روزی روزگاری: نقاشی با خون! | نقد و بررسی Mortal Kombat: Shaolin Monks - گیمفا
روزی روزگاری: نقاشی با خون! | نقد و بررسی Mortal Kombat: Shaolin Monks - گیمفا
روزی روزگاری: نقاشی با خون! | نقد و بررسی Mortal Kombat: Shaolin Monks - گیمفا
روزی روزگاری: نقاشی با خون! | نقد و بررسی Mortal Kombat: Shaolin Monks - گیمفا

روزی روزگاری: نقاشی با خون! | نقد و بررسی Mortal Kombat: Shaolin Monks

حسین غزالی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
روزی روزگاری: نقاشی با خون! | نقد و بررسی Mortal Kombat: Shaolin Monks - گیمفا

در طول تاریخ بازی‌های ویدیویی، بازی‌هایی بوده‌اند که از گذشته‌های دور، دست در دستان این صنعت نهاده و با آن، سال به سال و نسل به نسل، پله‌های جلورفت را یکی‌یکی پشت سر گذاشتند. سری Mortal Kombat یکی از همین نوع بازی‌ها است. مجموعه‌ای که به نحوی یار دیرینۀ صنعت بازی‌های ویدیویی بوده و هنوز هم رفیق شفیق اوست. قطعاً ما هم خاطره‌های زیادی با این مجموعه داریم و لحظات شیرینی را کنار دوستان و خانواده با آن طی کردیم. از گذشته تا به امروز، این مجموعه به یکی از پرطرفدارترین‌ها در سبک خودش تبدیل شده و هواداران زیادی برای خودش دست و پا کرده است و با گذشت سال‌ها از اولین نسخه، هنوز هم نفس‌های این سری تازه هستند و روحشان را از دست نداده‌اند. حالا دیگر Mortal Kombat بالغ شده و پیشرفت‌های زیادی را به خود دیده است. اما بیایید به سال‌ها پیش برگردیم؛ زمانی که کنسول PS2 در نسل ششم پادشاهی می‌کرد و همۀ رقبایش را به بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن کنار زده بود. زمانی که استودیوی میدوِی، درست در سال ۲۰۰۵ میلادی بازی Mortal Kombat: Shaolin Monks را برای دو کنسول پلی استیشن ۲ و ایکس باکس منتشر کرد و «میدوی گیمز» نیز وظیفۀ انتشار آن را برعهده گرفت تا روحی تازه به این سری داده شود. با ما همراه باشید.

روزی روزگاری: نقاشی با خون! | نقد و بررسی Mortal Kombat: Shaolin Monks - گیمفا

وقتی به این تصویر نگاه می‌کنم، کوهی از خاطرات برایم زنده می شوند. مسیر پر پیچ و خمی که در این تصویر می‌بینید، به وضوح تداعی گر راه سختی است که دو شخصیت دوست‌داشتنی ما طی خواهند کرد.

مجموعۀ Mortal Kombat را همگی به خشونت زیاد و دیوانه‌وار همراه با گیم‌پلی سریع و خشن می‌شناسیم. به همین دلیل اگر از دست کسی ناراحت بودید می‌توانید او را به یک مبارزه دعوت کنید و مثل آب خوردن حسابی از خجالت او در بیایید. اینطور هم دل شما خنک می‌شود هم به شخص مقابل می‌فهمانید رئیس کیست؛ البته اگر همه چیز به خیر بگذرد! Mortal Kombat: Shaolin Monks داستان دو مبارزی را روایت می‌کند که با شجاعت تمام قصد دارند جلوی تصرف زمین را بگیرند. Shang Tsung به ناحق برای اهداف ناشایست خودش به زمین حمله کرده و هدفی بزرگ‌تر از ایجاد وحشت و سلطۀ ظالمانه بر دنیا ندارد و این شما هستید که باید وظیفۀ سنگین نجات دنیا را برعهده گرفته و به یک مبارزۀ تمام عیار بروید. Liu Kang و Kung Lao دو شخصیت مهم داستان هستند که قطعاً مسیر سختی را تجربه خواهند کرد؛ هرچند شما می‌توانید بعدها در نقش Scorpion و Sub Zero نیز به مبارزه بپردازید. «کونگ لائو» و «لیو کنگ» دو تن از شایسته‌ترین و برترین مبارزان تعلیم‌یافته توسط «ریدن» هستند و وظیفۀ آن‌ها، مقابله با «شنگ سونگ» است که قصد تسخیر دنیا را دارد. البته او تنها نیست و یارانی هم در این مسیر دارد. افرادی که قطعاً راه شما را به سادگی باز نخواهند گذاشت. بازی با شماره‌های قبل تفاوت‌های زیادی داشت و از سبک و گیم‌پلی جدیدی نیز بهره می‌برد. در واقع سری Mortal Kombat همیشه قصد داشته از یک فرمول همیشگی برای ساخت بازی‌های خود استفاده کند اما این بازی تفاوت‌های زیادی با دیگر نسخه‌های سری دارد. داستان مهم‌ترین بخش بازی است زیرا روایتی که ما از این بازی تجربه می‌کنیم، روایتی است به‌شدت جالب‌تر از قسمت‌های قبل. امروزه شاید داستان اصلاً بخش مهمی در این سری بازی‌ها نباشد اما اگر به این نسخه نگاهی بندازیم، متوجه خواهیم شد که ماجرا کاملاً متفاوت بوده. داستان این‌بار نقش قابل توجه و مهم‌تری را ایفا می‌کند و این مورد در کنار تغییر اساسی گیم‌پلی، باعث تفاوت می‌شود. تفاوتی که بسیار به چشم می‌آید.

روزی روزگاری: نقاشی با خون! | نقد و بررسی Mortal Kombat: Shaolin Monks - گیمفا

شنگ سونگ.. چه تکیۀ متکبرانه‌ای بر صندلی‌اش دارد.

او از بزرگ‌ترین دشمنان شما به‌حساب می‌آید و واقعاً هم کمی عصبانی است این شنگ سونگ. البته فراموش نکنیم او قرار است انواع بلاها را بر سر لیو کنگ و کونگ لائو بیاورد. از چشم‌هایش می‌شود این را خواند. او هر مبارزی را که در توان دارد به مقابله با این دو می‌فرستند و حاضر است برای رسیدن به هدفش دست به هر کاری بزند. شما در بازی با دشمنان زیادی روبه‌رو خواهید شد که هرکدام به نوبۀ خود قصد در تکه‌تکه کردن شما دارند. آن‌ها خطرناک، قدرتمند و بی‌رحم هستند و این را به یاد داشته باشید که هیچ‌کدام حتی ذره‌ای دل‌شان به حال شما نمی‌سوزد و همه قصد دارند به نحوی از خجالت شما دربیایند. دشمنانی که بارها در نسخه‌های قبل دیده‌ایم، این‌بار در روایتی سرسختانه شما را باری دیگر به چالش می‌کشند. وقتی صحبت‌ها و نظرات هرکدام از کاراکترها را می‌شنوید، به طراحی خوب و پایه‌ریزی آن‌ها پی می‌برید. هرچه که بیش‌تر جلو بروید، با شخصیت‌های متفاوتی روبه‌رو خواهید شد. البته داستان ایراداتی نیز دارد که می‌توان از آن‌ها چشم پوشی کرد. در اواخر بازی، اوضاع آن‌قدر عجیب می‌شود که حتی دو شخصیت بازی نمی‌دانند باید به یکدیگر اعتماد کنند یا خیر. شخصیت پردازی‌ها هم در سطح قابل‌قبولی ظاهر شده‌اند و در طول تجربۀ بازی، با برخی خصوصیات کاراکتر‌ها آشنا خواهید شد. داستان می‌توانست بهتر از این‌ها برخی شخصیت‌های بازی را به ما معرفی کند اما در مجموع می‌توان از این مورد صرف‌نظر کرد. در طول بازی مجموعاً با ۱۵ شخصیت روبه‌رو خواهید شد که بعضی‌ها را خیلی کم و به‌ندرت در بازی مشاهده می‌کنید؛ همۀ این اتفاقات هم البته به‌صورت کوآپ یا دونفره قابل تجربه هستند که یکی از مهم‌ترین نقاط قوت بازی به‌شمار می‌روند. در ابتدا بازیکنان فقط می‌توانند از بین دو شخصیت لیو کنگ و کونگ لائو انتخاب کنند اما پس از اتمام داستان بازی، کم‌کم دسترسی به شخصیت‌هایی مثل «اسکورپیون» و «ساب‌زیرو» نیز آزاد می‌شود.

روزی روزگاری: نقاشی با خون! | نقد و بررسی Mortal Kombat: Shaolin Monks - گیمفا

شائوکان، بزرگِ دشمن شما و قدرتمندترین آن‌ها است که قطعاٌ برای از بین بردنش، حداقل یک کنترلر باید فدا شود.

او را همه می‌شناسیم. از اولین نسخه‌های سری تا نسخۀ قبل از Mortal Kombat X، همیشه با همان سلاح معروفش در حال از بین بردن دشمنانش بوده و خلاصه همه لااقل یک‌بار از او ضربه خورده‌اند. مبارزه با شائوکان همیشه نفس‌گیر بوده است و در این بازی نیز شاهد همین مبارزۀ سخت و طاقت‌فرسا خواهیم بود. البته بیش‌تر مبارزات در این بازی نفس‌گیر هستند اما مبارزه با شائوکان سختی خاص خودش را دارد.

از ایستگاه داستان فاصله می‌گیریم و وارد گیم‌پلی می‌شویم که یکی از مهم‌ترین ارکان بازی‌های ویدیویی است: مبارزات و گیم‌پلی همیشه در این مجموعه نقش اساسی داشته‌اند و یا به‌عبارتی گیم‌پلی بازی‌های مجموعۀ مورتال کامبت همیشه سطح مناسبی از کیفیت را حفظ کرده است. گیم‌پلی موجود در این نسخه را هم می‌توان در حد بالایی ارزیابی کرد اما نقطۀ عطف موجود در این نسخه قطعاً حالت کوآپ در روند داستانی خواهد بود. اگر می‌خواهید بیش‌ترین اوقات خوش را در این بازی داشته باشید، بایستی که بازی را در حالت دونفره به اتمام برسانید. پیش‌برد بازی آن‌هم با هم‌کاری و حرکات ویژه‌ای که تنها برای این حالت درنظر گرفته شده‌اند، واقعاً فوق‌العاده است و به شما کمک شایانی خواهد کرد. «فیتالیتی» هم هنوز به قوت خود باقی است و انجام مجموعه‌ای از آن‌ها چه به‌صورت تک‌نفره و چه به‌صورت دونفره دل‌تان را از دست دشمنان خنک می‌کند. موردی که در بازی استفاده از آن نیز خالی از لطف نیست، انجام حرکاتی است که بر پایۀ همکاری میان لیو کانگ و کونگ‌ لائو صورت می‌گیرند. هرچند بازی راهنمایی خاصی برای این مورد به شما نمی‌دهد، اما بنده نیز فقط در طول تجربۀ بازی با این مورد آشنا شدم. حرکات شخصیت‌ها به‌هیچ وجه تکراری نمی‌شوند و هرکدام از آن‌ها سبکی متفاوت برای مبارزه و هم‌چنین فیتالیتی‌های مختلف دارند. فنون و حرکات ترکیبی مختلف نیز به این مورد کمک کرده تا از هر کاراکتر، تجربه‌ای کاملاً منحصربه‌فرد به‌وجود بیاید.

روزی روزگاری: نقاشی با خون! | نقد و بررسی Mortal Kombat: Shaolin Monks - گیمفا

یک مبارزۀ خوب دونفره.

