عشق بدون شرط | پیش نمایش FIFA 18 - گیمفا
عشق بدون شرط | پیش نمایش FIFA 18 - گیمفا
عشق بدون شرط | پیش نمایش FIFA 18 - گیمفا
عشق بدون شرط | پیش نمایش FIFA 18 - گیمفا

عشق بدون شرط | پیش نمایش FIFA 18

میثم عبداللهی پور
۰۹:۰۰ ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
عشق بدون شرط | پیش نمایش FIFA 18 - گیمفا

فوتبال از ان دسته ورزش هایی است که در تمامی نقاط جهان (جز کشورهایی که در آن فوتبال به معنای ورزش دیگری است) به عنوان یک زبان بین المللی شناخته می‌شود، ورزشی که قطعاً معنایی فراتر از یک سرگرمی ساده برای تماشاگران و بازی کنان دارد. فوتبال اقتصادی بزرگ را رهبری می کند و فرهنگی مخصوص به خود را دارد، فرهنگی غنی و بزرگ که حتی جامعه شناسان را بر آن داشته تا به این ورزش همه گیر توجهی ویژه داشته باشند. فوتبال بزرگتر از رویدادهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، ورزشی است که تمامی توجهات را خود جلب می کند. این ورزش شگفت انگیز، بدون شک برای تمامی ما، لحظاتی را رقم زده هیچگاه قادر به فراموش کردنشان نیستیم. برای تماشاگران، ۲۲ نفری که به دنبال یک توپ ساده، در زمینی بزرگ و سبز مدام به این طرف و ان طرف می دوند، معنایی بسیار ارزشمندتر از پیروزی و باخت دارد. معنایی که قلب ها را تسخیر می کند، چشم ها را پر از اشک می کند و کاری می کند که تمام بدنمان بلرزد و این را فریاد بزنیم، حتی در تلویزیون رسمی کشور!
با شروع هر فصل جدید در عرصه این ورزش شگفت انگیز، شور و شعف تمامی نشدنی جهان را در بر میگیرد و نیرویی خارق العاده را در جهان پخش می کند. چرا که فوتبال فراتر از معنای یک ورزش گام بر می دارد، فراتر از تمامی منازعات جهان، دشمنی ها و جنگ ها، معنایی خاص را در گوش جهان زمزمه می کند که شاید، انتخاب کلمات مناسب برای توصیف کردنش از هرکسی برنیاید. با سوت داور و اولین ضربه به توپ، دنیایی جدید شروع به شکل گیری می کند که فراتر از مرزهای ورزشگاه، شهرها و کشورها دل ها را می لرزاد، هیجان می بخشد و دوستی و عشق می افریند. عشقی که بدون هیچ قید و شرطی در دل دوست داران این ورزش جا خوش کرده و هیچ گاه از شدتش کم نخواهد شد. و همین نکته است که این ورزش را تبدیل به موضوعی بسیار مهم می کند. فوتبال در یک شب، با یک بار عبور کردن توپ از خطر دروازه و فریادی از سر شادی که زمین را می لرزاند، مناسابات سیاسی را تغییر می دهد، گاهی به جنگ ها پایان می دهد و مواقعی، حتی وادارمان می کند که دشمنی ها را کنار بگذاریم. شروع یک فصل جدید، یعنی اشتیاق برای پیروزی، برای کسب مقام، عشق برای مفهومی که شاید از دور ساده به نظر برسد، اما در باطن، مفاهیمی عمیق را در خود پنهان کرده، مفاهیمی که در هیچ ورزش دیگری، به این شدت وجود ندارند. زمین سبز، صدای تشویق و حال و هوایی که استادیوم ها را در بر می گیرد در هیچ کجای یگر یافت نمی شود. یک شوت، یک ضربه سر و یک فریاد در مستطیل سبز می تواند شب ها و روزهایی جاودان بسازد. این ورزش، بازی معجزه هاست، بازی عشق، عشقی بدون شرط.

عشق بدون شرط | پیش نمایش FIFA 18 - گیمفا

این ورزش، بازی معجزه هاست، بازی عشق، عشقی بدون شرط

اهمیت بی حد این ورزش و مرزهای ناشناخته ای که از ان عبور کرده، حتی پا در دنیای بازی های ویدئویی هم گذاشته است. هر ساله و با نزدیک شدن به شروع فصل جدید رقابت های فوتبال در سراسر جهان، قشر عظیمی از بازی بازها و عاشقان فوتبال، در کنار دنبال کردن تیم مورد علاقه‌شان، در انتظار رقابتی دیگر هستند، رقابتی بزرگ و دوست داشتنی در میان دو عنوان شبیه سازی فوتبال، یعنی سری دوست داشتنی و خاطره انگیز PES و سری شگفت اور FIFA. رقابت این دو عنوان شاید به اندازه تماشای یک مسابقه فوتبال دل انگیز نباشد، اما قطعاً هیجانی خالص را به تن طرفدارن تزریق می کند. در سال های اخیر، شاهد این بوده ایم که سری FIFA  با استفاده از موتورهای گرافیکی قدرتمند، نوآوری و شبیه سازی دقیق رخدادهای یک مسابقه فوتبال، حداقل در زمینه فروش، پیروز این رقابت بوده است. سری فیفا با ایجاد اتمسفر شگفت انگیز داخل استادیوم ها، انیمیشن های بی نظیر، فیزیک خارق العاده توپ، شبیه سازی دقیق تیم ها و در نهایت بخش انلاین سرگرم کننده، طرفداران زیادی را جلب کرده و توانسته بخش عظیمی از عشق بدون شرط دوست داران فوتبال به این ورزش را معطوف به خودش کند. هرساله و با نزدیک شدن به فصل پاییز و در ابتدای رقابت های سالانه فوتبال، انتظارات برای انتشار نسخه ای جدید از سری FIFA به حد نهایی می رسد. و این انتظار برای یک بازی ویدئویی که عشقی عجیب و فراتر از زندگی را شبیه سازی می کند، چندان هم دور از انتظار نیست. تاریخچه غنی سری، در کنار نوآوری ها، بهبودها و پیشرفت های سالانه که در هر یک از عناوین سری FIFA اعمال می شود، باعث شده این عنوان در هر سال، در کنار حفظ ماهیت اصلی خود، رنگ و بوی تازه ای داشته باشد و به همین دلیل، خریدن هر نسخه از این سری، علاوه بر ایجاد تغییرات در پیراهن ها و اعمال تغییرات نقل انتقالات در تیم ها، دلایل بسیار دیگری هم دارد.
با نزدیک شدن به فصل پاییز سال ۲۰۱۷ و شروع رقابت های فوتبال در سراسر دنیا، عطش بازی بازها برای تجربه نسخه جدید سری، روز به روز بیشتر می شود و انتظار را سخت تر می کند. FIFA 18 با معرفی پر سر و صدا و تصویر یکی از ستارگان بزرگ جهان فوتبال یعنی کریستیانو رونالدو، قصد دارد بار دیگر، بخش عظیمی از عشق بدون شرط فوتبال را نسیب خودش کند. با پیش نمایش FIFA 18 همراه گیمفا باشید. عنوانی که انتظارات بسیاری از آن می رود و قرار است علاوه بر حفظ نکات مثبت نسخه های قبلی، ویژگی های جدید را به سری اضافه کند.

