ندای وظیفه را بشنو… ندای قلبت را دنبال کن | ۷ شخصیت برتر سری Call of Duty - گیمفا
ندای وظیفه را بشنو… ندای قلبت را دنبال کن | ۷ شخصیت برتر سری Call of Duty - گیمفا
ندای وظیفه را بشنو… ندای قلبت را دنبال کن | ۷ شخصیت برتر سری Call of Duty - گیمفا
ندای وظیفه را بشنو… ندای قلبت را دنبال کن | ۷ شخصیت برتر سری Call of Duty - گیمفا

ندای وظیفه را بشنو… ندای قلبت را دنبال کن | ۷ شخصیت برتر سری Call of Duty

محمد آریامقدم
۰۹:۰۰ ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
ندای وظیفه را بشنو… ندای قلبت را دنبال کن | ۷ شخصیت برتر سری Call of Duty - گیمفا

چند سالی می‌شود که با پیشرفت بازی‌های رایانه‌ای و بیشتر شدن تعداد بازیکنان این نوع بازی‌ها اسم‌هایی آن‌قدر معروف شده‌اند که حتی افرادی که اهل این‌گونه بازی‌ها نیستند هم قطعا این اسامی را بار‌ها در مدرسه، در جمع دوستان و مکان‌های مختلف شنیده‌اند. در لیست معتبری که در دست است پنج بازی پر‌فروش تمام ادوار را به ترتیب این‌گونه نوشته‌اند: Super Mario Bros، GTA V، Wii Sports، Minecraft، Tetris. اسم‌هایی که در این لیست قابل مشاهده‌اند قطعا خاطرات زیادی را برای بازیکنان تداعی می‌کنند. بازیکنانی که از کنسول سِگا گرفته تا کنسول‌های مایکروسافت و سونی با چنین عناوینی خاطره دارند. خاطراتی که بعضا به گذشته‌ای خیلی دور هم برنمی‌گردند و بعضی از این بازی‌ها هم هنوز توسط بزرگتر‌ها و طرفداران سر‌سخت به عنوان یک سرگرمی در روز‌های سخت زندگی به شمار می‌روند. یکی از پر‌طرفدار‌ترین بازی‌های این چند ساله بی‌شک فرانچایز Call of Duty است. فرانچایزی که قطعا همه اسمش را شنیده‌ایم و اگر کوچک‌ترین میانه‌ای با بازی‌های ویدئویی داشته باشیم یکی از نسخه‌های آن‌را تجربه کرده‌ایم. تجربه‌ای که حتی برای افرادی که رابطه‌ی خوبی با شوتر‌های اول شخص ندارند لذت بخش بوده است. فرانچایزی که به رغم انتقادات زیادی که از سازندگانش می‌شود هنوز هم طرفداران متعصبی دارد که هر نسخه را بار‌ها و بار‌ها تمام کرده‌اند و هنوز هم یک نسخه‌ی جدید از آن می‌خواهند. این سری پر‌طرفدار کار خود را با ویندوز شروع کرد و بعدا در اختیار کنسول‌بازان هم قرار گرفت. احتمالا همه می‌دانیم ولی محض یادآوری بد نیست اشاره‌ای به پایه و اساس نسخه‌های اول داشته باشیم. نسخه‌های اول این سری بیشتر روی جنگ جهانی دوم تمرکز داشتند ولی بعد‌ها سازنده‌گان تصمیم گرفتند روی جنگ‌های مدرن و حتی آینده کار کنند. شروع جدایی فرانچایز CoD با جنگ جهانی از نسخه‌ی Modern Warfare بود که داستان آن در سال ۲۰۱۱ اتفاق می‌افتاد. نسخه‌ای که اتفاقا یک نسخه‌ی فوق‌العاده پر‌طرفدار به شمار می‌رود. هر چند در حال حاضر CoD بعدی که WWII نام دارد و حدودا سه ماه تا انتشار آن زمان باقیست قرار است در جنگ جهانی روایت شود و شباهت زیادی به کال آف دیوتی‌های اول دارد. عنوانی که اتفاقات آن در اوایل قرن ۲۰ رخ می‌دهند. اولین نسخه از CoD سال ۲۰۰۳ برای ویندوز منتشر شد و آخرین عنوان ساخته شده‌ی این سری مربوط به سال ۲۰۱۶ و نسخه‌ی Infinite Warfare برمی‌گردد. گذشته از کال آف‌هایی که برای نسل هشت منتشر شده است تنها دو نسخه از این فرانچایز در اختیار کاربران کنسول‌های نسل شش قرار گرفته است. Call of Duty 3 که هرگز برای کاربران ویندوز منتشر نشد و به همین خاطر افراد کمی CoD 3 را بازی کرده‌اند و Call of Duty World at War که تنها برای PC و PS2 منتشر شد. به جز Infinite Warfare هم ما‌بقی نسخه‌های Call of Duty برای حداقل یکی از کنسول‌های نسل هفت منتشر شده و در مورد نسل هشت هم که نیازی به توضیح نیست! این سری که در فوریه‌ی ۲۰۱۶ بیش از ۲۵۰ میلیون کپی فروخت. برای این فرانچایز اسپین آف‌های زیادی منتشر شده است.

Call of Duty هم مثل هر بازی دیگری نماد‌هایی دارد. شخصیت‌هایی که حضورشان به ما وفاداری، خشم، عشق، دشمنی و خیانت را به ما می‌آموزد. اسامی‌ای هستند که با شنیدن آن‌ها Call of Duty اولین و شاید تنها چیزی است که ذهن ما به سمتش می‌رود. کاراکتر‌هایی که با آن‌ها معنی پیروزی را تجربه کردیم، شکست خوردیم، زمین خوردیم و باز‌هم بلند شدیم. بعضی‌هایشان برای همیشه رفتند و تنها خاطراتشان باقی مانده است. شخصیت‌هایی که برای دیدن دوباره‌شان بازی کردن نسخه‌های قبلی تنها راه ممکن است. تلخ اما واقعی! عده‌ای هم هنوز زنده‌اند تا شاید روزی حضور دوباره‌شان به بازی و طرفداران CoD جان تازه‌ای ببخشد. متنی که می‌خوانید دقیقا بدون آوردن هیچ اسمی به همان افرادی اشاره می‌کند که همین الان در ذهنتان آمده‌اند! بد‌هایی که جذاب بودند و خوب‌هایی که ای کاش بیشتر می‌ماندند! آری این جنگ است و ما هم وسط میدان جنگ! جمله‌ی معروفی که توسط  سالید اسنیک  گفته شده است چنین جایی معنا پیدا می‌کند. “فراموش کردن این که یک گناه چیست آسان است وقتی وسط میدان جنگ هستید.” مجبور بودیم افراد زیادی را بکشیم و از دست دادن دوستان زیادی را تحمل کنیم. چاره‌ای جز قبول واقعیت داریم؟ قطعا خیر! در ادامه می‌خواهیم از بهترین شخصیت‌هایی که سری CoD به خود دیده صحبت کنیم. با توجه به زیاد بودن شخصیت‌های به یاد ماندنی Call of Duty و محدود بودن لیست زیر قطعا اسامی زیادی از قلم خواهند افتاد و احتمال این‌که در لیست اسامی‌ای را ببینید که مغایر با سلیقه‌تان باشد شدیدا زیاد است! ضمنا متنی که می‌خوانید ممکن است حاوی اسپویل باشد پس لطفا قبل از این‌که به سراغ توضیحات درباره‌ی هر کاراکتر بروید به این نکته دقت نمایید!

