سازندگان بازی Overwatch از سیستم جدید مجازات رونمایی کردند - گیمفا
سازندگان بازی Overwatch از سیستم جدید مجازات رونمایی کردند - گیمفا
سازندگان بازی Overwatch از سیستم جدید مجازات رونمایی کردند - گیمفا
سازندگان بازی Overwatch از سیستم جدید مجازات رونمایی کردند - گیمفا

سازندگان بازی Overwatch از سیستم جدید مجازات رونمایی کردند

محمد امین باکرم
۱۲:۵۵ ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
سازندگان بازی Overwatch از سیستم جدید مجازات رونمایی کردند - گیمفا

عنوان Overwatch، ساخته‌ی شرکت Blizzard از زمان انتشار در ماه مه ۲۰۱۶، عملکرد خیره کننده‌ای را از خود به جا گذاشته است. با این حال، چند ماهی است که این بازی از مشکلات عدیده‌ای رنج می‌برد که از لذت تجربه‌ی این عنوان، کم کرده است. دلیل اکثر مشکلات به وجود آمده در این بازی را می‌توان به سیستم گزارش‌دهی ضعیف آن، نسبت داد. ضعف سیستم گزارش‌دهی باعث شده است تا علارغم گزارش بازیکنان درباره‌ی اسپم‌ها، بازیکنان غیرفعال و مزاحم‌ها، افراد خاطی با هیچگونه مجازاتی روبه‌رو نشوند و به راحتی به آزار و اذیت دیگران بپردازند.

مسابقات رقابتی (Competitive Play) یکی از مهم‌ترین بخش‌های Overwatch است که اصلا شرایط خوبی ندارد. دلیل این موضوع، حضور گریفرها (در بازی‌های آنلاین به افرادی گفته می‌شود که به عمد، سایر بازیکنان را عصبی می‌کنند تا لذت بازی را از آن‌ها بگیرند. معادل مزاحم)، AFKer ها ( مخفف “Away From Keyboard”. افرادی که برای مدتی قادر به استفاده از کنترلر یا موس و کیبورد نیستند) و Thrower ها (افرادی که در طول بازی در یک گوشه می‌مانند و حرکتی نمی‌کنند تا بازی دیگران را خراب کنند) در بخش رقابتی بازی است؛ افرادی که به راحتی قوانین بازی را زیر پا می‌گذارند و کسی هم نمی‌تواند با آن‌ها برخورد کند.

حالا و بعد از گذشت مدتی، سازندگان به نارضایتی بازیکنان پاسخ داده‌اند. Lylirra، مدیر بخش ارتباطات شرکت بلیزارد، به اصلاحاتی اشاره کرده است که به سرعت تغییرات مثبتی را در بازی ایجاد کرده‌اند.

ما معتقدیم که سیستم گزارش‌دهی بازیکنان و سیستم مجازات از مهم‌ترین بخش‌های بازی Overwatch هستند و این دو، چیزهایی هستند که گروه سازنده‌ی بازی، قصد سرمایه‌گذاری و بهبود آن‌ها در طول سال جاری را دارد. برای انجام این کار، قصد داریم تا جریمه‌ی افرادی را که در طول بازی، رفتار بدی داشته‌اند، افزایش دهیم. هر کسی که در بازی Overwatch اقدام به توهین کردن، غیرفعال بودن به مدت طولانی و آزار و اذیت دیگران کند، با مجازات روبه‌رو خواهد شد. اگر با چنین بازیکنانی روبه‌رو شدید، به ما گزارش دهید. این افراد با مجازات‌هایی چون غیرفعال شدن حساب، تعلیق و حتی بن شدن حساب کاربری مواجه خواهند شد.

یکی از مواردی که سیستم مجازات جدید شامل آن می‌شود، در نظر گرفتن سابقه‌ی بازیکنان است. برای مثال اگر بازیکنی به مدت یک روز، بن شده باشد و بعد از اتمام جریمه‌اش دوباره همان رفتار بد را از خود بروز دهد، مدت زمان بن شدنش، افزایش می‌یابد.

یکی از نگرانی‌هایی که درمورد سیستم گزارش‌دهی وجود دارد، این است که امکان دارد عده‌ای از این سیستم، سوء استفاده کنند و به ارسال گزارش‌های دروغین بپردازند. شرکت بلیزارد برای رفع این نگرانی‌ها اعلام کرده است: « جریمه‌ها تنها برای گزارش‌های تایید شده، اعمال خواهند شد». با این تفاسیر به نظر می‌رسد که مسئولان بلیزارد، کورکورانه به گزارشات بازیکنان پاسخ نخواهند داد و تحقیقاتی را در این باره به عمل خواهند آورد.

