اختصاصی گیمفا از رسانههای دیجیتال | بزرگان چه گفتند؟
با وجود این که چند روزی از پایان یافتن نمایشگاه رسانههای دیجیتال میگذرد، تصمیم گرفتیم تا قسمتی از صحبتهایی را که بنده و آقای نوروزی با این بزرگان داشتیم را برای شما عزیزان گردآوری کنیم.
در ابتدای حضور در نمایشگاه با آقای فرهود فرمند مدیریت استودیو نیو صحبتهایی داشتیم، ایشان در صحبتها خود گفتند:
در حال حاضر در حال کار بر روی پروژههای جدیدی هستیم؛ تصمیم داریم تا برای معرفی این پروژهها از شیوههای نوینی استفاده کنیم. از جمله این شیوههای نوین میتوان استفاده از تی-شرتهای تبلیغاتی توسط اعضای استدیو برای معرفی این عناوین نام برد. البته با این شیوه تمامی اطلاعاتهای موجود از بازی منتشر نخواهد شد و به نوعی تنها ایدهی کُلی آن رونمایی میشود.
در ادامه با آقای محسن یحیی از اعضای تیم استدیو آمیتیس بازی رایان همصحبت شدیم؛ ایشان علاوه بر توضیحاتی در رابطه با بخش چند نفرهی مبارزه در خلیج عدن گلههایی از مخاطبین و همچنین ناشران داشتند:
متاسفانه در صنعت بازی ایران، بسیاری از بازیسازان خود را یک سر و گردن بالاتر از مخاطب میبینند و همیشه از بالا به مخاطب نگاه میکنند. به نظر بنده این دید کاملا غلط است؛ زیرا در صورت عدم وجود مخاطب، بازیسازی هم وجود نداشت. لذا بنده فکر میکنم بازیسازان باید خود را همسطح و از جنس مخاطب ببینند. البته در این مسیر مخاطبین ما هم مخاطبین ایدهآل بازیهای ویدئویی در سرتاسر جهان نیستند. اگر شما ساعاتی با بخش پشتیبانی استدیو ما همراه شوید خواهید دید که سطح آگاهی برخی از مخاطبان در سطح نسبتا پایینی قرار دارد.
یکی از عناوینی که توجه بسیاری را به خود جلب کرد عنوان بازگشت بود؛ در طول نمایشگاه صحبتهایی با مدیر پروژهی این عنوان آقای فواد تورفی داشتیم؛ وی به گیمفا گفت:
عنوان «بازگشت» که پیش از این با نام «سرقت» شناخته میشد، با موتور گرافیکی UDK ساخته و توسعه داده شده است. داستان این عنوان پیرامون اشیای باستانی و تعامل قهرمان داستان با آنها خواهد چرخید. همچنین تریلری که در نمایشگاه مشاهده میکنید را به صورت اختصاصی برای رسانههای دیجیتال تهیه دیدهایم که با استقبال نسبتا خوبی نیز روبهرو شده است.
یکی از غایبین بزرگ نمایشگاه تیم راسپینا و ارتشهای فرازمینی بودند؛ در ادامه صحبتهایی با محمد زهتابی و آریا اسرافیلیان از دستاندرکاران این استدیو داشتیم که آنها دلایل عدم حضور خود در نمایشگاه را تا حدی شرح دادند:
همانطور که میدانید حضور در نمایشگاههای بازی و تکنولوژی به معنی توقف روند تولید پروژه و کار بر روی بازی است. متاسفانه نمایشگاه رسانههای دیجیتال در بازهی زمانی بسیار طولانی برگزار میشود؛ لذا ما تصمیم گرفتیم تا در این چند روزی که نمایشگاه برگزار میشود، روند پروژه را ادامه داده و بازده کار را در نمایشگاه بازیهای رایانهای سال آینده به نمایش بگذاریم.
اعضای تیم اپیدمیک یعنی رضا حسنی و مسعود معاوی نیز خود را به نمایشگاه رساندند و ضمن تجربهی بخش چند نفرهی خلیج عدن در رابطه با عنوان جدید خود تحت عنوان «سرباز صلح» که با همکاری آمیتیس بازی رایان عرضه خواهد شد نیز توضیحاتی دادند. مسعود معاوی در اینباره گفت:
مراحل ساخت سرباز صلح هماکنون در دست توسعه است؛ طبق پیشبینی ما این پروژه تا اوایل و یا اواسط سال آینده عرضه خواهد شد.
همچنین با آقای حسین احمد پناه نیز در رابطه با پروژهی تیم ایشان که یک عنوان تحت اندروید خواهد بود نیز صحبتهایی کردیم که در آیندهای نهچندان دوری گزارشی مختصر از این عنوان را برایتان آماده خواهیم کرد.
امیر گلخانی-دانیال نوروزی
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
دم بزرگان متقلب هات.
آقای فرمند از کارکنانvalve
آقای یحیی از قاسم نجاری
آقای تورفی از randy2(اینو مطمئن نیستم)
آقایان زهتابی و اسرافیلیان از رو دست بنده
آقایان حسنی و معاوی از رو دست همدیگه. :beauty:
بزرگترین مصیبت برای یک انسان این است که:
نه سواد کافی برای حرف زدن داشته باشد
و نه شعور لازم برای خاموش ماندن .
متاسفم واستون…
خیلی ممنون از شما. :quiet:
افرین عالی بود
در ضمن مرسی برای گزارش عالی تون
من اونجا بودم هیچ کدوم از غرفه هایی که شما رفتید توش رو ندیدم!
مگه غرفه هاشون کوچیک بود؟یا جمعه غرفه اشونو راه انداختن ؟
باو چرا نمی گید منم بیام منم با رفیقام رفته بودم انتظار داشتم شما رو ببینم (از نزدیک)ولی شما ما رو ادم حساب نمی کنید :-((
اقا رو کیفیت چی؟
یک بار سوالت رو کامل مطرح کن هی معماش نکن :no:
ممنون از اطلاع رسانی تون :yes: :-))
چرا از بازی ها تریلر نمیزارید 😥 😥
مرسی فکر کنم توی نمایشگاه بعذی تریلری جدید از بازی هایمان ببینیم تو قم.
منتظر تریلرای جذاب هستیم
نه کشککی
امیدوارم صنعت گیم ایران هم رونق بگیره
سپاس برای گزارش
دمتون گرم عالی بود دانیال عزیز وبچه های زحت کش دیگه گیم فا :-* :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: