ابعاد جدیدی از ماجرای جدایی ایمی هنیگ از ناتی داگ فاش شد - گیمفا
ابعاد جدیدی از ماجرای جدایی ایمی هنیگ از ناتی داگ فاش شد - گیمفا
ابعاد جدیدی از ماجرای جدایی ایمی هنیگ از ناتی داگ فاش شد - گیمفا
ابعاد جدیدی از ماجرای جدایی ایمی هنیگ از ناتی داگ فاش شد - گیمفا

ابعاد جدیدی از ماجرای جدایی ایمی هنیگ از ناتی داگ فاش شد

دانیال دهقانی
۱۳:۰۷ ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
ابعاد جدیدی از ماجرای جدایی ایمی هنیگ از ناتی داگ فاش شد - گیمفا

به نظر موضوع جدایی ایمی هنیگ از ناتی داگ آن قدرها هم که فکرش را می‌کردیم دوستانه و بی‌سر و صدا نبوده است!

بازی Uncharted 4: A Thief’s End سال پیش عرضه شد و با بازخوردهای بسیار خوبی هم مواجه شد. ولی یکی از حواشی مربوط به این بازی، داستان جدایی کارگردان اولیه آن یعنی ایمی هنیگ از شرکت ناتی داگ بود. به تازگی جیسن شریر (Jason Schreier) از ژورنالیست‌های وبسایت کوتاکو (Kotaku) کتابی را به نام Blood, Sweet and Pixels نوشته و در آن ابعاد جدیدی از این جدایی عجیب ایمی هنیگ از ناتی داگ را فاش کرده است. قبل از هرچیز اشاره می‌کنیم که در این متن داستان Uncharted 4: A Thief’s End هم اسپویل می‌شود پس اگر مایل به دانستن داستان آن نیستید از خواندن این متن پرهیز کنید.

در آن نسخه از Uncharted 4 که او در حال کارگردانی آن بود، در اصل سم دریک (Sam Drake) برادر نیتن دریک (Nathan Drake) شخصیت منفی اصلی بازی بود. در داستانی که ایمی هنیگ در سر داشته، سم از نیتن دریک به خاطر رها کردن او به مدت ۱۵ سال در آن زندان در پاناما کینه به دل گرفته بوده است. نیتن تصور می‌کرده که سم مرده است و در تلاش بوده تا زندگی خود به عنوان یک شکارچی گنج را کنار بگذارد. بعدتر، او متوجه می‌شود که سم زنده است و در اصل سم برادر اوست. در واقع در داستانی که هنیگ در سر داشته، نیتن نمی‌دانسته که سم برادرش است. این دو به ستیز و جدال با یکدیگر می‌پردازند. البته طبیعتاً در نقطه‌ای از داستان، آن‌ها با یکدیگر به توافق می‌رسند و برای مقابله با شخصیت منفی واقعی بازی یعنی ریف آدلر (Rafe Adler) با یکدیگر همکاری می‌کنند، کسی که ۱۵ سال پیش هم در آن زندان پاناما در کنار این دو برادر بوده است.

این داستان بسیار جالب به نظر می‌رسد و کاملاً هم با چیزی که در نسخه نهایی Uncharted 4: A Thief’s End دیدیم تفاوت دارد. خیلی جالب است که هنیگ در نظر داشته تا سم و نیتن از اینکه با هم برادر هستند خبر نداشته باشند. از طرف دیگر در نسخه ایمی هنیگ، خبری از نیدین (Nadine) هم نبوده است پس احتمالاً خود نیل دراکمن (Neil Druckmann) این شخصیت را خلق کرده است.

ایمی هنیگ در نظر داشته تا در نصف بازی، نیتن دریک از خودروها برای جا به جایی استفاده کند. بله درست خواندید! او قصد داشته تا وسایل نقلیه را به بازی بیفزاید. از طرف دیگر او قصد داشته تا نیتن دریک در نیمه اول داستان از هیچ اسلحه‌ای استفاده نکند. او عقیده داشته که استفاده از مبارزات تن به تن بدون اسلحه گرم برای یک ماجرای مربوط به یافتن گنج بسیار دوست داشتنی خواهد شد. به هر حال چیزی که ایمی هنیگ در نظر داشته دارای تفاوت‌های اساسی با نسخه نهایی بازی است و چه از نظر داستانی و چه از لحاظ گیم پلی، پتانسیل خیلی زیادی داشته است. البته معلوم نیست که در آن صورت بازخوردها نسبت به استفاده نیتن از وسایل نقلیه به چه ترتیب خواهد بود.

حالا به مراحل توسعه بازی در سال ۲۰۱۴ بازگردیم. مشکلات و مسائل متعددی در این سال در استودیو به وجود آمده است، از کمبود منابع مالی و نیروهای انسانی برای ساخت Uncharted 4 گرفته تا اختلافات داخلی میان تیم تحت هدایت ایمی هنیگ و مدیران ارشد استودیو ناتی داگ. جیسن شریر این مسائل را با عبارت “عدم وجود مدیریت منسجم” توصیف کرده است. همه این مسائل، به جدایی ایمی هنیگ در سال ۲۰۱۴ از ناتی داگ می‌انجامد. پس از این اتفاق، دستیاران ارشد و دیگر کسانی که زیردست او بودند نیز از کار خود استعفا می‌دهند. در واقع مدیران ناتی داگ اعتقاد داشته‌اند که پروژه Uncharted 4 تحت رهبری ایمی هنیگ به آن سمت و سویی که باید برود، نمی‌رود. آن‌ها اعتقاد داشته‌اند که دورنمای بازی اصلاً خوب به نظر نمی‌رسد. به همین علت آن‌ها تصمیم گرفته‌اند که داستان بازی را عوض کنند و به این ترتیب ایمی هنیگ هم از سر نارضایتی از ناتی داگ جدا می‌شود. در کتاب آمده است:

“نیل دراکمن و بروس استارلی (Bruce Straley) دیگر با ایمی هنیگ توافق نداشتند. در اصل، میان آن‌ها اختلافات بنیادینی بر سر آن که سری Uncharted به کجا باید برود وجود داشت.”

طبق صحبت‌های جیسن شریر در کتابش، ایمی هنیگ با ناتی داگ قراردادی برای عدم ایجاد جنجال و آبروریزی امضا کرد و بر اساس آن نه ایمی هنیگ و نه ناتی داگ نباید در مورد این قضیه حرفی می‌زدند تا مبادا افکار عمومی نسبت به طرفین منفی شود.

بعد از اینکه ایمی هنیگ استودیو را ترک کرد، سران استودیو دیداری با نیل دراکمن و بروس استارلی که مدتی پیش ساخت The Last Of Us را به پایان رسانده بودند گذاشتند. به شرط آن که آن‌ها کنترل کامل روی پروژه داشته باشند، آن‌ها قرارداد را برای کارگردانی Uncharted 4: A Thief’s End پذیرفتند. آن‌ها برخی از شخصیت‌های پروژه ایمی هنیگ مثل سم و ریف و برخی محیط‌های آن نسخه مثل ماداگاسکار و اسکاتلند را در پروژه خود نگه داشتند. آن‌ها البته در موارد بسیاری هم دست بردند، مثلاً انیمیشن‌ها و میان‌پرده‌ها و صداگذاری‌های مختلفی را از بازی حذف کردند. حتی صداگذاری شخصیت‌هایی مثل ریف و سم انجام شده بود ولی دراکمن و استارلی آن‌ها را کنار گذاشتند و از ابتدا اقدام به انجام صداگذاری آن دو شخصیت کردند. در واقع آن‌ها یک تکان اساسی به این پروژه دادند تا به همان سمت و سویی برود که آن‌ها انتظارش را دارند.

در این نقطه، آن‌ها به این نتیجه رسیدند که Uncharted 4: A Thief’s End آخرین ماجراجویی نیتن دریک باشد. در این باره نیل دراکمن گفته است:

“ما به بازی‌های قبلی سری نگاهی کردیم. به گنجینه‌های قبلی و اینکه نیتن دریک کجا بوده نگاهی کردیم. به این نگاه کردیم که دیگر چه داستانی برای گفتن باقی مانده؟ و تنها چیزی که به ذهنمان رسید، آخرین داستان او بود. چطور است که او را از بازی بیرون بکشیم؟”

ایمی هنیگ تصمیمات زیادی را برای این بازی در نظر داشته بوده است. مثلاً او در آن مزایده‌ای که در ایتالیا برگزار می‌شود، قصد داشته تا یک مینی گیم ریتمیک برای نیتن دریک و النا در بازی بگنجاند. یا حتی آن ویژگی رانندگی وسایل نقلیه که در مورد آن هم صحبت شد. عنوانی که او قصد خلق آن را داشته بسیار با چیزی که اکنون مشاهده می‌کنید متفاوت بوده است. به هر حال به نظر موفقیتی که نیل دراکمن و بروس استارلی از هدایت پروژه The Last Of Us به دست آوردند باعث شده تا آینده کاری آن‌ها در ناتی داگ تضمین شود، به حدی که حتی یک پروژه که نصف مراحل ساختش هم طی شده است را ناتی داگ به دست آن‌ها می‌سپارد و تمام کنترل روی پروژه را هم به آن‌ها می‌دهد. به هر حال، با همه این کش و قوس‌ها Uncharted 4: A Thief’s End سال پیش به بازار عرضه شد و با جلب نظر منتقدان و بازی‌بازان، تبدیل به یک خاطره خوش و یک پایان زیبا بر این سری شد و سرنوشتی مثل Mass Effect Andromeda گریبان‌گیر آن نشد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ابعاد جدیدی از ماجرای جدایی ایمی هنیگ از ناتی داگ فاش شد - گیمفا
ابعاد جدیدی از ماجرای جدایی ایمی هنیگ از ناتی داگ فاش شد - گیمفا
ابعاد جدیدی از ماجرای جدایی ایمی هنیگ از ناتی داگ فاش شد - گیمفا
ابعاد جدیدی از ماجرای جدایی ایمی هنیگ از ناتی داگ فاش شد - گیمفا
ابعاد جدیدی از ماجرای جدایی ایمی هنیگ از ناتی داگ فاش شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • OLDKRATOS گفت:

    Uncharted 4 از وقتی که در جریان کنفرانس psxمعرفی شد و با تحسین همگان روبه رو شد مورد انتظارترین بازی برای من بود

    Uncharted معجزه ی گرافیکیه نسل هشتم،عنوانی که علارقم اینکه روی یک کنسول محدود رندر میشه اما زیباترین و پرجزییات ترین جلوهای نسل هشتم رو با خودش یدک میکشه.
    اگر بخوام uncharted 4 رو مورد بررسی قرار بدم در چهار بخش معرفیش میکنم:
    -بالاترین کیفیت ممکن به لحاظ جلوه های بصری
    -بالاترین کیفیت ممکن به لحاظ داستان سرایی
    -بالاترین کیفیت ممکن به لحاظ صداگذاری
    -بهترین و استاندارد ترین ادونچر تاریخ

    به امید ادامه ی این فرانچایز پرافتخار

  • Godofwar0385 گفت:

    جالب بود به هر حال انجارتد چار اومد و بازی کردیم و به عنوان شاهکار قبولش دارم هر چیزی که بکی این بازی داشت اون داستانیم که قرار بوده صورت بگیره هم جالب بوده ولی اینم عالیه خلاصه امیدوارم بازم انچارتد ساخته بشه و نیتن دریک هم به عنوان شخصیت اصلی دوباره ببینیم

  • vahids3 گفت:

    به نظر من که بهترین انچارتد نسخه دوم بود از همه لحاظ نمرش بیست بود
    توی این نسل بهترین بازی انحصاری به نظرم تا حالا هورایزن بوده

    • Godofwar0385 گفت:

      انجارتد دو شاهکاربود و برای منم هیچی دو نشد هورایزون عالی بود ولی انچارتد چهار از هر نظر هیجانش از هورایزون بیشتر بود کلا عاشق سبک انچارتدم و تماام نسخه هاشو به غیر از این جدیده بازی کردم که اونم به زودی بازیش میکنم حتی انجارتد گلدن ابیسم بازی کردم و شاهکاریه واسه خودش

      • devil may cry 3 گفت:

        godofwar0385
        برعکس شما من هورایزون رو بیشتر از انچارتد دوست داشتم چون دقیقا همونجوری که دوست داشتم بود هم از لحاظ تنوع موجودات هم از تنوع تیرها
        کلا من عاشق بازیهایی که سلاح سرد مثل تیرکمون شمشیر و… هستم

        • Godofwar0385 گفت:

          شمشیر که اسمشو میاری یادم به گاد کبیر میافته من هودم از شمشیرو تیر کمون خیلی خیلی خوشم میاد و هر دوتاش تو بهترین بازی عمرم یعنی گاد هست در مورد هورایزون دوبار تمومش کردم و عالی بود ولی من از سبک انجارتد خوشم میاد انچارتد بعد از گاد و اویل چهار بهترین بازبه منه به هر حال هورایزونم واقعا عالیه

  • mahdi.r گفت:

    نیل داکمن اگه میگفته خوب نبوده پس خوب نبوده و نیاز داشته که داستان تغییر کنه
    امی هنینگ هرچقدر هم خوب.باشه به خوبی نیل داکمن نیست ولی ناتی داگ نباید این کارگردان رو از دست میداد

  • با توجه به تغییراتی که امی هنیگ قصد داشته در بازی ایجاد کنه بهتر بود که استودیو رو ترک کنه. چون اون تغییرات میتونستن ضربه ی بدی به سری بزنن.
    رانندگی وسایل نقلیه در نیمه اول بازی، عدم استفاده از سلاح گرم در نیمه اول بازی و مینی گیم ریتمیک برای نیتن و النا(!) نمیتونستن موفقیتی رو به دست بیارن که در آخر آنچارتد ۴ نیل دراکمن و بروس استرلی بدست آورد.
    البته از حق نگذریم که امی هنیگ در نسخه دوم داستان خارق العاده ای رو به وجود آورد و علاوه بر بهبود نسخه دوم نسبت به نسخه اول یک مثلث عشقی هم بین نیتن و کلویی و النا خلق کرد.

    **خطر اسپویل آنچارتد ۴**

    ایده ی امی هنیگ مبنی بر اینکه نیتن نفهمه که سم برادرشه و باهم دشمنی داشته باشن خیلی ایده ی جذابیه و میتونست داستان رو جدی تر کنه.

    ***پایان اسپویل***

    وسواسی که نیل دراکمن در ساخت بازی هاش به کار میبره موجب افزایش کیفیت و جزئیات بهتر میشه.
    باید ببینیم که نیل دراکمن ایندفعه چه نقشه ای برای The Last of Us 2 در سر داره.

  • Pourya gamer گفت:

    به نظر من سونی نباید این کارو با امی هنیگ سازنده و خالق سری بازی های انچارتد می کرد، ایشون حق اینو داشت تا بازی ای که خودش ساخته خودش هم به پایان برسونه، از طرفی دیگه اگه هنیگ نوتی داگو ترک نکرده بود ، اون طوری نوتی داگ شامل دو تیم بازی سازی قوی میشد ، نیل دراکمن و استنلی سراغ پروژه ی خودشون میرفتن ( یعنی همون د لست او اس ) و تیم دیگه یعنی هنیگ و دستیارانش میرفتن سراغ پروژه ی خودشون،فقط تصور کنید توی یه مدت کوتاه بعد از عرضه ی انچارتد چهار دیگه لازم نبود برای بازی د لست او اس ۲ تا ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ صبر کنیم.

  • چه ایده های خوبی برای داستان داشته اما ایده های پیشروی گیم پلی زیاد خوب نبوده. ای کاش با همدیگه به ساخت بازی میپرداختن تا بهترین آنچارتد رو تجربه کنیم. البته همین هم شاهکار بود و در هر زمینه ای بهترین حالت ممکن رو داشت اما خالق بازی هست که میدونه باید چی به سر بازی بیاره و چیزی که شروع کرده رو تمومش کنه… حالا باید منتظر نسخه دوم یکی از بهترین های تاریخ باشیم و ببینیم که مثل نسخه دوم آنچارتد میتونه از نسخه اولش بهتر باشه یا نه(البته یقینا بهتره)

  • Cuphead گفت:

    خیلی خوب میشد هنیگ بازی رو میساخت نسخه ۴ هرچقدر خوب بود ولی به گیرایی نسخه ۲ نرسید از کم شدن اکشن بازی گرفته تا کنار گذاشتن موجودات تخیلی پایانش هم خیلی جای ادامه دادن داره فکر نکنم سونی این شخصیت رو کنار بزاره

  • MR 47 گفت:

    نیل دراکمن همون طور که خودشو با لست اثبات کرد با انچارتد ۴ هم اینکارو تکرار کرد و به نظرم شماره چهار بهترین انچارتدیی بود که بازیی کردم. امی هنینگ هم خیلی لایقه و انچارتد ٢ و٣ شاهکارن ولی به شخصه قلم نویسندگی نیلو بیشتر از امی میپسندم و شماره چهارم بهترین بود حتی بهتر از شماره دوم.(نظر شخصی)

  • alitzzzzzz گفت:

    بزرگ ترین حصرت زندگی منِ پی سی فن نداشتن سونی ۴ و بازی کردن بهترین بازی تاریخ یعنی ناشناخته ۴ هست.شغلمم نون خشکی هست و پول ندارم بخرمش

  • Vito Scaletta گفت:

    به نظر من نسخه خانم هنیگ بهتر میتونست باشه چون سه عنوان اول سری رو با موفقیت کارگردانی کرده بود. به هر حال میخواست تغییر و تنوع ایجاد کنه و گیم پلی متفاوت تر ارائه بده
    ولی آنچارتد ۴ با کارگردانی دراکمن هم تونست به شاهکار تبدیل بشه

  • ولگرد سیگاری گفت:

    دراکمن بهترین گزینه واسه این بازی بود ایمی هنیگ هرچقدر هم خوب باشه نمیتونه به اندازه دراکمن خلاقیت در خلق صحنه های بدیع رو داشته باشه انچارتد چهار بر خلاف سه تای قبلی تونست با اون صحنه های بصری زیبا منو بیشتر از هر بازی دیگه ای جذب کنه همون سواری نیتن و النا تو نیو دون به کل سه تای قبلی می ارزید

  • خدایی داستان نیل دراکمن جذاب تر بود و پایان عالی داست

  • انچارتد های نیل دراکمن یه چی دیگس مادر بزرگ صنعت گیم هم کارنامه درخشانی داره و با انچارتد یک و سه و میراث کین روی پلی ۱ خاطره زیادی دارم الان هم منتظر یه استار وارز فوق العاده سوم شخص تو سبک انچارتد و مثل گیم پلی انچارتد ازش هستیم

  • neiten گفت:

    به به دیگه یواش یواش می بینم که ماه مهرم داره میادو یواش یواش دیگه بسه بازی پاشید برید کیف وکفش کتاب بخرید برید مدرسه ایجا هم خلوت بشه دیگه کسی هم نوب بازیو نون خشکه فروشی نکنه..
    چقدر خوب شد این مهر اومد
    مهر که میاد هم همه چی ارزون میشه
    هم همه جا خلوت :rotfl:

  • انچارتد های نیل دراکمن یه چی دیگس مادر بزرگ صنعت گیم هم کارنامه درخشانی داره و با انچارتد یک و سه و میراث کین روی پلی ۱ خاطره زیادی دارم الان هم منتظر یه استار وارز فوق العاده سوم شخص تو سبک انچارتد و مثل گیم پلی انچارتد ازش هستیم.

  • wanton گفت:

    چقد این فنا سونی بی انصافن انچارتد بدون ایمی هنیگ مثل متال گیر بدون کوجیما میمونه هرکی باید رو بازی خودش کار کنه ایمی خودش خالق انچارتد هست و دادن بازیو به نیل دراکمن؟
    الان اکشن بازی نسبت به نسخه های دیگه کمتر شده و بازی حتی بعضی جاها تکراری میشه
    مواجهه با دشمنان و کشتن اونا و دوباره دوباره همین تکرارو تو انچارتد ۴ دیدم و نسبت به نسخه انچارتد ۲ خیلی اکشن بازی هم کم شده بود
    گرافیک موسیقی و از همه مهمتر داستان بازی بود که داشت تموم نقطه ضعف های گیم پلی رو میپوشوند و سوپرایز های به موقع و به جای نیل دراکمن
    بیاید صادق باشیم نسل ۷ ۲تا انچارتد ۲ و ۳ تو فاصله زمانی خیلی کمی اومد و حتی بعدش tlou اومد که تو ۱نسل ۳تا بازی از ناتی داگ!
    اما این نسل که دیگه داره تموم میشه فقط ۲تا انحصاری اومد تلو ۲ معلوم نیس کی بیاد
    انچارتد ۴ حتی دیدیم تو تریلرا اولی گرافیک وحشتناک بالای بازی رو ولی موقع عرضه دیدیم دانگرید زیادی شده بود این فقط به خاطر همین قضیه بود….
    هرچیزی رو باید خود سازندش بسازه
    تلو=دراکمن
    ایمی=انچارتد
    کوجیما=متال گیر
    اما بازم کاره نیل خوب بود به امید موفقیت این شرکت
    تایید لطفا 🙂

  • فرشاد گفت:

    با داستان هنینگ خیلی حال نکردم درسته ایشون خالق سری بودن اما همیشه این دلیل خوبی نبوده برای اینکه بگیم چون صاحاب یه چیزی هستش پس فقط اون میتونه به نحو احسن اون کارو انجام بده حتا خود استاد کوجیما هم نتونست حس و حالی که قسمت ۱ و ۳ به طرفدار ها داد رو بهش بده نسخه ۵ فوق العاده بود از هر نظر یه شاهکار بود اما هرگز نتونست در حد قسمت ۳ ظاهر بشه من با نظر آقای جیسن موافقم و راضی بودم از آخرین نسخه این سری

  • wanton گفت:

    نظر مارو تایید نکن ممنون 🙂

  • neiten گفت:

    اخه چرا جوک می گی عزیز من
    اخه کی میشه لست اف اسو بدون اسلحه بری جلو
    😕

  • nobody گفت:

    از صحت این ادعاها نمیشه مطمئن بود.چیزی که واضحه دراکمن و استارلی با روی سفید پرونده نیتن دریک را بستند.
    با اینکه شخصیت نیتن را بسیار دوست دارم اما معتقدم در نسخه چهارم بازی دیگر وقت تمام شدن قصه ی او بود.اتفاقی که با ماندن هنینگ ممکن بود به درازا بیانجامد.
    اما یکی دیگر از نکته های مثبت آنچارتد ۴ نسبت نسخه های قبلی،نبود عناصر فراطبیعی/سوپرنچرال بود که قطعن غیبیت هنینگ تاثیر به سزایی در این موضوع داشته!

ابعاد جدیدی از ماجرای جدایی ایمی هنیگ از ناتی داگ فاش شد - گیمفا
ابعاد جدیدی از ماجرای جدایی ایمی هنیگ از ناتی داگ فاش شد - گیمفا