بی سرزمین تر از باد! | ۱۰ مشکل رایج که تمام گیمرهای دنیا با آن ها روبرو هستند | گیمفا
بی سرزمین تر از باد! | ۱۰ مشکل رایج که تمام گیمرهای دنیا با آن ها روبرو هستند | گیمفا
بی سرزمین تر از باد! | ۱۰ مشکل رایج که تمام گیمرهای دنیا با آن ها روبرو هستند | گیمفا
بی سرزمین تر از باد! | ۱۰ مشکل رایج که تمام گیمرهای دنیا با آن ها روبرو هستند | گیمفا

بی سرزمین تر از باد! | ۱۰ مشکل رایج که تمام گیمرهای دنیا با آن ها روبرو هستند

سعید آقابابایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
بی سرزمین تر از باد! | ۱۰ مشکل رایج که تمام گیمرهای دنیا با آن ها روبرو هستند | گیمفا

اصولا ما گیمرها کم دردسر و بدبختی نداریم! تا دلتان بخواهد مانع و سد و سرعت گیر و نگاه های غضب آلود و عاقل اندر سفیه و … در سر راه ما وجود دارد برای این که مثلا بتوانیم یک ساعت بازی کنیم! تازه همه اینها را که رد کنیم و بخواهیم وارد جامعه گیم شویم و کمی اعصابمان راحت شود اول در سایت های گیم می خوریم به پست جنگ های کنسولی و فن بازی و… که کلی اعصابمان را خراب تر می کند. می گوییم ولش کن بگذار برویم کمی بازی کنیم. می رویم بازی محبوبمان را که تازه منتشر شده بخریم و بازی کنیم می گوییم: آقا سلام! میگه: سلام آقا! میگیم: آقا بازی “فلان of فلان ۳” چند؟ میگه “قابل نداره. بهترین قیمت ایران رو ما می دیم ۳۵۰ هزار تومن تازه نسخه “فلان ادیشن” هم هست!” میگیم: “آقا این نسخه چی داره؟” میگه: “هیچی! همه نسخه های انتشار اول بازی همینه اسمش!!!!!” … میگیم: آقا خداحافظ! بر می گردیم برویم همان بازی های قدیمی مان را آنلاین بزنیم. وارد می شویم و می خوریم به پست یکی دو نفر از این دیوانه های روانی بازی خراب کن که فقط می آیند عقده هایشان را خالی کنند. بعدش هم پدر و مادر گرامی می ایند می گویند: “خب دیگه دو ساعتی نشستی پای این، خستگیت در رفت؟ (با لحن طعنه). دیگه پاشو از پای بازی اگه صلاح میدونی.” نگاهشان می کنیم. نگاهمان می کنند. چشم در چشم… نه… قرار نیست هفت تیر بکشیم و دوئل کنیم! آنها زودتر ما را زده اند. ما بازنده ایم. حرفی نداریم بهشان بزنیم و این گونه است که کلا اعصابمان چندین درجه از همان اول که اصلا کلا وارد جامعه گیم نشده بودیم خراب تر هم شده است!

بله دوستان! برای گیمرهای بیچاره از زمین و زمان داستان می بارد تا بلکه بتوانیم با رد کردن تمام آن ها دو ساعت با خیال راحت بنشینیم و ویچر ۳ بازی کنیم که البته این بازی هم باز خودش یه سری داستان های جدید پیش میاره برامون در برابر خانواده و بنیان خانواده و … هر چقدر می نشینیم سریال های وطنی شبکه های خودمان را تماشا می کنیم و بنیان خانواده مان محکم می شود، از سوی دیگر هم می نشینیم ویچر ۳ بازی می کنیم و بنیان خانواده مان شل می شود!!! یعنی این بنیان خانواده ما مونده چیکار کنه از بس شل و سفت میشه! اصن یه وعضی!!!

۱۰ – افراد مریض و دیوانه در بازی های آنلاین و سایت ها!

بی سرزمین تر از باد! | ۱۰ مشکل رایج که تمام گیمرهای دنیا با آن ها روبرو هستند | گیمفا

زمانی که دستینی بازی می کردم یک بار که در هاب اصلی بازی بودم یک نفر آمد به سراغم و باور کنید که تمام حدود ۲۰ دقیقه ای که در آنجا بودم را دقیقا بغل من ایستاده بود و دورم می چرخید و می رقصید و .. و خسته هم نمی شد!!

در همه حوزه ها و قشرها و جوامع کوچک و بزرگ، “روانی” داریم! قاعدتا گیمرها هم مستثنی نیستند و در بین ما گیمرها نیز دور از جون خودم و شماها، برخی افراد روانی و مربض هم وجود دارند که ذهن معیوبی دارند و از دیوانه بازی و آزار دادن و … خوششان می اید که معمولا این افراد را در بازی های آنلاین می بینیم (البته گونه خاصی از این افراد را هم در گیمفا دیده بودیم که اکانت جعل می کردند و با قند شکن ۵۰ پست یک مطلب را هر کدام ۱۰۰ تا منفی می دادند که نشان از ذهن معیوب و البته وقت بی ارزش و آزادشان داشت!! یا همینطور شبه نویسندگانی از اینجا رانده و از آنجا مانده که ادعای روشنفکری دارند در حالی که کلا چیزی به نام فکر اصلا در سیستمشان وجود ندارد و رسانه ای آنها را نمی خواهد زیرا روی مغز و اعصاب همه راه می روند و منفورتر و منفورتر می شوند!!).

در کشور ما با توجه به این که سرعت فوق مخوف و بالای اینترنت را دارا هستیم بقیه کشورها چون به سطح ما نمی رسند نمی توانند با ما آنلاین بازی کنند و ما فقط با خودمان می توانیم بازی کنیم، بنابراین کمتر با مشکل این افراد دیوانه در بازی های آنلاین روبرو بوده ایم اما خب به هر حال در کشور ما هم اکنون تعداد بسیار زیادی بازیباز آنلاین وجود دارند که طی ساعت ها بازی کردن قطعا با مشکل برخی همی تیمی های مریض یا برخی افراد آزار دهنده برخورد داشته اند. یادم است زمانی که دستینی بازی می کردم یک بار که در هاب اصلی بازی بودم یک نفر آمد به سراغم و باور کنید که تمام حدود ۲۰ دقیقه ای که در آنجا بودم را دقیقا بغل من ایستاده بود و دورم می چرخید و می رقصید و .. و خسته هم نمی شد!! خب این آدم را باید بهش چه گفت؟ خلاصه این که در جامعه گیم با توجه به انواع و اقسام بازی های آنلاین و سایت ها و فروم ها و … گذر هر گیمری به افرادی دیوانه و مریض هم می خورد که باید با خنده از کنارشان گذشت.

۹ – والدین!

بی سرزمین تر از باد! | ۱۰ مشکل رایج که تمام گیمرهای دنیا با آن ها روبرو هستند | گیمفا

تازه این یک سوم قیافه والدین ما وقتی می خواهند بگویند بازی نکن، ترسناک است. مدیونید اگه بگید الکی میگم!!

آقا من نمیدونم این قضیه گیم چیه که به طور عجیبی پدر و مادرها رو به یاد انواع و اقسام بچه های فامیل میندازه!!! یعنی تا مثلا گیم بازی کردن ما رو می بینن یاد بچه های فامیلا و مدرک تحصیلیشون و شغلشون و ازدواج کردنشون و … می افتن. اول می گفتم شاید مثلا این شخصیت های گیم من شبیه بچه های فامیلمون هستن که اینا می بینن یادشون می افتن، ولی بعد دیدم خدایی تو فامیلمون کسی شبیه کریتوس نداریم و وقتی مطمئن تر شدم که دیگه کاملا می دونستم هیچ کدوم از بچه های فامیل شکل بیگ ددی نیستن!!!

حالا از شوخی که بگذریم باز هم به شوخی می رسیم، چون در حقیقت خطای دید بوده و فکر می کردیم که گذشته ایم ولی نگذشته ایم و هنوز در همان شوخی هستیم!! واقعا نمی دانم که دلیل این همه دشمنی والدین با گیم چیست. یعنی مثلا اگر توی کوچه و خیابون ول بچرخیم، بشینیم شب تا صبح فیلم و سریال ببینیم، خدای نکرده با مخاطب های خیلی خاص صحبت کنیم و قرار بیرون یا زبانم لال خونه بگذاریم و یا ۲۴ ساعت توی گوشی باشیم، همه اینها را قبول می کنند و اشکالی ندارد، ولی گیم را نه! یعنی خدا شاهده که وقتی بابای آدم میاد تو اتاق این دسته لامصب کنسول یا پی سی رو توی دست آدم می بینه، در نگاهش دریایی از فحش، بد و بیراه، ناموسی، غیر ناموسی، خجالت از وجود ما، سرافکندگی در کل فامیل و انواع مختلف دیگر وجود دارد و انگار که دلمان می خواهد در همان لحظه یک Leap of faith مشتی به یاد استاد ادزیو بریم تو حیاط!!

قطعا مسئله والدین و مخالفت آن ها با گبم یکی از مواردی است که برای هر گیمری پیش آمده است و همگی با آن دست و پنجه نرم کرده ایم. در واقع وقتی در هر جایی صحبت از مشکلاتی که گیمرها داشته و دارند صحبت شود، موضوع والدین یکی از ارکان اصلی و مهم آن بحث خواهد بود. اما به هر حال نسل ها عوض می شود و همین ماها که جامعه گیمرها را تشکیل داده ایم، روزی وارد جامعه والدین نیز خواهیم شد و شاید از آن زمان باشد که کم کم موضوع مخالفت والدین با بازی های رایانه ای پرونده اش رو به بسته شدن برود و ما شروع کننده این جریان باشیم. شاید روزی ما و فرزندانمان با هم پای بازی کردن بنشینیم و نگذاریم بعدا در مقالات آن ها از والدین به عنوان یک سد در برابر بازی های رایانه ای یاد شود. بالاخره باید از یک جایی شروع کرد…

۸ – بودجه!

بی سرزمین تر از باد! | ۱۰ مشکل رایج که تمام گیمرهای دنیا با آن ها روبرو هستند | گیمفا

آخ که کمرمان شکست زیر بار این بودجه!!!

دوستان اگر هنوز نسل هشتم نیامده بود و می خواستم این مقاله رو بنویسم، چون در ایران هستیم اصلا موضوع بودجه را مطرح نمی کردم!! بازی پلی استیشن ۳ روی هارد هر کدوم ۱۰۰۰ تومن!! بازی پلی استیشن ۳ و ایکس باکس و رایانه های شخصی دانلود مجانی!! کپی کردن از بازی که دوستمان کپی و کرکی اش را که خودش حداقل ۵ هزار بار کپی شده، کپی کرده!! یعنی خلاصه بگویم “گور پدر کپی رایت!” یادم است برای پلی استیشن ۳ نگاه نمی کردم چه بازی است و سبکش چیست و حتی عکسش چیست. فقط برای کامل کردن آرشیو دانلود می کردم یا روی هارد می ریختم!!

اما حالا در نسل هشتم ما هم مقدار کمی جزو جامعه جهانی گیم حساب می شویم!! قبلا سونی و مایکروسافت و … ایران را اصلا جزو بازار جهانی شان حساب نمی کردند و کلا کاری به ما نداشتند، ولی ما ماشالله آنقدر پررو بودیم که ناراحت شویم چرا لیگ ما در بازی های فوتبال نیست و چرا بازیکنان ما الکی هستند و چرا دستگاه ها زبان فارسی ندارد و تازه ولمان می کردند می گفتیم چرا اسم بازی فیفا ۱۵: جام خلیج فارس” نیست!! دیگر آن دوران برای کنسول بازها لااقل تمام شده و برای پی سی بازها هم با وجود قفل های سرسخت دوو و رنو (ببخشید همون “دنووو”) خیلی سخت تر شده است. حالا دیگر شاید حتی نتوانیم یک بازی که خیلی هم دوستش داریم بخریم، زیرا که یک بازی دیگر هست که بیشتر دوستش داریم و تنها هم پول یک بازی را داریم، پس مجبوریم انتخاب کنیم و یا کلی صبر کنیم شاید آنها مدت ها بعد از انتشار بازی تخفیف بخورند و دیجیتالی بخریم و باز داستان ۴۰ گیگ دانلود کردن داریم.

واقعا نمی خواهم دروغ بگویم که از این شرایط ناراضی هستم. با این که خیلی از بازی ها را نمی توانم بخرم ولی لااقل حس میکنم که من نیز یک گیمر مانند بقیه دنیا هستم و می توان آنلاین بازی کنم و دستگاهم را آپدیت کنم و تازه وقتی یک بازی را ۶۰ دلار می خریم خیلی با دقت تر و کامل تر آن را بازی می کنیم. بالاخره ما نیز باید از یک جایی به سایر نقاط دنیا بپیوندیم و چیزی به نام کپی رایت را قبول کنیم. هر گاه کلمه دزدی می آید همه بدمان می آید و زود به خودمان می گیریم و ناراحت می شویم اما واقعیت همین است که بازی که همه دنیا ۶۰ دلار می خرند و کلی سازنده برایش زحمت کشیده اند را ما کرک شده و مجانی می گیریم و این عینا دزدی است. خوشحالم که موضوع بودجه جزو لیست این مقاله است و با این که شرایط برایم سخت تر شده است ولی امیدوارم که هیچ گاه دستگاه های جدید کپی خور نشوند و شرکت های بازیسازی و سازنده کنسول، ایران را نیز به رسمیت جزو بازار خود بشناسند. هر چند که ما اصولا یک سال پیشرفت می کنیم و دنیا همان سال ۱۰ سال پیشرفت کرده است و در حقیقت یک قدم می رویم جلو و ۹ تا بر می گردیم عقب، ولی خب یک قدم جلو هم غنیمتی است که لااقل یه کم جلو رو ببینیم که وقتی برگشتیم عقب به بقیه بگیم جلو چه شکلی بود!! (چی گفتم! چه جلو و عقبی شد!!)

۷ – به فنا رفتن فرنچایز مجبوب!

بی سرزمین تر از باد! | ۱۰ مشکل رایج که تمام گیمرهای دنیا با آن ها روبرو هستند | گیمفا

همیشه امید داشته باشیم که فرنچایز محبوبمان که خراب شده است، دوباره درست می شود. (سوئیچ اسرار!! این قسمت: امید!!)

این دختر خانم کوچک را می بینید که در تصویر بالا قصد خودکشی دارد؟ می دانید چرا این کار را می خواست بکند؟ او یک گیمر است و عاشق و دلباخته و خلاصه طرفدار ۳ آتیشه فرنچایز رزیدنت اویل و ۳ نسخه اول آن نیز هست. اما او در طول زمان شاهد بود که فرنچایز محبوبش پشت سر هم بد و بدتر شد و ضعیف و ضعیف تر شد و به فنا رفتن آن را کاملا مشاهده کرد تا جایی که تاب نیاورد و بعد از رزیدنت اویل ۶ می خواست کار خودش را بسازد. مدام به او گفتم “بابا این نسخه هفتم انگار داره خیلی بهتر میشه ها.” گفتم “این رزیدنت اویل رولیشن ها امیدوار کننده هستند ها.” گفتم “به نظر می رسه کپکام داره می فهمه چیکار باید بکنه ها.”  خلاصه آنقدر در گوشش خواندم که پشیمان شد و اسلحه را داد به من و آن قدر عصبانی بودم از دستش که نزدیک بود خودم بزنم بکشمش!! رزیدنت اویل ۷ هم عرضه شد و این گیمر عزیز ما خوشحال و خندان از بازگشت فرنچایز محبوبش به روزهای اوج، کلی از من تشکر کرد که وی را منصرف کردم و خلاصه ازدواج کرده و الان بچه هم داره و خوشبخت شد!!! (واقعا دارم چی میگم!!)

الان این داستان پیامش این بود که خودکشی بد است. گناه دارد. نکنید. امیدوار باشید!! در کنار این ها هم پیامش این بود که معمولا هر گیمری در طول دوران بازیباز بودنش بسته به طولانی و کوتاه بودن آن، شاهد افت برخی فرنچایزهایی که دوست داشته است بوده و دیده که برخی بازی های محبوبش در نسخه های بعدی بسیار ضعیف کار کرده اند. این هم یکی دیگر از نقاط مشترک گیمرها در دنیا است که اکثرا فرنچایز یا فرنچایزهای محبوبی داشته اند که خراب شده و گندکاری کرده اند. اما خب وضعیت از رزیدنت اویل که خراب تر به نظر نمی رسید. اما بالاخره کپکام این سری را موفق شد تا دوباره بالا بیاورد و یک نسخه قدرتمند ارائه کند، پس همیشه امید داشته باشیم. (سوئیچ اسرار!! این قسمت: امید!!)

۶ – مردن در زمانی که یادتان رفته بازی را ذخیره کنید!

بی سرزمین تر از باد! | ۱۰ مشکل رایج که تمام گیمرهای دنیا با آن ها روبرو هستند | گیمفا

واقعا وقتی که بعد از مدتی طولانی بازی کردن یادمان می رود باز ی را ذخیره کنیم و ناگهان کشته می شویم، اگر در ظاهر هم قبافه مان مثل این دوست عزیز در تصویر نشود، قطعا از درون، قیافه ذهنمان و مغزمان عینا همین داداشمون است و اینجاست که به روح پاک Autosave و بازی هایی که Autosave دارند درود می فرستیم، باشد که روح سازنمدگانشان قرین رحمت گردد!!

“وای خدا!! یادم رفت بازی را ذخیره کنم!!” اصلا مگر می شود یک گیمر باشیم و تا حالا چنین مشکلی را تجربه نکره باشیم.!! اصلا یکی از آزمون های گیمر بودن همین سوال است که “آیا تا به حال شده است که یادتان برود بازی را ذخیره کنید؟” اگر این سوال را درست پاسخ دهید و بگویید بله، تازه بقیه اعمالتان توسط فرشته گیمر شمرده خواهند شد و جزو گیمرها حساب می شوید وگرنه همان اول می برندمان جهنم غیر بازیبازها!!

اتفاقا همین به تازگی این موضوع چندین و چنیدن و چندین بار در اسکایریم مرا به …. داد (به فنا داد. باشه بابا! اون کلمه ای که شما فکر می کنید هم هست!! اصلاح کنید فکرتون رو!!) واقعا وقتی که بعد از مدتی طولانی بازی کردن یادمان می رود بازی را ذخیره کنیم و ناگهان کشته می شویم، اگر در ظاهر هم قبافه مان مثل این دوست عزیز در تصویر بالا نشود، قطعا از درون، قیافه ذهنمان و مغزمان عینا همین داداشمون است و اینجاست که به روح پاک Autosave و بازی هایی که Autosave دارند درود می فرستیم، باشد که روح سازندگانشان قرین رحمت گردد!!

خلاصه این که دوستان یکی از مشترک ترین و رایج ترین و غمناک ترین مسائل موجود بین گیمرها در سراسر دنیا که رنگ و زبان و نژاد و … نمی شناسد همین فرموش کردن ذخیره کردن بازیست. یعنی اگر قهرمان المپیاد فیزیک و باهوش و حواس ترین آدم دنیا هم گیمر باشد و اسکایریم و ویچر بازی کند، قطعا یادش می رود گاهی بازی را ذخیره کند و بعد قبافه اش مثل تصویر بالا می شود!!

۵ – فایل ذخیره شما خراب شده است!

بی سرزمین تر از باد! | ۱۰ مشکل رایج که تمام گیمرهای دنیا با آن ها روبرو هستند | گیمفا

اگر سیومان خراب شود ما هم مانند دوست سینه سوختمان در تصویر فریاد می زنیم “Oh My Save” (نخیر نمی گوییم “Oh My God”!!! این کاربرد دیگری دارد!!)

