تحلیل فنی | بازی DiRT 4 برروی کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی - گیمفا
تحلیل فنی | بازی DiRT 4 برروی کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی - گیمفا
تحلیل فنی | بازی DiRT 4 برروی کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی - گیمفا
تحلیل فنی | بازی DiRT 4 برروی کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی - گیمفا

تحلیل فنی | بازی DiRT 4 برروی کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی

اشکان عالی خانی
۰۶:۲۲ ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
تحلیل فنی | بازی DiRT 4 برروی کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی - گیمفا

مقایسه فنی و گرافیکی بازی‌های مختلف برروی پلتفرم های گوناگون، همیشه جذابیت خاصی برای بازی‌بازان دارد. دیدن عملکرد بازی ها و چگونگی اجرای آن ها برروی پلتفرم های مختلف، نه تنها باعث می‌شود تا جزئیات منحصر به فردی را کشف کنیم، بلکه می‌توانیم با آگاهی فنی بیشتری به تجربه بازی مورد نظر بپردازیم. با قسمتی جدید از سری تحلیل فنی با گیمفا همراه باشید.

سری بازی‌های DiRT که زیر مجموعه ای از سری محبوب و نام آشنای Colin McRae Rally محسوب می‌شوند، همیشه در نزد بازی‌بازان و طرفداران سبک اتوموبیلرانی محبوبیت بسیاری داشته‌اند. این محبوبیت با عرضه عنوان DiRT 3 در سال ۲۰۱۱ به اوج خود رسید و فکر می‌کنم با من هم نظر باشید که قسمت سوم این سری را می‌توان به عنوان بهترین نسخه در نظر گرفت.

پس از عرضه DiRT Rally در سال گذشته که تجربه نسبتا خوبی را از رالی های صحرایی در دسترس بازی‌بازان قرار می‌داد، DiRT 4 مدتی پیش منتشر شد تا انتظار هواداران این سری را به اتمام برساند و همچنین انتظارات بسیاری که از آن می‌رفت را برآورده کرد.

وارد بحث های گیم‌پلی و موارد دیگر نمی‌شویم و به بررسی فنی و گرافیکی بازی DiRT 4 می‌پردازیم. قسمت چهارم از این سری نیز با همان موتور همیشگی شرکت Codemasters ساخته شده؛ موتور بسیار خوب و کارآمدی که برای ساخت بازی های اتوموبیلرانی طراحی شده و کار را برای طراحان کدمسترز راحت می‌کند. کدمسترز همیشه توانسته با این موتور در بازی‌های خود، عملکرد بسیار خوبی را برروی پلتفرم های گوناگون به جای بگذارد.

DiRT 4 برروی پلتفرم های پلی‌استیشن ۴ / پلی‌استیشن ۴ پرو، ایکس‌باکس وان و رایانه های شخصی منتشر شده است و باید بگوییم برروی همه این پلتفرم ها عملکرد فنی بسیار خوب و مطمئنی دارد و با نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه اجرا می‌شود. ابتدا به سراغ نسخه های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان می‌رویم. این دو نسخه به طرز شگفت انگیزی شبیه به یکدیگرند و بسیار یکسان هستند و هر دوی آن ها از یک فناوری رزولوشن داینامیک بهره می‌برند تا در مواقع شلوغ و پر فشار، کمی از رزولوشن ۱۰۸۰p بکاهد. درست است که به طور کلی و با توجه به جزئیات، می‌توان گفت بازی روی پلی‌استیشن ۴ از کیفیت بصری بهتری برخوردار است اما نمی‌توان انکار کرد که نورپردازی ها در نسخه وان زیباتر هستند.