۷- Simon Riley

ندای وظیفه را بشنو… ندای قلبت را دنبال کن | ۷ شخصیت برتر سری Call of Duty - گیمفا

لحظه‌ای که شفرد برای همیشه منفور شد…

شخصیتی که آن را بیشتر با اسم مستعارش Ghost می‌شناسیم از محبوبیت خاصی بین طرفدار CoD برخوردار است. Simon مثل خیلی از نظامی‌های دیگر کودکی غم‌انگیز و سختی را تجربه کرده است. پدر بی‌رحمش بیشتر اوقات با حیوانات خطرناک برمی‌گشت و با آن‌ها سیمون ( یا سایمون ) را دست می‌انداخت. کار تا جایی پیش می‌رود که حتی پدرش، وی را مجبور می‌کند یک مار را ببوسد و در غیر این صورت با آن مار، وی را می‌کشد. وقتی سیمون و برادر کوچک‌ترش تامی بزرگ‌تر می‌شوند همیشه تامی سعی می‌کند شب‌ها با ماسکی با طرح یک جمجمه سیمون را بترساند.

با گذشت زمان و ملحق شدن سیمون به ارتش انگلستان او تبدیل یه یک سرباز حرفه‌ای و ویژه می‌شود. موضوعی که او را به S.A.S می‌رساند. حتی بعد از ملحق شدن به SAS، بازگشت به خانه بعد از مدت‌ها دوری، دیدن وضع مادر و برادرش، سیمون را متقاعد می‌کند که بی‌درنگ خانه را ترک کرده و به زندگی نظامی‌اش برگردد. Ghost یکی از شخصیت‌هایی است که همواره وقتی کنارش بودید احساس آرامش می‌کردید. یکی از علت‌های محبوبیت زیاد Modern Warfare را می‌توان همین کاراکتر دانست. البته این رابطه متقابل است. آخرین باری که Ghost را می‌بینیم به زمانی برمی‌گردد که یک تیم را برای پیدا کردن Vladmir Makarov در مخفی‌گاهش رهبری می‌کند. در درگیری‌ای که پیش می‌آید گوست همراهانش را از دست می‌دهد و Roach نیز زخمی می‌شود. گوست، Roach را به محل فرود هلیکوپتر می‌رساند و همان‌جا با خیانت Shepherd مواجه می‌شود. ماسکی که Ghost به صورت خود می‌زد هم نقش مهمی در محبوبیت این شخصیت ایفا می‌کند. از طرفی خیانت شفرد را می‌توان یکی از بزرگترین خیانت‌های دیده شده در بازی‌های ویدئویی دانست. خیانتی که وقتی با آن موزیک جذاب در ذهن بازیکن تداعی شود، قدرت جاری کردن اشک را هم دارد. ژنرال Shepherd هر دو را به قتل رسانده و این پایان کار کاراکتر دوست‌داشتنی، Ghost است. سرباز ویژه‌ای که پس از مرگ نیز جسدش در کنار دوستش به آتش کشیده می‌شود. سیگاری که شفرد روی جسد Roach و Ghost می اندازد، این دو را برای همیشه محو می کند.

۶- Frank Woods

ندای وظیفه را بشنو… ندای قلبت را دنبال کن | ۷ شخصیت برتر سری Call of Duty - گیمفا

هادسون و وودز، دو دوست، دو برادر، دو همرزم

فرانک وودز، عمو وودز، پیر‌مرد و یا هرچه که صدایش می‌زنید، قطعا در زمره‌ی محبوب‌ترین کاراکتر‌های فرانچایز Call of Duty جای دارد. فرانک وودز در سال ۱۹۳۰ در پنسیلوانیا‌ی فیلالفیا به دنیا آمد. فرانک وودز که در نیروی دریایی ارتش خدمت کرده است تجربه‌ی نبرد‌های زیادی را دارد. اعتبار وی که در نبرد کره به دست آمده CIA را مجاب به جذب وی می‌کند. فرانک وودز در Call of Duty Black Ops و Black Ops II حاضر است و در BO III تنها اشاره‌ای به نامش می‌شود. زنده یا مرده بودن وودز هم بستگی به تصمیمات بازیکن در Black Ops 2 دارد. در صورتی که بخواهیم وودز را مرده فرض کنیم، منندز کسی است که گلوی فرانک وودز را می‌برد. اما حتی با این تفاسیر مدارکی وجود دارند که نشان می‌دهند وودز هنوز زنده است. البته قصه‌ی دشمنی وودز و منندز طولانی‌تر از این‌هاست و بازی‌ای که این دو انجام دادند شاید برنده‌ای نداشت. قصه‌ای که در نهایت برای منندز به از دست رفتن یک چشم و خوزفینا ( خواهر کوچکش ) ختم شد و برای فرانک هم چیزی جز پشیمانی بابت قتل خوزفینا، از دست دادن بهترین دوستش و فلج شدن تا آخر عمر نداشت. وودز در سن ۵۹ سالگی توسط رائول منندز با دو گلوله‌ای که به زانویش شلیک شد برای همیشه با راه رفتن خداحافظی کرد. اخرین دیدار بازیکنان با وودز مربوط به CoD BO2 می‌شود جایی که در سال ۲۰۲۵ وودز ۹۵ ساله بود. فرانک شخصیتی قوی، سریع، باهوش و البته شدیدا آموزش دیده محسوب می‌شود و در مبارزه با دیگر کاراکتر‌های فرانچایز CoD قطعا یکی از بهترین‌هاست. کسی که معتقد است هیچکس نمی‌تواند او را بکشد.

۵- Alex Mason

ندای وظیفه را بشنو… ندای قلبت را دنبال کن | ۷ شخصیت برتر سری Call of Duty - گیمفا

آن‌ها متولد می‌شوند تا با افتخار بمیرند…

الکس میسون. یک شخصیت جذاب و محبوب دیگر از سری Call of Duty! الکس در ۳ ژوئن ۱۹۳۳ در فیربنکسِ آلاسکا متولد شد. به دلیل مجاورت محل زندگی‌اش با روسیه‌ی کمونیست تهدید جنگ سرد بین آمریکا و روسیه‌ را بیش از هر آمریکایی دیگری او را نشانه گرفته بود. البته خیلی هم بد نبود! این یک موقعیت و بهانه‌ی فوق‌العاده برای یک مرد ضد کمونیسم بود. موضوعی که در نهایت او را به جمع تفنگداران دریایی ایلات متحده کشاند. سال‌های جوانی الکس با شکار خرس و گوزن به همراه پدرش که یک نظامی کهنه‌کار بود گذشت و وی را تبدیل به یک تک‌تیرانداز ماهر کرد. در سن ۲۰ سالگی الکس به جوان‌ترین برنده‌ی تاریخ Wimbledon Cup تبدیل شد، مسابقه‌ای بین تیراندازان. الکس اویل سال ۱۹۵۰ در کره‌ی جنوبی خدمت کرد. میسون یازده سال بعد وارد CIA شد.

الکس با زنی که اسمی ازش هیچ‌جا نیامده ازدواج کرد و بین سال‌های ۱۹۷۸ تا ۱۹۷۹ صاحب فرزندی به نام David شد. پسری خوش قد و قواره با بدنی ورزیده درست مثل پدرش! بعدا مادر دیوید و همسر الکس به دلیلی نامعلوم می‌میرد و الکس می‌ماند با تنها پسرش. پسری که همیشه پدرش را بابت بازگشت به ارتش سرزنش می‌کند و از او می‌خواهد پیشش بماند. زندگی افراد نظامی دیگر، می‌دانید که؟! الکس در نهایت توسط بهترین دوستش فرانک وودز به اشتباه کشته می‌شود تا وودز بعد از به قتل رساندن خوزفینا یک بار سنگین دیگر را هم تا آخر عمر به دوش بکشد. ماجرایی که این بار هادسون هم در آن مقصر بود. هادسون همان کسی بود که از وودز خواسته بود مردی که کیسه‌ای روی سرش کشیده‌اند را بکشد و وودز هم به حرف کسی که به او اعتماد داشت عمل کرد و نتیجه این شد. طولی نکشید که خود هادسون هم توسط منندز به قتل رسید. وودز هم این ماجرا را برای ۳۶ سال از دیوید که باید بزرگش می‌کرد مخفی کرد. بالاخره وودز در خلوت به دیوید گفت که چه کسی به سمت پدرش نشانه رفته و ماشه را کشیده و آن شخص منندز نبود! هر چند دیوید خیلی خوب و منطقی با این قضیه کنار آمد.

*اگر به جای هدشات کردن الکس میسون دو بار به پای او شلیک کنید و هادسون و نوریگا را نادیده بگیرید، الکس نمی‌میرد و نجات پیدا می‌کند.

 ۴- Vladimir Makarov

ندای وظیفه را بشنو… ندای قلبت را دنبال کن | ۷ شخصیت برتر سری Call of Duty - گیمفا

اینجا، همانجایی است که زاخائف یک دستش را از دست می‌دهد. دستی که پرایس از او می‌گیرد. زاخائف در نهایت به کمک همین مرد، ماکاروف موفق به فرار می‌شود.

ولادمیر ماکاروف که به مامور اعدام زاخائف نیز شهرت دارد در جریانات Call of Duty 4: Modern Warfare، Call of Duty: Modern Warfare 2 و Call of Duty: Modern Warfare 3 حاضر بوده است. ماکاروف یک فرد بی‌رحم و در عین حال زیرک و یک استراتژیست بی‌نظیر است. ماکاروف همیشه از دشمنان خود یک قدم جلو بوده و با قوانین خود آن‌ها را بازی می‌دهد. تاکتیک‌های ماکاروف بدون تردید بی‌نظیر هستند. ژنرال شپرد می‌گوید ماکاروف برای هیچ پرچمی نمی‌جنگد. ماکاروف در بند هیچ قانونی نیست و از اعمال بدترین شکنجه‌ها هیچ ابایی ندارد. طبق اطلاعاتی که شپرد در دست دارد ولادمیر ماکاروف فارغ‌التحصیل از آکادمی نظامی Frunze به عنوان یک فرمانده در ارتش روسیه است. اول به عنوان یک تفنگدار دریایی مشغول به خدمت شده و بعدا به Spetsnaz می‌پیوندد. گفته می‌شود گروهی که تحت فرمان ماکاروف بوده‌اند در یکی از وحشیانه‌ترین پاکسازی‌های ممکن نقش داشته‌اند.

پس از این‌که سازمان ملل متحد تحقیقات خود را مبنی بر خشونت علیه انسان‌ها آغاز کرد اسم ماکاروف در بالای لیست به چشم می‌خورد. ماکاروف با اقدامات خود علیه مردم چچن قوانین حقوق بشر سازمان ملل را نقض کرده و دولت روسیه چاره‌ای جز ترک ارتش برای او باقی نگذاشت. پس از ترک ارتش ماکاروف از تمامی آموزش‌های نظامی خود برای زندگی در بین جنایتکاران و تروریست‌ها استفاده کرد و وارد عرصه‌هایی چون قاچاق انسان، بمب‌گذاری و ترور شد. ولادمیر ماکاروف با اقدامات خود توجه Imran Zakhaev را به خود جلب کرد و زاخائف به ماکاروف اجازه داد تا در جنبش ضد‌غربی‌اش، کنارش باشد.  پس از این‌که پرایس در کشتن زاخائف شکست می‌خورد و زاخائف توسط ماکاروف نجات پیدا می‌کند، سال ۲۰۱۱ MacTavish به کمک نیرو‌های SAS و تفنگداران نیروی دریایی ایالات متحده موفق می‌شود زاخائف را به قتل برساند. حالا که زاخائف مرده، نفوذ و قدرت ماکاروف بین جنایتکاران تمام دنیا به او این اجازه را می‌دهد تا خود کنترل حزبی که قبل‌تر در اختیار زاخائف بود را بگیرد. حذبی که رسما Inner Circle نام دارد.

سرانجام وقتی ماکاروف آماده است تا پرایس را برای همیشه از بین ببرد و پرایس تا مرگ فقط یک گلوله فاصله دارد، ماکاروف توسط یوری مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد اما در عوض، این یوری است که توسط ماکاروف به قتل می‌رسد. پرایس که به خاطر از دست دادن دوستش عصبانی است طناب را دور گردن ماکاروف می‌پیچد و او را به سقف شیشه‌ای می‌کوبد تا هم تکه تکه شده و هم به دار آویخته شود. پرایس نه تنها برای همیشه از شر ماکاروف خلاص می‌شود، بلکه انتقام MacTavish و Yuri را هم می‌گیرد.

۳- Raul Menendez

ندای وظیفه را بشنو… ندای قلبت را دنبال کن | ۷ شخصیت برتر سری Call of Duty - گیمفا

در این تصویر شما مردانی را می‌بینید که همه‌چیز هم را از هم گرفتند!

Raul Menendez… مردی که در تاریخ ۵ سپتامبر ۱۹۶۳ در نیکاراگوئه متولد شد. منندز دوران سختی را در زندگی خود تجربه کرده است. وی که در سال‌های کودکی کشورش را تحت استعمار ایالات متحده می‌دید دل خوشی از آمریکایی‌ها نداشت. منندز در سن نوجوانی به همراه پدرش Jorje Luiz Menendez برای به دست آوردن پول وارد عرصه‌ی فروش مواد مخدر شدند. با گذشت زمان قدرت کارتل بیشتر از قبل شد و بالاخره آن‌قدر قوی شد که هیچ خلافکار زیرزمینی‌ای نمی‌توانست در مقابل این کارتل قد ‌علم کند. رائول از پدرش به خوبی یاد گرفته بود که چگونه در سخت‌ترین شرایط پا به فرار بگذارد و به همین خاطر هم رائول را می‌توان یک فراری حرفه‌ای دانست. قدرت گرفتن بیش از اندازه‌ی کارتل منندز برای ایالات متحده یک نگرانی محسوب می‌شود و دستور قتل پدر منندز صادر شد. بر‌خلاف خورخه لوییز که در سال ۱۹۸۲ توسط عامل CIA به قتل رسید، رائول جوان توانست از مخمصه نجات پیدا کند و زنده بماند. رائول که یک چشمش به علاوه‌ی خواهرش را هم توسط آمریکایی‌ها از دست داده بود افکار انتقام‌جویانه‌ای را در سر می‌پروراند. منندز نزدیک به سی سال را در سایه‌ها پنهان شده و گروه خود را جمع می‌کرد. گروهی که به منظور آغاز یک انقلاب دور هم به رهبری رائول منندز گرد آمده بودند. منندز برای تامین نیاز‌های مالی ارتش خصوصی‌اش از درآمدی که از طریق فروش مواد و قاچاق سلاح به دست می‌آورد استفاده می‌کرد. Call of Duty Black Ops II تنها نسخه‌ی این سری است که منندز در آن حاضر می‌شود. در نهایت مرگ و زندگی منندز هم به انتخاب‌های خود بازیکن برمی‌گردد. استاندارد‌ترین حالت اندینگ بازی کشته شدن منندز توسط David Mason است. در غیر این صورت اندینگ‌های مختلف و متنوعی دار انتظار شماست. این‌که در نهایت منندز زنده است و یا مرده به صورت کامل به انتخاب‌های هر بازیکن بازمی‌گردد.

۲- John ” Soap” MacTavish

ندای وظیفه را بشنو… ندای قلبت را دنبال کن | ۷ شخصیت برتر سری Call of Duty - گیمفا

Goodbye John!

جان مک‌تویش که نام‌های مستعار دیگری هم دارد یکی از اصلی‌ترین شخصیت‌های فرانچایز Modern Warfare محسوب می‌شود. این پروتاگونیست در CoD 4: Modern Warfare شخصیت اصلی قابل‌بازی است. مک‌تویش که بیشتر با اسم Soap MacTavish شهرت دارد در Call of Duty 4 Modern Warfare یک گروه‌بان و در MW‌های بعدی در کنار پرایس کاپیتان می‌شود. شخصیت‌های معروفی مثل Roach و Ghost نیز سابقه‌ی انجام عملیات تحت فرماندهی مک‌تویش را دارند. Soap MacTavish به قدری محبوب است که حتی یک DLC برای نسخه‌ی Ghosts با نام Soap Legend Pack نیز منتشر شد.

