اختصاصی گیمفا: پوشش زنده خبری کنفرانس Art در TGC 2017 (به پایان رسید) - گیمفا
اختصاصی گیمفا: پوشش زنده خبری کنفرانس Art در TGC 2017 (به پایان رسید) - گیمفا
اختصاصی گیمفا: پوشش زنده خبری کنفرانس Art در TGC 2017 (به پایان رسید) - گیمفا
اختصاصی گیمفا: پوشش زنده خبری کنفرانس Art در TGC 2017 (به پایان رسید) - گیمفا
اختصاصی گیمفا: پوشش زنده خبری کنفرانس Art در TGC 2017 (به پایان رسید) - گیمفا
اختصاصی گیمفا: پوشش زنده خبری کنفرانس Art در TGC 2017 (به پایان رسید) - گیمفا

اختصاصی گیمفا: پوشش زنده خبری کنفرانس Art در TGC 2017 (به پایان رسید)

اشکان عالی خانی
۱۱:۵۲ ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
اختصاصی گیمفا: پوشش زنده خبری کنفرانس Art در TGC 2017 (به پایان رسید) - گیمفا

کنفرانس Art در نمایشگاه TGC 2017 آغاز شد.

آقای احسان طاهری به عنوان سخنران همایش آغاز می‌کند. ایشان ابتدا توضیح می‌دهند که گرایش‌های هنری در قدم اول احتیاج به درک و مطالعه دارند. به عنوان مثال بیشتر افراد با سبک‌های سای فای رابطه برقرار نمی‌کنند اما با سبک ملودرام رابطه برقرار کردن بسیار آسان است زیرا در زندگی هر شخص رخ می‌دهد و همه این اتفاقات درام و عاشقانه را تجربه می‌کنند.

بحث گرایش‌های هنری به دو راه کلاسیک و مدرن می‌رود. ابتدا از همه، سبک گوتیک توضیح داده می‌شود که طبق توضیح آقای طاهری، خشن، ترسناک و برگرفته از مذهب است. اولین عنوانی که به آن در این گرایش اشاره می‌شود، بازی‌های دارک سولز و Bloodborne است. همین نماد‌های دوزخی و ترسنک باعث شده تا از این گرایش در این نوع بازی‌های نقش آفرینی استفاده شود.

رنسانس و جنگ جهانی دوم از نظر طاهری، دو نقطه انقلابی در هنر است.

اختصاصی گیمفا: پوشش زنده خبری کنفرانس Art در TGC 2017 (به پایان رسید) - گیمفا

طاهری سعی می‌کند با نمایش تصاویری از هنر رنسانس، مفهوم  موضوع مورد بحث را توضیح دهد. به عقیده او تفکر آن دوران را به خوبی می‌توان در هنر ها و تابلو های نقاشی مشاهده کرد.

طاهری به بحث در مورد دوره انقلاب صنعتی می‌رود. این دوره باعث به وجود آمدن اشکال مخلفی از هنر می‌شود(از ۱۸۹۰ تا ۱۹۲۰). در این دوران، هنرمندان حس می‌کنند که منطق خیلی جذاب نیست و احساس باید وارد شود. در این دوره گسترده گروه‌های مختلفی به وجود می‌آیند که برروی اثر های هنری و در نتیجه تفکر افراد تاثیر می‌گذارد.

ظهور پدیده عکاسی، به شدت تاثیر گذار بوده است و دید خوبی برای شجاعت به هنرمندان می‌دهد. بحث رنگ و نور توضیح داده می‌شود. ترکیب چند نور، اثر را روشن تر می‌کند اما ترکیب چند رنگ، سرانجام به تیره شدن اثر ختم می‌شود.

اختصاصی گیمفا: پوشش زنده خبری کنفرانس Art در TGC 2017 (به پایان رسید) - گیمفا

بحث هنر استیم پانک پیش کشیده می‌شود و طاهری گل سرسبند هنر استیم پانک را در گیمینگ، بازی Dishonored می‌داند، عنوانی که دقیقا دوران انقلاب صنعتی را با تخیلات و هنر استیم پانک نشان می‌دهد و استفاده از الکتریسیته و ماشین بخار در مراحل آن موج می‌زند.

