عرضه نسخه بازسازی شده Okami تائید شد - گیمفا
عرضه نسخه بازسازی شده Okami تائید شد - گیمفا
عرضه نسخه بازسازی شده Okami تائید شد - گیمفا
عرضه نسخه بازسازی شده Okami تائید شد - گیمفا

عرضه نسخه بازسازی شده Okami تائید شد

دانیال دهقانی
۲۳:۴۱ ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
عرضه نسخه بازسازی شده Okami تائید شد - گیمفا

عاشقان بازی‌های ژاپنی چشم انتظار Okami HD باشند!

به تازگی کپکام اعلام کرده که بازی Okami HD که نسخه بازسازی شده Okami است، برای رایانه‎‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان عرضه خواهد شد. این بازی در تاریخ ۱۳ دسامبر یا ۲۲ آذر سال جاری، برای پلتفرم‌های یاد شده، در ژاپن در دسترس قرار خواهد گرفت. این معرفی در مجله فمیتسو (Famitsu) انجام شده است. قبلاً هم شایعاتی در این مورد به گوش می‌رسید که در اصل ناشی از عرضه زودتر از موعد این مجله در برخی نقاط بود و حال مشخص شده که آن خبرها واقعی بوده و با شایعاتی بی‌اساس روبرو نبوده‌ایم.

گزارش شده که نسخه پلی‌استیشن ۴ این بازی به صورت فیزیکی نیز عرضه خواهد شد (اشاره‌ای به عرضه فیزیکی باقی نسخه‌ها نشده) و تمامی نسخه‌های بازی هم از رزولوشن ۴K پشتیبانی خواهند کرد. همچنین این نسخه بازسازی شده شامل آن مینی گیم‌های نسخه اصلی در زمان بارگذاری بازی نیز خواهد شد، ویژگی خاصی که در نسخه‌های وی (Wii) و پلی‌استیشن ۳ بازی حذف شده بود. هنوز معلوم نیست که در خارج از ژاپن، بازی چه زمانی در دسترس اکس‌باکس‌ وان، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی قرار خواهد گرفت.

این تائید به دنبال انتشار شایعاتی توسط چندین خرده فروشی اروپایی در مورد عرضه این بازی برای اکس‌باکس وان و پلی‎استیشن ۴ صورت گرفت. در همین سال ۲۰۱۷ بود که چند خرده فروشی اروپایی اعلام کرده بودند که این بازی به صورت فیزیکی در تاریخ ۱۲ دسامبر برابر با ۲۱ آذر ماه برای اکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ در دسترس قرار خواهد گرفت. این مسئله، باعث می‌شود که تصور کنیم این بازی در مناطق غربی هم در همان حوالی ۱۳ دسامبر عرضه خواهد شد.

بازی Okami در اصل سال ۲۰۰۶ برای کنسول پلی‌استیشن ۲ به بازار عرضه شده بود. این بازی توسط استودیو کلاور (Clover Studio) ساخته شده بود، یکی از زیرمجموعه‌های کپکام که سری Viewtiful Joe را نیز ساخته بود و البته اکنون تعطیل شده است. این بازی به خاطر طراحی هنری و بصری زیبا که الهام گرفته از افسانه‎‌های قدیمی ژاپنی بود و داشتن گیم پلی جذاب شبیه به سری Zelda، بسیار مورد توجه قرار گرفت و نقدهای بسیار مثبتی برای آن منتشر شد. یک نسخه از این بازی با تغییراتی که در سیستم کنترل خود داشت، برای وی عرضه شد و سپس یک پورت اچ دی برای این بازی نیز، در سال ۲۰۱۲ برای پلی‌استیشن ۳ در دسترس قرار گرفت. تنها دنباله این بازی با نام Okamiden در سال ۲۰۱۱ برای نینتندو دی اس (NDS) عرضه شد.

