فیسبوک سال ۲۰۱۸، هدست ۲۰۰ دلاری OculusVR را روانهی بازار خواهد کرد
با توجه به اطلاعاتی که به تازگی به انتشار رسیده است، به زودی نسخهای ۲۰۰ دلاری از هدست واقعیت مجازی Oculus معرفی خواهد شد که برای عرضه در سال ۲۰۱۸ برنامهریزی شده است.
این خبر توسط توسط یک منبع ناشناس تایید شده است. این منبع، همچنین تایید کرده است که این نسخه از Oculus با اسم رمز “Pacific” از نسخهی فعلی آن یعنی اوکولوس ریفت، جمع و جورتر و از دستگاه Gear VR سامسونگ با وزن ۳۴۵ گرم، سبکتر خواهد بود. معرفی این هدست چندان هم دور از انتظار نبود؛ چراکه رئیس شرکت فیسبوک، مارک زاکربرگ، در کنفرانس اوکولوس سال قبل اعلام کرد که شرکت فیسبوک به دنبال ایجاد رابطهای بین اوکولوس ریفت و گیر ویآر سامسونگ است.
ما در حال کار برروی این دستگاه هستیم. ما نمیخواهیم شما را امیدوار کنیم. ما فعلا در حال کار برروی یک پروژهی آزمایشی هستیم و هنوز نمیتوان آن را یک محصول نهایی دانست. ما معتقدیم این وسیله، ساخته خواهد شد. یک وسیلهی کاملا متفاوت با سایر محصولات واقعیت مجازی موجود در بازار.
ضمنا به نظر میرسد این هدست با یک رابط به دستگاه گیر ویآر سامسونگ متصل و توسط یک ریموت بیسیم کنترل خواهد شد. لازم به ذکر است که عرضهی این هدست میتواند سبب توسعهی هرچه بیشتر واقعیت مجازی در بازار جهانی گردد و البته پتانسیل بالای این تکنولوژی را به خوبی نمایان سازد؛ چراکه در مقایسه با نسخهی فعلی اوکولوس که قیمتی معادل ۳۹۹ دلار دارد، خرید معقولتری به حساب میآید.
علاوه بر این هدست، فیسبوک در حال کار برروی هدست واقعیت مجازی دیگری با اسم رمز “Santa Cruz” است که نسخهی بیسیم اوکولوس ریفت است. با عرضهی هدست جدید اوکولوس که قیمتی نصف نسخهی فعلی دارد، میتوان انتظار خبرهای بیشتر و مهمتری از این تکنولوژی نوپا در سال ۲۰۱۸ داشت.
پر بحثترینها
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- واکنش ایلان ماسک به اظهارات نژادپرستانه کارگردان Avowed
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- شایعه: پورت PS5 بازی Forza Horizon 5 آماده است اما تاریخ عرضه مشخصی ندارد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- رسمی: فروش پلی استیشن ۲ از ۱۶۰ میلیون واحد عبور کرد
- آیا پیشنهاد سونی برای خرید Kadokawa، شرکت مادر FromSoftware، منطقی است؟
نظرات
از فیس بوک، اینستاگرام و اکثر شبکه های اجتماعی متنفرم.
عامل اصلی بیشتر افسردگی ها، استرس، مشکلات روحی، دور شدن مردم از هم، کم شدن صمیمیت توی جامعه همین شبکه ها بودن.
هدف از ساخت این شبکه ها هم چیزی نیست جز جمع کردن intel از مردم.
مخصوصا ایسنتاگرام که تبدیل به یک بنگاه خود تبلیغاتی و یا self advertising شده. مردم داستان و جزئیات زندگیشون رو ثانیه به ثانیه توی ایستا گزارش میدن.
تصمیم سختی بود. ولی همش رو پاک کردم خلاص. الان فقط یدونه twitter دارم، یدونه ring ( چیزی مثل تلگرام ولی بسیار امن تر) و یدونه ایمیل 🙂
من فقط گیمفا رو دارم و دیگه هیچی 😎
بله خوب هر سال تکنولوژی پیشرفت میکنه این گجت هم بهتر وارزونتر میشه همون موقع که تازه عینک های واقعیت مجازی اومده بود گفتم فعلا زمان خوبی واسه خرید این عینک ها نیست چون هم قیمتشون بالاست هم محتوای کمی واسشون ساخته شده اما با این روند صددرصد قشر بیشتری از گیمر ها واسه خرید و متقابلا سازنده ها واسه ساخت بازی به سمت تکنولوژی واقعیت مجازی روی میارن