نینتندو: اظهارات سیاسی مربوط به دیگران است؛ هدف ما تنها سرگرمی است - گیمفا
نینتندو: اظهارات سیاسی مربوط به دیگران است؛ هدف ما تنها سرگرمی است - گیمفا
نینتندو: اظهارات سیاسی مربوط به دیگران است؛ هدف ما تنها سرگرمی است - گیمفا
نینتندو: اظهارات سیاسی مربوط به دیگران است؛ هدف ما تنها سرگرمی است - گیمفا

نینتندو: اظهارات سیاسی مربوط به دیگران است؛ هدف ما تنها سرگرمی است

مهرداد میرشاهی
۰۷:۰۰ ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
نینتندو: اظهارات سیاسی مربوط به دیگران است؛ هدف ما تنها سرگرمی است - گیمفا

به تازگی در نشریه‌ The National در قالب مقاله‌ای به بررسی نقش سیاست در بازی‌های ویدئویی و تاثیرات آن پرداخته شده است؛ این مقاله در راستای داستان بازی دست توسعه Far Cry 5 است که بر گروهی مسیحی تندرو تمرکز دارد که دست به اعمال خشونت برای رسیدن به خواسته‌هایشان می‌زنند. رگی فلس-امه (Reggie Fils-Aime) از شرکت نینتندو در این خصوص صحبت کرده و بیان داشته که شرکت نینتندو به این مسائل کاری ندارد و هدفش تنها سرگرم کردن بازیکنان است.

بخش آمریکای شرکت نینتندو، موضع خود در برابر شرکت‌هایی که تصمیم می‌گیرند از سیاست در بازی‌هایشان استفاده کنند و به نوعی از آن بهره ببرند، را تصریح کرد.

در نوشته‌ای که در وب‌سایت The National منتشر شده، مقایسه‌ای بین بازی‌های ویدئویی و سیاست صورت گرفته که به طور خاص نیز به سازمان مذهبی و تندروی بازی Far Cry 5 اشاره شده است. رئیس بخش آمریکای شرکت نینتندو، رگی فلس-امه، در پاسخ به این موضوع اظهار داشت:

اظهارنظرهای سیاسی کاری است که دیگران باید انجام بدهند، ما می‌خواهیم که مردم لبخند بزنند و هنگام تجربه بازی‌هایشان لذت ببرند و سرگرم شوند.

براساس اعلام شرکت یوبی‌سافت، پروتاگونیست اصلی بازی Far Cry 5 افسر ارشد پلیس در شهر Hope County است. بازیکنان با ورود خود به شهر متوجه می‌شوند کودتایی تحت عنوان دروازه بهشت (Eden’s Gate) که برای مدتها خاموش بوده، مجدداً توسط فرقه‌ Project که به روز رستاخیر باور دارند، درحال شکل‌گیری است. در ادامه این کودتا شهر بوسیله دو جبهه «گروه مقاومت» و «فرقه Project» دچار هرج و مرج و آشوب خواهد شد. وظیفه شما کمک به آزادسازی Hope County و مردمان آن است.

بازی مورد انتظار Far Cry 5 در تاریخ سه‌شنبه ۸ اسفند ماه (۲۷ فوریه ۲۰۱۸) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه و منتشر خواهد گردید.

به نظر شما، آیا بهتر است که بازی‌های ویدئویی از سیاست دوری جویند و پیرو هدف خود که سرگرمی است باشند یا خیر؟ آیا با اظهارات رگی فلس-امه موافق هستید؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نینتندو: اظهارات سیاسی مربوط به دیگران است؛ هدف ما تنها سرگرمی است - گیمفا
نینتندو: اظهارات سیاسی مربوط به دیگران است؛ هدف ما تنها سرگرمی است - گیمفا
نینتندو: اظهارات سیاسی مربوط به دیگران است؛ هدف ما تنها سرگرمی است - گیمفا
نینتندو: اظهارات سیاسی مربوط به دیگران است؛ هدف ما تنها سرگرمی است - گیمفا
نینتندو: اظهارات سیاسی مربوط به دیگران است؛ هدف ما تنها سرگرمی است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • vito corleone گفت:

    کارش حرف نداره دمش گرم این همه بازی خفن میخواد تو همین ۲۰۱۷ بده

  • samsung7733@ گفت:

    این نینتندو کلا بی طرف و بدون حاشیه و به دور از هر سیاست هست کلا مثل اون بچه مثبت های مدرسه هست که عینک هم دارن یکم هم دست پا چلفتی و خجالتی هم هستن و درس خون در عوض سونی و مایکروسافت از اون بچه های شر هستن البته مایکروسافت از اونهاست که ته کلاس میشنن (مثال زدن منو )

  • Alireza_az گفت:

    اگه بخوایم دید هنری نسبت به بازیا داشته باشیم شخصا میگم کار جالبی نیست سیاست و هنر باهم قاطی بشن ولی در هر صورت تاثیری که بیان کردن این مسائل با دید هنری تو بازیا داره قطعا خیلی بیشتر از دیدن این صحنه ها تو فیلما و داستاناس!

