند دنیای بازی را پر از جزئیات مختلف و پر از ماجرا های گوناگو بیافرینند. جزئیاتی که در خلق مصر باستان و محیط‌های بزرگ بازی به کار رفته واقعا دیدنی هستند و بخش‌هایی که از گرافیک هنری بازی به نمایش در آمده‌اند نوید یک تجربه‌ی فراموش نشدنی را می‌دهند. وسواس به کار رفته در طراحی محیط‌های بازی ستودنی است و برای طرفدارانی که دوست دارند این عنوان را برای ساعات بسیار زیادی تجربه کنند، خبری عالی.

طلوع برادری | پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins - گیمفاطلوع برادری | پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins - گیمفا

طلوع برادری | پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins - گیمفاطلوع برادری | پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins - گیمفا

طلوع برادری | پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins - گیمفاطلوع برادری | پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins - گیمفا
یکی دیگر از تغییراتی که در این نسخه اعمال شده‌اند، حذف کامل Mini-Map از بخش HUD بازی است. تصمیمی که موجب بهتر شدن HUD شده و موارد اضافی را از درون آن حذف می‌کند. به جای مینی مپ، نواری در بالای صفحه تعبیه شده که محل اماکن مهم و جهت آن‌هار ا به بازیباز نشان می‌دهد. هنوز مشخص نیست که این جابه‌جایی به نفع بازی تمام می‌شود یا به ضرر آن. اما چیزی که مشخص است این است که اکنون بازی شباهت بسیار بیشتری به آثاری چون Skyrim و Fallout دارد. آیا شباهت با بزرگان این عنوان را «نقش آفرینی‌تر» می‌کند؟! این سوالی است که پاسخش را پس از انتشار آن خواهیم یافت!
طراحی دنیای بازی با وسواس خاصی صورت گرفته‌ است. سازنده‌گان دنیای بازی را با پوشش جانوری خاصی پر کرده اند. تنوع جانوران داخل بازی بسیار بالا است و سازنده‌گان طبق تحقیقاتشان، جانوران را آنطو رکه در مصر باستان حضور داشته‌اند طراحی نموده‌اند. فضای بازی مملو از موجوداتی چون اسب آبی، کروکودیل، حیوانات وحشی و درنده و امثال آن‌ها است.

طلوع برادری | پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins - گیمفا

تنوع جانوری در بازی جدید فوق‌العاده است. حیوانات هر یک به صورت مستقل عمل می کنند و دارای رفتاری پیشرفته هستند.

سازنده گان تاکید ویژه‌ای بر روی کوئست‌های بازی داشته‌اند. به گفته‌ی آن‌ها هر یک از کوئست‌های داخل بازی، چه فرعی و چه داستانی، قرار است داستان و موضوع متفاوت و متنوعی داشته باشد. سازنده‌گان بار ها تاکید کرده‌اند که قرار نیست هیچ یک از کوئست‌های بازی مشابه دیگری باشد. آن‌ها به طور ویژه برای هر یک از کوئست‌های داخل بازی تدارکات فراوانی دیده‌اند و قصد دارند این ماموریت‌ها یکی از دیگری بهتر باشند. لفظ ماموریت‌های به یاد ماندنی شعاری است که سازنده‌گان برای این بخش برگزیده‌اند و باید تا انتشار بازی صبر کنیم تا ببینیم این کوئست‌ها واقعا تا چه اندازه به یاد ماندنی هستند.
برای جابه‌جایی در این دنیای بزرگ، سازنده‌گان دو ابزار را پیش روی شما گذاشته‌اند. نخستین ویژه‌گی چیزی است که از شماره‌ی اول در این سری موجود بوده و هنوز هم در آن به چشم می‌خورد. استفاده از ورزش پارکور از شماره‌ی اول سری به آن اضافه شد و عمده‌ی شهرت بازی نیز به همین علت بود. این توانایی همچنان در پیشرفته ترین حالتش در اختیار بایک نیز قرار دارد. شما می‌توانید پشت بام‌ها و نقاط مرتفع را با این ویژه‌گی در نوردید و به هر گوشه‌ی مپ بی‌کران بازی سرک بکشید. به جز این ویژه‌گی مورادی دیگری نیز در اختیارتان قرار گرفته است. استفاده از اسب نیز در این بازی برایتان میسر است و می‌توانید با اسب‌ها، مسافت‌های طولانی را نیز بپیمایید. اما چیزی که برای اولین بار به این سری اضافه می‌شود استفاده از شترها برای جابه‌جایی است. هر چه باشد در بازی جدید با مصر باستان سر و کار داریم و همه‌ی ویژه گی‌های بازی، رنگ و رویی خاور میانه‌ای به خود گرفته. شترها نیز به مانند اسب ها قابل رام کردن هستند و به شما سواری می‌دهند. اسب‌ها و شتر ها در موارد جزئی با یکدیگی راختلاف دارند که بنا به نیازتان باید یکی را برگزینید.

طلوع برادری | پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins - گیمفا

عقاب با وفا سنو، در این بازی نقش یک Drone زنده را ایفا می‌کند.

