کمی تا رستگاری | نقد و بررسی PES 2018 - گیمفا
کمی تا رستگاری | نقد و بررسی PES 2018 - گیمفا
کمی تا رستگاری | نقد و بررسی PES 2018 - گیمفا
کمی تا رستگاری | نقد و بررسی PES 2018 - گیمفا

کمی تا رستگاری | نقد و بررسی PES 2018

حسین غزالی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
کمی تا رستگاری | نقد و بررسی PES 2018 - گیمفا

رقابت ، همیشه در طول تاریخ دیده شده و خواهد شد. رقبای کوچک و بزرگی که حتی اکنون هم در حال دیدن آن ها هستیم. می توان گفت که بزرگترین مزیت رقابت ، پیشرفت است. رقابت ، مانند این است که دو فرد در یک مسابقه ، می خواهند مسیری را فتح کنند! هر قدم که فرد اول به جلو می رود ، فرد دوم را مجبور به طی کردن دو قدم می کند ، این دو فرد دقیقاً مکمل یکدیگر هستند. درست مانند رقبایی که به آن ها اشاره کردیم. کونامی و الکترونیک آرتز نیز همانند دیگران البته سالهاست که با یکدیگر سر و کله می زنند! اگرچه در سالهای اخیر ، هر قدم که Pes به عقب برگشت ، FIFAیک قدم به جلو رفت ، اما Pes با بهبود ها و ویژگی های خوبی که از خود نشان  داد ، مخصوصاً در این سالها، به خوبی خود را به حریف نزدیکتر کرد.  درست است که طی چند سال اخیر ، Pes سرش را از برف بیرون برد، نگاهی به اطراف کرد و دستی به سر و صورت خود کشید ، اما آیا تمام اینها کافی بود؟ با نقد و بررسی PES 2018 ، همراه ما باشید.

کمی تا رستگاری | نقد و بررسی PES 2018 - گیمفا

تغییراتی که در بازی صورت گرفته اند، می توانند آنقدر کوچک باشند که حتی متوجه نشوید! اما همین تغییرات ریز ، یک پله به لذت بخش تر کردن تجربه بازی می افزایند!

برای شروع ، بیایید ابتدا گیم پلی بازی را زیر ذره بین ببریم! گیم پلی که از مهمترین ارکان PES به شمار می رود ، باز هم دچار تغییرات بسیار ریزی شده ، مهمترین نکته البته این است که کونامی ، قصد داشته با حفظ همان دستپخت قبلی ، و اضافه کردن ادویه های خوب ، هر بار محصولی بهتر و مرغوب تر را ارائه دهد. اینگونه است که انیمیشن ها در PES 2018 نرم تر از گذشته شده اند و کونامی بازی را اینبار عمیق تر  از قبل ساخته است. همین نکات ، به ارائه فوتبالی جذاب تر کمک شایانی می کنند و در نهایت منجر به نزدیکی بیشتر بازی به واقعیت خواهند شد. آنچه که در سالهای گذشته برای واقع گرایانه تر شدن بازی سدی بزرگ بود ، سرعت بیش از حد گیم پلی به شمار ممی رفت ، قدم های بازیکنان کمی نا معمول و سریع بود! حالا در ننسخه ۲۰۱۸ ، سرعت بازی معقول تر ازهمیشه دیده می شود .موردی که همیشه در PES تحسین می شد ، تفاوت مدل حرکت و استایل بازیکنان بود که هم اکنون ، با بهتر شدن ، تجربه فوق العاده ای به ما خواهد داد.

کمی تا رستگاری | نقد و بررسی PES 2018 - گیمفا

به جرأت می توان گفت که گیم پلی PES 2018 ، آنقدر لذت بخش است که از تک تک پاس هایی که می دهید لذت می برید!

گیم پلی بازی ، هر سال بهتر از سال قبل بنظر می رسد و من فکر می کنم که با بهترین گیم پلی سری در چند سال اخیر طرف هستیم. تغییرات جزئی در گیم پلی ، روح تازه ای به آن اهدا کرده است و سبب هر چه زیباتر شدنش می شود. ” به جرأت می توان گفت که گیم پلی PES 2018 آنقدر لذت بخش است که از تک تک پاس هایی که می دهید لذت می برید! ” هر مسابقه ، یک چالش جدید را به همراه دارد. و صریح تر بگویم ، واقعاً هیچ بازی فوتبالی به اندازه PES 2018  اینچنین حس خوبی را در حین بازی به شما نمی دهد! پاس ها ، سانتر ها و شوت ها همگی زیبا طراحی شده اند. از نظر جلوه های بصری نیز مانند همیشه ، هیچ انتقادی وارد نیست . طراحی چهره ها ، همانطور که در نسخه های قبل مشاهده کردیم ، فوق العاده هستند و هر سال هم بهتر می شوند. طراحی چهره ها ، بهتر از این نمی شد و کونامی در این مورد ، ابداً کم نگذاشته است.

” کونامی ، دست شما را باز گذاشته است تا همانگونه که می خواهید ، فوتبال بازی کنید.”

PES 2018 از حیث تنوع تاک تیک ها و آزادی عمل برای پیش برد مسابقه ، بسیار بهتر از نسخه های پیشین عمل کرده است. درست مانند یک سرمربی ، تاکتیک تیمتان را انتخاب کنید و طبق  آن جلو بروید. مانند بارسلونا بر روی مالکیت توپ حساب کنید ، یا مانند یوونتوس به دفاع بپردازید و بر روی ضد حمله ها تمرکز کنید. شما کاملا آزاد هستید تا هر طور که می خواهید ، تیمتان را هدایت کنید و این آزادی عمل ، یکی دیگر از نکات بسیار مهم و البته مثبت نسخه ۲۰۱۸ به شمار می رود. هرچند که در نسخه های قبل هم شاهد وجود تاکتیک ها و روش های بازی مختلف بودیم ، اما اینبار گسترده تر از همیشه آنها را در اختیار داریم.

همانند بسیاری از تفاوت هایی که میان PES و FIFA دیدیم ، تفاوتی که اکنون به آن می رسیم بسیار مهم محسوب می شود! یک کنترل سینه ، آنهم خارج از محوطه ! تنظیم زاویه و فشار دادن کلید شوت می تواند در همان ثانیه نخست بازی به گل تبدیل بشود! به همین سادگی (!) ؛ شاید گفتن اینکه در PES 2018 ، هنوز هم گل زدن آسان است و اگر با یک شوت کات دار مستقیماً در همان دقایق اول به استقبال دروازه بان بروید ، احتمال گل شدنش خیلی زیاد است ، کم لطفی باشد ! اما حقیقت این است که در بازی ای مانند PES ، می توان گل هایی به ثمر رساند که در FIFA با بارها و بارها تلاش به آنها دست پیدا کرد. حالا که صحبت از تفاوت و تغییر شد ، بد نیست تا نگاهی به دیگر تغییرات بازی داشته باشیم.  همانطور که بالاتر گفته شد ، تغییراتی که در نسخه ۲۰۱۸ می بینیم ، تغییراتی انقلابی نیستند.  Master League ، که یکی از مهم ترین بخش های بازی محسوب می شود نیز تغییر بزرگی به خود ندیده .  اضافه شدن تصاویر واقعی بازیکنان ، تغییر جزئی در منو  و اضافه شدن مصاحبه ها ، از جمله همین تغییرات ریز است. اما مشکل اینجاست که Master League امسال نیز مشکلات سال گذشته را به ارث برده و هنوز هم شاهد همان کاستی های قبل هستیم. و البته نقل و انتقالات !!! ؛ به سادگی می توان گفت نقل و انتقالات در مستر لیگ خیلی عجیب و بعضاً خنده دار است! خریدن لیونل مسی ، با ۶۰ میلیون یورو ( دقیقاً با همین یک جمله می توان به توصیف مستر لیگ نسخه ۲۰۱۸ پرداخت!) نقل و انتقالات به شدت ساده است! شما می توانید کلیدی ترین و مهمترین بازیکنان را با قیمتی باور نکردنی به خدمت بگیرید و رسماً یک تیم منتخب از بهترین بازیکنان جهان ترتیب داده ( و حتی هر سال با شادمانی هر چه تمام تر هر چه جام و افتخار وجود دارد را نصیب خودتان کنید!) البته خب این پایان کار نیست و خوشبختانه همچنان می توان مسترلیگ را یک بخش سرگرم کننده دید! ولی اگر کونامی فکری به حال سرزنده کردن این بخش نکند ، مسترلیگ ، بی ارزش و خسته کننده خواهد شد.

” PES 2018 ، از همان مشکلات همیشگی و آزار دهنده رنج می برد “

از مسترلیگ نیز اگر رد بشویم ، به بخش آنلاین PES 2018 می رسیم. تقریبا ً همه چیز در این بخش مانند سال گذشته باقی مانده ، به جز حالت جدیدی که بازیکنان را به صورت ۳ مقابل ۳ (۳ vs 3 )در برابر یکدیگر قرار می دهند . نکته بسیار خوب  این است که اهمیت کار تیمی در این حالت به خوبی پیاده شده و اگر با تیم خود هماهنگ باشید ، مطمئناً نتیجه خواهید گرفت. سرور ها و کیفیت بازی آنلاین ، آنطور که تاکنون دیدیم ، میان نسخه های قبل بهترین بوده است.  My Club که رقیب جدی Ultimate Team محسوب می شود ،  دقیقاً مانند باقی بخش ها ،تغییرات کمی را تجربه کرده و همان حرف های همیشگی را دارد . اما حداقل امسال احساس راحتی بیشتری با آن می کنیم! به سادگی می توان گفت که بزرگترین مشکل PES 2018 ، وجود همان مشکلات قدیمی و همیشگی است ، ایراد هایی که هر سال در بازی مشاهده می کنیم و بدتر از آن هم این است که انگار حتی ذره ای تلاش و وقت برای رفع آنها صرف نشده است!

کمی تا رستگاری | نقد و بررسی PES 2018 - گیمفا

همانطور که بالاتر اشاره کردیم ، بازی از لحاظ کیفیت و جلوه های بصری ، طراحی چهره و انیمیشن ها فوق العاده عمل کرده و همه PES های قبل را پشت سر گذاشته است. 

درست مثل سال گذشته ، هر ایرادی که به PES 2017 گرفتیم را باید به PES 2018 نیز بچسبانیم! کمبود لایسنس برای تیم های خوب و معتبر ، یکی از آزار دهنده ترین مشکلات هر سال PES است که گویی سازندگان کلا آن را فراموش کرده اند! تیم های معتبر دیگر مانند بایرن مونیخ و چلسی و ده ها تیم دیگر هیچکدام با اسم و مشخصات واقعی در بازی دیده نمی شوند و اگر می خواهید تا اطلاعات اصلی تیم مورد نظرتان را در بازی داشته باشید ، ضروری است تا فایل های مختص آن را بارگیری کرده باشید. بعد از آن اگر بخواهیم از بحث لایسنس ها و انتقالات نیز رد بشویم ، با حفره ای عمیق بنام گزارشگری مواجه می شویم ، گزارشگری ، باز هم مانند سال گذشته تکراری و خسته کننده است ، جملاتی که می شنوید ، ممکن است آنقدر تکرار بشنود که تا یکی دو هفته بعد از خرید ، آنها را حفظ کرده باشید! حتی گاهاً گزارشگران عزیز که Peter Drury و Jim Beglin باشند ، اقدام به گفتن جملات جالبی می کنند! که در کل توصیه ما به شما این است قید صدای صد البته زیبای گزارشگران را بزنید! عجیب است که سازندگان تلاش بزرگ و خاصی نداشته اند و  نتوانستند این ایرادات را برطرف کنند اما ما خوشحالیم که ۲۰۱۸ ، هنوز ادامه راهی را می رود که ما به آن امید بسیاری داریم؛PES 2018 ، مطمئناً تجربه ای دلنشین و لذت بخش با خود به همراه می آورد و مشکلاتی که دارد ، اگرچه گاهی آزار دهنده ظاهر می شوند ، اما به هثچ وجه نمی توانند مانع لذت بردن شما باشند. کونامی ، سعی کرده تا با حفظ همان فرمول دلنشین همیشگی ، تجربه ای لذت بخش تر از قبل را به ما بچشاند و بنظر ، دستور پخت کونامی اگرچه طعم فوق العاده ای به ما می دهد ، اما هنوز هم نیاز به تغییرات و ادویه هایی دارد تا دقیقاً همان چیزی بشود که انتظارش را داریم.

کمی تا رستگاری | نقد و بررسی PES 2018 - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کمی تا رستگاری | نقد و بررسی PES 2018 - گیمفا
کمی تا رستگاری | نقد و بررسی PES 2018 - گیمفا
کمی تا رستگاری | نقد و بررسی PES 2018 - گیمفا
کمی تا رستگاری | نقد و بررسی PES 2018 - گیمفا
کمی تا رستگاری | نقد و بررسی PES 2018 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • خیلی جالبه من فقط قسمت نکات مثبت و منفی رو خوندم ، چه جور میشه یک عنوان مشکلات همیشگیش رو داشته باشه و از دید منتقد نمره ۸٫۵ بگیره ؟ یا این مشکلات خیلی پیش پا افتادست و یا اینکه خیلی بزرگ و غیرقابل حل که دیگه اهمیتی بهش داده نمیشه .
    در هر صورت من طرفدار فیفا هستم ولی یکی از دلایلی که این سری رو انتخاب کردم رفع کردن مشکلاتش در طول چند سال بود و دوست دارم سری pes هم همین کار رو انجام بده تا رقابت بهتری باشه ، چون آخرین نفر کسی که سود میبره من گیمر هستم … .
    ممنون بابت نقد

    • neiten گفت:

      ساده است داداش پی اس همیشه شعارش این بوده
      من همینم که هستم.
      برعکس فیفا هر سال بهتر از پارسال داره عمل می کنه.
      هرسال خودشو اپدیت میکنه. هرسال عده زیادی روجذب خودش میکنه..
      بیایید واقع گرا باشیم.چیزی که خوبه بگیم خوبه.حقیقتو قبول کنیم.چیزی که هست هست با منفی دادن هیچ چیز عوض نمیشه..