عشق بدون شرط | پیش نمایش FIFA 18 - گیمفا

THE JOURNEY: HUNTER RETURNS، الکس هانتر برگشته تا به بهترین بازیکن جهان تبدیل شود

روند سالانه عرضه یک بازی، معمولاً بیانگر این موضوع است که نسخه های پی در پی و سالانه بازی، شامل تغییرات چندانی نمی شوند و محتوای جدید را به همراه ندارند، به عنوان مثال می توان به انتشار سالانه سری Assassin’s Creed  و روند نزولی سری اشاره کرد، اما FIFA 17 به خوبی ثابت کرد که حتی با وجود روند سالانه انتشار یک بازی ورزشی، این عنوان می تواند شامل تغییرات بسیار و محتوایی باشد. با تغییر کردن موتور گرافیکی بازی از Ignite به موتور قدرتمند و بسیار جذاب Frostbite که حالا تبدیل به پای ثابت بازی های EA شده است، FIFA 17 تغییرات بنیادی بسیاری را در کنار وفادار ماندن به ریشه های سری به همراه داشت. پیشرفت گرافیکی شگفت انگیز در کنار تغییرات عظیم در بخش دفاع، حمله و هوش مصنوعی باعث شد که FIFA 17 نسبت به نسخه سال قبلی، بسیار متفاوت به نظر برسد و این درحالی بود هسته اصلی گیم پلی همچنان حفظ می شد. با وجود تغییرات بسیار اعمال شده در نسخه قبلی، که بسیاری از آن ها تاثیر گرفته از تغییر موتور بازی سازی بودند، انتظار چندانی نمی رود که نسخه جدید سری هم شامل تغییرات تکان دهنده شود، بلکه بیشتر از تغییرات، در انتظار بهبود ویژگی های اضافه شده در نسخه قبلی و کامل شدن ان ها هستیم.
سازندگان در راستای همین بهبود های جذاب، این بار سعی دارند تا بیشتر از قبل به اتمسفر حاکم بر استادیوم و تاثیر ان بر نحوه عملکرد بازیکنان تاکید داشته باشند. طبق گفته سازندگان، وجود موتور قدرتمندی مثل فراست بایت، آزادی عمل بسیاری به آن ها داده تا بازی زیبایشان را هرچه بیشتر به واقعیت نزدیک کرده و بازی بهبود یافته تر و قدرتمندتری را روانه بازارها کنند. به دنبال این شرایط، سازندگان به دنبال این هستند که در نسخه جدید، و با استفاده از قدرت بسیار زیاد موتور پایه، FIFA 18  را حتی بیشتر از قبل به واقعیت نزدیک کنند تا بتوانند اتمسفر حاکم بر زمین را شبیه سازی کرده و تاثیرات ان را بر بازی کنان نمایان سازند. به دنبال این موضوع، ان ها سعی دارند تا کوچک ترین جزئیاتِ رویدادهای درون زمین را در بازی عینا وارد کرده و به دنبال آن، کاری کنند که این رویدادها بر روی سبک بازی کردن شما و بازیکنان حاضر در زمین اثر گذار باشند. برای دست یافتن به این هدف، سازندگان در ابتدا با تحقیق بر روی نحوه عملکرد بازیکنان فوتبال و ساعات ها مطالعه، سعی کرده اند تا مهم ترین عواملی که برروی نحوه عملکرد یک بازی کن فوتبال اثر گذار است را شناسایی کنند. عواملی که باعث می شوند بازیکنی مثل کریستیانو رونالدو در یک بازی حساس مثل فینال رقابت های لیگ قهرمانان اروپا عملکردی شگفت انگیز داشته باشد و در مقابل، مدافع بزرگی مثل جورجیو کیه‌لین، مغلوب این بازی کن شود. عواملی مثل استرس حاصل از اهمیت مسابقه، اراده و میزان اشتیاق برای برنده شدن، تاثیرگذاری فضا و اتمسفر ورزشگاه از متغیرهای بزرگ هستند که در کنار متغیرهای کوچکی مثل فشار فیزیکی وارد شده بر بازیکن در اثر درگیری با مدافعان، نوع چرخش توپ بر روی انواع چمن کیفیت زمین و اثرگذاری وزش باد بر نحوه عملکرد یک بازیکنان در زمین فوتبال موثر هستند. با شناسایی این متغیرها، سازندگان سری FIFA سعی کرده اند تا با استفاده از پتانسیل بسیار زیاد موتور گرافیکی فراست بایت، تمامی این عوامل را در بازی FIFA 18 به نحو احسن شبیه سازی کنند تا FIFA 18 بیشتر از همه نسخه ها شبیه به واقعیت باشد.

عشق بدون شرط | پیش نمایش FIFA 18 - گیمفا

انیمیشن‌های بازیکنان بسیار بهتر از نسخه قبلی شده است

اعمال کردن عواملی این چنینی در کنار عواملی مثل شرایط آب و هوا، نحوه چرخش توپ، نوع گام برداشتن بازیکنان، فشاری که مدافعان حریف بر آن‌ها وارد می‌کنند، اهمیت پای تخصصی و حتی فاصله بازی کن از توپ، باعث شده که FIFA 18 بیشتر از هر نسخه دیگری، شرایط خاص و غیرقابل پیش بینی درون زمین فوتبال را شبیه سازی کند. به دنبال چنین متغیرهای مهمی، حالا شناخت دقیق از یک بازی کن، ورزشگاه و تاکتیک های تیمی، فقط بخش کوچکی از بازی است، حالا باید قبل از شروع مسابقه، فشار حاصله از اهمیت مسابقات را هم در نظر گرفته و از بازیکنانی که توانایی تحمل کردن این فشار را دارند بهره ببرید. به این ترتیب، حالا بازی کردن یک مسابقه ساده و یا حتی دوستانه در فیفا، نیازمند شناختی دقیق از شرایط حاکم بر زمین و توانایی های بازیکنان است، حالا برای رسیدن به پیروزی در مسابقات به برنامه ریزی دقیق تری نیاز خواهیم داشت. درست است که وجود چنین عواملی تجربه فیفا را نسبت به سال های قبل سخت و دشوار تر خواهد کرد، اما در کنار این سختی، FIFA 18 می تواند بیشتر از هر عنوان دیگری، تجربیات یک بازی کن در زمین فوتبال را به بازی باز منتقل کند. داشتن شناخت دقیق از تاکتیک های تیمی و داشتن برنامه مشخصی برای رسیدن به پیروزی در FIFA 18 بیشتر از هر نسخه دیگری احساس خواهد شد و این موضوع، نسخه امسال سری را بسیار شگفت انگیز خواهد کرد. به عنوان مثال، در یک مسابقه مهم مثل فینال رقابت های لیگ قهرمانان، شناخت پای تخصصی بازیکنان، پست هایی که در ان بازی می کنند و در نظر داشتن تاکتیک درست برای بهره بردن از توانایی های خاص هر بازیکن دارای اهمیت بسیاری است، در این حالت، دانستن این که کریستیانو رونالدو با کدام پایش ضربات بهتری به توپ می زند و یا در چه شرایطی می تواند گل به ثمر برساند دارای اهمیت می شود، یا به عنوان مثال، بهره بردن از تاکیتک خاص تیمی باشگاه بارسلونا برای رساندن توپ به مهاجم های تیم (دیگر نمی شود گفت MSN) نیازمند شناخت دقیق تاکتیک های تیم بارسلونا و همچنین، شرایطی است که در آن این تاکتیک به گل می رسد.

عشق بدون شرط | پیش نمایش FIFA 18 - گیمفا

اماده اغاز عشق و هیجان باشید، فوتبال، بازی‌ای که برایش زندگی می‌کنیم

در راستای همین موضوع و در مسیر هرچه واقعی تر کردن احساس گیم پلی، سازندگان سعی کرده‌اند که بزرگترین ضعف‌های گیم پلی نسخه قبلی را رفع کنند، مشکلات و ضعف هایی که در کنار سختی همیشگی سری که حاصل از نیازمند بودن بازی به شناخت دقیق و فنی است، می توانستند حسابی روی اعصاب مخاطبان بروند. یکی از بزرگتری مشکلات فیفا ۱۷، به ارسال های هوایی و سپس نحوه دریافت مربوط می شد. در نسخه قبلی سری، ارسال ها نیازمند دقتی بسیار زیاد برای رسیدن به هدف بودند و فاقد ظرافت مورد نیاز، این شرط خاص باعث می شد که بازیکنان تازه وارد به سری و حتی در مواقع بسیاری، حرفه‌ای ها هم با ارسال ها و سپس رسیدن به گل از طریق ارسال های هوایی مشکل داشته باشند. سانتر از جناحین و حتی ارسال ها از خارج به داخل محوطه جریمه، به دلیل نبودن شرایط مناسب برای رخ دادن نبردهای هوایی برابر، و همچنین دقت نه چندان دلچسب برای شناسایی هدف، فقط و فقط در شرایطی بسیار ارمانی منجر به گل می شد و این در حالی بود که هوش مصنوعی سری معمولاً به وسیله ارسال های بسیار دقیق و پیروزی در نبردهای هوایی به گل می رسید، این مسئله باعث می شد که اکثر بازی‌بازها، بای از جناحین و ارسال های هوایی را کنار بگذارند. اما خوشبختانه سازندگان به وجود این مشکل در نسخه قبلی پی برده و قدم در راه رفع کردن آن برداشته اند. آن ها در فیفا ۱۸ سیستم ارسال های هوایی را به طور کامل از نو طراحی کرده اند؛ سیستم جدید در شناسایی اهداف دقت  و ظرافت بیشتری داشته و می تواند توپ را به محل مورد نظر شما ارسال کند. به کمک سیستم جدید، حالا می توان به وسیله دکمه های مختلف، محل دقیق دریافت توپ را مشخص کرد، تا توپ با موفقیت به بازیکن مورد نظر برسد. انواع سانترها در فیفا ۱۸ افزایش پیدا کرده و بازی‌بازها می توانند کنترل بیشتری بر روی انواع ارسال ها داشته باشند. سانترهای کوتاه، بلند، هوایی و زمینی در کنار شدت ضربه، میزان قوص توپ، جایگیری بازیکن هدف و تاثیرات اب و هوا انواع مختلفی از ارسال ها را می سازد که شرایط متفاوتی را برای مهاجمان حاضر در باکس ایجاد خواهد کرد. این ارسال ها طبق گفته سازندگان کارآمدتر از همه نسخه های قبلی خواهند بود و به این ترتیب رسیدن به گل از طریق بازی هوایی در فیفا ۱۸ مانند نسخه قبلی غیرممکن نخواهد بود. برای هرچه بهتر شدن سیستم ارسال ها، سازندگان دکمه های ترکیبی که برای به ثمر رساندن انواع سانترها در نسخه های قبلی وجود داشت را بهینه تر کرده‌اند. به واسطه سیستم جدید ارسال ها، حال این امکان وجود دارد که توپ را به روش دلخواهتان از جمله هوایی، کات بک، در عمق و تعویض جناح، با شدت و قوص مورد نظر ارسال کنید تا شرایط دریافت برای بازیکن هدف بهتر از قبل باشد.

عشق بدون شرط | پیش نمایش FIFA 18 - گیمفا

مثل همیشه، جزئیات استادیوم‌های بزرگ در سطح فوق‌العاده‌ای قرار دارد

اما لازمه به گل رسیدن از طریق این ارسال ها، بدون شک، بهتر شدن شرایط نبردهای هوایی در محوطه جریمه حریف است. در نسخه قبلی، به طور معمول برنده نبردهای هوایی در محوطه جریمه و حتی در دیگر مناطق زمین را ، بدون در نظر گرفتن محل حضور بازیکنان، شرایط فیزیکی مشخص می کرد. اما در نسخه جدید، سازندگان قول نبردهای بهتری را داده‌اند. طبق گفته های سازندگان حالا نبردهای هوایی تحت شرایطی پیچیده تر شکل می گیرند. با وارد شدن عوامل تاثیرگذار بیشتر به گیم پلی کلی بازی، باید انتظار داشته باشیم که این عوامل برنبردهای هوایی و عملکرد بازیکنان در زمان دریافت یک ارسال هم اثر گذار باشند. در فیفا ۱۸ نبردهای هوایی متغیرهای بیشتری را شامل می شوند، حالا فقط قد و قدرت بدنی بازیکنان نیست که زننده ضربه سر را مشخص می‌کند، بلکه شرایط و عوامل مختلفی مثل نوع ارسال، سرعت آن، نحوه جایگیری و مسیر حرکت مهاجمان و همچنین جایگیری مدافعان نیز نقشی مهم تر و تاثیرگذارتر از قبل را در مشخص کردن برنده یک نبرد هوایی ایفا می کند. طبق این گفته ها و تغییرات حاصله می توان نتیجه گرفت که فیفا ۱۸ حتی بیشتر نسخه های قبلی سری، بر لزوم وجود دانش فوتبالی و تاکتیکی تاکید می کند. در به گل رسیدن از طریق یک ارسال هوایی، حالا باید بدانید که در چه مواقعی از چه نوع ارسالی بهره ببرید، به طور دقیق تر، بسته به نوع حرکت، جایگیری و توانایی مهاجمان تیمتان، باید در ابتدا مهاجم هدف را انتخاب کرده و سپس با استفاده از یک سانتر دقیق، که انواع مختلفی از آن در بازی  وجود دارد، توپ را به او برسانید، نکته مهم این است که باید توجه کنید مدافع مقابل مهاجمتان چه شرایط و توانایی هایی دارد، به عنوان مثال، زدن ضربه سر توسط گابریل خسوس (منچستر سیتی) در مقابل مدافع بلند قامت و قدرتمندی مثل ویکتور لیندلوف (منچستر یونایتد) بسیار دشوار است، در حالی که گل زدن به وسیله یک ضربه سر توسط رابرت لواندوفسکی (بایرن مونیخ) در مقابل مدافعی مثل رافائل گوئرو (بروسیا دورتموند) می تواند بسیار محتمل تر باشد.

عشق بدون شرط | پیش نمایش FIFA 18 - گیمفا

طراحی دقیق چهره‌‌های بازیکنان از مواردی است که در فیفا ۱۸ تاکید بسیاری برآن شده است

در ادامه تغییرات موجود در فیفا ۱۸، باید به سرعت کاهش یافته بازی اشاره کرد. برای توجیح کمتر شدن سرعت بازی باید گفت که با اضافه شدن عوامل تاثیرگذاری بیشتر در جریان یک بازی و عملکرد تیم ها، حالا نیاز به تفکر بیشتر شده و بازی‌بازها برای واکنش نشان دادن به مدت زمان بیشتری نیاز دارند، اما در کنار این موضوع، سازندگان سعی دارند کاری کنند که گیم پلی فیفا ۱۸، نسبت به نسخه های قبلی، بیشتر از حرکات سرعتی و انفرادی به تاکتیک های تیمی وابسته باشد. تکیه کردن به فیزیک و قدرت بدنی بازیکنان، در کنار یک ریتم زیبا و دقیق، می تواند سرعت کمتر گیم پلی را توجیح کند. البته باید توجه کرد که این کاهش سرعت به مقداری نیست که بازی کند به نظر برسد، بلکه فقط سرعت کلی بازی نسبت به نسخه های قبلی کمی کندتر شده است. سازندگان به این وسیله قصد دارند تا با بهره بردن از برخوردهای فیزیکی بیشتر و تکیه کردن بر قدرت بدنی، وقایع درون زمین را به واقعیت نزدیک تر کنند. در فیفا ۱۸ وزن بازیکنان بیشتر از همیشه بر روی نحوه حرکت کردن و واکنش نشان دادن ان ها اثر گذار خواهد بود، به طور دقیق تر، حالا مدافعان و مهاجمان در درگیری های فیزیکی، علاوه بر قدرت بدنی، می توانند از وزنشان در زمان حرکت کردن کمک بگیرند، به بیان دیگر، یک مدافع خوب می تواند با وارد کردن وزنش بر روی یک مهاجم بدون ایجاد درگیری از پیشروی او جلوگیری کند، مدافعان می توانند با تکیه کردن به مهاجم و استفاده از وزنشان، به زیباترین شکل ممکن او را متوقف کرده و برروی نحوه دویدن و کنترل توپِ مهاجم اثر گذار باشند. به این ترتیب مدافعان قدرتمند و سنگین وزنی مثل سدیبه (موناکو) می توانند فقط با تکیه بر وزن زیادشان برای مهاجمان مشکل افرین باشند. البته وزن بسیار یک بازیکن، در کنار افزایش دادن قدرت بندی، می تواند از سرعت دویدن و واکنش های او بکاهد. اما به طور کلی، فیفا ۱۸ بیشتر از هر نسخه دیگری بر توانایی های فیزیکی و برتری معمول فیزیکی مدافعان نسبت به مهاجمان تکیه کرده است. این موضوع باعث می شود که سرعت زیاد یک مهاجم، فقط در زمان فرار و وقتی که درگیری خاصی با یک مدافع وجود نداشته باشد کارامد باشد. یکی از مشکلات اساسی فیفا ۱۷ و حتی نسخه قبلی این بود که مهاجمان، به سختی از پای در می آمدند، به معنای دقیق تر، حتی مدافعان قدرتمندی سرجیو راموس (رئال مادرید) هم نمی توانست تعادل مهاجم ریزنقشی مثل مارکوس راشفورد (منچستر یونایتد) را به راحتی از بین ببرد. اما در فیفا ۱۸ و با افزایش تاثیر گذاری قدرت بدنی یک بازیکن بر دیگری، این مشکل رفع خواهد شد. حالا بازیکنانی مثل لئوناردو بنوچی (ای سی میلان) می توانند به راحتی در مقابل بازیکنان هجومی ریزنقشی مثل لورنزو اینسینیه (ناپولی) ایستادگی کرده و تعادل آن ها را برهم بزنند. این درحالی است که برهم زدن تعادل یک مهاجم صاحب توپ که با سرعت حرکت می کرد، در نسخه های قبلی بدون زدن یک تکل بلند (و گاهی حتی با برخورد تکل به پای مهاجم) غیر ممکن بود. سازندگان برای هرچه بهتر شدن شرایط دفاع کردن و ایستادگی در مقابل مهاجمان سرعتی، که در فیفا ۱۷ به ماشین های گلزنی بدل شده بودند، راه حل دیگری هم اندیشیده‌اند. در فیفا ۱۸ شاهد شکل سومی از تکل خواهیم بود، در نسخه های قبلی شاهد تکل ایستاده و تکل کامل بودیم. اما در نسخه جدید، تکلی میان این دو نوع به بازی اضافه شده که به مدافعان اجازه می دهد با استفاده از وزنشان و حرکات پا توپ را از چنگ مهاجمان در بیاورند. به بیان ساده تر، حالا علاوه بر تکل ایستاده، تکلی ملایم و سپس تکلی خشن تر در بازی وجود خواهد داشت. استفاده از وزن مدافع و همچنین تاثیر گذاری بیشتر قدرت بندی ان ها بر روی مهاجمان، باعث می شود که فرار ها از اهمیت بیشتری برخوردارد باشند و همچنین، مدافعان دیگر مثل مانع هایی که با یک ضربه کنار می روند به نظر نرسند. دقت و توجه سازندگان به یکی از اساسی ترین مشکلات سری، یعنی توانایی بسیار زیاد و گاهی اغراق شده مهاجمان در درگیری های فیزیکی و کاهش دادن آن، نشان از این دارد که فیفا ۱۸، بر اساس بازخوردهای مخاطبان از نسخه های قبلی، بهبودهای بسیاری را شامل خواهد شد.

عشق بدون شرط | پیش نمایش FIFA 18 - گیمفا

ارسال‌ها بسیار بهینه تر از نسخه قبلی هستند و شرایط بهتری برای گلزنی محیا می‌کنند

پس از بهتر کردن شرابط فیزیکی دفاع در نسخه جدید، سازندگان سراغ شرایط ذهنی مدافعان رفته‌اند. طبق گزارشات، در نسخه جدید فیفا، شاهد مدافعانی باهوش تر هستیم که علاوه بر حرکات انفرادی برای تصاحب توپ، حالا برای انجام حرکات تیمی دقیق تر و پیاده سازی تاکتیک های دفاعی پوششی امادگی بیشتری دارند. در فیفا ۱۸ برخلاف نسخه قبلی، عملکرد مدافعان برای پوشش دادن فضاهای خالی مانده حاصل از تغییر جایگیری مدافعان دیگر، بسیار بهتر شده است. در فیفا ۱۷ با تغییر دادن جایگاه یک مدافع و یا جاماندن از یک مهاجم، هیچ یک از مدافعان به دنبال پوشش دادن فضای خالی نبود، اما در نسخه جدید، بنا به توجه بیشتر هوش مصنوعی به حرکات تیمی، حالا مدافعان به سرعت برای پوشش دادن فضاهای خالی حرکت می کنند. این هوش مصنوعی تیم محور و تاکتیکی تر مختص مدافعان نیست و حالا همه بازکنان حاضر در زمین، حرکاتی بهتر و بهنیه تر را در راستای اجرای تاکتیک تیمی انجام خواهند داد. هوش مصنوعی بهینه شده فیفا ۱۸ به بازیکنان اجازه می دهد که علاوه بر توجه به حرکات انفرادی خودشان، حرکات دیگر بازیکنان را هم بررسی کرده و با توجه به جا به جایی ها، تاکتیک ها را اجرا کرده و در زمین حرکت کنند. به این ترتیب، به نظر می رسد اجرا کردن تاکتیک های دفاعی و هجومی در فیفا ۱۸ بهینه تر و اسان تر از نسخه های قبلی باشد. به همین دلیل حالا در زمان حمله کردن هم مهاجمان عملکرد به مراتب بهتری خواهند داشت. در حقیقت توجه سازندگان فقط به بخش دفاعی معطوف نبوده و حمله را هم شامل می شود. در فیفا ۱۸ مهاجمان بر طبق شرایط متفاوت مسابقه (نیاز شدید به گل، تاکتیک دفاعی و شرکت در دفاع، حفظ توپ و …) واکنش های متفاوتی را نسبت به توپ نشان می دهند. یکی از مشکلات نسخه های قبلی سری این بود که در تمامی شرایط، مهاجم ها همیشه تنبل به نظر می رسیدند. به معنای دیگر گویی مهاجمان انگیزه چندانی برای گل زدن نداشتند. این مشکل در فیفا ۱۸ رفع شده و حالا مهاجمان انگیزه بیشتری برای گل زدی داشته و با اشتیاق بیشتری به سمت توپ خواهند رفت و دیگر نسبت به توپ بی تفاوت نیستند. در راستای خلق این انگیزه بیشتر، سازندگان مهاجمان را دونده تر از قبل کرده اند. هوش مصنوعی جدید به مهاجمان اجازه می دهد که مدام در نیمه زمین حریف در حال حرکت باشند و در هر لحظه را در انتظار رسیدن یک پاس ارزشمند برای فرار سپری کنند. در نسخه جدی مهاجم ها به کمک دوندگی بیشتر به دنبال فرار از تله آفساید، اعمال نفوذ به خطوط دفاعی دشمن برای کسب موقعیت و تصاحب فضاهای خالی هستند. مهاجمان در نسخه جدید، در صورت عمل نکردن یک سبک و تاکیتک هجومی به سرعت تغییر مکان داده و با حرکات سیال در زمین به دنبال نفوذ خواهند بود. به عنوان مثال در صورت مقاوم بودن خط دفاعی حریف در قسمت های میانی زمین، وینگر ها و یا هافبک های چپ و راست به سرعت به گوشه های زمین حرکت کرده و مهاجمان نوک به محوطه جریمه وارد می شوند، به این ترتیب، هوش مصنوعی شرایط لازم برای بازی هوایی و ارسال ها را با سرعتی باورنکردنی محیا می کند. دوندگی بیشتر و انگیزه گل زنی مهاجمان باعث می شود که مسابقه فوتبال در فیفا ۱۸ هیجان انگیز تر از همیشه به نظر برسد، همچنین این موضوع باعث می شود که فشار بیشتری بر مدافعان وارد شده و در نتیجه ان ها هم با انگیزه تر عمل کنند، این فشار دوجانبه درست همان چیزی است که سازندگان از گیم پلی نسخه جدید انتظار دارند، مسابقه ای پر برخورد و بسیار فیزیکی تر از قبل، که در آن مهاجمان به طور مدام فشار وارد کرده و به دنبال فرصت هستند و مدافعان در پی جلوگیری از این موضوع از همه چیز مایه می گذارند.

عشق بدون شرط | پیش نمایش FIFA 18 - گیمفا

بخش Legends که در انحصار کنسول XBox بود با تغییر نام به Icons، این بار در تمامی نسخه‌های فیفا ۱۸ حضور دارد

اما بخش Journey، بخش داستانی جدید سری فیفا که در نسخه قبلی از آن رونمایی شد، این بخش با نام، THE JOURNEY: HUNTER RETURNS در فیفا ۱۸ بازگشته و این بار الکس هانتر جوان را به نقاط دیگری از جهان می برد، این بخش طبق گفته سازندگان از تنوع بسیاری بیشتری برخوردار خواهد بود، در این سفر دور و دراز، الکس هانتر ماجرای خود را در دنیای حرفه‌ای فوتبال دنبال خواهد کرد، با بازیکنان بزرگ دیدار خواهد کرد و تبدیل به بازیکن بزرگی خواهد شد. یکی از تغییرات بزرگ این نسخه، جهانی بودن داستان است، طبق اطلاعات منتشر شده، ماجرای این بخش، در فیفا ۱۸ به لیگ برتر انگلیس محدود نیست و مناطق دیگری از جهان را هم شامل می شود، همچنین طبق شواهد به نظر می رسد که کریستیانو رونالدو به عنوان یکی از موثرترین بازیکنان فوتبال در این بخش حاضر خواهد بود تا انگیزه لازم برای پیشرفت هانتر را ایجاد کند. به نظر می رسد که THE JOURNEY: HUNTER RETURNS انتخاب های شما نقش مهم تری داشته باشند و تغییرات شخصیتی هانتر، در روند شکل گیری داستان تاثیرات بیشتری داشته باشد، در حقیقت باید گفت که المان های نقش افرینی حاضر در بخش Journey افزایش پیدا کرده است. همچنین برای جلوگیری از تکراری شدن روند بازی، رخ دادهای داستانی بیشتری در این بخش وجود خواهد داشت، به علاوه این که امکان بازی کردن دو نفره و اضافه شدن دوستتان به بخش Journey هم در فیفا ۱۸ ممکن شده است. بخش Journey و داستان جذاب زیبایش به همراه نواوری های بسیار در نسخه قبلی، موفقیت بسیاری را برای فیفا ۱۷ به ارمغان اورد، باید دید بهبودهای انجام شده در این بخش، یعنی وسعت بیشتر گیم پلی، خارج شدن از تمرکز به لیگ انگلیس و وجود بازیکنان بزرگی مثل رونالدو، این بخش در فیفا ۱۸ را جذاب تر از نسخه قبلی خواهد کرد یا نه!

عشق بدون شرط | پیش نمایش FIFA 18 - گیمفا

بدون شرح!!

هدف اصلی سازندگان در ساخت فیفا ۱۸، بدون شک وارد کردن فاکتورها و متغیرهای مختلف برای خلق شدن لحظات دراماتیک بیشتر در طول یک مسابفه فوتبال  و خلق اتمسفری است که شباهتی بی حد به واقعیت داشته باشد. هدف سازندگان خلق لحظات دراماتیکی مانند فینال لیگ قهرمانان سال ۲۰۰۵ (لیورپول- میلان) و یا مرحله یک هشتم نهایی این رقابت ها در سال ۲۰۱۷، یعنی مسابقه میان بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن است. و آن‌ها با اعمال کردن شرایط مختلف در زمین، و افزایش دادن عوامل تاثیر گذار در نوع بازی و روحیه بازیکنان، سعی دارند تا به این مهم دست پیدا کنند. اما باید توجه داشت که این موضوع مهم، فقط و فقط به وسیله گیم پلی و اعمال متغیرهای مختلف ممکن نیست. چرا که یکی از مهم ترین عوامل سازنده فضای بی نظیر و اتمسفر یک ورزشگاه، بدون شک گرافیک و کیفیت بصری در کنار صداگذاری است. در راستای همین موضوع، سازنده ها برای دستیابی به کیفیت بهتر حرکتی و وارد کردن عوامل موثر بر عملکرد بازیکنان، دست به استفاده از تکنولوژی موشن کپچر زده‌اند، سازندگان فیفا ۱۸ برای هرچه بهتر شدن حرکات، به سراغ ضبط حرکات بازیکنان معروفی مثل کریستیانو رونالدو، رحیم استرلینگ و آرین روبن رفته‌اند، این موضوع مهم باعث می شود که علاوه بر خلق انیمیشن های بهتر و دقیق تر، خصوصیات اصلی و سبک و سیاق بازی کردن یک بازیکن هم به طور دقیق در بازی شبیه سازی شود. به بیان ساده تر، سرعت خاص کریستیانو رونالدو و نحوه دویدن او، باعث می شود که نسخه مشابه او در بازی هم درست همانند کریستیانو واقعی بدود و به کمک سرعت زیاد و قدرت بدنی فوق العاده، از مدافعان حریف عبور کند. در حالی که آرین روبن، به کمک تغییر مسیرهای ناگهانی و شوت های سرسام اورش به گل می رسد. این تکنولوژی باعث می شود که فاکتورها و متغیرهای تاثیر گذار در نحوه عملکرد یک بازیکن در زمین، که مد نظر سازندگان بوده، به طور دقیق تری در بازی شبیه سازی شود. یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در کیفیت بصری بازی، تجربه دوم تیم سازنده در استفاده از موتور پایه فراست بایت است. تجربه ثانویه به تیم سازنده اجاره می دهد که علاوه بر ساخت گرافیکی بهتر و دلنشین تر، مشکلات نسخه قبلی را شناسایی و رفع کنند. در حقیقت نسخه قبلی، شبیه یک ازمایش در استفاده از موتور فراست بایت به نظر می رسید، اما فیفا ۱۸ بی شک نسخه ای کامل با بهبودهای گرافیکی بسیار و مشکلات کمتر خواهد بود. این مهم به تیم سازنده کمک کرده که با خلق انیمیشن های بیشتر برای بازیکنان، اعتراضات و وقایع درون زمین، در کنار انیمیشن هایی با کیفیت تر برای حرکات کیفیت بصری را به شدت افزایش دهند. همچنین برای خلق جو ورزشگاه ها، تیم سازنده این بار توجه ویژه ای به تماشاگران داشته اند، مدل سازی تماشاگران به شدت با کیفیت تر شده است، همچنین تماشاگرها در این نسخه حرکات بسیار بیشتری از خود نشان خواهند داد، به عنوان مثال حالا تماشاگران در میان صندلی ها و سکوها حرکت خواهند کرد تا در مواقع لزوم دست به اعتراض بزنند یا در شادی ها شریک شوند، حالا آن ها در محلی تجمع می‌کنند و حتی طی انیمیشن‌هایی جذاب و خاص، همراه با گلزنان و یا بازیکنان تیم محبوبشان گل ها را جشن می گیرند. در بخش صداگذاری هم سازندگان سعی کرده اند تا فرهنگ طرفداری هر نقطه از جهان را وارد بازی کنند، به عنوان مثال نوع تشویق ها در امریکای جنوبی و سازهای کوبه‌ای آن ها با تشویق های اروپایی متفاوت خواهد بود، امیدواریم در فیفا ۱۸ شاهد شعارهای اصلی تیم های بزرگ باشگاهی هم باشیم.

عشق بدون شرط | پیش نمایش FIFA 18 - گیمفا

ضبط دقیق حرکات بازیکنان به بهبود شرایط بصری و فنی بازی کمک بسیاری کرده است

در نهایت باید گفت که نسخه جدید فیفا و بهبودهایش، نشان از موضوعی مهم دارد، به نظر می رسد سازندگانِ این سری، بیشتر از قبل به بازخوردهای مخاطبان توجه داشته اند و سعی کرده اند با رفع مشکلات ذکر شده توسط مخاطبان، یکی از کامل ترین نسخه های سری را خلق کنند. رفع مشکلات مربوط به ارسال های هوایی در بازی، بهتر شدن هوش مصنوعی، عملکرد تیمی بهتر، وارد کردن فاکتورهای تاثیرگذار مختلف و همچنین، بهتر شدن بخش داستانی و گرافیک بازی، میتواند فیفا ۱۸ را به یکی از بهترین نسخه های سری تبدیل کند. روند ساخت بازی، نشان دهنده احترام سازندگان نسبت به مخاطبان است، امیدواریم این احترام در زمان عرضه هم باقی بماند و شاهد یک بازی تمام عیار باشیم.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

عشق بدون شرط | پیش نمایش FIFA 18 - گیمفا
عشق بدون شرط | پیش نمایش FIFA 18 - گیمفا
عشق بدون شرط | پیش نمایش FIFA 18 - گیمفا
عشق بدون شرط | پیش نمایش FIFA 18 - گیمفا
عشق بدون شرط | پیش نمایش FIFA 18 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • فیفا تو این چند سال خیلی خوب پیشرفت کرد.یادمه تو گیم نتا کلا هیچکس فیفا نمیزد و همه تو کار پی اس بودن ولی الان برعکس شده.پی اس هم بد کار نکرده ولی لایسنس تیماش خیلی رو اعصابه

