کوجیما از توسعه Death Stranding، کوجیما پروداکشنز و همکاری با سونی می‌گوید - گیمفا
کوجیما از توسعه Death Stranding، کوجیما پروداکشنز و همکاری با سونی می‌گوید - گیمفا
کوجیما از توسعه Death Stranding، کوجیما پروداکشنز و همکاری با سونی می‌گوید - گیمفا
کوجیما از توسعه Death Stranding، کوجیما پروداکشنز و همکاری با سونی می‌گوید - گیمفا
کوجیما از توسعه Death Stranding، کوجیما پروداکشنز و همکاری با سونی می‌گوید - گیمفا
کوجیما از توسعه Death Stranding، کوجیما پروداکشنز و همکاری با سونی می‌گوید - گیمفا

کوجیما از توسعه Death Stranding، کوجیما پروداکشنز و همکاری با سونی می‌گوید

عرفان کرد
۲۲:۴۷ ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
کوجیما از توسعه Death Stranding، کوجیما پروداکشنز و همکاری با سونی می‌گوید - گیمفا

هیدئو کوجیما که در حال حاضر مشغول به توسعه بازی Death Stranding است، در مصاحبه جدیدش از تغییرات شرایط توسعه بازی‌های ویدیویی در سی سال گذشته و دلیل همکاری‌اش با سونی می‌گوید.

موضوع اختلاف کوجیما و کونامی و قطع همکاری این دو، به یکی از داغ‌ترین موضوعات ۲۰۱۵ تبدیل شده بود. البته که کوجیما به تازگی اعلام کرد که خاطرات بدی از کونامی ندارد و از آن‌ها بابت فرصتی که به او دادند، تشکر کرد.

کوجیما در ادامه مصاحبه با Toyokeizai در خصوص تاسیس کوجیما پروداکشنز به جای پیوستن به یک استودیو دیگر گفت:

تصمیم برای درک این موضوع که چه انتظاراتی برای برآورده شدن وجود دارند، در شکل کنونی کوجیما پروداکشنز دیده می‌شود. سی سال پیش وقتی من پا به این عرصه گذاشتم، برای ساخت بازی‌های ویدیویی باید به یک شرکت یا استودیو بزرگ می‌پیوستید. نه تنها برای توسعه بازی‌ها بلکه برای بخش‌های معرفی و فروش بازی نیز به وجود چنین قدرت‌هایی نیاز داشتید. اکنون اما قضیه فرق کرده است.

کوجیما در خصوص ابزار مناسب برای توسعه‌دهندگان امروزی گفت:

با وجود استعداد، اشخاص می‌توانند به تنهایی بازی بسازند. امروز ابزار توسعه بازی، موتور بازی و نرم‌افزار‌های ویرایش ویدیو بدون هیچ هزینه‌ای در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرند. با داشتن یک کامپیوتر شخصی می‌توانید از تمام آن‌ها استفاده کنید. همچنین می‌توانید کارهایتان را در فضای اینترنت، برای افراد سراسر جهان، به نمایش بگذارید.

با تمام این صحبت‌ها کوجیما معتقد است که او به تنهایی نمی‌تواند تمام این کار‌ها را انجام بدهد:

با توجه به انتظار بالای طرفداران و نیاز‌های زیاد برای توسعه عناوین AAA رده بالا، در حال حاضر نمی‌شود آن‌ها را به صورت انفرادی توسعه داد. برای تولید یک بازی به همراه یک استودیو ممکن است محدودیت‌هایی وجود داشته باشد. به همین دلیل من نیاز داشتم تا استودیویی داشته باشم که مستقیما در مسیر مورد نظر من حرکت کند. به همین منظور ما جدیدترین تکنولوژی را در کنار افراد ماهر جمع‌آوری کرده‌ایم.

کوجیما در خصوص همکاری‌اش با سونی نیز حرف‌هایی برای گفتن داشت:

برخی افراد معتقدند که سونی اولین شرکتی بود که پیشنهاد پرداخت هزینه‌های این پروژه (Death Stranding) را ارائه داد. این دید خیلی مبتدیانه و ساده است. فکر می‌کنم در این رابطه تعادل خوبی میان تبلیغات و خلاقیت به وجود می‌‍آید. من از مدت‌ها پیش طرفدار سونی بوده‌ام و مدت زمان زیادی است که با آن‌ها همکاری کرده‌ام. در این رابطه اعتماد وجود دارد و همانطور که گفتم تعادل میان بعد تبلیغاتی و خلاقیت من به خوبی برقرار می‌شود.

بازی Death Stranding به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن ۴ عرضه خواهد شد اما تاریخ عرضه آن هنوز مشخص نشده است.