اما بحث نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو که به میان می‌آید، همه چیز رنگ و بوی تغییر و بهبود به خود می‌گیرد. کدمسترز رزولوشن تصویر DiRT 4 را روی پرو تغییری نداده است (Native 1080p) اما در آن سمت می‌بینیم که موارد بسیار مانند Anti-Aliasing، مولتی سمپلینگ، کیفیت سایه‌ها، جزئیات، بازتاب نور و … در نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو بهبود داشته اند و اگر بازی را روی تلویزیون‌های ۴۰ اینچ به بالا (۴K بودن یا نبودن آن تاثیری ایجاد نمی‌کند زیرا بازی در هر صورت خروجی رزولوشن ۱۰۸۰p ارایه می‌دهد) تجربه کنید، به خوبی متوجه بهبود های بصری خواهید شد و لذت خواهید برد.

پس از مقایسه گرافیکی بازی، بیایید کمی درباره مسائل فنی و نرخ فریم DiRT 4 برروی پلتفرم های مختلف صحبت کنیم. کدمسترز همیشه برروی نرخ فریم و نرم و بهینه اجرا شدن بازی‌هایش برروی همه پلتفرم ها حساس و دقیق بوده است؛ این موضوع درباره DiRT 4 نیز صدق می‌کند و نرخ فریم ثابت ۶۰ بر ثانیه هدف قرار داده شده است. اما وقتی بازی را کالبد شکافی می‌کنیم، متوجه افت فریم در نسخه های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان می‌شویم. در مراحل رالی بازی (بخش اول)، نرخ فریم در ۹۹ درصد مواقع روی ۶۰ قفل است اما مواقعی نایاب نیز وجود دارند که نرخ فریم نسخه وان به ۵۶ فریم بر ثانیه می‌رسد.

تحلیل فنی | بازی DiRT 4 برروی کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی - گیمفا

مسابقات رالی حرفه‌ای در بازی برروی همه پلتفرم ها تجربه بی نقصی را فراهم می‌سازد و افت فریم‌ اصلا قابل لمس نیست.

تا اینجا همه چیز خوب است و به هیچ وجه تاثیری برروی تجربه بازی‌باز گذاشته نمی‌شود اما موضوع زمانی جدی می‌شود که به مسابقات Landrush برویم و با گرد و خاک بسیار و اتوموبیل‌های پر تعداد رقیب مواجه شویم. ثابت ماندن نرخ فریم در این مراحل در نسخه های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان بسیار سخت است و باید انتظار افت ۱۰ فریمی را در بازی داشته باشید اما این در حالی است که نسخه پلی‌استیشن ۴ خیلی خوب و مطمئن ظاهر می‌شود و نرخ فریم بازی لحظه ای از ۶۰، پایین تر نمی‌آید. در کنار مسائل بصری، این نکته نرخ فریم می‌تواند شایستگی های جدید ترین کنسول سونی در اجرای DiRT 4 را به خوبی نشان دهد.

تحلیل فنی | بازی DiRT 4 برروی کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی - گیمفا

مسابقات رالی Landrush که با دود و رقبای بسیار همراه است و کار را برای ارایه نرخ فریم ثابت کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان سخت می‌کند؛ اما این موضوع در پلی‌استیشن ۴ پرو اصلا دیده نمی‌شود.

مورد دیگری که در کنسول ها بررسی می‌شود، ۳۰ فریم بودن بازی در حالت Replay است. تحلیلگر دیجیتال فاندری توضیح می‌دهد که این کاهش نرخ فریم تنها برای جذاب تر شدن و سینمایی تر شدن ویدیوی شما نیست بلکه کنسول ها قدرت کافی را برای به تصویر کشیدن آن ها به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه ثابت نداشته‌اند (به دلیل نما های متفاوت و چالش برانگیز تر در این حالت).

به سراغ نسخه نهایی و نا محدود DiRT 4، یعنی نسخه رایانه های شخصی می‌رویم. با داشتن یک سیستم خوب و قوی، می‌توانید تجربه فوق‌العاده ای را از نظر فنی داشته باشید و با تنظیمت گرافیکی حرفه‌ای بازی، همه چیز را کنترل کنید. نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو را که با نسخه نهایی (Ultra) رایانه های شخصی مقایسه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که همه چیز در بازی، چند سطح به بالاتر می‌رود و پیشرفت می‌کند که یکی از مهم ترین‌ آن‌ها، کیفیت بافت‌ سطوح مختلف است.