همانطور که احتمالا باخبر هستید، به تازگی بازی Overwatch بروزرسانی جدیدی را برای ماه جولای دریافت کرده است. برای مشاهده‌ی موارد این بروزرسانی، به این لینک، مراجعه کنید، اما مهم‌ترین خبری که در این چند وقت اخیر از این بازی منتشر شده است، مربوط به اعلام تاریخ انتشار نسخه‌ی فیزیکی Overwatch: Game of the Year Edition می‌شود که دقیقا یک روز بعد از ورود Doomfist به سرورهای اصلی بازی، منتشر خواهد شد (فردا). این نسخه از بازی، شامل تعدادی اسکین (Skin) برای شخصیت‌های مختلف و موارد دیگر می‌شود.

عنوان Overwatch در تاریخ ۲۴ مه سال ۲۰۱۶ به انتشار رسیده است و از آن به عنوان یکی از موفق‌ترین بازی‌های آنلاین چند سال اخیر، نام برده می‌شود. این بازی هم‌اکنون برروی سه پلتفرم پلی‌استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سازندگان بازی Overwatch از سیستم جدید مجازات رونمایی کردند - گیمفا
سازندگان بازی Overwatch از سیستم جدید مجازات رونمایی کردند - گیمفا
سازندگان بازی Overwatch از سیستم جدید مجازات رونمایی کردند - گیمفا
سازندگان بازی Overwatch از سیستم جدید مجازات رونمایی کردند - گیمفا
سازندگان بازی Overwatch از سیستم جدید مجازات رونمایی کردند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • این بازی با فریم ۹۰ و رزولوشن ۴k طعم دیگه ای داره

  • Mr Hill93 گفت:

    سیستم مجازات تو سرت بخوره اکانتش بن بشه با ی اکانت دیگه میاد کاره خودش و میکنه و این سیستم گزارش هم فک کنم فقط برای پی سی باشه
    به حدی که toxicity و نوب پر شده که دیگه این بازی از چشمم افتاد فقط منتظر lawbreakers ام امیدوارم حداقل نوب تو این بازی پیدا نشه تو همون اورواچ بمونن

    • desprigoten گفت:

      عزیز دلم. مگه چت رومه که بن شه با یه اکانت دیگه میاد. بازی آنلاین اورجیناله. طرف وقتی بازیش رو اکانت پلی استیشن یا اکس باکس با استیمشه، بن بشه با ی اکانت دیگه وقتی بازی رو اکانت جدیدش نیست چجوری میتونه بازی کنه؟؟ مگرینه علاوه بر مشکل روانی پول زیاد داشته باشه که برای هر اکانت مجددا ۶۰ دلار پول بده.

    • aet گفت:

      اقا دوتا ۲ رو نگو.
      اصلا نگو!
      تو بازی قبلی یه نفر بود که فقط پول جمع میکرد برای خرید courier و اونو میداد به دشمن!
      مکان ما رو به دشمن میگفت! gem میخرید و میرفت تو مقر دشمن مینداختش رو زمین. اونم تو بازی rated. مساله به حدی بود که افراد دشمن هم اون رو report کردند!
      جامعه دوتا یه چیز دیگس. فاجعس. بیشترین تنبیهی که شما میتونی بکنی اینه که هر هفته ۳ تا ریپورت داری که اگه مصرفشون کنی تا یک هفته هیچ کاری نمیتونی بکنی. و اگه یه نفر به اندازه کافی ریپورت بشه فقط باید ۵ تا مسابقه single draft رو ببره و بعد میشه مثل روز اول.
      دوتا خیلی بازی خوبیه ولی فقط وقتی که ۱۰ عدد دوست و اشنا داشته باشی. وگرنه بازی با افراد شانسی گریه ادم رو درمیاره.
      خدایا خودت افراد نوب و مریض را از جامعه حذف بفرما

      • beyond2soul گفت:

        :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
        حاجی عجب خاطره ای برام زنده کردی
        یادش به خیر خیلی سال پیش تو گیم نت میزدیم جای دوستان خالی.
        بعد وقتی رفیق جون جونیم رو مخ میرفت میرفتم همین کارو میکردم
        جم میخریدم میدادم دشمن.
        اونم سنش بالا بود خیلی بازی اینا وارد نبود یا ک… تاریک برمیداشت
        یا اون اساسین آبیه که غیب هستش با ۶
        :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
        دمت گرم عجب خاطره ای زنده کردی
        البته گاهی شده تو بازی های آنلاین مثلا همین بازی ترول کردم ولی بردیم =))
        قرار باشه ببری میبری

    • spirits گفت:

      چنین چیزی تو همه بازیها هست.اصلا قصد دفاع ندارم فقط میخوام فقط منحصر به این بازی نیست.هر چی پلیر بیشتر باشه ترول و نوب هم بیشتره.برای مثال تو همین بتل ۱ سر بازی از ۳۲ نفر یک نفر medic ورنمیداره و هرکس دنبال کار خودشه.

  • beyond2soul گفت:

    من تو فروم این بازی چندین بار پیشنهاد دادم
    گوش نکردن
    تو بازی league of legends که ۴ ، ۵ برابر بازی های آنلاین دیگه مثل دوتا ۲ کانتر و … بازیکن داره.
    اگر شما بازی رو لفت بدی
    وقتی میخوای بری تو بازی یک تایمر میاد ۵ دقیقه باید وایسی
    اگر این کار رو تکرار کنی
    به ۱۵ دقیقه تا ۲۰ دقیقه افزایش پیدا میکنه
    نکته مهم این مجازات این هستش که ۵ بازی اینطوری میشه
    و شما نمیتونی ۲۰ دقیقه رو کنسل کنی و مثلا از بازی بری بیرون و دوباره بیای
    باید بشینی ۲۰ دقیقه رو تماشا کنی حالت جا بیاد
    ولی علتی که اورواچ این سیتسم رو پیاده نکرده این هستش که تعداد بازی کن هاش مثل لول زیاد نیست و اگر بخواد این طرح رو پیاده کنه کم میاره سروراش از بی بازیکنی
    در مورد فوش هم لول یک سیستم داشت شما مثلا ۱۰ تا بازی فکر کنم یا بیشتر نمیتونستی چت کنی
    فقط ۵بار میتونستی تو بازی چت کنی
    تازه اگر زیاد تکرار میشد. آیدیت ۱ماه کلا بن میشد و ۱ماه کلا نمیتونستی باهاش بیای بازی کنی
    بعد از ۲ یا ۳ بار هم کلا آیدیت برای هیمشه بن میکرد. حالا کلی هم پول اسکین فلان دادی. برای خودم اتفاق افتاد و اسکین هام ارزش ۴۰۰ یا ۵۰۰ هزار تومانی داشت که اکانت بن شد
    اونم نه به خاطر فوش دادن. تو بازی چت زیاد میکردم. سعی میکردم لیدری کنم تیم رو جمع کنم. ولی همیشه یک سری ترول هستند و مسخره بازی میکنند. شما هم تو بازی مثلا ۲۰ یا ۳۰ تا چت داشته باشی این وربال ابوس حساب میشه و فلیمر هستی. یادش به خیر چقدر سر این بازی جوش کردم.
    اونم فقط با خودی ها
    تو اورواچ یک اشتباهیی که کردن کلا چت رو بستن و شما نمیتونی به هم تیمیت بگی پشت سرتون دشمن هستش
    حالا ببینیم سیستم جدید چطور میشه
    در کل زور باید بالای سر این بچه مچه ها تو بازی باشه تا ترول نکنند یا لیو ندن

    • spirits گفت:

      نابغه شما که بازی رو بازی نکردی چرا الکی حرف‌ میزنی.تو بازی یه سیستم هست که اگه چندبار لفت بدی تو copm برای ده دقیقه از بازی کردن ممنوعت میکنه و اخطار suspended میده.اگرم بیشتر اینکار رو بکنی واسه یه سیزن محرومت میکنه علاوه بر این که از sr هم کم میکنه.بعدشم خیلیا هستن مثه ما ایرانیا پهنای باند اینترنت خیلی قوی نیست و قطعی دارن.خب بالاخره باید هوای همه رو داشته باشن.من نمیگم بازی تو قسمت کامپ مشکل نداره اتفاقا داره ولی تو همه بازی های آنلاین پرطرفدار چنین مشکلی هست.هر چی بازیکن بیشتر باشه نوب هم بیشتره.بعد شما که میگی من اینو بازی کردم انقد نمیفهمی که وقتی دشمن یه دفعه از پشتت ظاهر میشه اتوماتیک وار یکی از هیرو بهت اخطار میده پشتت یکی هست بعدشم انقد سرعت بازی زیاده که وسط بازی نمیتونی چت کنی دخلتو میارن مگر اینکه یجا پناه بگیری.من خودمم انتقاداتی دارم و برام مشکل پیش اومده طوری که طرف اکانتمو دزدیده بود و بهم ضرر زد جوری که با مکاتبه هم نتونستم برگردونم در صورتی که همین اتفاق تو استیم افتاد ولی اکانتو سری برگردوند.انتقاد بجاش خوبه نه چرت وپرت.