در مورد کودکی او اطلاعات زیادی جز این‌که اسکاتلندی و کاتولیک است، نیست. لهجه‌ی وی نشان‌دهنده‌ی اسکاتلندی بودنش است. البته در برخی منابع هم آمده که MacTavish در واقع رومی است و در سنین کودکی به اسکاتلند رفته است. به هر حال Soap قبل از پیوستن به SAS در گردان سوم Parachute Regiment خدمت کرده است. Soap کار خود را در SAS مدت کوتاهی قبل از دومین جنگ داخلی روسیه آغاز کرد. اولین درجه‌ی نظامی مک‌تویش گروهبانی بود. جان قبل از معرفی شدن به کاپیتان پرایس توسط یکی از اعضای S.A.S یعنی Gaz در مقر S.A.S آموزش‌های استفاده از سلاح و تکنیک‌های مختلف را دریافت می‌کند.

از مهم‌ترین کار‌هایی که John Soap MacTavish در دوران زندگی نظامی‌اش انجام داده، کشتن زاخائف و ژنرال شپرد و نجات دادن یوری است. حضور در کنار Soap همواره برای بازیکن حس خوبی دارد و می‌دانید که او پشتتان است. طبق اطلاعاتی که پرایس، مک‌تویش و یوری به دست آورده‌اند به مکانی که ماکاروف قرار است آن‌جا باشد می‌روند. پرایس با پشتیبانی یوری و مک‌تویش چند نفر را از پیش روی خود برمی‌دارد اما قبل از این‌که بتواند به ماکاروف برسد، کاماروف را می‌بیند که از او می‌خواهد وی را ببخشد و سپس منفجر می‌شود. ماکاروف در محلی که یوری و مک‌تویش هم مستقر هستند بمبی را کار گذاشته و آن‌را منفجر می‌کند. مک‌تویش، قبل از انفجار یوری را به بیرون پرتاب می‌کند اما خودش در اثر انفجار جراحتی شدید برمی‌دارد. پرایس و یوری، مک‌تویش را به یک مخفی‌گاه می‌رسانند ولی نمی‌توانند نجاتش دهند تا قهرمان سه‌گانه‌ی MW برای همیشه با این فرانچایز خداحافظی کند.

۱- John Price

ندای وظیفه را بشنو… ندای قلبت را دنبال کن | ۷ شخصیت برتر سری Call of Duty - گیمفا

پرایس، سوپ و یوری در حال شکار ماکاروف

اطلاعاتی که از سنین کودکی او در اختیار داریم حتی از Soap هم کمتر است. اصلا بگذارید این‌گونه بگویم که هیچ جا صحبتی از تاریخ تولد، محل تولد، پدر و مادر، خواهر یا برادر و حتی چگونگی گذران دوران کودکی‌اش نشده است. در سال ۱۹۹۶ یعنی ۱۵ سال قبل از اتفاقات نسخه‌ی Modern Warfare جان پرایس در گردان ۲۲ نیروی ویژه‌ی ارتش بریتانیا، SAS، یک ستوان بوده و فرمانده‌ی وی کاپیتان MacMilan بوده است. جان پرایس که اسطوره‌ی سه‌گانه‌ی MW است به همراه کاپیتان مک‌میلان به اوکراین اعزام شده تا دلال اسلحه، ایمران زاخائف را به صورت پنهانی به قتل برسانند. در شرایطی که پرایس فکر می‌کرد توانسته با اسنایپر خود زاخائف را به قتل برساند، زاخائف زنده می‌ماند اما بازوی چپش را از دست می‌دهد. مک‌میلان و پرایس مورد هجوم نیرو‌های زاخائف قرار می‌گیرند و مک‌میلان در اثر سقوط هلیکوپتر دشمن آسیب شدیدی می‌بیند با این حال، با کمک پرایس هر دو نجات پیدا می‌کنند.

در اتفاقات Modern Warfare جان پرایس حالا دیگر کاپیتان جان پرایس است! وی به درجه‌ی کاپیتانی نائل شده و گروهی از نیرو‌های SAS را رهبری می‌کند. وی افرادی چون مک‌تویش و Gaz را هم فرماندهی کرده است. کاپیتان پرایس علی‌رغم همه‌ی ماموریت‌های خطرناکی که انجام داده هنوز هم زنده است. اگر‌چه پرایس بار‌ها تا یک قدمی مرگ پیش رفته اما هنوز زنده، سالم و سرحال است. پرایس را با نام‌های دیگری هم می‌شناسند که معروف‌ترین آن‌ها زندانی شماره ۶۲۷ یا همان Prisoner 627 است. البته پسر معنویش، MacTavish، بیشتر او را پیرمرد خطاب می‌کرد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ندای وظیفه را بشنو… ندای قلبت را دنبال کن | ۷ شخصیت برتر سری Call of Duty - گیمفا
ندای وظیفه را بشنو… ندای قلبت را دنبال کن | ۷ شخصیت برتر سری Call of Duty - گیمفا
ندای وظیفه را بشنو… ندای قلبت را دنبال کن | ۷ شخصیت برتر سری Call of Duty - گیمفا
ندای وظیفه را بشنو… ندای قلبت را دنبال کن | ۷ شخصیت برتر سری Call of Duty - گیمفا
ندای وظیفه را بشنو… ندای قلبت را دنبال کن | ۷ شخصیت برتر سری Call of Duty - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • mr.blue85 گفت:

    شخصیتاش اینقدر خوبن که از بداش هم خوشتون میاد وقتی بخش داستانی بازی های شوتر اول شخص میاد هیچ بازی برا من جای سری مدرن وارفر و بلک آپس رو نمیگیره

  • بنظر من بهترین و عمیقترین داستان رو در کل سری بلک آپس یک داشت. یک داستان جاسوسی که پایه های بسیار قوی ای داشت‌.
    نووا شیش، ام کا اولترا ، توهم رزناف، ترور کندی، ناو راسولکا، تکنولوژی نازی ها و استاینر از جنگ جهانی، تقابل کاسترو و کندی، بحران اتمی کوبا. بازی اعداد با هم. اینهارو با هم ترکیب کنید تا ببینید چه داستان لایه لایه و پیچیده ای داشته کاد بلک آپس.
    اسپویل: شاید خیلی ها متوجه نشدند اما ضربه نهایی در آخر بازی به مخاطب وارد می‌شد. اونجایی که فهمیدیم کسی جان اف کندی رو ترور نکرده جز الکس میسون

  • تشکر از نویسنده ی محترم
    دوستان
    نمی خوام فاز بد بدم،ولی هرچی فکر می کنم میبینم شخصیت پردازی خاصی روی مک تاویش صورت نگرفته
    درک نمی کنم چرا انقدر بزرگش کردن،به نظر من شخصیت پردازی الکس قوی تر و بهتر از مک تاویش بوده،ولی مک تاویش به خاطر مرگش و مدل موهاش محبوب تره
    اینا چیزایی هستن که من برداشت کردم و دلیل نمیشه که ۱۰۰% درست باشه
    خواهش می کنم اگه اشتباه می کنم و نکاتی رو نمیدونم،به جای منفی دادن،با دلیل بهم بگین که بدونم

    • cole Train گفت:

      تو خوشت نیومده چرا الکی دلیل بیهوده میاری
      مدل مو :rotfl:
      یعنی واقعا فکر کردی این همه ابهت و احترامی که طرفدارای این سری به soap میذارن
      به خاطر نحوه مرگش و مدل مو بوده
      تو احتمالا سه گانه مدرن وارفر رو بازی نکردی یا حداقل مدرن ۱ رو
      چون اگه بازی کرده بودی مطمئنا میفهمیدی عظمت و برندگی این شخصیت در این سری تا
      چه حد زیاد بوده و مردم چقدر بهش احترام میگذارن
      شیوه جدید ترول کال آف از طرف یک ن.وب بتلفیلد رو شاهد هستید دوستان
      خیلی ناراحتی برو بخش داستانی م.س.خ.ر.ه بتلفلید رو بازی کن
      وقتی اجازه بدن هر ا.س.ک.و.ل.ی در مورد شاهکار مدرن وارفر نظر بده همین میشه جای تعجب نداره

      • Mohawk گفت:

        من ایشون رو نمیشناسم ولی فقط میدونم که نظرشون رو گفتن. چه ربطی به بتلفیلد داشت عزیز من؟!
        من هم از طرف تمام افرادی که بدون اجازه شخص شما راجبه MW نظر میدن معذرت میخوام.
        راستی اون سهامی هم که باباتون تو اکتیویژن داشت رفت بالا. خوش بحالتون که پولدار تر شدید.
        #تبلت_دست_بچه_ندید!!

