۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس Sony در E3 2017 - گیمفا
۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس Sony در E3 2017 - گیمفا
۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس Sony در E3 2017 - گیمفا
۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس Sony در E3 2017 - گیمفا

۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس Sony در E3 2017

سعید آقابابایی
۰۸:۵۰ ۱۳۹۶/۰۳/۱۸
۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس Sony در E3 2017 - گیمفا

نمایشگاه E3 همیشه برای سونی و طرفدارانش بسیار ویژه بوده است و معمولا همیشه شاهد اتفاقات شگفت انگیز و خبرهای بزرگ و گاهی هم انفجار بمب های عظیم در کنفرانس های این شرکت بوده ایم که برخی سال ها این هیجان انگیز بودن، کمتر و برخی سال ها بیشتر بوده است، اما در هر صورت صحنه کنفرانس سونی در نمایشگاه E3، همواره جایگاهی بوده است که طرفداران سونی و به طور کلی مخاطبان بازی های رایانه ای، در آن انتظار بزرگترین معرفی های سال و مهم ترین خبرهای سونی را داشته و دارند. این موضوع به ویژه در نسل هشتم بسیار بیشتر نیز به چشم می آید، اول به دلیل پیشتازی بی حرف و حدیث پلی استیشن ۴ در تمام دنیا که بازار فروش نسل هشتم را قبضه کرده است و به همین دلیل همگی انتظار دارند تا سونی با یک مراسم عالی و معرفی بازی های بزرگ در مراسم امسال، هم تشکری از کاربرانش کرده باشد و هم نشان دهد که در ادامه راه هم با قدرت پیش خواهد رفت و بیش از پیش هوای کاربرانش را خواهد داشت. دوما هم به این دلیل که سال گذشته کنفرانس سونی، یک کنفرانس رویایی و بی نظیر بود که واقعا طرفداران و مخاطبان صنعت گیم را شگفت زده کرد و یکی از برترین کنفرانس ها در تاریخ E3 را رقم زد و حالا انتظارها بسیار بالاست.

۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس Sony در E3 2017 - گیمفا

اندکی صبر، سونی نزدیک است…

در واقع باید گفت در E3 سال ۲۰۱۶ شاهد برترین کنفرانسی بودیم که در سال‎های اخیر شرکت سونی برگزار کرده است. از شروع تا پایان پر از هیجان و سورپرایز و عناوین عالی بود و جیغ و داد و هیاهوی طرفداران و تماشاگران نیز گواهی بر این مدعا بود. حقیقتا خودم هم با این که انتظار یک کنفرانس عالی را داشتم ولی سونی من را هم شگفت‌زده کرد و حتی از سطح انتظار خوش‌ بین‌ ترین طرفداران هم فراتر رفت. کنفرانسی که با موزیک زنده نسخه نسل هشتمی God of War و نمایش گیم پلی و معرفی آن آغاز شود و Death Stranding را معرفی کند، دیگر مشخص است که چطور کنفرانسی بوده است و به همین دلیل هم همه طرفداران از سونی انتظار دارند که امسال و در E3 2017 نیز سنگ تمام بگذارد و ثابت کند که این فروش وحشتناک پلی استیشن ۴ و بی رقیب بودن آن در نسل هشتم و فروش بالای یک میلیون نسخه ای پلی استیشن وی آر از زمان عرضه، بی دلیل نبوده است و اوضاع قرار است از این هم بهتر شود.

۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس Sony در E3 2017 - گیمفا

چقدر شایعه، گمانه زنی، احتمال، انتظار…. به زودی همه چیز مشخص خواهد شد

همواره و قبل از کنفرانس های سونی و البته دیگر شرکت ها در نمایشگاه E3 بحث ها و شایعات و گمانه زنی های زیادی در مورد این که چه اتفاقاتی قرار است در این کنفرانس ها رخ بدهد و چه بازی هایی قرار است معرفی شوند و … به وجود می آید که بسیاری از مواقع این شایعات به واقعیت می پیوندند و گاهی هم همان قبل از مراسم تکذیب می شوند و گاهی هم در کنفرانس مربوطه می بینیم که خبری از آن اتفاقات نبوده است و فقط شایعه بوده اند و بس. در مورد کنفرانس سونی هم در مراسم امسال حدس و گمان های زیادی از مدتی قبل وجود داشته است که تا چند روز دیگر تکلیف تمامی آنها و راست و دروغ بودنشان مشخص خواهد شد. اما به هر حال چه راست و چه دروغ، طرفداران سونی انتظارات و آرزوهایی برای کنفرانس امسال این شرکت دارند و احتمالاتی را برای معرفی برخی از بازی های محبوبشان و .. در کنفرانس امسال سونی می دهند و دوست دارند که به واقعیت بپیوندند. در مطلب امروز صحبت ما در مورد همین انتظارات و احتمالات است و در مورد بازی هایی که ممکن است در کنفرانس Sony در E3 2017 معرفی شوند یا اطلاعات بیشتری از آن ها بشنویم صحبت کرده و به صورت تیتروار و خلاصه به آنها اشاره خواهیم کرد. پس پیشنهاد می کنم که با بنده و گیمفا در ادامه مطلب احتمالات و انتظارات از کنفرانس Sony در E3 2017 همراه شوید.

۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس Sony در E3 2017 - گیمفا

امیدواریم بارها جیغ حاضران در سالن در بیاید… البته به خاطر معرفی بازی جدید!

  • از Days Gone بیشتر بشنویم….

آخرین ویدئوی کنفرانس سال گذشته سونی در این نمایشگاه، ویدئویی زیبا بود از گیم‌پلی عنوان انحصاری Days Gone که توسط استودیو Bend برای پلی استیشن ۴ در حال ساخت است (این بازی به صورت یک تریلر در اوایل کنفرانس معرفی شد). ویدئویی که در آن شاهد مبارزه نفس گیر شخصیت اصلی بازی با سیلی از زامبی‌ها که بر سر وی خراب می‌شدند، بودیم و مشخص بود که لحظات نفس‌گیری در این بازی در انتظارمان خواهند بود. شخصیت اصلی بازی به طور مداوم فرار می‌کرد و وقتی کمی فاصله می‌گرفت شروع به کشتن تعدادی از زامبی‌ها می کرد و از آیتم‌های محیطی مثل بشکه‌های منفجر شونده نیز برای از بین بردن چندین تا از آن‌ها استفاده می‌کرد. زمانی که مجددا تعداد آن ها زیاد می‌شد و به نزدیک وی می‌رسیدند مجددا فرار کرده به درون ساختمان و مسیر‌ هایی می رفت که ورودی‌ های تنگی داشتند و زامبی ها مجبور بودند چند تا چند تا از در وارد شوند و این‌ گونه آن‌ ها را راحت‌تر می‌ کشت. گرافیک بازی از جنبه‌ های هنری و فنی بسیار عالی به نظر می‌ رسید و گیم‌ پلی آن نیز در قستی که در این کنفرانس به نمایش در آمد بسیار هیجان‌انگیز بود و استرس و جذابیت زیادی را به بینندگان منتقل می‌کرد. بدون شک عنوان Days Gone یکی از انحصاری های دارای پتانسیل بالا برای کنسول پلی استیشن ۴ است که پس از معرفی در مراسم سال قبل، انتظار داریم تا در کنفرانس Sony در E3 2017 خبرهای بیشتری از آن بشنویم و شاهد اطلاعات بیشتری از قبیل تاریخ انتشار و … از این بازی زیبا و مورد انتظار سونی باشیم.

حسن ختام و یکی از بهترین لحظات کنفرانس سونی، ویدئوی مبارزه با زامبی‌ها در بازی Days Gone بود

روزهای رفته… خداحافظ!… سرزمین من… خداحااااااافظ!

  • Uncharted: The Lost Legacy… پا جای پای نیتن دریک

مهم ترین بخش های یک مراسم که کاملا باعث می شوند یک نمایشگاه و یک کنفرانس بازخوردهای مثبت و عالی و یا منفی دریافت کنند نحوه شروع و پایان دادن به مراسم است. این ها بخش های کلیدی یک مراسم هستند و نقش بسیار مهمی در آن چه که بعدا در مورد آن کنفرانس گفته خواهد شد دارند. سونی که هر ساله انگار در زمینه برگزاری نمایشگاه بهتر می شود نیز این را خوب می داند و شروع و اختتامیه مراسم Playstation Experience 2016 را کاملا به ناتی داگ افسانه ای سپرد. آغاز و پایان مراسم PSX 2016 برگ برنده آن بود و یک مراسم موفق را برای سونی و طرفدارانش رقم زد. مراسمی که با یک بخش جدید از شاهکار Uncharted به نام Uncharted The Lost Legacy، آن هم با شخصیتی جدید آغاز شود و در نهایت با معرفی بازی بی نظیری مثل The Last of Us Part II, به پایان برسد دیگر مشخص است که چه مراسمی بوده است.

