اظهارات جدید فیل اسپنسر در خصوص تکنولوژی واقعیت مجازی - گیمفا
اظهارات جدید فیل اسپنسر در خصوص تکنولوژی واقعیت مجازی - گیمفا
اظهارات جدید فیل اسپنسر در خصوص تکنولوژی واقعیت مجازی - گیمفا
اظهارات جدید فیل اسپنسر در خصوص تکنولوژی واقعیت مجازی - گیمفا

اظهارات جدید فیل اسپنسر در خصوص تکنولوژی واقعیت مجازی

مهرداد میرشاهی
۲۳:۱۵ ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
اظهارات جدید فیل اسپنسر در خصوص تکنولوژی واقعیت مجازی - گیمفا

در جریان استریم مختص E3 وب‌سایت Giant Bomb، فیل اسپنسر بار دیگر در خصوص واقعیت مجازی صحبت کرد و از شور و شوق خود در قبال این فن‌آوری سخن گفت. با این حال، رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت عقیده دارد که هنوز برای انطباق‌پذیری کامل این فن‌آوری با کنسول‌های بازی زود است.

طبق گفته‌های جدید فیل اسپنسر، واقعیت مجازی هنوز برای ورود به اتاق نشیمن بازیکنان کنسولی آماده نیست. اسپنسر در این خصوص اظهار داشت:

من یکی از معتقدان بزرگ به گذر زمان به صورت بلند مدت [برای ترویج و تکمیل این تکنولوژی] هستم. من فکر می‌کنم که [این فن‌آوری] کاملاً غوطه‌ورکننده است… نظر من این است که در محیط یک اتاق خانوادگی، احتمالاً چند سال با کارکرد درست و واقعی این تکنولوژی فاصله داریم. من فکر می‌کنم که سیم‌ها (استفاده شده در هدست‌های واقعیت مجازی) مسئله مهمی هستند. من قبلاً هم گفته‌ام که تولیدکنندگان خارج [از صنعت]، به اندازه صنعتی که ما در آن سرمایه‌گذاری می‌کنیم بزرگ هستند. این چیزی است که صنعت بازی باید پیرامون آن باشد؛ سرمایه‌گذاری بر روی تکنولوژی جدید.

وی ادامه داد:

ما می‌گوئیم که بگذارید بیشتر بر روی رایانه‌های شخصی تمرکز کنیم چراکه اقدامات بیشتری بر روی این پلتفرم دیده می‌شود و توسعه‌دهندگان نیز به آن علاقه‌مندند؛ [تجربه واقعیت مجازی بر روی رایانه‌های شخصی] باید تا زمانی [کانون تمرکز ما] باشد که ما هنر بهره‌وری کامل از این تکنولوژی را بدست آوریم. پس از آن، می‌توان به سمت جاهای (پلتفرم‌ها) بیشتری رفت. من فکر می‌کنم که ما باید کاملاً سیم‌ها را از میان برداریم.

اگرچه فیل اسپنسر به صورت صریح، پشتیبانی کنسول ایکس‌باکس وان ایکس از واقعیت مجازی را رد نکرده است، اما اظهارات وی نشان‌دهنده آن است که برای آمدن این فن‌آوری به این سخت‌افزار قدرتمند باید تا تکمیل شدن آن تا چند سال دیگر صبر کنیم تا پیشرفت قابل توجهی در این تکنولوژی پدید آید.

از سوی دیگر اما، شرکت سونی سال پیش هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی آر را برای کنسول پلی‌استیشن ۴ خود عرضه کرد که تا بدین لحظه بیش از یک میلیون دستگاه از آن فروخته شده است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اظهارات جدید فیل اسپنسر در خصوص تکنولوژی واقعیت مجازی - گیمفا
اظهارات جدید فیل اسپنسر در خصوص تکنولوژی واقعیت مجازی - گیمفا
اظهارات جدید فیل اسپنسر در خصوص تکنولوژی واقعیت مجازی - گیمفا
اظهارات جدید فیل اسپنسر در خصوص تکنولوژی واقعیت مجازی - گیمفا
اظهارات جدید فیل اسپنسر در خصوص تکنولوژی واقعیت مجازی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • OLDKRATOS گفت:

    گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه بو میده

    بهتر بود صراحتا اعلام کنه ما قدرتش رو نداریم که یک هدست واقعیت مجازیه اختصاصی طراحی کنیم(جای اینکه بیاد بگه نوپاست و تا چند سال آینده جزو اهداف ماست)

    بیشک در پایان نسل هشت وجود playstation VR به عنوان یک هدست فوق العاده و “اختصاصی”یکی از بزرگترین برتری های کنسول سونی در قیاس با کنسول مایکروسافت قلمداد میشه.
    حالا هرچقدر هم تلخ باشه این حقیقت.
    یادم رفت بگم مایکروسافت با کنسول xboxone X خودش رو از مرداب سهمگین شکست در نسل هشت فراری داد و به نسل ٩ رفت.

