E3 2017 از پنجره گیمفا | تحلیل و بررسی کنفرانس مطبوعاتی Microsoft - گیمفا
E3 2017 از پنجره گیمفا | تحلیل و بررسی کنفرانس مطبوعاتی Microsoft - گیمفا
E3 2017 از پنجره گیمفا | تحلیل و بررسی کنفرانس مطبوعاتی Microsoft - گیمفا
E3 2017 از پنجره گیمفا | تحلیل و بررسی کنفرانس مطبوعاتی Microsoft - گیمفا

E3 2017 از پنجره گیمفا | تحلیل و بررسی کنفرانس مطبوعاتی Microsoft

محمد حسین باجلان
۱۷:۰۰ ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
E3 2017 از پنجره گیمفا | تحلیل و بررسی کنفرانس مطبوعاتی Microsoft - گیمفا

بدون مقدمه به سراغ مراسم E3 امسال مایکروسافت می رویم. همان طور که انتظارش می رفت برنامه با نمایش ویژگی های پروژه اسکورپیو شروع شد و با اجرای یک موسیقی زیبا و تصاویری از بازی هایی که از رزولوشن ۴K پشتیبانی می کنند ما را برای نمایش کنسول آماده می کنند. اما به طرز عجیبی مایکروسافت هیچ نمایش به خصوصی از خود کنسول نه در داخل سالن و نه حتی بر رویی صفحه نمایش نداشت و تنها با ظاهر کنسول زمانی آشنا شدیم که در انتهای مراسم تصویری از Xbox One X در کنار نسخه S نمایش داده شد. بر روی کاغذ ویژگی های سخت افزاری X شامل پردازنده گرافیکی با قدرت ۶ ترافلاپس و خنک کننده مایع برای هر دو بخش پردازشی کنسول، ۱۲ گیگابایت حافظه رم، ۳۲۶ گیابایت بر ثانیه سرعت انتقال اطلاعات، و ۴۰ درصد قدرت خروجی بیشتر نسبت به PS4 Pro می شود اما در واقعیت تمام بازی های کنسول جدید با رزولوشن ۴K واقعی اجرا خواهند شد. این یعنی حدود ۸ ملیون پیکسل که البته کلمه ای که در تمام طول نمایش بار ها و بار ها شنیدیدم نیز تمرکز بر روی همین مسئله است که بیشتر بازی های اصلی معرفی شده (و بدون شک تمام عناوین انحصاری معرفی شده و عناوین قبلی که پک ارتقا دریافت می کنند) با رزولوشن ۴K واقعی اجرا می شوند. همچنین کنسول مانند سنت دیرینه مایکروسافت در نیمه اول ماه نوامبر منتشر خواهد شد، به عبارت دیگر در تاریخ ۱۶ آبان سال جاری منتظر عرضه این کنسول باشید.

E3 2017 از پنجره گیمفا | تحلیل و بررسی کنفرانس مطبوعاتی Microsoft - گیمفا

اما در ظاهر کنسول که به طرز عجیبی کمتر به آن پرداخته شد، دوباره شاهد استفاده از زبان طراحی کنسول نسخه S هستیم که البته دیگر خبری از پنل بالای دو تکه نیست و حتی خروجی هوا نیز از روی  قسمت بالایی حذف شده است و به نظر می رسد مانند کیت های توسعه، تمام هوای گرم از کناره های کنسول خارج خواهد شد و همچنین جالب توجه ترین نکته در خصوص Xbox One X ابعاد آن است که با وجود این قدرت حتی از نسخه One S نیز کوچک تر است. در نهایت نیز قیمت کنسول ۴۹۹ دلار اعلام شد که البته با تمام پیش بینی های موجود چندان ما را شوکه نکرد. همچنین هیچ خبری از واقعیت مجازی برای OneX به دستمان نیامد و معلوم نیست که آیا مایکروسافت به موفقیت واقعیت مجازی اطمینان ندارد یا اینکه به صورت جدا گانه از هدست های مواقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای این عضو تازه وارد خانواده ایکس باکس رونمایی بکند.

اما در بخش نمایش بازی ها، مایکروسافت امسال همه ما را شوکه کرد. از همان ابتدا اعلام شد که امشب شاهد ۴۲ عنوان مختلف هستیم که ۲۲ عدد از آن ها یا انحصاری پلتفرم مایکروسافت هستند یا دارای محتوای زمانی انحصاری هستند. این بخش شاهد نمایش بازی هایی مانند نسخه جدید از سری بازی های مترو، Assassin’s Creed، Shadow of Mordor، فورتزا و بازی های دیگری بودیم که حالا بر خلاف سال های قبل دیگر خبری از تمرکز بر روی بازی های شوتر نیست. شاید چند عنوان محدود معرفی شده باشد ولی اکثریت بازی نمایش داده شده دارای سبک های مختلفی می باشند که تماما سعی در سرگرم کردن شما با داستان و ماجراجویی، چه تک نفره و چه به صورت چند نفره را دارند.

E3 2017 از پنجره گیمفا | تحلیل و بررسی کنفرانس مطبوعاتی Microsoft - گیمفا

همانند هر سال باز هم شاهد معرفی نسخه جدیدی از Forza هستیم که چندان عجیب هم نبود اما نکته جالب یکی آن است که احتمالا برای اولین بار در بسته اولیه بازی شاهد حظور خودرو های پورشه هستیم و نکته دوم معرفی یک خودرو واقعی برای اولین بار در طول کنفرانس بود که شاهد نمایش Porsche 911GT2RS بودیم که واقعا جالب و جذاب بود و احتمالا از این پس باید هر سال منتظر رونمایی واقعی از یک خودرو برای سری فورتزا باشیم و شاید این هم به یک سنت در نمایش های سری فورتزا تبدیل شود. البته در سمت دیگر ماجرا با وجود آب و هوای داینامیک، چرخه روز و شب، حضور کامیون های مسابقه ای و قرار گرفتن ۷۰۰ خودرو در پک اصلی بازی، نسخه جدید سری بازی های Forza Motorsport بدون شک یکی از مورد انتظار ترین بازی های امسال مایکروسافت خواهد بود.