گرایش هنری بعدی، Art Deco نام دارد و بیشتر برروی زیبایی در آن تمرکز می‌شود و تاثیر گذاری آن‌ها بالاست. طاهری اشاره می‌کند که تاثیرات جنگ جهانی دوم باعث شده تا برروی اثرات هنری اروپایی و آمریکایی، تفاوت های مشهودی وجود داشته باشد. سبک اروپایی بیشتر تاریک و انتقادی است اما سبک آمریکای بیشتر شاد و پر تحرک است.

اختصاصی گیمفا: پوشش زنده خبری کنفرانس Art در TGC 2017 (به پایان رسید) - گیمفا

پس از این به سراغ سبک دیزل پانک می‌رویم. طاهری به بازی‌های ولفنشتاین اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد که با طراحی های ساده لباس ها و پوشش های ناتزی‌ها، می‌توان به راحتی فضا و هنر مورد نظر را خلق کرد.

بحث سبک نوآر پیش می‌آید. طاهری به بازی LA Noire اشاره می‌کند؛ کلاه شاپو، خیابان های تاریک، پالتو کارآگاهی، خلافکارانی خطرناک و بی رحم و از این دست عناصر، به راحتی می‌توان نوآر ساخت.

طاهری توضیح می‌دهد که باز تولید در حوزه هنر ما به خوبی دیده نمی‌شود و با این حال، ما قوانین کپی رایت را نیز رعایت نمی‌کنیم. با این حال توضیح داده می‌شود که باز تولید یک سکانس، یک آرت و یک هنر بسیار جالب و مورد توجه است.

اختصاصی گیمفا: پوشش زنده خبری کنفرانس Art در TGC 2017 (به پایان رسید) - گیمفا

طاهری به هنر در تاریخ ایران زمین اشاره می‌کند. او می‌گوید که تاریخ و هنر ایران زمین را نمی‌توان به خوبی با دوره های آموزشی درک کرد و فرهنگ ها، سبک‌های هنری و اقوام مختلفی در ایران در طول تاریخ حکمرانی کردند. هر کدام از این پادشاهان الگو هایی از هنر ملت های دیگر دریافت کرده بودند. پس از این، دوربین به ایران می‌آید و پادشاهان علاقه زیادی به عکسبرداری پیدا می‌کنند. میزانسن و ترکیب بندی در زمان قاجار به شدت دیده می‌شود. طاهری، تاریخ غنی و دوره های مختلف در تاریخ ایران را، اثر گذار در آثار و سبک هنری امروزی می‌داند. طبق گفته های طاهری، فرم و سبک ایرانی در بازی‌های ویدیویی غیر قابل اجرا است زیرا قوانین گیم از پیش تعیین شده اند و نمی‌توان با سبک خاص و جدیدی به ساخت پروژه نزدیک شد. طاهری اشاره می‌‌کند که مرحله پیش تولید بسیار مهم است و بازی‌سازان همیشه باید کانسپت ها و طرح های اولیه را داشته باشند.

اختصاصی گیمفا: پوشش زنده خبری کنفرانس Art در TGC 2017 (به پایان رسید) - گیمفا

به بازی Price of Persia اشاره می‌شود که تلفیقی از سبک‌های مختلف مانند ایران باستان، عرب و تمدن غربی است و همه این‌ها، ترکیب جالبی را می‌سازند.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: پوشش زنده خبری کنفرانس Art در TGC 2017 (به پایان رسید) - گیمفا
اختصاصی گیمفا: پوشش زنده خبری کنفرانس Art در TGC 2017 (به پایان رسید) - گیمفا
اختصاصی گیمفا: پوشش زنده خبری کنفرانس Art در TGC 2017 (به پایان رسید) - گیمفا
اختصاصی گیمفا: پوشش زنده خبری کنفرانس Art در TGC 2017 (به پایان رسید) - گیمفا
اختصاصی گیمفا: پوشش زنده خبری کنفرانس Art در TGC 2017 (به پایان رسید) - گیمفا
اختصاصی گیمفا: پوشش زنده خبری کنفرانس Art در TGC 2017 (به پایان رسید) - گیمفا
اختصاصی گیمفا: پوشش زنده خبری کنفرانس Art در TGC 2017 (به پایان رسید) - گیمفا
اختصاصی گیمفا: پوشش زنده خبری کنفرانس Art در TGC 2017 (به پایان رسید) - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

اختصاصی گیمفا: پوشش زنده خبری کنفرانس Art در TGC 2017 (به پایان رسید) - گیمفا