عطش سرعت ، بهانه تعقیب | پیش نمایش Need for Speed: Most Wanted - گیمفا
عطش سرعت ، بهانه تعقیب | پیش نمایش Need for Speed: Most Wanted - گیمفا
عطش سرعت ، بهانه تعقیب | پیش نمایش Need for Speed: Most Wanted - گیمفا
عطش سرعت ، بهانه تعقیب | پیش نمایش Need for Speed: Most Wanted - گیمفا

عطش سرعت ، بهانه تعقیب | پیش نمایش Need for Speed: Most Wanted

بهزاد شعبانی
۱۷:۴۲ ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
عطش سرعت ، بهانه تعقیب | پیش نمایش Need for Speed: Most Wanted - گیمفا

یکی از سبک هایی که فروش قابل توجهی دارد ، سبک ریسینگ (Racing) یا همان مسابقه ای است. در نسل حاضر ، عناوین زیادی در این سبک متولد شده اند و ترفیع قابل توجه ایی نیز داشته اند تا دیگر قدیمی های این سبک که از جمله ی آنها می توان به سری بازی های Need for Speed یا همان عطش سرعت اشاره داشت ، حاکم این سبک نباشد. این فرانچایز امسال با بازی Most Wanted پا به میدان خواهد گذاشت.مفتخرم در ادامه مطلب پیش نمایش این عنوان را تقدیم شما یاران همیشگی گیمفا نمایم.

________________________________________________________

نام: Need for Speed: Most Wanted

شرکت سازنده: Criterion Games( نسخه های PC/X360/PS3)

ناشر: EA

پلتفرم: PC / X360 / PS3 / iOS / Android / PSVita

تاریخ انتشار:  ۳۰ اکتبر ۲۰۱۲ – ۹ آبان

سبک: مسابقه ای

________________________________________________________

خط شروع

اگر به یاد داشته باشید ، سال ۲۰۰۵ بازی با همین نام یعنی NFS: Most Wanted توسط EA برای تمام پلتفرم های وقت ، عرضه شد. همچون بسیاری دیگر از بازی های ریسینگ آن روزها ، این بازی نیز راوی تعقیب و گریزهای پلیس و رانندگان در حال مسابقه دادن بود که ضمن گیم پلی و گرافیکی زیبا ، این بازی را به یکی از عناوین مثال زدنی نسل گذشته تبدیل کرده بود.

بهار سال ۲۰۱۲ یک خرده فروش اروپایی خبر از ساخت نسخه ی بعدی این بازی را داد. همگان در انتظار رونمایی از عطش سرعت بعدی بودند اما هرگز فکر نمی کردند که قسمت بعدی این بازی ، بانام Most Wanted عرضه شود. این خبر در E3 2012 توسط الکترونیک ارتز به تایید رسید و بازی NFS: Most Wanted رونمایی شد. این عنوان به بهانه اینکه سرفصلی دیگر برای این IP باشد ، تنها واژه Most Wanted را یدک می کشد و ربطی به آن نسخه ۲۰۰۵ ندارد. از جالب توجه ترین نکات در این بازی استفاده از انجین قدرتمند Forstbite 2 بود که در ابتدا هسته تبلیغاتی این بازی به حساب می آمد.

نسخه ی پیشین سری بازی های NFS ، به نام The Run درسال ۲۰۱۱ عرضه شد که به موفقیتی دست نیافت و به جرات می توان آن را ، حداقل از روی نمراتش ، ننگ آور ترین قسمت عطش سرعت نامید. این بازی علیرغم اینکه از فراست بایت ۲ بهره می برد و یک خط داستانی را نیز دارا بود ، چندان مورد استقبال و تحسین قرار نگرفت. از این جهت NFS: Most Wanted کار سختی را در پیش دارد چرا که وظیفه ای دیگر بردوشش نهاده شده یعنی برگرداندن امیدها بسوی سری بازی های Need for Speed. این بازی هیچ خط داستانی ندارد و این چیزی دور انتظار و منطق نیست و تمرکز NFS: Most Wanted بر سایر شاخص های سبک ریسینگ است.

nfs most wanted

NFS: Most Wanted

همان پلیس بازی قدیمی ، اما با نوآوری

“کار را به کاردان بسپار! ” این ضرب المثل را بارها شندیده ایم و در درس آموز بودن آن هیچ شکی وجود ندارد. امسال EA برخلاف سال گذشته ، تنها یک عنوان ریسینگ عرضه خواهد کرد و این مسئولیت سنگین را بر عهده استودیو Criterion ، سازنده سری بازیهای تحسین شده ی Burnout و بازی NFS: Hot Pursiut سپرد. Most Wanted تنها نماینده عطش سرعت و EA در سال ۲۰۱۲ می باشد. گیم پلی این بازی با تکیه بر تجربه ی کرایتریون ، یکی از نقاط قوت این بازی به شمار می رود. بازی در سبک شبیه ساز نیست اما به گفته ی سازندگان ، رانندگی در این بازی با آنچه که در Hot Pursiut و Burnout ها تجربه کردیم ، فاصله دارد. رانندگی در این بازی مبنی بر فیزیک بازی تعریف می شود و گفته می شود بسیار سرگرم کننده خواهد بود و به گونه ای طراحی شده که گیمر ، از مسابقات متوالی و رانندگی طولانی مدت در این بازی ، خسته نشود.

همانگونه که ذکر شد ، پلیس ها مزاحمان اصلی شما در این بازی خواهند بود و مانند بسیاری از سایر عناوین این سبکی ، ضمن اِعمال یک مسابقه ی جذاب ، باید از دست پلیس ها نیز بگریزید تا شما از دسترس و افق دید آنان خارج شوید. در صورتیکه پلیس به دنبال شما باشد ، با رسیدن به خط پایان مسابقه ، از آنها خلاص نخواهید شد و رانندگی شما تا زمانی که آنها شما را مفقود ببینند ، ادامه خواهند داشت که این مسئله در کنار سبک رانندگی بازی ، مهم ترین نوآوری گیم پلی NFS: Most Wanted محسوب می شود.

تصویری از نسخه ios

تصویری از نسخه iOS

بازی دارای محیطی دنیای باز (Open World) است و محل برگزاری مسابقات شما ، شهری بنام Fairhaven می باشد. دیگر ذهنیت مسابقه در جاده ها و پیست ها را از بین ببرید. خیابان های پهن و باریک ، پیچ و خم های سطح شهر بعلاوه پلیس هایی که حکم مانعی دردسر ساز را برای ما بازی می کنند ، از عواملی است که سازندگان ، آنرا چاره ی موفقیت دیدند. بله ، بازی از نقشه ی وسیعی برخوردار است و محیط تماما شهری آن ، هم به نفع و هم به ضرر شماست. بعنوان مثال پیچ و خم ها و یا خیابان ها کم عرض می توانند عامل کاهش سرعت شما باشند و در مقابل ، از خیابانهای فرعی و یا بعبارت محاوره میانبر ها می توانید برای سریع تر رسیدن به مقصد و یا سردرگم کردن پلیس ها بهره ببرید. از دید تنوع و لایسنس خودرو ها هم همه می دانیم که نباید خرده ای داشته باشیم چرا که مهارت سازنده و ناشر این بازی در این باب به همه ما ثابت شده. همانطور که از تریلر ها و تصاویر این بازی مشاهده کردید ، بیشتر اتومبیل های مورد استفاده در این بازی ، از ماشین های لوکس درون شهری اعم هستند. یکی دیگر از شاخص هایی که در دو نسل اخیر جزئی از تئوری های این سبک محسوب شده ، سیستم آپگرید می باشد. در این بازی سیستم آپگرید از یک وسعت مورد انتظار و تقریبا کلیشه ای بهره مند است. توانایی هایی مانند تغییر رنگ خودرو ، چرخ ها ، سیستم تعلیق خودرو و آپگرید های در بخش تخصصی و ممکن موتور و حتی بدنه (برای مثال سپر خودرو را گونه ای انتخاب کنید که موانع خیابانی را کنار بزند و از مقاومت بیشتری برخوردار باشد یا اسپرت کردن خودرو) ، مشروط بر پیش بردن مراحل ، وجود دارد.

نسخه ی X360 این بازی از کینکت نیز پشتیبانی خواهد کرد. برای مثال هنگام فرار از پلیس تنها کافیست منوی بازی باز کرده و واژه ی “Nitrous” را بیان کنید. یا برای زیباتر ساختن اتومبیل خود ، زمانی که تصمیم به پایین کشیدن شاسی آن می گیرید ، تنها کافیست بگویید “Mods, Tires, Slicks”

تا به اینجا با احترام به سبک بازی ایرادی در بخش گیم پلی مشاهده نمی شود تنها سبک رانندگی است که Criterion اعلام کرده با سبکی متفاوت روبه رو خواهیم و امیدواریم این استودیو موفق ، از عهده ی این کار بخوبی برآید.

پیشنهاد می کنیم از میانبرها خوب استفاده کنید

پیشنهاد می کنیم از میانبرها خوب استفاده کنید!

یکی دیگر از قدرت های انحصاری EA

سال پیش بود که با عرضه ی بازی میدان نبرد ۳ ، موتورگرافیکی جدید EA ، یعنی Frostbite 2 نخستین امتحانش را برروی سه پلتفرم اصلی پس داد. شما نیز گرافیک تحسین شده ی این بازی را به لطف این انجین قدرتمند مشاهده کردید. اما در بازی NFS: The Run نیز از این انجین استفاده شد که بدلیل نگرفتن خروجی متعادل و یک سری دیگر از جزئیات کم محتوا ، گرافیک این بازی چندان مورد تحسین واقع نشد. اما اینبار همانطور که در تریلر ها و اسکرین شاتهای این بازی به وضوح رسید ، ظاهرا با گرافیکی قوی مواجه خواهیم بود. افکت باران بخوبی نمایان است و آسفالت های خیس ، نور را بخوبی بازتاب می کنند. بدنه خودرو ها نیز از جلای کافی برخوردار است. تخریب پذیری اتومبیل ها و جزئیات خیابان ها نیز به گفته سازندگان بخش قابل اهمیتی محسوب شده است. درخشش خورشید در آسمان و اثرات آن بر محیط بازی ، بسیار محسوس و دلچسب است. بدون شک با چنین اوصافی ، گرافیک NFS: Most Wanted از مهم ترین عوامل تبلیغات و جذب بازیباز ها بوده و تاثیر افزاینده آنرا نمی توان نادیده گرفت.

خودتان قضاوت کنید

خودتان قضاوت کنید!

رانندگی بی موزیک؟ هرگز!

حتی اگر قصد رانندگی محتاطانه درون شهر را هم داشته باشید ، اکثر مواقع شنیدن موزیک حین رانندگی را از دست نخواهید داد. حال بااین وصف ، توقعی که از یک بازی ویدئویی در سبک ریسینگ می رود بایست در چه حدی باشد؟

استودیو بازیسازی کرایتریون یکی آهنگسازان پیشین خودش را برای ساخت موزیک متن و تیتراژ و منوی این عنوان ، برگزیده و به این استودیو بازگردانده. Chris Green پیش از این طی ساخت دو بازی بااین استودیو همکاری کرده است که آخرین آن ، مربوط به ساخت عنوان ریسینگ Burnout Revenge در سال ۲۰۰۷ مربوط می شود. پس نباید نسبت به تجربه ی این آقا راجع به ساخت موزیک های یک عنوان ریسینگ نگرانی داشت.

سازندگان وعده صداگذاری بی نقص را داده اند. صدای خراش و صدمه بدنه اتومبیل ها و صدای متفاوت برای موتور خودرو ها بطور اختصاصی از مهم ترین عوامل صداگذاری در این سبک است که بیش از هر جزء دیگری ، در شاخصه ی صداگذاری مورد بررسی قرار می گیرد. به هرحال EA و Criterion کمپانی هایی نیستند که حدودی از دوسال تلاش خود را با کم کاری برروی این بخش هدر بدهند. به هرحال قضاوت راجب این شاخص پیش عرضه هر بازی ، امری تقریبا غیرممکن است.

چه پلیس های مهربونی یقینا مسیر رابرای شما بازکرده اند

چه پلیس های مهربونی! یقینا مسیر رابرای شما بازکرده اند!

مهم ترین رقیب این بازی در سال ۲۰۱۲ برای بدست آوردن بهترین بازی مسابقه ای سال ، Forza Horizon می باشد که تا هفته ی بعد شاهد عرضه آن خواهیم بود. همانطور که ذکر شد ، عطش سرعت حاکمیتش بر این سبک را تا حدودی از دست داده و با تمرکز جالب توجه EA از NFS: Most Wanted ، خیلی ها امید به حکومت دوباره عطش سرعت براین سبک را دارند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

عطش سرعت ، بهانه تعقیب | پیش نمایش Need for Speed: Most Wanted - گیمفا
عطش سرعت ، بهانه تعقیب | پیش نمایش Need for Speed: Most Wanted - گیمفا
عطش سرعت ، بهانه تعقیب | پیش نمایش Need for Speed: Most Wanted - گیمفا
عطش سرعت ، بهانه تعقیب | پیش نمایش Need for Speed: Most Wanted - گیمفا
عطش سرعت ، بهانه تعقیب | پیش نمایش Need for Speed: Most Wanted - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • spartacus گفت:

    خیلی عالی بود دمت گرم آقا بهزاد
    یه سوال داشتم تو این سری هم مثل hot pursiutمیتونیم با اتومبیل های پلیس رانندگی کنیم مراحلی داره یانه

  • Vito گفت:

    واقعا عالی بود مر۳۰.دوستان هر کسی که در عصر پادشاهان هست بگه تا با هم باشیم اونجا اسم من ememad .بازهم بابت خبر ممنون 😀 😀 😀 :laugh:

  • یه نفر آدم باحال تو گیمفا باشه اون آقا بهزاده

  • Mehran گفت:

    ممنون بهزاد جان پیش نمایش عالی بود :yes: خسته نباشی 😉 :yes:

  • turtle گفت:

    امیدوارم مثل داداش بزرگش که سال ۲۰۰۵ ساخته شد شبیه نباشه چون انقدر اون رو بازی کردم که دیگه تحملش رو ندارم. آخرین باری هم که دوباره نصب کردم نتونستم نیم ساعتم تحملش کنم بعد از اون شاهد چند بازی ریسینگ دیگه از این شرکت بودیم که من رو راضی نکرد یعنی مقدار نوآوری و خلاقیتشون اصلا به چشم نمیومد فقط بازی کردن در نقش ماشین پلیس بود که جدید بود که قبلا در بازیهای قبلیش nfs 3 و nfs 7 ماشین پلیس بود. و همچنین تخریب شدید ماشین که خیلی جاها افراط شده بود. خلاصه بگم یه nfs most wanted سال ۲۰۰۵ ساختن و تا الان که سال ۲۰۱۲ هست دارن نون اون بازی که ساختن و توی سال و سبک خودش شاهکار بود رو میخورن. و خیلی جاها به جای اینکه game play بازی رو بهبود بدن و نقصها ش رو بر طرف کنن از نسخه قبلی کپی پیست کامل توی نسخه جدید آورده بودن

    البته چند گروه روی این سبک بازی در Ea کار میکنند که Gameplay و گرافیک هر کدوم متفاوت بوده و قابل تشخیص هست.

    مثلا یک مشکل توی gameplay بخوام نام ببرم. رانندگی ماشین با سرعت پایین و طی کردن مسیر دلخواه کار سختی بود ( در مورد pc بود این مورد ) و به محض فشار آوردن روی پدال گاز ماشین میرفت از جا کنده بشه و درست نمیشد مثل آدم از کوچه ها عبور کرد .

    البته یه ایده جالب بازی the dogs برای رانندگی ماشینها داشت که جالب بود در مورد حرکت ماشین برای نسخه pc که کلید analog برای کنترل فشار آوردن رو پدال گاز رو نداره نسبت به کنسول :
    ” موقعی که یکبار کلید up رو میزدی واشین با سرعت آروم حرکت میکرد و رانندگی با ماشین با اون سرعت خیلی راحت و قدرت مانور بالایی داشتی ولی برای اینکه بتونی با ماشین تخته گاز حرکت کنی باید دوبار کلید up رو پشته سرهم میزدی تا ماشین با حداکثر سرعت حرکت کنه.”
    من از این قابلیت این بازی خیلی خوشم اومده بود و امیدوار بودم که از اون توی بازیهای NFS یا سریهای GTA استفاده کنن . چون خیلی جاهای نقشه دوست داشتم با سرعت پایین حرکت کنم ( همیشه سرعت باعث هیجان و جذابیت در بازی نمیشه ) .

    افتضاح ترین سری از بازیهای NFS رو اول RUN بعدشم shift میدونم بعضیهاشم هیچ هدفی تو بازی نبود جز از نقطه Start به End رسیدن مثل paradise که امکان تخریبش یکم اغراق شده بود و ماشینها خیلی راحت به درو دیوار کشیده میشدن. 🙁

    من از بازیهای سبک racing به این ترتیب اسم ازشون لذت بردم:

    ۱- NFS most Wanted
    ۲- GRID
    ۳- DIRT 3

  • رضا گفت:

    nfs run ham ziad bad nabood.valy most wanted khodast……….. :yes: :laugh:

  • ... گفت:

    خدا کنه گیم پلی خوبی داشته باشه :yes: :yes:
    مثل the run نباشه که فقط به گرافیک توجه داشتن نباشه :smug: :footmouth: :shutmouth: :-$

  • RANDY2 گفت:

    EA دوباره یک شاهکار دیگه ساخته مثل همه ی بازی هاش ولی متاسفانه بازی need for speed the run ابروی تمام این سری رو برد امید وارم دوباره ابروی این سری با این بازی برگرده
    پیش نمایش هم عالی بود مرسی :yes:

  • FARDAD.MG13 گفت:

    مطلبت مثل همیشه عالی بود بهزاد جان.خسته نباشی :yes: 😉

  • بهزاد جان واقعا دسته گلت درد نکنه مثل همیشه فوق العاده بود… 😉
    امسال NFS:Most Wanted با Forza Horizon رقابت خیلی جذابی خواهند داشت… :snicker:
    _____________________________________________
    زنده باد بارسلونا, منتظر شکست سخت رئال در نیوکمپ باشید…

  • عاشق این بازی شدم….از تریلر گیم پلی که تو ای تری پخش شد خیلی مشتاق شدم…
    در ضمن بهزاد جون تیترت تو حلقم×! عطش سرعت بهانه ی تعقیب! :yes:

  • دست تک تک شما دوستان مرسی..خیلی لطف دارید! :blush:
    من به شخصه با این سبک مشکل دارم..هنوز بازی کاملی تو این سبک ندیدم ولی FMS4 و درایورسن فرانسیسکو یک سری از اون المان های تازه ای که توقع داشتم وارد این سبک بشه رو دارا بودن..
    امسال EA حساب عجیبی رو این بازی باز کرده..به جرات می تونم بگم آینده ی سری بازیای عطش سرعت ، وابستگی جالب توجهی به Most Wanted داره!

    • بهزاد موست وانتد اصلی رو بازی نکردی یعنی؟!

      • من گفتم بازی نکردم؟!؟!؟
        گفتم درایور و فورزای آخری یک سری المان هایی وارد بازی کردن که این شبک بهش محتاج بود اما بازهم این بازیا یک سری ایراد داشتن..برای مثال فورزا گیم پلیش بیش از حد شاهکار و صداگذاریش هم واقعا وصف ناشدنی بود..گرافم که دیگه خودت میدونی..
        درایور هم با وارد ساختن یک دنیای بازی درست حسابی و خط داستانی خوب (نه مث The Run) بخصوص خط داستانی میتونست سویچ تحول این سبک باشه که بخاطر ضعف در سایر شاخص ها ، چندان بازی مثال زدنی نشد!

  • portal kombat گفت:

    مرسی ولی به نظر من اگه runرو کرایتریون میساخت و mostwantedرو بلک باکس میساخت هر دو عنوان بهتر میشدند. :yes: :yes: 🙂

  • miladhtc گفت:

    یعنی واقعا میشه به اوج خودش بر گرده خدا کنه یاد قدیما بخیر کسی رو دستش نبود :shame: :shame: :shame: :shame:

  • mehdi etzio گفت:

    ممنون آقای بهزاد شعبانی واقعا پیش نمایش خوب و بی نقصی بود به امید بهترین پیش نمایش های بیشتر از شما
    من ماست وانتد یکش رو تموم کردم یعنی تو اون زمان یه بازی معرکه ای بود که به نظرم خیلی بهتر از کربن بود این نظر شخصی منه وامسال EA میخواد با این عنوان خون تازه ای به رگ های بازی NEED FOR SPEED وارد کنه :giggle: :snicker: :chic: :inlove: :yes: 😀 :laugh:

عطش سرعت ، بهانه تعقیب | پیش نمایش Need for Speed: Most Wanted - گیمفا