بازی Call of Duty: WWII توسط ESRB رده‌بندی سنی شد - گیمفا
بازی Call of Duty: WWII توسط ESRB رده‌بندی سنی شد - گیمفا
بازی Call of Duty: WWII توسط ESRB رده‌بندی سنی شد - گیمفا
بازی Call of Duty: WWII توسط ESRB رده‌بندی سنی شد - گیمفا

بازی Call of Duty: WWII توسط ESRB رده‌بندی سنی شد

دانیال دهقانی
۲۱:۰۵ ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
بازی Call of Duty: WWII توسط ESRB رده‌بندی سنی شد - گیمفا

به نظر می‌آید که خشونت در بازی Call of Duty: WWII آن قدری بالا است که افراد کم‌سن‌ و سال و افرادی که نسبت به خشونت حساسیت دارند، به سمت آن نیایند. این نتیجه‌ای است که از بررسی این بازی توسط موسسه رده‌بندی سنی ESRB به دست می‌آید.

کم کم به عرضه بازی Call of Duty: WWII نزدیک می‌شویم و حال موسسه رده‌بندی سنی Entertainment Software Rating Board معروف به ESRB  این بازی را بررسی کرده و به آن درجه سنی مخصوص بزرگسالان (همان M یا Mature) را اعطا کرده است که البته قابل پیشبینی هم بود. به هر حال حضور در جنگ جهانی دوم مثل رفتن به پیک‌ نیک نیست و کارمندان استودیو اسلج همر گیمز (Sledgehammer Games) هم این نکته را به خوبی می‌دانند پس با استفاده از خشونت قصد دارند تا زشتی‌های این جنگ خانمان‌سوز را هرچه واقعی‌تر به تصویر بکشند. در توضیحاتی که مربوط به درجه سنی این بازی آمده است، به غیر از خشونت افسارگسیخته شاهد فاکتورهایی چون خون و خون‌ریزی و ادبیات نامناسب نیز هستیم.

در توضیحات مربوط به درجه سنی این بازی که پایین‎تر آن را به طور کامل خواهید خواند، شلیک با بعضی از اسلحه‌ها به دشمن می‌تواند به قطع شدن سر یا دیگر اعضای بدن آن‌ها منجر شود و روی زمین نیز خون جاری شده و آن اعضای جدا شده از بدن آن‌ها به وضوح قابل مشاهده خواهد بود. شاید در نگاه اول این حجم از خشونت افسارگسیخته به نظر برسد ولی باید قبول کرد که با حال و هوای بازی کاملاً تطابق دارد. قبل از خواندن توضیحات کامل ESRB به این نکته توجه کنید که شاید برخی از نکات بازی برای شما اسپویل شود:

“این بازی یک عنوان شوتر اول شخص است که در آن بازیکنان در نقش یک سرباز آمریکایی در جبهه متحدین اروپایی در جنگ جهانی دوم قرار خواهند گرفت. بازی‌بازان در این عنوان از مسلسل‌ها، شات‌گان‌ها، نارنجک‌اندازها، و مواد منفجره برای کشتن دشمنان استفاده می‌کنند؛ بعضی از اسلحه‌ها موجب به جدا شدن سر و/یا دیگر اعضای بدن دشمنان خواهد شد و در نهایت خون و اعضای بدن جدا شده در میدان نبرد روی زمین باقی خواهد ماند. مبارزات در بازی جنون‌آمیز است و با اسلحه‌های واقعی و باورپذیر، فریادهای ناشی از درد و انفجارهای بزرگ در هم آمیخته شده‌ است. همچنین میان‎‌پرده‌های بازی هم شامل خشونت شده؛ مثلاً در جایی از فاصله نزدیک به سر یک زندانی شلیک می‌شود یا سربازان به خاطر اسیر نشدن، خودکشی می‌کنند. از الفاظ رکیک نیز در بازی استفاده می‌شود.”