یکی دیگر از خبر های خوشحال کننده معرفی نسخه جدید از سری بازی های Metro  بود که نمایش گرافیکی خیره کننده آن واقعا تحسین هر بیننده ای را به دنبال داشت. البته امیدواریم که در بازی نهایی نیز شاهد همین گرافیک و انیمیشن های زیبا باشیم. معرفی نسخه جدید از سری بازی های Assassin’s Creed با نام Origins هم یکی دیگر از بازی های مهم نیمه اول نمایش بود. مانند هر سال نیز در ادامه و با رسیدن به نیمه های برنامه شاهد نمایش تعدادی از عناوین بازیسازان مستقل بودیم که مهمترین نقطه قوت آن، تنوع فوقالعاده بالای آن ها بود. از عناوین ساده ای مانند Last night تا حضور دو عدد از عناوین معروف که تا پیش از این تنها بر روی رایانه قابل بازی بود که اولی عنوان Black desert بود که باید دید این عنوان از چه نوع سیستمی برای خرید بازی استفاده می کند و مانند بازار های آسیایی رایگان است و یا با پرداخت مبلغ اندکی توانایی خرید آن را دارید. عنوان دوم بازی PlayerUnknown’s Battleground بود که از عناوین پر طرفدار  این روز ها بر روی رایانه های شخصی است که شما را در دنیای بزرگ رها می کند و علاوه بر این که باید یا با سایر افراد و دوستان خود تشکیل گروه بدهید و یا به صورت تک نفره سعی در از بین بردن دشمنان داشته باشید، باید در محیط بسیار بزرگ بازی به دنبال تجهیزات و تسلیحات بهتر نیز باشید یا اینکه با کشتن دشمنان از ادوات جمع شده توسط آن ها استفاده کنید. نمایش Crackdown III نیز زیبا شروع شد البته هرچند که به شخصه علاقه ای به این عنوان نداشته ام ولی تمرکز بر روی ویژگی های چند نفره بازی، وعده یک بازی شلوغ را برای طرفداران سبک شوتر دارد.

E3 2017 از پنجره گیمفا | تحلیل و بررسی کنفرانس مطبوعاتی Microsoft - گیمفا

اما در نیمه های برنامه شاهد حضور دیگر عنوان مورد انتظار این روز های ایکس باکس یعنی Sea of Thieves بودیم که با نمایش جالب خود، به نظر می رسد عده بیشتری از طرفداران را شیفته خود خواهد کرد. در بازی شاهد مراحلی مانند کشف گنجینه ها، حل معما های جالب و نبرد های دریایی بودیم که البته باید دید که آیا تنوع مراحل بیشتر از این خواهد بود و آیا در آینده مراحل و گنجینه های جدیدی برای بازی عرضه می شوند. همچنین باید دید که اصلا هدف از این مراحل کشت و گذار ها چیست و می تواند ما را سرگرم نگاه دارد یا بعد مدتی خسته کننده می شود که البته با وجود سازنده بنامی همچون استدیو Rare احتمال موفقیت این بازی زیاد به نظر می رسد.

آخرین بازی مهمی که طول کنفرانس نمایش داده شد جدید ترین ساخته استدیو BioWare یعنی Anthem است که طبق اعلام EA شاهد نمایش بخش هایی از گیم پلی بازی در طول کنفرانس مایکروسافت بودیم. به نظر می رسد بازی در دنیایی خیالی جریان دارد و شما و همراهانتان به عنوان یکی از خطوط دفاعی بشریت باید با هیولاهایی مبارزه کنید که در سمت دیگر دیوار چیزی جز نابودی شما در سر ندارند. طبق اعلام قبلی سبک بازی ماجراجویی خواهد بود ولی بدون شک شاهد وجود عناصر فراوانی از سبک RPG در بازی خواهیم بود که می تواند شامل ارتقا و شخصی سازی تسلیحات و زره شما باشد. همچنین به نظر می رسد باز هم شاهد تصمیماتی هستیم که در نتیجه نهایی تاثیر خواهند داشت.

E3 2017 از پنجره گیمفا | تحلیل و بررسی کنفرانس مطبوعاتی Microsoft - گیمفا

در پایان نمایش بالاخره یکی از پر درخواست ترین، خواسته بازی بازان یعنی قابلیت اجرای بازی های نسل اول ایکس باکس، در کنسول های جدید تایید شد که اولین عنوانی که از قابلیت بهره می برد بازی  Crimson Skies است که البته برای تجربه آن بر روی کنسول های نسل ۸ باید تا پایان امسال و عرضه Xbox One X منتظر بمانید. همچنین باید دید که آیا همچون بازی های رایگان شبکه ایکس باکس لایو، باید هر ماه منتظر عرضه دو بازی رایگان از نسل اول ایکس باکس، برای مشترکین گلد هم باشیم.

در پایان باید گفت که شاید تعداد انحصاری های امسال پلتفرم ویندوز کاهش یافته بود ولی تنوع و از همه مهم تر دور شدن از سبک شوتر خبر خوبی برای تمام دارندگان ایکس باکس است. بازی های نمایش داده شده امسال متنوع و رنگارنگ بودند و قطعا جمعیت بیشتری را راضی می کنند ولی به طور قطع تعداد کم عناوین بزرگ قابل قبول نیست اما باز هم خبر خوش آن است که شاید امسال این دست از عناوین کم باشند ولی با توجه به این که بالاخره اهمیت این بازی ها از سوی سران و تصمیم گیران ایکس باکس درک شده است، شاید در سال های آینده شاهد قدرت نمایی بیشتر این دست بازی ها باشیم حالا تمرکز خود را بر روی داستان سرایی گذاشته اند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

E3 2017 از پنجره گیمفا | تحلیل و بررسی کنفرانس مطبوعاتی Microsoft - گیمفا
E3 2017 از پنجره گیمفا | تحلیل و بررسی کنفرانس مطبوعاتی Microsoft - گیمفا
E3 2017 از پنجره گیمفا | تحلیل و بررسی کنفرانس مطبوعاتی Microsoft - گیمفا
E3 2017 از پنجره گیمفا | تحلیل و بررسی کنفرانس مطبوعاتی Microsoft - گیمفا
E3 2017 از پنجره گیمفا | تحلیل و بررسی کنفرانس مطبوعاتی Microsoft - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • mahdi m77 گفت:

    مایکروسافت با این کنفرانس ثابت کرد واقعا ارزشی برای طرفداراش قائل نیست!

    • amir_22 گفت:

      این حرفو فقط از زبون یه سونی فن میشه شنید که جای تعجب نداره خب منم از الان ندیده نشنیده میگم کنفرانس سونی مثل همیشه چرت بود البته واقعا هم همیشه چرت بود 😐

    • Dr.Snake گفت:

      باشه:)
      ببینیم سونی چه میکنه!