این یکی مشکل هم در راستای همان مشکل قبلی است با این تفاوت که اینجا مقصرش ما نیستیم و بنابراین خیلی بیشتر می سوزیم و تازه این مشکل خیلی غمناک تر است و تا بخش عمیق تری از فیها خالدون را مورد عنایت قرار می دهد! وقتی یادمان برود ذخیره کنیم خب می توانیم از فابل های ذخیره های قبلی بازی کنیم و مقداری عقب می افتیم ولی وای به روزی که زبانم لال می خواهیم بازی را آغاز کنیم و ناگهان می بینیم که زده است “Your Save File is Corrupted” وای که خدا آن روز را نیاورد. مثلا دارک سولز و بلادبورن را کلی با سختی جلو رفته ایم و به آخرای بازی نزدیک شده ایم ولی ناگهان می بینیم که طی اتفاقاتی که در درون دستگاه با بازی رخ داده است و اختلافاتی که دور از چشم ما هنگام خاموش بودن دستگاه داشته اند، دستگاه عزیزمان زده است و فایل سیو بازی را پاک کرده است تا حالش را بگیرد ولی نمی داند که فقط حال ما را که گرفته است که هیچ، پذیرایی ما را هم گرفته است!!

آنجاست که با دلی سوخته از غم و سینه ای مالامال از اندوه (البته ذهنی پر از فحش ناموسی و بی ناموسی) مانند دوست سینه سوختمان در تصویر بالا فریاد می زنیم “Oh My Save” (نخیر نمی گوییم “Oh My God”!!! این کاربرد دیگری دارد!!) و اشک از گونه هایمان جاری می گردد. این مورد هم بین کل گیمرهای دنیا مشترک است و هر جایی که باشد فقط کافی است گیمر باشید تا طعم خراب شدن فایل های ذخیره بازیتان را از یک بار تا ۱۰۰ بار چشیده باشید.

۴ – لگ!

بی سرزمین تر از باد! | ۱۰ مشکل رایج که تمام گیمرهای دنیا با آن ها روبرو هستند | گیمفا

لگ هم یکی از رایج ترین و مشترک ترین مشکلات رایج بین گیمرهای سراسر دنیا غیر از ایران است. چون در ایران اصلا لگ نداریم. می دانید چرا؟ چون فقط می توانیم آفلاین بازی کنیم!!!!!!!!!

همین اول اعلام کنم که این مشکل یعنی “لگ” فقط برای خارجی هاست و برای آنها مشترک است که سرعت اینترنتشان افتضاح و خنده دار است وگرنه در کشور ما هرگز شاهد لگ و لک و کک و مک نیستیم. بارها دیده شده خارجی های بیچاره وقتی با ما آنلاین بازی می کنند خیال می کنند که دارند ما را می زنند ولی ما چند ثانیه پیش آن جا بوده ایم و آن ها سایه ما را دارند می زنند، از بس سرعت اینترنتشان خنده دار و پایین است!! اصلا این خارجی ها بدبختن!! هیچی ندارن!! مرگ بر آمریکا!!

از شوخی نمی گذریم!! چه کاریه بگذریم؟ حالا این همه مقاله جدی نوشتیم چی شد؟ این یکی رو از شوخی نمی گذریم! (به درک که نمی گذرم؟چشم ببخشید!). آقا این لگ هم بد چیزیه واقعا. البته من که ندیدم ولی این دوستان خارجیم میگن که “Lag is very on our brain” و یا “Lags …. us” که جای خالی را با کلمه دلبخواهتان پر نمایید هر چند می دانم کل کلمه دلبخواه همه ما یکی است! وسط بازی آنلاین با کلی هیجان این خارجی های بیچاره فکر می کنند دارند تیمشان را برنده می کنند و کلی به ما شلیک می کنند غافل از این که دچار لگ هستند و دارند شبحی مجازی از ما را می زنند و ما خیلی جلوتر هستیم و می زنیم آن ها را می کشیم! آن جاست که خارجی ها می گویند “لعنت به این اینترنت خارج!” کاش ما ایران بودیم که لگ نداشتیم! خلاصه این که دوستان لگ هم یکی از رایج ترین و مشترک ترین مشکلات رایج بین گیمرهای سراسر دنیا غیر از ایران است. چون در ایران اصلا لگ نداریم. می دانید چرا؟ چون فقط می توانیم آفلاین بازی کنیم!!!!!!!!!

۳ – بازی خراب! کنسول خراب!

بی سرزمین تر از باد! | ۱۰ مشکل رایج که تمام گیمرهای دنیا با آن ها روبرو هستند | گیمفا

احتمال این که یک بازیباز در طول چندین سال هیچ گاه با بازی های خراب یا خراب شدن کنسول و … برخورد نکرده باشد، تقریبا اندازه آن است که بگوییم ناتی داگ بازی ضعیف بسازد!! (یعنی احتمال آن صفر است!!)

یعنی احتمال این که یک بازیباز در طول چندین سال هیچ گاه با بازی های خراب یا خراب شدن کنسول و … برخورد نکرده باشد، تقریبا اندازه آن است که بگوییم ناتی داگ بازی ضعیف بسازد!! (یعنی احتمال آن صفر است!!). مخصوصا برای ما در ایران که خوراکمان کپی کاری و کپی کردن از کپی نسخه کپی شده بازی که خودش کپی بوده است، این موضوع خیلی خیلی بیشتر هم پیش آمده است و همگی با بازی های خراب و … سروکار داشته ایم. باور کنید که دقیقا یادم است بازی گاد او وار ۲ برای پلی استیشن ۲ را که نسخه ای دارای ۲ دیسک بود، بالغ بر ۷-۸ بار خریداری کردم زیرا در قسمتی روی پل که کریتوس می خواست پرهای ایکاروس را بکند و پرواز کند، گیر می کرد و دیگر رد نمی شد. بارها و بارها این بازی را خریدم تا سرانجام یکی از کپی ها خوب کپی شده بود و بازی را رد کردم! یا مثلا بازیبازان رایانه های شخصی قطعا همگی تا به حال با بازی های مشکل دار که نصب نمی شوند یا کرک خراب دارند و … برخورد داشته اند و هر کدام خاطراتی در این حوزه اعصاب خرد کن دارند!! همینطور علاوه بر بازی خراب، به میزان کمتری با موضوع کنسول خراب یا خراب شدن کنسول بعد از مدتی نیز سروکار داشته ایم و مثال بارزش کنسول های ایکس باکس ۳۶۰ بودند که داستانی به نام ۳ چزاغ قرمز مرگ یا “حلقه قرمز مرگ” داشتند که هر بازیبازی حسابی از آن می ترسید زیرا که اگر ۳ چراغ قرمز می شد گویا کنسول دیگر از کار می افتاد و خراب شده بود.

برای ما که در ایران هستیم که خب موضوع بازی های خراب و کنسول خراب، به اندازه موهای سر رود گولیت برایمان پیش آمده است ولی این طور هم نیست که برای بازیبازان دیگر نقاط دنیا این اتفاقات هیچ گاه نیافتد و قطعا هر گیمری در دنیا لااقل یک بار در این مورد تجربه داشته است. یعنی شاید اندازه موهای رودگولیت این را تجربه نکرده باشند ولی دیگر حداقل اندازه یک عدد تار مو در وسط سر زین الدین زیدان با این موضوع برخورد داشته اند!! واقعا این چه مثال هایی است که می زنم؟ دیگر از این بدتر هم می شود مثال زد؟ دارم آقای گودرزی را رسما به شقایق ربط می دهم (اهل دل ها گرفتند!!). خلاصه این که دوستان، نمی شود گیمر باشید و تا به حال طعم دردسر خراب بودن یا خراب شدن بازی و یا شاید کنسولتان را نچشیده باشید و این موضوع یکی از رایج ترین مشکلات بین گیمرها در سراسر دنیا محسوب می شود که البته در کشور ما شاید اندازه مجموع بقیه دنیا باشد!!

۲ – باگ!

بی سرزمین تر از باد! | ۱۰ مشکل رایج که تمام گیمرهای دنیا با آن ها روبرو هستند | گیمفا

نه این مرحله زرافه ها در The Last of Us نیست!! باگ است!!

می رسیم به یکی از خنده دارترین، گربه دار ترین، ترسناک ترین، جالب ترین و متنوع ترین مشکلات رایج بین گیمرهای دنیا. بله همه اینها را که گفتم با این که به هم ربط ندارند ولی کلمه ای به نام “باگ” همگی آن ها را شامل می شود. بگذارید تا برایتان ثابت کنم. همین باگ بالا را ببینید چقدر “حنده دار” است. برخی باگ هایی که بازی را غیر قابل ادامه می کنند چقدر “گریه دار” هستند. باگ های اساسین کرید یونیتی که صورت ها را به طرز وحشتناکی نشان میداد چقدر “ترسناک” بود. باگ های اسب پرنده و ماندن در آسمان در اسکایریم چقدر “جالب” هستند. اگر ویدئوهایی از باگ های بازی ها تماشا کنید می بینید که باید چند ماه پشت سر هم فقط ویدئو ببینید و تازه تمام هم نمی شوند و این هم نشانه “تنوع”بالاست. دیدید که همه کلمات اول این بخش به نوعی در باگ ها وجود دارند. اصلا بازی و بازیبازی که چیزی در مورد باگ نداند و نشنیده و ندیده باشد اصلا و ابدا حتی نزدیک به نام گیمر و بازیباز هم نیست چه رسد به این که واقعا باشد. اصلا بازیبازی که باگ ندیده باشد در دنیا وجود ندارد.

در مشکلات قبلی که ذکر کردیم شاید باشند کسانی که مثلا فایل سیوشان تا حالا خراب نشده باشد یا فرنچایز محبوبشان خراب نشده باشد یا مثلا به خاطر آفلاین بودن هیچ گاه لگ ندیده باشند، ولی محال ممکن است یک بازیباز تا به امروز هیچ گاه باگ ندیده باشد. به شخصه واقعا در طول ۲۳ سال گیمر بودن تعداد باگ هایی که در بازی هایی که خودم مشغول انجامشان بوده ام، مشاهده کرده ام، قطعا یک عدد عجیب و غریب است و هرچه دوران بازی کردن یک گیمر طولانی تر بوده باشد تعداد باگ های بیشتری نیز دیده است. واقعا دنیای باگ ها در بازی های رایانه ای یک دنیای بی نهایت عظیم و عجیب و خنده دار و جالب است زیرا چیز هایی در آن می بینید که امکان ندارد چشمهایتان از تعجب گرد نشود. جالب اینجاست که این باگ ها همیشه هم مختص بازی هایی که مشکلات گرافیکی و .. دارند و ضعیف هستند، نمی باشند و در بازی های شاهکار و بی نقصی مانند جی تی ای و ویچر و … هم در انواع معرکه ای وجود دارند (شانس ما ویچر هم که بازی کنیم حتما ینیفرش باگ دارد!! البته اگر نگوییم خود ینیفر و … باگ هایی از نوع معرکه هستند!!). خلاصه این که باگ یکی از رایج ترین و شاید هم رایج ترین مشکلی است که هر گیمری در دنیا با آن مواجه شده است و تا بازیباز باشد مواجه هم خواهد شد.