    • سلام دوستان
      چه منفی بدین چه استقبال کنین بگذارین یه سری واقعیتا رو بگم
      اول اینکه من یکساله دیگه طرفدار pesنیستم
      خوب ببینین من بتا رو بازی کردم خیلی تغییر جالبی نسبت به هفده نداره و ارزش ۶۰دلار خرج کردن به هیچ عنوان نداره
      عکس چهره مورینیو که تو این مقاله گذاشته شده فقط کلک ای آست و داخل بازی مورینیو گرافیک سایر بخش ها همون مثل هفده ست
      نور پردازی بسیار بد و وحشتاک شب هنوزم تو ذوق میزنه و استایل و انیمیشن ها از ۲نسل قبل تره …
      هنوزم به نظر من فیفا خیلی بهتر از pesهست ولی فراموش نکنیم هیچ ارزش خرید نداره امسال…
      چرا که مشکلات اصلیش که استایل و فیزیک و نورپردازیشه همچنان پابرجاست و داره فقط با تریلرهایی که in gamingنیست مخاطب رو گول میزنه
      ای کاش مثل سال ۲۰۱۲ ای آ غوقا میکرد
      اما حیف… 🙄 :sarcasm: :smug:

    • چه منفی بدین چه استقبال کنین بگذارین یه سری واقعیتا رو بگم
      اول اینکه من یکساله دیگه طرفدار pesنیستم
      خوب ببینین من بتا رو بازی کردم خیلی تغییر جالبی نسبت به هفده نداره و ارزش ۶۰دلار خرج کردن به هیچ عنوان نداره
      عکس چهره مورینیو که تو این مقاله گذاشته شده فقط کلک ای آست و داخل بازی مورینیو گرافیک سایر بخش ها همون مثل هفده ست
      نور پردازی بسیار بد و وحشتاک شب هنوزم تو ذوق میزنه و استایل و انیمیشن ها از ۲نسل قبل تره …
      هنوزم به نظر من فیفا خیلی بهتر از pesهست ولی فراموش نکنیم هیچ ارزش خرید نداره امسال…
      چرا که مشکلات اصلیش که استایل و فیزیک و نورپردازیشه همچنان پابرجاست و داره فقط با تریلرهایی که in gamingنیست مخاطب رو گول میزنه
      ای کاش مثل سال ۲۰۱۲ ای آ غوقا میکرد
      اما حیف… Rolls Eyes Sarcasm Smug

    • من بتا رو بازی کردم خیلی تغییر جالبی نسبت به هفده نداره و ارزش ۶۰دلار خرج کردن به هیچ عنوان نداره
      عکس چهره مورینیو که تو این مقاله گذاشته شده فقط کلک ای آست و داخل بازی مورینیو گرافیک سایر بخش ها همون مثل هفده ست
      نور پردازی بسیار بد و وحشتاک شب هنوزم تو ذوق میزنه و استایل و انیمیشن ها از ۲نسل قبل تره …

    • ALIThelastofus گفت:

      عکس روی جلدش به یه دنیا میرزه

  • White noiz گفت:

    با این بازی چیزی از ارزش های PES کم نخواهد شد

  • Hodd Toward گفت:

    عشق به فوتبال چه ربطی داره؟ 😐

  • Eranux گفت:

    امیدوارم فوتبال سالنی یا چیزی شبیه فیفا استریت به مود های فیفا اضافه شه :inlove:

  • yakhmak گفت:

    بنظرم اگه واسه قسمت استوریش هر سال زندگی یکی از اسطورها مثه پله مارادونا و …فوتبالو دنبال میکردیم بهتر بود تا بازیکن خیالی

  • John Shepard گفت:

    ولی جدا از این بحث ها . امیدوارم روی بازیکن های Serie A و LA Liga وقت بیشتری بزارن که نمیزارن . فوتبال فقط EPL نیست . خیلی حرصم میگیره وقتی لرد هایی مثل Rashford و Lingard فیس های اسکن شده دارن بازیکن هایی مثل Asensio و Kovacic و خیلی های دیگه اسکن نمیشن و حتی Face بازیکنان دیگه ی لالیگا و سری آ هم دو سه سال یکبار آپدیت میشه.
    در کل فیفا بی رقیب شده و سازنده هاش تنبل . دیر به دیر گرافیک و گیم پلی رو تغییر میدن

  • DanTe 1368 گفت:

    تشکر از نقد . من بیشتر منتظر حضور بازیکنان قدیم در یه طرح گرافیک جدید بودم که واقعا فیفا گل کاشته . ناگفته نماند ساکر هم پچ بازیکنان کلاسیک رو هر ساله قرار میداد و یکی از دلایل برای طرفداری ساکر بود . کاش champion leage و کاپ جهانی رو هم برا اولین بار اضافه میکردن .در ضمن ضربات پنالتی هم کلی تغییر لازمه که امیدوارم فیفا جدید جبران کرده باشه. در کل فیفا چند سالی گل کاشته ولی نباید از کونامی هم به راحتی بگذریم ساکر هر چی بود و هست هنوزم به عشق فوتبال های گذستع دوستش داریم ..

  • TIZZZPA گفت:

    قطعا سری فیفا هم تاکتیکی تره هم گرافیک بهتری داره.PES تو کشور ما طرفدار زیاد داره بازیش راحت تره.فقط باید بزنی زیر توپ.البته تو دو نسخه اخیر PES بهتر از فیفا ظاهر شده هر چند از نظر من که ۱۴ و ۱۵ بهتر از دو تای اخری بودن.
    اسپم : دوستان PC گیمر توجه کنید.
    همونطور که اطلاع دارید در نسل هشتم پردازنده های اینتل که بزودی عرضه میشه تعداد هسته ها زیاد شده و i3 با چهار هسته واقعی و هشت رشته ، i5 با شش هسته واقعی و شش رشته و i7 با شش هسته و دوازده رشته در سوکت خانگی ۱۱۵۱ خواهیم داشت که ۵۰ تا ۶۰ درصد از نسل قبل قویترن.
    چیزی که خیلی شگفت انگیزه اینه که پردازنده i3 8350K موفق شده در حالت عادی و بدون اورکلاک پردازنده i7 7700K رو شکست بده !!!!!!
    تعجبی هم نداره چرا که از لحاظ تعداد رشته ها و هسته ها با هم برابرن و برتری i3 در اینه که چون نسل جدیده از تکنولوژی جدیدتری بهره میبره.
    دیگه واسه بازی به سیستم هفت تومنی احتیاج نیست.با یک i3 8350K و GTX 2060 شما حتی ۴K هم میتوانید بازی کنید.پس دنبال مانیتور ۴K باشید.

    • هفت تومن :-/ من با سه تومن اکثر بازی هارو رو high و گاهی ultra و شصت فریم میگرم با اورکلاک.البته ۴k نیست.در ضمن هزینه مانیتور ۴k خیلی زیاده و اصلا به صرفه نیست.بنظرم برای تجربه فور کا کنسول های میان نسلی بهتر و به صرفه ترن.ولی بازم در کل سلیقه ایه

      • TIZZZPA گفت:

        منظورم برای ۴K بود.کنسول های میان نسلی برای ۴K ؟ حتی وان ایکس هم که هنوز نیومده حریف AC Origins تو ۴K و شصت فریم نیست.
        مانیتور ۴K بیست و هفت اینچ دو نیم میلیون.
        من که یک i5 8400 یا ۸۶۰۰ میگیرم.خیالم راحت میشه.
        تازه من قراره فقط ۱۰۸۰ بازی کنم نه ۴K.بحرحال این ۲۵۰۰K دیگه نمیشکه.تو Ghost Recon Wildlands رو ۸۰ درصد کار میکنه ولی در عوض تا ۷۰ فریم رو مدیوم میده.

