رئیس پلیاستیشن ژاپن درباره رسیدن پلیاستیشن۴ به سطح پلیاستیشن۲ صحبت میکند
بدون شک، دوران پلیاستیشن ۲ را نه تنها میتوان به عنوان دوران اوج پلیاستیشن در نظر گرفت، بلکه میتوان از آن به عنوان بهترین دوره در صنعت بازی های ویدیویی نام برد. بازی های شاهکار پر تعداد، امکانات باور نکردنی کنسول در آن زمان و همچنین رشد تعداد بازی بازان، همگی از عوامل موفقیت فوقالعاده این دوره بودند. قطعا کنسول خانگی بعدی سونی، یعنی پلیاستیشن ۳ نتوانست آن شکوه نسل قبل خود را تکرار کند (با وجود این که نسل هفتم کنسولها، نسل به یاد ماندنی و بسیار خوبی بود) اما سونی امیدوار است تا نسل پلیاستیشن ۴ بتواندبه آن شکوه سابق دست پیدا کند.
رئیس شرکت سرگرمی های تعاملی سونی در مناطق آسیا و ژاپن، آقای آتسوشی موریتا ( Atsushi Morita)، به تازگی در مصاحبه ای با مجله مشهور فامیتسو، در مورد تجارت پلیاستیشن در ژاپن صحبت کردند.
آقای موریتا اشاره کردند که سال مالی ۲۰۱۶ (بین ۱ آپریل ۲۰۱۶ تا ۳۱ مارچ ۲۰۱۷)، سطح گیمینگ سونی را به صورت جهانی، به موقعیت بسیار خوبی برد و ژاپن و آسیا نیز از این قاعده جدا نیستند.
اولین قدم در استراتژی و برنامه سونی این بود که بازخورد ها و نظرات بازیبازان در مورد فقدان بازی برروی کنسول پلیاستیشن ۴ را به طور کامل بر طرف کنند. آقای موریتا حس میکند که این مشکل در طول سال مالی ۲۰۱۶ حل شد. علاوه بر این، آن ها مدل های جدیدی از کنسول پلیاستیشن ۴ را عرضه کردند که شامل کنسول پلیاستیشن ۴ پرو نیز میشود. همچنین قیمت این کنسول را طوری تعیین کردند که خرید آن برای مشتری ها و بازیبازان سخت نباشد و از پس آن بر بیایند.
آقای موریتا علاوه بر این توضیح میدهد که در سال مالی ۲۰۱۶، کنسول پلیاستیشن ۴ نزدیک به ۵۰ عنوان داشته که بیش از ۱۰۰,۰۰۰ نسخه در ژاپن فروخته اند که این آمار، تقریبا دو برابر از آمار سال مالی قبلی بیشتر است. سونی سرانجام به موقعیتی رسیده که فروش نرم افزار در آن به خوبی پیش میرود و طبق گفته های موریتا، این دومین قدم برای رساندن پلیاستیشن ۴ به سطح پلیاستیشن ۲ است.
در آخر، آقای موریتا اشاره کردند که تولید هدست واقعیت مجازی پلیاستیشن وی آر از ماه فوریه افزایش داشته است و این موضوع میتواند مشکل کمبود این محصول در بازار ژاپن را حل نماید؛ مشکلی که برای مدتی در بازار ژاپن به طور واضح دیده میشد.
زمانی که بحث بیشتر در مورد بازی ها انجام گرفت، آقای موریتا گفت که امیدوار است بازی Dragon Quest XI به خوبی روی پلیاستیشن ۴ بفروشد و همچنین اشاره کرد که از فروش و عملکرد بسیار خوب بازی های ژاپنی در بازار های جهانی مانند عناوین Persona 5 و NieR: Automata و NiOh بسیار راضی و خشنود است.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
نظرات
با عرضه کنسول های میان نسلی احتمال اینکه تا دو سه سال دیگه کنسول های نسل نهم وارد بازار نشن
صددرصد میرسه به پی اس ۲ کبیر
با انحصاری های خفنی ک تو راهه مطمئنن فروش بیشتر و بیشتر میشه
نصف نسل رفت اونموقع این راکستار هنوز یه بازی بیرون نداده مارو مسخره کرده من که شدیدا منتظر اینم که راکستار شایعه bully 2 رو تایید کنه و همینطور gta vi و هینطور بازی devil may cry 5 هم تایید بشه دیگه از این نسل چیزی نمیخوام
واقعا داش
لامصب قیمت بازی gta v رو هم کم نکرده.