۱ – مدیریت زمان

بی سرزمین تر از باد! | ۱۰ مشکل رایج که تمام گیمرهای دنیا با آن ها روبرو هستند | گیمفا

اگر پس فردا من داشتم درس می خوندم یه اژدها اومد Riverwood رو زد سوزوند کی بعد جواب میده؟ دیگه من روم میشه برم بیرون تو چشم مردم Riverwood نگاه کنم (مخصوصا اون آهنگر ریشوئه!!!).

یعنی اصلا باعث بدبختی هر چی گیمر در دنیاست همین یه مورده! آقا یه نیم ساعت بازی می کنیم می بینیم یهو نیم ساعت ذهن ما در دنیای واقعی شده ۵ ساعت که پای بازی نشستیم، بعد ۵ ساعت درس می خونیم می بینیم ۵ ساعت ذهن ما در دنیای واقعی نیم ساعته که یه ربعش رو هم چرت می زدیم روی کتاب! یعنی شک ندارم که الان دارید می گید “دقیقا دقیقا دقیقا همینطوره!!!”

اگر دکترا و فوق دکترا و پروفسورای مدیریت زمان و مکان و حتی زمان-مکان هم داشته باشیم باز وقت مدیریت زمان بازی کردن می لنگیم و اصلا زمان واقعی با مدیریت بازی کردن ما هماهنگ نیست. کاشکی روز مثلا ۴۵ ساعت بود که می توانستیم راحت تر مدیریت زمان بازی کردن را انجام دهیم، هر چند که الان فکر می کنم اگر روز ۴۵ ساعت هم بود، هم اکنون من داشتم مقاله می نوشتم که “ای بابا! کاش روز ۷۰ ساعت بود که راحت تر می توانستیم زمان بازی کردنمان را مدیریت کنیم!” بابا خب تقصیر ما چیه اسکایریم هیچ وقت تموم نمیشه؟ تقصیر ما چیه با هر کی تو بازی حرف میزنی یه ماموریت میده بهت. زشته به خدا انجام ندیم. مردم ناراحت میشن! اصلا خدا رو خوش میاد که یه خانم خیلی محترم (یعنی خیلی خیلی خیلی محترم به صورت ویچروار) از گرالت یه چیزی بخواد و گرگ سفید بگه نه، انجام نمی دم. والا بلا زشته. انسانیت همیناست دیگه! خب این کارا رو ما به خاطر انسانیت انجام میدیم بعد هیچ کس نمی فهمه میگن چرا بازی می کنی و وقت تلف می کنی. نمی دونن به خاطر حفظ آرمان های انسانی و ارزش های والای انسانیت و کمک به مردم هست که ما اسکایریم و ویچر بازی می کنیم. اگر پس فردا من داشتم درس می خوندم یه اژدها اومد Riverwood رو زد سوزوند کی بعد جواب میده؟ دیگه من روم میشه برم بیرون تو چشم مردم Riverwood نگاه کنم (مخصوصا اون آهنگر ریشوئه!!!). بعد نمی گن چرا فلان شهر رو نجات دادی ما رو نجات ندادی. بعد به من انگ قومیتی و نژاد پرستی و .. نمی زنن؟ والا خوبیت نداره. بلا خوبیت نداره!

اصلا مدیریت زمان کیلو چنده. هر چقدر هم به مردم کمک کنیم باز هم کمه و چی از این بهتر که همه روزمون رو بذاریم برای کمک به مردم که یه وقت ومپایری اژدهایی چیزی نیاد زندگی و شهرشون رو نابود کنه. از دوستان عزیز صمیمانه خواهشمندم از نزدیک شدن والدین به این قسمت از مقاله که مطالعه کردید (همین یکی دو جمله قبل) جدا جلوگیری نمایند و در صورت خواندن این بخش توسط والدین، از قرار دادن شماره و آدرس و اطلاعات بنده در اختیار والدین عزیزتان به شدت خودداری نمایید تا در آینده نیز شاهد ادامه زندگی من و قرار دادن مقالاتم در سایت باشید!

Alireza

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بی سرزمین تر از باد! | ۱۰ مشکل رایج که تمام گیمرهای دنیا با آن ها روبرو هستند | گیمفا
بی سرزمین تر از باد! | ۱۰ مشکل رایج که تمام گیمرهای دنیا با آن ها روبرو هستند | گیمفا
بی سرزمین تر از باد! | ۱۰ مشکل رایج که تمام گیمرهای دنیا با آن ها روبرو هستند | گیمفا
بی سرزمین تر از باد! | ۱۰ مشکل رایج که تمام گیمرهای دنیا با آن ها روبرو هستند | گیمفا
بی سرزمین تر از باد! | ۱۰ مشکل رایج که تمام گیمرهای دنیا با آن ها روبرو هستند | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • اقا سعید حسامم واقعا خسته نباشید مقاله جالب ترازاین من ندیدم!!!!!
    وبه نظرم مهمترینش مدیریت زمان میتونه باشه ازاین مشکلات

    • Abbas گفت:

      مدیریت زمان مهمترین نیست
      شماره ۷ کاری میکنه دیگه کلا بکشی کنار
      یوبی خدا ازت نگذره

      • Pashmaki گفت:

        حق با شماست، مخصوصا الان که تعداد بازی های ناامید کننده بسیار بالا رفته، احتمال از بین رفتن فرنچایز مورد علاقت زیاد شده، حتی بعضی مواقع به استدیو های کاربلدی مثل naughty dog و rock star که تقریبا عنوان بد تا حالا عرضه نکردن هم آدم شک میکنه که نکنه بازی بعدیشون ناامیدکننده بشه.

    • ALIThelastofus گفت:

      آقا سعید شما احتمالا سیاوش قمیشی گوش نمیکنید اینجا که میگه (من تشنه مثل خورشید بی سرزمین ترازباد)

    • PC and PS4 گفت:

      فقط والدین مشکلن
      اگه اونا راضی باشن مشکل بودجه هم نیست و بعضی از مشکلات بالا حل بودن به جز خرابی بازی و کنسول و…….

    • M.mohamadr7 گفت:

      به قول عادل فردوسی پور : چقدر خوبه این سعید اقابابایی!
      عالی بود سعید جان واقعا سطح مقاله هات روز به روز بالاتر میره .
      بنظرم بزرگترین مشکل برای ما ایرانی ها اولا مدیرت زمان دوما انلاین بازی کردن هست که بازی نکنیم سنگین تریم با این نت افتضاح کشورمون.

      • درود بر شما. خیلی ممنونم از لطفتون. باعث افتخار من هست که نظرتون اینقدر مثبته در مورد مقالات من و واقعا باید از محبت شما و انگیزه ای که میدین تشکر کنم. بارو بفرمایید بزرگترین انگیزه من همین نظرات شماست و واقعا بابت این همه لطف ممنونم محمد جان.
        http://www.aparat.com/saeedsliipknott

    • ALIThelastofus گفت:

      آقاسعید من از شما یک گله دارم چون بی طرف بودن خیلی برام مهمه واونم اینه که از خرابی بازی و کنسول حرف زدید ولی از خرابی قطعات کامپیوتر وسوختن شون حرفی نزدید در ضمن اینکه شما چندین بار بازی گادآف وار ۲ رو خریدید تا سالمشو بدست آوردید بخاطر این نیست که بازی خراب باشه بزارید براتون توضیح بدم توی ایران سه بار بازی گادآف وار۲ رو فروشنده ها فروختند اول دیسک دموی بازی اومد که نیم ساعت اول بازی بود بعدش بازی نصوه ی گاد آف وار۲ اومد که تاروی پل بود بعد ازمدتی دیسک کامل یا صددرصدش اومد تازه وقتی کال آف دیوتی MW2 برای pc اومد اول نسخه ی چهار تا دی وی دی شو فروختند فروشنده ها که نصفه بود بعداز آون نسخه ی سه تا دی وی دی اومد که کامل بود ویا وقتی کال آف دیوتی بلک آپس برای pc اومد مود زامبی اولیش که آزاد بود رو فروشنده ها حذف کرده بودند این آخریا هم که به اسم NBA 2K 16 نسخه ی قبلشو به دارندگان pc قالب میکردند که وقتی نصبش میکردی میدیدی چه کلاهی سرت رفته

      • PC and PS4 گفت:

        واسه pc هیچ وقت پک فارسی نخرید
        البته نه همه بعضی ها خوبن
        مثلا من ۳ بار بلک تپش ۱ رو واسه pc خریدم یه بار عصر بازی یه بارم پرنیان
        هر دو تاش اونجا که زنه میاد اولش دستاش سیاهه
        ولی تو یه کالکشن درست بود

      • درود بر شما. خیلی متشکرم از این که نظرتون رو مطرح فرمودید اونهم با درستی و منطق
        خدمتتون عرض کنم که شما اگر من رو بشناسید تا حدودی میدونید که من از روز اول بازیباز بودنم تا امروز فقط و فقط و فقط کنسول داشتم و در زندگیم یک بار هم بلد نیستم با موس و کیبورد بازی کنم و چند تا دونه بازی های پی سی هم که بازی میکنم با کنترلر هست. در واقع من یک کنسول گیمر محض هستم و مطئن باشید اگر بحث طرفداری باشه من قطعا باید از کنسول دفاع کنم چون ۲۳ سال با کنسول بازی کردم. این مواردی که مطرح کردم مثال هایی بود که بیشتر برای خودم ملموس بود و پیش اومده بود چون همیشه کنسول داشتم وگرنه قطعا قطعات کامپیوتر هم خراب میشن و هزینه دارن و … هر گیمری با هر چیزی که بازی کنه مشکلاتی داره و ممکنه خراب شه و .. ربطی به پلتفرمش نداره. باور کنید که اصلا و ابدا بحث طرفداری نیست اون هم وقتی خودم کلا کنسول گیمر هستم
        http://www.aparat.com/saeedsliipknott

    • درود بر حسام عزیز. خیلی از لطف شما ممنونم. سلامت باشید.
      بله من هم با شما موافقم چون چیزی با ارزش تر از وقت نیست
      http://www.aparat.com/saeedsliipknott

  • GOD OF WAR گفت:

    سلام
    خیلی عالی بود
    مشکل اصلی من الان اینه که کنسول وسط هاله
    اصلا نمیتونم سمت ویچر برم با تعریفایی که از دوستان شنیدم 🙁
    در مورد خدای جنگ دو هم باید بگم منم فک کنم یه ده باری بازی رو خریدم تا اون تیکه رد بشه اما نیاز به دیسک ارجینال داشت

  • Saman_hk گفت:

    استاد آقابابایی واقعا با این مقاله دلم رو شاد کردین.خیلی عالی بود.خسته نباشید.

  • soroush گفت:

    آقا به خدا ما افراد مریض و دیوانه نیستنتیم :evilgrin:
    من این کارو میکنم که دوست پیدا کنم :chic:
    و این که لطفا با خنده از کنارم رد نشدید به جاش برام درخواست دوستی بفرستید تا ولتون کنم 😀

  • این بودجه آقای بابایی خیلی مسله ساز است همیشه….
    مقله مثل همیشه. AAA

  • AJAY GHALE گفت:

    این شماره هفت رو که میبینید خیلی جمع‌وجور اونجا نشسته در واقع یه دنیا حرف توشه قلب خیلی‌ها بابت این کار سازنده‌ها شکسته 😥
    از نظر من باید اول میبود ای کاش بعضی از فرانچایزها دنباله‌هاشون هیچ وقت ساخته نمیشد 😥

  • amir moltafet گفت:

    در رابطع با خرج بازی ها من رفیقام همه اکانت هکی میگیرم خیلی قیمتشم خوبه پلاس هم هکی :rotfl: والا هوریزون روز عرضه گرفتم ۵۰ هنوز که هنوزه قفل نشده اکانتش

  • عالی بود اقا سعید ممنون :yes: :yes: :yes: واقعا مشکلات من فراتر از ایناست اگه ۱۹ ساعت نرم سمت بازی نه گشنه میشم نه تشنه نه wc نه غیره اما اگه نیم ساعت برم سمت بازی اینا که چیزی نیست از وزارت کشور احضارم می کنن

  • مقاله بسیار جالبی بود جناب بابایی…یعنی با تک تک این موارد رو به رو شدم. البه مورد آخری و والدین پیش نیومده هیچ وقت و همیشه تعادل بین گمینگ و درس و بقیه کارها رو داشتم. به جوون تر ها توصیه میکنم که این تعادل رو حتما حفظ کنن و سر گیم هیچ وقت از اصل کارشون غافل نشن مگر اینکه در آمدشون از این راه باشه. قبل اینکه کسی بخواد براتون تعیین تکلیف کنه خودتون این تعادل رو حفظ کنید.

  • Arsi گفت:

    یکی دیگه از بزرگترین مشکلات ما اینه که در لحظه ای که دوست داریم کسی کنارمون نباشه
    (منظورم رو می فهمید;-)مامانمون رد میشه و اولین سوالش اینه که اینا دارن چکار می کنن
    (برای اینکه بفهمه آیا ما نیز می دانیم اینها چکار میکنندیا خیر؟)

    البته خدا نکنه خواهر یا برادر کوچکتر داشته باشید چون اون موقع اون میره به مامانتون میگه
    خدا رو شکر من که در لحظه از Alt+F4استفاده می کنم برای رفع خطر

  • 😀 😀 به خدا قسم اگه من میدونستم زین الدین زیدا و تار موهاش جزو موهای گیم محسوب میشن میرفتم خودم واسه موهاش یه کاری میکردم. ولی اقای اقابابایی با این مقاله یه دل سیر خالی کردید خودتون رو 😀 والا من که همه ی این مشکلاتو داریم ما اما یه شماره ی ۰ هم جاش بود به اسم “فروشنده ها” یعنی همه میفهمن چی میگم. اصلا انگار انجمن برادرهود دارن یهو بازیو با هم گرون میکنن با هم ارزون میکنن اصلا راه نداره ارزون گیرش بیاری 😀 حالا بگذریم از اون خدا نشناسایی که میگن ps5 سال بعد میاد و cod: MW 4 هم پاییز ساخته میشه. و بازهم خدا از اون آنلایناشون نگذره که وقتی چندتا بازی واسه ps سفارش میدی به عنوان اشانتیون بازی pc رو تو بسته بندی xbox تحویلت میدن آخرشم خراب از آب در میاد 😀

  • GAME-S.B گفت:

    همچین مقاله ای حرف زیاد داره برا گفتن!
    شماره ۱۰: من که به این روانیا بر نخوردم، به دلیل وجود اینترانتی بسیار خجالت آور، کند و لاکپشتی! اصلا مگه از اینترنت ایران انتظار دیگه ای هم میره؟! :reallypissed:
    شماره ۹: ای خدا، چرا آخه، چرا والدین بسیار محترم و عزیز انقدر نسبت به ما منفین؟! من یکی از اعضای خانواده میاد نگاه میکنه تو اتاق وقتی دارم بازی میکنم، یکجوری زل میزنه و نصیحت چرت و پرت میکنه که از هزار تا کتک بدتره!!! :reallypissed:
    شماره ۸: امان از این فروشنده های ایرانی، به خدا اگه ۶۰ دلار توی این کشور مثلا “بسیار خوب” ما همون ۶۰ تومان بود، دیگه مگه مشکل نرسیدن یه گیم به دستمون رو داشتیم؟! :reallypissed:
    شماره ۷: من خودم قبل از اینکه Mortal Kombat (2011) یا به قول معروف Mortal Kombat IX منتشر بشه، به طور کامل از یکی از محبوب ترین فرانچایز هام، که همون مورتال کامبته نا امید شده بودم، مخصوصا با گندی که MKvsDC زد و زیاد خوب نبودن MK: Armageddon، اما خدا رو شکر که استودیوی ندررلم با MK IX مورتال کامبتو ریبوت کردو سرنوشت این فرانچایزو برای همیشه عوض کرد و باعث خلق Injustice شد. :inlove:
    شماره ۶: من این مشکلو با Dishonored داشتم، آقا داشتم روی درجه سختی Hard بدون اینکه کسی رو بکشم میرفتم جلو که یدفعه اشتباهی یه نگهبانو کشتم، اما میدونین مشکل چیبود؟ این بود که بازی لعنتی آتو سیو نکرده بودو منم یادم رفت سیو کنم!!!! خلاصه مجبور شدم اون چپترو از اول برم… :-((
    شماره ۵: به طور عجبی به این مشکل توی TLoU برخورده بودم؛ صبح زود بلند شدم تا برم ادامه سیوی که داشتم داخلش رو درجه سختی Survival میرفتم رو ادامه بدم ولی دیدم و گفتم “زکی! چرا این سیوم نیست! آخه چرا ناتی داگ!!!” :pissedoff:
    شماره ۴: همونجور که گفتی آقا سعید از اونجایی که ما ایرانیا اینترنتمون بسیار خاص و مضخرفه به این مشکلات زیاد بر نمیخوریم ولی به هر حال هر ایرانی گیمری که آنلاین زده باشه مطمعن هیتم که به این مشکل برخورده! :-/
    شماره ۳: هیچی نمیگم، لازم نیست خاطرات تلخمو به یاد بیارم… 🙁
    شماره ۲: بهترین مثال همون AC: Unity هست! یعنی انقدر این بازی باگ هاش متنوع و مختلفه که آدم واقعا لذت میبره که صورت کاراکتر آرنو رو بدون جمجمه و سر و اینا ببینه و فقط دندون و چشماش رو ببینه! :dazed:
    شماره ۱: من توی این مورد واقعا افتضاهم، زمان بندی انگار اصلا تو خون من نیست! اصلا نمیشه اصلا نمیتونم! کلی هم به خاطر عشقم به گیم سرزنش و تنبیه شدم! چرا گیمری انقدر سخته تو این کشور؟! :reallypissed:

  • persian boy گفت:

    درود بر شما استاد آقابابایی واقعا ممنون خیلی عالی بود دغدغه های گیمرهارو به صورت طنز گونه نوشتید امیدوارم باز هم از این مقاله ها بنویسید

  • اخ اخ دمت گرم اقا سعید کف کردم واقعیته محضه :yes: :yes:

  • A Player گفت:

    سلام
    اقا سعید حرف دل همه ما رو زدی
    هیچ کدوم مهم نیستند به جز ۹و۸ البته برا خودم
    متاسفانه فرهنگ ما در حدیه که برای یه بچه ۸ ساله جی تی ای میخریم و حتی برامون مهم نیست اون بازی چه بلایی می تونه بر سر یه بچه ۸ ساله بیاره با اون حجم از خشونت و صحنه های ….
    و مورد ۸
    بودجه
    فکر کنم خیلی از شما دوستان گیمفایی مثل بنده دوست دارید یک بار هم که شده فلان بازی رو در روز اول عرضه بازی کنید ولی با این گرونی دلار و دل.ه بازی و د.غل بازی فروشنده های عزیز کلا از گیم زده میشید
    یه توییت تو تلگرام خوندم میگفت
    یه زمانی گیم برای همه بود الان شده فقط برا بچه ها
    در مورد وضعیت اینترنت که مثل خیلی ها کلا قید انلاین بازی کردن رو زدیم
    یه ماه اومدیم جی تی ای انلاین بازی کنیم انقدر مشکل خالی شدن session و غیره داشتیم که این بازی عالی رو گذاشتیم کنار
    امیدوارم یه روزی برسه که ما ایرانی ها توی بازی ساخت کشورمون توی سرور های اختصاصی با بهترین کیفیت داریم انلاین میزنیم
    در کل خود بودجه یکی از مشکلاتی هست که والدین سد گیم می شوند
    موفق باشید :pain: :X-P:

  • ALIREZA0027 گفت:

    مرسی بابت مقاله باحالتون . درر ضمن تم طنز این مقاله بشدت خوب بود . موفق باشید :yes:

  • Mohamady گفت:

    من هنوز زیاد نمی تونن جلوی بابام از موبایل زیاد استفاده کنم انصافا هم جلوی خانواده با تلویزیون بازی کنی جلوه بدی داره

  • یکی از مشکلات اشد گیمر ها اسپاون کیل ها تو بازی های آنلاینه.
    بقول آلبر کامو : (( امروز در گوش بچه‌ای که مرده به دنیا آمده بود گفتم: چیزی را از دست ندادی!….. تو فقط اسپاون کیل شدی))

  • جروق گفت:

    سلام
    مقاله فوق العاده ای بود 😀
    واقعا دمتون گرم :rose:

  • Hodd Toward گفت:

    فقط کپشن عکس آخری :laugh: :laugh: :laugh:

  • اگر سیومان خراب شود ما هم مانند دوست سینه سوختمان در تصویر فریاد می زنیم “Oh My Save” (نخیر نمی گوییم “Oh My God”!!! این کاربرد دیگری دارد!!)
    خدا شاهده چند سال پیش MIDNIGHT CLUB 3 رو تو سونی ۲ ۴۵ درصد رفتم بعد مموریم خراب شد خیلی گریه کردم 😥 😥 :evilgrin:

  • Pejman9 گفت:

    سلام اقای اقابابایی
    این اولین باره فکر میکنم نظر میدم همیشه هم مقالتتونو دنبال میکنم
    خیلی وقته میام اینجا ولی این اولین باری بود که اگه پیام تشکر نمیزاشتم حسرت میخوردم بهترین مقاله ای بود که تو عمرم خوندم واقعا عالی بود چه لحظه های جدی و چه شوخی های بینظیر واقعا ممنون به امید روزی که تو تاریخ ثبت بشه ما نسل سوخته گیمر های ایرانی بودیم و عکس هممونو تو یه کتاب چاپ کنن 😀
    برای مقالات بلاد بورن هم تشکر میکنم
    در کل کارتون حرف نداره

    • درود بر شما پژمان عزیز. خیلی ممنونم از لطفتون. باعث افتخار من هست که تصمیم گرفتید که نظر بنویسید در مقاله من.
      واقعا خیلی متشکرم از این نظر پر از محبت و انگیزه شما که باعث میشه من خیلی جدی تر سعی کنم مقالات بهتر بنویسم.
      خیلی از محبت شما سپاسگزارم.
      http://www.aparat.com/saeedsliipknott

  • behran گفت:

    واقعا مقاله جالبی بود آقای بابایی! دستتون درد نکنه واقعا زحمت کشیدین!

    فقط به عنوان یه فن رزیدنت اویل باید بگم نباید دیگه اینقد نسخه های جدید اویل رو می کوبیدین(اللخصوص اویل۴ رو که شاهکار بود!) درسته که از ریشه هاش داشته دور میشده ولی سازنده هاش هم گناه دارن به خدا! اینکه ۶۰۰ نفر تو ۴ سال بیان اویل ۶ رو بسازن و بازخوردشون هم این شد که بشه واقعا ظلمه!
    ولی بازم ممنون! :-)) :-)) :-)) :-)) :-))

    • درود بر شما. خیلی ممنونم از لطفتون. باعث افتخار من هست که مطالعه فرمودید مقاله رو.
      خدمتتون عرض کنم که من خودم شدیدا عاشق رزیدنت اویل هستم و اگر یادتون باشه مدتی قبل در مقاله برترین شوترهای سوم شخص تاریخ نسخه چهارم در لیست اول شد و خودم هم نسخه ۵ و هم نسخه ۶ و هم بقیه تمامی نسخه های اویل رو بازی کردم و اعتقاد هم دارم که اصلا باز ی های بدی نبودن نسخه های ۵ و ۶ اما خب به هر حال از اویل بودن دور شده بودن و خیلی از طرفدارها ناراضی بودن. اصلا هیچ گاه به این سری محبوب که خودم هم دوسش داارم اهانت نکرده و نمی کنم. این محض شوخی بود و دیدید که تم مطلب هم کاملا طنزه
      http://www.aparat.com/saeedsliipknott

  • Vito Scaletta گفت:

    آقای آقا بابایی خیلی مقاله خوبه بود که حرف دل ما رو گفتی مقاله هاتون همیشه عالین. ولی در مورد بودجه به نظر من این چیز منفی هست که کنسول های نسل هشت هک نشدن ارزش پول ما خیلی کمتر از اینه که بتونیم ۶۰ دلار برای یک بازی بدیم من هم pc دارم هم ps4 رو pc بیش تز صد بازی دارم که راحت دانلود کردم و روی ps4 فقط ۵ تا. شما از جهانی شدن حرف می زنید. با خرید بازی های قاچاق به قیمت بالا جهانی میشیم؟ خیر. مشکل از مسئولان کشور هست که حدود ۴۰ سال با دنیا قطع رابطه کردند هیچ شرکتی مثل سونی و مایکروسافت نماینده ندارن تو ایران هیچ پشتیبای یا وارانتی برای ایرانیا وجود نداره از کارت های بانکیمون نمیتونیم برای خرید بازی استفاده کنیم به دلیل فیل،تر، ینگ پینگمون خیلی بالاست بعضی از بازی ها که کلا سروراشون فی.لتر یا از خارج تحریمه اوریجین تو pc کلا برای ایران تحریمه. اینترنتمون گرون کم سرعت و محدود الان رو ps4 یه بازی دیجیتالی بگیری پدرت در میاد تا ۵۰ گیگ دانلود کنی. این مشکلاتی که گفتم حتی ترکیه و هند و خیلی کشور های جهان سوم هم ندارن. شما به این میگین جهانی شدن؟؟؟

    • درود بر شما. خیلی ممنونم از لطفتون که مقاله رو مطالعه فرمودید و مرسی از نظر زیباتون. حرف شما کاملا صحیحه و اگر دقت کنید من هم نوشتم یه قدم میریم جلو و ۱۰ قدم میریم عقب و هر گز نگفتم ما جهانی هستیم الان. میگم باید از یک جایی شروع بشه بالاخره.
      http://www.aparat.com/saeedsliipknott

  • Inside1990 گفت:

    ممنون سعید جان این مقاله ها خیلی خوبه یه جورایی آدم در دلش باز میشه :idk:
    مهمترین مشکل یا مورد به نظرم شماره ی ۷ چون بقیه ی موارد قابل حله(بعضی هاش با صبر بعضی هاش با مدیریت و بعضی هاش هم با آپدیت 😀 قابل حل شدنه)ولی وقتی ریشه خشکید و خراب شد دیگه کاری نمیشه کرد وقتی فرنچایزهای مورد علاقه ات(بله فرنچایزها!)جلوی چشمت و بعد از کلی انتظار توسط یه سری دزد پول پرست(شایدم ش.ه.و.ت پرست!)پر پر میشه کلا از مقوله بازی های رایانه ای زده میشی تا یه مدت و به بازی های دیگه ام با چشم تردید نگاه میکنی(مورد داشتیم بعضی از بازی های معروف انقدر بد بودن که حتی رایگان هم نگرفتمشون اونم تو اوج بیکاری)

  • Anekhmaho گفت:

    مقاله خیلی کامل و جذابی بود, ممنون.
    به نظر من شماره ۸ باید اول باشه

  • Vicpain گفت:

    میدونی آقا سعید,بازی باز ها باید لذت های زیبا تریو تجربه کنن سطح آگاهیشون بره بالاتر دیگه خودشون متوجه میشن و زیاد بابت بازی وقت نمی ذارن منظورم اینجور بازیای رقابته که محتوی و مضمونه خاصی نداره وگرنه بازیای با مضمون قوی هیچ کسیم طرفدارش نباشه جاویدان میمونه همچون Metal Gear Solid

    • درود بر شما. خیلی ممنونم از نظر زیبا و صحیحتون. بنده با شما موافقم. این روند تماما انلاین شدن و بدون داستان و محتوا و …. واقعا بده. دیگه چه زمانی باید شاهد بایوشاک باشیم که وقتی بازی تموم میشه همینطوری فقط بشینیم و بشینیم و فکر کنیم و فکر کنیم. بازی مثل بایوشاک اینقدر قدرتمنده که وقتی زیاد بهش فکر میکنم واقعا اشکم در میاد از حجم عظیم محتوا و معنی و فلسفه و مفهومی که پشت این بازیز نهفته اس. ولی گیمرهای امروزی تر دیگه نمیرن سراغ این بازی ها زیرا سلیقه ها رو دارن تغییر میدن سازندگان
      http://www.aparat.com/saeedsliipknott

      • Vicpain گفت:

        این پوچ گرایی که در بازی باز ها و به تبعش بازی ساز ها بهش گرایش دارن ریشه در فرهنگ و بهرانیه که مدرنیته داره تو جامعه ی خودمون که میبینیم آدما اکثرا به چیزای پوچ فکر میکنن به دنبال رقابق های پوچند تو هر زمینه ای که من میبینم از جمله ورزش هنر و حتی جامعه ی علمی در ایران همه به این خاطره که به فلسفه و پرسش گری اهمیتی داده نمیشه همونطور که ریاضی دانی برجسته که هنوز در قید حیات هستش و میگه: امروز در عصر شهرت و ثروت زندگی میکنیم این شرایط حتما تغییر میکنه و میزان سطح آگاهی کل دنیا رشد خوبی داره این اعتراض ها و جنگ ها و مقاومت ها حاکی از این موضوع هستش… فقط ای کاش بازی های آنلاین رو طوری طراحی کنن که بخش چند داستانی بازیو بشه چند نفره پیش برد این آرزوی من تویی این نسل بود که هنوز براورده نشده و همچنین از همه مهمتر هوش مصنوعی ارتقا یافته در همه ی بازی ممنون که اظهار نظر کردی آقا سعید گل…

  • joel گفت:

    ۳ – بازی خراب! کنسول خراب!…..ps3 لعنتی منم چراغ زرد شده :pain: و حالا دارم hill climb racing 2 بازی میکنم :reallyangry: …..و اما مشکل god of war 2 رو پل و گرفتن بال ها واقعا کمر منم شکست رو اون قضیه :yes:

  • mohsenjazz گفت:

    تو rainbow اگه پینگ بالا ١٨٠ دیدی بدون اون ایرانی
    خارجی ها بدبخت همه زیر ١٠٠
    چشم خارجی ها از حسادت دراد
    یبار شده بودم ٨٩٩
    یکم وایسادم
    دوباره شد ١٨٠
    بقیه دنیا از چنین نعمتی محرومن

  • ALIREZA.PC گفت:

    خخخخ اینجاست که باید بگم واقعا دمتون گرم اقا سعید
    منتظر مقاله بعدیتون هستیم 😉

  • pikachu گفت:

    باید اون شماره ده(گیمرای روانی) رو بالاتر میاوردید واقعا رو مخن مخصوصا اینکه تیم کیل کنن :rotfl:

  • ارمان گفت:

    بابت این اخری رو واقعا عالی گفتید
    بنظرم دلیل اصلی مشکل زمان بخاطر خود بازی هست یعنی اعتیاد داربودن حد بازی
    یادمه برای بازی skyrim – witcher-borderland هیچگاه نتونستم و بعید می دونم خیلی ها بتونن زمانشونو کنترل کنند و به محض داشتن زمان خالی از ۲- ۶-۷ ساعت یکسره ( حتی خودم ۲۴ساعت تعطیلی) استفاده می کنند
    ولی برای یک سری بازی ها مثل tomb rider خیلی راحت مدیریت می کردم چون بازی استراحت و وقفه ی زیادی بین بازی داشت و هدف بعدی هیچگاه مشخص نبود
    پس به خود بازی ها برمیگرده
    من این مشکل مدیریت رو به دوروش حل کردم یکی اینکه هیچ گاه بهترین ساعت های روزم رو برای بازی نمی ذارم ( هرچند بعضی مواقع کنترل خارج میشه)
    و یکی هم اینکه میدونم یک بازی هدف دار تا به هدف نرسی تموم نمیشه پس بهتره قطع کنی بعدا ادامه بدی

  • ali dashti گفت:

    بازم عالی مثل همیشه یکی دیگه از مقاله های موندگار،از اوناست که میشینی پاش نمیتونی تا آخرش نری پر از تیکه های طنز و باحال
    چه می‌کنی با ما آقای بابایی حرف دل همه گیمرا رو زدی
    بنظر من شماره ۸ درست بشه بقیش هم حله البته به جز ۱۰،۷،۶،۵،۳،۲،۱‌(خب میگفتی ۹،۸،۴ چه کاریه)⁦;-)⁩

  • Shield گفت:

    – افراد مریض و دیوانه در بازی های آنلاین و سایت ها
    توی دوتا ۲ دیوونم کردن اینا ، برای چند ماه یه نتی جور کردم با آسیا جنوب شرقی بازی کردم حتی (تاکید می کنم حتی) ۱ نفر هم اینجوری نبود …
    اکثر این افراد متاسفانه یا هموطن هستن یا از ترکیه و کشورهای عربی ! کاری به روز آدم میارن که دعا کنه روسا هم تیمیش باشن 😐 والا

  • watchdogs3 گفت:

    در مورد دنوو با وجود CD Key اشتراکی PC گیمرها مشکلی ندارن.

  • Alireza_yoo گفت:

    آقا سعید دست مریزاد درد دل همه گیمرارو مخضوصا گیمرای ایرانی رو گفتی کی بشه همه این مشکلات حل بشه

  • خسته نباشید آقای بابایی , من هم تو تجربه god of war 2 خیلی مشکل داشتم , اما تو ۱۰ بار اولی که تمومش کردم مشکلی نبود ولی بعد از اون وقتی که کات سین نشون میداد , بعدش دیگه رو loading گیر میکرد :dazed:

  • A Player گفت:

    خراب شدن سیو
    من چند سال پیش چهارشنبه سوری بود اساسین بلک فلگ بازی میکردم کلی بازی رو بردم جلو بعد از یه دو سه ساعت اومدم دیدم کل سیو و اون همه ماموریتخراب شده_پی سی)
    هیچی دیگه با اون اراده اهنینم دوباره کلا بازی رو شروع کردم تا اخر رفتم :evilgrin:

    • ALIThelastofus گفت:

      آقا سعید لطفا گله ی من رو تو صفحه ی قدیمی تر بخونید با تشکر

    • ALIThelastofus گفت:

      آقا سعید من از شما یک گله دارم چون بی طرف بودن خیلی برام مهمه واونم اینه که از خرابی بازی و کنسول حرف زدید ولی از خرابی قطعات کامپیوتر وسوختن شون حرفی نزدید در ضمن اینکه شما چندین بار بازی گادآف وار ۲ رو خریدید تا سالمشو بدست آوردید بخاطر این نیست که بازی خراب باشه بزارید براتون توضیح بدم توی ایران سه بار بازی گادآف وار۲ رو فروشنده ها فروختند اول دیسک دموی بازی اومد که نیم ساعت اول بازی بود بعدش بازی نصوه ی گاد آف وار۲ اومد که تاروی پل بود بعد ازمدتی دیسک کامل یا صددرصدش اومد تازه وقتی کال آف دیوتی MW2 برای pc اومد اول نسخه ی چهار تا دی وی دی شو فروختند فروشنده ها که نصفه بود بعداز آون نسخه ی سه تا دی وی دی اومد که کامل بود ویا وقتی کال آف دیوتی بلک آپس برای pc اومد مود زامبی اولیش که آزاد بود رو فروشنده ها حذف کرده بودند این آخریا هم که به اسم NBA 2K 16 نسخه ی قبلشو به دارندگان pc قالب میکردند که وقتی نصبش میکردی میدیدی چه کلاهی سرت رفته

    • برا من اسکایریم ۲۰۰ ساعت سیو داشتم ویندوزم پرید(منم به … رفتم 😀 ) مجبور شدم ویندوز عوض کنم
      منم با اراده فولادین نشستم دوباره رفتم فک کنم در کل یه ۶۰۰ ساعتی اسکایریم زدم دیگه اژدها منو میدید میگفت چاکر داش 😀
      آقا سعید یدونه ای عالی بود :yes:

  • alone gamer گفت:

    جناب آقابابایی انصافا مقاله فوق العاده ای بود و تیکه های جالبی داشت که حسابی خندیدم.
    در مورد والدین باید بگم بعد خوندن این مقاله فهمیدم چقدر اوضاع خوبه. در حال حاضر که با بابام اگه وقت داشته باشه میشینیم fallout بازی میکنیم . حالا بازی کردن با پدر شاید خیلی تعجب آور نباشه. ولی مادرم عاشق nfs burnout هستش و قدیما با هم دیگه بازی میکردیم. مشکل خراب شدن فرانچایز مورد علاقه هم بد دردیه نمونش هم همین phantom pain که یه داغ اساسی رو دلمون گذاشت . یعنی اونقدر حالم خرابه که بعد معرفی metal gear survive قسم خوردم هیچ وقت سمت بازی های شرکت‌ …………. ( حالم از تایپ کردن اسمش هم بد میشه) نرم . مشکل بودجه و فراموش کردن سیو کردن بازی و لگ و سرعت اینترنت هم لازم نیست چیزی‌ بگم خودتون قشنگ باهاشون آشنا هستید . اما بدترین مشکل این مورد آخر هستش . مخصوصا برای ما جماعت کنکوری 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁

    • درود بر شما. خیلی ممنونم از لطفتون. باعث افتخار من هست که مطالعه فرمودید مقاله رو و راضی بودید از طنزش.
      خدا رو شکر که شما با والدین مشکل ندارید زیرا این یکی از جدی ترین مشکلات برای گیمرهای قدیمی بوده و هنوز هم هست. انشالله که بعد وقتی خود ما والدین میشیم بذاریم بچه هامون راحت بازی کنن
      http://www.aparat.com/saeedsliipknott

  • Milad gh گفت:

    آقا سعید مقالت عالی بود و جملات طنز خیلی باحال بودن.ولی خودت بهتر میدونی که :خنده را معنی سرمستی نکن*آنکه میخندد غمش بی انتهاست.

  • John گفت:

    یعنی آقا سعید شما رسماً با این مقاله ترکوندید
    عجججججب مقاله باحالی
    تیکه ها،جملات،موضوعاتی که بحث شد،تنوع موضوعات همه و همه عالی بودند
    من از خنده دیگه نمیدونم چیکار کنم :laugh:
    اصلا من فکر کنم برای نوشتن این مقاله شما هزاران کتاب مطالعه کردید که چنین مقاله ای نوشتید
    چقد ضرب و ریتم این مقاله باحال بود
    تیکه ها خیلی توپ بودند
    به نظر من یه تحولی تو نویسندگیتون ایجاد کردید چون خیلی متفاوت بود
    ازتون تشکر میکنم و لطفا مقاله هایی از این قبیل بیشتر بنویسید
    بازم ممنون

    • درود بر شما. خیلی ممنونم از لطف و محبتتون . باعث افتخار من هست که وقت ارزشمندتون رو گذاشتید و مطالعه فرمودید مقاله رو و خوشحالم از طنزش راضی بودید. بالاخره همیشه که نمیشه نقد و مقاله خشک و جدی. گاهی هم طنز لازمه که البته واقعا و انصافا نوشتن طنز سخته جوری که خواننده بخنده . در واقع باید خودت بخونی ببینی خنده ت میگیره یا نه. البته قبل تر هم ۳-۴ مورد مقالات طنز نوشتم توی سایت ولی فواصلش زیاد بوده
      واقعا از حمایت شما ممنونم و باعث انگیزه هست این نظر محبت امیز شما.
      چشم حتما همینطور خواهد بود و باز هم ممنون از لطفتون
      http://www.aparat.com/saeedsliipknott

  • Whatever گفت:

    اقا سعید خسته نباشید واقعا همشون حرف حق بودن وای که چقد خندیدم :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • مقال عالی بود ممنون اقا سعید
    یکی از بهترین مقاله هایی بود که این ماه خوندم …

  • MS GAMER گفت:

    دوستان شرمنده اینجا سوال میپرسم آیا واسه بتل ۱ آپدیت جدیدی اومده?