تحلیل فنی | بازی DiRT 4 برروی کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی - گیمفا

تنظیمات گرافیکی حرفه ای و مفصل بازی برروی رایانه های شخصی.

شما می‌توانید برای بررسی دقیق و موشکافانه و البته شخصی عملکرد بازی DiRT 4 برروی پلتفرم های مختلف، ویدیوی تحلیلی زیر را تماشا و دانلود نمایید:

دانلود ویدیو با رزولوشن ۱۰۸۰p

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تحلیل فنی | بازی DiRT 4 برروی کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی - گیمفا
تحلیل فنی | بازی DiRT 4 برروی کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی - گیمفا
تحلیل فنی | بازی DiRT 4 برروی کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی - گیمفا
تحلیل فنی | بازی DiRT 4 برروی کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی - گیمفا
تحلیل فنی | بازی DiRT 4 برروی کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • DFSHINNOK7 گفت:

    با تشکر از آقای عالی خانی

    دوستان برای حمایت از Digital Foundry سعی کنید این ویدیو (و دیگر ویدیوهای دیجیتال فاندری) رو در یوتوب لایک کنید و کانالشون رو هم دنبال کنید چون واقعا زحمت میکشن، کالبد شکافی بازیها که میگن صحت داره.
    .
    یکی از راه های درآمدشون همین بازدیدها و لایک هاست و صنعت گیم به این چهار نفر (و افراد مشابه) واقعا نیاز داره.
    پس بیایید حمایت کنیم.

    • beyond2soul گفت:

      البته دیجیتال فاندری متاسفانه کمی دروغگو و پول پرست هستند
      مثلا من دیدم اومده بازی متال گیر فانتوم پین رو روی پلی ۴ و وان مقایسه کرده
      و عکس هایی که گذاشته که اگر یکی انلگیسی بلد نباشه فکر میکنه بازی روی وان بهتر اجرا شده
      در صورتی که شما اگر ویدئوی همون دیجیتال فاندری رو ببینی
      غیر از ۲تا صحنه ( یکی سیلیل های گاز و یکی اون پرستاره ) بقیه صحنه ها به شدت گرافیک روی پلی ۴ بهتره
      و یا اومد یک کفشدوزکی رو گذاشت و گفت ببینید
      ۴کی که میشه پاهای این کفشدوزک خار درمیاره ولی تو فول اچ دی پیدا نیستند و اصلا نیستند
      این برای منی که یک عمره دارم تری دی کار میکنم و آموزش میبینم قابل قبول نیستش و میدونم داره دروغ میگه
      حالا پول گرفته؟ یا حالیش نیست. یکی ازاین ۲حالته
      حالا شما ممکنه این حرف من خیلی خوشت نیاد و با تعصب ازش دفاع کنی
      ولی من چیزی رو که دارم میبینم میگم
      موفق باشی

    • ALIThelastofus گفت:

      من دارم روی ps4 این بازی رو تجربه میکنم ولی گرافیکش در مقایسه با حتی پروجکت کارز یک و درایوکلاپ و فورزا هیچ حرفی برای گفتن نداره راستی دوستان عزیز pc گیمر که میگند شوتر با موس و کیبورد بهتره و راحت تره در مقابل تو سبک ریسینگ و مبارزه ای و هواپیمایی دسته بهتر و راحت تره اصلا به شخصه اگر لرزش دسته یا همون ویبره نباشه حتی توی همون شوتر هم بازی هیچ حسی نمیده یعنی احساس نمیکنی تیر اندازی میکنی یا تیر میخری حالا بعضی pc گیمرها ها میپرسند خوب دسته به pc وصل کن ولی در جواب همه ی بازیهای pc مخصوصا شوتر رو نمیشه با دسته بازی کنی فقط با موس و کیبورد میشه منم موس و کیبورد دوست ندارم

      • behnam_pc gamer گفت:

        اخه الان بگم ا.وش.کولی ناراحت می شی :-((
        تو pc هم می توان از ماوس و کیبورد استفاده کرد هم از دسته
        چرا از هیچی اطلاع نداری الکی ز…ر می زنی 😐
        تو همه ی بازی های ورزشی و مسابقه ای میشه از دسته استفاده کرد و تو بیشتر بازی های دیگه هم میشه که حالا اونم بماند
        در ضمن اگه دقت کنی برترین و مشهور ترین گیمر های دنیا هم بیشترشون pc فنن :-))

        • ALIThelastofus گفت:

          اولا آون دهن کسیفتو ببند چون هم بیشعوری هم بی ادب معلومه درست تربیت نشدی که اینجوری حرف میزنی دوما اگر تو تونستی بازی کانتر یکو شیش یا دو رو با دسته بازی کنی من اسممو عوض میکنم بعد نگید چرا این جوری جوابشو دادی pc گیمر ها من تو مطلبی که قبلش نوشتم نه توهینی کردم نه حرف زشتی زدم پس شاهد باشید خودتون شروع میکنید

          • behnam_pc gamer گفت:

            اره ما شروع کردیم
            در ضمن شما ها نبودید که هی تو سایت ک……س….ک…..س می کردید حالا من یدونه گفتم اوشک.ل بی ادب شدم اوه چه منطقی :reallyangry:
            تو نبودی که اومدی پست نسل طلایی رو خراب کردی تو می گم تو نبودی؟ تو تو منو یه مریض روونی کردی حالا هم من تو رو می کنم… :reallyangry:
            بعد بگو تو شروع کردی من گفتم تا یه پستتون رو به گند نکشم ول کن نیستم :reallyangry:
            اینایی که میگی بی ادبی نیست اون ک……س بی ادبی
            حالا اسم خودشو گذاشته منطقی بد بخت بیچاره

      • PC and PS4 گفت:

        دوست نداشته باش 😐
        بیشتر بازی های ریسینگ و هواپیما هم میشه با دسته بازی کرد تو بخش تنظیمات بازی بخش کنترلر
        راحت میشه وصل کرد…..
        مورتال کمبت ایکس ، نید فور اسپید و…….
        همه با دسته بازی کردم ….
        علکی درباره پلتفرمی که نداری نظر نده

        • ALIThelastofus گفت:

          منم نگفتم هیچ بازیی رو نمیشه روی pc با دسته بازی کرد اگه میتونی کاتر -جنگ های صلیبی-IGI و ده ها بازی شوتر و استراتژیک رو روی pc بازی کن نه بعضیشون رو عمرا بتونی تو فکر میکنی من تا حالا با pc سروکار نداشتم ولی سخت در اشتباهی

  • اسطوره گفت:

    گرافیک بازیش خیلی خوب و تر و تمیزه و راحت هم رو پلتفرم ها اجرا میشه.
    ولی نمیتونه بهترین ریسینگ امسال باشه بخصوص که نه فورزا نه گرن توریسمو نه Project Cars ۲ و نه Need For Speed هنوز عرضه نشدن.

  • beyond2soul گفت:

    مرسی آقای علی خانی بابت مقاله
    *********************
    این بازی
    با این گرافیک
    با این همه جزئیات درخت علف کوه لاستیک و فلان و …. با این گرافیک به این عالی ای و تازه با گرد و خاک که خودش خیلی بازی رو سنگین میکنه
    داره روی پلی ۴ و ایکس باکس وان معمولی ۶۰ فریم میاد ( دم شرکتش گرم بهینه سازیشون خیلی خوب بوده )
    بعد ملت یک بازی فورزا که کلا یک کوه هستش و ماشین و جاده و مثل این بازی این همه دار و درخت نداره رو خوشحالن که داره ۴کی واقعی و ۶۰ فریم میاد
    :rotfl:
    تازه کنسولی که ۳ ۴ بربر یک کنسول ۳۰۰ دلاری قدرت داره و گرون قیمت هم هستش.
    تازه جالبه تو اون ویدئو که تو سایت گذاشتن بعضی جاهاش افت فریم هم داره و لگ
    ثانیه ۱:۰۶ رو مثلا ببینید برای فورزا رو
    دیگه با اون قدرت؟ هیولا؟ افت فریم؟ بازی بدون جزئیات؟
    خدا همه رو شفا بده
    :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    • beyond2soul گفت:

