پیت‌ هاینز عنوان Horizon: Zero Dawn را مورد ستایش قرار داد - گیمفا
پیت‌ هاینز عنوان Horizon: Zero Dawn را مورد ستایش قرار داد - گیمفا
پیت‌ هاینز عنوان Horizon: Zero Dawn را مورد ستایش قرار داد - گیمفا
پیت‌ هاینز عنوان Horizon: Zero Dawn را مورد ستایش قرار داد - گیمفا
پیت‌ هاینز عنوان Horizon: Zero Dawn را مورد ستایش قرار داد - گیمفا
پیت‌ هاینز عنوان Horizon: Zero Dawn را مورد ستایش قرار داد - گیمفا

پیت‌ هاینز عنوان Horizon: Zero Dawn را مورد ستایش قرار داد

محمود کاوش
۱۲:۲۱ ۱۳۹۶/۰۷/۰۸
پیت‌ هاینز عنوان Horizon: Zero Dawn را مورد ستایش قرار داد - گیمفا

آقای پیت هاینز طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که استودیوی بتسدا علاقه دارد تا مسیرهای جدیدی را تجربه نماید. او در این مصاحبه از استودیوهایی که توانستند این تغییر را در خود اعمال کنند صحبت نمود و عناوین آن‌ها را مورد ستایش قرار داد.

معاون بخش روابط عمومی و بازاریابی بتسدا آقای پیت هاینز، دائما در حال پاسخگویی به طرفداران سری Elder Scrolls است که در مورد نسخه ششم آن سوال می‌کنند. حتی سال گذشته کار به‌جایی کشیده شد که ایشان طی بیانیه‌ای اظهار کردند که بتسدا صرفا جهت ساخت این سری در نظر گرفته نشده است، بلکه استودیویی از افراد خلاق و باانگیزه است که لزوما تمایل به ساخت عناوین Elder Scrolls و Fallout را یکی پس از دیگری ندارند.

آقای هاینز اخیرا طی مصاحبه‌ای که توسط GamesRadar به انتشار رسیده، در مورد این موضوع صحبت کردند. ایشان مثال‌هایی از استودیوهایی به میان آوردند که با موفقیت توانستند IPهایی که با آن‌ها شناخته می‌شوند را برای تجربه مسیری جدید، کنار بگذارند. آقای هاینز به عنوان The Last of Us از استودیوی ناتی‌داگ و همچنین Horizon: Zero Dawn از استودیوی گوریلاگیمز اشاره کردند. و این را هم اضافه کردند که Horizon: Zero Dawn، “عنوانی باورنکردنی است” و برای او بهترین بازی سال به حساب می‌آید.

من برای انجام چنین کاری تلاش کردم – چندین E3 قبلی پیش تاد هاوارد (Todd Howard – کارگردان استودیوی بازی‌سازی بتسدا) رفتم و گفتم: “همه قرار است در مورد Elder Scrolls 6 از ما سوال بپرسند. تو باید به من کمک کنی، باید به من کمک کنی و اعلام کنی که مسیر استودیو تغییر کرده، و هنگامی که زمان ساخت Elder Scrolls 6 فرا رسید باید تلاش کنی تا تمامی انتظارات برآورده شوند.”

تیم سازنده دستگاهی برای فروش محصولات نیست، تا شما با هر بار فشار دادن دکمه‌ای نوشابه‌ای (اشاره به نسخه‌‌ای جدید از بازی‌ها) دریافت کنید – آن‌ها تمایل دارند تا زمینه‌ خلاقیت‌های خود را گسترش دهند، ایده‌های جدید را امتحان کنند، کار جدیدی انجام دهند و تنها در یک مسیر قدم برندارند. بنظرم توسعه‌دهندگان بسیاری این کار انجام داده‌اند، و اگر بخوام صادقانه بگویم؛ اگر چنین کسانی پیدا نمی‌شدند، عناوینی بمانند Horizon: Zero Dawn هرگز خلق نمی‌شدند. این بازی چقدر خارق‌العاده است؟ و اگر استودیوی گوریلاگیمز در همان مسیری که شناخته می‌شود باقی می‌ماند، هیچوقت چنین عنوانی را تجربه نمی‌کردید. اصلا قابل باور نیست که خالقین Killzone عنوانی با این سبک و این موضوع ساخته است. این عنوان برای من بهترین بازی سال به‌ حساب می‌آید. بنظرم استودیوهای بسیاری دست به چنین کاری (تغییر مسیر) زده‌اند، اینطور نیست؟ هیچوقت شاهد عرضه The Last of Us نبودیم، اگر ناتی‌داگ به ساخت پی‌ در پی سری Uncharted ادامه می‌داد.

در نهایت باید گفت که آقای پیت هاینز در گذشته بارها و بارها اعلام کرده بود که عنوان Elder Scrolls VI پس از ساخت و انتشار دو پروژه بزرگ از بتسدا، کار خواهد شد. اگر چنین چیزی صحت داشته باشد، بنابراین طرفداران همچنان باید صبر کنند و منتظر بمانند.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پیت‌ هاینز عنوان Horizon: Zero Dawn را مورد ستایش قرار داد - گیمفا
پیت‌ هاینز عنوان Horizon: Zero Dawn را مورد ستایش قرار داد - گیمفا
پیت‌ هاینز عنوان Horizon: Zero Dawn را مورد ستایش قرار داد - گیمفا
پیت‌ هاینز عنوان Horizon: Zero Dawn را مورد ستایش قرار داد - گیمفا
پیت‌ هاینز عنوان Horizon: Zero Dawn را مورد ستایش قرار داد - گیمفا
پیت‌ هاینز عنوان Horizon: Zero Dawn را مورد ستایش قرار داد - گیمفا
پیت‌ هاینز عنوان Horizon: Zero Dawn را مورد ستایش قرار داد - گیمفا
پیت‌ هاینز عنوان Horizon: Zero Dawn را مورد ستایش قرار داد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Godofwar0385 گفت:

    بله بایدم ستایشش کنه هورایزون بازی ای هست از نظر جدید و خلاق گرافیک باور نکردنی و واسه یه بازیه جهان باز بی نظیره گیم‌ پلی و داستانش بسیار زیبا شخصیتش عالی خلاصه این بازی بسیار خوش ساخته

  • Retr0 گفت:

    نمی دونم چرا ولی از یه جا به بعد احساس یکنواختی برام داشت

    • BAYEK گفت:

      این بازی فقط گرافیک محیطش خوب بود.چیز خاص دیگه ای نداشت.
      عناوین ARPG طرفدار انچنانی ندارن درست مثل JRPG .

      • Godofwar0385 گفت:

        شما تمومش کردید اصلا پی اس چار داریدو بیخودی حرف میزنی؟؟لابد عکس پروفایلت نسخه های قبلیش خیلی چیز خاص داشت

      • MICHAELRK13 گفت:

        اگه jrpg و arpg طرفدار نداشتن الان ویچر و اسکایریم اینقدر نمیفروخت
        فاینال فانتزی اینقدر ازش موفق نمیشد
        البته سری پرسونا حیف شد واقعا فروشش باید بیشتر میشد
        هورایزون هم درسته در حد بازیای صاحب سبک نباشه
        ولی یه بازی عالی و کم نقصه نمیشه که بگی چیز خاصی نداره 😐

        • در حد بازیای صاحب سبک نیست؟
          از نظر فروش که جای بحثی نذاشته ۱۶ خرداد از ۳٫۴ ملیون نسخه گذشت تا الان قطعا به ۵ ملیون نسخه رسیده که جای بحثی از نظر فروش نمیذاره و میشه گفت رو یه پلتفرم اندازه فروش ویچر ۳ رو ۳ پلتفرم تقریبا فروخته!
          از نظر سطح هم که متاش ۸۹ که یه عدد هیولا اونم تو این نسل با ۱۱۵ نقد که تو تاریخ متا هیچ بازی این تعداد نقد نداره!
          پس چطور میگی در حد صاحب سبک نیست من خودم هم ویچر ۳ هم هورایزون بازی کردم قبلا هم عکس جفتشو گذاشته بودم از نظر من هورایزون بهتره و این بیشتر به سلیقه شخصی برمیگرده!
          پرسونا هم اخرین بار اعلام شد ۱٫۸ ملیون نسخه به فروشگاه ها فرستاده که عدد خیلی بزرگیه!

          • BAYEK گفت:

            ویچر و اسکایریم RPG هستن نه JRPG یا ARPG .لطفا قبلش تحقیق کنید.

          • MICHAELRK13 گفت:

            الان این حرفایی که زدی هیچ ربطی به صاحب سبک بودن نداره
            مگه کسی بازی cod که گیم پلیش از بازی دیگه ای الهام گرفته و سیستم سلامتیشم از هیلو الهام گرفته میگا صاحب سبک؟اون چی به سبک شوتر اضافه کرده چرا بهش بگیم صاحب سبکه؟
            البته فقطم این نیست به کیفیت بازی بستگی داره
            هورایزون با اینکه عالیه ولی ضعفایی داره که قابل چشم پوشی نیست اما بازی که هورایزون ازش الهام گرفته یعنی ویچر اون ایرادات رو نداره
            صاحب سبک یعنی بازی که سبک رو جلو برده باشه بشه بهش گفت بی نقص شما فن بوی ها فقط دارین الکی خودتونو گول میزنین اینجوری
            هورایزون نمیتونه صاحب سبک باشه،چون خودش از بازی دیگه ای الهام گرفته ولی ویچر علاوه بر الهاماتش چیزاییم به این سبک اضافه کرده.
            پس بدون صاحب سبک یعنی چی

    • xmen1379 گفت:

      برای من جذاب بود دوبار تموم ش کردم :heh: :heh:

        • 2B گفت:

          فوق العاده لذت بخش بود برام اما یه مشکل پیش اومده برام یکی اینکه وقتی من اخرین چپتر رو تموم کردم بازم تو نقشه ظاهر میشه نمیدونم به همین نحو درسته؟ چون بقیه کوئست ها رو تموم میکردم تیک میخورد
          ،،یه موضوع هم اون نبرد تو اون استادیوم با اون ربات گاو مانند الان اخرای بازی یه ماموریت فرعی هست که نزدیک همون استادیومس ولی من دیگه نمیتونم نزدیکش بشم

        • sorena گفت:

          تناقض هایی داره کامت شما
          مگه کسی بازی cod که گیم پلیش از بازی دیگه ای الهام گرفته و سیستم سلامتیشم از هیلو الهام گرفته میگا صاحب سبک؟اون چی به سبک شوتر اضافه کرده چرا بهش بگیم صاحب سبکه؟
          ___
          صاحب سبک یعنی بازی که سبک رو جلو برده باشه بشه بهش گفت بی نقص شما فن بوی ها فقط دارین الکی خودتونو گول میزنین اینجوری
          ___
          میشه بگید کدوم بازی اول شخص بود که شوتر نظامی رو از اون یک نواختی که دچارش بود بیرون کشید و به گفته ای اکثرا منتقدین انقلابی تو سبک ایجاد کرد ؟
          به گفته ای خودت صاحب سبک یعنی…
          نیاز به توضیح بیشر نیست! فقط توسیع میکنم اگه مسیل قبل بازی نکردی حتما ریمستر مدرن وار رو تهیه کنی تا جلو بردن سبک و اضافه کردن و هرچیز مثبتی که فکر کنی رو ببینی!
          ضمنا کد گیم پلی منحصر به فرد خودش رو داره اینو هر نوبی میدونه! و میتونه درک کنه!
          ___
          هورایزون نمیتونه صاحب سبک باشه،چون خودش از بازی دیگه ای الهام گرفته ولی ویچر علاوه بر الهاماتش چیزاییم به این سبک اضافه کرده.
          __
          هورایزن از ویچر الهام گرفته اما تقلید مسقیمی نکرده،گذشته از این هیچ یک از ار پی جی های فعلی به مانند هورایزن نیستن و همین تفاوت اصلی بازی با سایرین هست که هورایزن برای خودش یک هویت جدا خلق کرده و همین یعنی صاحب چیزی هست؟ غیره اینه ؟
          دوست عزیز مام هورایزن رو بازی کردیم الکی جو نده بازی ضعیفی نداره که قابل چشم! پوشی! نباشه!
          خیلی سختگیر باشیم دو تا ایراد داره اونم قابل چشم پوشی هست اگر این حرکت بزرگ گوریلاگیمز رو بهش ارزش قائل باشیم، چون واقعا هم دور از انتظار نبودن اون دو ایراد و کاملا هم قابل درک هست!

      • MICHAELRK13 گفت:

        البته من تازه شروع کردم
        یه ارمور خیلی قشنگ برای aloy بود که شنل داشت پشتش خیلی قشنگ و خفن بود من کلی دنبالش گشتم بعدش فهمیدم محتوای اضافه پیش خریده بدجور دلم شکست

    • saeedgreat گفت:

      منم زیاد خوشم نیومد اکشنش خوبه ولی موردعلاقه ی من نیست.از طرف دیگه من به امید یه عنوان نقش افرینی رفتم دنبالش که راضیم نکرد.دوستان دیگم که سریع جبهه میگیرن بعضی چیزا سلیقه ایه ممکنه بازی ای خوب باشه ولی با سلیقه ی یه فرد جور در درنیاد در این حالت اگه من بگم بازی مزخرفه حق دارین جبهه بگیرین ولی وقتی میگم خوشم نمیاد دراین صورت جبهه گیری غیر منطقیه.

  • xmen1379 گفت:

    Bayek
    انسان عقده ای اگه چشمتو باز کنی حرفی از متا نیست. حرف از نواوری و خلاق بودن و به وجود اوردن ای پی های جدیده.

  • Farshidmc گفت:

    ALOY (شخصیت بازی) خیلی دوست داشتنی بود برام
    من منتظر DLC هستم

  • بنده خدا پیت هاینز کی راجب متا حرف زد!

  • Y PS گفت:

    مصاحبه آقای هاینز هم خوشحال کننده بود هم ناراحت کننده!
    بتسدا جزو بزرگان صنعت گیمینگ هست و واقعا بازی های بزرگ و زیبایی داره و وقتی از عنوانی اینطور تمجید میکنن و اونو بهترین بازی سال میدونن یعنی اون بازی شاهکاره و باید گفت گوریلا شاهکار ساخته :yes:
    از طرفی اینکه بازم باید منتظر نسخه جدید Elder Scrolls باشیم واقعا سخت و ناراحت کنندست!
    امیدوارم هر چه زودتر شاهکار جدید بتسدا از سری کتیبه های کهن رو تجربه کنیم

  • Last Of Us گفت:

    خسته نباشی آقای کاوش و تشکر :heart:
    ***********
    خداییش حرف قشنگی زده. اگر گوریلا گیمز میخواست کیلزون ( که این نسل مثل هیلو و گیرز خراب کرد) رو ادامه بده االان شاهد همچین شاهکار عالی ای نبودیم
    به عنوان اولین تجربه عالی کار کردن
    البته یک نکته بگم. به نظرم خیلی سراغ مامورت فرعی نرید. چون باعث میشه روند بازی تکراری بشه. شایدم برای من اینجوری بود.
    ولی حتما بگیرید بازی کنید عالییییییییییییییییییییییییییییییییییه

  • black time گفت:

    بعضی مفاهیم مثل ایده جدید.نواوری و …هستن که همگان به سادگی از کنارشون رد میشن اما اگه روزی فقط ۱۰ درصد دشواری این کار رو درک کنن واقعا میفهمن خلق عناوین نوآورانه چقدر دشوار چالش برانگیزه.از روانشناسی(برسی سلیقه ها و اشتراکات)گرفته تا ادبیات و فلسفه و در این امر بکار برده میشن تا روح و روان و جملگی حالات یک مخاطب رو به چالش بکشن.این عنوان گوریلا گیمز هم از این توضیحات بهره برده.به عنوان مثال ایده اینده نگری و پیشرفت فوق العاده تکنولوژی و قرار گرفتن در این نوع فضا سالهاست در بازی ها و فیلم ها وارد شده.اما این ایده به خودیه خود با سلیقه خیلی از مخاطبان جور در نمیاد.مثل ایده هایی که در سالهای اخیر به سری کال اف دیوتی وارد شده اما افول رو به ارمغان اورده.دلیل علمی این امر اینه که از نظر عقلانیت و فلسفه عقلانیت تا بشر یک اتمسفر و دوران(از نظر پیشرفت)رو بر اساس حواس پنج گانه درک نکنه نمیتونه باهاش انس برقرار کنه چون در حقیقت فعلا براش ناشناخته است.اما هر چقدر فضا و اتمسفر به زمان حال و گذشته یعنی دورانی که حداقل اکثر افراد توسط حواس پنج گانه که اساس عقلانیت هستن مربوط باشه درک اون فضا بهتر و شناخته شده تر خواهد بود.شاید برخی از دوستان علت بیزاری از چند سری اخیر کال اف دیوتی رو با این توضیحات بهتر درک کنن.اینها مقدماتی بود تا برسیم به هاریزون.دقیقا در اتمسفری که از یک طرف نهایت پیشرفت و فضای اخر الزمانی و دورانی که همه موجودات بر پایه علم رباتیک با هوش مصنوعی بالا طراحی شدن.از یک طرف نوع مبارزه و …براساس مبارزات دوران گذشته و قابل درک برای بشر فعلی هست(مبارزه با تیر و کمان و استفاده از تیر های انفجاری و …)وقتی این دو اتمسفر و فضای کاملا پارادوکسیکال و متناقض کنار هم دیگه قرار میگیرن هم با یک فضایی طرفیم که قابل درک هست و هم با چیز دیگری سرورکار داریم که فعلا لمس نکردیم.اما بخش دوم یعنی دنیای پیشرفته باعث میشه دیگه حس تکراری بودن در یک اتمسفر خاص وجود نداشته باشه و شاهد تنوع هایی فراوان با دو فضای متناقض باشیم.از رام کردن حیوانات رباتیک که از روش های دوران بسیار قبل تر است تا شیوه مبارزات به خوبی فضای متناقض دلنشینی رو خلق کردن و تحسین کارگردان و طراحان بازی رو واجب میکنن.پس توجه کنیم ساخت ایده جدید دشوار تر از تصورات است

  • playdead1990 گفت:

    بازی فوق العاده زیبائی بود به خصوص انیمیشن هاش که اصلا مثل بقیه ی عناوین rpg خشک نبود و فوق العاده روون بود گرافیک بازی هم که جای بحث نداره بعضی جاها تو جنگل به خصوص تو شب مثل واقعیت بود و شخصیت پردازی هم عالی بود ولی بازم با شاهکارهایی مثل bloodborne یا witcher 3 خیلی فاصله داشت(از نظر من) دلیلشم این بود که عناصر نقش آفرینی خیلی عمیق توش کار نشده بود و گیم پلی بازی تنوع خیلی بالایی نداشت ولی خب تجربه ی لذت بخشی بود.

    • mohamad 47 گفت:

      من الان دارم بازی میکنم.فریم ثابت و زمان save و load بسیار کوتاه هم جزو نکات مثبت اضافه کنم.تو جنگل گرافیک اصلا میخواد اشک ادم رو در بیاره!!واقعا تحسین برانگیزه.بازی همه جور تنوع اب و هوایی داره.برف،بیابان،دشت های وسیع و جنگل هایی با درختان غول پیکر که همه عالی کار شدن.تکسچر ها با بالاترین کیفیت ممکن هستن طوری که سوراخ های ریز سخره ای قابل دیدن هستن!!!
      داستان و موسیقی و گیم پلی همگی به نحو احسن کار شدن و من توش کم و کاستی نمیبینم.
      یه سری نکاتی منفی هم هست که باعث میشه بازی اون طور که باید واقع گرایانه نباشه.مثله شما اصلا نمیتونی یه تیر یا نیزه به npc ها بزنی و وقتی تیر بهشون میزنی انگار به درخت داری تیر میزنی قابل کشتن به هیچ عنوان نیستن!
      یا مثلا وقتی به یه npc که در حال حمل یک جعبه میوه هست برخورد کنی همون طور ثابت اون جعبه تو دستش میمونه و حتی هیچی به شما نمیگه و اصلا تکون هم نمیخوره.کلا مردم به حرکات شما هیچ اهمیتی نمیدن.
      Aloy زیر ابشار که میره خیس نمیشه که میشد رو این کار کنن اعضای گوریلا.
      بازی به طور کلی خیلی واقع گرایانه هست اگر خیلی نخوایم به اون نکات ریز توجه کنیم.

