رویداد TGC، بزرگترین گردهمایی تجاری بازیسازان در منطقه خاورمیانه شد
با ثبتنام و حضور قطعی ۲ هزار نفر برای حضور در نخستین رویداد تجاری صنعت بازیهای رایانهای ایران، Tehran Game Convention به بزرگترین گردهمایی بازیسازان در منطقه منا بدل شد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، برای حضور در نخستین رویداد TGC، ۲ هزار نفر از بازیسازان، ناشران، خریداران، سرمایهگذاران، خبرنگاران و دانشجویان مرتبط با صنعت بازیهای ویدئویی اعلام آمادگی کردهاند تا با ثبتنام و حضور قطعی این افراد، TGC به بزرگترین گردهمایی بازیسازان که تاکنون در منطقه خاورمیانه برگزار شده بدل شود.
این رویداد با همکاری بنیاد ملی بازیهای رایانهای و شرکت Game Connection فرانسه برگزار میشود و در آن ۱۲۶ شرکت و بازیساز مستقل ایرانی و خارجی از کشورهای کانادا، اتریش، روسیه، فرانسه، ژاپن، استونی، پرتغال، آلمان، لهستان، هلند، فنلاند، قبرس، اردن، ترکیه، چین و مالزی حضور دارند.
همچنین ۵۸ بازیساز معتبر و باتجربه از کشورهای ایران، فرانسه، استرالیا، سوئد، امریکا، کانادا، روسیه، آلمان، اسپانیا، پرتغال، انگلستان، لهستان، صربستان، ژاپن، ترکیه و امارات، در محورهای تکنولوژی، طراحی بازی، مدیریت پروژه، هنری و کسب و کار به سخنرانی خواهند پرداخت. علاوه بر این برگزاری پنلهای تخصصی در حوزه توسعه بازار، برندسازی و فرصتهای سرمایهگذاری در صنعت بازیهای رایانهای ایران در این رویداد پیشبینی شده است.
دو نشست تخصصی ویژه مخصوص اسپانسرهای رویداد نیز با عنوان «نگاهی به صنعت بازی های رایانه ای ایران و تاثیر مثبت ایرانسل بر آن» و پنل معرفی شرکت آریو با عنوان «اجازه بدهید قهرمان درون شما، بازی کند» در TGC برگزار خواهد شد.
برپایی ۶ کلاس تخصصی یک روزه، از دیگر برنامههای این رویداد است. مدرسان بینالمللی این کلاسها به صورت فشرده، موضوعات مهم و کاربردی را به شرکتکنندگان آموزش میدهند.
نخستین رویداد TGC قرار است ۱۵ و ۱۶ تیرماه در مرکز همایشهای بینالمللی صدا و سیما برگزار شود. علاقهمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانند به نشانی www.tehrangamecon.com مراجعه کنند.
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- شایعه: احتمال عرضه Helldivers 2 روی Xbox Series X|S وجود دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- بازی هایی که مورد بیمهری مخاطبین قرار گرفتند (قسمت دوم)
- دنیاهای آخرالزمانی که اگر در واقعیت رخ بدهند بقاء در آنها دشوار خواهد بود (قسمت اول)
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- Fallout 4 پرفروشترین بازی هفته گذشته در اروپا
- انتقاد EA از ممنوعیت فروش Dead Space در ژاپن اما صدور اجازه انتشار به Stellar Blade
- آیا Final Fantasy 7 Rebirth فروش کمی داشته است؟ تحلیلگران پاسخ میدهند
نظرات
به امید روزی که ایران هم حرفی برای گفتن داشته باشه و بتونه با کمپانی های بزرگ رقابت کنه هر چند تا الان عناوینی عرضه شدن ولی تعدادشون از انگشتان دست کمتره( از لحاظ کیفیت)
خدارو شکر
امیدوارم امسال حسابی ناشر های بزرگ رو وسوسه به سرمایه گذاری روی سازنده های ایرانی :inlove: