E3 2017 از پنجره گیمفا |بازی های مستقل: فراوان؛ عناوین بزرگ: کم تعداد | تحلیل کنفرانس PC Gaming Show  | گیمفا
E3 2017 از پنجره گیمفا |بازی های مستقل: فراوان؛ عناوین بزرگ: کم تعداد | تحلیل کنفرانس PC Gaming Show  | گیمفا
E3 2017 از پنجره گیمفا |بازی های مستقل: فراوان؛ عناوین بزرگ: کم تعداد | تحلیل کنفرانس PC Gaming Show  | گیمفا
E3 2017 از پنجره گیمفا |بازی های مستقل: فراوان؛ عناوین بزرگ: کم تعداد | تحلیل کنفرانس PC Gaming Show  | گیمفا

E3 2017 از پنجره گیمفا |بازی های مستقل: فراوان؛ عناوین بزرگ: کم تعداد | تحلیل کنفرانس PC Gaming Show

امیرمهدی نامجو
۰۹:۰۰ ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
E3 2017 از پنجره گیمفا |بازی های مستقل: فراوان؛ عناوین بزرگ: کم تعداد | تحلیل کنفرانس PC Gaming Show  | گیمفا

مانند هر سال کنفرانس‌های E3 در اواسط ماه ژوئن برگزار شدند و بازی‌سازان از سراسر دنیا به معرفی جدیدترین دستاوردهایشان برای بازیکنان پرداختند؛ مانند دو سال گذشته، نشریه PC Gamer، کنفرانس PC Gaming Show را برگزار کرد که در ادامه قصد بررسی آن را داریم.

پیش از پرداختن به خود کنفرانس، توضیح مختصری در مورد آن می‌دهیم. همان طور که می‌دانید، نشریه PC Gamer، سه سال است که کنفرانسی را تحت عنوان PC Gaming Show در E3 برگزار می‌کند و در آن به صحبت در مورد بازی‌های مختلفی که برای پلتفرم PC عرضه خواهند شد می‌پردازد. در کنار این در قسمت‌هایی از کنفرانس در مورد مسائل سخت‌افزاری که جزء جدایی ناپذیر PC Gaming هستند نیز صحبت می‌شود. دو سال گذشته اسپانسر اصلی این برنامه شرکت AMD بوده ولی امسال شرکت Intel توانسته بحث پشتیبانی مالی از این مراسم را به عهده بگیرد و در ادامه مطلب در این مورد بیش‌تر صحبت خواهیم کرد.

pc gaming show e3 2017

PC Gaming Show

بپردازیم به خود مراسم؛ شروع مراسم با صحبت‌های کوتاهی به صورت یک ویدیو کلیپ در مورد دلیل این که به کامپیوترها، PC به معنی Personal Computer گفته می‌شود، صحبت شد و بعد از این صحبت‌های کوتاه، خود مراسم آغاز گشت.

مجری مراسم امسال مانند سال گذشته، Sean “Day[9]” Plott است. اگر نمی‌دانید، آقای شان دی ناین پلات، در گذشته یکی از بازیکنان حرفه‌ای بخش آنلاین StarCraft بوده و بعداً نیز به گزارشگری بازی‌های حرفه‌ای StarCraft روی آورده است و در زمینه Esport سابقه بالایی دارد. از این رو و با توجه به سابقه گزارشگری بازی‌ها، در زمینه مجری‌گری نیز تجربه دارد و همانند سال گذشته به خوبی از پس اجرای مراسم بر آمده است.

اما بعد از خوشامدگویی به حضار، نوبت به اولین نمایش این کنفرانس رسید؛ XCOM 2: War of the Chosen. همان‌طور که می‌دانید، عنوان XCOM 2، یکی از عناوین بسیار موفقی بود که در اوایل سال ۲۰۱۶ عرضه شد. این بازی با استفاده از المان‌های نسخه قبلی و پیاده‌سازی خوب نقش تاکتیک در بازی، یکی از بازی‌های استراتژی بسیار موفق آن سال بود و فارغ از برنده شدن عنوان بهترین بازی استراتژی ازنظر بعضی از سایت‌ها و نشریات، حتی توانست ازنظر بعضی سایت‌ها در لیست کاندیداهای بهترین بازی سال قرار بگیرد. تابه‌حال چندین بسته الحاقی کوچک برای این بازی منتشرشده بودند که نهایتاً یکی دو مأموریت یا یک نوع سرباز جدید اضافه می‌کردند اما بسته War of the Chosen بسیار گسترده‌تر از بسته‌های قبلی خواهد بود.

pc gaming show e3 2017

سه قهرمان بیگانگان که با نام The Chosen شناخته می‌شوند

بعد از نمایش خود بازی Jake Solomon از شرکت Firaxis Games روی صحنه حاضر شد تا توضیحاتی را پیرامون این بازی بدهد. طبق گفته‌های وی، در این بسته تعداد بسیار زیادی دشمن، نیروی قابل بازی، مأموریت و محیط‌های جدید به بازی اضافه‌شده است و به‌طورکلی با بسته الحاقی بسیار بزرگی روبه‌رو هستیم. همان‌طور که از اسم این بسته نیز مشخص است، شخصیت‌هایی به نام The Chosen به بازی اضافه‌شده‌اند. این افراد در اصل ۳ قهرمان اصلی و منتخب بیگانگان هستند و دشمنان بزرگ گروه XCOM محسوب می‌شوند. نکته مهمی که وجود دارد، مربوط به این است که ۳ قهرمان فضایی‌ها قرار نیست تنها در یکی دو نبرد ظاهر شوند. بلکه آن‌ها را در نبردهای متفاوتی مشاهده خواهید کرد و آن‌ها نیز مانند شخصیت‌های گروه XCOM به‌تدریج قوی‌تر می‌شوند و همین موضوع مبارزه با آن‌ها را در مراحل مختلف جذاب‌تر خواهد کرد. علاوه بر Chosen ها که ویژگی‌های شخصیتی خاصی دارند، سه گروه مختلف نیز به بازی اضافه‌شده‌اند که هر کدام برای ایده‌های فلسفی خودشان مبارزه می‌کنند و مطمئناً برای XCOM مشکلاتی به وجود می‌آورند. گروهی از آن‌ها پایه کار را بر خرابکاری گذاشته‌اند، گروهی دیگر موجوداتی ترکیب شده (Hybrid) از انسان و بیگانگان هستند و گروه آخر هم تمپلار نام دارند و راز و رمزهای زیادی در مورد آن‌ها وجود دارد. همچنین گروهی از موجودات شبیه زامبی‌ها نیز به بازی اضافه‌شده‌اند که هرچند به‌تنهایی دشمنان ضعیفی هستند ولی به دلیل حمله گروهی‌شان، بسیار دردسرساز هستند. نکته‌ای که بازی را جالب‌تر می‌کند این است که این موجودات زامبی مانند نیز از بیگانگان خوششان نمی‌آید و همین موضوع باعث پیچیده شدن نبردها میان گروه‌های مختلف خواهد شد. با همه این مسائل این بازی به یک بازی جدید بیش‌تر شباهت دارد تا یک بسته الحاقی! این بسته الحاقی برای بازی موفق Xcom 2 در ۲۹ آگوست ۲۰۱۷ معادل هفت شهریور ۱۳۹۶ برای PC، Xbox One و PS4 منتشر خواهد شد.

pc gaming show e3 2017

Ooblets را می توان ترکیبی از Pokemon و Harvest Moon دانست

بعد از آن مجری دوم مراسم خانم سانیا رِید (Sonja Reid) معرفی شد. خانم رِید با داشتن تعداد Follower بالا در سرویس لایو استریمینگ Twitch پیش‌تر نام خود را در نسخه مخصوص بازی کتاب رکوردهای گینس ثبت کرده بود. بازی بعدی که بعد از این معرفی به نمایش در آمد، بازی Ooblets ساخته شرکت Glumberlands بود. ناشر این بازی نیز شرکت معروف Double Fine Interactive است. این بازی توسط مجری مراسم شبیه به ترکیبی از سری Harvest Moon و Pokemon توصیف می‌شود. در این بازی شما در خانه‌تان گیاهانی را می‌کارید که بعداً موجوداتی نظیر Pokemon ها از آن‌ها ایجاد می‌شوند. این موجودات امکان مبارزه با همدیگر را دارند و داستان و گیم پلی بازی پیرامون این موجودات شکل می‌گیرد. این بازی در اوایل سال ۲۰۱۸ منتشر می‌شود.

pc gaming show e3 2017

Battletech

بلافاصله بعد از Ooblets تریلر عنوان دیگری به نمایش درآمد؛ Battletech. این عنوان در سبک تاکتیکال نوبتی و توسط سازندگان عنوان موفق Shadowrun در حال ساخت است. برای معرفی این عنوان آقای Jordan Weisman، مدیرعامل اجرایی Harebrained Schemes که استودیو سازنده بازی است به همراه Mitch Gitleman دیگر سازنده بازی وارد استیج شدند. بازی از سه بخش Singleplayer Skirmish، Multiplayer Skirmish و Mercenary Campaign تشکیل‌شده که مورد سوم بخش داستانی بازی است و نوعی حالت پایان بازی دارد. این بازی در آینده‌ای دور و در میان ستارگان به وقوع می‌پیوندد. مقر اصلی بازیکن سفینه‌ای به نام Argo خواهد بود که ازآنجایی به دستگاه‌های روباتیک خود دسترسی داشته و می‌تواند به مأموریت‌های مختلف برود. ضمن این که در حین بازی می‌شود مأموریت‌های مختلف و جانبی را انجام داد خط داستانی بازی در مورد برگرداندن قدرت به شخصی است که به‌ناحق تاج‌وتختش غصب شده است. باید توجه داشته باشید که بعد از تمام شدن خط داستانی اصلی هنوز محتواهای بسیار زیادی در بخش تک‌نفره بازی باقی خواهند ماند که به‌صورت پایان باز (Open Ended) می‌توانید آن‌ها را تجربه کنید. مبارزات بازی همان‌طور که گفته شد به‌صورت نوبتی هستند و یکی از نکات مهم در آن‌ها، سمت نگاه کردن شخصیت‌ها است. ازآنجایی که شخصیت‌های بازی درون روبات‌های بزرگی قرار دارند و این روبات‌ها از قطعات مختلفی تشکیل‌شده‌اند، جهت وارد آوردن ضربه به آن‌ها از جلو، عقب یا اطراف کاملاً فرق می‌کند و برای همین باید متناسب با این نکات شخصیت‌هایتان را حرکت دهید. حمله کردن به دشمنان به شکل‌های بسیار مختلفی از حمله با لیزرهای قوی یا حمله‌های از راه نزدیک با مشت گرفته تا پریدن روی سر آن‌ها ممکن است و همین موضوع باعث ایجاد شرایط خاصی در بازی می‌شود. بازی قرار است در سال ۲۰۱۷ منتشر شود ولی تاریخی برای آن تعیین نشده است.

pc gaming show e3 2017

Mount and Blade II: Bannerlord

بازی بعدی که به نمایش درآمد Mount and Blade II: Bannerlord بود. برای توصیف این بازی می‌توان آن را عنوانی نظیر سری توتال وار در نظر گرفت با این تفاوت که این بار به جای این‌که شما میدان نبرد را از بیرون مدیریت کنید، در نقش فرمانده دقیقاً در بطن خود جنگ قرار دارید. سری Mount and Blade جزو بازی‌هایی بوده که طرفداران خاصی دارد و سبک و سیاق آن را هرکسی نمی‌پسندد. تریلری به نمایش درآمده از این بازی نشان می‌داد که سبک و سیاق کلی بازی حفظ شده است. در عین حال گرافیک بازی به‌مراتب بهتر از نسخه‌های قبلی به نظر می‌رسد. ظاهراً که این عنوان می‌تواند نظر طرفداران قبلی سری را جلب کند ولی شاید در جلب نظر کسانی که تابه‌حال با این سری آشنایی نداشته‌اند، خیلی موفق نباشد.

pc gaming show e3 2017

Lizardman ها مجموعه گسترده‌ای از موجوداتی شبیه دایناسور در اختیار دارند

بعد از این بازی، نوبت به یکی از بازی‌های بزرگ امسال در زمینه PC Gaming رسید؛ Total War: Warhammer 2. برای توضیح در مورد این عنوان آقای Al Bickham از استودیوی Creative Assembly روی صحنه حاضر شد تا در مورد آن توضیحاتی بدهد. همان‌طور که از قبل مشخص شده بود، بازی در هنگام عرضه ۴ نژاد خواهد داشت که تابه‌حال ۳ تا از آن‌ها معرفی شده‌اند. این ۳ نژاد معرفی‌شده، High Elf، Dark Elf و Lizardman هستند و نژاد چهارم هرچند تابه‌حال معرفی نشده ولی با توجه به شواهد مختلفی که در تریلر اول بازی مبنی بر حضور موش‌ها وجود داشت به‌احتمال زیاد نژاد Skaven خواهد بود. در طول نمایش این بازی، گیم پلی خیلی زیادی به نمایش درنیامد و دلیل این امر نیز این بود که یکی از نبردها در غرفه‌های نمایشگاه قابل بازی بود و از این‌رو وقت زیادی از همایش روی خود گیم پلی بازی صرف نشد. از مواردی که مشخص شد، حضور ۴ قاره در بازی است. به‌علاوه نبردی که در E3 به نمایش درآمد، Battle of the Fallen Gates نام دارد و بین Lizardman ها و High Elf ها انتخاب می‌افتد و بازیکن در آن نقش Lizardman ها را خواهد داشت. نکته جالبی که در این تریلر از این گروه به نمایش درآمد این بود که کاملاً معلوم است که گروه Lizardman ها ترکیبی بسیار جالبی از موجوداتی به شکل دایناسورهای ماقبل تاریخ است و از این‌رو بازی کردن در نقش این گروه برای افرادی که به هیولاهای بزرگ در نسخه قبلی علاقه داشتند جالب خواهد بود. در طول صحبت‌ها معلوم شد که یک نژاد جدید نیز برای نسخه اول بازی عرضه خواهد شد. این مسئله نشان‌دهنده این است که سازندگان قرار نیست با انتشار نسخه جدید، عنوان قبلی را فراموش کنند و همچنان به فکر آن عنوان نیز هستند. با همه این‌ها به نظر می‌رسد، Total War: Warhammer 2 که در ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۷ (۶ مهر ۱۳۹۶) منتشر خواهد شد، عنوان بسیار خوبی باشد. هرچند خیلی‌ها این روش که در حدود یک سال از انتشار نسخه قبلی عنوان جدیدی منتشر شود را نمی‌پسندند ولی به‌هرحال محتویات کاملاً منحصربه‌فرد و متفاوت با نسخه قبلی است و نهایتاً در شکل ظاهری محیط‌ها تشابهاتی وجود دارد و همین موضوع باعث می‌شود که بتوانیم این بازی را یک عنوان کاملاً جدید بدانیم.

بازی بعدی، عنوان کارت محور Shadowverse بود. این عنوان که یک بازی Free-to-Play است در فضایی فانتزی به وقوع می‌پیوندد و طراحی شخصیت‌های آن از لحاظ گرافیکی شبیه انیمه‌های ژاپنی است. این بازی پیش‌تر سال ۲۰۱۶ منتشر شده بود و حال یک بسته الحاقی به نام Wonderland Dreams برای آن منتشر خواهد شد که کارت‌های جدیدی را به آن اضافه می‌کند.

pc gaming show e3 2017

Destiny 2 با همکاری Intel طوری بهینه شده است که می تواند از تمامی هسته های CPU استفاده کند؛ حتی همه ۱۸ هسته CPU های جدید Intel!

بعد از این صحبت‌ها، نوبت به صحبت در مورد واقعیت مجازی رسید. برای این کار آقای Doug Fisher، یکی از مسئولان بخش نرم‌افزاری شرکت Intel که احتمالاً همه شما به‌واسطه CPU های این شرکت به آن آشنایی دارید به صحنه آمد. بعد از صحبت‌هایی در مورد این‌که سال ۲۰۱۶ سال خوبی برای بازی‌ها بود و ۲۰۱۷ بهتر خواهد بود، آقای Doug به سری جدید CPU های اینتل که دو سه هفته پیش معرفی‌شده بودند اشاره کرد. سری Core i7 X جدید و سری Core i9 که اینتل در هفته‌های گذشته معرفی کرده بودند، با قدرت پردازشی بسیار بالای خود و همچنین قابلیت اورکلاک شدن، قدرت بسیار بالایی در اختیار بازیکنان برای انجام بازی‌ها با کیفیتی باورنکردنی خواهد گذاشت. مسئله مهم‌تر، این است که این CPU های قوی به بازی‌سازان اجازه می‌دهند که با راحتی بیش‌تری به ساخت بازی بپردازند و تمرکزشان کاملاً روی خلاقیت و ساخت بازی باشد و نه مسائل جانبی آن. بعدازآن، آقای Doug در مورد همکاری شرکت اینتل با Bungie در مورد ساخت عنوان Destiny 2 سخن گفتند و سپس یکی از افرادی که در زمینه استریمینگ بازی‌ها فعالیت دارد و Destiny را به‌طور حرفه‌ای بازی می‌کند، به روی صحنه آمد و از تجربه‌اش در مورد Destiny 2 گفت. طبق گفته‌ها، این بازی از کیفیت ۴K، نسبت تصویر ۲۱:۹ و همین‌طور نرخ بازسازی تصویر ۱۴۴Hz پشتیبانی می‌کند که خصوصاً با توجه به سبک اول‌شخص و سریع بازی خبر خوبی محسوب می‌شود. نکته جالب‌توجه این است که شرکت Bungie بازی را طوری بهینه‌سازی کرده است که از همه هسته‌های CPU بهره ببرد و از این رو، تجربه آن روی کارت‌های گرافیکی سری Core i9 که پرچم‌دارشان از ۱۸ هسته استفاده می‌کند، می‌تواند بسیار خاص باشد

آقای Doug بعد از آن اشاره می‌کند که هدف اینتل فقط بازی‌های AAA نیستند و به بازی‌های مستقل نیز توجه ویژه‌ای می‌شود و لیستی از بازی‌های مستقل به نمایش در می‌آید و اعلام می‌شود که Intel قصد برگزاری مسابقه‌ای با عنوان Level-Up Contest را برای بازی‌سازان مستقل دارد و نتیجه آن در PAX West اعلام خواهد شد. عناوینی که در این مسابقه شرکت می‌کنند باید به نوعی ظرفیت‌های CPU های اینتل را نشان دهند. برندگان این مسابقه علاوه بر جایزه مالی، در این صنعت شناخته شده و برای انتشار بازیشان تحت حمایت اینتل قرار می‌گیرند.

pc gaming show e3 2017

مسابقه Intel Grand Slam برای بازی Counter Strike: Global Offensive با جایزه ۱ میلیون دلاری برگزار می شود

بعد از آن در مورد همکاری Intel با موسسه ESL که در زمینه Esports فعالیت دارد صحبت می‌شود. مسابقه Intel Grand Slam با همکاری ESL برای بازی Counter Strike: Global Offensive با جایزه‌ای ۱ میلیون دلاری برگزار خواهد شد و مطمئناً جمع زیادی از بازیکنان حرفه‌ای این عنوان را به خود جلب خواهد کرد.

بعد از آن اشاره‌ای به بازی Lone Echo، ساخته شرکت Ready at Dawn برای هدست‌های واقعیت مجازی Oculus Rift می‌شود. این بازی که در تاریخ ۲۰ جولای ۲۰۱۷ (۲۹ تیر ۱۳۹۶) منتشر خواهد شد، بخش چندنفره هیجان انگیزی در جاذبه صفر دارد که به نام Echo Arena شناخته شده و برای مدت محدودی به صورت کاملاً رایگان خواهد بود.

با توجه به همه صحبت‌هایی که از اینتل تا این قسمت از مراسم شده است، می‌توان فهمید که اینتل قصد دارد هر چه بیش‌تر بازار PC Gaming و موارد جانبی‌اش نظیر Esport را در کنترل بگیرد. اینتل مخصوصاً با معرفی CPU های بسیار قدرتمندش در هفته‌های اخیر، شدیداً در تلاش است که نظر PC Gamer های حرفه‌ای را به این CPU ها جلب کند. هرچند شاید در حداقل دو سال اخیر، خرید چنین CPU هایی حتی برای ۴K Gaming هم خیلی تأثیرگذار نباشد ولی مطمئناً در سال‌های بعد و با رشد بازی‌های واقعیت مجازی و همچنین افزایش کیفیت بازی‌ها، نیاز به سخت‌افزارهای بسیار قوی نظیر CPU های جدید اینتل احساس خواهد شد.

pc gaming show e3 2017

بازی Tunic که پیش تر با نام Secret Legends شناخته می شد

بعد از این صحبت‌ها دوباره ادامه مراسم با مجری اصلی و فرعی‌اش ادامه یافت. بعد از این خانم رِید مصاحبه‌ای کوتاه با سازندگان بازی‌ای که تا به حال Secret Legends نام داشت کرد و معلوم شد نام بازی به Tunic تغییر کرده است و تریلری از آن پخش شد. این بازی گرافیکی کارتونی و خاص دارد که تقریباً همه اشیای موجود در آن ساختاری چندضلعی دارند و احجام گرد تقریباً در آن به چشم نمی‌خورند. اطلاعات زیادی به جز چند قسمت جزئی از مبارزات بازی از آن به نمایش در نیامد و باید در آینده منتظر اطلاعات بیش‌تر بود.

pc gaming show e3 2017

بازی Playerunknown’s Battleground به‌شدت در Steam موفق عمل کرده است

بعد از این نوبت به بازی Player Unknown’s Battleground شد. این بازی که خیلی مانور تبلیغاتی زیادی رویش انجام‌نشده بود، این روزها به‌شدت در شبکه Steam موفق عمل کرده است و به یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها در سرویس‌های استریمینگ تبدیل‌شده است. در این بازی باید در یک فضای جنگی برای دوام خود در میان سایر بازیکنان تلاش کنید. گرافیک بازی به نسبت عناوین مستقل بسیار عالی است و ویژگی‌های خاص گیم پلی بازی باعث شده که این بازی تا این حد به محبوبیت برسد. برای صحبت در مورد Player Unknown’s Battleground آقای Brendan Greene کارگردان بازی روی صحنه حاضر شدند. نکته جالب این جاست که باوجود این استقبال عظیم، این بازی هنوز در وضعیت Early Access قرار دارد و انتشار رسمی نیافته است. در آپدیت‌های آینده آن قرار است نقشه‌های جدیدی و سیستم آب و هوایی به آن اضافه شود و همچنین پایداری سرورهای بازی نیز افزایش خواهند یافت.

pc gaming show e3 2017

Rising Storm 2 که به تازگی در Steam عرضه شده با گیم پلی متنوع خود بسیار موفق عمل کرده است

بعد از این بازی نوبت به استودیوی Tripwire و بازی Rising Storm 2 رسید. این بازی که چندی پیش منتشر شد، هرچند گرافیک خیلی بالایی ندارد ولی به دلیل پیاده‌سازی خوب گیم پلی بخش چندنفره، به‌شدت موفق عمل کرده است. بازی دیگر آن‌ها نیز Killing Floor Incursion است که نسخه واقعیت مجازی بازی ترسناک Killing Floor است و همچنان در دست توسعه قرار دارد. از The Summerside Show نیز برای بازی Killing Floor 2 رونمایی شد که زامبی‌های بسیار کریه‌المنظر اما مسخره‌ای را به بازی اضافه کرده که احتمالاً برای طرفداران بازی جالب خواهد بود. این حالت به مدت یک ماه از روز بعد از مراسم برای بازی فعال خواهد بود و طرفداران بازی فقط یک ماه برای انجام آن فرصت دارند ضمن این‌که هفته اول آن رایگان است. هر هفته نیز چالش‌های جدیدی به بازی اضافه خواهد شد.

pc gaming show e3 2017

جزییات طراحی ماشین ها فوق العاده است و چنین جزئیاتی در کامپیوتر با کیفیت واقعی ۴K پردازش خواهد شد

بعد از این بازی‌ها، نوبت به عناوین مایکروسافت رسید. اولین عنوان Forza Motorsport 7 بود. Forza Motorsport 7 اولین عنوان از این سری است که به‌طور کامل برای PC عرضه می‌شود (توجه کنید که Forza Horizon 3، جزو سری Forza است نه Forza Motorsport). برای صحبت‌های بیش‌تر در مورد این عنوان کارگردان بازی Bill Giese به روی صحنه آمد. ابتدای صحبت‌های او پیرامون معرفی مدل ۲۰۱۸ خودروی جدید پورشه ۹۱۱ جی تی ۲ آر اس در کنفرانس مایکروسافت بود. در حین صحبت‌های او تریلری از بازی در کیفیت ۴K نیز نمایش داده می‌شد. شاید یکی از جالب‌ترین نکاتی که در صحبت‌ها گفته شد، وجود ۷۰۰ خودرو در روز عرضه بازی است. واقعاً طراحی با جزئیات بالای ۷۰۰ خودرو نقطه قوت بسیار بزرگی برای این عنوان محسوب می‌شود که با بازگشت پورشه به این سری و از همه مهم‌تر عرضه آن برای PC با قابلیت‌های گرافیکی بالایی که در اختیار بازی‌سازان قرار می‌دهد و همین‌طور پشتیبانی کامل از ماوس و کیبورد برای کنترل بازی، قطعاً طرفداران این بازی افزایش چشم‌گیری خواهد داشت. همچنین بازی از انواع و اقسام کنترلرهای مختلف نیز ساپورت می‌کند و حتی گفته شد که سازندگان هفته گذشته بازی را با کنترلر گیتار شکل بازی Guitar Hero تست کرده‌اند! علاوه بر این سازندگان وعده داده‌اند که این بازی فقط برای کسانی که کامپیوترهای High-End دارند نیست و هر چند قابلیت‌های گرافیکی بسیار زیادی برای بازی درنظر گرفته شده ولی دارندگان کامپیوترهای متوسط نیز می‌توانند با کیفیت قابل قبولی به انجام بازی بپردازند و از آن لذت ببرند.

pc gaming show e3 2017

Sea of Thieves برای PC و Xbox One به طور موازی توسعه یافته است و هیچ نسخه ای پورت نسخه دیگر نخواهد بود

بعد از Forza، نوبت به بازی خلاقانه شرکت Rare یعنی Sea of Thieves رسید. برای این کار آقای Ted Timmins، طراح ارشد بخش PC به روی صحنه آمد؛ اما جدای از مطالبی که پیش‌تر از بازی در کنفرانس مایکروسافت گفته شده بود، از ویژگی‌های خاص بازی روی PC صحبت شد. مطمئناً همان‌طور که انتظار می‌رود بازی از کیفیت ۴K روی PC پشتیبانی می‌کند. نکته مهم دیگر نرخ فریم آزاد بازی است یعنی که می‌توانید محدودیت فریم ۳۰ یا ۶۰ بازی را غیرفعال کنید تا اگر کامپیوتر پرقدرتی دارید از تمامی قدرت آن استفاده بشود. بازی از نسبت تصویر ۲۱:۹ نیز که جدیداً در حال رایج شدن است پشتیبانی می‌کند. نکته مهم دیگر ادامه یافتن پروژه ساخت بازی روی Xbox One و PC به‌طور هم‌زمان است از این‌رو هیچ‌کدام از این دو نسخه پورت نسخه دیگر نیست و دو نسخه هم‌زمان ساخته شده‌اند. این بازی هم‌اکنون به‌صورت تکنیکال آلفا در دسترس است و در اوایل سال ۲۰۱۸ منتشر خواهد شد.

این دو بازی به خوبی نشان می‌دهند که مایکروسافت در این دو سه سال، سرمایه گذاری جدی روی PC و خصوصاً Windows 10 کرده است و تقریباً تمامی انحصاری‌های مایکروسافت، به صورت مشترک روی Xbox و PC در آمده‌اند. البته این موضوع شاید تا حدی به فروش خود کنسول ضربه بزند مخصوصاً که رقیب مایکروسافت یعنی سونی در طرف دیگر تقریباً برای هیچ عنوانی که خودش به تنهایی وظیفه انتشار بازی را بر عهده داشته باشد این کار را انجام نمی‌دهد. با این حال این وضعیت برای PC Gamer ها بسیار خوب است و می‌توانند اکثر بازی‌های بزرگ مایکروسافت را که تا به حال انحصاری Xbox بوده‌اند، تجربه کنند.

pc gaming show e3 2017

The Last Night

بعد از این بازی نوبت به یک بازی مستقل دیگر به نام The Last Night رسید. برای صحبت در مورد بازی کارگردان آن آقای Tim Soret به روی صحنه آمد. آقای Soret این بازی را پلتفرمر سینماتیک می‌داند. بازی تم سایبرپانک دارد و در دوره‌ای اتفاق می‌افتد که تقریباً همه شغل‌های موجود را روبات‌ها اشغال کرده‌اند. طراحی هنری بازی برای شخصیت‌ها به صورت پیکسل آرت است ولی در عین حال ویژگی‌هایی نظیر بارش باران نیز روی آن اعمال می‌شود و همین موضوع باعث خاص شدن بازی از لحاظ هنری می‌شود. این بازی احتمالاً از جمله بازی‌هایی خواهد بود که مفاهیم فلسفی زیادی را با خود دارد و باید منتظر جزئیات بیش‌تری در آینده بمانیم.

pc gaming show e3 2017

Ylands عنوانی متفاوت از شرکت Bohemia Interactive است که خلاقیت بسیار بالایی را به بازیکنان می دهد

بازی بعدی، عنوان بسیار جالبی از سازنده سری ARMA یعنی Bohemia Interactive بود که اصلاً شباهتی به بازی قبلی‌شان ندارد. این بازی Ylands نام دارد و برخلاف ARMA گرافیکی کارتونی دارد. نام بازی Ylands در اصل مخففی برای Your Lands است. در این بازی خلاقیت حرف اول و آخر را می‌زند. کارهای قابل انجام در بازی بسیار زیاد است. می‌توانید یک کلبه برای خود بسازید و در آن زندگی کنید. می‌توانید یک قلعه بسازید و با منجنیق به قلعه دیگران حمله کنید. می‌توانید یک شهر بسازید و در آن مسابقات ریسینگ برگزار کنید و خیلی کارهای دیگر. خلاقیت شماست که قوانین دنیای بازی را تعیین می‌کند. محیط بازی تماماً قابل‌تغییر دادن و ویرایش است. نکته مهم این جاست که ادیتور محیط بازی و ساخت ماد برای آن درون خود بازی قرار دارد و بازیکنان می‌توانند سناریوهای مدنظر خود را به‌راحتی درون بازی بسازند و سپس با دیگران آن را تجربه کنند. این بازی هم‌اکنون به‌صورت آلفا در Ylands.com در دسترس است.

pc gaming show e3 2017

عنوان جدید Klei Entertainment که بازی های بسیار موفقی را در کارنامه اش دارد Griftlands نام گرفته است

بازی بعدی، عنوان جدید Klei Entertainment سازنده Shank، Mark of the Ninja، Don’t Starve و Oxygen not Included بود. بازی جدید این شرکت Griftlands نام دارد که عنوان در فضای علمی تخیلی و آینده‌نگرانه است. تریلر پخش‌شده از بازی به‌جز حرکت در محیط بازی، چیز دیگری از گیم پلی آن را نشان نداد و بقیه موارد تریلر به‌صورت یک سری انیمیشن‌هایی با نمایش کلیت بازی بودند ولی در آخر تریلر کلمات، جنگیدن، معامله کردن، تقلب کردن، کسب درآمد و… نمایش داده شد که نشان می‌دهد احتمالاً با عنوانی وسیع و پر از مکانیک‌های مختلف روبه‌رو خواهیم بود. این بازی در اواخر ۲۰۱۷ یا اوایل ۲۰۱۸ منتشر خواهد شد.

pc gaming show e3 2017

Lone Echo به عنوان یک بازی واقعیت مجازی جالب به نظر می رسد

بعد از این بازی دوباره نوبت به توضیح در مورد بازی Lone Echo و Echo Arena که قبلاً نیز به آن‌ها اشاره‌شده بود، رسید. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، این بازی توسط شرکت Ready at Dawn یعنی سازنده عنوان The Order 1886 ساخته‌شده است. این بازی که فقط به‌صورت واقعیت مجازی قابل انجام است، در فضا صورت می‌گیرد و با توجه به تریلرهای بازی باید گفت که گرافیک آن به‌عنوان یک بازی واقعیت مجازی واقعاً عالی است و گیم پلی آن نیز جالب به نظر می‌رسد. بخش Echo Arena، در اصل حالت چندنفره Lone Echo است. این بخش شبیه نوعی مسابقه خاص هندبال (البته نه با توپ بلکه با یک دیسک) در جاذبه صفر است. از ویدیوهای گیم پلی بازی این‌طور برمی‌آید که این بخش بسیار جالب و مفرح خواهد بود و نکته مهم این است که Intel روی این عنوان برای رونق بخشیدن به بازی‌های واقعیت مجازی در زمینه Esport حساب کرده است. با توجه به سرمایه‌گذاری اینتل روی این عنوان برای حضور در زمینه ورزش‌های الکترونیک، بعید به نظر می‌رسد که کیفیت بازی پایین باشد و احتمالاً با عنوان باکیفیتی روبه‌رو هستیم.

pc gaming show e3 2017

Lawbreakers

بازی بعدی که در مورد آن صحبت شد، عنوان Lawbreakers بود. برای صحبت در مورد این بازی آقای کلیف بلزینسکی، از سازنده سابق سری Gears of War و کارگردان Lawbreakers، به روی صحنه آمد. ابتدا در مورد تاریخ دسترسی بتای محدود و آزاد این بازی که به ترتیب در ۲۸ ژوئن و ۳۰ ژوئن ۲۰۱۷ (۷ تیر و ۹ تیر ۱۳۹۶) آغاز می‌شوند خبر داد اما بعدازآن بالاخره تاریخ انتشار نسخه رسمی و نهایی بازی نیز اعلام شد؛ ۸ اوت ۲۰۱۷ (۱۷ مرداد ۱۳۹۶). بعدازآن ویدیویی از صحبت‌های بازیکنان حرفه‌ای در مورد این بازی پخش شد. بخش مهمی از صحبت آن‌ها نیز مربوط به‌سرعت بالای بخش بدون جاذبه می‌شد. در تریلرهای بازی کاملاً مشخص است که بخش بدون جاذبه سرعت بسیار بالایی دارد و واقعاً هرج‌ومرج زیادی را در بازی ایجاد می‌کند. به‌هرحال این عنوان جزو بازی‌هایی است که در زمینه Esports می‌تواند امسال خیلی موفق عمل کند و به‌زودی شاهد عرضه نسخه نهایی بازی خواهیم بود.

pc gaming show e3 2017

مبارزات در Wargroove با وجود نوبتی بودن فقط به صورت یک حرکت خشک نیستند و ویدیوهای کوتاهی از این حملات نمایش داده می شود

بازی بعدی، عنوان جدید استودیوی Chucklefish Games، سازنده عناوین Stardew Valley و Starbound بود که Wargroove نام دارد. این بازی گرافیکی کاملاً پیکسلی و دوبعدی دارد و شباهت زیادی به دو بازی قبلی این استودیو و عناوین قدیمی دارد ولی ازنظر تم کلی مبارزه محورتر و فانتزی تر است. مبارزات بازی با دادن دستور حمله کردن انجام می‌شوند ولی ویژگی جالب آن‌ها این است که فقط یک انیمیشن مصنوعی خشکِ حمله کردن را شاهد نیستید بلکه با هر حمله ویدیویی نمایش داده می‌شود که چگونگی آن حمله را نشان می‌دهد. بازی ۱۲ کمپین داستانی دارد و از بخش چندنفره نیز استفاده می‌کند. چیزی که بازی را بسیار متمایز می‌کند، بی‌شکل Level Editor خاص آن است. در این Level Editor به‌راحتی می‌توانید یک سیر مرحله‌ای روی نقشه کلی بازی طراحی کنید و خودتان یک خط داستانی بسازید. سپس برای هر یک از مراحل نقشه را طراحی می‌کنید و واقعاً سیستم طراحی نقشه بازی بسیار ساده و روان از کار درآمده است. به‌طوری که در همان سالن نمایش در طی ۳ دقیقه یک مرحله کوچک و ساده آماده می‌شود و قطعاً با صرف کمی وقت، می‌توان در این بازی نقشه‌های بسیار پیچیده و جالبی طراحی کرد.

pc gaming show e3 2017

Blade of the Galadriel نام بسته الحاقی بازی Middle Earth: Shadow of War خواهد بود

بازی بعدی، Middle Earth: Shadow of War بود و برای صحبت در مورد آن، معاون شرکت Monolith Productions آقای Michael de Plater به روی صحنه آمد. بعد از صحبت‌هایی در مورد داستان بازی، تریلر سینماتیکی از معرفی شخصیت جدیدی از بازی که قرار است در اولین DLC بازی حضور داشته باشد، به نمایش درمی‌آید. این شخص، آلتاریل (Altariel) نام دارد و از طرف گالادریل برای کشتن همه کسانی که به حلقه قدرت آلوده شده‌اند فرستاده‌شده است و از این‌رو به وی خنجر گالادریل گفته می‌شود. ظاهراً او یک‌بار تالیون را می‌کشد ولی تالیون دوباره زنده می‌شود و آلتاریل به قدرت حلقه‌ای که تالیون برای خود ساخته است پی می‌برد و ضمناً او روح کلبریمبور را که فقط تالیون می‌توانست ببیند را نیز می‌بیند. جزئیاتی از گیم پلی بازی به نمایش درنمی‌آید و فقط زمان‌های لایو استریم بازی در E3 اعلام می‌شود. بازی در تاریخ ۱۰ اکتبر ۲۰۱۷ (۱۸ مهر ۱۳۹۶) منتشر خواهد شد.

pc gaming show e3 2017

مقایسه بین نسخه اولی Age of Empires و نسخه Definitive Edition

و در نهایت نوبت به سورپرایز آخر مراسم رسید. شاید بازی آخر برای بازیکنان جدید خیلی جالب نباشد ولی PC Gamer های قدیمی قطعاً آن را یک غافلگیری بزرگ می‌دانند؛ بازی‌سازی کامل نسخه اول Age of Empires. شاید در لحظه اول فکر کنید این بازسازی مثل بازسازی‌های دیگر در حد اضافه کردن پشتیبانی از گرافیک FullHD و ۴K است ولی باید گفت که اصلاً این طور نیست. از نظر گرافیکی بازی کاملاً از نو ساخته شده است. دیگر از گرافیک دوبعدی قبلی خبری نیست و با یک گرافیک سه بعدی طرف هستیم. تغییرات خاصی در جهت بهبود گیم پلی بازی انجام شده است و موسیقی‌های به یاد ماندنی نسخه اصلی در یک ارکستر سمفونی کامل با امکانات بیش‌تر دوباره ضبط شده‌اند. بازی برای بخش آنلاین از سیستم Matchmaking ویژه مایکروسافت بهره می‌برد و در کل مایکروسافت همه شرایط را فراهم کرده است تا به جز داستان، با یک بازی جدید و نوین رو به رو باشیم. ثبت برای نسخه بتا بخش چندنفره بازی از زمان برگزاری کنفرانس شروع شده است. نکته ویژه صحبت‌های انجام شده در صحنه این بود که ظاهراً قرار است در Gamescom نیز شاهد غافلگیری‌های بیش‌تری از این سری باشیم که چیزی در مورد ماهیت آن‌ها گفته نشد. در کل معرفی این عنوان و عرضه سایر عناوین مایکروسافت برای PC، نشان می‌دهد که مایکروسافت حساب ویژه‌ای برای کسب بازار PC Gaming باز کرده است و این موضوع هر چه که باشد، به سود PC Gamer ها خواهد بود.

جمع‌بندی نهایی:

با همه مواردی که گفته شد، کنفرانس PC Gaming Show به عنوان کنفرانسی که توسط ناشر خاصی برگزار نمی‌شود و عناوین متعددی را پوشش می‌دهد کار خود را به خوبی انجام می‌دهد. از بازی‌های AAA گرفته تا بازی‌های مستقل کوچک همگی در این کنفرانس به نمایش در آمدند و در مورد واقعیت مجازی روی PC نیز صحبت‌های زیادی شد. شاید در این میان صحبت‌های مسئولان Intel کمی حوصله‌سربر بوده باشد ولی با همه این‌ها کنفرانس خوبی را شاهد بودیم. هر چند اگر عناوین بزرگ‌تری و جدیدتری در این کنفرانس معرفی می‌شدند که تا به حال معرفی نشده بودند، قطعاً این کنفرانس ماندگارتر می‌شد ولی به عنوان یک کنفرانس مستقل از ناشران بزرگ صنعت بازی‌سازی، عملکرد PC Gaming Show در E3 امسال قابل قبول بود ولی امیدواریم سال بعد، شاهد معرفی عناوین بسیار بزرگ‌تری برای اولین بار در PC Gaming Show باشیم.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

E3 2017 از پنجره گیمفا |بازی های مستقل: فراوان؛ عناوین بزرگ: کم تعداد | تحلیل کنفرانس PC Gaming Show  | گیمفا
E3 2017 از پنجره گیمفا |بازی های مستقل: فراوان؛ عناوین بزرگ: کم تعداد | تحلیل کنفرانس PC Gaming Show  | گیمفا
E3 2017 از پنجره گیمفا |بازی های مستقل: فراوان؛ عناوین بزرگ: کم تعداد | تحلیل کنفرانس PC Gaming Show  | گیمفا
E3 2017 از پنجره گیمفا |بازی های مستقل: فراوان؛ عناوین بزرگ: کم تعداد | تحلیل کنفرانس PC Gaming Show  | گیمفا
E3 2017 از پنجره گیمفا |بازی های مستقل: فراوان؛ عناوین بزرگ: کم تعداد | تحلیل کنفرانس PC Gaming Show  | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • PC and PS4 گفت:

    هنوز این cs go هست….
    بابا سازنده ها یه نسخه جدید بزنن…
    فقط اینو بازی میکنن 😐

  • کلا هرساله طبیعتاً کنفرانس pc gaming show خلوتتر از سایر کنفرانس های E3 هست دلایلش هم که مشخصه ولی بازی های خوبی توی لیست هستن و نسبت به سال قبل پیشرفت داشته(مسابقه Intel Grand Slam برای بازی Counter Strike: Global Offensive با جایزه ۱ میلیون دلاری برگزار می شود) :sweat:
    ۱۵ سال گیمرم اون از اون جوون افغانی بود عراقی بود کی بود که توی dota 2 کلی پول دراوردو ترک تحصیل کرد اینم از کانتر با جایزه ۱ میلیون دلار برابر ۴ میلیاردو خورده ای خدایی کاش حداقل از این عمر گیمریمون یه سود مالی هم میبردیم :quiet:

  • Fallen گفت:

    کاش یه ‌stronghold هم معرفی میشد
    دلم لک زده براش :starving:

  • UNESISM گفت:

    این E3 بیشتر واسه دیده شدن عناوین مستقل بود
    که بخاطر خودخواهی و زیاده خواهی طرفداران زیرپای تبیعض کیفیتی له شدن
    من خودم جزو کسانی بودم که توقع یه E3پربار و AAA رو نداشتم اما به حدی از گیم پلی ۴ دقیقه ای The Last Night لذت بردم که نگو و نپرس و محو تماشای سبک سایبرپانک نئونی بازی شدم و خیلی دوست دارم بروبچه های گل تحریریه گیمفا یه پیشنمایش جزئی ازش بنویسه متاسفانه این عنوان در گیمفا هم به طرز فجیعی توسط دوستان کم لطفی شد و کسی بهش توجهی نکرد

    • UNESISM گفت:

      از دوستان تقاضا دارم بخاطر ملال آور بودن کنفرانس مایکروسافت واین E3 خسته کننده دست از تحقیر این بازی واسه مخدوش کردن خاطر فنهای مایکرو بردارند و با هر سلیقه و گرایش کنسولی که هستند یکبار که شد تریلرشو با کیفیت بالا نگاه کنند تا بخاطر تعصب بی جا در حق خودشون کم لطفی نکنند که مطمعنا پشیمون نمیشید

  • samsung7733@ گفت:

    آفای نامجو خسته نباشید. مقاله های شما عالی هستن فقط من دوست دارم اونا رو ذخیره کنم و داشته باشم که هر وقت نیازم شد دوباره بخونم مخصوصا اصطلاحات که چند وقت پیش نوشتید فقط اگه ممکنه یه راهکاری بدید بشه کپی کرد آخه موقع ذخیره بهم ریخته میشه بخاطر اینکه فارسی و انگلیسی داره

    • سلام.
      خیلی ممنون.
      برای سیو کردن مقاله، دقیقا فقط متن را در ورد کپی پیست کنید و بعد هم کل متن را انتخاب کنید (Ctrl+A) و سپس گزینه Right to Left Text Direction را انتخاب کنید و فونت کل متن را هم روی Tahoma تنظیم کنید. (توجه کنید که برای کپی پیست اولیه متن را به طور دستی انتخاب کنید و مستقیما Ctrl+A را فشار ندهید که کل متن موجود در نظرات و اطراف سایت و… را سیو کند)
      اگر با این روش باز هم بهم ریخته بود، می توانید در صفحه اینترنت که هستید، کلیک راست کنید و Save As را انتخاب کرده و متن را در مکان مد نظر خود با فرمت Html سیو کنید. عکس های متن هم همراه آن در پوشه جداگانه خود به خود سیو می شوند و هر وقت که خواستید توسط یک مرورگر آن را باز کرده و مطالعه کنید. مخصوصا این روش دوم با فرمت خود سایت متن را سیو می کند و خودم هم همین الآن روی یکی از مقالات اصطلاحات هر دو روش را تست کردم و مطلب بدون مشکل ذخیره شد.
      با تشکر فراوان.

  • ... گفت:

    کانتر هم که رسما ۳۰ میلیون نسخه فقط روی استیم فروخت ! معلوم نیست چطور بعد این فروشی که داشته هنوز هم جزو پرفروش ترین بازی ها هست ! بازی های valve معمولا همگی پرفروش بودن ولی این یکی فکر می کنم رکورد زد..
    Rising storm2 هم بازی جالبی هست نه میشه گفت شبیه ساز هست و نه میشه گفت یک بازی با گیم پلی آرکید تقریبا یک چیزی بین این دو هست و بازی فان و جالبی هست.
    Total war Warhammer رو هم که تو معرفی نسخه ی جدید خیلی عجله کردن..

  • AJAY GHALE گفت:

    دوستان خیلی خیلی شرمنده یه مشکل تو واچ‌داگز۲ دارم اونم اینه که یه گربه همش میاد روی صفحه(یه بار از بالا یه بار از چپ و…)با حالت ‌های خاص هم میاد اون رو چجوری رفعش کنم؟

  • amirps4 گفت:

    کنفرانس‌ها درحد متوسط روبه پایین بودن ولی بد نبودن ولی برای من فقط کنفرانس سونی
    رو قسمت gow of war و spider man رو دوست داشتم. (نظر شخصی)

  • MahdiLGMMP گفت:

    چه عجب گیمفا هم یادی از pc کرد اخه هر وقت میومدی سایت باید با سونی و پلی استیشن طرف میشدیم اگه هم خبری نبود یه مقاله جور میکردن و دربارهی بازی های قبل پلی استیشن (حتی بازی های معمولی) مینوشتند

  • amir_hosine گفت:

    من به امید star sitizen و kingdom come deliverance و wasteland 3 رفتم نگاه کردمش.
    متاسفانه هیچ کدوم نبودن.
    خبر ریمستر Age of Empires غافل گیر کننده بود.
    ریمستر به این میگن. بازی ای که ماله ۲۰ سال پیشه رو ریمستر می کنن نه بازی ۴ ۵ سال پیش.
    امید وارم نسخه ۴ Age of Empires هم معرفی بشه چون گفتن باز هم از این بازی خبر میاد.
    _______
    نمی دونم چرا توی سایت هیچ حرفی از Rising Storm 2 نزدین ؟
    فقط چون انحصاری pc دلیل نمیشه که کلا فراموشش کنید. Rising Storm یکی از بهترین بازی های نیمه تاکتیکی ایه که تا به حال بازی کردم.

    • Guitarist7 گفت:

      از Quake Champions و IGI جدید هم خبری نبود.سری دلتا فورس هم که کلا منقرض شده.البته همین شش ماه پیش گفته شده سازنده اش Novalogic امتیاز بازیاشو به یکی فروخته.البته سری دلتا فورس فقط اولین و اخرین نسخه انحصاری بود.

  • MS GAMER گفت:

    همه کنفرانسه ماکرو یه طرف نمایش تریلر ori یه طرف نمیدونم چرا ولی بی نهایت عاشقه این شاهکاره هنریم

  • peymang-69 گفت:

    سلام پوزش بابت اسپم بچه ها کسی میدونه توی بلادبورن لول باید به چند برسه تا مکس بشه؟

  • mamad گفت:

    سری بازیه mount and blade شاهکاره مخصوصا mount and blade warband ، فقط سرورای استیم این بازی رو ببنید چقدر پلیر داره، هر سرورش هم ۲۰۰ نفر ظرفیت داره که کامل پره، این بازی مود های متنوعی هم داره مثل مود ناپلئونیک وار و مود pw که یک مود role play است، به لطف دوستان روسی بخش آنلاین این بازی هم کرک شده، سرور ایرانی و کلن هم داره.

  • M2Cian گفت:

    باید انحصاری قوی واسه پی سی منتشر شه ولی چون هیچ شرکت خاصی (مثلا سونی واسه ps )پی سی رو هدایت نمیکنه باید این آرزو رو به گور ببریم . کل بازی های خفنومون هم آنلاینن با گرافیک پایین .تقریبا بازی یادم نمیاد که انحصاری پی سی باشه کمپین داشته باشه بدون بخش مولتی (در سال های اخیر)

E3 2017 از پنجره گیمفا |بازی های مستقل: فراوان؛ عناوین بزرگ: کم تعداد | تحلیل کنفرانس PC Gaming Show  | گیمفا
E3 2017 از پنجره گیمفا |بازی های مستقل: فراوان؛ عناوین بزرگ: کم تعداد | تحلیل کنفرانس PC Gaming Show  | گیمفا