  • بازیه فوق العاده ای بود هورایزون داستان شخصیت بازی تا حالا هیچ بازی نقش آفرینی ندیده بودم با این گیمپلی نرم و کامل و بدون باگ یکی از تنها بازیایی که با افتخار پلاتش کردم و بیصبرانه منتظر دنبالشم

  • sorena گفت:

    هورایزن به نظر من موفق ترین بازی سونی تو نسل هستم هست. با اینکه انچارتد رو قلبا دوست دارم ولی هورایزن حس تازگی و خلاقیت بیشتری رو بهم القا کرد. کم و پیش شاید همه ای ما به این ایده فکر کرده بودم از زمان بچگی (اینکه با حالت انسان های اولیه بجنگ و نبرد با نیروی های پیشرفته بریم) هورایزن دقیقا تحقق این رویا بود.
    گوریلاگیمز تو اولین تجربه اش عنوان فوق‌العاده هیدرو خلق کرد که بزرگترین سازنده های حاضر تو این سبک نتونستنه بودن انجام بدن. شاید هنوز با ویچر سه اختلاف داشته باشه اما آینده ای این بازی فوق‌العاده روشن موفق هست.ّ
    نکات مثبت بازی
    گرافیک خارقالعاده
    داستان بی نظیر
    شخصیت پردازی فوق‌العاده
    گیم پلی عالی و تازه
    ماموریت های متنوع
    باگ در بازی با چنین وسعت بزرگی دیده نمیشه!!
    __
    نکات منفی
    نقش آفرینی در بازی کمی با پرچمداران این سبک فاصله داره.
    کوتاه بودن بازی
    حقش بود امیتاز متای بازی بین ۹۰تا۹۲ می شد.

    • playdead1990 گفت:

      به نظرم یه مقدار ما با دیدن موضوع پست ممکنه جوگیر بشیم(البته منظورم فقط شما نیست اکثریت رو میگم)هورایزن یه دست آورد فنی فوق العاده بود دلیل تبریک و تمجیدهایی که میشه بیشتر به این دلیله وگرنه بهترین بازی سونی تو این نسل Bloodborne بود بازی که در یادها موند و هنوزم که هنوزه مقاله ها و بحث های زیادی در موردش میشه.شما تو نکات منفی به درستی ذکر کردی نقش آفرینی در بازی کمی با پرچمداران این سبک فاصله داره…خب وقتی ما داریم در مورد یه بازی نقش آفرینی صحبت میکنیم که نقطه ضعفش عمیق نبودن عناصر نقش آفرینیه پس خودش نکته ی منفی بزرگیه(کوتاه بون هم درست فرمودین که اونم نکته ی منفی بزرگیه) که باعث میشه از شاهکاری مثل بلادبورن فاصله ی زیادی داشته باشه(با اون اتمسفر و موسیقی و گیم پلی و وسعت نقش آفرینی و گرافیک فنی و داستان نبوغ آمیز).

