بازی SOMA حدود ۶۵۰,۰۰۰ بار دانلود شده است | توضیح سازندگان درباره پروژههای بعدی
استودیوی Frictional Game به تازگی اعلام کرده که بازی وحشت بقای علمی-تخیلی آن ها که با نام SOMA شناخته میشود، از زمان عرضهاش در دو سال پیش، حدود ۶۵۰,۰۰۰ بار دانلود شده است. این شرکت همچنین در مورد پروژههای بعدی و معرفی نشدهای صحبت کرده که جالب و خواندنی هستند.
بازی SOMA در تاریخ ۲۲ ماه سپتامبر سال ۲۰۱۵ برای پلتفرم های پلیاستیشن ۴، رایانه های شخصی، مک و لینوکس منتشر شد و در همین بازه زمانی در سال گذشته، اعلام شد که ۴۰۰,۰۰۰ بار در مجموع دانلود شده است؛ این بدین معنی است که در طول یک سال گذشته، بازی ۲۰۰,۰۰۰ بار دیگر دانلود شده و به گفته استودیوی Frictional Game، نتیجه بسیار خوبی برای آن ها به دست آمده است.
مهم است به این نکته اشاره کنیم که این آمار، شامل میزان فروش بازی SOMA نمیشود. استودیوی Frictional Games در بلاگ پست خود اشاره میکند که فهمیدن میزان دقیق فروش بازییک کار آسان و مستقیم نیست؛ برای مثال، بازی SOMA بخشی از باندل Humble Monthly بوده است و هر کسی که اشتراک این باندل را داشته، میتوانسته یک نسخه رایگان از بازی را برای خود دانلود کند. بنابراین، نمیتوان این موارد را جزء میزان فروش بازی حساب کرد. علاوه بر این، همه فروشها به صورت مساوی و برابر نبودهاند؛ بعضی از آن ها با قیمت کامل و بعضی ها با تخفیف های مختلفی که بازی دریافت کرده، نصف یا حتی کمتر بودهاند. همه این موارد، محاسبه میزان دقیق فروش بازی را بسیار سخت و پیچیده میسازد.
طبق گفته های استودیوی Frictional Games ، بازی SOMA یک عنوان بزرگ برای این استودیوی سوئدی بوده است و پولی که برای سازندگان فراهم آورده، به آن ها اجازه کار برروی پروژههای بعدی خود را نیز میدهد. با این حال، اگر بازی SOMA یک عنوان شکست خورده به حساب میآمد، شرایط برای استودیو بسیار سخت و پیچیده میشد؛ به همین دلیل است که آن ها برای کار برروی دو بازی تقسیم شدهاند و برنامه دارند تا هر دو سال یک بار، عنوانی را منتشر نمایند. این موضوع بدین معنی است که آن ها تنها برروی عرضه یک بازی و فروش آن حساب نمیکنند و این موضوع به آن ها اجازه میدهد تا ریسک های بزرگ تری را قبول کنند.
از این دو پروژه جدیدی که استودیوی Frictional Games در حال کار برروی آن ها است، یکی از پروژهها به صورت تولید کامل درآمده و کار ساختش به طور جدی پیگیری میشود. طبق اطلاعات منتشر شده، ۸۰ درصد از استودیو (معادل ۱۶ نفر) هماکنون در حال کار برروی این پروژه هستند و تمرکز آن ها این است که تا پایان سال جاری میلادی، نقشههای اولیه بازی را بسازند. استودیوی Frictional Games در مورد این بازی هیچ گونه اطلاعاتی را منتشر نکرد اما اعلام کرد که این بازی به صورت ذاتی وحشتناک است و معرفی آن در نیمه اول سال ۲۰۱۸ میلادی انجام خواهد گرفت.
در مورد پروژه دیگری که سازندگان قصد ساخت آن را دارند، این طور اعلام شده که همه چیز به خوبی پیش میرود اما یک سری تاخیرها به دلیل فناوری های جدید در روند ساخت آن به وجود آمده است. این نکته را نیز باید در نظر بگیریم که این بازی، زمان پیش تولید طولانی و زیادی را پشت سر گذاشته (طولانی ترین روند پیش تولید برای این استودیو) و همین موضوع نشان میدهد که استودیو در حال انجام کار های سخت و ارزشمند است. جزئیات در مورد این پروژه نیز فاش نشده اما استودیوی Frictional Games به این نکته اشاره کرده که بازی به صورت مستقیم ترسناک نیست و بیشتر در مورد درک بازیبازان از برخی مفهومها است. طبق گفته سازندگان، فعلا چیزی از این پروژه استودیو نخواهیم شنید.
بد نیست در آخر به این خبر نیز اشاره کنیم که Amnesia: Collection که شامل بازی های Amnesia: The Dark Descent و Amnesia: A Machine For Pigs میشود و همین استودیوی Frictional Games آن را ساخته، قرار است به عنوان بازی رایگان ماه اکتبر سرویس پلیاستیشن پلاس در دسترس بازیبازان قرار بگیرد.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
یکی از بهترین بازی های عمرمه اتمسفرش دیوانه کنندس.به جرئت میگم داستانش بین بازی ها و فیلمای علمی تخیلی که دیدم تکه.من یه هفته تو کف پایانش بودم.
دقیقا، واقعا ایده مطرح شده تو داستان بازی برای جاودانه کردن انسان دیوانه کنندس :yes: ، خود بازی هم اتمسفر مخصوصا قسمتهای آخر بازی که هزاران متر میری به اعماق اقیانوس واقعا حسه ترس و تنهایی که بهت القا میکنه باعث میشه افسردگی بگیری
کاش استودیوهای خلاقی مثله این رو ناشرا بیشتر حمایت کنن تا یه موقع کارشون به تعطیلی کشیده نشه. اگه ایده داستان این بازی توی عنوان یه سازنده مثله یوبیسافت یا ea بود هنوز هم کاربرا داشتن راجع بهش صبحت میکردن ولی به دلیل نام سازندش که خیلی معروف نیست شاید خیلیا از کنار بازی بی توجه رد شده باشن.