نقش آفرینی با اساسین‌ها

همانطور که اشاره کردیم، در بازی جدید سیستم نقش آفرینی خوب نیز اضافه شده است که به بازی تنوع بسیار خوبی بخشیده است. گیم پلی این اثر تا پیش از عرضه‌ی این نسخه صرفا اکشن و ادونچر محض بود اما اکنون با اضافه شدن ویژه‌گی‌های نقش آفرینی می‌توانیم انتظارات خود را از این عنوان بالاتر ببریم. سال‌ها بود که طرفداران از عدم وجود تغییرات کافی میان دو نسخه در سری AC ناراضی بودند. اکنون سازنده‌گان ویژه‌گی‌ای را به بازی افزوده‌اند که دیگر کسی توانایی دم زدن از تکراری بودن بازی را نداشته باشد. این بازی هسته ی گیم‌پلی سری را به کلی عوض کرده و آن را به مرزهای جدیدی برده. این اثر را حتی می‌توان خارج از سری AC نام داد. به هر صورت باید گفت که سیستم نقش آفرینی بازی فعلی به اندازه‌ی نقش آفرینی‌های بزرگ عمیق و پیچیده نیست اما در حد و اندازه‌ی خود بازی کافی و دلگرم کننده است. نخستین ویژه‌گی نقش آفرینی ای که در بازی دیده می‌شود کسب کردن امتیاز تجربه یا XP است. بایک پس از انجام کارهایی مانند به اتمام رساندن ماموریت‌ها و به قتل رساندن دشمنان، امتیاز تجربه دریافت می‌کند. این امتیازات بر روی هم جمع شده و هنگامیکه به میزان مشخصی برسند، بایک به اندازه‌ی یک لول (Level) افزایش سطح می‌دهد. با افزایش هر لول، بایک می‌تواند یکی از Ability های بازی را کسب نماید. مهارت‌های داخل بازی نوع بسیار خوبی دارند و به شاخه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. با کسب این مهارت‌ها بازی‌باز می‌تواند اساسین خود را بسازد و بسته به این که کدام مهارت‌ها را زود تر انتخاب کند، کلاس او شکل خواهد گرفت. در بازی جدید همچنین امکان جمعاوری لوت‌ها و گشت و گذار به دنبال آیتم های مختلف نیز مهیا است. این دیگر ویژه‌گی نقش‌آفرینی مهم بازی است که بازیبازان را به جست و جوی هر چه بیشتر در محیط بازی ترقیب می‌کند.

طلوع برادری | پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins - گیمفا

تزریق مکانیک‌های نقش‌آفرینی بدون شک مهمترین نقطه‌ی قوت این اثر است.

در بخش گرافیکی باید اعتراف کنیم از نظر فنی آنچنان از دستپخت جدید یوبی سافت راضی نیستیم. البته این بازی توفیقات فراوانی در این زمینه کسب کرده اما باز هم با توجه به نمایش ها و اسکرین شات هایی که از بازی منتشر شده، نمی توانیم انتظار یک شاهکار گرافیکی را از بازی یوبی‌سافت داشته باشیم. باز هم تاکید می کنیم این سخن بدین معنا نیست که AC جدی نتواند در بخش فنی گلیم خود را از آب بیرون بکشد. اما قابل مقایسه با بزرگان این زمینه هم نیست. هر چقدر که در بخش فنی ناکامی نصیب بازی شده، در بخش هنری همه چیز در زیبا ترین حالت قرار دارد. مناظر بازی هم در روز دیدنی و زیبا هستند و هم در شب جلوه های نابی دارند. معماری مصر باستان نیز چیزی است که تمرکز بسیاری برای پیاده سازی صحیح آن شده. می توانید چندین ساعت را به تماشای بنا ها و تالار های زیبای بازی اختصاص دهید و باز هم احساس خسگی نکنید.
بازی از حیث فنی چندان هم سنگین نیست و این خبر خوبی برای PC بازان است. حداقل سیستم مورد نیاز و سیستم پیشنهادی این بازی از استاندارد هایی که این روز ها برای بازی های AAA می شناسیم بسیار پایین تر است. در ادامه جزئیات سیستم پیشنهادی برای بازی را شاهد هستید:

حداقل سیستم مورد نیاز:

  • OS: Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 (64-bit versions only).
  • Processor: Intel Core i5-2400s @ 2.5 GHz or AMD FX-6350 @ 3.9 GHz or equivalent.
  • Video card: NVIDIA GeForce GTX 660 or AMD R9 270 (2048 MB VRAM with Shader Model 5.0 or better).
  • System RAM: 6GB.
  • Resolution: 720p.
  • Video Preset: Lowest.

سیستم پیشنهادی:

  • OS: Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 (64-bit versions only).
  • Processor: Intel Core i7- 3770 @ 3.5 GHz or AMD FX-8350 @ 4.0 GHz.
  • Video card: NVIDIA GeForce GTX 760 or AMD R9 280X (3GB VRAM with Shader Model 5.0 or better).
  • System RAM: 8GB.
  • Resolution: 1080p.
  • Video Preset: High.

کلام آخر

در پایان باید گفت اثر جدید یوبی‌سافت که پس از چندین سال آماده شده تا راهی بازار شود، در سری AC جایگاه بسیار حساس و مهمی دارد. این امکان وجود دارد که با انتشار این بازی و ناکامی مجدد آن، تمامی امیدها برای نجات این سری بازی دوست‌داشتنی بر باد رود. این امکان نیز هست که با عملکرد عالی این نسخه، نفسی تازه درون کالبد سری دمیده شده و طلوعی دوباره را برای برادری رقم بزند. همه‌ی امیدها به AC جدید است. آیا اشرف اسماعیل و تیمش می‌توانند با بازی جدید، بدرخشند و خاطرات نخستین شماره های این مجموعه را برایمان زنده کنند؟

Tacitus Kilgore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

طلوع برادری | پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins - گیمفا
طلوع برادری | پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins - گیمفا
طلوع برادری | پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins - گیمفا
طلوع برادری | پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins - گیمفا
طلوع برادری | پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

طلوع برادری | پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Origins - گیمفا