      • Master Ezio گفت:

        ممنون بابت نقد خسته نباشید
        این نسخه ارزش خرید داره؟
        دوستان نسخه کامپلت ادیشن ویچر۳ با نسخه گوتی فرق داره؟

        • XBOX FAN گفت:

          نه هیچ فرقی نداره و یکی هستن

        • ALIThelastofus گفت:

          شما هر چقدر هم از فیفا تعریف کنید بازم از نظر من pes خیلی بهتره چون من توی pes احساس آزادی میکنم و قدرت مانور بیشتری دارم هیچ محدودیتی توی گیم پلی نیست اگه دقت کنی توی فیفا اکثر گل زدن ها و روش هایی که به گل زدن ختم میشه تکراری و بسیار سطحیه من تا حالا چندبار فیفا بازی کردم تا شاید به طرف فیفا جذب بشم ولی هر بار بیشتر از فیفا متنفر شدم البته هرکسی یه سلیقه ای داره اصلا یه نگاه به بدن و تناسب بازیکنها توی فیفا بندازید چقدر زشت و غیرواقعیه اصلا به سر بازیکن نمیخوره

          • به نظرم این موضوع سلیقه ای هست ، جالبه هر چی بدی در مورد فیفا گفتی رو من توی pes میبینم و خوب هر کسی از دید خودش نگاه میکنه ولی نباید نادیده گرفت که توی ۵-۶ سال اخیر فیفا چه توی فروش و چه توی جدب کاربر بالاتر از pes بوده ، به نظرم ea برنامه ریزی فروش خیلی قوی توی این چند سال اخیر داشته و خوب جواب هم گرفته ، فکر کن چه هزینه هایی بابت شبیه سازی و استفاده از بازیکنای واقعی کرده ، خرید لایسن ها که همیشه سعی میکنه به روز خودش رو نگه داره ، تغییر موتور گرافیکی ، اضافه کردن بخش های سرگم کننده مثل journey کمه در نوع خودش برای بازی فوتبال خوب بوده .
            اگه فقط یه نگاه به بازار سیاه همین الان ایران بندازیم متوجه میشیم که فیفا چقدر طرفدار داره توی ماه پیش که pes اومد در عرض یه هفته ۲۰-۳۰ تومان افت قیمت داشت ولی فیفا همین الان یه جاهایی تا ۵۵۰ تومانه هم فروش میره که به مراتب از قمیت اصلیش بالاتره .
            در هر صورت اسراری نیست به فیفا علاقه پیدا کنی ، جه فیفا و چه pes طرفداری خودشو داره

            • ALIThelastofus گفت:

              اگه بهتر بودن به گرون بودنه که باید بهت بگم فیفا هنوز بصورت رسمی عرضه نشده با تعداد زیاد در ایران نیست توی هفته ی آینده قیمتش میشه دویصدو خورده ای فقط هم فیفا نیست که گرونه فورزا۷ هم همینطوره بازار حبابی قبل از عرضه برای همه چی وجود داره تازه گیم پلی و صورت واقعی و طبیعی تر از لایسن تیمها مهمتره

              • منظور گرون بودن نیست ، منظور بازار سیاهه که برای چیزایی که خواهان بیشتر داره ، داغ تره ، اتفاقا مثال خوبی زدی مثل فورزا ، ولی در مورد pes همچین اتفاقی نیفتاد ،در مورد گرافیک صورت شاید درست باشه ، pes جلوتره ولی در مورد گیم پلی سلیقه ایه
                بازم میگم اسراری به علاقه مند شدن کسی به فیفا نیست ، چون فیفا به اندازه کافی طرفدارشو داره فقط فکر میکنم تا چند سال دیگه که لایسنس لیگ قهرمانان و لیگ اروپا رو بگیره واقعا کسی از پای فیفا پا میشه ، شاید تا اون موقع اسم بازیکنا توی pes درست شده باشه 🙂 🙂
                چیزی که در مورد ea میگم اصلا فن بودن اینا نیست منظور کلی مدیریت توی قسمت های مختلف هستش که روز به روز قوی ترش میکنه

      • HSM گفت:

        دقیقا فیفا که هرسال بهتر پارساله مخصوصا امسالش که باگهای بازی بیشتر شده

    • mamad1166 گفت:

      ببین عزیزم وقتی میخوای pvp یعنی یه بازی دونفره بزنی فقط گیم پلی و شاید گرافیک و کم بودن باگ و کلا همین چیزا مهمه که خوب اینا نیاز به دلار های یه شرکت ثروتمند نداره اما وقتی حرف از لایسنس میشه پول میاد وسط کنامی کاپ ها و تورنومنت ها رو بخوبی لایسنس کرده اما استادیوم ها و تیم ها و لیگ های کمی،
      که برمیگرده به هزینه مورد نیاز و شاید قرارداد های انحصاری زیادی که ea بسته همونجور که نیوکمپ و چمپیونزلیگ و یورو لیگ و لیبرتادورس توی فیفا نیست فیفا هم لیگ ها و تیم های زیادی رو لایسنس کرده حالا نمیدونم انحصاری یا کلا بحث کم کاری و هزینه نکردن کونامیه !
      ایناحدس و گمانه ولی نظر خود من اینه ترکیبی از انحصار ea و هزینه نکردن کنامی ! اون موقع تو نسل ۶ که کونامی بیشتر از فیفا بازیش میفروخت هم لایسنس فیفا بیشتر بود پس یا کم کاری کونامی بوده یا انحصار ea

  • من همیشه واسه لذت بردن از فوتبال تو دنیای گیم pes رو انتخاب کردم از سال ۲۰۱۳ ‌که pes13 شد سرگرم کننده ترین و بهترین فوتبال عمرم الان هم خیلی از گیم نت ها pes13 بازی می کنن

  • mansourrrr گفت:

    الحق و انصاف درسته خیلی کم تقییرات داشته ولی انقدر همون تقییرات تو بازی مهم بودن که راحت متوجه پیشرفت شدید بازی بشید
    pes 2017 خیلی زود تکراری میشد و گیم پلی بعد یه مدت دیگه مثله قبل جوابگو نبود ولی این نسخه خیلی بیشتر ازادی عمل میده به پلیر و خیلی زود هیچی تکراری نمیشه
    همیشه ارزوم بود فرق بین یه هافبک نابغه مثل اینیستا و کروس با بقیه باشه که این نسخه ارزومو براورده کرد
    حتی نوعه دریبلینگ مهاجمای سرشناش خیلی زیبا کار شده و اصلا شبیه به هم نیستن
    لیورپول گرفتم و با فرمینیو وقتی دریبل میزدم شدیدا حس میکردم بازی واقعیه و حتی نوعه جلو انداختن و حرکت با توپش عینه واقعیت بود
    بازی کند شده ولی خیلی راحت تر از ۱۷ میتونید به گل برسید خلاقیت و باهوشی سازنده ها اینجا خودشو نشون میده
    خلاصه کونامی راهشو از ۲۰۱۵ به بعد پیدا کرده و فک نکنم حالا حالا ها کلیت گیم پلی رو تغییر بده تا نسل بعدی همین گیم پلی رو نسخه به نسخه کامل تر کنه کاری که تو نسل قبل سال ب سال گیم پلی و میکوبید و یچی دیگه از نو میساخت
    بنظرم اگه pes مشکل گزارشگر و لایسنس بعلاوه کم بودن مود های بازی رو حل میکرد خیلی راحت ۳ نسخه اخیر بهترین بازیه ورزشیه سال میشدن