 

 

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کوجیما از توسعه Death Stranding، کوجیما پروداکشنز و همکاری با سونی می‌گوید - گیمفا
کوجیما از توسعه Death Stranding، کوجیما پروداکشنز و همکاری با سونی می‌گوید - گیمفا
کوجیما از توسعه Death Stranding، کوجیما پروداکشنز و همکاری با سونی می‌گوید - گیمفا
کوجیما از توسعه Death Stranding، کوجیما پروداکشنز و همکاری با سونی می‌گوید - گیمفا
کوجیما از توسعه Death Stranding، کوجیما پروداکشنز و همکاری با سونی می‌گوید - گیمفا
کوجیما از توسعه Death Stranding، کوجیما پروداکشنز و همکاری با سونی می‌گوید - گیمفا
کوجیما از توسعه Death Stranding، کوجیما پروداکشنز و همکاری با سونی می‌گوید - گیمفا
کوجیما از توسعه Death Stranding، کوجیما پروداکشنز و همکاری با سونی می‌گوید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Last Of Us گفت:

    ماشالا هرچی نابغه بازی سازیه میاد سمت سونی. اینجوری هستش که همیشه همه نسل ها برنده بوده و هست و بازی هاش نمراتش بالای ۹۰ میشه و جوایز رو درو میکنه و پرافتخارترین و بینگ وینر و جایزه بهترین استودیو برای بازی هاش هستش
    ********
    آقای کرد لطفا ابلاغ کنید که نمره دی ال سی آنچارتد یعنی لاست لگاسی ۸۶ شده. لطفا آپدیت کنید وبیارید بالا پستش رو
    ممنون

  • system seller گفت:

    منتظر این شاهکار ناب که فقط برای PS4 درحال ساخته هستم :inlove:
    #only on playstation :inlove:
    “من از مدت‌ها پیش طرفدار سونی بوده‌ام”
    حتی استاد هم داره میگه فن sony ایا ایمان نمیاورید؟؟!!

  • xmen1379 گفت:

    سی سال تجربه ی کوجیما یک جا جمع شده که Death Stranding رو به شاهکار تبدیل کنه :inlove: :inlove:

  • LordMercy گفت:

    فکر کنم استاد خواب بوده، یا مسافرتی چیزی

    دوباره اخبار ش شروع شد

  • عکس ۴۵سال پیششو گزاشین اول متن انگار!داره با رییس کونامی دعوا میکنه 😀

    • عجیبه این اواخر از اسپنسر خبری نیست.اخه همیشه بحث سر این بوده که کوجیما بیشتر حرف میزنه یا اسپنسر.این حتی مهم تر از قضیه اول بوجود اومدن مرغ یا تخم مرغه. 😀
      ————–
      من بین متال گیر و اسپلینتر سل قطعا انتخابم Splinter Cell است.کلی گجت بدرد بخور دار داشت ولی تو متال گیر تعداد بینهایت خشاب خالی !!!!! واسه پرت کردن حواس دشمن.
      خاموش کردن لامپ ها تو Ground Zeroes دقیقا کپی Splinter Cell Conviction بود.

      • درود بر شما جناب! اسمتون رو نمیدونم،ولی اسم پروفایلتون . . .
        من دو روزی هست که Quake II که از دوران کورکی باهاش خاطره داشتم و از بهترین بازیام بود رو دوباره دارم بازی میکنم،واقعا بعد ۲۰ سال عالیه!و جالبه سرورای فعالی داره و پلیر هم توش کم نیس!!!

      • Last Of Us گفت:

        خدا شفات بده الادار
        پسر خوب زمانی که متال گیر ۱ اومد اصلا اسپلینتر سلی و بازی مخفی خاصی وجود نداشت
        اولین متال گیر که کلییییییییییییییییییییییی آپشن مخفی کاری و خلاقیت داشت و کلا صنعت گیم رو انقلابی تکون داد تو پلی ۱ سال ۱۹۸۷ اومد. اینقدر خلافیت تو این بازی بود که تو هیچ بازی ای نبود. برو با امولاتور بازی کن متوجه میشی.
        خاموش کردن لامپ ها ( البته ترکوندش منظورمه ) هم از بازی سوفان فیلتر اومده
        که اونم برای سال ۱۹۹۹ هستش
        خاموش کردن هم بازی های قبل تر فکر کنم بوده
        ****
        اولین بازی اسپلینتر سل سال ۲۰۰۲ اومده. که خودش رو بکشه پشمای اسنیک هم نمیشه پسر خوب
        داستانی که متال گیر پشتش هستش و خلاقیت هایی که تو متال گیر هستش هیچ وقت تو اسپلینتر سل نبوده
        اصلا در حد و اندازش نیست
        اسپلینتر سل هستش که از اون الگو میگیره
        :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed:

        • Cole Train گفت:

          پلی یک ۱۹۸۷ :laugh: 😀 Made by Ali Khavar :laugh:

        • پنکه گفت:

          پلی استیشن ۱ سال ۱۹۸۷ ؟ :rotfl:
          سوفان فیلتر ؟؟ :rotfl:
          اون سایفون فیلتره یکم رو زبانت کار کن
          لوکی
          تله
          سوفان
          :rotfl:

        • بازی اسپلینتر سل برگرفته از داستان های اقای تام کلنسی هست که چند سالی میشه مرحوم شده.سنش هم از کوجیما خیلی بیشتر بود.اون زمان که کوجیما بدنیا نیومده بود ایشنو داستان های اسپلینتر سل رو رمان کرده بود.زمان عرضه دیرتر بازی هیچ ربطی به کپی بودن ندارهو بعلاوه من که تو متال گیر گجت های اسپلینتر سل رو ندیدم.
          اسپلینتر سل همش نواوری بود و متال گیر همش خسته کننده.

          • Aiden گفت:

            ولش کن اینا چه می فهمن از تام کلنسی و اسپلینترسل و سم فیشر :inlove:
            http://www.metacritic.com/game/xbox/tom-clancys-splinter-cell
            http://www.metacritic.com/game/xbox/tom-clancys-splinter-cell-pandora-tomorrow
            http://www.metacritic.com/game/xbox/tom-clancys-splinter-cell-chaos-theory
            اینکه متال گیر فرانچایز بزرگ تر و قوی تریه شکی ندارم ولی اینکه کسی به اسپلینترسل بگه کپی مسخره ترین حرف ممکنه.این متا هایی که گذاشتم (۹۳ و ۹۳ و ۹۴ ) در اون زمان فقط به بازی های انقلابی و تاثیرگذار در سبک داده میشد.نسخه اول اسپلینترسل با اینکه بسیار سخت بود ولی اونقدر طرفدار پیدا کرد که روی کنسول ایکس باکس اورجینال(اولین ایکس باکس) ۳ میلیون فروخت! انبار های دیسک بازی خالی شد!خدا میدونه روی pc و ps2 چقدر فروخت!اونقدر روی ایکس باکس محبوب بود که نسخه Conviction انحصاری مایکروسافت شد
            تام کلنسی بزرگ ترین نویسنده رمان های نظامی بود.روحش شاد.

      • قشنگ معلومه فقط همون groud zeroes بازی کردی که اونم نیم ساعت نیست راحت مزخرف میگی

  • don barzini گفت:

    جان ما رو به لب اوردی کوجیما .

  • دیدید استاد کوجیما هم سونی فنه 😉 د ایمان بیارید لعنتیا 😀

  • Kian8492 گفت:

    قطره ای در دریا انحصاری های پلی استیشن…

  • عجب عکسی 😀 😀 😀 😀
    من یه ذره موهام میاد رو پیشونیم اعصابم به هم میریزه این کوجیما چطور تحمل میکنه ?:-)

  • OLDKRATOS گفت:

    هیدو کوجیما
    “من از مدت‌ها پیش طرفدار سونی بوده‌ام و مدت زمان زیادی است که با آن‌ها همکاری کرده‌ام”
    واقعا بایستی به قدرت سونی در بازار کنسولها و دنیای گیم افتخار کرد که شخصی مثل کوجیما که خالق تعداد زیادی از بهترین آثار صنعت گیمه اینچنین طرفداریه خودش رو از سونی اعلام میکنه.
    -طرفداری از یک پلتفرم گیم ایرادی نداره مخصوصا اگر شما به عنوان یک گیمر از محصولات این کمپانی و پلتفرم راضی هستید،مشکل اینجاست بحث دفاع از یک پلتفرم در کشور ما به نحوی توسط عده ای تعریف شده که انگار گناه کبیرست!
    طرف میاد از ps4 دفاع میکنه و عشقشو بروز میده خب این ایرادش چیه؟جالبه یه عده میخوان تیریپه روشنفکریسم بردار میان اینچنین اسخاصی رو تحقیر میکنن،این کارهای فوق العاده زشت تنها در قشر گیمینگ ایران مشاهده میشه متاسفانه!!!

    • Cole Train گفت:

      Old Kratos عزیز طرفداری اصلا ایرادی نداره.ولی حرف از عشق زدن جای مخصوص داره.چه دلیلی داره منه اکس باکس فن بیام تو پستای سونی از اکس باکس تعریف کن هی امار بدم و پی اس رو تخریب کنم؟من از جانب خودم حرف زدم اقای reply کن لطفا دیگه زیر کامنتای من ع.ر ع.ر نکن.اتفاقا پلی استیشن کاملا قابل احترام همونطور که بقیه پلتفرما محترما.نظر من یه پیزه نظر شما یه چیز دیگه.دلیل نداره جایی که مخاطب بحثمون مخالفمونه ابرازه عشق کنیم که ناراحت بش.
      قطعا کوجیما کارگردان بزرگیه و میدونه کار درست چیه.امیدوارم psx بالاخره یه گیمپلی از بازیش ببینیم که انتظارا واقعا به سر اومدن

    • Aryan گفت:

      داداش منفی دادم بت اشتباهی شما ۱۰ تا مثبت حساب کن :yes:

کوجیما از توسعه Death Stranding، کوجیما پروداکشنز و همکاری با سونی می‌گوید - گیمفا