ابسیدین: مایکروسافت فعالانه به دنبال کار با استودیوهای مستقل است - گیمفا
ابسیدین: مایکروسافت فعالانه به دنبال کار با استودیوهای مستقل است - گیمفا
ابسیدین: مایکروسافت فعالانه به دنبال کار با استودیوهای مستقل است - گیمفا
ابسیدین: مایکروسافت فعالانه به دنبال کار با استودیوهای مستقل است - گیمفا
ابسیدین: مایکروسافت فعالانه به دنبال کار با استودیوهای مستقل است - گیمفا
ابسیدین: مایکروسافت فعالانه به دنبال کار با استودیوهای مستقل است - گیمفا

ابسیدین: مایکروسافت فعالانه به دنبال کار با استودیوهای مستقل است

شایان مددی
۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
ابسیدین: مایکروسافت فعالانه به دنبال کار با استودیوهای مستقل است - گیمفا

مایکروسافت همچنان برای عرضه‌ی عناوین عالی و زیبای بیشتر برروی کنسول‌های ایکس‌باکس خود تلاش می‌کند و به دنبال کار با استودیوهای بیشتری است…

استودیوهای داخلی و فرست-پارتی مایکروسافت بسیار مشغول عناوین معروف خود هستند؛ رِر (Rare) با Sea of Thieves، کوالیشن با Gears of War، ترن ۱۰ با Forza Motorsport 7، پلی‌گروند گیمز با Forza Horizon، آندد لبز با State of Decay و ۳۴۳ Industries با Halo! از این رو، این شرکت تنها دو راه برای افزایش بازی‌های انحصاری و رقابت با بقیه‌ی کنسول‌سازان دارد: تاسیس استودیوهای جدید یا همکاری با استودیوهای مستقل.

واضح است که تاسیس استودیو، هزینه و زمان زیادی می‌برد و طبیعتاً همکاری با استودیوهای مستقل ایده‌ی مناسب‌تری است. این موضوع را موسس و مدیرعامل ابسیدین اینترتیمنت (Obsidian Entertainment) یعنی Feargus Urquhart، طی مصاحبه با یوروگیمر در خصوص عنوان انحصاری ایکس‌باکس وان لغو شده‌‌ی Stormlands نیز تایید کرده است.

یوروگیمر راجع به سختی‌ها و مشکلات استودیوهای مستقل مانند ابسیدین برای پیدا کردن کار پرسیده است، از آن‌جایی که امروزه اکثر شرکت‌های بزرگ ترجیح می‌دهند همه‌ی عناوین را به‌صورت داخلی و با استودیوهای مخصوص خود توسعه بدهند. Urquhart در جواب اعلام داشته که مایکروسافت به دنبال کار با استودیوهای مستقل است.

البته باید توجه داشت که همکاری با استودیوهای مستقل، بدین معنی نیست که پروژه‌ها به بودجه‌ و منابع زیادی نیاز ندارند. در حال حاضر، استودیوهایی از این دست نظیر ابسیدین و نینجا تئوری در ساخت بازی‌های AAA و بزرگ توانایی بسیاری دارند که نباید آثارشان را دست کم گرفت!

نهایتاً انتظار نمی‌رود که عناوین جدید مایکروسافت در طول سال ۲۰۱۷ معرفی شوند، زیرا دوره‌ی برگزاری‌ نمایشگاه‌ها در کشورهای غربی تقریباً به پایان رسیده است. با این وجود، E3 2018 می‌تواند زمان مناسبی باشد…

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ابسیدین: مایکروسافت فعالانه به دنبال کار با استودیوهای مستقل است - گیمفا
ابسیدین: مایکروسافت فعالانه به دنبال کار با استودیوهای مستقل است - گیمفا
ابسیدین: مایکروسافت فعالانه به دنبال کار با استودیوهای مستقل است - گیمفا
ابسیدین: مایکروسافت فعالانه به دنبال کار با استودیوهای مستقل است - گیمفا
ابسیدین: مایکروسافت فعالانه به دنبال کار با استودیوهای مستقل است - گیمفا
ابسیدین: مایکروسافت فعالانه به دنبال کار با استودیوهای مستقل است - گیمفا
ابسیدین: مایکروسافت فعالانه به دنبال کار با استودیوهای مستقل است - گیمفا
ابسیدین: مایکروسافت فعالانه به دنبال کار با استودیوهای مستقل است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • من مصاحبه کاملش رو خوندم. این بازی عنوان جالبی بود ولی متأسفانه به مرحله اجرا نرسید. استدیو ابسیدین ثابت شده است(فال اوت نیو وگاس).
    به نظرم چیزی که مایکروسافت نیاز داره چند تا آی پی جدیده. باید یکم وقت بزاره. متأسفانه مدیریت بد این شرکت باعث شد چند تا از بهترین استدیو ها رو از دست بده. البته بهترین کار قرارداد با همین استدیو های مستقله.