  • Hossein E گفت:

    اخ اخ این شماره ده تو رینبو خیلی رو مخه انقدر توش مریض زیاده اونا که بازی کردن میدونن 😀
    خانواده 😕 یادش بخیر برادرهود پدر و مادرم تو اتاقم بودن اوله بازی بابام بنده خدا بدش نیومد ولی مادرم کاری کرد همون موقع پاک کردم دوباره نصبیدم از اتاق رفتن شانس اوردم ویچر رو اون جاهاشو ندیدن بابام بنده خدا ویچر رو بخاطر طراحیش خیلی دوست داره منم علاقم به ویچر سر این موضوع از بین رفت بودجه هم که قربونش برم از استیم بازی خریدم تو پول بکاپش موندم پاک شدن سیو هم یک بار برام پیش اومده اونم تو سولز ۲ منطقه shrine of winter داغ شدم
    مقالتون انرژی خاضی داد ممنون 😀

  • MS GAMER گفت:

    با تشکره فراوان از آقا سعید گل مقاله بسیار جالبی بود,باگ ها بعضی وقتا باحالن و کلی میخندوننمون ولی این گیمرهایه دیوانه که تو بخش مولتی هستن واقعا زجر آورن یه بار که اسنایپر بودم در بتل ۱ یکی از همین دیوانه ها تمامه طول بازی بالایه سرم وایساده بود و با بیلش میزد تو سرم هرچیم چپ چپ نگاش کردم جواب نداد,والدین خداروشکر کاری ندارن پدرم از بازی ها خوشش میاد و بعضی وقت ها کنارم میشینه و نظر میده مخصوصا در بازیه د لست هی میگفت هواست به دختره باشه نکشنش یهو :rotfl: مادر هم که کاری نداره به کارمون اما این بودجه کمره هممون رو شکونده که البته اونم به لطفه یکی از دوستانم که مغازه داره به حداقل رسیده خداروشکر

  • بعد از این ۱۰ تا،
    برای من بدترین مورد، آموزش اجباری هست که بعضی سازنده های در بازی هاشون برای گیمرها قرار میدن
    و تا وقتی که این آموزش طی نشه حق ورود به بازی داده نمیشه

  • Crash گفت:

    آقا سعید خدا قوت.گل کاشتین.اولش گفتم بعددا میخونم اما اینقدر جذاب بود همون موقع خوندم. :rose:
    رودگولیت :heart: 😀

  • mahdi7khe گفت:

    من هم سر بازی AC2 یه مرحله مونده بود بازی تموم شه یهو برقا رفت سیستمو که روشن کردم دیدم سیو هام پریده !!!
    با اراده ی پولادین ریکاوری کردم برگشت !!!!!! Drool
    پ.ن : سعید جون هرچی فکر کردم ربط این جمله ی بی سرزمین تر از باد رو به مقالت بفهمم چیزی نفهمیدم ، خدایی نکرده شما که از هیتلر شکن استفاده نمی کنی ؟ ( من فقط یاد یکی از آهنگ های یکی از اساتید اونور آبی افتادم XD )

    • درود بر شما مهدی جان. ممنونم از نظرتون.
      خدمتتون عرض کنم که این مقاله در مورد مشکلاتی هست که هیچ کشور و سرزمین خاصی ندارن و برای تمام گشمرهای دنیا مشترک هستن و وجود دارن و محدود به هیچ سرزمینی نیستن و در واقع بی سرزمین هستن چون همه جا حضور دارن. اتفاقا این اسم متعلق به همون استاد قمیشی هست
      http://www.aparat.com/saeedsliipknott

  • parsaarichman گفت:

    اقا سعید خدا خیرت بده ایشالله صد سال زنده باشی برای یکبارم حرف دل ما گیمرا رو زدی خداوکیل بخش والدین و بودجه ما رو روانی کرده واقعا کارت حرف نداره

  • KIARASHHERO گفت:

    اقا من سه بار بلک اپس سه رو خریدم و بازم دیتا خراب میشد کلا دیگه از خیر بلک اپس گذشتم ول کن بابا تازه لگ هم جای خودش تو لگ حتی خودتم نمیتونی بفهمی کجایی اما لگ یه خوبی داره اینکه در تنها حالتی که میتونی بفهمی تلپورت شدن چه حسی داره موقع لگ گرفتنه خدا بندگان شمارم بیامرزه تو بلادبورن چلیس ملکه یارنام کنسولو خاموش کردم فرداش اومدم روشن نشد بلادم از بین رفت میفهمی؟تازه الد هانترزمم١٠٠٪‏بود 😥 دوباره بلادبورن خریدم تازه لوگاریوسو زدم سر ابریتاس و امیگدالا گیر کردم و لطفا یکی بیاد کمک! :pain: دارک سولزمم که…هیچ حرفی نزنم بهتره!ایکس باکسمم که داستان پشت داستان تنها چیزی که میدیدم این بود بازی خراب بازی خراب بازی خراب بازی خراب بازی خراب!!کلا زندگی با ما دشمنه ولی خداییش ما چه جنگجویانی هستیم که هنو داریم میبازیم(البته ما میبریم!)اینترنت هم که…اقا سعید خیلی ممنون که دوباره برامون زحمت کشیدین فلا خدافظ

  • Hamed گفت:

    یه مشکل دیگه ای که بهش اشاره نکردین اینه که بازی ها زیرنویس فارسی یا دوبله ندارن مثه فیلما. و این واقعا مشکل ساز میشه تو امثال بازی هایی مثه ویچر که داستان محورن و واسه کسایی که به داستان اهمیت میدن، جالبه بدونین ویچر زیرنویس ترکی و عربی داره

  • ای داغ دلمونو تازه کردی من از ۹ و۵ خیلی بدم میاد ۹ که همیشه بود۵ هم که توبازی gears of war 1 یه عالمه رفتم بعد فرداش اومدم هیچی دیگه کل سیو پرید . چند بارم دوباره اتفاق افتاد حوصلم نکشید حضو کردم ولی چند ماه بعد دوباره نصب کردم تا اخر رفتم

  • فرشاد گفت:

    آقا سعید عالی بود عالی بود عالی بود عالی بود یعنی به معنی کلمه جر خوردم از خنده مخصوصا سر سرعت مخوف نت کشور و در مورد والدین واقعا موافقم باهاتون والا من یادمه میکرو گرفته بودم مادر و پدرم میشستن ۲ برابر اون بازی شکار اردک رو با اون تفنگ لیزری میکرو بازی میکردن عیب نبود ولی تا من دست میزدم بسه چقدر بازی میکردی باور بفرمائید الان با ۲۴ سال سن هنوز نمیتونم یه ساعت راحت بدون اینکه کسی مزاحمم بشه بازی کنم بارها وسط بازی دوتا اونم تو یه موقعیتی که خیر سرم کاور تیم من بودم یهو در اتاق رو یکی باز میکرد و ازم یه چیزی میخواست یا بزور بلندم میکردن که کارشون رو انجام همیشه هم طبق معمول از دوستانی که کاورشون نکرده بودم لغت بسیار دلنشینی میشنیدمتا جایی که کار رسید به دوتا ۲ و استیم که یهو وسط بازی برای اولین لفت دادم فکر کردم اینم مثل گارنا هستش اما امون از دل قافل ۳ روز بن شدم بگذریم که دلم خونه و الان فقط دعا دارم میکنم سربازیم رو زودتر تموم کنم خونه بگیرم بشیم راحت هرچقدر دلم میخواد بازی کنم درباره مسئله بودجه هم والا من حاضرم بازم قانون کپی رایت رو زیر پا بزارم و کما فسابق همون هر بازی ۱۰۰۰ تومن بازی کنم والا دلار ۴ تومن مگه آدم مغز —– خورده بلانسبت چون حقیقتا این مشکل ما گیمر ها نیست که دلار تو ایران ۴ تومنه هروقت مسئولین عزیز کاری کردن دلار شد مثل سابق ۱۰۰۰ تومن رو جفت تخم چشام میرم بازی اوریجنال میخرم ولی فعلا باید به بازی های اکانتی و آفلاین بپردازیم که البته خداروشکر هکر های روسی و چینی با هک اکانت و این داستان ها تا حدود زیادی خرج مخارج گیمینگ مارو کم کردن الان با پول یه بازی اورجینال دارم ۱۲ تا بازی روی کنسولم بازی میکنم و در رابطه با سیو بازی ها هم خداروشکر تا به امروز مشکلی پیش نیومده فقط در روزی که ایکس باکس ۳۶۰ خریدم ۲ ماه بعدش سه چراغه و برای همیشه تنفر من نسبت به این کنسول رو به وجود آورد چون تمام اون ۲۵۰ هزار تومن پولی رو که بالاش دادم زجه زدم از شکم خودم زدم و جمع کردم که همش ظرف ۲ ماه بر باد رفت خلاصه نگم براتون دنیامو خراب کرد ایکس باکس بگذریم مرسی از مقاله خوبتون و با اجازه من از متن مقاله شما برای اولین بار توی این ۵ سالی عضو گیمفا هستم یه کپی میزنم تو ورد که برای رفقا هم بخونمش بازم خسته نباشید

    • درود بر شما. خیلی خیلی از لطف و محبت شما ممنونم و باید بگم واقعا از خوندن نظرتون لذت بردم و روحیه چند برابر گرفتم برای نوشتن مقالات بعدی. شما خیلی لطف دارید به بنده و باعث افتخار من هست که از مقاله من خوشتون اومده و خنده رو لب هاتون نشسته چون هدفش همین بوده.
      اختیار دارید. خیلی هم خوشحال میشم که برای دوستانتون هم بخونید و انشالله که اونها هم خوششون بیاد. باعث افتخار من هست.
      http://www.aparat.com/saeedsliipknott

  • واقعا عالی بود منتظر مقاله های بعدیتون هستم :inlove:

  • برادرم از زمانی که سیو protoype خراب شد همیشه ۳ بار سیو میکرد :rotfl:
    تو بازی رینبو انقدر لگ انداخته برا من دیگه شمارش از دستم در رفته (با پینگ ۳۲۴۰) 😀

بی سرزمین تر از باد! | ۱۰ مشکل رایج که تمام گیمرهای دنیا با آن ها روبرو هستند | گیمفا