      • unknowngamer گفت:

        متاسفم برات ک شعور درس جواب دادنم نداری
        دوم نمیدونم واقعن فازت چیه ، یا ساقیت کیه ، که اینا رو میگی
        خوشگله من الکس میسون جزو شخصیتای بلک اوپسه نه بتلفیلد
        در ضمن عظمت و یزرگی چی….
        اینفینیتی وارد هیچ شخصیت پردازی درستی برای کاراکتراش نداش
        احتمالن موقعی ک بازی میگردی هنو دبستان بودی خوشگلم ،مگه نه من موندم شخصیتای مادرن وارفیر به غیر از اینکه گرو گور هم دیگه رو نجات بدن چی دارن؟
        در عوض بلک اپس هر شخصیت یه بیوگرافی کامل داره ،
        یه مثال واضحش ، نویسنده m I ها تو ی بلک اپس اسمش رایان جکسونه ، اسمه زنش بریجیته
        دوتا دختر داره با هادسون خیلی لجه
        زنش اکثر اوقات شیرینی درست میکنه میاره اداره
        تو جریان ترور کندی و کمک کردن ویورو هادسونو وودز به میسون عملیات ترور این چند نفرو با جان پرایس(اره همین جان پرایس خودمون) را میندازن ک نا موفق میمونه و هادسون موفق میشه عفو ریاست جمهوری برا همه شون بگیره
        یا همین ویور ، قضیه خواهرزادشو میدونی؟
        نه عزیزم چون شما ها از ایت ایز ان اپل اون ور تر نرفتید
        شخصیت پردازی رو در این حد میبینید ک هر موقع داشتی میوفتادی یارو بیاد دستتو بگیره(این صحنه در مادرن وارفیر حداقل ۵ بار تکرار شده)

      • Resident Evil گفت:

        بچرو تو فضای مجازی بدون نظارت ول نکنید اقا جان اینطوری میشه دیگه میاد هر چرتی دلش میخواد میگه
        باشه باو تو N00Bنیستی اصلا تو آخرت پرو
        بزار بل.وغت دم کنه بعد بیا سایت نظر بده

      • دوست من
        اول یه موضوع رو خاطر نشان کنم،اینجا “گیمفا” هست،نه “میدان جنگ!”چرا همش فکر میکنید یکی می خواد به پلتفرم یا بازی موردعلاقه شما توهین کنه؟ من بارها کامنتم رو ویرایش کردم که خدایی نکرده از همین دیدگاه های منفی توش به وجود نیاد،اگه دقت کنید خیلی با احتیاط کامنت گذاشتم که اشتباه از کامنتم برداشت نشه
        درضمن
        من سه گانه ی MW رو بازی کردم،دو نسخه ی اول این سه گانه شاهکاره و اگه فرصتی برام بود،یه نقد دلچسب ازش می کردم،که به شدت نسخه ی دومش از هر بازی شوتری که انجام دادم یه سرو گردن بالاتر بود
        بحث من راجب شخصیت پردازیه،واقعا هرچی نگاه کردم شخصیت پردازی خاصی توی Soap ندیدم،اینکه صرفا ما کنترل یه سرباز وظیفه شناس رو برعهده داشته باشیم که شخصیت پردازی نمیشه عزیز من!من تو کامنتم ازتون خواستم که دلیل بیارین،ولی نه تنها دلیلی نیاوردین،بلکه توهین هم کردید
        من فن بتلفیلد نیستم،برعکس فن Call of Duty قبل از پاشیده شدن InfinityWard هستم،که از قضا MW به دست InfinityWard خلق شده.
        آخه بتلفیلد توی شخصیت پردازی ۳-۱ از CoD عقبه،بعد من بیام اینجوری CoD رو بکوبم؟

        • JUST me گفت:

          بابا بخدا نصف این سایت باید برن تست سلامتی مغز بدن اخه چ ربطی داشت ب بتل همیشه یکی میاد ی نیشی میزنه بقیه هم مریض میکنه .amir_hossein_nosrati عزیز من نمیدونم همه دنیا شخصیت پردازی این شخصیت خیلی قبول دارن و شما ندارین این مشکل خودته Soap یکی از بهترین کارکتر های بازی بود کسی ک شما از قبل یعنی ب وجود اومدن مدرن وار فار بود کسی ک شخصیت زخایرف کشت با اون کلت خیلی جالب بود بعدش این همه کار شده بود روی این شخصیت اشک همه درومد بخاطر مرگش حداقل بنویس نظر شخصی چون تو از این همه پلیر این بازی به این شخصیت میگی شخصیت پردازی نشده و با همه فرق داری و فک نکن هرکی فرق داره خیلی ادم بزرگیه ن تو احتمالا بازی همینطوری زدی رو ایزی رد کردی .تو بپرس همه بازی بایوشاک بازی کردن اما کمتر کسی میدونه کامستاک کیه بوکر اخرش چی شد بخاطر اینه بازی فقط رد میکنن و اگه بشون بگی داستان اینه بازم نمیفهمن بازم میگم چون فقط بازی رد کردن.جدیدا هرکی بازی هارو رد میکنه فک میکنه خیلی گیمره ولی بشون بگی پرایس کی بود هنگ میکنه میگه ول کن بابا بازیتو بکن چکار داری بخاطر اینکه بازی تعریف نکردن برای یک شخص.(یکم فرعی رفتم) در کل شخصیت مکتاویش خیلی خوب بود شخصیتی ک کنار پرایس میتونستی حس کنی ی پدر داره.امید وارم نظرت راجب این شخصیت عوض شه چون اصلاااااااااا جالب نیس .تو ب همین ک اولین مدرن وار فار با ی ادم تازه وارد شروع میکنی و بعد زخایرف میکشی و یکی از اعضای مهم گروه میشی این خودش خیلی حرفه ک ی شخصیت تازه وارد کسی بشه ک مرگش یاد همه بمونه و پرایسی ک بخاطر هم تیمی های خودش ناراحت نمیشه برای مرگ مکتاویش ناراحت بشه.البته هر شخصی شخصیت دوست داشتنی خودش داره من میگم گوست تو میگی پرایس اون شاید حتی از مکروف خوشش بیاد .فک میکنم بهتر بود از همون اول مینوشتی نظر شخصی .ولی من هیچ وقت مرگ gaz فراموش نمیکنم.ممنون بابت مقاله خیلی وقت بود دلم واسه این عکس ها تنگ شده بود :-(( :-(( .ولی برمیگرده ب دوران اوجش 😀 😀 😀 😀

          • دوست من خوشحالم که منطقی جوابم رو دادید
            ولی چند بار گفتید ای کاش می نوشتم نظر شخصی،خب عزیز من من که اینجا نوشتم:
            “اینا چیزایی هستن که من برداشت کردم و دلیل نمیشه که ۱۰۰% درست باشه”
            در ضمن من از پلیرای جدی CoD بودم که هرگز از روی Easy بازی نمی کردم، واکثرا از روی Hardened و Veteran بازی کردم و اگه فکر می کنید سر سری بازی رو تموم کردم،شاید اینو ندونید که من این بازی رو با تمام وجودم بازی کردم و بهش عشق می ورزم