  • sahba.sh گفت:

    این بازی هنوز از انیمیشن های دست ساز استفاده میکنه…در حالی که فیفا از ٢٠٠٨ موشن کپچر کرده
    مشکل اصلی pes غیر قابل باور بودن تک تک حرکات بازیکنهاست،پاس دادن

  • Last Of Us گفت:

    مرسی آقای غزالی
    ******
    فوتبال فقط ۹۸ پلی استیشن ۱٫ بقیه اش سوسول بازیه 😀 :rotfl:
    دایره میزدی سانت میکردی یک مربع گل میشد
    یادش بخیر :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • sahba.sh گفت:

    این بازی هنوز از انیمیشن های دست ساز استفاده میکنه…در حالی که فیفا از ٢٠٠٨ موشن کپچر کرده
    مشکل اصلی pes غیر قابل باور بودن تک تک حرکات بازیکنهاست،پاس دادن عجیب غریبه، شوت به شکل مسخره ای همیشه با شدت توپ جنگی تو چاچوبه،دروازه بااااان پریدنش عین نسخه ٢٠٠٩ و تغییری نکرده، شناور تو هواست ولی توپ از کنارش میره تو گل،تک به تک یعنی گل!!!! سیستم دریبلینگ هنوز ٣۶٠ درجه نیست!!!
    این بازی تو ایران خیلی طرفدار داره چون آسونه طرف حال میکنه شوت مثله موشک بچسب به تور!!! اوه گفتم تور تو بخون جوراب پارازین 😀 ولی فروش جهانی واقعا سالها از حریفش عقب تره،فیفا تا همین دو ماهه پیش جزو لیست پر فروش هفتگی بریتانیا بود اما آخرین باری که pes رو تو چارت دیدم یادم نیست!!!
    به نظرم باید از موشن کپچر شروع کنن الان دیگه زشته تو نسل هشت دستی انیمیشن بسازی آخرشم میشه عین ربات صد متر با بازیکن برو جلو دست عین ربات فقط بالا پایین میره

    نظرت با من همخونی نداشت بی احترامی نکن
    و من الله توفیق

    • Love japan گفت:

      والا چیزی که من میبینم انیمیشن های pes خیلی طبیعی تره فقط پیوستگی انیمیشن های فیفا رو نداره .

      • sahba.sh گفت:

        دوست عزیزم این حرفی که میزنی واقعا شدنی نیست!!! نویسنده به موشن کپچر هیچ اشاره ای نکرده!!! میدونی موشن کپچر چیه؟ EA جدا از بازیکنهای واقعی مثل رونالدو و مسی و خیلیای دیگه یه سری بازیگر داره که به تمام تکنیکهای قابل اجرا توی فیفا واقفند و موشن کپچر میشه حرکاتشون،یعنی انیمیشنی که توی بازی میبینی توسط ٧٠ تا ١٠٠ حسگر حرکتی از بدن انسان کپی شده توی بازی!! فقط فیفا نیستا تقریبا تمام بازیهای بزرگ از این تکنولوژی استفاده میکنن ولی هنوز تو کف کونامی موندم که چرا دستی انیمیشن میسازه!؟! هر چقدرهم کارشون خوب باشه مثل انسان واقعی نمیشه که !!! از این بدتر سیستم و فیزیک حرکتیه که pes هنوز ٣۶٠ درجش نکرده و به ٨ جهت محدوده!!! بالا پایین چپ راست و چهار جهت مایل!!!! این فاجعه است!!!

      • sahba.sh گفت:

        آقا نظرات مارو تایید کنید لطفا

    • Mahdibabakhan گفت:

      این ایرادایی که گرفتی بیشتریاش الان چند ساله رفع شده،به نظرم pes2016 و ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ رو هیچکدومو تا حالا بازی نکردی که این طوری میگی

      • JUST me گفت:

        دوستان قبول کنید مقایسه این دو بازی هیچ خوبی نداره شما دلایل برتری یک بازی ب بازی دیگه رو هم داشته باشید هیچ ارزشی نداره چون فرد تصمیم میگیره چکار کنه . مثال شما هی میگین اقا فیفا باگ داره یا مثلا پی اس حرکاتش غیر معموله خو اون شخص گوشش نمیشنوه چون احتمال داره با این سری بزرگ شده باشه. من خودم عاشق پی اس هستم و اگه بدی داشته باشه من میتونم کنار بیام چون اشنایی کامل دارم یا حتی یک فیفا باز .این مقایسع ها زیاد هست از بازی های شوتر تا سبک فایت مورتال تیکن…استریت فایتر.هرکسی به ی چیزی علاقه داره حالا هی بد خوب کنید تا لذت بازی کم کنید برای خودتون

      • sahba.sh گفت:

        ١۶ و ١٧ رو روی pc دارم
        چون همیشه خونه نیستم و کنسول دم دستم نیست ترجیح دادم pes نصب کنم و واقعا از گرافیکش لذت بردم
        سیستم ادیتش هم کلا لایسنس رو محو کرد
        از لحاظ بصری فیفا حرفی واسه گفتن نداره واقعا
        ولی بحث من روی گیم پلی خیلی مفصله این رو از تجربه ی خودم میگم که سالهاست فیفارو تهیه میکنم و پیشرفتش رو واقعا درک کردم
        واقعا دوست دارم یه منتقد بی طرف بشینه و این دونارو بذاره رودرروی هم

  • EIMPIIIWAR گفت:

    خیلی نقد زیبا و روانی بود خسته نباشید وتشکر اقای غزالی،واقعا بهترین نسخهpesبود که تجربه کردم گیمپلی فوق العاده عمل کرده از نظر گرافیک مشکلات همیشگی را برطرف کرده و حتی بهبود بخشیده واقعا حرف های اقای غزالی حقیقته،از تک تک پاس هاتون داخل زمین لذت خواهید برد.
    اگه مشکل لایسنس و گزارشگری رو نداشتpesچی میشد من که لذت میبرم از بازی کردن با این بازی،البته فیفا هم متاسفانه مشکل لایسنس مثلا لیگ قهرمانان،لیگ اروپا رو داره.
    امیدوارم دوستانpesباز لذت کافی رو از این بازی ببرند :yes:

  • Big Boss11 گفت:

    به نظرم علاقه شخصی و تعصب کاملا تو نقد این بازی تاثیرگذار بوده …!!! مخصوصا اونجا که نوشتن هیچ بازی فوتبالی به اندازه pes لذت بخش نیست ! من به هیچ عنوان نمیتونم بازی تخیلی و فوتبال ژاپنی pes یک شبیه ساز فوتبال بدونم و بسیاری مواردی که بالا گفته و تمجید هایی که از گیم پلی بازی شده کاملا اغراق

    • Love japan گفت:

      Pes و فیفا جفتشون اصلا در حد شبیه ساز نیستن. شبیه ساز بودن و نبودن هم ربطی به خوب یا بد بودن بازی نداره.

    • sahba.sh گفت:

      نظر بنده به نظر شما نزدیک تر است 😀 نویسنده حرفی از موشن کپچر و گردش ٣۶٠ درجه بازیکنها و فیزیک افتضاح بازی نزده!! مشخصه خیلی به این عنوان علاقه داشته!!! درسته پیشرفت داشته اما خیلی فاصله داره با یه شبیه ساز

    • سلام دوست عزیز ، حقیقتش وقتی بنده با اطمینان ” کامل” این جملات رو نوشتم ، یعنی اینکه واقعاً این احساس به مخاطب القا میشه! وقتی که یک نویسنده شروع میکنه برای نوشتن یک مقاله ، آنهم در وبسایت های معتبر و بزرگی مانند گیمفا ،در واقع متعهد شده که به شعور خواننده احترام گذاشته باشه و دقیقا مهم تر از اون نوشتن نقد بازی هست که در مرحله بالاتر ، نویسنده با حفظ همان تعهد باید بی طرف باشه و یک نقد بنویسه ! تازه جالب اینجاست که خود بنده سالهاست که فیفا بازی می کنم !! و وقتی که این مطالب رو می نوشتم ، از دید کسی به بازی نگاه می کردم که برای ” اولین ” بار قصد خرید یک بازی فوتبال رو داره و نه کسی که سالهاست طرفدار فیفا هست یا PES . اینکه هیچ بازی فوتبالی به اندازه PES اینچنین حس خوبی به شما نمی دهد معنای خاصی داشته و اصلا قرار نبوده تا من بگم فیفا حسی احمقانه و ضعیف رو به مخاطب القا می کنه و اصلا و ابدا لذت بخش نیست ،بلکه فیفا در یک کلام حفره هایی که PES داره رو به خوبی پر کرده و از اونها درس گرفته ، و دقیقا فیفا کاملترین فوتبالی رو که تاکنون دیدیم ارائه میده ، اگر به سبک گیم پلی بازی نگاهی کرده باشید یا حداقل خود شما برای چند دقیقه ، عقیده هایی که درباره فیفا دارید رو پاک کرده باشید و به تجربه بازی بپردازید ، کاملا متوجه حرف من خواهید شد. اصلا از بحث فوتبال هم خارج بشویم ، یک بازی چه ارزشی خواهد داشت وقتی اصلا لذت و حس زیبایی به شما القا نکنه ، یا حماسی و جذاب نباشه ؟ حالا هر اندازه که شده گرافیک بالا داشته باشه و دقیقا تمام استفاده رو از موشن کپچر کرده باشه ، چیزی که در یک بازی ویدیویی شاید خیلی مهمتر از بقیه باشه و ارزشش رو نشون نده ، اون لذت و حس خاصیه که هنگام بازی به ما میده و اون جذابیت گیم پلی بازیه . مطمئناً وقتی که بی طرف باشید ، می تونید خیلی دقیق تر ، تک تک خوبی ها ونکات مثبت بازی رو لمس کنید. و البته وقتی نکات مثبت یک بازی به نکات منفی اون بچربه ، قطعا می تونه توی نمره تاثیر داشته باشه!

  • DanTe 1368 گفت:

    همینکه تو محیط بارونی زیر پا اب نی این یعنی بدبختی فوتبال خخخخخ . ساکر افت کرد ولی بی جهت دوستش دارم 😉

    • don barzini گفت:

      مرد عصبانی . اخه چرا میگی افت کرد . گیم اسپات نمره ی بیشتری بهش داد نسبت به FIFA . مگر من چه گناهی کردم که سزاوار این همه بی احترامی ام ؟ اب جمع نمیشه یعنی چی ؟ you broke my heart sad man 😥

      • sahba.sh گفت:

        نمرات بر اساس بازی قبلی داده میشه جناب!!!!
        pes پیشرفت کرده چون بازی کاملی نبوده!!!
        فیفا با اینکه هر سال تغییرات داره اما نمیتونه این بازی که برنده بوده هرسال رو با تغییرات زیاد عوض کنه این خیلی ریسکه بزرگیه!!
        فقط یه نگاه به فروش دو عنوان بکن

        • عزیزم منتقدها پس رو دوست دارن چون گیم پلی بهتری داره ولی متاسفانه زرق و برق فیفا رو نداره. فیفا هم فرمول کژوال پسندیش رو حفظ کرده و بخاطر همین پر فروش تره. اگر تبلیغات کونامی و EA برای پس و فیفا رو نگاه کنی متوجه میشی که هرکدوم یه هدف متفاوت دارن. EA سعی میکنه محتویات جانبی بازی رو به رخ بکشه در حالی که کونامی هر سال تغییرات و پیشرفت در گیم پلی رو هدف قرار میده. فراموش هم نکن فروش بیشتر به معنای بهتر بودن یه بازی نیست.

      • DanTe 1368 گفت:

        میدونی دوست عزیز مشکل کجاست؟؟فیفا که بازی میکنی دیگه دوست نداری pes بازی کنی. پس این یفنی عدم طبیعت فوتبال. بازی تخیلی دوست دارم وللی نه دیگه بازی فوتبال .

  • mahdi72 گفت:

    سلام چند روزی میشه که تریلر جدید God of War منتشر شده حدود ۵ دقیقه هستش قرار بدید تو سایت

  • don barzini گفت:

    به جرأت می توان گفت که گیم پلی PES 2018 ، آنقدر لذت بخش است که از تک تک پاس هایی که می دهید لذت می برید!
    .
    این جمله رو هر جنبنده ای در این کره ی خاکی بخونه عنان از کف میده و میره بازی رو میخره که . چرا همچین میکنین با ادم ؟

  • Reason گفت:

    از گیمپلی به ظاهر “روون” پس صحبت که میشه عصبی میشم،سیستم دریبلینگ فیفا رو با پس مقایسه کنید،خداوکیلی کدوم روون تر و واقعی تره؟!:| یا حرکات تکنیکی و استارت زدنا و …
    فیفا مشکلات خودشو داره ولی سطحش با پس کاملا متفاوته بنظرم رقیب فیفا خودشه و بس!!!
    از لحاظ حرفه ای بودنم فیعا به مراتب حرفه ای تره!

    • gamerxgamer گفت:

      بازی کنای فیفا یک ورین اصلا مدافع با بازیکن درگیر نمی شه وا قعا فیفا مسخرست می تونی تا پشت ۱۸ قدم به راحتی بری

      • mohammad گفت:

        اول اینکه راجب دفاع شما حرف نزن که دنیا واست حرف میتونم بزنم گند زده کونامیتون با این سیستم دفاعی pes شما چیزی از فیفا نمیدونی داداش من بعدشم تا پشت ۱۸ قدم به راحتی رفتن ضعف بازیه نه قدرت بازی به شما هم میگن گیمر آخه :evilgrin: :evilgrin: :evilgrin:

      • Reason گفت:

        میدونی چرا درگیر نمیشن؟! چون برای شما پس بازا سیستم دفایی فیفا بیش از حد سخته!!!
        بیا بازی یه فیفا بازو ببین دفاع رو چجوری میبندن!!!
        برعکس تو پس من با پیکه از خط دفاع شروع کردم تکی رفتم گل زدم:|
        خدایی به این میگید فوتبال؟!
        از فیفا ۱۲ هر روز دارم فیفا بازی میکنم نه‌تنها خستم نمیکنه بلکه عطشم برای ادامه بیشتر میشه!!

      • sahba.sh گفت:

        بازی کردن دو فیفا باز تو سطح division 1 رو بیبنی کلا نظرت عوض میشه
        من هنوزم که هنوزه حرکاته جدید میبینم از بعضیا
        فیفا باز که باشی و بلد باشی با tactical دفاع کنی دیگه واست سخت نمیشه

  • bloodborn گفت:

    واقعا من pes18 رو تجربه کردم واقعا عالی شده خیلی ریلیتی و لذت بخش …..باید فیفا و پس هر دو باشن تا رقیب همدیگه باشن

  • hamed گفت:

    این نقد خیلی یک جانبه بود البته نقد که نبود تحسین بود من خودم تا همین دوسال پیش pes بازی میکردم ولی پارسال که به صورت اتفاقی یبار fifa بازی کردم تازه فهمیدم فوتبال یعنی چی :-/

  • General گفت:

    از ۱۴ که موتور بازی شوتر واسش گذاشتن دو نسخه ۱۴ و ۱۵ خیلی خوب بود ولی بنظرم ۱۶ و ۱۷ خوب نبود.اینو هنوز دانلود نکردم ببینم چجوریاست.
    در کل بنظرم بهترین فوتبال دنیایت.چون یکجورایی ارکیده. و ادم از بازی لذت میبره.تکل ها و فرغون شدن بازیکنان هم جز جذابیت های همیشگی است.فقط موندن چرا خطای هند رو اضافه نمیکنن.

  • پی اس اکه تیم هاشو لایسنس کنه عالی میشه

  • Dark-Knight-1379 گفت:

    این کلمه رستگاری تو تیتر نصف نقدای گیمفا هست حالا میخواد رد دد باشه میخواد انتیل داون باشه میخواد فوتبال باشه
    ولی بسیار نقد خوبی بود خسته نباشید

  • Resident Evil گفت:

    من که بعنوان یه فن فیفا واقعا از این نسخه لذت بردم
    گرافیک و گیم پلیش عالی بودن هیجان زیادیم داشت
    من فقط یه مشکل لایسنس دیدم و گزارشگری+یسری ایرادات ریز داوری که بعضی صحنه های ۱۰۰درصد خطارو خطا نمیگیره
    نمره من به بازی۹

  • amir2hashmati گفت:

    با احترام به نقد نویسنده محترم ولی منی که خودم pes بازم از نقد شما گله دارم جلوه های بصری فوق العده 😕 :silly: اخه کجاش فوق العده بود چمن که موکت بود نورپرازی افتضاح بود گرافیک بازی اصلا در حد نسل هشت نیست منی که دموی فیفا ۱۷ رو بازی کردم تازه فهمیدم گرافیک pes ۱۸ یعنی جوک امسال فیفا میگیرم این pes تا انجین بازیش عوض نکنه و دو تا ادم کاربلد به گروهش اضافه نکنه گرافیک بازیش پیشرفت نمیکنه

  • gamerxgamer گفت:

    نمی دونم چرا فیفا فن ها هرجا خبری از پی اس هست جمع میسشن کامنت میزارن

  • gamerxgamer گفت:

    پیش رو در فیفا:خیلی ساده است تشکیل شده از پاس به هم تیمی و دوباره توپ روگرفتن . برای گل زدن پاس به هم تیمی ودوباره توپ رو گرفتن وشوت زدن

  • safar گفت:

    از لحاظ جذابیت نظر بنده اینه که pes خیلی بهتر از fifa عه و مثلا ممکنه یه بازی ۲ هیچ عقب باشی ولی بتونی کامبک کنی ولی توی فیفا کامبک زدن آرزوعه
    اگه راجع به کلیات بازی مثل گل زدن و شادی گل و تماشاگرا و کلا جزیات بازی pes فاجعس و شاید یک ماه اولی که بازی میکنید براتون تازگی داشته باشه ولی بعد از چند ماه کاملا تکراری میشه و درنتیجه بازی کردن خیلی کسل کننده میشه ، به نظر بنده توی مسر لیگ هم باید به عنوان یک مربی بتونی تو بازی زنگی کنی و اختیاراتت در حد یک مربی باشه و نه بیشتر و نه کمتر ، فرضا لیست خریدتو بدی ، اینکه باشگاه بتونه بخره یا نتونه بخره هوشمند باشه و مث واقعیت فرضا نیمار نتونه به این راحتی با یه پیشنهاد بیاد لیورپول

  • safar گفت:

    کاش میشد توی مستر کادری که نتایج رونشون میده و کلا همه کار های تلوزیونی ، هوشمند باشه و فرضا اگه یه مربی بره اسپانیا ، تصویر برداری و گزارشگر مثل تلوزیون اسپانیا باشه

  • Sarrow3 گفت:

    در فیفا همین که شوت ها خیلی سخت و و طبیعیه به نظرم ارزش داره.

  • safar گفت:

    توی بخش دریبل هم فاجعس و باید دریبلا متنوع و راحت تر بشه زد که فرضا حتی یکجا که به سرعت میره بازیکن لااقل بشه دریبل رونالدینیویی یا زیدانی به پوقع زد ولی توی pes توی نقاط مهم زمین مثل پشت محوته جریمه بخوای یکی دو پا بزنی از بازیکن که رد نمیشه هیچ موقعیت رو هم دو دستی تقدیم حریفت میکنه

  • playdead1990 گفت:

    من دموی FIFA و PES رو بازی کردم از لحاظ گیم پلی PES رو خیلی بیشتر دوست داشتم ولی از لحاظ گزارشگر و لایسنس و جزئیات(مثل چمن و مربی ها و…) FIFA خیلی بهتره ولی به نظرم هنوزم هیچکدوم کامل نیستن و پس از گذشت این همه سال هنوز یه فوتبال عالی منتشر نشده که مجموع نکات مثبت PES و FIFA رو باهم داشته باشه.