      بربر = برابر
      تازه پاشیدن آب و دود جزو پارتیکل ها توی دنیای تری دی هستش که خودش سنگینه
      خیلی جالبه این بازی با این گرافیک ۶۰ فریم داره اجرا میشه
      حال کردم با سازنده هاش
      گرافیک بازیش هم خیلی بالاس
      به این میگن گرافیک
      که کلی جزئیات تو مرحله میبینی
      نه یک کوه و ماشین و جاده و تیر چراغ برق

      • HalfLife گفت:

        اقا مبارکت باشه اما من به جای این forza horizon 3رو که ماله حدود یه ساله پیشه بازی میکنم نه با فورزا ۷ خواستی اسکرین میزارم بعد ببین کدومشون با روحتر و با کیفیت ترن انگار فقط این بلده یه مکعب ۳d درست کنه :)))

    • Aiden گفت:

      تو مسیر بیابونی دنبال چه جزئیاتی هستی؟ گیم پلی روی ایکس باکس معمولی بود.نگران نباش تا زمان عرضه افت فریم اگه وجود داشته باشه درست میشه ترن ۱۰ توی بهینه سازی حرف نداره.برو اسکرین شات بقیه مسیر های مسابقه رو ببین بعد برای شفای خودت دعا کن.ما هم دعا میکنیم.

      • beyond2soul گفت:

        عجب
        آخه اون به اصطلاح پیست رو هم دیدم
        ۴تا لاستیک گذاشته که نه شیار داشت نه آجی چیزی
        داداش بازیش بازی خوبیه درست. شکی توش نیست
        ولی من دارم بحث ۴کی و ۶۰ فریم رو مسخره میکنم که یک بازی ماشینی رو داره اجرا میکنه
        این هیولاتون چطور بازی گیرز ۴ رو ۴کی ۶۰ فریم نیاورد؟
        گرافیکش خوبه ولی جزئیات به شدت پایینه
        اصلا چرا ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم نیاورد؟ دیگه اینکه بازی شرکت خودتون هستش و ماله بقیه نیست بگیم بهینه سازی نکردن
        آخه چقدر کورکورانه میخوای دفاع و توجیح بکنید
        خدا جای حق نشسته
        میدونه کی رو باید شفا بده
        تازه مگه شفای خدا بده؟ اینشالا همه رو شفا بده

        • Aiden گفت:

          هیولای ما 😐
          شرکت ما 😐
          من نه ایکس باکس دارم نه فعلا قصد خرید دارم و نه طرفدار مایکروسافتم.ولی چرت و پرت میخونم اعصابم با خاک کوچه یکسان میشه.
          اول اینکه سازندگان فورزا تمام اجزا ماشین رو طراحی کردن و میتونی تمام دستگاه ها و حتی سیم و پیچ و هر جز کوچیک از ماشین … رو ببینی. دوم اینکه یه نگاهی به آب و هوای داینامیکش بنداز.شن های بیابون رو ببین که چطور طبیعی وارد زمین مسابقه میشن. همین آب و هوای داینامیک خیلی قدرت نیاز داره. سوم اینکه هوش مصنوعی رو نگاه بنداز.هیچ ریسینگی چنین هوش مصنوعی نداره.هوش مصنوعی هم نیاز به قدرت داره.گرافیک خود بازی هم که فوق العلادس و رزولوشن هم ۴K Native .فیزیک بازی هم خیلی عالی و سطح بالا کار شده.مطمئن باش پیست های خیلی خیلی پرجزئیات تری هم هست.متونی نگاهی به فورزا موتور اسپورت ۶ بندازی که چه پیست های پرجزئیاتی داره.اون هم ۴k native و با فریم ۶۰ اجرا میشه و فقط ۶۰% از قدرت سی پی یو رو استفاده میکنه.من کور نیستم.شما کوری که این موارد رو نمی بینی گیر دادی به پیست دوبی که وسط بیابونه.