    • ali 57 گفت:

      من خودم فن سونیم ولی واقعا دیشب هم ناراحت شدم هم حرص خوردم از کارای مایکرو و فیل اسپنسر واقعا میگم تو e3 باید بیشتر عناوین aaa معرفی شه نه بیشتر ایندی سیاسته خیلی غلطی رو مایکرو در نظر گرفته امکان سقوط با کله ی xbox one x واقعا بالاس

    • RAGE گفت:

      اصلا از خودش مایه نذاشت همه بازی ها برای شرکت های دیگه بود :no:

    • Godofwar0385 گفت:

      بیایید رک باشیم و خودمون و گول نزنیم من ن از برند مایکرو بدم میاد ن چیزی ولی واقعا نمایشگاه مضخرفی داشت امسال.رونمایی از کنسول جدید عالی بود و واقعا هم ک خیلی قویه و خوب با سخت افزاری ک داره بایدم قوی باشه البته پولشم خیلی قویه.در ضمینه ی بازی و اولین تریلرش خوب فورزا بود و بدون هیچ حاشیه ای معنی واقعیه شاهکار رو ب تمام نسخه های فورزا میدم و الحق ک مایکرو خانواده ی ریسینگه.نوبت بازی دوم رسید ک مترو بود ک بازیه خوبی بنظر میرسد ولی این بازی انحصاری نبود و برای تمام پلتفرمها عرضه میشه.بازی سوم اساسین بود ک واقعا محو بازی شدم و داستانشم ک تو مصره خیلی عالی بود ولی اینم انحصاری نبود باقیه بازیها هم ک گرافیک کارتونی و مسخره بود البته من نیم ساعت اخر کنفرانسو ندیدم چون چیز جالبی نداشت ولی بعد تریلراشو دیدم و واقعا اون چیزی نبود ک من انتظار داشتم و در یک کلام مایکرو نامe3 رو برد زیر سوال ی بازیه زامبی محور داشت ک اسمشو دقیق یادم نیست ک اونم اونطور ظاهر نشد در کل امیدوارم سونی امشب بترکونه من اگه سونی هم کنفرانس بدی داشت بازم این حرفارو میزنم.ی چیز دیگه هم ک هست زیاد گول۴kرو نخورید گرافیک و رزولیشن بالا خیلی عالیه ولی تو این دوره زمونه یه هزار تومنی هم هزارتومنه

    • Dirtyomnic گفت:

      شما که سونی فنی سعی کن از کنسول خودت و انحصاری های خودت لذت ببری کاری هم به کار مایکرو فن ها و مایکروسافت و بازیاش نداشته باش
      ولی خداییش سونی یه تریلر از گاد بده کافیه دیگه چیز دیگه ای لازم نداره برا سال اینده

    • reza_9 گفت:

      دوستان مایکرو فن دقت کنن هیچ گیم پلی تا حالا از crack down 3 ندیدن!

    • M.mohamadr7 گفت:

      دیشب بیدار موندم تا به امید این که ماکرو امسال یک بازی aaa انحصاری میکنه ولی بازم همه رو ناامید کرد . واقعا در حد رقابت با سونی نیست ماکرو و دیشب فهمیدم دستش خیلی خالیه و فقط داره یا xbox x برا خودش زمان میخره . آخه بگو بازی های پیکسلی چی نیازی به ۴k داره ؟ سونی فردا با gow و spiderman و days gone رو معرفی میکنه که تا e3 بعد عرضه میشه ۳ بازی که هرکدوم میتونن فقط باعث خرید یک کنسول باشن در برابر ماکرو که بازی هایی معرفی کرد که سونی نشون دادن همچین بازی هایی رو توهین به مخاطب میدونه و میذاره برای نمایشگاه کوچیک تر

    • Shoya گفت:

      یعنی چی یعنی میگی کارای مایکروسافت اشتباهه کاره سونی درسته!!؟؟

    • Amir sy گفت:

      تمامی سونی فن های عزیز متوجه باشن اینجا پست مایکرو سافته :idk:
      جوری مایکرو فن ها رو می کوبونین انگار پول خرید کنسولشونو از شما گرفتن

      • nfs3forever گفت:

        من شخصا فن هیچکدوم نیستم اصلا تو کل دنیا فن هیچ چیز یا هیچ کسی نیستم ! شما سونی فن ها چرا هی میاین به ایکس باکس فن ها توهین و مسخره میکنین اصلا کنسولتون بهتره برین حالشو ببرین دیگه به اینا چیکار دارین اینا هم از ایکس باکس خوششون میاد بزارین با کنسول محبوبشون حال کنن . ملت سعی کنین یکم کمتر عتیقه باشین با تشکر .

  • ARMAN گفت:

    از نظر من که مایکروسافت امسال واقعا خوب کار کرد
    ولی در کل فکر کنم غیر از ایکس و دو سه تا بازی دیگه
    پارسال کنفرانسش هیجانی تر بود چون پارسال تمرکزش بیشتر رو انحصاریای خودش بود
    ولی در کل من خودم که امسال خیلی باش حال کردم
    و آرزوی پیشرفت بیشتر در سال های آینده واسه این

  • amir_22 گفت:

    من راضی بودم فورزا ۷ عالی بود برگ برنده ای که سونی تو خواب باید ببینه Xbox one x هم واقعا یه ابر کنسول بود با اون ابعاد کوچیکش قیمتشم خوبه چون با این قیمت شما با pcهم به ۴k دست پیدا نمیکنید من که میخرمش پولش نوش جون مایکرو فقط موندم سونی با این ابر کنسول میخواد چیکار کنه کارش تمومه

  • Mobinphenom گفت:

    با تمام احترامی که برای دوستان و طرفداران مایکرو و کنسول ایکس باکس دارم اما بامداد فردا ایکس باکس وان ایکس زیر تبر کریتوس خرد خواهد شد.

    • Sixaxis V گفت:

      این قضیه حقیقت داره اما.درد محضه! اگه مایکرو خودشو به F بده سونی بشه یکه. تاز مطلق no رقیب!
      دیگه tlou2. نبود دیگه گاد نبود! کل ترس اینه که این رقابته از بین بره! مایکرو کنسول های کلاس داد بازی هیچ! همون قضیه افتابه لگنه! قیمتشم که ریسکیه! دل به چی خوش کنیم! جز فورزا یه AAA انحصاری نداد یه ابن ویک.نشون میدادی خب! یه رایز حد.اقل! اومده مترو نشون میده انگار مال باباشه! اینجاس که میگم باز سگ دان متریک به اسپنسر شرف داره! چیزی که اون از گیم میبینه کاملا متفاوت با حداقل ما ایرانیاس

  • بشخصه میتونم بگم یکی از ضعیف ترین کنفرانس هایه مایکروسافت تو این سالها بود تنها سورپرایزش مترو و لایف ایز استرنج بود چون مشخص بو د فورزا ۷ میاد
    x هم با قیمت ۵۰۰ دلاری باعث سورپرایز شدن طرفدارا نشد در کل اگه حرف انحصاری نباشه x کنسول بسیار مناسب و خوش ساختی بود

  • all pacino گفت:

    امیدوارم حداقل واسه تبلیغ ایکس باکس ایکس هم که شده در آینده چهارتا عنوان AAA معرفی کنه و گرنه کنسولی که انحصاری نداشته باشه به چه دردی میخوره مردم واسه انحصاری ها کنسول میخرن

  • John Linneman گفت:

    نمیدونم فاز چی بود که یه عالمه بازی نمایش داده شد ولی کنفرانس اون چیزی که همه انتظار داشتن نبود . قطعا یه علت مهمش این بود که سه تا از بازی ها قبل کنفرانس چیزای زیادی ازشون لو رفته بود . یکی اوری بود . که اگر لو نمیرفت قبل کنفرانس خودش کمک زیادی به کنفرانس میکرد . یکی فورتزا ۷ بود که عکساش لو رفت . اساسینم که زیر و روش قبل مراسم لو رفته بود . اینا اگر واسه اولین بار تو همون کنفرانس دیده میشدن الان خیلی قضاوتای منفی درباره کنفرانس الان بهتر بود . آنتم هم باید حتی معرفیشم تو کنفرانس مایکروسافت میبود تا یه کنفرانس خوب و راضی کننده بشه . رکن خوب بودن کنفرانس باید غافلگیری باشه که یه بخش زیادیش امسال بد شانسی مایکروسافت بوده و تقصیری نداره . ولی با این حال بازم مایکروسافت باید عناوین بزرگتر و جذابتری اماده میکرد .