البته مبارزه در بازی تنها با دستان خالی انجام نمی‌شود و در برخی مناطق بازی حتی سلاح‌هایی هم به شما داده می‌شود. در طول بازی ممکن است حتی از دشمنان برای باز شدن راه‌تان نیز استفاده کنید؛ خوشبختانه بازی طوری نیست که راه را برای شما به سادگی باز بگذارد. در بازی مواقعی می‌رسد که باید از ذهن‌تان کمک بگیرید و موانع را با استفاده از آن رد کنید. در واقع در رودخانۀ بازی چوب‌های زیادی هستند که مانع شنای شما خواهند شد. قرار نیست شما در بازی دائماً در حال مبارزه باشید. وجود موانع مختلف و مسیرهای متفاوت و بعضاً چالش‌برانگیز باعث می‌شود تا شما علاوه‌بر مبارزه، چالش‌های دیگری نیز داشته باشید. گاهی در بازی برای رسیدن به مکان خاصی باید به عقب بازگردید و یا به فعالیت‌های جداگانه بپردازید. مورد بسیار جالبی که در بازی قرار گرفته، توانایی ارتقای مهارت‌های مبارزان است. در طول بازی آیتم‌هایی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید توانایی‌های لیو کنگ و کونگ لائو را ارتقا دهید و به برخی مناطق بازی که تا پیش از آن قابل‌دسترسی نبودند دست پیدا کنید. البته سیستم ارتقای بازی تقریباً ضعیف عمل کرده و اصلا آنطور که باید نشده است. محیط‌های بازی هم به خوبی ساخته شده و دارای تنوع بسیارخوبی هستند. محیط‌های بازی اگرچه آن‌چنان بزرگ نیستند اما مکان‌هایی که می‌توانید در بازی به آن‌ها دسترسی داشته باشید فراوان هستند و یکی از نکات مثبت بازی به‌شمار می‌روند. اگر اهل گشت‌وگذار در بازی‌ها باشید حتماً از این مورد استقبال می‌کنید.

مبارزات شما در دنیای افسانه‌ای به‌همین سرعت تمام نمی‌شوند و پس از طی شدن روند داستانی و اصلی به‌علاوه تمام  مکان‌های قابل‌دسترسی، بخش‌های دیگری نیز در بازی وجود دارند که تجربۀ آنها واقعاً خالی از لطف نیست. حالتی به نام Versus mode در بازی وجود دارد که در آن به‌صورت دو کاراکتر از میان کاراکترهای تعیین‌شده می‌توانید با یکدیگر در نقشه‌های مختلف و آزاد به‌مبارزه بپردازید. البته این بخش نیز کاستی‌هایی داشته و ممکن است حتی حوصله‌سربر هم بشوند. کاراکترهای تعیین شده کم هستند و این‌مورد باعث می‌شود تا پس از چندین‌بار تجربه دیگر این بخش نیز خسته‌کننده به‌نظر برسد. سازندگان می‌توانستند شخصیت‌های بیش‌تری را در این بخش جای دهند تا بازی علاوه‌بر یک بخش داستانی مناسب، این حالت را به بهترین شکل ممکن عرضه کند.

روزی روزگاری: نقاشی با خون! | نقد و بررسی Mortal Kombat: Shaolin Monks - گیمفا

Shaolin Monks واقعاً در زمینۀ گرافیک ما را ناامید نخواهد کرد. بازی نسبت به رقیبان خوب عمل کرده و محیط‌های متفاوت، طراحی‌های زیبای محیط، انیمیشن‌های سینماتیک و عدم وجود مشکلات گرافیکی در زمان تجربه، همه‌وهمه باعث شده‌اند تا این بازی از لحاظ فنی مشکلات خیلی ناچیزی را با خودش به‌همراه داشته باشد.

روزی روزگاری: نقاشی با خون! | نقد و بررسی Mortal Kombat: Shaolin Monks - گیمفا

 

Mortal Kombat: Shaolin Monks درواقع با ترکیبی از اکشن و ماجراجویی، همراه با گیم‌پلی همیشگی مجموعه این‌بار با ساختاری متفاوت، موفق به ارائۀ محصولی شد که تاکنون هم در نوع خود از دیگر بازی‌های مشابه فاصله می‌گیرد. بازی اگرچه دارای ایرادات و کاستی‌هایی است اما این‌ها هرگز باعث نمی‌شدند که شما از خرید آن منصرف شوید. چراکه شما با یک Mortal Kombat متفاوت طرف هستید.

کاپیتان قیمت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

روزی روزگاری: نقاشی با خون! | نقد و بررسی Mortal Kombat: Shaolin Monks - گیمفا
روزی روزگاری: نقاشی با خون! | نقد و بررسی Mortal Kombat: Shaolin Monks - گیمفا
روزی روزگاری: نقاشی با خون! | نقد و بررسی Mortal Kombat: Shaolin Monks - گیمفا
روزی روزگاری: نقاشی با خون! | نقد و بررسی Mortal Kombat: Shaolin Monks - گیمفا
روزی روزگاری: نقاشی با خون! | نقد و بررسی Mortal Kombat: Shaolin Monks - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • تشکر می کنم از نویسنده ی عزیز
    متای این بازی،یکی از بی اعتبار ترین متا های تاریخ بازی های ویدئوییه!
    اکشنی که این بازی تو بخش co-op ارائه میده رو به شخصه تو عمرم توی هیچ عنوانی تجربه نکردم
    سرشار از هیجان و لحظات سخت و طاقت فرسا!
    باس های بازی که عالی بودن،ولی باس آخر بازی خیلی رو اعصاب بود
    یعنی اوج نامردی بود،اول با شانگ سونگ با همون دمیج هم باید با شائو کان می جنگیدیم که مبارزه ی بسیار سخت و نفسگیری بود و یادمه بار ها و بارها شکست خوردیم تا این که بالاخره تونستیم بازی رو تموم کنیم

    حسین غزالی
  • Last Of Us گفت:

    مرسی از مقاله آقای غزالی
    کمبت فقط کمبت سگا
    لامصب دیوانه وار بود
    نه ۴کی واقعی ای بود نه گرافیک بالایی
    ولی بازی های نینتندو ( میکرو ) و سگا اون زمان در کنار آتاری عالیییییییییییییییییییییییییییی بودن
    معمولا ۱جون یا ۳تا جون داشتی . نه چک پوینتی. نه سیوی. سختتتتتتتتتتت . با اون سن کم بازی میکردیم.
    یادش به خیر
    مثل الان نبود بازی رو روی هارد بزاری اصلا نمیری ( گیرز ۴ ) :pain: :pain: :pain: :pain: :pain:

  • این عنوان سراسر خاطره هست از شروع بازی و اون کات سین فوق العاده و رفتن به فاضلاب از مبارزه با باس های فوق العاده در طول مسیر از خاطرات co-op که چقدر صفا میداد و باس های اخر که قبل از مبارزه با shao kahn باید با kintaro (همون ۴ دست خودمون) مبارزه میکردی و بسیار هم سخت بود خلاصه که فوق العاده بود من به شخصه بسیار با این عنوان خاطره دارم :inlove:

  • واااااای چه خاطراتی دارم با این بازی

  • LordMercy گفت:

    ASUS مسابقات تکن میخواد برگذار کنه 😛

    تکن بازای عزیز، حریف میطلبیم
    همین پس زمینه ی سایت رو بخونید حله

  • ARMAN گفت:

    ممنون بابت نقد زیباتون
    راستش خوشحال شدم بعد یه مدت پست کمبت دیدم
    واقعا پر از خاطره بود این بازی
    شخصیت shang tsung هم واقعا عالی بود
    امیدوارم شاهد شخصیت های کلاسیک بازی تو نسخه های جدید ترش باشیم

  • Hossein E گفت:

    ای یادش بخیر چه دنیایی داشت خاطراتی ساخت واسمون بروسلی اون دوران یادمه زبان چیزی بارم نبود بچه بودم خب واسه کارکترا اسم میذاشتم همه بهش میگفتن بروسلی هنوزم میگن چه دورانی بود 😥

  • Liu kang گفت:

    :yes: بهترین مورتال کمبت بعد از آرماگدون برای من

  • ای بابا 😐 خسته شدیم دیگه آخه چقد مقاله باحال 😀 خسته نباشید جناب غزالی

  • واقعا بازیه زیباییه.کسانی که هنوز ps2 دارن و این بازیو تجربه نکردن حتما بازی کنن.

  • Pourya gamer گفت:

    این بازی مثل بازی گادهند که در اوج بازی های ویدویی روی کنسول افسانه ای پلی استیشن ۲ منتشر شدند در نوع خودشون بینطیر بودند، بازی هایی که دیگه هیچ وقت تکرار نشدند، بدن شک شاولین مانکس بهترین بازی کواپ ، چرا چونکه اصلا نیازی به اسپلیت اسکرین یا اینترنت برای کو اپ بازی کردنش لازم نبود، باس فایت های فوق العاده بینظیری داشت ، مخصوصا باس فایت اخر که با سه تا باس پشت سر هم با یک نوار خون باید شکست میدادی واقعا عذاب اور بود .
    بر خلاف بازی های امروزی که همه از دم شدن بازی های شوتینگ و بیشترشونم از قضا نیازمند اینترنتند، اون زمان پر بود از این جور بازی ها ، برای هر سبکی چندین چند بازی بود.افسوس که دیگه اون زمانا دیگه تکرار نمیشه، و همچنان بعضی از سبکا و بازی ها به فراموشی سپرده شده اند .

  • Prince Soheil گفت:

    وای یکی از بهترین های تاریخ واقعا فوق العاده گرافیکشم واسه اون موقع عالی بود هنوز باس فایتاش یادمه برای باز شدن اون دره اولی kitana Melina jade دومی reptile سومی Baraka چهارمی Goro و پنجی SCORPION که حیف و بعدش هم که به آخر بازی میرسی با shang sung kintaro و آخری shao Khan که بهتر بود قبل از فایت درست همونجا با کیتانا که توی زندان بود حرف میزدی و با Kano میجنگیدی که یک جون برای فایت با اونا میداد خلاصه واقعا یادش بخیر شاهکار بود امیدوارم ریمستر بشه

  • lord kasia گفت:

    واقعا کلی از خاطراتمون زنده شد چقد co-op این بازی لذت بخش بود
    چه باس فایت هایی داشت
    عجب فیتالتی های خفنی براش ساخته بودن یادمه اون دوران تو کلوپ این بازی و twisted metal پر طرفدار ترین بازی های دو نفره بودن

  • dr.0011 گفت:

    اخ اخ اخ خدا کنه نیدرلم نسخه دوم اینو بسازه
    خیلی I love این بازی رو

  • وای وای … بی نظیره شائولین مانکس بی نظیر. کنار آرماگدون و دسپشن بهترین کامبت های تاریخ از لحاظ داستانین. این از همشون بهتر. چقدر ساب زیرو و اسکورپیون فوق العاده گنجونده شده بودن تو داستان. اد بون با ساخت این بازی نشون داد بهترین بازی ساز مبارزه‌ای نیست و اگر بخواد اکشن ادونچر هم بسازه توش بهترین میشه. لذت اصلی این بازی وقتی بود که دو نفره بازی میکردی. چقدر هم باس فایت آخرش سخت بود هیچوقت یادم نمیره.

  • ممنون بابت نقد زیاد نمیام نظر بدم اما حیفم اومد نیام اینجا نظر بدم
    این بازی معنای واقعی خاطرس برام چقدر ۲ نفره بازی می کردم خیلی عالی بود اونایی که بازی نکردن حتما برن سراغش
    اینا بودن که ps2 رو بهترین کردن

  • Master 64 گفت:

    تنها قسمتی که noob و بچه بازی و کامنت ها ی احمقانه توش نیست قسمت روزی روزگاری هستش

  • RAZIEL گفت:

    ممنون بابت نقد زیباتون,
    یادش بخیر واقعا بازی زیبا و بی عیبی بود

  • Nightowl1373 گفت:

    لذت این بازی واقعا اکثرش به بخش دونفرش بود
    یادمه اون زمان رو ps2 پسرخالم بازی میکردیم با هم و چون مموری نداشت کنسولش هر روز تا بعد از اون باس فایت jade و mileena و kitana میرفتیم بعد میومدن میگفتن تلویزیون داغ کرده دوباره فردا از اول شروع میکردیم.آخرم که مموری گرفت تا غول آخرش رفتیم ولی نشد بکشیمش دیگه ول کردیم :laugh:
    یادش بخیر
    ممنون بابت مطلب.خاطراتم زنده شد

  • خدا کنه یه کمبت یا ایه اینجاستیک تو این سبک بدن خسته شدیم از بخش داستانی کوتاه که هی دارن تو این نسخه ها کشش میدن

  • Ice_Devil گفت:

    سلام دوستان
    بنده یه مشکلی داشتم اونم اینه که تو اکثر بازی ها
    سایه ها (مخصوصا سایه مو ها) خیلی جاها چشمک میزنند و کیفیت خوبی ندارند
    آخرین بازی هایی که باهاشو این مشکلو داشتم
    Ghost recon w
    Mafia 3
    Quatum break
    Mirror edge c
    سیستمم
    I7 7770
    Gtx 1070
    Ram 8 ddr4
    Manitor full hd
    و اینکه این مشکل سالهاست با سیستمای دیگمم رو اعصابم بوده واقعا
    چون سیستم بالاست و بازی رو آلترا میاد ولی سایه معمولا از نزدیک خراب میشه
    خواهشا افراد با تجربه کمک کنند
    متشکر

    • sarfaraz گفت:

      گرافیک را بیار پایین با رم ۸ رو اولترا معلومه ک چشمک میزنه

    • Last Of Us گفت:

      هم رمت خیلی پایینه
      باید حداقل ۱۶ باشه کنار همچین سیستمی
      و هم میگی سالهاست ممکنه ایراد از مانتیورت هم باشه ( منظورت رو دقیقا از چشمک نمیدونم )
      مانیتورت مدلش چیه؟
      رزولوشن؟
      هرتز؟
      ریسپانس تایمش؟
      نوع پنل؟
      مارکش؟ سامسونگه؟

      • Ice_Devil گفت:

        در اصل به خاطر کمبود بودجه یه رم کم خریدم تا بعدا جبرانش کنم
        با این قیمات رما نه دوماه بیش میتونستم بخرم نه الان = نجومی
        مانیتورم هم تازه خریدم با اینکه ارزون بود ولی برا گیم خوبه با سرعت بالاش
        http://lioncomputer.ir/product/9881/%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AA%D9%88%D8%B1+24+%D8%A7%DB%8C%D9%86%DA%86+%D8%A7%D9%84+%D8%AC%DB%8C+LG+24M47VQ-P/
        البته یه چیزم بگم موقع اجرای بازی و همون اولش تکسچرا یکم طول میکش تا لود شن
        و رمم هم کلا پر نمیشه حدودا شصت تا هفتاد درصدش پر میشه
        ولی این سایه ها خیلی رو اعصابن

  • davooodzz گفت:

    این بازی عالیه یکی از بهترین های عمر بالا ۱۰۰ بار تمومش کردم خداکنه نسخه دومش بیاد 😥 😥 :idk:

  • مورتال کمبات های Midway یه طمع دیگه می دادن :inlove: 😛
    خیلی دوست داشتم که Shaolin Monks رو بازی کنم اما فرصت نشد!! :pain:
    اگه میشه یادی کنید از اون نسخه که در نقش Subzero باید بازی می کردیم خیلی قشنگ بود!! ای کاش باز سازیش کننن :yes: 😉 😎

  • soheilDRAGON گفت:

    اخ اخ چه بازیه عالیه بود قشنگ ۱۲ باری تمومش کردم.حالت co-op چه حالی میداد با بهترین رفیقت میشستی بازی میکردی و دعوا سر اینکه کی کدوم سلاحو برداره یا کی زود تر بره به باس فیتالیتی بزنه خودش از نمکای بازی بود چه قدر رفیقمو اذیت کردم تو این بازی Kung Lao رو ور میداشتم فناش بهترو راحت تر بود و سریع تر باز میشد بعد که تموم کردیم من ساب ور داشتم اون تازه Kung Lao بازی کرد بعد دوباره تموم کردیم من اسکورپیون ور داشتم اون ساب زیرو ور داشت :laugh: ان مرحوم دیگر با من بازی co-op نکرد :-((

  • M.O.H.3.E.N گفت:

    چه جالب همین یه ماه پیش ایمیج ps2 شو دانلود و بازی کردم و صد بار به خودم لعنت فرستادم که زمانی که ps2 داشتم اینو تجربه نکردم بنظر من بد نیست بازیای قدیمی مثل بازیای ps2 رو بازی کرد چون بینشون بازی های شاهکار فراوونه و خیلی راحت میشه با شبه ساز اجراشون کرد

  • QUEEN 2017 گفت:

    HELL BLADE رو عشقه
    لینک دانلود http://opizo.com/OIGFRa

  • F-d گفت:

    جا داره یه خاطره بگم سر این بازی :
    منو دوستم اون زمان تو کلوپ(ساعتی ۴۰۰ تومن بود 😀 ) این بازی رو تا مرحله آخر که مبارزه با Shao Kahn بود رو کلا زیر ۵ ساعت رفته بودیم ولی مبارزه با Shao Kahn حدود ۲ هفته طول کشید اونم هر روز بعد ۲ ساعت بازی دسته رو مزاشتیم رو میز و میرفتیم تا فرداش
    یه روز مثل همیشه کلی باختیم و گفتیم بریم برای فردا که صاحب کلوپ حال نداشت کنسول رو خاموش کنه گفت یه بار دیگه برید (مجانی) بعد دستگاهو خاموش میکنم که از شانس بد اون 😀 تو این دست Shao Kahn رو شکست دادیم و کلی هم حال کردیم.

  • Arash گفت:

    سلام خیلی ممنونم بابت نقد زیباتون خیلی از خاطرات بچگیم دوباره زنده شدند واقعا بازی جذابی بود
    ولی دیگه باس آخر بازی خیلیییییی سخت بود من نابود شدم تا بالاخره تونستم باس آخرو بکشم
    نکته جالب بازی این بود که وقتی در مقابل باس ها شکست میخوردین اون ها هم روی شما فیتالیتی های مرگ باری پیاده میکردند که واقعا جذاب بودند
    اولین Mortal Kombat عمرم بود که واقعا هم تجربه لذت بخشی بود

  • MR-FRYE گفت:

    قشنگ ترین و جذاب ترین بازی که هیچ وقت فراموشش نمیکنم.داشتن مراحل متنوع،مپ ها،راز ها،یا خدا…
    مرحله اخرش که اول شنگسونگ بود بعد کینگ تایگر و بعو شاوکان که پتکشو میچرخوند،هییییچ وقت یادم نمیره اولین باری ک بردم،تک تک باس فایتاش یادمه،ی سری لگو قرمز هم داشت ک اگه اون هارو پیدا میکردی ادما ازاد میشد،تا کیتانا تونستم آزاد کنم ولی هیچ وقت نتونستم ریپتایلو ازاد کنم،هرچقدر ک بازی میکردی چیزای جدیدی کشف میکردی،هیچ وقت خاطرات رو که با داداشم ساعت ها بازی میکردیم یادم نمیره 😀 واقعا از شما ممنونم اقای حسین غزالی تمام خاطرات روزنده کردید :inlove:

  • GeraltOfRivia گفت:

    فقط میتونم بگم ، یادش بخیر …

  • hosseinbee گفت:

    اقا من و بچه محلام(امیر،علی،سامان،رمضون،فری عنکبوت) این بازیو دست جمعی تو ی سیو تونستیم ۹۸ درصد کنیم اون دو درصدم واس این بود که نمیدونستیم چطور باید reptile رو آزاد کنیم نصف بچگیمون صرف این شد که معمای قفل کارکتر رپتایل رو کشف کنیم کلا همیشه تو کفِش بودیم دیگه اصلا رویا شده بود برامون…یکی نیومد بهمون بگه بزنیم یوتیوب…خلاصه بعد سال ها یکی از اعضای تیممون به اسم امیر تونست بازش کنه این کرکترو اونم تو زمانی که ps4 تازه اومده بود میخام بگم چقد روش قفلی بودیم…یادش بخیر….از طرف بچه های شمیران نو کلوپ ابلفضل♥️♥️(حسین)

  • dani1372d گفت:

    یادش بخیر یادمه سوم راهنمای بودم میرفتم مدرسه لحظه شماری میکردم مدرسه تموم شه برم خونه اینو بازی کنم یادمه باس فایت های اخریش سه تا پشت سره هم بود دهنم سرویس شد تا ردش کردم اخ که چ حالی میدادانصافا هیچ کنسولی پلی ۲ نشد برا من بهترین روزای گیمریم رقم زد برام ممنون از سایته خوبتون

روزی روزگاری: نقاشی با خون! | نقد و بررسی Mortal Kombat: Shaolin Monks - گیمفا
روزی روزگاری: نقاشی با خون! | نقد و بررسی Mortal Kombat: Shaolin Monks - گیمفا