    • هرکسی گفت:

      بنده عقیده دارم واقعیت مجازیم مثله همون کینکت
      فراموش خواهد شد

      • OLDKRATOS گفت:

        Hesam Nintendo fan
        شما عقیدت اشتباهه
        یک دورانی هیچکس فکرش رو نمیکرد کنسول های پرتابل ساخته بشن و بتونن در بازار موفق عمل کنن،اما سونی این تفکرات رو منقرض کرد و با عرضه سه مدل از کنسول های پرتابلش یعنی psp,psp go و ps vita ثابت کرد همیشه بازار برای کنسول های پرتابل وجود داره و طرفدارن زیادی هم دارن اما چند سال بعد که خیلی ها میگفتن موبایلها بازار کنسول های پرتابل رو به چنگ گرفتن و دوران کنسول های پرتابل تموم شده Nintendo switch اومد که حالا حاضر میبینیم به عنوان یک کنسول پرتابل چقدر موفق بوده :yes:
        البته با قیمت بالاش نسبت به امکانات و کاراییش

        • هرکسی گفت:

          بله بنده pspداشتم به عنوان یکی ازبهترین کنسول من بوده
          Pspمدل۳۰۰۰البته نینتندو باعرضهDsخیلی موفق بود
          به فروش١٠٠میلیونی دست پیدا کرد وبعدش ۳ds
          که فروش۶۴میلیونی حدودا دست پیداکردپس دفعه اولش نیست

          Ps vitaبه نظرکنسول شکست خورده ایی بود
          وبه عنوان یه وسایل جانبی غیرضروری برا Psکاربرد داره :yes: سونی بدکرد با Ps vitaچون ساپورت نکرد اما pspفروش خوبی کرد

          الان تجربهvrبرا ادم فکرنکنم کمتر از٢میلیون تومان کمتردربیاد بایک میلیونش میشه تجربه وان داشت فرضا واز اون لذت بیشتری برد

    • Player1 گفت:

      تو یه ذره بچه اگه می‌دونستی تو فکر اسپنسر چی می‌گدره الکی نظر نمیدادی. بی‌خودی طرفدار سونی هستی و ۹۹ درصد طرفداراش هم بخاطر بازی‌های انحصاری روی این پلتفرم موندن وگرنه بهترین و ماندگارترین پلتفرم PC هست. همونطور که قبلا گفتم، وقتی میشه یک بازی مثل Fallout 4 رو روی PC با کیفیتی بالاتر از Uncharted 4 روی PS4 اجرا کرد، دلیلی امثال من رو قانع نمیکنه که سمت یک کنسول ضعیف مثل پلی‌استیشن ۴ برم… حالا اونایی که وضع مالی خوبی ندارن بشینن باهاش بازی کنن. مشکلی نیست…

      • mohammad.255 گفت:

        دوست عزیز اولا خود شما هم داری تحقیر میکنی.ضمنا مگه ما کنسول میگیریم باهاش کشک بسابیم 😐 خو بازی میکنیم دیگه.و تا الان توی نسل هشت سونی عالی عمل کرده.

      • OLDKRATOS گفت:

        Player
        طنز سال رو گفتی شما :yes:
        اول uncharted رو تجربه کن بعدش یه pc بخر که دیدت نسبت به دنیای گیم باز شه

      • Fight Club گفت:

        Player
        استاد… شما لطف کن اول به سلیقه دیگران احترام بذار…
        بعدشم عزیز من…
        اخه چه ربطی به وضع مالی داره.. :
        ما هم که به خاطر وضع مالی ضعیف مجبور شدیم ps4 .. رو انتخاب کنیم :rotfl:
        اما در مورد Uncharted 4 …. هم شما رو ارجاع میدم به مجله Digital Foundry …
        الان بگم فن بوی ناراحت میشید…
        بیخیال…
        خدایا بزرگیتو عشقه…

      • MS GAMER گفت:

        دقیقا ما کنسولمون رو دوست داریم بخاطره انحصاری هاش راستی کلا آنچارتد بازی نکردی نه که اونو با FALLOUT از نظره گرافیکی مقایسه میکنی?عزیز هر پلتفرمی خوبی ها و بدی هایه خودشو داره پس بهتره سرت به کاره خودت باشه و از پلتف م محبوبت لذت ببری نه اینکه بیای از این مقایسه هایه بیخود کنی