          • beyond2soul گفت:

            جالبه آخه هر موقع کامنت های تو رو میبینم از ماکرو دفاع می کنی
            ذاتا طرفدارشی
            در مورد آب و هوا که خیلی بازی ها دارند هیچی
            مثلا همین دیزگان یک بازی اوپن ورد با کلی جزئیات
            در مورد پیست هم که بعدا مشخص میشه
            در مورد ۴کی و ۶۰ فریم توضیح دادم
            بازی دیرت رو برات توضیح دادم که باز میتونی دوباره بخونی
            و در آخر یک کنسول که ۵۰۰ دلاره و یک بازی ماشینی رو داره ۴کی ۶۰ فریم میاره کار شاقی نکرده
            شما به من نگفتی چرا این کنسول بازی گیرز رو نمیتونه ۴کی ۶۰ فریم بیاره؟ اگر اینقدر قویه؟
            بازیش جزئیات گرافیکی فلان هم نداره
            خودم رو پی سی روی الترا بازی کردم
            کسی که تعصب داره همه چیز رو چرت و پرت میبینه
            عادیه

            • Aiden گفت:

              مشکل اینجاست زمانی که از سونی و نینتندو تعریف یا دفاع میکنم شما نمیبینی.همونطور که گفتم چرت و پرت میخونم اعصابم با خاک کوچه یکسان میشه حالا هر کس گفته باشه.آب و هوای داینامیک فورزا خیلی بهتر از دیزگانه.دیرت هم گرافیکش اصلا در حد و اندازه فورزا و دیگر ریسینگ های مطرح نیست.گیرز هم خیلی گرافیک بالایی داره و مخصوصا روی xbox one x پیشرفت چشمگیری داشته.همون اسکرین شات با اینکه کیفیت ۴K نداشت راحت تفاوت رو نشون می داد.واقعا فازت قابل درک نیست که فکر میکنی گیرز و فورزا گرافیکشون بالا نبود.هیچ وقت هم قرار نبوده یک بازی روی وان ایکس ارتقا نرخ فریم داشته باشه و همه چیز در اختیار سازندس.نظرات شما اصلا با مدرک نیستن و دیجیتال فاندری به عنوان بهترین تیم تحلیل فنی بازی ها رو زیر سوال بردی.

            • Hossein E گفت:

              یه سوال عزیز چطوری ۴ با اون سخت افزار هورایزن میاره هنوز جای استفاده داره بعد ولن ایکس فورزا رو نمیاره؟ همه کورن تو خوبی هرکی با نظرت مخالفه مایکرو فنه اره خدا جای حق نشسته جواب این قضاوت های شمارم میده

        • HalfLife گفت:

          خدایی حرف نزنی کسی نمیگه لالی gears 4k هست و کلی هم دارن ارتقای گرافیکی بهش میدن که درسهای آموزش ساخت مکعب ۳d میفهمی چقدر سنگین هستند فعلا از بازیایی که اومدن حرف بزن نه gearsکه یه شات از گرافیک ۴kبیرون نیومده !
          خدایا همه مریضا رو شفا بده الهی آمین

    • ALIThelastofus گفت:

      عزیزم من که خودم ps4 دارم و هردورو بازی کردم فورزا از هر لحاظ بهتره گرافیک که دیگه هیچی نگاه به این عکسها نکن اگر بازی کنی و کیفیت درخت ها و بخصوص شاخ و برگشتن رو ببینی حالت به هم میخوره گیم پلی هم که تکراریه و هیچ چیز جدیدی نداره بیشترشم مسابقات رالیه و اینکه فورزا داره مراحل تست رو میگذرونه هنوز که عرضه نشده عزیزم -گلم چون من فورزا هورایزن۱ ۲و۳ و فورزا موتوراسپرت ۲تا۶ رو تجربه کردم بهت میگم زود قضاوت نکن