چندی پیش خبر رسیده بود که بخش داستانی این بازی اندکی از Call of Duty: Advanced Warfare طولانی‌تر است. یک باندل محدود با محوریت این بازی هم برای پلی‌استیشن ۴ عرضه خواهد شد. اعلام خبر پشتیبانی این بازی از اکس‌باکس وان اکس در کنار اعلام خبر وجود رزولوشن پویا برای نسخه پلی‎استیشن ۴ پرو بازی، اخبار خوشی برای دارندگان این کنسول‌های میان نسلی به شمار می‌رود. به نظر می‎رسد که این بازی از کنسول میان نسلی مایکروسافت یعنی اکس‌باکس وان اکس هم پشتیبانی خواهد کرد. بازی Call of Duty: WW2 قرار است در تاریخ ۳ نوامبر امسال برابر با ۱۲ آبان ماه برای پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه شود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی Call of Duty: WWII توسط ESRB رده‌بندی سنی شد - گیمفا
بازی Call of Duty: WWII توسط ESRB رده‌بندی سنی شد - گیمفا
بازی Call of Duty: WWII توسط ESRB رده‌بندی سنی شد - گیمفا
بازی Call of Duty: WWII توسط ESRB رده‌بندی سنی شد - گیمفا
بازی Call of Duty: WWII توسط ESRB رده‌بندی سنی شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • sorena گفت:

    خشونت زیاد! اینو دوست دارم :evilgrin:
    قطع سر و دست و پا برگشته دوباره ! یادش بخیر تو بلک اپس یک چقدر سر و دست خرد میکردیم بویژه تو ویتنام داخل تونل ها.

    • البته این قطع دست و پا تو نسخه های اخیر حداقل در بخش چند نفره وجود داشت.اما نمایش داده نمیشد موقع شلیک. پاشیدن خون هم تو نسخه اخر بود در چند نفره.
      خودم وقتی حرفش میشه یاد waw میفتم با شاتگان در مراحل اخر(شبیه شاتگان کلاسیک doom بود) که شلیک میکردی طرف قطعه قطعه میشد من مریض نیستم ولی چه حسی میداد لامصب 😀 😀
      یا اون سیگاری که تو مراحل اول بود و … تعریف نکنم

  • خوشحالم‌ از تخیلی بودن در اومده و‌ما قراره یه کال اف واقعی ببینیم این همونیه که انتظار داریم واقعا باشه … :yes: :yes: :yes: :yes:

    • Last Of Us گفت:

      من خودم طرفدار س.گی کال آفم ( به غیز این فضایی و … )
      متاسفانه بتای آنلاین رو بازی کردم ( البته بعضی ایراد ها ممکنه بعدا حل بشه ولی بعضی هاش نه )

      گرافیکش برام مهم نیست به نظرم خوبه و کافی ( ولی از بتل پایین تره )
      خرابی تو بازی خیییییییییییییییییییلی کمه.
      مپ های بازی خیییییییییلی کوچیک هستش و تا ریسپان بشی یکمی بری جلو به دشمن میرسی
      بازی فوق العاده سریع هستش ( که به خاطر کوچیک بودن مپ هستش )
      لگدی که تو بازی بتل هستش تو این بازی و اسلحه هاش نبود یا کمتر بود
      پینگ گاهی بشدت بالا میرفت
      گیم پلی کلی شبیه بتل بود.
      به نظرم تو آنلاین از حق نگذریم بتل ۱ بهتره
      ولی تو آفلاین هیچ وقت بتل به قشنگی کال آف نبوده و نیست و نخواهد بود. این ورژن اینشالا آفلاینش قشنگ خواهد بود .

      • داداش اینای که گفتی تو نسخه بتا و الفا به چشم میاد انشالله بذار نسخه کاملش بیاد لذتشو میبری

      • اره دقیقا مولتیش اصلا خوب نبود

      • ... گفت:

        این بازی هیچوقت ریکویل و یا همون لگد اسلحه نداشته تا جایی که من به یاد دارم و خیلی راحت میشد با یک مسلسل ایستاده یک نفر رو به رگبار بست ! و کلا این بازی تلاشی برای واقع گرایانه بودن نکرده تا به حال…
        البته شاید هم من فراموش کرده باشم ولی تا جایی که من به یاد دارم خبری از همچین چیزهایی داخل این بازی نبوده.

      • sorena گفت:

        T.L.O.U
        سلام
        من احساس میکنم شما انتظارات بتلی رو به کد بردی و بخاطر همین هست که میگید خوب نیست!ّ
        اون طور که گفتین طرفدار سرسخت کد هستین پس باید بدونید که از زمان عرضه ی مدرن وار تا به حال کد به سمت ارکید بودن رفته و سبک و سیاق خاص خودش رو داشته. مثلا مپ کوچیک برای کد به هیچ عنوان ضعف به حساب نمیاد چون شناسه ی بازی هست،اگر فکر میکنید مپ های نسخه بتا کوچیک هستن پیشنهاد میکنم نگاهی به مپ هایی مثل R.u.s.t و N.T.N بندازید!
        فراموش نشه که این صرفا یک بتا هست نه چیز دیگه، و ما همه چیز رو ندیدیم.
        لگد اسلحه ها نباید هم مثل بتل فیلد باشه، چون بتل با ادعای شبیه سازی جنگ عرضه میشه و این درحالی هست که ما از زمان مدرن وار یک می دونیم که کد هیچ وقت حالت واقع گراینه در شوتینگ نداشته. شما لگ اسلحه های بتل رو نه در این نسخه خواهید دید و نه در بزرگترین نسخه های کد مثل مدرن وار دو یا بلک اپس دیده اید!
        درمورد پینگ و غیره نظری ندارم بهرحال بتا برای محک زدن هست و ایراداتی مثل این حل میشن.
        اگر بخوایم کد و بتل رو باهم مقایسه کنیم صرفا بلحاظ بخش داستانی میشه مقایسه کرد چون تو مولتی خیلی باهم فرق دارن و نباید گفت چون یکی لگ داره از اون بهتره یا چون این یکی سریع تره از اون بهتره! بازیکن باید لحاظ کنه که آیا میخواد یه شوتر سرعتی بازی کنه یا یک شبیه ساز. اون وقت تصمیم میگیره سمت کدومش بره.
        من خودم نسخه ی کنسولی رو بازی کردم و حقیقت هم این هست که کد یه شوتر کنسولی هست بیشتر برخلاف بتل که هدف اصلیش رو پی سی هست( شبیه ساز رو پی سی منطقی تره) و ایراد خاصی که نشه برطرفش کرد بعنوان یک بتا درش ندیدم و فکر میکنم در حد و اندازه ی خودش بازی موفقی در بخش مولتی میشه اما انتظار درخشش در حد بلک اپس ۲٫۳ و مدرن وار .۲ رو از این بخش بازی ندارم. البته مد وار فوق‌العاده جذاب و سرگرم کننده اس.

  • General گفت:

    من که حق بازی ندارم چون خردسالم. 😉
    جدای از شوخی با اینکه جنگ جهانی خیلی بهتر از رفتن به ایندست ولی دوست داشتم دوباره کالاف بشه مثل Black Ops 1 و Modern Warfare 3 .
    اون پیش زمینه درگیری تو کافه بعدش شورش و فرار در زندان تو Black Ops 1 چه هیجانی داشت.یا مثلا اون مرحله اول تو منهتن نیویورک به همراه یاورمان Sandman ،بعدش قایق سواری در میان انبوه کشتی ها و همینطور جت هایی که میرفتن و شلیک میکردن تو MW3 .
    واقعا کالاف یعنی این.واقعا لذت میبردم.
    بتل هم نسخه ۴ واقعا عالی بود و اوج سری میدان نبرد بود.هاردلاین یک ریسک الکی بود.بتل ۱ هم که توجهش فقط به انلاین.
    حیف شد که دیگه ندای وظیفه و میدان نبرد الگوی بقیه شوترها نیستن.

  • Alireza snake گفت:

    ببخشید اینجا میگم اما psn چش شده اصن ساین این نمیشه نکنه فی*$&لتر شده 🙁

  • Alireza_yoo گفت:

    کالاف درجه بندی سنی هم نکنن درجه بندیش همیشه همین بوده که برعکس پنجاه درصد پلیراش یمشت بچه دوازده ساله هستن که تازه فحش یاد گرفتن و پرده گوش ادمو پاره میکنن 😐

  • farshad1376 گفت:

    این عبارت یک ماموریت است. Blamage (در زبان آلمانی به معنی رسوایی) میتواند اعتراف به اشتباه و شکست باشد. این محصول با الهام از اسطوره های دنیای کلاسیک، شخصیت منحصر به فرد خود را در خلال اشتباهات بوقوع پیوسته در طی فرآیندی همراه با تکنولوژی روز بدست آورده است. اسلج هامر گیمز چشمان خود را بسته و چهار عنصر تشکیل دهنده کلیدی را بطور اتفاقی انتخاب کرده است.(خون . باروت . آتش . خشم و بی رحمی)
    ندای وظیفه قوی و سرشار از اعتیاد و
    بهترین نوع ممکن از اشتباه است و ممکن است باعث شود اشتباهاتی را مرتکب شوید که برایشان متاسف هم نخواهید شد.
    CALL OF DUTY WWII

بازی Call of Duty: WWII توسط ESRB رده‌بندی سنی شد - گیمفا