شرکت کپکام چندی پیش بود که اعلام کرده بود به دنبال پورت بازی‌های قدیمی بیشتری برای کنسول‌های نسل حاضر است. این شرکت پورتی از بازی Resident Evil: Revelations را برای پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان در اواخر ماه آگوست عرضه کرد و قرار است همان بازی را که در اصل انحصاری ۳DS بود اواخر امسال در کنار دنباله آن یعنی Resident Evil: Revelations 2 برای نینتندو سوییچ نیز عرضه کند. یک نسخه بازسازی شده از بازی Dragon’s Dogma: Dark Arisen نیز قرار است تا برای پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی در اوایل ماه اکتبر در دسترس قرار خواهد گرفت. باید دید که کپکام دیگر کدام عناوین قدیمی خود را به نسل جدید خواهد آورد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

عرضه نسخه بازسازی شده Okami تائید شد - گیمفا
عرضه نسخه بازسازی شده Okami تائید شد - گیمفا
عرضه نسخه بازسازی شده Okami تائید شد - گیمفا
عرضه نسخه بازسازی شده Okami تائید شد - گیمفا
عرضه نسخه بازسازی شده Okami تائید شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • PS4EVER گفت:

    دینو کریسیس رو بیار مخصوصا شماره دو. شماره یک رو من اون زمان گرفته بودم زبانش ژاپنی بود تا یه جایی رفتم بی خیالش شدم ولی شماره دو توپ بود پرهیجان بود. از بازی های شرکت های دیگه یه بازی قدیمی هست که همیشه آرزو دارم دوباره پورت بشه بازی parasite eve 2. بالای پنجاه بار تمامش کردم

  • Pourya gamer گفت:

    خبری خوبیه، به شرطی که یه ریمیک کامل باشه مثل ریمیک رتچت اند کلنک یا شادو او کلوسس ، نه یه ریمستر که فقط و فقط رزولوشن بازی بالا ببرند.
    نمیدونم چرا کپکام اصلا به ای پی هاش اهمیت نمیده ، ای پی هایی مثل دویل می کرای ، اونیموشای ، گاد هند و چندتا ای پی دیگه کاشکی کپکام به دوران اوجش برمیگرد، دوران طلایی نسل ششم.

    • این بازی درسته گرافیک خفنی نداره ولی موسیقی بازی شاهکاره

    • mansourrrr گفت:

      یکی از حسرتای زندگیم همین بازی بود
      یه شاهکار زیبا ولی چون واسه پلتفرم های کمی ریلیز شد گیمرای زیادی باش اشنا نیستن
      متای ۹۳ بازی گویای همه چیزه حتی نمره بازی از Shadow of the Colossus همون برحه زمانی اومد ۲ تا بالاتره(منظورم از بالا بودن متا بهتر بودن بازی نیست فقط و فقط شناخته نبودن اسمه بازی بین گیمراس)
      ولی اصلا زیاد بهش اشاره نمیشه متاسفانه :blush:
      خیلی بازیه خوش ساختیه :inlove:
      ممنونم از کمپکام که امسال خیلی داره به گیمرا حال میده :yes:
      لامصب خیلی بازی داره که ریمیسترشون کلا خیلی لازمه :inlove:
      shadow of rome , Dino Crisis, resident evil 2 3 , god hand , Onimusha و خیلی بازیه شاهکار دیگه :inlove:

      • devil may cry 3 گفت:

        mansourrr
        اتفاقا من دوست ندارم که کپکام بازی هاشو ریمستر کنه چون میدونم دقیقا همون کاری رو که یوبی با اتزیو کرد ( منظورم بازی اسسین اتزیو کالکشن هست ) با بازی هاش انجام میده دوستانی که کالکشن رو بازی کردن دقیقا منظورمو میفهمن
        یکی نیست بهشون بگه خب شما که میخواین بازی رو عرضه کنید خب درست رو بازی کار کنید و همچی شو درست کنید توی نسخه ۲ تنها چیزی که درست کرده بودن فیزیک خود اتزیو بود و یذره هم رزولیشن رو بردن بالا من به اوج مسخرگیش زمانی پی بردم که توی اسسین ۲ همون مراحل اولش کاتسین صحبت اتزیو با پدرش 😐 😐
        خود اتزیو فیزیکش رو درست کرده بودن اونوقت پدرش شبیه چوب بودش 😐 😐
        وگرنه منکه بدم نمیاد بهترین بازی عمرم یعنی devil may cry 3 رو دوباره و با گرافیک نسل ۸ بازی کنم ولی وقتی میدونم قراره چیکار کنن میگم همون بهتر که ریمستر نمیکنن و خاطرات خوب مارو داغون نمیکنن

        • mansourrrr گفت:

          دوسته عزیز مطمعن طوری که تو فکر میکنی نیست :rose:
          همین عنوانی که نام بردی خیلی زود معرفی شد و خیلی زودتر ریلیز
          ولی عناوینی که کپکام ریمیستر میکنه فقط رزولیشن رو تغییر نمیده و یه جورایی بازی رو دوبازه توسعه میده مثله re 0 , re
          اگه دقت کنی شایعه های در حاله ریمیستر بودن اوکامی از ماهه پیش شروع شد و تغریبا ۳ ۴ ماه دیگه ریلیز میشه پس بنظرت عنوانی که فقط یه پورت ساده و ارتقا رزولیشن همراش باشه باید انقد زمان بر باشه توسعش؟
          شایدم باز من اشتباه کنم ولی بنظرم پورت ساده یه بازی نسل ششمی نمیتونه خیلی زمانبر و طولانی باشه ?:-)
          وقتی الان تو یه هفته بازی فروتزا موتوراسپورت رو پورت میکنن واسه xbox one x بنظرت کمی عجیب نیست کپکام انقدر طولانی بازیرو میخواد ریلیز کنه؟
          کپکام داره اروم اروم جون میگیره
          نسل ۶ کپکام پادشاهی میکرد واقعا
          سال ۲۰۰۴ بالای ۱۹ تا عنوان ناشر یا توسعه دهنده بوده 🙂
          الان به وضعی افتاده امسال فقط ۲ عنوان aaa داره :-(( :heart:
          دلم تنگ شده واسش.داره مث کونامی یواش یواش ازمون دور میشه
          #comeback_copcom

  • mileena گفت:

    با این بازی حال نمی کنم.خب چه کاریه پول می دم سوویچ می خرم زلدا بازی می کنم.حسرت الکی هم نمی خورم 😐

    • devil may cry 3 گفت:

      این بازی الان چه ربطی به زلدا داره ؟؟؟ 😐 😐 😐
      تو رو خدا ببین گیمفایی که یکی از بزرگترین سایت های گیم ایرانه رو به چه روزی انداختن

      • داداش الان دقیقا چیرو میخوای ثابت کنی میخوای خودتو نشون بدی برو کوچه فکر نمیکنی مسخره کردن در حد و اندازه گیمر نمیتونه باشه اسم گیمری رو یدک میکشی مسخره نکن داداش گلم

        • mileena گفت:

          اولا که این قدر همه به من گفتن داداش که دیگه حال ندارم جواب تک تک شون رو بدم.فقط خواهشا منو داداش صدا نکن.دوما اگر تو خبر دقت کنی این بازی گیمپلیش مثل زلداست و اگر خودت تو اینترنت سرچ کنی متوجه می شی که به پای زلدا نمی رسه.

    • ?:-) ?:-) زلدا مگه اسکی از آنچارتد نبودش؟ بودش؟ آره بودش دیگه همه چی اصلا اسکی از آنچارتده بنده هم کاملا موافقم با نظر شما بنظرم با اینکه اوکامی هم اسکی از آنچارتده بهتره زلدا بازی کنیم که کمتر از آنچارتد اسکی رفته 😀 😀 (دوستانی که هنوز اطلاع ندارن به نظرات پست A Way Out مراجعه کنن خودشون میفهمن چی دارم میگم)
      اما باورم نمیشد نینتندو هم دچار همچین فنایی بشه واقعا متأسف شدم :-((

      • mileena گفت:

        هرهرهر کرکرکر
        فکر می کنی خیلی بامزه ای.من نظرمو گفتم با توجه به دیدن داستان و تریلر اون بازی.من هیچ وقت نگفتم زلدا اسکی آنچارتده و من هم فن سوییچ نیستم.برو پی کارت بی ادب.این قدر جو سازی هم نکن. :lashes:

  • حیف شد دنجنز اند درگنز رو پورت نمیکنه :-(( اوکامی نیز بازی خوبیست به شرطی که به سلیقه ی شما عزیزان خدشه وارد نکند و بس! اسکیل باند هم که داره میادش واسه ی وان خوشبحالشون انحصاری به این خوبی دارن (مایکروفن نیستم بخدا :cry:) اما خب چه می شود کرد نمیشه که همه چیز رو با هم داشت پلی استیشنم که باید بشینیم تا انحصاریاش بیان من برم بصورت غیرقانونی یا اشتراکی دیگه تهش بگیرم :evilgrin:

  • M.O.H.3.E.N گفت:

    البته همین که این بازی دوباره عرضه بشه و دارندگان کنسولها و مخصوصا pc میتونن تجربش کنن عالیه
    بخاطر سبک گرافیکی که بازی داره امکان ریمیک بازی نیست (در کل نیازی هم نیست)ولی رمستر بازیهم عالیه

عرضه نسخه بازسازی شده Okami تائید شد - گیمفا
عرضه نسخه بازسازی شده Okami تائید شد - گیمفا