  • SON OF EA گفت:

    با سلام.من نسخه دمو و نسخه کامله بازیو بر روی
    ps4 و pc بازی کردم…
    این نقد کاملا فن بودن طرف رو نشون میده..
    دلیلشم الان میگن..
    وقتی که طرف فوتبالو فقط تو بارسا و رعال ببینه همین میشه دیگه..بازی فوتبالو باید یه کارشناس فوتبال مثل اقای صدر و یا کسایی حرفه ای نقد کنن
    نه کسایی که از فوتبال فقط مسی و رونالدو رو میدونن

    گرافیک مثال زدنی .
    پس تا حالا گرافیک ندیدی داش…
    طراحی فوقع العاده ..البته باید اینو میگفتی طراحی خوب تیمای لایسنس..
    طراحی چهرهای بازیکنای سیتی یونایتد و لایپزیگ
    و دیدی ؟…طراحی باکایوکا.چطور ادن هازارد چطور ؟
    خالکوبیای لورن کوتینیو فرمینیو کاریوس نیست چرا؟
    مگه تور دربازه های انفیلد قرمز نیست؟
    پس چرا این تو سفیده هنوز …
    جایگاه کوپ تو انفیلد چرا نیست اصلا..
    پرچم ها و بنرهایی از بیل شنکلی پیزلی و جرارد چرا نیست؟؟
    چرا فقط اول بازی صدای سرورد y.n.w.a میاد و
    دیگه تا اخر بازی خبری از تشویق بی امان انفیدیا نیست؟
    مگه رختکن انفیلد اینجوری نیست که اول از پله بیان پایین بعد میان تو زمین
    پس پله هاش کو؟.
    چرا هند نیست تو بازی هنوز؟…
    هوای برفی کجاست؟
    بایرن نیست چرا ؟؟
    و بقیه ورزشگاها که اینگار کلا ۵۰۰ نفر داخل ورزشگاه
    هستن …اینه بهترین شبیه ساز..
    چرا موقع پنالتی و کرنر خطا از فیفا ۱۷ اسکی رفته و
    اولش با عکس راهنمایی میکنه …
    طرف نوشته هنگام ترکیب ریختن عکس بازیکنا واقعی رو گذاشتن که واقعا عالیه.
    همین شما نبودی وقتی که فیفا اینو گذاشت گفتی
    یک عمل بی فایده…..
    تو ۹۰ دقیقه بازی هافبک میبینی کلا ۱۳ تا پاس داد.
    این چه فوتبال واقعیه دیگه بابا…..
    چرا اول شروع میشه عکس نمیار است اونم تو بارسا
    دمبله چرا نیست تو بارسا
    محمد صلاح چمبرلین رابستون سولانکه چرا تو لیورپول نیستن ؟
    شماره فرمینیو چرا هنوز ۱۱ است و ۹ نیست؟.
    این چه لایسنی بود کرد این بشر…
    به عنوان یک لیورپولی ..
    کونامی رید به لیورپول و انفیلد با اینجور ساختنش..
    یه سوال دارم از پیس بازا مگه شما نمیگفتین پیس رو بازی میکنیم چون سرعتیه حالا چرا پیستون داره هر سال کند تر میشه خخخخ..
    در کل ۷ از ۱۰ خوب بود.. نمره ۸.۵ دادن به این بازی
    حرامه بازی که هنوز هند نداره خخخ…
    چهره دیبالا خخخ…
    چهرها رو میشه گفت نه پیس عالیه نه فیفا.
    یه بازیکنای فیفا عالیه و یه بازیکنای پیس..
    ولی اینو باید قبول کرد که تو پیس ادم حس نمیکنه
    که تو ورزشگاه داره بازی میکنه ..
    اونم بخاطر درست نکردن جو ورزشگاه و گزارشگرش است…
    خدایی گزارشگرس فقط داد میزنه همین ..

  • xman77 گفت:

    اصلا مشخصه خیلبی ها دست به این نسخه عالی PES 2018 نزدن !! برید درجه سختی جدید بازی به نام لجند که به بازی اضافه شده رو بازی کنید یعنی خون گریه میکنید !!! درجه سختی لجند PES 2018 شاهکاره تمامه …..
    انیمیشن ها و مدلینگ و چهره ها و فیزیک توپ و گرافیک بازی و برخورد های فیزیکی در بالاترین سطح خودش هست و از بازی رقیب فرسنگ ها جلوتره !

    فقط بازی در بخش صدا گذاری ضعیفه و سازنده ها باید به این بخش رسیدگی کنن .
    حالت کواپ در بخش انلاین و سرور های خییل بهتر امسال نسبت به سال قبل و مستر لیگ بهبود یافته و خیلی موارد دیگه بازی رو واقعا عالی کرده …..
    شما فیفا فن ها البته متعصباش رو میگم برید به انیمیشن ها و مدلینگ و چهره ها و فیزیک توپ فاجعتون برسید که دقیقا بازی انگاری نسل هفتمه داریم بازیش میکنیم و بازی فقط لایسنس داره اونم که چی ؟ لیگ ایتالیا رو برین ببینید اصلا چهره های خیلی زیادی ساخته نشده در صورتی که در PES کلی چهره ها در لیگ ایتالیا و فرانسه و اسپانیا ساخته نشده ……
    فیفا در این نسل هشتم فقط یه بازی پر زرق و برق ظاهری هستش ولی طبلی تو خالی !! فیفا در نسل هفتم شاهکار بود ولی در این نسل هشتم یک فاجعه تمام ……

  • aref44 گفت:

    اول که ممنون بابت نقد .. در مورد لایسنس که اصلا نمیشه خرده گرفت به کونامی چون دست فیفاست .. اما در مورد گزارشگر واقعا شورشو درآورده کونامی .. خب لامصب عوضشون نمیکنی لااقل ۴ تا جمله جدید اضافه کن .. مثل همیشه گرافیک فوق العاده ، گیم پلی روون و خوب ..

  • mohammad گفت:

    pes دیگه به خاطرت پیوست الان قدرت دست فیفاست
    اگر واقعا به فوتبال علاقمند باشید بی شک سراغ فیفا خواهید رفت pes جز اینکه هر سال ضعیف و ضعیف تر بشه چیز دیگه نداره از لحاظ فروش هم که هرسال جزو بدترین بازی های ورزشی میشه در مقابل فیفا فروش بسیار خوبی میکنه و همیشه برتری خودش رو نسبت به pes نشون میده به نظر من مقایسه fifa و pes خنده داره چون اصلا در حد هم نیستن و مشخصه که قدرت دست فیفاست

  • عامون گفت:

    اقا همینو بگم که من تا نصب کردم ۵ دیقه از بازی گذشته بود SHIFT +DELETE 😐 واقعا داره پسرفت میکنه 😐

  • DFSHINNOK7 گفت:

    دوستان عزیز یک نکته در مورد لایسنس: (قبلش اینو بگم که من چشم بسته از هیچ بازی ای طرفداری نمیکنم و همین مورتال کامبت که تصویر آواتارمه، سال ها ازش ایراد گرفتم)
    لایسنس کلی فیفا در اختیار EA هست و مشکل اصلی کونامی قانون گذاری فدراسیون فیفاست که فقط به یک کمپانی حق خرید لایسنس کامل رو میده و در اینجا کونامی مجبوره تک تک لایسنس های بازیش رو جدا بخره و لیگ قهرمانان هم بصورت جدا خریده چون خیلی از تیم های مهمی که توی لیگ قهرمانان هستن، توی PES حضور ندارن. (باید تک تک لایسنس کنه که این کارو نکرده)
    این موضوع هم برای هر فدراسیون ممکنه متفاوت باشه، مثلا NBA لایسنس کامل مسابقاتشو به ۲K و EA داده و هیچ مشکلی در این سال ها نبوده. در نتیجه باید یک روزی برسه که فدراسیون فیفا با خرید لایسنس توسط چندین کمپانی موافقت کنه و اون موقع هست که مشکلات لایسنس PES میتونه حل میشه.