  • Norton_sec گفت:

    ولی دوستان با توجه به بند آخر باید قبول کرد که توی ۱ سال نمیشه بازی بزرگی ساخت

  • battle killer گفت:

    کنفرانس خوبی بود بیشتر واسه گیمرا سود داشت تا خود مایکروسافت دم فیل گرم :yes:

  • amir_22 گفت:

    یه سری کم سواد اومده بودن کلاس ۳d اینجا راه انداخته بودن که امکان نداره این سخت افزار x بیاد و ۴k اجرا کنه اما مایکرو جواب همچین آدمهای فن بازی رو داد و گفت بافتهای gow4
    ۴k ساخته میشه در مورد قیمت هم عادلانست شما با ۲ تا ۳ میلیون نمیتونی pc ای بخری که ۴k بتونه پردازش کنه تهش ۱۰۸۰ بتونه انقدر ایراد نگیرید سال بعد سونی کنسول جدیدشو رو میکنه همین جریان واسه شماست

    • alipower گفت:

      تصحیح میکنم
      پنکه هم هستش
      :rotfl:

    • alipower گفت:

      من نمیدونم چرا تو به من تیکه میندازی و میگی بی سواد تائید میشه
      من میام جوابت رو منطقی میدم نه
      باباجون
      من گفتم ۴کی با گرافیک الترا و ۶۰ فریم روی گرافیک ۱۰۸۰ هم نمیاد +سی پی آی سون و رم ۱۶
      بعد روی این بیاد؟
      تازه یک رزولوشن هم هستش
      که پرو هم تو همین مایه ها هستش
      اونم ارزش خرید نداره و خیلی نفروخته
      ۱ به ۵ فروخته
      یعنی ۵ تا معمولی ۱ پرو
      تو چرا حرفهای من و تحریف می کنی و توهین میکنی
      آقا تائید کنید توروخدا
      چرا تائید نشد نظرم؟

  • Inside1990 گفت:

    به قول آقای دهنوی قراره ۴k و ۶۰ فریم رو زیاد بشنویم چیزی هم که کنفرانس ماکرو بیشتر روش تمرکز داشت همین بود…مایکرو سعی داشت با شلوغ بازی و نمایش های زیاد تردپارتی و فرست پارتی های ایندی کنفرانس خوبی بسازه ولی دیگه آدما مثل سابق ساده نیستن(البته شرکت ها هم صاف و صادق نیستن)…شخصا به cuphead و ori خیلی احترام میذارم و بقیه ی انحصاری ها رو اصلا در حد این ۲ تا نمیدونم…ولی آیا واسه تجربه ی این ۲ بازی نیاز به این سخت افزار خوف با این قیمت بود؟!

  • mahdi.r گفت:

    به جز عناوین مولتی پلتفرم و ORI و FORZA بقیه مراسم افتضاح بود
    ضعیف ترین کنفرانس تا الان حتی بدتر از EA

  • Mr Zombie گفت:

    خب منتظر بودم ک تحلیل کنفرانس مایکروسافت بیاد رو سایت ک نظری بدم!
    هیچی نداشت جز یاوه گویی
    هه هه هه
    فردا صب ببینید سونی چیکار میکنه.
    یهو دیدین قیمت PS PRO شد ۳۵۰ دلار!!!
    بازیاش بماند!!!
    فاتحه XBX خونده میشه

    موفق باشید

  • 4maxpayne گفت:

    دیگه بازی کارتونی ۴k کردن که فایده نداره :rotfl:
    بجز فرزا اساسین مترو ولف حرفی واسه گفتن نداشت :no: :no: :no:
    که فقط هم یکیش انحصاریه
    شاهکار کردی با این کنفرانست از بقیه مایه گذاشتی!
    بجاش میومدی ٢ تا first party واسه خودت دس پا میکردی

  • alipower گفت:

    خوب منم یک نقدی بدون تعصب روی این کنفرانس میکنم

    اولا بریم سراغ کنسول
    این همه ۴کی ۴کی فیل ترو پاور قوی ترین کنسول رو کرد تو بوق

    آخرش هم یک کنسول قوی ولی یک چیزی مثل پرو داد.رزولوشن ۴کی دلیل برای خرید کنسول نمیشه
    اونم چی ۵۰۰ دلار؟ مگه پرو فروخت که این بفروشه؟ حالا یک عده میگن همه بازی هاش ۴کی واقعی نبود یا آپ اسکیل بود
    بابا ۴۰۰ ۵۰۰ دلار گفتم اونجا هم پول زیادیه
    من خودم امید داشتم این کنسول بازی ها روی ۶۰ فریم بیاره که متاسفانه همانطور که قبلا میگفتم و فن های متعصب ماکرو قبول نمیکردن هیچ کنسولی قابلیت اجرای بازی ها با گرافیک الترا و ۴کی و ۶۰ فریم رو نداره
    که حرفم هم درست از آب در اومد
    اون از اساسین اونم از مترو دیدید که ۳۰ فریمه
    در مورد فورزا هم چون یک بازی ماشینی با محیط محدود هستش
    یعنی یک جاده همراه با چند کوه و ماشین تو این مایه ها هستش
    که با تکنولوژی کولین و کوه های اطراف شما جلو تر رو نمیبینید. پس رندر هم نمیشه و اینطوری با جزئیات ومدل های کم تو صحنه و محدود دید ( یعنی مثل یک بازی اوپن ورد تا دور رو نمیبنید و هم کلی جزئیات و مدل تو نقشه نیست. مثلا کلی علف درخت بوته قارچ قوطی سطل فلان فلان. ) پس میتونه راحت ۶۰ فریم بیاره که چیز شاقی نیست.

    و همونطور که قبلا گفتم همه ۴کی تی وی ندارن
    و این کنسول خییییییییییییییییییییییلی خوب بفروشه که نمیفروشه. آخرش میشه تو مایه های پرو.
    ( که اونم نمیشه. چون پرو هم به خاطر انحصاری های سونی فروخت )
    البته گیرز رو میخوان ۴کی بافت ( نه رزولوشن که من یک عمر گفتم این رزولوشن هستش. کیفیت ۴کی نمیتونه بیاره ۶۰ فریم و یک سری به تری دی کار بودن من تیکه مینداختن ) رو ۳۰ فریم بیاره که خوب اگر با جزئیات بالا باشه بازی خیلی خوبه اگر اجرا کنه با بافت ۴کی
    البته دوست دارم مقایسه گرافیکیش رو ببینم توی پی سی و کنسول. ببینم جزئیات داره یا نداره. اگر داره یکی هستند یا نه.
    ولی بازم دلیل بر خریدش نمیشه. اگر ۶۰ فریم میاورد. خوب با ۲ ۳ تومان شما یک دستگاهی داشتی که بازی ها رو ۶۰ فریم و روون بیاره. که خریدش نسبت به یک پی سی خیلی معقول تر بود. ولی با این ۳۰ فریم؟ ارزش نداره.
    چون این رو کی قرار بخره؟ کسی که فن ماکرو هستش درسته. خوب کسی که فن ماکرو هستش؟ چرا باید کنسولش رو بفروشه به خاطر یکمی کیفیت بالاتر این رو بخره؟ مگه پول علف خرسه؟
    اونهایی هم که هنوز نخریدن که خوب به خاطر بازی های انحصاری سونی میرن اون رو میخرن
    که دارید میبینید ۶۰ میلیون هم فروخته
    پس این کنسول متاسفانه یک شکست هستش و من قبلا گفته بودم. منتهی متعصبین قبول نمیکنند
    ********************************************

    در مورد بازی هم که تو این بازی هایی که معرفی شد
    ori بازی عالی ای هستش و انحصاری کنسولی هستش (یعنی برای کامپیوتر هم میاد. انحصاری کامل نیست )
    forza بازی خوبیه ولی همه کس ماشینی خوشش نمیاد. از جمله خودم
    Anthem که بازی گرافیکش خوبه. خودش تخیلیه. خوب اونهایی که هیلو و گیرز میپسندن مطمئنا میپسندن و مبارک طرفداراش
    بقیه هم که آنلاین یا مالی نبودن
    تنها راه نجات ماکروسافت از این وضع معرفی بازی های AAA انحصاری بود
    مخصوصا که اینقدر تو بوق میکرد هرروز قوی ترین کنسول تاریخ این شرورها. که آخرش بازی داده برای ۵ سال و روباه میره سکه میخوره. چقدر هم خسته خداییش
    این رو هم شکست خورد. خودتون هم میدونید و قبول دارید حتی اگر سونی بازی جدید هم معرفی نکنه نیازی نیست
    چون کلی انحصاری داده و داره میاد.
    ********************************************
    یک نکته هم هستش. اینجوری پیش بره این نسل رو بدجور باخته و خواهد باخت. ممکنه نسل بعد اصلا ماکرو کنسول نده
    ولی خوب چون ماکرو میدونه یک سری متعصب هستند که دوست دارن کنسولش رو بخرن پس نسل بعد هم هستش که خوبه باشه. یک مثلا رقیب باشه سونی هم سفت تر میگیره
    ولی خیلی از فن های منطقی ماکرو با این نسل متوجه شدن که نسل بعد که بیاد باید برن کنسول سونی رو بخرن
    مگه هنوز با تعصب و کور باشن
    حالا اینشالا بازم بازی در آینده معرفی بشه ماکرو فن ها هم حال کنند
    ما که بخیل نیستیم. چیزی هم از ما کم نمیشه براشون بازی بیاد نیاد
    *********************************************

    ( ادمین محترم
    ما گفتیم شما آیدی های فیک رو حذف کن
    ولی شما دیگه میدونی من با همین ایمیل آیدی اولم رو ساختم. چرا حذف میکنی پس ؟ بابا از ایمیل مشخصه این خود من هستم. نه اون فیک بیکار
    مرسی )

  • کنفرانس با نمایش xbox one x شروع شد که الحق مایکرو در ساخت این کنسول سنگ تموم گذاشت و این یه کنسول همه چی تمومه.و از اونجایی که خیلی کم طول کشید معرفیش با خودم گفتم ایول حتما میخواد درباره یک عالمه بازی انحصاری صحبت کنه.همین طور هم شد و وقتی دیدم نوشته ٢٢ تا انحصاری واقعا کف کردم و فکر کردم میخواد لاین آپی در حد سونی برای کنسولش ایجاد کنه.اما از بین انحصاریا هیچ کدوم به فورزا ٧ نمیرسید که قراره گرافیک این کنسول رو نشون بده.اما دلیلش اینه که انحصاری خفنی معرفی نکرد که بخواد به فورزا برسه!مترو رو نمایش دادن و همه عاشقش شدن ولی معلوم شد انحصاری نیست.نمایش اساسین فقط برای نمایش گرافیکش بود.استیت اف دیکی انحصاری خوبیه ولی نه برای خرید یه کنسول.
    از همه بدتر!خیلی کم پرداختن به کرک داون ٣ . من از یه جایی به بعد ندیدم گیم پلی که ازش نشون ندادن؟فقط یه تریلر بود چیزی که من دیدم.
    سی اف تیوس بازیه خوبیه برای سرگرم شدن با دوستان اما گیم پلیش چنگی به دل نمیزد.
    انحصاریا اغلب بازیای کوچک یا تمام انلاین بودن.
    اسکورپیو میتونست طوفان به پا کنه ولی به نظرم انحصاریاش اصلا بهونه ای برای خرید نیست.این کنسول فقط برای کسایی هست که میخوان اندک انحصاریا یا مولتی پلتفرما رو با گرافیک بالاتر بازی کنند و به نظرم فروشی نمیکنه که بتونه بازی رو برگردونه.

    • alipower گفت:

      خدارو شکر که حرف منطقی زدی
      البته اون سنگ تموم رو موافق نیستم
      اگر این اکسورپیو
      بازی ها رو ۶۰ فریم بیاره حتی با ۱۰۸۰ و پرو نتونه و قیمتش ۲میلیون ۲٫۵ باشه
      واقعا خریدش خوبه
      ولی به یک رزولوشن ۴کی با ۳۰ فریم نمیشه دل خوش کرد. اونم وقتی تلویزیون ۴کی همه ندارن
      من خودم میترسیدم این کنسول بازی ها رو ۶۰ بیاره مثلا و سونی نتونه و اینطوری یکمی فروش کنه این اسکورپیو
      ولی اینم نتتونست و همون ۳۰ آورد
      ( فرزا ماشینیه و کار شاقی نکرد. بازی اوپن ورد رو ۶۰ بیاره یا مثل همون مترو با ۱۰۸۰ )

  • Hamed_4ever1 گفت:

    همه چی قابل پیش بینی بود
    شاخ غولی نشکسته

  • vito corleone گفت:

    موقع گیم پلی گاد همه ناراحتی ها از کنفرانس های قبل به فراموشی سپرده میشه

  • spirits گفت:

    خیلی مراسم نا امید کننده ای بود.حیف وقتی که واسش گذاشتم.انشالا سونی فردا جبران کنه و یه چندتا چیز غافلگیرکننده رونمایی کنه.

  • Prince_Arash گفت:

    ینی فاز کسایی که میگن من راضی بودم چیه !!؟؟ ?:-)
    از چیش راضی بودین ؟ چی نشون داد؟ چرا به زور میخواین خودتون رو قانع کنید!! :sweat:
    بسیار کنفرانس مضخرفی بود :no:
    البته از مایکرو بیش از این انتظار نمیره :smug:
    ۱۰۰ بار هم بگو ۴کا واقعی دارم که چی بشه!!!
    اگه به ORI باشه اونم رو PC بازیش میکنیم 😀
    شانس بیارن که سونی دست پر نره سراغ کنفرانسش :shame:

  • عملکرد مایکرو امسال خوب بود :yes: 🙂
    من که از دیدن کنفرانس e3 امسال لذت بردم :inlove:
    بعد از فورزا، این Ashen خیلی به دلم نشست :yes: 😉

  • Divan greedy گفت:

    کلا ۳ گروه تقسیم میشن طرفدارای شرکت مایکروسافت که از کنفرانس راضی بودن دسته اول اونایی هستن که از جهل این کنفرانس خوب میدونن و این قدر تعصب در روحشون رخنه کرده اگه اسپنسر تمام مدت رقص زومبا میکرد باز میگفتن ما که راضی بودیم دسته دوم اونایی هستن که میدونن چطور بوده کنفرانس ولی به روی خودشون نمیارن و هم چیو گل و بلبل میدونن دسته اخر اونایی هستن که واقعا سطح توقعشون همین بوده برای من و امثال منی که سالی باید حداقل ۳ تا انحصاری سطح بالا ببینیم و کلی ای پی تازه این کنفرانس اصلا ارزش دیدن نداشت حتی نمایشگاه فرعیpsxبازیهای بیشتری معرفی میشه نسبت ب نمایشگاه دیروز مایکروسافت به هر حال وقتی یه عده از۲۰۱۳با همین سطح کنفرانس کمپانیشونو دیدن و خواهند دید سطح توقعشون در همین حد باقی میمونه

  • ahmad.mn گفت:

    فاجعه بود فاجعه!
    طرف اومده برای تبلیغ ۴k ماینکرافت رو که کلا ۴ تا پیکسله مثال میزنه! دیگه فکر کنم حتی سوویچ هم بتونه این بازی های ایندی مایکروسافت رو ۴k اجرا کنه !
    چه قدر بد بود این کرک داون تخریب پذیری از ۱۰۰ درصد به زیر ۵ درصد رسیده بود با گرافیک نسل ششمی تازه تریلر پر از افت فریم بود!
    اکثر مثلا انحصاری ها هم زمانی بودن گفته شد در زمان لانچ انحصاری هستن.
    کلا دیشب بدترین کنفرانس تاریخ E3 رو شاهد بودیم…

  • Red sina گفت:

    واقعاً به عنوان یه فن سونی بسیار شوک زده و ناراحت شدم از کنفرانس دیشب ماکروسافت مدیرای ماکروسافت جوری دارن عمل میکنن که خودشون با دستای خودشون دارن ایکس باکس نابود میکنن با این وضع تا چند سال آینده ایکس باکس به کل نابود میشه واقعاً همچین کنسولی با این قدرت نیاز به چنتا بازی قوی داره این بازیا که نشون دادند به شخصه منو جذب کرد و برخلاف خیلی ها این بازی هارو بچگونه نمیدونم ولی خب فقط این سبک بازی برای یه کنسول کافی نیست همه این بازی هارو نمیپسندن با این وضع سونی بدون برگزاری کنفرانس هم پیروز امسال شد با این سیاست های ماکروسافت به زودی شاهد سبقت نینتندو از ماکروسافت خواهیم بود امیدوارم به خودشون بیان با اینکه بعید میدونم …

  • به مراسم مایکروسافت امیدوار شده بودم و دوست داشتم اشتباهات گذشتشو جبران کنه.
    کنفرانس اولش خیلی خوب شروع شد و انتظارات رو بسیار بالا برد و نوید یه کنفرانس عالی رو داد.
    مخصوصا تیزر اولی که از کنسول نمایش دادن خیلی خفن بود.
    بلاخره اکس باکس وان اکس رو رونمایی کردن و شروع کردن به نمایش بازی ها.
    متاسفانه مایکروسافت اونطوری که انتظار میرفت عمل نکرد و غیر از فورزا ۷ و Ori و بازی هایی که قبلا معرفی شده بودن ( SOT, CD3 , SOD2, Cup head ) انحصاری جالب دیگه ای ندیدیم! شایعاتی که راجب borderlands 3 و ninja gaiden هم به وجود اومده بودن هم که حقیقت نداشتن.
    به شخصه از نمایش Cup head ، بازی ایندی The last night ، عنوان جدید بایور(Anthem) ، مترو و AC origins خیلی خوشم اومد. (گرچه انتظار نداشتم تریلر گیمپلی اسسین رو ببینیم)
    حداقل خوبه همون anthem و AC بودن که مراسم بیشتر از اونی که بود خسته کننده نشه!!!
    با اینکه چندتا انحصاری خوب برای اکس باکس وان اکس برای ترغیب گیمرها به خرید کنسول جدید معرفی نشد، حداقل به قیمت ۴۰۰ دلاریش امید داشتم ولی در آخر کنفرانس اعلام شد که کنسول ۵۰۰ دلار قیمت خواهد داشت!
    بیشتر انحصاری هایی هم که معرفی شدن انحصاری زمان لانچ (که بعد از مدتی برای بقیه پلتفرم ها هم عرضه میشن) یا ایندی بودن که همونارم میشه روی اکس باکس معمولی یا حتی پی سی بازی کرد!!
    مایکروسافت به هیچ عنوان اونطور که باید ظاهر نشد و کنسول جدیدش شکست سختی از سونی و انحصاری هاش میخوره. مخصوصا اینکه سونی هم نقطه ضعف اکس باکس وان اکس که نداشتن انحصاری هست رو هدف گرفته و از این طریق ضربه ی سختی رو به کنسول جدید مایکروسافت وارد میکنه.
    امشب سونی ضربه نهایی رو به مایکروسافت میزنه و اثبات میشه که هرچقدم گرافیک یک کنسول بالا باشه، با نداشتن بازی انحصاری عالی محکوم به شکسته.
    هیولای ۶ ترافلاپسی مایکرو با وجود قیمت ۵۰۰ دلاری و کمبود انحصاری های AAA عمرا بتونه در برابر بازی هایی مثل The Last of us 2 , God of War , Uncharted , Death Stranding , Days Gone , Detroit و Spider man پیروز بشه.
    مایکروسافت از همون اول نسل رقابت رو ضعیف شروع کرد. توی E3 2016 مشخص بود که تقریبا رقابتو از دست داده.
    دیشب مایکروسافت شانس بزرگی رو برای جبران شرایطش از دست داد و امشب طی مراسم سونی با نمایش بازی های “انحصاری” جذاب و واقعی نابود میشه. ( :bomb: Fatality :bomb: )
    خدا میدونه چقد مدیرای سونی خندیدن به این مراسم! :rotfl:
    No Exclusives#
    Rip Xbox one X#

  • H.SONY گفت:

    دیشب اولش واقعا عالی بود ولی بعدش خراب کرد

  • ERFAN CR7 گفت:

    خیلی عالی و راضی کننده بود
    دمش گرم اینقدر هوای ما PC فنا رو داره

  • metallmind گفت:

    اکثر عناوینی که ایکس روش مانور داد مشترکه و انحصاری نیست،metro anthem as همشون مشترکن شاید سیاست مایکروسافت چیزی غیر از این باشه که صرفا روی گیم کار کنه ولی بعید میدونم خیلیا این رقمو پرداخت کنن چون به مبلغ ۴۹۹ دلار حدودا ۱۳ درصد تَکث (مالیات) تعلق میگیره و رقم سنگینیه

  • edenson گفت:

    اصن لعنت به اب سافت تیغ زن که جیب مردموخالی میکنه با جنسهای بنجلش بجای دعوا باهم به آب سافت حمله کنید

  • دیشب واقعا از کنفرانس مایکروسافت تعجب کردم 😐 . به جای اینکه انحصاری برای xbox one بسازه رفته یک ابر کنسول ساخته بعدش رفتن یه بازی هایی رو نشون دادن که اصلا گرافیک بالایی نداشتن 😐 . فکر کنید بازی ماینکرافت روی xbox one x. خلاصه بگم که اینکار اشتباه بود ولی در اینده ممکنه یک بازی انحصاری گرافیک بالا براش منتشر بشه این رو مطمئنم.

  • M2Cian گفت:

    مایکرو واقعا داره به سمت نابودی حرکت میکنه حداقل باید دو سه تا aaa معرفی میکرد که همرو دلسرد نکنه . من سونی فن نیستم ولی حرف هایی که این دوستان میگن حقه قبول کن دوست متعصب عمو فیل فن .

  • McDelijani گفت:

    من نه فن سونی ام نه فن مایکروسافت! سال ۲۰۱۴ اول ps4 خریدم بعدش از حقوقم کنار گذاشتم x1 هم خریدم.. اوایل از انحصاری های x1 مثل sunset overdrive و dead rising 3 هم کلی لذت بردم. خیلی سعی کردم بازم ازش لذت ببرم ولی هم recore هم halo 5 هم quantum break خیلی تو ذوقم خوردن. هرچی بیشتر میگذشت x1 بیشتر ناامیدم کرد. در صورتی که برند مایکروسافت یا سونی برای من هیچ تفاوتی نداشتن. من فقط به خوب بودن بازیا اهمیت میدادم. بعد از کنسل شدن fable legends و scalesbound هم دیگه کلا امیدمو به x1 از دست دادم. چندماه پیش x1 رو فروختمو برای برادرم یه ps4 خریدم. ولی هنوز ته دلم با خودم میگفتم این e3 مایکروسافت یه بازی معرفی میکنه که از فروش x1م پشیمون میشم ولی بعد از مراسم دیشب باید بگم که به هیچ وجه پشیمون نیستم. درسته سخت افزار مهمه، رزولوشن مهمه، پردازنده مهمه ولی نمیشه که همش حرف از ۴k زد بعدش minecraft نشون داد! واقعا متاسفم برای مسیری که microsoft انتخاب کرده. این کنسول پتانسیل خوبی داشت که خرابش کردن. بی صبرانه منتظر مراسم سونی ام

  • John Linneman گفت:

    جمع کنید بابا جوری عصبانید از کنفرانس انگار شکست روحی زده بهتون .پس من چی بگم به خاطر دیدن کنفرانس نتونستم جاوا بخونم سفید دادم . واقعا کنفرانس مایکروسافت ارزش افتادن ۳ واحد داشت ؟ نه :reallypissed:

  • ali a1 گفت:

    میگما….گیمفا انگار هیلتر شده؟درسته؟؟؟؟؟!!!!!!

  • shadow z گفت:

    صحبت کوچیک با دوستان سونی فن
    باخت ما پیروزی شما نیست

  • HannaH گفت:

    از نظر شخص من و با احترام به طرفدارهاى برند ایکس باکس، به نظر من این کنفرانس یکسرى نکات مثبت و تعداد زیادى هم نکات منفى داشت که به زودى باعث ایجاد مشکلات بزرگترى براى این برند مى شه. اما اول مثبت.
    کنسول جدید فوق العاده است. جا دادن همچین سخت افزارى توى این بدنه پیشتر فقط از اپل بر مى یومد، اما چند سالى هست که بعد از پروژه سرفیس کارهاى جدید مایکرو به نظر عالى مى یان. من شخصاً خریدار این کنسول نیستم اما اگر کسى مى خواهد این رو بخره، مطمئنا سخت افزار بسیار خوبى رو به نسبت هزینه اى که باید پرداخت کنه به خانه مى یاره.
    نکته مثبت بعدى این بود که مایکرو با این کنسول کلاً کنسولش رو ریبوت کرد و احتمالا این اسم براى کنسول هاى بعدى هم بمونه و به سبک اپل شماره و اضافاتش حذف بشه. در واقع این کنسول صرفاً ایکس باکس هست بدون هیچ اضافه اى. X Box One X= XBOX
    اجراى ۴K روى این کنسول، دستکم بر اساس نمایش هاى دیشب از PS Pro بهتر بود. هم تصاویر شفاف تر بود و هم اختلاف کنسول با وان معمولى به شدت دیده مى شد.
    اما نکات منفى. اول از همه قیمت که شاید براى این سخت افزار، نه تنها مناسبه که به نظر مایکرو روش ضرر هم مى ده، ولى براى خریدار بسیار گران هست هیچ توجیه اقتصادى براى خریدش نیست. در واقع با کمى گرافیک پایین تر وان هم همین کار رو مى کنه با نصف قیمت.
    دومین مشکل بازهم نبود یک بازى مطمئن هست که دلیل خرید این کنسول بشه. نگید فقط براى فورزا با ۴K واقعى مى خواهید این قدر پول بدید که بیشتر به نظر مى یاد شوخى مى کنید. تقریبا هیچکدام از بازى هاى کنفرانس دلیلى براى این همه هزینه نبود. نه ترد پارتى ها (هوش مصنوعى اساسینز کرید فجیع بود. صحنه پایین کشیدن یکنفر از دیوار که داد مى زد و نفر پایینى نمى شنید و از اون بدتر کشتنش با سقوط از نیم طبقه!) اینقدر هیجان انگیز بودن و نه توى فرست پارتى ها انحصارى کامل (نه کنسولى) و یا بازى خیلى هیجان انگیزى رو شاهد بودیم. سوم اینکه حتى معرفى کنسول به خوبى انجام نشد. انگار تیم ایکس باکس بین تصمیم براى زمان نمایش کنسول، بازى و البته اسپنسر سردرگم بود.
    در نهایت من فکر مى کنم مایکروسافت بهترین موقعیت خودش رو به شدت خراب کرد. با تمام بازاریابى خوب اولیه، مرموز بودن پروژه و اطلاع رسانى قطره اى در عرض چندیدن ماه، متاسفانه قله اى که توى کنفرانس نمایش داده شد، تینقدر هم براى فتح اش جذابیت ایجاد نشد. من امیدوارم مایکروسافت با این کنسول به بازار برکرده، ولى نظر شخصى من این هست که حتى اگر گیم استاپ، مثل پرو برنامه تعویض براش بگذاره، بازهم موفقیتى بیشتر از پرو کسب نمى کنه.
    یک نکته بى ارتباط، حالا که اون علامت ثبت شده توسط مایکروسافت، با اون S و حالت تهدید آمیزش، براى اسکورپیو نیست، من حدس مى زنم لوگوى جدید اسکیل بوند باشه. یه کم صبر کنیم احتمالا باهاش برخورد مى کنیم.

