پیت هاینز از رویکرد ضدنازی عنوان Wolfenstein II: The New Colossus دفاع می‌کند - گیمفا
پیت هاینز از رویکرد ضدنازی عنوان Wolfenstein II: The New Colossus دفاع می‌کند - گیمفا
پیت هاینز از رویکرد ضدنازی عنوان Wolfenstein II: The New Colossus دفاع می‌کند - گیمفا
پیت هاینز از رویکرد ضدنازی عنوان Wolfenstein II: The New Colossus دفاع می‌کند - گیمفا

پیت هاینز از رویکرد ضدنازی عنوان Wolfenstein II: The New Colossus دفاع می‌کند

محمود کاوش
۱۸:۱۹ ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
پیت هاینز از رویکرد ضدنازی عنوان Wolfenstein II: The New Colossus دفاع می‌کند - گیمفا

آقای پیت هاینز، معاون بتسدا از رویکرد ضد نازی عنوان Wolfenstein II: The New Colossus حمایت می‌کند: “از بودن در جبهه درست ماجرا، احساس نگرانی نکنید!”

معاون بخش روابط عمومی و بازاریابی بتسدا آقای پیت هاینز (Pete Hines)، از پیام ضد نازی عنوان در دست ساخت استودیوی MachineGames طرفداری نمود. کمپین بازاریابی Wolfenstein II بواسطه آخرین تریلر منتشر شده از این عنوان که حاوی پیام “ایالات‌متحده را از نازی‌ها پاک کنید” بود، بسیار بحث برانگیز شده است. همچنین ناشر این عنوان نیز هشتگی با نام NoMoreNazis# را در توئیتر ایجاد نموده است.

براساس صحبت‌های آقای هاینز؛ با توجه به فعالیت‌های اخیر در آمریکا، رویکرد بازاریابی بتسدا بسیار مستقیم و متعصابه بوده است. Wolfenstein همیشه سری‌ای ضد نازی بوده و قرار نیست ناشر آن بخاطر ماهیت فرانچایز خود، ناراحت و خجالت‌زده باشد. آقای هاینز در گفتگو با وب‌سایت GamesIndustry.biz توضیح دادند که:

Wolfenstein از همان اولین نسخه که بیش از ۲۰ سال پیش منتشر شده، فرانچایزی ضد نازی بوده است. ما بخاطر موضوع و ماهیت بازی‌مان خجالت‌زده و شرمنده نخواهیم بود. ما خود را در جایگاهی نمی‌بینیم که اعلام نمائیم نازی‌ها بد و ضد آمریکا هستند. و از اینکه در جبهه درستی قرار داریم، احساس نگرانی نمی‌کنیم. بازی ما این چنین است. این چیزی است که فرانچایز ما از ابتدا بوده. ما از پذیرفتن رسالت B.J. Blazkowicz و ماهیت Wolfenstein، هراسی نداریم. زمانی که موضوع بر سر نازی‌ها باشد، شما می‌توانید ما را در جبهه “مخالفان” در نظر بگیرید.

بنابر اظهارات آقای هاینز، بتسدا با ساخت عناوین مختلف قصد ارائه بیانیه‌های سیاسی ندارد، همچنین وی زمانی که عده‌ای از افراد مسئله را این چنین در نظر می‌گیرند، آزاردهنده می‌داند.

هنگامی که هیچکدام از ما انتظار این را نداریم که بازی‌مان تفسیری بر مسائل و مشکلات موجود تلقی شود، اما متاسفانه چنین پیش‌آمده است. بتسدا عناوینی نمی‌سازد تا موجب ارائه بیانیه‌های بخصوص و یا برانگیختن بحث‌های سیاسی شود. ما عناوینی را می‌سازیم که احساس می‌کنیم برای مخاطبین بالغ‌مان سرگرم کننده، پرمعنا و مجذوب کننده هستند. در مورد Wolfenstein نیز اینکه امسال نازی‌ها پا به خیابان‌های آمریکا می‌گذارند، کاملا یک اتفاق بوده است. و ناراحت کننده است که این بازی بعنوان یک بیانیه سیاسی بحث برانگیز در نظر گرفته شود.

آقای هاینز در ادامه اعلام کردند، آگاه باشید که کمپین بازاریابی موجود ممکن است برخی از مشتریانی که قصد تهیه این عنوان را دارند، کنار بگذارد. اما باور داشته باشید کسانی که مخالف مسائل ضد نازی‌ هستند، خود از خرید Wolfenstein II صرف‌نظر خواهند نمود. 

ما نمی‌توانیم هدف و آرمان عناوین سایر ناشران را مشخص کنیم. همانطور که در گذشته نیز اعلام کردیم، مبارزه با نازی‌ها چند دهه است که هسته اصلی سری Wolfenstein را تشکیل داده، و واقعا نیاز به بحث ندارد که؛ نازی‌ها همانطور که هنری جونز (یکی از شخصیت‌های سری فیلم‌های Indiana Jones) گفته “لجنزار جامعه بشری” هستند. قطعا کنار گذاشتن بخشی از مشتریان، ریسک‌هایی بهمراه خواهد داشت اما اگر بخواهم صادقانه بگویم، کسانی که مخالف آزادسازی دنیا از نفرت در برابر رژیم نازی هستند، قطعا علاقه‌ای به تجربه Wolfenstein II: The New Colossus نخواهند داشت.

عنوان Wolfenstein II: The New Colossus قرار است در تاریخ ۲۷ اکتبر ۲۰۱۷ (۵ آبان ۱۳۹۶) برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان منتشر شود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پیت هاینز از رویکرد ضدنازی عنوان Wolfenstein II: The New Colossus دفاع می‌کند - گیمفا
پیت هاینز از رویکرد ضدنازی عنوان Wolfenstein II: The New Colossus دفاع می‌کند - گیمفا
پیت هاینز از رویکرد ضدنازی عنوان Wolfenstein II: The New Colossus دفاع می‌کند - گیمفا
پیت هاینز از رویکرد ضدنازی عنوان Wolfenstein II: The New Colossus دفاع می‌کند - گیمفا
پیت هاینز از رویکرد ضدنازی عنوان Wolfenstein II: The New Colossus دفاع می‌کند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Forgotten گفت:

    درسته آمریکا فرشته نیست و جنایات زیادی مرتکب شده اما نمیشه جنایات نازی ها رو انکار کرد؛ دنیایه نازی هایه برنده خیلی از دنیایه الان بدتر میتونست باشه

    • playdead1990 گفت:

      ذاتی کثیف تر از ذات انگلیسی و فرقه ای بدتر از یهودی نیست(آمریکائی ها هم ذاتشون همینه).
      مطمئنا اگه آلمان ها پیروز شده بودن چیزی به نام د.ا.ع.ش نمیدیدی.آلمان ها هر چی بودن ترسو نبودن و اهل سیاست و نیرنگ نبودن.

      • Forgotten گفت:

        نازی ها چهل و پنج میلیون زن و بچه و افراد بی دفاعو سلاخی کردن؛ خود آلمانیا از تاریخ خودشون شرمشون میشه بعد شما چه جوری میاین یه ملتو قضاوت میکنین که همشون بدن و باید میمردن؛ (تا موقعی که نژادپرسی و درگیری های مذهبی تو جهان باشه چیزهای مثل د.ا.ع.ش همشه هست)

        • فرشاد گفت:

          آقای Forgotten گلم بشین کتاب نبرد من رو بخون چهار تا مقاله بخون یکم اطلاعات علمیت رو ببر بالا گله من سر از سیر تا پیاز اون اون موقع نمیدونی و فقط چهار تا چیز تو تلویزیون این ور اونور دیدی بعد میای آلمان نازی رو زیر سوال میبری اصن میدونی دلیل شروع جنگ غلط اضافه کردن انگلیس و فرانسه بود آلمان فقط شهر مرزی خودش رو که تو جنگ جهانی اول داده بودن به لهستان پس میخواست تازه همون جنگ جهانی اول هم باز برمیگرده به حمله ناپلون به آلمان حذف امپراطوری اونها کلا یه مساله ای هست به اسم فاتحان تاریخ را می نویسند همین آمریکایی های دقل باز ۲ تا شهر ناکازاکی و هیروشیما رو بمبارون اتمی کردن یه معذرت خواهی هم هنوز بعد این همه سال نکردن همینطور روسیه استالین به هیتلر قول نامه کتبی و اعلام بی طرفی کرده بود تا اینکه از مرز هاش شروع به تحرکات نظامی کرد هر روز نیروهای نظامیش رو تو مرز بیشتر میکرد و میخواست شمال اروپا یعنی اسکاندیناوی رو بگیره همینطور لهستان رو تو اون جنگ همشون مقصر بودن همشون فقط فرقشون اینه هیتلر از علم استفاده میکرد تکنولوژی نظامیش تو زمان چندین سال از متفقین جلوتر بود اینا بهشون فشار میومد بعد جنگ اینطور آلمان و هیتلر رو نشون دادن همین متفقین تمام اون مهندسین و دکترا و خلاصه هرچی تکنسین بود رو بردن آمریکا گفتن از حالا برای ما کار کنین آلمان بمب اتم رو ساخت با زیر دریایی فرستاد برای ژاپن اما زمانی که رسید آلمان تسلیم شده بود و پیشوا مرده بود و اون زیر دریایی هم دست آمریکایی ها افتاد بمب هایی که قرار بود ژاپن بریزه رو سر آمریکا رو سر خود ژاپنی ها خورد کلا هر حرفی رو باور نکن داستان بسیار است اینجا جاش نیست

          • Forgotten گفت:

            آقا فرشید عزیز اولا من طرفداری آمریکا رو نمیکنم؛ آمریکا داشت از ژاپن شکست میخورد که هیروشیما رو زد اما ژاپن عقب نشینینی نکرد ناکازاکی رو هم زد که جنگ تموم شد؛ دوما تو این کتابی که شما خوندین نوشته بود که به بهانه بازپسگیری کشورشون ۵.۷ میلیون لهستانی رو به جرم یهودی بودن قتل عام کردن؟! اصلا هولوکاستو شنیدی؟! شما که انقدر کتاب خونی برو کتاب فاجعه فراموش نشدنی رو برو بخون