  • بازی های یوبیسافت خیلی وقته علاوه بر ساخت شهر پرجزئیات و نمایش فرهنگ ، به اوضاع سیاسی کشوری که بازی هاش در اون اتفاق میفته انتقاد وارد میکنه.
    واچ داگز به دخالت دولت آمریکا در زندگی مردم.
    دیویژن به ناتوانی آمریکا در ایجاد امنیت در کشور بعد از یک فاجعه
    گوست ریکون به اوضاع نا به سامان بولیوی و تولید و فروش مواد مخدر
    حالا سیاسی ترین بازی یوبیسافت که اعتراضات زیادی بهش وارد شده فارکرای ۵ هستش.بازی ای که نشان میده آمریکا نمیتونه از کشورش در برابر فرقه های تندرو و امثال اون ها دفاع کنه و اگه مردم آزادی میخوان باید خودشون دست به کار بشن!شاید به نظر غیر واقعی بیاد ولی کارگردان بازی با متخصصان این زمینه صحبت کرده.
    دن هی : تمام مدت مشغول تحقیق روی چگونگی فعالیت گروه‌ها بودیم. از متخصصانی که داشتیم، درباره‌ی نحوه‌ی تسلط گروه‌ها روی یک منطقه آموختیم. بیشتر اوقات یک وکیل دارند و کسی که معاملات را جوش می‌دهد. این فرد چند زمین بدرد نخور را می‌خرد و ناگهان ۱۵۰۰ نفر را در آنجا مستقر می‌کند.
    ——–
    جواب “دن هی” به اون هایی که میگن نباید سیاست و بازی رو با هم ترکیب کرد : صنعت بازیسازی پیشرفت کرده. وقتی به کار هایی که افراد در سینما و تلویزیون میکنند نگاهی می اندازید ، تصور میکنم به جایگاهی رسیده ایم که بتوانیم در بازی ها به این موضوعات بپردازیم.
    ————
    به نظر خودم هر دو نوع بازی باید وجود داشته باشن.هم صرفا سرگرم کننده و هم ترکیبی از سرگرمی و سیاست.

    • :yes:
      بله اظهار نظر سیاسی بسیار خوب هست و باعث پیشرفت هنر میشه،به شرطی که توی مسیر درست باشه
      نه چیزی که اصطلاحا بهش میکن “جنگ نرم”
      من دوست دارم نقد های سیاسی واقعی باشن تا اینکه تحمیل عقیده ی افرادی به افراد دیگر
      (هیچ منظور مستقیمی نسبت به فارکرای ۵ نداشتم،دیدگاه کلی خودمو گفتم)

  • Love japan گفت:

    به نظرم هیچ اشکالی نداره که تو بازی اظهارات سیاسی وجود داشته باشه بستگی به نگاه نویسنده و کارگردان اون بازی داره که تفکرش چیه و چی رو میخواد نمایش بده.

  • ARMAN گفت:

    همه ی شرکتای بازییساز هدف سرگرمی دارن ، حالا هر کدوم به نوعی
    و من فکر میکنم این بازی حقیقتی که آمریکا شاملش بود رو به ما نشون بده درست مثل ac brotherhood در زمان رنسانس یا mafia 3 ( نژاد پرستی تو همین آمریکا)
    اینا میان چشم ما رو رو حقیقت تاریخ باز میکنن نه اینکه بیان از مذهب یا کیشی دفاع کنن یا دیگری رو خراب کنن
    نمیشه قضاوت کرد که دید گاه سیاسی یا مذهبی خاصی دارن این شرکتا
    چون بالاخره خود ما هم با همچین وقایع تاریخی یا مسائل دینی همچین عصر هایی تا یه جایی آشنایی داریم
    (و اینم اضافه کنم که بعضی شرکتا نه همه )

  • Fallen گفت:

    بستگی داره سیاستش چی باشه
    مثلا متال گیر هم سیاسیه ولی بازی خوبیه
    فارکرای هم بیش از اینکه به سیاست حمله کرده باشه به مذهب حمله کرده.
    یوبیسافت باید بدونه گروه هایی مثل همین project در دنیای واقعی وجود دارن و کسی رو که به رستاخیز اعتقاد داره نباید عصبانی کنی.
    همین چند وقت پیش یه خبری داشتم میخوندم که میگفت یکی داره برای لغو فارکرای امضا جمع میکنه و یه نامه تهدید آمیز هم به یوبیسافت نوشته بود.
    از اینجور آدمای متعصب متنفرم. حالا یعنی یوبیسافت یه بازی درست میکرد که توش باید عبادت میکردی و میرفتی کلیسا تا امتیاز بگیری ، تو اون بازی رو میخریدی ؟ چرا برای ساخت یه همچین بازی امضا جمع نکردی ؟

  • به طبع بازی ها رایانه ای نیز مانند سینما دارای سبک های متعدد است و حتی بیشتر از سینما تنوع سبک دارد. پس همین طور که فیلم سیاسی ساخته میشه طبیعیه که بازی های سیاسی هم وجود داشته باشه و ساخته بشوند. چون گیم امروزه دیگر تنها هدفش سرگرمی نیست بلکه خیلی از مسائل مختلف عاطفی اجتماعی و روحی را به بازی باز القا می کند

  • هرکسی گفت:

    ((اظهارنظرهای سیاسی کاری است که دیگران باید انجام بدهند، ما می‌خواهیم که مردم لبخند بزنند و هنگام تجربه بازی‌هایشان لذت ببرند و سرگرم شوند.))
    من ترجیح میدم بازی بخوام بکنم سرگرم باشم ولبخندبزنم
    فک کنم بعضیا هدف نینتندو فهمیدن این کار نه سونی میتونه انجام بده نه مایکروسافت بازی ها دارن از هدف خودشون(سرگرمی)دور میشن واصلا به ادم حال نمیدن کسی که بازی های نینتندو بازی کنه میفهمه وصزفایک انیمه خشک بازی های جدید شدن فیلم سینمایی کیمپلی وداستان کجاست واقعا ازلحاظ گیمپلی بازی ها صفرند
    وشدن ابزار انتقال افکار

    به دورازتعصب انصافا لاین اپ نینتندو دیدن سال٢٠١٧؟؟
    ماریوادیسی بهتراززلدا نباشه کمترم نیست این همه شاهکار
    فوق العادست این کنسول معنای سرگرمی فقط داخله اینه

    • Last of Us نقد سیاسی داشت،توی داستان و گیم پلی صفر بود؟؟؟
      یا God of War که من به شخصه مورد سیاسی توش ندیدم(به جز افسانه پردازی یه سری دوستان که توهم
      ضد دینی راجبش زده بودن)،ولی بی نهایت سرگرم کننده و فاخر بود،با این حساب میگین سونی نمیتونه؟؟؟
      من ترجیح میدم هم سرگرمی باشه و هم سیاست،به شرطی که درست باشه
      اصلا هنر هدفش همینه،هدفش اینه که پیام خودشو برسونه،نه اینکه صرفا فقط ببینید و برید
      ولی بازم میگم هیچ اشکالی نداره یه بازی صرفا سرگرم کننده باشه،به شرطی که “واقعا” سرگرم کننده باشه،کاری که نینتندو خیلی خوب بلده :yes:

    • MS GAMER گفت:

      عزیز اگر آدم بخواد سرگرم بشه میشینه یه فیلم پاپکورنی میبینه یا میشینه بخش آنلاینه یه بازیه فان رو نگاه میکنه هنر فقط سرگرم کردن نیست خدایی ما چرا بخش داستانیه بازی رو دوست داریم چون فقط سرگرممون میکنه?نه بخش داستانیه بازی باید شما رو به درونه داستانه بازی ببره شمارو بخندونه به گریه بندازه به فکر فرو ببره خشمگین کنه آروم کنه و خیلی از حس هایه دیگه.هنر سال هاست که فقط برایه سرگرمی نیست.

  • Farhad-ps4 گفت:

    هیچ ایرادی نداره بازی ها رو بر اساس سیاست و عقیده ی خودشون بسازن
    چون سازندگان زحمت می کشن، هزینه می کنن و حق دارن هر عقیده و نظری رو که دارن به تصویر بکشن همونطور که هر کس از ما هم اگه شرایط فراهم باشه و بازی یا هر اثر هنری دیگه ای بخواهیم بسازیم نمی تونیم خیلی دور از باور هامون عمل کنیم-هر کسی هم به هر دلیل از یک بازی ناراحت هست می تونه بازی نکنه ، مجبور که نکردن
    از طرفی یه ضرب المثل هست (آنچه که عیان است/چه حاجت به بیان است!) این حکایت گروه های تندروی مذهبی هست که همیشه بودن و هستن! یوبی که نیومده اتهامی رو بی اساس وارد کرده باشه! از همه مهم تر اینکه همه ی اینا هم در آخر بازی هست یه روز میان و بعد یه مدتی هم فراموش میشن معمولن! مثلن سری cod چقدر سیاسی بوده و هست ولی کسی نمیاد بگه چرا اینطوریه چون فقط یه بازی برای سرگرمی هست!
    بعدش هم شما خودتون تا ته ماجرا رو بخونید دیگه! مثلن اگه یوبی بخواد بیاد داعش رو بسازه به قیمت جون کارکنان و سازندگان تموم میشه! حمله تروریستی می کنن ولی یوبی اومده یک گروه تندروی مذهبی رو در قالب یک گروه نمادین تندروی مسیحی ساخته چون در اونجا (یعنی غرب) دیگه این مسائل حل شده و کنار میان و مسیحی های هر چقدر تندرو هم نمیرن حمله کنن به یوبی!

  • amirps4 گفت:

    بنظر من باید باشه سیاست تو بازی ها اما به اندازه مثل بازی اساسین که سیاست درش هست اما بازی جذابی است

  • HannaH گفت:

    من با نینتندو کارى ندارم و درباره سئوال آخر خبر جواب مى دم. مگر هرکس که بازى مى کنه از دنیا خارج مونده. مگر یک گیمر بخشى از جامعه نیست. بى سوادى سیاسى بدترین شکل بى سوادى هست و اینکه انتظار داشته باشیم گیمرها گروهى از افراد بى سواد و خارج از دنیا باشن، رسماً توهین به جامعه گیمرها در سراسر جهانه.

  • Witcher گفت:

    نینتندو یه شرکت سنتیه و از پیشرفت میترسه این مسئله تو بازیاشون کاملا مشهوده.چه اشکالی داره که بازی ها هم مثل فیلم ها دارای پیام های سیاسی و انتقادی باشن.کار درست رو کوجیما و سونی میکنن که با ساخت بازی های جدید که دارای مضامین به روز هستند باعث پیشرفت صنعت گیم میشن.این هنر صنعت گیمه که همیشه طرفداراشو غافلگیر میکنه

  • Gameresaade گفت:

    آخه ، اظهارنظر سیاسی نیس که
    حالا مشخصا همین بازیو میگم ، داستانش عالیه واقعا خیلی خوشم اومده ، بازیساز اومده مسائل دنیا رو نگا کرده دیده همه ی اقدامات تروریستی به اسم مسلموناس و خارج از آمریکاس
    بعد از خودش پرسیده که چی میشه اگه این بار تروریستا ظاهرن مسیحی باشن و داخل خود امریکا باشن ، واسه همچین موضوعی چه جایی ام بهتر از مناطق روستایی و دهکده ها که پر از امریکایی و مسیحی های متعصبه
    این که یه داستان سیاسی نیس ، یه داستان تخیلیه که خیلی خوب پرداخت شده
    البته نینتندو حق انتخاب داره و انصافا هم اون قسمت از بازی های ویدیویی که دنیاشون تنش زیادی نداره رو خوب پوشش میدن
    میخوام بگم درست و غلط نداره این قضیه مسئله انتخابه ، فارکرای پنج هم به نظر من سیاسی نمیاد

  • One Man گفت:

    والا من هم به رستاخیز اعتاقد دارم ، ولی نه این قدر وحشی ام نه تند رو. چرا این وحشی ها به یه چیز دیگه اعتقاد نداشته باشن خب ؟ این همه موضوع. دیگه باید قبول کرد که یه کرمی هم دارن بالاخره وگرنه همچین حقیقت مطلقی هم اصلا وجود نداره که حالا اینا بخوان تو بازی هاشون به ما ارائه بدن یا مذهبی ها بخوان سرش بایستن. باید به باور های دیگران احترام گذاشته بشه ، هر چی که هست.
    حتی اگر منظور تروریست های تکویری مذهبی هم باشه باز هم به نظرم نباید به این صورت نمایش داد.
    البته من نمی دونم دقیقا چیه FC5 ولی اگر رعایت کرده که دستش درد نکنه.
    کسی که سیاسیت یا باور ها رو مطرح می کنه باید مثل یه چیزی مثل MGS کاملا بازیکن رو آزاد بذاره و سعی نکنه قصد ویا طرز تفکر خاصی رو ناخودآگاه منتقل کنه.

نینتندو: اظهارات سیاسی مربوط به دیگران است؛ هدف ما تنها سرگرمی است - گیمفا
نینتندو: اظهارات سیاسی مربوط به دیگران است؛ هدف ما تنها سرگرمی است - گیمفا