  • Kooroshmda گفت:

    من نمیفهمم هر کی میاد نظر میده تو این سایت بقیه میان میگن فلانی بچه هستی و و و من تا جایی که سنم قد میده از زمانی که doom روی ام‌ اس داس بود و با فلاپی بازی میکردی و کیساافقی زیر مانیتور قرار میگرفت گیم میزدم از اون فیفاهای قدیمی و ۹۸ و wining eleven ای پلی وان و همه نسخه ها فیفا و فوتبالا کونامی و بازی کردم و روند تغییراتشو خودم حس کردم هر سال ، یه زمانی فیفا در برابر پس هیچ بود خیلی بد بود ولی خدایی من کاری به فیفا الان ندارم ولی شما به این موکت میگین سیمولاشن زمین چمن؟ بازی کنا هنوز‌ موقعی که وارد زمین میشن وای میسن تو یک خط فیزیک طبیعی ندارن آخه یکم واقع بین باشید حالا طراحی چهره خوب ولی بازی از ورزشگاه گرفته تا تماشاگرا تا خود بازیکنا فیزیک مناسب ندارن ،تازه نسبت به پارسال بهتر شده پارسال که فاجعه بود واقعا به شخصه از کونامی نا امید شدم

  • Kojima گفت:

    فوتبال رو باید سونی و تو کی بسازن

  • adams-khersi گفت:

    به غیر از گزارشگر هیچ ایرادی نداره! لایسنس و ترنسفر که با یه لایو آپدیت۲ دقه ای و پچ ۵ دقیقه ای حله، فقط بوندس لیگا نیمده اونم تا ۴۸ دیگه اوکی میشه! عاقا اونا که ریجن۲ عربی ان بزنن با گزاشگر عربی خیلی خووووووبه یارو واااااااای، فیفا بره یکم رو تکل کار کنه! رو تیم ملی ها کار کنه! تو فیفا یه تیم تو آسیا لایسنس نیس! چمپینونز لیگ و لیگ اروپا ام که نداره! پرسپولیسش ام خیلی خووووبه، شادی بعد از گل طارمی عین خودشه، از دور خیلی شبیه ان 😛
    بعد از ۲سال دوباره بک دادم به PES و کاملا راضی ام…

  • Mehran abdi گفت:

    سلام من چون خودم طرفدار شدید pes هستم البته FIFA بازی میکنم در کل این سری pes ضعف اساسی در بخش دفاع داره از نظر هجوم و تکنیک و تاکتیک واقعا بازی بهتر شده ولی در بخش دفاع مشکل پرس و خیلی موارد دیگر و میشه عینا دید تو سایت های خارجی که دنبال میکردم عینا دیدم که دلیل اینکه pes18 نتونست امسال فروش انچنانی داشته باشه بخاطر همین مورد دفاع defending بود که خیلی در موردش بحث و جدل شده حتی فیلم که ی تیم سازنده خود کونامی ارائه داده بودن تو یوتیوب مربوط به همین ضعف دفاع بود که راحت توپ رد میشه بدون پرس مثلا خود من با جهت دفاع میکنم که از حرفه ای ترین نوع دفاع و سخت ترین روش توپ گیری ولی متاسفانه میزنم که بازیکنا تو دفاع راحت جا میمونه چون چیزی به عنوان پرس انگار تعریف نشده در مل از هر نظر واقعا نسبت به نسخه های پیشین برتری پیدا کرده ولی مشکل دفاعش خیلی شدیدا رو اعصاب ولی در فیفا واقعا بازی منطقی تر منطقی تر شده ،از مشکلات دفاعی میتونم بگم وقتی بازیکنی رو با روش خودتون پرس میکنید به محض اینکه پاس دو مرحله ای میده دفاع سریع میره سمت بازیکنی که بهش پاس داده شده و از طرفی هم سلکت کردن رو بازیکن سخت میشه چون هوش مصنوعی استباه میکنم و همین باعث میشه فضای خالی به مهاجم حریف میده از این سوتی ها در دفاعش کاملا مشخصه که برای امثال من که کاملا هجومی بازی میکنن و دریبل و پاس که حریف کلافه میشه راحت دفاع بخاطر نوع برنامه نویسی راحت منجر میشه به گل خوردن

  • Mamaliz96 گفت:

    من از فیفا ۹۸ تا فیفا ۰۷ عاشق بازی بودم بعد سیستمش یکم قوی شد و روی سیستم من اجرا نمیشد رفتم سمت Pesتا سال ۲۰۱۶ طرفدار دوآتیشه Pes شدم با همه بدبختیای لایسنس تیما لباسا لیگها پای بازی بودم پارسال کنسول ایکس باکس وان گرفتم
    روش Fifa17 داشت و Pes نداشت منم به اجبار بازی کردم الان دوساله دیوونه وار عاشق Fifa هستم
    اینجا پست Pesهست از فیفا تعریف نمیکنم
    ولی همینقدر بگم که Konami تا وقتی فقط گرافیک و ساخت قیافه مهم باشه براش
    و هیچ تلاشی برای رفع سیستم بازی گیم پلی و ساختارش نکنه تا ۲۰۰ سال دیگم زیر سایه Ea میمونه
    اگه کسی ادعای گیمر بودن داره تو فیفا مشخص میشه
    یه جنگ واقعیه با کاملترین جزئیات

  • Ahmadreza1266 گفت:

    اولاً شماهایی که میگید پیس در حد فیفا نیست چرا اصلا میاید نقدشو میخونید و نظر میدید

    دوماً از‌ پیس۱۹ و فیفا ۱۹ که دبگه پیس ucl رو نداره و تو فیفا میاد ؛؛ شرکت کونامی گفت که در پیس ۱۹ شاهد لایسنس لیگ های هلند-فرانسه۱و۲-پرتغال-برزیل-شیلی-برزیل-بوندسلیگا
    و لایسنس تیم های بزرگ خواهید بود

    در ضمن گفتش که حالا که ucl رو نداریم تمام تمرکزمون میره روی گیم پلی تا نشون بدیم بدون ucl هم چیزی ازمون کم نمیشه که هیچ بلکه پیشرفت هم خواهیم کرد

    شما فیفا باز هاهم برید فیفا تونو بازی نکنید نیاید نظر منفی بدید اینجا تا بگید پیس بدتره

کمی تا رستگاری | نقد و بررسی PES 2018 - گیمفا
کمی تا رستگاری | نقد و بررسی PES 2018 - گیمفا