    • Cole Train گفت:

      Obsidian قطعا داره واسه مایکرو بازی میسازه.سال ۲۰۱۱ اینا شروع به ساخت بازی ای به اسم stormlands کردن که هیچوقتم معرفی نشد و بشدت برپایه ی تفکرات اشتباه اولیه تیم متریک برای وان ساخته شده بود و کاملا برپایه ی سیستم ابری بنا شده بود.بعد از e3 2013 و بازخوردهای مردم فهمیدن سیستم ابری به هیچ وجه براساس برنامه هاشون عملیاتی نمیشه و بازی بدون هیچ معرفی ای به اون شکل کنسل شده هرچند از اول ۲۰۱۴ یه deal جدید با مایکرو بستن که روی پروژه ی جدیدی دارن کار میکنن.یکی از خوبی های اسپنسر همین ازادیه عمل دادن به همه ی استودیوهاست که خلاقیت بکار بدن واسه ساخت بازی ها چیزی که متریک اصلا نداشت.

  • GAME-S.B گفت:

    فکر کنم این یعنی حالا حالا ها خبری از نیو ویگس ۲ نیست…
    آبسیدین استودیو بدی نیست و میتونه به درد مایکرو بخوره با توجه به بازیایی که تو کارنامش داره، البته من چون اولین فالوتم فالوت ۳ بود هیچ وقت نتونستم زیاد با نیو ویگس ارتباط برقرار کنم.
    کار با استودیو های مستقلم خیلی خوبه، با همین کار شاید یه آی پی خیلی نو و تازه درست بشه که مثلش پیدا نمیشه.

    • Cole Train گفت:

      new vegas خودش فرعی بود و قرار نبود هیچوقت واسش sequel بیاد.
      من بشخصه منتظر ip جدید پلی گراند از تیم جدیدشونم.چون همون موقع های توسعه ی هورایزن سه استودیو اعلام کردن انجین رو داریم ویرایش میکنیم که بشه باهاش بازی های دیگه ساخت.تصور یه بازی ادونچر با انجین هورایزن سه اونم با محیط های بسته تر و گرافیک زیبا شگفت انگیزه.
      سال های اینده ip های جدید زیادی معرفی میشن فقط امیدوارم تیم نینجا نینجا گیدن رو ریبوت کنه یه جا خوندم مثه اینکه مایکرو میخواد حق ip رو کامل مال خودش کنه که دیگه انحصاویه کامل باشه بعد از فاجعه های اخرش فک نکنم بدست اوردن نینجا گیدن کار سختی باشه.

      • GAME-S.B گفت:

        《new vegas خودش فرعی بود و قرار نبود هیچوقت واسش sequel بیاد》
        شاید آبسیدین یه بازی فرعی دیگه از فالوت بسازه که اصلا ربطی به نیو ویگس و فالوت ۴ نداره…
        ولی خدایی ایکاش نیو ویگسو ریمستر کنن تا یه شانس دیگه واسه تجربش پیدا بشه.

        • Cole Train گفت:

          من خودم عاشق فال اوت ام عزیز ولی ابسیدین کلا بعد new vegas مورد بی مهریه بتسدا قرار گرفت و کامل جدا شد دیگه.و اگه بازیه جدیدشون بازیه خوبی از اب دربیاد اینی که دارن واسه مایکرو میسازن شک نکن سالها با مایکرو قرار دادشو ادامه میده چون هیچوقت بازیهاشو مستقل عرضه نکرده و همیشه زیرچتر یه ناشر بوده

  • ولگرد سیگاری گفت:

    سونی سالهاست داره همین کار رو انجام میده و به شرکت محبوب استودیوهای مستقل تبدیل شده، مایکرو کار سختی در این زمینه داره سلطه سونی اونقدر بر دنیای گیم زیاده که حتی جواب درخواست های مدیران مایکرو برای ایجاد قابلیت کراس پلی رو نمیده مایکرو باید قبول کنه که رقابت با شرکت سونی چیزی جز شکست نصیبشون نمیکنه

ابسیدین: مایکروسافت فعالانه به دنبال کار با استودیوهای مستقل است - گیمفا