      • John Linneman گفت:

        هممم . فال آوت ۴ با کیفیتی بالا تر از آنچارتد ۴ . جل الخالق . نکنه منظورت با همون تکسچر پک کم حجمی هست که فقط ۵۸ گیگ حجمشه ؟ و فقط یه ۱۰۸۰ از پسش بر میاد . راستی این “ما” پیسی بازایی که میگی میتونیم این کارو بکنیم چن درصدشون ۱۰۸۰ دارن ؟ عجب از کی تا حالا پلی ۴ شده مال افرادی که وضع مالی خوبی ندارن :/ . سعی کن هیچ وقت تو عصبانیت جواب کسیو ندی عزیز جان 😉

    • Doctor.ali گفت:

      @oldkreatos
      به نظرت غول نرم افزار دنیا از ساختن یه هدست واقعیت مجازی عاجزه؟؟؟؟

  • uncharted4444 گفت:

    حرفش که درسته باید صبر کنیم تا این تکنولوژی تکامل پیدا کنه به نظرم سونی عجله کرد. راستی ددرایزینگ ۴ هم کرک شد.

  • Default گفت:

    باز تو این مورد هم سونی پیشتازه، آخه مایکرو چرا نمیتونی حداقل تو یه چیز جلو تر باشی، دلم برای Xbox نسل هفت تنگ شد، ای کاش مایکرو این نسل هم مثل نسل هفت عمل میکرد

  • یعنی یه عکس با دهن بسته نداره همیشه در حال… گفتنه

  • amirps4 گفت:

    بنظر‌ من سونی در نسل بعد می تونه واقیعت مجازی خوبی رو اراعه بده البته اقای فیل اسپنسر هم راست میگه برای نسل هشت کمی زود بود ولی مطمعن باشین سونی در اینده می تونه لذت وی ار رو بیشتر کنه

  • mohammad.255 گفت:

    عزیزان هر چیزی یه شروعی داره هدست واقعیت مجازی هم شروعش از نسل هشت هست و باید خدا رو شکر کنیم چون تو این نسل سازنده ها اشنایی پیدا میکنن و با تجربه بیشتر تو نسل بعد بهتر پیاده میکنن این تکنولوژی رو حالا کار ندارم اقای اسپنسر قصدش چیه شاید طبق گفته بعضی دوستان چون تواناییش رو ندارن یا شایدم واقعا قصدشون نیست فعلا قدمی برای این موضوع بردارن ولی در کل مطمئنا تجربه کار خودشو میکنه و باعث عملکرد بهتر میشه

  • John Linneman گفت:

    من که نسبت به وی آر همون حس کینکت و موو رو دارم . واسه اهداف آموزشی شاید چیز فوق العاده ای باشه وی آر . ولی اول و آخرش بازگشت همه به کنترلر و کیبورد و موس خواهد بود . مینویسم امضا میکنم .

  • Inside1990 گفت:

    حرفش در این مورد خاص درسته ولی سونی خوب کاری کرد که این تکنولوژی رو استفاده کرد چون بلاخره از یه جایی باید شروع بشه تا جا بیفته…ولی خداییش هیچی بازی کردن کلاسیک نمیشه آدم باید ۲ کیلو لوازم به خودش آویزون کنه تا یه بازی بی کیفیت(از نظر محتوا منظورمه) رو بازی کنه که حالا یه خورده بیشتر بترسه یا غرق بشه توش که خب اینم با گذر زمان تکراری میشه و مشکلاتی واسه مغز و چشم به وجود میاره قطعا.

  • من بازی رو برای سر گرمی انجام میدم واقعیت مجازی با اینکه به طرفداراش احترام قائلم اما برام ارزشی نداره چون مضراتش بیشتر از اون چیزیه که فکرشو بکنین
    چشمامو دوست دارم :heart: :heart: :heart:

  • neiten گفت:

    اسپتسر تو خواب نداری خوراک نداری زندگی نداری
    چقدر فک میزنی اخه
    بگیر بخاب میدونم که خابتم نمی بره
    اخه هروقت که میخای بخابی
    یه کابوس بزرگی میاد به خابت اسمشم
    سونیه :laugh:

اظهارات جدید فیل اسپنسر در خصوص تکنولوژی واقعیت مجازی - گیمفا
اظهارات جدید فیل اسپنسر در خصوص تکنولوژی واقعیت مجازی - گیمفا