خیلی مسخرس.میدونم خیلی فروش کرده و دلیلی بر این قیمت هست ولی از طرف دیگه اگه قیمت رو یخورده میاورد پایین بیشتر میفروخت.
:no: :-$ :-$ :smug: :razzmad:
به نظر من همش به خاطر اضافه شدن بخش انلاین به بازی هاست که خیلی از وقت بازی ساز هارو میگیره الان شما ببین راکستار نسل قبل ۶ _۷ تا بازی منتشر کرد ناتی داگ ۴ تا بازی و یه dlc منتشر کرد دیگه لازن نیست درباره یوبیسافت و کپکام و کونامی چیزی بگم
ولی این نسل رو ببین راکستار فقط یکی معرفی کرده ناتی داگ ۱ منتشر کرده و یه dlc هم قراره امسال منتشر کنه یه بازی هم ۲۰۱۹ منتشر کنه
تا حدودی حرفت درست.
ولی راکستار وقت نمیکنه. نه عزیز اینا خوب دارن از gta پول در میارن.
فرض کن این نسخه از gta خوب فروش نمی کرد و یا در حد انتظارشون نبود…
باور کن در عرض ۳ سال نسخه بعدی رو معرفی میکردن
من خودم خیلی وقت پیش تو همین سایت خودم که راکستار توانایی ساخت ۲ بازی AAA به صورت هم زمان داره.
پس می تونن و براشون سخت نیست.
و در مورد ناتی
تو نسل قبل تا پایان نسل ۴ تا بازی ساخت.
الان که وسط نسلیم و به نظرم خوب داره پیش میره.
از لحاظ فروش به ps2 میرسه.
ولی از لحاظ محبوبیت نه……
امیدوارم فن های ps4 ناراحت نشن
پلی استیشن ۲ بیشتر از یه کنسول بود
بدی این نسل میدونید چیه
با این حال که کنسول از همیشه قویتر شدن
ولی تا اینجا نصفه بازیا ریمستر بازی های نسل قبل بودن
Ps2X2
الان ps4 شصت تا فروخته ، سه سال دیگه هم نسل بعدی میاد یعنی برا رسیدن به ۱۲۰ ، تا پایان نسل باید سالی ۲۰ تا بفروشه که فکر نمیکنم بفروشه.
پارسال گفتن ۴۰ میلیون فروخته امسال گفتن شده ۶۰ میلیون یعنی ۲۰ میلیون تو یکسال فروخته ولی این بخاطر عرضه مدل اسلیم و پرو و همچنین تایید گاد و تلو ۲ بود ، ولی سال های بعد سخت افزار جدیدی عرضه نمیشه و فکر نکنم ip هایی در حد god یا tlou بازم معرفی بشن ، تازه هرچی به پایان نسل نزدیک میشیم بخاطر اومدن نسل بعد فروش کنسول ها کمتر میشه.
حالا اینا هیچی نینتندو گفته بود سویچ ، wii رو میگیره
این دیگه نیاز به حساب کتاب نداره.
ps2 قبل از رفتن به نسل جدید حدود ۱۰۰-۱۲۰ تا فروخته بود ولی بعد از نسل جدید فروشش بیش از ۱۵۵ تا شد پس اینم میتونه بفروشه.انحصاریهای سیستم سلر و بلاک باستر زیادی مثل gow و death stranding و tlou و spiderman و …. داره و سونی با شرکتهای ترد پرتی بسیاری قرارداد داره که براش محتوای انحصاری میسازن و اجازه باندل زدن بازیهاشون رو به سونی میدن و از طرفی سونی هر چه قدر به پایان نسل نزدیک بشیم قیمت کنسول رو کم میکنه و همه ی اینا باعث میشه فروشش بیش از ۱۰۰ میل باشه
امیدوارم موفق بشن :yes:
قطعا ps4 پرفروش ترین کنسول تاریخ نسل بشر میشه
راکستار نسل قبل با GTA IV انقلاب کرد . کاری که در نسخه جدید نتونست بکنه . کاری به انلاین و فروش ندارم . این نسل راکستار تا الان هیچ کار نکرد . عملا کم کار ترین شرکت بود . نسل هم با اومدن اسکورپیو شاید زودتر تموم شه و سونی عجله کنه اینبار . امیدوارم در نسل بعد شاهد میان نسلی و این مسخره بازی ها نباشیم و اینطوری رسم نشه .