    • M.M.MAHDAVI گفت:

      ببین با تو نمیشه عین آدم بحث کرد
      فقط میتونم بگم
      ساقیتو عوض کن

  • HalfLife گفت:

    بازی از تکسچرهای بی کیفیت و محیط بی روحی رنج میبره به نظر من بازی همون بازی نسل پیشه که رزولوشن تغییر کرده و هیچ حرفی در مقابل فورزا نداره

    • beyond2soul گفت:

      ببین ماکروفن عزیز
      اگر این بازی میخواست گرافیکش از این که میبینی بالاتر باشه و تکسچرها کیفیت بالاتر داشته باشه کاری نداشت که
      مثل فورزا یک ماشین + جاده + کوه + تیر چراغ برق میزاشت
      تکسچرها رو هم با کیفیت تر میگرفت
      تازه
      همون فورزا که میگی برو ویدئوش رو تو سایت ببین
      لاستیک گذاشته کنار جاده آج و شیار نداره
      یا همین صحنه تکسچر زمینش رو ببین
      دروغ میگم بگو دروغ میگی
      من نمیدونم شما متعصبین ماکرو کی میخواید چشماتون رو باز کنید
      نترسید من اینجام چشماتون رو باز میکنم
      خواستی بعدش ببندی ببند

  • این مفایسه سخت افزار و بازی ها باهم لذت اصلی یعنی سرگرمی رو از بین برده الان ۴ . ۵ تا بچه مدرسه ای میریزن میگن اونی که ما داریم خوبه درحالی که هر ۳ خوبن و شرکت سازنده کم نزاشته رو هیچکدوم

    • beyond2soul گفت:

      عجب
      خوبه آدم سعی کن فن بوی نباشه و حرف مصالحت آمیز بزنه
      ولی ۳تاش خوبن؟
      ماکرو یک عمره کنسول داده
      ۴تا بازی براش بیشتر نداده
      کلی وعده وعید دروغ به طرفداراش داده
      ۴تا انحصاری نمیده این بیچاره ها بازی کنند
      من شک دارم تو واقعا سونی فن باشی
      به اینکه خود ماکروفن های غیر متعصب هم قبول دارن ماکرو ری…. رفته این نسل
      و اگر به همین ۴تا بازی راضی باشن؟ توقع داری ماکرو براشون بازی بده بیرون؟ منم باشم نمیدم بیخودی هزینه کنم که آیا موفق بشه یا نه
      فاز روشن فکری میخواید وردارید با حقیقت حرف بزنید
      نه به دروغ

  • behnam_pc gamer گفت:

    خب همیشه pc کبیر برنده میشه در اینکه شکی نیست
    اصلا pf4 لایق مقایسه شدن با pc نیست

    • Pc باز عزیز هیچی لایق و قابل مقایسه با ps4 کبیر نیست

      • behnam_pc gamer گفت:

        اره راست می گی pf4 لایق مقایسه با pc نیست :rotfl: :rotfl:

      • کامنت بالاییتو خوندم گفتم خدارو شکر بالاخره یه سونی فن منطقی پیدا شد.تو خود محصولات سونی هم بخوایم حساب کنیم ps2 خیلی موفق تر بود و خاطره انگیز تر برای همه.مزایای پی سی هم خیلی گفته شده و فک کنم دیگه نیازی نباشه بگم.تو پی سی خرج بیشتری میکنی و قطعا عملکرد بهتری هم میگیری.