  • mohammadmn گفت:

    من تا چند سال پیش fifa میزدم ولی این چند سال بخاطر دیر کرک شدنش رفتم سمت pes
    ولی در کل از هردوشون خوشم میاد
    ——————————————
    اسپم: راستی یه چیز جالب من این عکس رو سه چهار سال پیش دیده بودم
    http://uupload.ir/files/4mnn_0juh8besssxbli911lhh.jpg
    فک کنم کاور جدید farcry رو از رو این گرفتن
    http://uupload.ir/files/ej5_far_cry_22-wallpaper-3840×1024.jpg

  • وای چه گرافیک زیبایی خیلی نسبت به فیفا۱۷تغییر داشته قیافه ی مورنیو رو ببینید ولی من به شخصه طر فدار مسی هستم ولی متاسفانه این روزا در بارسا تک و تنهاست :-((

  • v9 گفت:

    ممنون بابت پیش نمایش خسته نباشید :rose:
    لحظه شماری میکنم برای انتشار فیفا تا کریر جدید رو تجربه کنم!

  • neiten گفت:

    وای که چقدر دلتنگ الکس هانتر بودم
    به راستی که فیفا دیگه کاری کرده که رقیب نداره.
    در یک کلام عالیه..
    الکس هانتر شدیدن منتظرتم
    فقط کاش شادی بعد از گل الکس هانترو
    عوض کنن

  • neiten گفت:

    فیفا یه بازی فوق واقعیه
    یعنی باید بجنگی تا گل بزنی
    برعکسpes
    که یه پاس
    یه عمقی
    یه گل.. 😀

  • Tommy Angelo گفت:

    واقعا فیس بازی کنا توی فیفا افتصاحه،توی این مورد PES چندین سال نوری از فیفا جلوتره

  • Sarrow3 گفت:

    مقاله عالی بود..بچه ها توو فیفا شوت زدن گل کردن سخت تر از pes اره؟؟

  • mohammad گفت:

    یعنی واقعا هستن کسایی که سمت PES برن؟ هنوز نسلشون منقرض نشده 😀 ؟ فیفا بهترین و با کیفیت ترین شبیه ساز فوتباله و من به شخصه رقیبی رو واسش نمیبینم

    دوستانی که میخوان فیلم هندی تماشا کنند و با هر شوتی دروازه حریف رو باز کنند من PES رو معرفی میکنم 😀 😀 😀 😀

  • Sam Gideon گفت:

    من بعنوان یک پی اس باز به چندتا چیز فیفا حسودیم میشه
    اول تمرینات حرفه ای بازیه
    دوم تنظیمات بازیه و تاکتیک های بسیار زیاد تیمی
    سوم گزارشگر یعنی مارتین تایلر افسانه ای
    و مهم تر از همه اینا لایسنس بودن تمامی تیم ها !
    من بعنوان یک پی اس باز ، فیفا خیلی سخته برام
    چون به گیم پلی پی اس عادت کردم و زمین تا آسمون فرق دارن مخصوصا تو دفاع کردن که من یه فاجعه ام
    اما هر دو بازی رو دوست دارم و بنظرم هر دو ارزش تجربه دارن

    • Yoshimitso گفت:

      من از گیمپلی fifa18 خیلی خوشم اومد شاید چندان تغییر نکرده باشه ولی حداقل انیمیشن مثل نسخه ۲۰۱۷ خشک نیست نمیدونم دوستان موافقن یا نه ولی تو نسخه۲۰۱۷ یکم حرکت بازیکنا خشک بود گرافیک نسخه۱۸ وقتی داشتم ویدو هارو میدیدم گرافیک ی جوری بود انگار به سمت تاریکی میزد نور پردازی و این نظرمو جلب کرد
      ولی خوب من همیشه pes زدم پس از این به بعد هم pes میزنم
      امیدوارم طرفدارای فیفا حال کنن

  • SON OF EA گفت:

    پیس بازا جلو فیفا بازا
    همیشه اینا رو میگن …

    اول پیس بازا میگن
    فیفا مردم رو گول میزنه و اونا رو خر میکنه تا فیفا بخرن..خخت خو برادر من ۶۰ میلیون خنگ تو زرنگ..
    به فیسا میرسن میگن فقط پیس.
    والا پیس نصف تیمای فیفا رو نداره …
    و و با پچ های متعدد پیسو درست میکنن …
    فقط تو چهرهای اتلتیکو و بارسا کمی بهتر بود تو سری ۱۷….
    به لایسنس میرسن
    میگن
    لایسنس چیه بابا … با یه پچ درست میشه.
    به فروش میرسن میگن لایسنس نداره وگرنه کولاک میکنه ..خخخخخ
    اخرش نفهمیدیم لایسنس مهمه یا نه…خخخ
    فقط کافیه تو پیس از گوش حرکت کنی
    و یه سر توپ میزنی …
    بعد میبینی عین ربات هم شما هم دفاع حریف با هم بر میگردن بدون هیچ سر خوردنی ….

    کلا هم پیس داره از فیفا تقلید میکنه …
    از مای کلوب گرفته تا بقیه….
    نه گزارشگر خوب نه جو خوب تو ورزشگاه ..
    نه گرافیک انچنان
    .
    حیف لیورپول ..که تو پیسه..
    انفیلد فیفا کجا و
    انفیلد پیس کجا..
    لامصب انفیلد پیس بیشتر شبیه ورزشگاه
    دسته ۳ ایرانه .. از لحاظ جو میگن ….
    میگن فیفا به رحمه..
    خوب پیس که پیغمبر چرا نمیزاره.
    فیفا ورزشگاه دورتموند . بارسا با چمپیونز لیگ
    رو در اختیار داشته باشه..
    بعضیا نظر میدن لردهای مثل لینگارد مارسیال راشفورد
    چرا طراحیشون عالیه ولی لالیگا نیست
    همین لینگارد ۴۸ میلیون از بارسا پیشنهاد داره
    رعال دنبال راشفورده.
    مارسیال هم بازیکن جوون سال شده بود…
    تحقیق کنین بعد حرف بزنین.
    طرف چنان از فوتبال حرف میزنه..
    بعد میاد میگه این بازیکن چلسس کیه تو عکس.
    خب عزیزم تو وقتی هازاردو نمیشناسی.
    چرا نظر میدی اصلا …خخخخ

عشق بدون شرط | پیش نمایش FIFA 18 - گیمفا
عشق بدون شرط | پیش نمایش FIFA 18 - گیمفا