            من بحثم راجب شخصیت پردازیه،شخصیت پردازی چیزی فراتر از نکاتی بودن که ذکر کردید
            ولی بله قبول دارم که اینفینیتی وارد با سوپ،کاری کرده که ما همیشه علاقه ی خاصی بهش داریم و همیشه دوست داریم توی هر مرحله در کنارمون باشه و زمانی هم که کنترل این شخصیت رو بر عهده داریم تو پوست خودمون نمی گنجیم و این ظرافت اینفنیتی وارد رو می رسونه
            شما میگید سوپ توی MW1 با کلت زاخائف رو کشت(همون کلتی که پرایس بهش داد و توی مدرن ۲ به پرایس پسش داد)،میگید تازه کار بود و تونست به همچین درجه ای برسه،خب اینا به تنهایی شخصیت پردازی نمیشه که عزیز من
            میگید کل دنیا سوپ رو دوست دارن و من متفاوتم، اما من به شما میگم این طور نیست که اگه شخصیتی محبوبه،شخصیت پردازی عالی هم داشته باشه
            مثلا اون زمان که ماریو اومد،ما چیزی از شخصیت پردازیش نمی دونستیم یعنی اصلا شخصیت پردازی خاصی نداشت،ولی به شدت محبوب شد(صرفا از باب شخصیت پردازی دارم میگم،و گرنه Soap و ماریو هرگز قابل مقایسه با هم نیستن چون هرکدوم یه مغوله ی جدا هستن)

            انصافا شخصیت پردازی چیزی فراتر از این هاست،توی همین سایت یه مقاله راجب کریتوس بود که توسط آقای بهمن بدلی نوشته شده بود،اونجا توی یکی از قسمت هاش شخصیت پردازی کامل کریتوس رو نقد میکنه و اونجاس که ما می فهمیم شخیصیت پردازی یعنی چی!

            قصد من به هیچ وجه خراب کردن این شخصیت دوست داشتنی که به شخصه بهش خیلی ارادت دارم نیس،به لحاظ فنی دوست داشتم پاسخی بگیرم و تبادل نظر بشه،فقط همین

            • JUST me گفت:

              داداش من اولا من نگفتم شما ایزی باز هستید شما قابل احترام هستید.اون نکاتی ک گفتم درباره سوپ فقط ی قطره از دریای شخصیت پردازی هست.خود کلمه شخصیت پردازی ی مقالس.بنظر من هیچکس حتی نباید درباره شخصیت پردازی بازی های اکشن ب ویژه بتل و کاد بهانه ای بیاره چون همه تمرکز روی گیم پلی هست بازی مثل دارک سایدرز نیس که سواران اخرالزمان توش کاربردی داشته باشه یا ب قول معروف ی بازی داستانی هست.این دیگه کال اف دیوتی هست ک تونسته بازی باشه ک هیچ بازی اکشنی در زمینه تیراندازی بهش نرسه .بتل وان ک تمام زور دایس بود بخش داستانیش از انیفنیتی ضعیف تر بود.اما درباره سوپ بزار اینو بهت بگم بیشتر مردم اهمیت نمیدن ب این قضیه ک سوپ بچه پشت بازار خرم اباده ۹ زن داره ۱۴ بچه داره خرج ننه باباش رو هم میده بعد کارگری رفته ارتش .بیشتر گیمر ها یا شاید حتی خود من ب ورود و خروج شخصیت نگاه میکنیم مثلا همین گوست کسی با شخصیت بازی کاری نداره اون لحظه ک جون شمارو نجات میده و کشته میشه همه میبینن.هرکسی درباره این شخصیت نظری داره شما اینطوری یکی اونطوری

            • JUST me
              دوست من،شما خیلی گلی
              بله جمله ی آخر شمارو به شدت قبول دارم،تفاوت دیدگاه وجود داره
              فقط همون طور که تو خط آخر کامنتم گفتم،دوست داشتم اگر اشتباه میکنم و اگر کسی میتونه از دیدگاه من،شخصیت پردازی Soap رو نقد کنه و چیزی که نمیدونم رو بدونه،بهم بگه
              از شما چه پنهون من عاشق داستان نویسی هستم و روی شخصیت پردازی خیلی زوم هستم،چون باید بلد باشم و تلاشم بر این هست که تا جایی که میشه یاد بگیرم
              بازم ممنونم از نظرتون

      • UNESISM گفت:

        حال این روزای روش مخالفت شما با نظر دوست عزیزمون
        حال این روزای مجلس و هیات وزراست

  • amizmohsen گفت:

    فقط Capitan Price …. عشقه این مرد :inlove: :inlove: :inlove:
    یه دنیا خاطره س :heart: :heart: :heart:

  • پرایس،سوپ و گوست عشقن اما گویا یکی از شخصیت های باحال mw3 رو فراموص کردید….sandman.خسته نباشید آقای آریا مقدم :yes:

  • Last Of Us گفت:

    تشکر از آقای آریا مقدم

    هیچ بازی شوتری مثل مدرن وارفیر ۱ و ۲ نمیشه

  • Blackwolf گفت:

    من کل سری رو تموم کردم سینگلشو ولی هیچکدوم بقدر مدرن وارفر ۲ و بلک اپس بهم حال نداد

  • Amir sy گفت:

    بهترین داستان BL1 :heart:
    بهترین شخصیت ها MW2 :heart:

  • unknowngamer گفت:

    یه اشتباه بزرگ کردین ، هادسون برای نجات جون دیوید گفت ک نکسوس تارگت(هدفی ک قرار بود وودز ترور کنه )
    منندزه ، اگه این کارو نمیکرد منندز دیویدو میکشت . هادسون اتفاقن خیلی از وودز کار درست تر بود
    وقتی منندز گف یکیتون خوشو انتخاب کنه ک بمیره مگه نه دیویدو میکشه ، وودز هیچ کسیو نداشت باید خودشو انتخاب میکرد، هادسون دوتا بچه داش زنش ( حداقل توی قسمت یک ) ازش طلاق گرفته بودو واقعن حق وودز بود ک بمیره ، چون وقتی میخواستی اسنایپ کنی صحبتای کراچنکو درباره داشتن نفوذی تو سی ای ای پخش میشد
    منه خرم شک کردم که باس نگه بانا رو بزنم یا یارو رو ولی خوب دیگه :smug:

  • Rico Rodriguez Coming Soon گفت:

    یکی از مهم ترین ها فراموش شده.
    Sandman از اولین مرحله MW3 تو منهتن نیویورک یار و یاورمون بود تا اون معدن سنگ تو هوای سرد و برفی که نخواست سوار هلی کوپتر بشه و تا اخرین لحظه مردانه جنگید و کشته شد.

  • Tanesh گفت:

    اون لحظه ای که جان زخمی شد یادمه یه استرسی گرفتم بعدش که مرد داغون شدم اصن :dazed: 😥

  • denim گفت:

    یه چیز درباره mason و woods بگم اونجا که میشی woods اگه دو سه بار شلیک کنی به پای میسون اون نمیمیره نشون به اون نشون که وقتی میزی به مغزش اون جا که مرده معلومه که تیر تو سرش خورده ولی وقتی شلیک میکنی به پاهاش سرش هیچ خونی نیست اخر بازی هم میاد ملاقات woods میگه من زندم :laugh:
    منندز هم واقعاً داستان غم انگیزی داشت

  • xmen1379 گفت:

    مرگ الکس میسون خیلی بد بود :-((

  • denim گفت:

    اقا اگه خوب نگاه کنین کاپیتان پرایس تو نسخه های کالاف یک و دو هم بوده فکر کنم پدربزگش بوده :laugh:
    یا این که ۱۰۰ سال عمر کرده :laugh:

  • p3yad گفت:

    کاشکی یوری هم از جزو اینا بود چون یوری خیلی نقش جالبی بود تو مدرن وارفار ۳ :yes: :yes: :yes: :yes:

  • playdead1990 گفت:

    تو سری mw اکثر شخصیت ها فوق العاده بودن ولی ghost رو خیلی دوست داشتم چون با اینکه حضورش زیاد نبود ولی شخصیت پردازی خوبی داشت…ولی انصافا(کیت هرینگتون)تو اینفینیت وارفیر خیلی عالی شخصیت پردازی شده بود :rotfl: چهارتا کری خوند و ادعا کرد بعد زارت زدن کشتنش :laugh:

  • ببخشید
    مومنت، مومنت ، واقعا مومنت
    شما رزنوو رو فراموش کردید؟!!!!!!

  • Resident Evil گفت:

    واقعا Ghostنیست؟بره من بعد از soapبهترین شخصیت کل سری بود و بعد از اون پرایس
    بعد از مرگ Ghost تا یه هفته سراغ کالاف نرفتم
    بعد از مرگ soapکه کلا ۱هفته PCرو روشن نکردم

  • DanTe 1368 گفت:

    ممنون بابت نقد زیباتون. از حق نگذریم یکی از بهترین بازی های اول شخص call of هست وبازهم از حق نگذریم بازی با موس و کیبورد یه چیز دیگس . 😉

  • amir2gol گفت:

    شخصیت پردازی های سری modern warfare و black ops فوق العاده خوب بودن افول call of duty از نسخه ghost به بعد شروع شد و هر روز بدتر و بدتر شد هر چند advanced warfare کور سوی امیدی توی نا امیدی بود ولی بازم با استاندارد های call of duty خیلی فاصله داشت.

  • Sam Gideon گفت:

    یه زمانی همچین شخصیتایی داشت این بازی و شوتر اول شخص با نام کال آف دیوتی خلاصه میشد
    بسیار مقاله ی خاطره انگیزی بود
    فقط به نظرم دیوید میسون هم میتونست بین این شخصیتا قرار بگیره

  • black.flag گفت:

    Frank woods عالی بود
    کلا من با سری black ops خیلی بیشتر حال کردم البته به جز نسخه سوم

  • فرشاد گفت:

    دلم میخواد گریه کنم اعصابم بهم ریخت سوپ مک تاویش تا آخر عمر فراموشت نمیکنم همینطور گوست و روچ که با بی رحمی هرچه تموم به قتل رسیدن و در آخر کاپیتان پرایس سرسخت ترین آدم زنده در بازی های رایانه ای راستی آقای آریا مقدم یه انتقاد داشتم اول اینکه چرا شخصیت Victor Reznovv رو نذاشتید چون اونم توی ۲ قسمت از بازی های سری هستش یکی نسخه ۵ ام و یکی هم نسخه بلک اوپس و درباره تاریخ کاپیتان پرایس ایشون فقط از نسخه مدرن وارفار تو این سری نبودن بلکه از اولین نسخه این سری که اینفینیتی وارد ساخت در این سری بودن و حضور داشتن و همیشه برای من جای سوال بوده این قضیه بابا از جنگ جهانی تا جنگ های مدرن حداقل ۴۰ سال فاصله اس چرا این بشر پیر نمیشه و یه نظر شخصی دارم که باید مطرح کنم به نظرم اول اینکه کلا بازی های ساخت تری آرک و اسلج همر به درد لای جرز دیوار میخوره به غیر از نسخه ۳ ام کال که محشر به نظرم بهترین بازی ساخت تری آرک توی این سری همون نسخه ۳ ام هستش و فقط اینفینیتی وارد رو قبول دارم اونم تا نسخه مدرن وارفار ۲ زمانی که وینس زمپلا و جیسون وست حضور داشتن بعد رفتن خالقین این سری به نظرم این سری رو به افول رفت و دیگه نتونست خیلی در مقابل رقیب خودش یعنی بتلفیلد حرفی واسه گفتن داشته باشه ولی خوب به شدت به این نسخه جدید که قرار بیاد ایمان دارم چون اصن مهم نیست حتا گرافیکش پایین باشه یا هر ایراد دیگه داشته باشه همین که جنگ جهانی دومه برام بسه

    • ممنون که مطالعه کردید و نظر دادید.
      قطعا نه تنها شما بلکه خیلی های دیگه هم دوست داشتن رزنوف بین این اسامی باشه. شکی در محبوبیتش نیست ولی خب همونطور که ذکر شده ما نمیتونستیم بیایم همه ی سلیقه ها رو جا بدیم. شما میگین رزنوف، یکی گفت دیوید میسون و مثلا اگر ما وودز رو نمیزاشتیم قطعا یکی میومد میگفت وودز.
      به هر حال سلیقه ها متفاوته و نه تنها من، بلکه بقیه ی اعضای کادر تحریریه هم سعی میکنیم جوری بنویسیم که همه سلیقه ها رو به صورت نسبی شامل بشه.

  • FMR گفت:

    واقعا نمیدونم چرا با این که شخصیت پردازی خاصی حول محور GHOST توی MW2 صورت نگرفت اما خیلی با این شخصیت حال کردم!
    اگه من این لیست رو مینوشتم حتما یه جایی توی لیست براش خالی میکردم!
    مثلا مینوشتم ۷+۱ شخصیت برتر سری :rotfl:
    اخه بی شوخی چندتا شخصیت توی تاریخ هستند که بدون این که چیز خاصی ازشون بدونی عاشقش میشی!؟

  • چرا هیچکی به آقامون رزنوو توجه نمیکنه /:

  • bmbmbm گفت:

    واااای کالاف گوست… 😥 😥
    یکی از بهترین بازی های عمرمه… :heart:
    این بازی رو نتونستم بیشتر از یک بار تموم کنم چون نمی خواستم اخر بازی رو دوباره ببینم… 😥
    اون موقع اخر بازی داغونم کرد… 😥
    مقاله هاتون واقعا عالیه دستتون درد نکنه 🙂

  • Yoshimitso گفت:

    واقعا کلاف عالیه
    کی اون مرحله mw3 تو هواپیما رو یادش میاد برا من بهترین مرحله بود

  • به شخصه هیچی واسم مثل سه گانه ی مدرن وارفر نشد
    کاپتان پرایس-سوپ-سندمن-یوری-نیکولای-تراک و…
    همشون دوست داشتنی بودن

  • the last of us گفت:

    پرایس کجایی دقیاقا کجایی :reallypissed: :reallypissed:
    مقاله عالیی بود.هیچکی پرایس نمیشه :pray: :worship: :pray: :worship:

    اسپم:سه روز پیش بلک اوپس۳ رو روی ps4 گرفتم و همین امروز توم شد،میرم سر اصل مطلب ایننننن دیگه چه داسسسسسستتتاااانییییی بود 😮 ،هیچی نفهمیدم :beatup:

  • Hoower گفت:

    خیلی ممنون بابت مقاله
    ولی یه نکته جالب هست توی مرگ Soap
    این که زخمی که باعث مرگش میشه در واقع باز شدن بخیه های جای چاقوی ژنرال Shepherd هست

  • AAACE گفت:

    لحظه‌ای که شفرد برای همیشه منفور شد…
    یعنی اون لحظه اصلا فکرشو نمیکردی همچین اتفاقی بیفته
    فوق العاده بود اون صحنه…….. :yes: :yes: :yes: :inlove: :inlove: :inlove:

  • emad.trb گفت:

    Gaz هم میتونست در این لیست باشه…

  • MH Gamer گفت:

    ممنون بابت مقاله.چرا تاپ ۱۰اش نکردین؟؟؟
    جای Reznov هم بسیار خالیه هم توی جنگ جهانی بود هم توی دنیای مدرن…
    توهمات میسون هم ازش یه شخصیت بیادماندنی درست کرد…
    نمیدونم چرا تاپ ۱۰ اش نکردین این شخصیت ها هم میتونستن قرار بگیرن:Robuck(همون که توی نسخه پنجم بود و صداگذارش کیفر ساترلند بود عالی بود)،جان شپارد(پست فطرت)

    • مرسی بابت نظرتون
      شاید براتون جالب باشه ولی اگه فقط یک درصد سلیقه ی شخصی خودمو دخیل میکردم قطعا نفر اول منندز و نفر دوم شپرد بود. به هر حال ما اینجا سعی میکنیم همه سلیقه ها رو تا جایی که میتونیم جا بدیم. به همین خاطر اسامی ای که گفتید نبودن

      • MH Gamer گفت:

        آقا من رفتم هر لیستی از شخصیت های کال او دیوتی دیدم Reznov بین ۱تا۳ جایگاهش متغیر بود…
        تو همین پست هم چند نفر بهش اشاره کردن…
        واقعا این شخصیت محبوبه…
        ولی خب روباک و شپرد سلیقه من هست درست میگید.

  • kawaii ochinchin گفت:

    چرت ترین بازی جهان= call of duty
    بازی فقط کانتر اونم یک و شیشش

  • Hoower گفت:

    اسپم:دوستان کتر این افرادی که فایل بازی هارو دانلود میکنن روی pc و از اونجا به صورت psx میفرستن روی ps4 برای کنسول ضرر داره دیگه مگه نه؟
    شنیده بودم باعث تروجان میشه

  • Pilgrim گفت:

    به عنوان یک طرفدار قدیمی سری که از اولین نسخه تا آخرین نسخه افتخار همراهیش رو داشتم این مسئله که به رزنوف بزرگ اشاره نکردید و اسمی ازش نیومده خیلی برام مایه تعجبه!!!
    این شخصیت یکی از پرداخت شده ترین،تاثیرگذار ترین و مرموز ترین شخصیت های کل سری هستش که دیالوگ های بسیار غنی براش نوشته شده که خوشبختانه به صدای استاد گری اولدمن هم مزین شدن
    شخصیت بعدی سندمن هستش که برای من خیلی عزیزه و اشاره ای نکردید…البته محدودیت نویسنده رو درک میکنم اما انتظار داشتم قطعا رزنوف یکی از این ۷ تا باشه!

  • neiten گفت:

    همه اینا کاراکترا یه طرف
    این Frank Woods
    یه طرف
    وقتی می گفت فالو می
    عشق می کردم دنبالش برم.
    خیلی دوست داشتنی بود :rotfl:

  • babakfallah گفت:

    اسپم ببخشید اینا اینو میپرسم بتل من بالا نمیادهمش توسط پانک باستر کیک میشم الانم میگه بازی دیری باز است تو بتلاگ اصن نمیدونم باس چیکار کنم

  • Amir_MW4 گفت:

    شخصیت منفی فقط ماکاروف
    لامصب مخی بود
    دهنش سرویس یه تنه کل تیم پرایس رو منحل کرد
    ولی خب اخرش هم پرایس خوب کشتش از مشتاش معلوم بود بدجور حس انتقام داره
    تهشم راحت نشست و با آرامش سیگارشو کشید

  • Amir_MW4 گفت:

    من نمیفهمم چطور شد که شخصیت Sandman (رییس نیروهای دلتا توی mw3) بیشتر از بقیه دوست داشتم
    برای بقیه بودن در کنار کاپیتان پرایس افسانه ای ارامش داشت ولی برای من جنگیدن کنار Sandman
    مرگشم خیلی حماسی بود اینکه خودتو تیمتو فدا کنی و تا یه عده زنده بمونن
    کاشکی شخصیت Sandman هم توی این لیست بود چون اونم شخصیت خوبیه و طرفدارای خودشو داره
    فقط یه چیزی که خیلی عجیبه اینه که چرا توی مرحله نجات رییس جمهور که تهش Sandman و گروهش میمیرن شخصیت frost حضور نداشت؟

    • amir2020120 گفت:

      دقیقا سوال منم همینه و نمیدونم چرا دلم میخواد برم و از نویسنده بازی بپرسم ؟؟؟ نسخه mwرو خیلی بد تموم کردند…..مثلا میتونستند< بجای مرگ یوری و ساندمن و سواپ …. frostویا truk ویا پرایس بمیره گرچه مرگ پرایس هم دردناک میشد ولی خب سواپ بد بخت هم جون بود و میتونست راه پرایس رو ادامه بده

  • alisalar11 گفت:

    انصافا گیم codرو از همه بازی ها بیشتر دوست داشتم.مقاله هم بسیار زیبا بود.بخاطر همین گیم من دو هفته افسرده شدم.شخصیتghostهم بیشتر از همه دوست داشتم.شخصیتای که دوسشون داشتم به ترتیب اینان:ghost.cap price.yuri.alex mason.makarov.kamarov.roach.woods.raul.sand manو همچنین تمام نیرو هایtaksforce.sas force.اینقدر رو این بازی تعصب داشتم ینی جوری که botهای معمولی بازی هم می مردن من عصبانی میشدم.بهترین نوع تفنگ توی بازی به نظر من smgها وsniperها بودن مخصوصا گانm14رو زیاد دوس داشتم.هر سری از بازی میاد من رو هوا میزنمش/: راستی تو مقاله تون جای sand manخالیه):

  • alisalar11 گفت:

    راستی دوستان جای این شخصیتا خالیه؟ اینا:sandmanفرمانده دلتا فورس.gaz.rubockاگه اشتباه نکنم و همچنین رزنوو بزرگ خیلی funبود شخصیتش.یوری هم با فداکاری مرد یه جایی تو لیست براش میزاشتید): .باعث افتخارمه که سری کالاف رو از ۱تا۱۲بازی کردم.راستی انیفتی ورد جدیدا خیلی تو نخ گرافیک هست و شخصیت پردازی ها بد شده):اگه میدونید راهنمایی کنید چه بازی رو جایگزین codکنم حداقل تا زمانی که انیفتی ورد یه سری خوب و جدید شروع کنه(هر چند بازی جایگزین کالاف پیدا نمیشه).اگه من جای مدیر انیفتی ورد بودم یه سری شروع میکردم از کالاف که داستانش جوری باشه که همه این شخصیت هارو به هم مرتبط کنه|: ینی به زمان گذشته بره و نشون بده بعضی misionهارو که شخصیت ها باهم همکاری کردن و… .

  • ARDSZMINI گفت:

    حتی اگر الزایمر هم بگیرم کالاف از ذهنم پاک نمیشه
    mw بازی میکردم گوست مرد
    افسرده شدم هی شپردو نفرین میکردم
    خدارو شکر می کردم سوپ نمرد
    بعد mw3 خریدم تا ۱ سال عکس ماکاروف رو رو صفحه دارتم میزاشتم
    ————————————————————————————————
    اسپم:وقتی یوری بودیم باید پرایسو فالو می کردیم مرحله اخرم پرایس شدیم باید یوری رو فالو می کردیم XD

  • amir2020120 گفت:

    واقعا برای همگی کامنت ها بجز بعضی هاش متاسفم . من تمامی نسخه های مدرن وار فار و بلک اوپس رو بازی کردم……… موندم چطوری شما دلتونو به مندز و جنرال شفرد و اینا شخصیتا خوش کردین …… موندم شما ها چطوری شما sandman…وگروهش رو بزرگ نمیدونید ….. بابا دلتون برای sandman نمیسوزه…. راجب مرگ یوری و مک تاویش چی میگید …من وقتی مرگ sandman وگروهش و soap رو دیدم با گریه بازی رو ادامه میدادم … واقعا که sandman و soap یه شاه مرد بودند ……… فقط یه سوال دوستان در مرحله یکی به اخر همون مرحله معدن سنگ الماس شخصیت frost کجا یود؟؟؟؟؟

  • پین هد گفت:

    خودم کاپیتان پرایس و گوست رو بیشتر از بقیه کاراکترها دوست داشتم.

ندای وظیفه را بشنو… ندای قلبت را دنبال کن | ۷ شخصیت برتر سری Call of Duty - گیمفا
ندای وظیفه را بشنو… ندای قلبت را دنبال کن | ۷ شخصیت برتر سری Call of Duty - گیمفا