            • فرشاد گفت:

              خوندم عزیز من خوندم هیتلر تو کتابش میگه که ما باید شهر مرزی خودمون رو پس بگیریم و آلمان و اتریش رو متحد کنیم تا رایش اصلی رو که ناپلون از بین برده بود رو دوباره احیا کنیم و در باره هولوکاست هم میدونم و مقاله هایی هم درباره اش خوندم ولی باور کن دروغ همه اش دروغ بعد از پایان جنگ جهانی دوم انگلیس میاد قسمتی از فلطستین رو میده به یهودی ها یعنی درواقع بعد از جنگ میان تمام یهودی هایی که باقی موندن رو جمع میکنن یه تیکه زمین بهشون میدن و اسمش رو میزارن اسرائیل امروز میبینیم که دنیا درگیر چه هولوکاستی هستش هولوکاست واقعی رو همین اسرائیلی های الان دارن انجام میدن نه هیتلر اون بنده خدا این روزا رو میدید و میخواست جلوش رو بگیره

        • MS GAMER گفت:

          داداش نازی ها کاری رو میکردن که الان آمریکا میکنه فقط آمریکا در سکوت این کارو انجام میده در کل هیچ کدومشون حکومت درست و حسابیی نبودن و نیستن

        • میدونى دلیل شرمشدنشون چیه ؟چون کتاباى تاریخ تو مدارسشون زیر نظارت افرادى نوشته شده که دشمن ترین نازى ها(یهودیا)تو جنگ جهانى بودن . وگرنه دوست عزیز واقعیت جور دیگه اى ، اینو من نمیگم ، چون واقعاً آنچنان اطلاعى از این مسائل ندارم ، اینو افرادى میگن که زندگیشون خوندن کتاب ها و مقالات تاریخى بود و شاید تمام آگاهى شما از یه روز کسب آگاهى اوناهم کمتره ، البته تو جنگ هیچ کس بدون تقصیر نیست

        • Mohamady گفت:

          اصل داعش ربطی به نژاد پرستی درگیری مذهبی نداره

    • مطمئن باش اگه ناتزی ها میبردن کشور ما الان تحریم نبود تا الان واسه هر بازی اورجینال بالا دویست تومن پیاده شیم و اسراعیلی هم به این شکل وجود نداشت که در گوش امریکا بخونه ایران رو تحریم کن

    • aet گفت:

      اینکه دنیای نازی های برنده خیلی بد میشد درست، ولی نازیسم هرچقدر کثیف باشه بهتر از کمونیسم و سرمایه داری هستش 🙂

  • Y PS گفت:

    ببینید چطور محکم و قاطع از عقیده و مواضع سیاسیشون دفاع میکنن…اگه یه بازیساز ایرانی اینطوری از عقیده و نظرش صحبت میکرد ملت همیشه در صحنه و برخی سیا.سیون بخارش میکردن!
    برخی دوستان هم الان میان میگن گیم سیاسی نیست و سرگرمیه :rotfl:
    اقای هاینز نازی هارو “لجنزار جامعه بشری” لقب دادن! ولی نمیدونم نظرشون در مورد لجنزار های امروز بشریت که یه گوشش خاکستر کردن دوتا شهر و مردمش ، صدها کودتا و جنگ برای فروش سلاح و شکنجه گاه هایی مثل گوانتانامو هست ، چیه؟!

  • Alinematit گفت:

    “نازی‌ها لجنزار جامعه بشری هستند”

    لجنزار جامه بشری یهود ها و حامیانش هستند
    و تو…

  • mory_num1 گفت:

    اوف چه نازی کشونی راه بندازیم، یکی تو این بازی یکی تو call of duty جدید که البته خشونتش کمتره. دنیای شوتر اول شخص بدون doom و Wolfenstein هیچ لطفی نداره، مرسی که هستید.

  • Farshidmc گفت:

    با این که عاشق این بازی هستم (از اولین نسخه)
    ولی ترس امریکا از آلمان معلومه
    و بیشترین مسندها از تاریخ اونها هستند
    خیلی ترس دارن از المان (نظر من هست)
    و از این بازی لذت میبرم
    نه برای نازی کشتنش
    برای سبک و گیم پلی عالیش

  • adams-khersi گفت:

    کاش یه بازی بیاد که تو توی ارتش آلمان باشی :disdain:
    خسته شدیم انقدر علیه آلمان جنگیدیم، مرگ بر سرمای سیبری :hypnotized:

  • Witcher گفت:

    من حرف این بابا رو قبول ندارم من the new order رو بازی میکردم سرگیجه میگرفتم نمیدونم چرا ولی یه بار کارم به حالت تهوع کشید قبل از این این اتفاق فقط تو نسخه های قدیم GTA برام افتاده بود

پیت هاینز از رویکرد ضدنازی عنوان Wolfenstein II: The New Colossus دفاع می‌کند - گیمفا