      • sorena گفت:

        سلام، البته بنده پیش از این هم در پست دیگه ای گفته بودم این مسله رو و صرفا بخاطر این پست و جو اینجا نبوده، و البته جو گیر شدن هم از من گذشته!
        و اما درمورد هورایزن و بلاد باید عرض کنم اگر توجه کنید من اسم آنچارتد رو آوردم علت این هست که بیشتر نظر و فکر من رو بازی های استودیو FP سونی هست. حقیقت اینکه واقعا گوریلاگیمز حرکت بزرگی کرده با این بازی. اما درمورد فارم سافت ور و بلادبورن هم حقیقت اینکه هردو بازی بی اندازه ایده و طراحی بدیعی دارن و واقعا نمیشه از هیچ کدوم گذشت! من شخصا وقتی تو گیم فا نظر سنجی گذاشته بودن برای بهترین بازی سال به سختی تونستم خودم رو قانع کنم که به ویچر رای بدم،تا این حد از بلاد لذت بردم.
        اما خوب می دونیم که فارم سافتور استودیو مستقلی هست. از این رو واقعا گوریلاگیمز و هورایزن بین استودیو های سونی در این نسل درخشش بیشتری داشتن.
        با این همه قطعا درکلیت قضیه حق با شماست و منم موافقم اگر خارج از استودیو های سونی بخوایم نگاهی به بهترین عنوان بندازیم بلادبرون قطعا شایستگی زیادی برای اول بودن داره.

        • playdead1990 گفت:

          بنده نظرم شخص شما نبود بنده شما رو میشناسم و خیلی وقته توی سایت عضو هستین و از گیمرهای قدیمی و خوب هستین من به دید کلی پست ها گفتم مثلا یه خبر میاد که بتلفیلد ۱ ده میلیون نسخه فروخته بعد همه میان میگن بهترین بازی اول شخص امسال یا مثلا بهترین بازی جنگ جهانی و…..در صورتی که واقعیت این نیست…البته یه نکته رو خدمتتون عرض کنم اونم اینه که بلادبورن توسط japan studio ساخته شده و جزو استدیوهای فرست پارتی سونی هست(البته from software و طراح هاش دخیل بودن تو ساخت ولی در هر صورت فرست پارتی به حساب میاد)

          • sorena گفت:

            شما لطف دارید به من.
            در رابطه با شتابزدگی و غلو کردن تو نظرات برخی بازی ها باهاتون موافقم.
            درسته Japan studio هم نقش خاص خودش رو تو ساخت بازی داشت اما حقیقتی که فکر میکنم شما هم بهش واقف هستید اینه که، بلادبرون بدون دخالت فارم ساف ور واقعا به این حد از موفقیت نمی‌رسید! واقعا طراحی ها و کارگردانی بازی چیزی نبود که اون استودیو از پسش بر بیاد.
            اگه منصفانه به قضیه نگاه کنیم بازی در اصل مال فارم ساف ور هست.J.S نقش تعیین کننده ای نداشت،به این معنا که بازی واقعا بدون فارم… هرگز متولد نمی شد، و اگر هم میشد مشخصه که آنقدر موفق از آب درنمیامد.

  • mohamad 47 گفت:

    دوستان من یه مشکلی دارم تو بازی که نمیتونم یه قسمتی رو رد کنم.یه قسمتی هست به نام curse the dark که باید از یه سخره ای بری بالا و کمپ فایر رو روشن کنی تا یه کات سین پخش بشه ولی اصلا برای من اون کمپ فایر نیست که بخوام روشن کنم.تو نت گشتم خیلی ها این مشکل رو داشتن!!اگر کسی این مشکل رو ثله من داشته و حلش کرده خواهشن راه حلی بهم معرفی کنید :sidefrown:

  • هورایزن واقعا محشر بود محشرتراگه فایلایی که پیدا میکردیم دنبال بکنی…
    پایانش چقد تاثیرگذار بود واقن فرخوردم…ایده و روایتش محشربود اصن به ذهنم نمیرسید که زیرودان همچین چیزی باشه واقن عالی بود…
    (بخصوص بازیگر نقش سایلنس با اون صداش همیشه منو درگیر میکنه تو کوانتوم بریکم عالی بود)

    (ی عکسایی گرفتم کاش جاش بود شیر میکردم …چقد خلاقم: )))))

  • DeadSpace گفت:

    عالی بود این بازی :inlove: :inlove: :heart: :heart:

پیت‌ هاینز عنوان Horizon: Zero Dawn را مورد ستایش قرار داد - گیمفا