        • ALIThelastofus گفت:

          خوب VENOM PINKMAN عزیز من فکر میکنم باید به طرف نگاه کرد بعضی ها هزینه ی کمتر و انحصاری بیشتر و درجه یک رو انتخاب میکنند و بعضی ها هم گرافیک خیلی بالا و فریم بیشتر رو ولی این وسط یه چیز تو انتخاب پلتفرم خیلی تاثیر داره و اونم اینه که از بچگی تا الان با چه پلتفرمی بازی کرده باشه و به کدوم عادت کرده باشه و با کدوم بیشتر خاطره داشته باشه

    • ALIThelastofus گفت:

      تو که اصلا رو pc تعصب نداری behnam_pc gamer و یکجانبه حرف نمیزنی آخه وقتی گرافیکش رو کنسول عالیه البته نه در مقایسه با فورزا و درایو کلاپ و ۶۰ فریم اجرا میشه دیگه چی میگی بازم pc pc میکنی آره نباید pc با کنسول مقایسه بشه چون من ۱ میلیون هزینه کردم ولی تو ۵ میلیون چون پول زیاد دادی نگرانی که چرا روی کنسول ۶۰ فریمه

      • behnam_pc gamer گفت:

        نخیر من تعصب نداشتم ولی شما یه کاری کردین که داشته باشم :reallyangry:
        شما گند زدید به پست نسل طلایی من هم پست های شما رو به گند می کشم منو تو پستات بیشتر خواهی دید صبر کن…. :reallyangry:
        من می دونم چرا الکی از دست pc قا…طی دارین شماها… پول pc خریدن رو ندارید واس همین از دستش عصبانین این تقصیر pc نیستش که :rotfl:

        • ALIThelastofus گفت:

          عزیزم من با گیم و کنسول زندگی کردم و عاشق کنسولها هستم و تاحالا ۲۲ کنسول خریدم ولی در حال حاظر فقط یه ps4 یک ترا بایت دارم وچند روز پیش ایکس باکس وانموفروختم توی گیم نت که هم کنسول و هم pc بوده مدتها کار کردم ولی هیچ چیز رو با کنسول عوض نمیکنم نظر شخصی ولی یه سوال ازت دارم دوست عزیز اگر کسی بیاد تو یه پستی از کنسولها طرفداری کنه و pc رو بکوبه و بعدشم طرفدارای کنسول به pc بازها توهین کنند چه واکنشی نشون میدی الان من بالاتر نظرمو نوشتم وبه کسی توهین نکردم ولی زیرش اومدید توهین کردید توی پست نسل طلایی هم همین اتفاق افتاد یادت باشه ما سلیقتون با هم فرق داره ولی هم وطنیم پس چرا باعث میشد حرفی بزنیم که نباید بزنیم

          • behnam_pc gamer گفت:

            نظراتتون تو اون پست خیلی تند بود قبول کن حتی به نویسنده ها هم توهین کردید منم تا به امروز مشکلی با ps4 نداشتم ولی بعد اون پست بدجور قاطی کردم خدارو شکر حالا یکم ارومم ولی دیگه لطفا پستای pc و دیگر کنسولا رو خراب نکنید تا این اتفاقات پیش نیاد بعد اون پست مغزم داشت می ترکید

  • mojtaba33 گفت:

    از بازی هایی که شرکت کد مستر ساخته از همه بیشتر با بازی fuel خیلی حال کردم جهان باز اون وقت انواع اقسام مسابقات توش بود از موتور اف رود تا ریسینگ تو جاده گرافیکشم زمان خودش واقعا محشر بود واقعا خیلی دلم میخواد تو این نسل یه بازی مثل همون ببینم
    .
    یه سوال تو کنسول چجوری فریم ریت رو دقیق حساب میکنن ؟

  • درت توی شبیه سازی حرف اولو میزنه ولی برای من بعد از افت نید فور اسپید سری فورزا خیلی سرگرم کننده تر بودن نسبت به بقیه ریسنگ ها.(الان یه معیوب العقل بیکاری میاد ریپلای میزنه میگه برو فلا ثانیه گیمپلیش رو ببین افت فریم داره پس بازی مضخرفیه :rotfl: :rotfl:

  • xmen1379 گفت:

    دوباره تعصبی نشین دوستان 😐 😐

تحلیل فنی | بازی DiRT 4 برروی کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی - گیمفا