  • Parsa-2₭ گفت:

    معرفی مترو برای من کافی بود

  • از سال پیش هم ضعیف تر کار کرد
    واقعا چیزی واسه معرفی نداشت
    ایشالله که بتونه در ادامه کاری کنه تا طرفداراش لذت ببرن با این چیزی که من دیدم الان ….

  • ARMAN گفت:

    ماشالله پست مایکروسافت شده خیمه ی سونی فن ها
    تا یه بدبخت مایکروسافتی میاد نظرشو میده راجب شرکت و کنسول مورد علاقش ، منفی بارونش میکنین و اینه گله گرگ میپرین بهش
    آقا جان ول کنین تو رو خدا از مایکروسافت و فناش بکشین بیرون
    برین با کنسول و بازی های خودتون حال کنین
    مگه ما میایم زیر بازیای شما شر و ور بنویسیم
    هر کی با هر کنسول و هر بازی حال میکنه اونو میخره و گ.. خوریش هم به کس دیگه نیومده
    حالا هی بیا بگو این بهتره ، اون بهتره

    • ARMAN گفت:

      حالا انقدر منفی بده تا جونت در آد
      داداش برام مهم نیست نظرم از منفی های زیاد حذف بشه
      فقط میخوام جواب این بچه های بی شعور فن بوی رو بدم
      واقعا آبروی سونی فن های واقعی رو میبرین با اینکارا
      اون از پست های سوییچ و نینتندو اینم از پست های مایکروسافت
      آقا جان منفی بده ، هر چی هم میخوای بگو ولی یکم فکر کن و به خودت بیا
      به خدا درست نیست بعد ادعات میشه بزرگی و به بقیه میگی بچه
      نه داداش من میدونم همه هم میدونن که از همه بچه تری با این حرفا و عقده ای بازیا و پریدن به فن های مایکروسافت و نینتندو
      دیگه ارزش این کارا رو نداره
      سی هزار بار گفتم بازم میگم
      گیم گیمه کنسول هم کنسوله همشون خوبن و لایق تجربن
      چیزی ازمون کم نمیشه اگه به سلیقه ی هم احترام بذاریم

  • wanton گفت:

    فقط forza 7 خوب بود بقیه …………..

  • حکیم بزرگ ژاپنی روی شنها نشسته و در حال مراقبه بود
    مردی به او نزدیک شد و گفت :
    مرا به شاگردی بپذیر …
    حکیم با انگشت خطی راست بر روی شن کشید و گفت : کوتاهش کن
    مرد با کف دست نصف خط را پاک کرد
    حکیم گفت : برو یک سال بعد بیا
    یک سال بعد باز حکیم خطی کشید و گفت : کوتاهش کن
    مرد این بار نصف خط را با کف دست و آرنج پوشاند .
    حکیم نپذیرفت و گفت : برو یک سال بعد بیا
    سال بعد باز حکیم خطی روی شن کشید و از مرد خواست آن را کوتاه کند
    مرد این بار گفت : نمی دانم و از حکیم خواهش کرد تا پاسخ را بگوید.
    حکیم خط بلندی کنار آن خط کشید و گفت حالا کوتاه شد.
    این حکایت ، یکی از رموز فرهنگ ژاپنی ها را در مسیر پیشرفت نشان می دهد
    نیازی به دشمنی و درگیری با دیگران نیست . با رشد و پیشرفت تو ، دیگران خود به خود شکست می خورند.
    به دیگران کاری نداشته باش؛ کار خودت را درست انجام بده.
    با کوتاه کردن دیگران ما بلند نمی شویم و برعکس،بازتاب رفتار ما باعث کوتاهی مان میشود.

    برایان تریسی

  • JJSTYLE36 گفت:

    بعضی از نظرات خیلی طنزه 😐 ماکرو فن ها اگه نمیخاین قبول کنین که شکست خوردین حداقل از خودتون حرف درنیارین…. جدا دارین بازی ori رو با انحصاری سونی مثل god of war 4 و the last of us 2 مقایسه میکنین؟ یعنی ori از انچارتد بهتره؟ میشه یکی بهم بگه بازی ori چیه؟ فک کنم بازی اشتباهی تو ذهنم تداعی شده

  • فرشاد گفت:

    کنفرانس زیاد سنگینی نبود حتا واسه معرفی اسکورپیو یکم شور و اشتیاق نذاشتن از همه مهم تر که کنسول با نسخه ایکس باکس وان اس هیچ تفاوتی نداره من منتظر یه طراحی خوف و خفن بودم که نشد و بزرگترین ضعف که هنوزم هست دسته باتری خور و سنگین + دکمه های RT – LB سفت تو انحصاری هم که حرفی برای گفتن نداشت تنها نکته ی کنفرانس که بد جور هایپم کرد مترو بود که لامصب گیمپلی خفن و گرافیک عالی داشت بگذریم آقایون خانما و گیمر های عزیز برای سنگین ترین کنفرانس E3 از هر نظر آماده باشید احتمال سکته و خودکشی وجود داره با خودتون داروی آرامبخش داشته باشید اصن خوف نکنید پادشاه شرق به همراه سامورایی هاش داره میاد حتا خبر موثق بهم دادن تعدادی نینجا هم باهاشون خلاصه خیلی مراقب خودتون باشید

  • Eranux گفت:

    حیف شد، از مایکروسافت انتظار بیشتری داشتم. هر چند که از دیدن نسخه جدید ori خیلی خوشحال شدم

  • areyanzare گفت:

    کنفرانس خوبی بود لذت بردم :yes: 😀 اما الان این وسط اونایی که نسخه استاندارد ps4 و xbox one دارن تکلیفشون چیه ؟؟؟ باید کنسولاشون رو بندازن دور ،،، ؟؟؟ باید حتما xbox one x و ps4pro بخرن ؟؟؟

E3 2017 از پنجره گیمفا | تحلیل و بررسی کنفرانس مطبوعاتی Microsoft - گیمفا
E3 2017 از پنجره گیمفا | تحلیل و بررسی کنفرانس مطبوعاتی Microsoft - گیمفا