      • beyond2soul گفت:

        دوباره یک ماکرو فن اومد چرت و پرت گفت
        من این بازی رو ۲ هفته قبل از سیزن ۳ خریدم و تا سیزن ۳ بازی میکردم که به لطف خدا پلات شدم
        بعد از سیزن ۳ یک مدت بازی نکردم و آخرین بازی که بازی کردم ۲هفته پیش حدودا فکر کنم بود که اونم مدی که ۶ به ۶ تیم دس مچ هستش بازی کردم و رنک بازی نمیکنم دیگه
        تو از جای دیگه پری چرا الکی میای میگی بازی نکردم؟
        پروفسور

      • beyond2soul گفت:

        راستی در مورد چت
        من جتم خیلی سریع خواستی بیا تلگرام نشونت بدم
        در مورد از پشت سر هم بستگی به فاصله داره. یارو وقتی دوره تو اون همه صدای تیر فلان این حرفها خیلی ها نوبن توجه نمیکنند
        اون مثال بود
        من لیدری میکنم تو بازی معمولا

  • ASSADullah گفت:

    اگر با چنین بازیکنانی روبه‌رو شدید، به ما گزارش دهید. این افراد با مجازات‌هایی چون غیرفعال شدن حساب، تعلیق و حتی بن شدن حساب کاربری مواجه خواهند شد. 😯

    با این اوصاف ماها ایرانیا که اینترنت مزخرفی داریم نباید بازی کنیم…چرا چون وقتی نت قطع بشه…بعد اون حلال زاده ما رو که میبینه لفت دادیم . از بدشانسی ما میره خبر میده به شرکت……. :-X :-X :sweat:

    • LIGHTNING گفت:

      سلام
      اره والا انقد رو اعصابه این پینگ بالا و اینجور چیزا :dazed:

      • beyond2soul گفت:

        سلام
        کدوم شهری؟
        صبا پینگش عالیه
        خودم به خدا برای خونه های وب دارم
        ولی قدیم نزدیک ۱۰ سال فکر میکنم مشتری صبا بودم
        البته گاهی قطعی داره ماشالا ولی در کل از نظر پینگ بهترینه
        ولی اگر ترافیک بیشتر میخوای های وب
        البته فعلا که انگار میخوان ترافیک رو بردارن

        • alibert گفت:

          اخه پینگ عالی ینی چی؟من تو تهران بعد انتخابات از شاتل پینگ زیر ۱۵۰ نگرفتم.هیرو هایی مثل گنجی و تریسر یبا پینگ بالا صد اصلا نمیشه تو رنک بالا بازی کرد.

          • beyond2soul گفت:

            من میگم صبا
            تو میگی شاتل؟
            صبا پینگ ۴٫۲٫۲٫۴
            و ۸٫۸٫۸٫۸ رو به شما ۱۰۰ یا ۹۷ چیزی میده
            که تو بازی های آنلاین هم شما تاخیر نخواهی داشت
            ولی خودم خونه های وب گرفتم ( به خاطر مصرف بالای بازی کانتر ساعتی ۱۵۰ مگ )
            که ۱۵۰ میده و نیم ثانیه تا ۱ ثانیه تاخیر داره

            بستگی به شهر و منطقه مخابراتی خونه شما هم داره
            و همینطور نویز

  • pcfanboy گفت:

    صبح تا شب اینو بازی میکنم بابام اجازه نمیده چیز دیگه ای بازی کنم چون برا سنم مناسب نیست ولی میگه دوتا و کلش و اورواچ برات مناسبن چون به سنت میخورن :-((
    ولی من دلم میخواد بازی بزرگ سالانه مثل TLOU و GOW بازی کنم :-((

  • @ri@ گفت:

    این خبر سیستم مجازات جدید برای من خیلی خبر خوبیه
    چون امروزا یا نوب بازی در میارن یا به طریقی کرم میریزن مثلا سیمترا میشن و تلپورت رو نزدیک پرتگاه میزارن و بقیشو خودتون میدونین

  • @ri@ گفت:

    می خوام یه سوال بکنم
    شاید بنظرتون مسخره باشه ولی چطوری میشه از بن خارج شد تو اورواچ ☹
    سی روزه که تو سیزن پنج بنم

سازندگان بازی Overwatch از سیستم جدید مجازات رونمایی کردند - گیمفا