بعد از معرفی Uncharted: The Lost Legacy و دانستن این که در آن کلوئی نقش اصلی خواهد بود (نادین نیز حضور دارد) و بیشتر به جای این که یک بسته الحاقی باشد، یک عنوان فرعی و اسپین آف از سری آنچارتد است، حالا انتظار می رود که در کنفرانس Sony در E3 2017 اطلاعات بیشتر در مورد این عنوان مورد انتظار دریافت کنیم و با نمایشی جدید از گیم پلی آن (توضیحاتی در مورد المان های گیم پلی و مبارزات و مخفی کاری و بیان این که آیا گیم پلی دقیقا مانند آنچارتد ۴ است یا خیر و بیان اطلاعاتی از وجود قابلیت کواپ و…) و یا اطلاعات بیشتر از داستان بازی مواجه شویم که این موضوع اصلا دور از انتظار نخواهد بود.

uncharted_lost_legacy_logo

کلوئی و نادین خیلی کار سختی دارند که جا پای شخصیتی مثل نیتن بگذارند

  • God of War… و کریتوس باز می گردد

صدای کودکی را مشغول بازی کردن شنیدیم و سپس چشممان به سبک گرافیکی تریلر افتاد، احتمال این که این تریلر مربوط به God of War باشد در ذهنمان خیلی پایین آمد و همگی منتظر بودیم ببنیم چه عنوانی در حال معرفی است. ناگهان از درون سایه، مردی با ابهت بیرون آمد…. واااای خدای من! این کریتوس است. کریتوس کبیر، با همان بدن ورزیده همیشگی، با همان طرح و نقش‎های قرمز رنگ بر روی بدن و صورتی جاافتاده‎تر که این بار ریش نسبتا بلندی را نیز بر چهره می‎بیند. چقدر با ابهت و جذاب است. چقدر دلتنگش بودیم. بازی به جریان می‎افتد، چه مبارزاتی، چه گرافیک زیبایی، باز هم مبارزاتی حماسی با هیولاهای غول‎پیکر و باز هم همان کریتوس بی‎اعصاب که ناگهان جوش می‎آورد و مادر و پدر هیولای چند متری را جلوی چشمش می‎آورد! سونی سال گذشته به نوعی محکوم به معرفی God of War جدید بود و با معرفی این بازی آن هم در اولین بخش کنفرانس پارسال، کاملا خود را تا آخر مراسم بیمه کرد و شور و هیجان فوق العاده‌ای را در بین حاضران ایجاد کرد. با توجه به زمانی که از نسخه قبلی این سری گذشته و یک نسل هم در این بین تغییر کرده بود، دیگر قطعا زمانش فرا رسیده بود که نسخه جدیدی از God of War ساخته شود، مگر می‎شود که پلی‎استیشنی جدید در نسلی جدید عرضه شود و یک خدای جنگ مخصوص آن نسل نداشته باشد؟ همه چیز برای اعلام آمادگی مجدد کریتوس افسانه‎ای برای حضور در صحنه آماده بود و در مراسم E3 2016 این اتفاق رقم خورد تا بتوان گفت یکی از بهترین و شاید بهترین شروع یک کنفرانس سونی در E3 اتفاق بیافتد و همچنین یکی از برترین شروع‎ ها در کل تاریخ این نمایشگاه معتبر.

برای من کل E3 یه طرف، همین فریاد کریتوس کبیر یه طرف

من به قربان فریادت ای دوست!…

حالا به کنفرانس سونی در سال ۲۰۱۷ نزدیک می شویم و اتفاقا هم می دانیم که قرار است در این کنفرانس، کریتوس نقش خیلی بزرگی داشته باشد و حضور خدای جنگ در مراسم امسال قطعی است که این باعث می شود از همین الان بگوییم که این بازی یکی از مهم ترین و شاید مهم ترین بخش کنفرانس سونی باشد و انتظار داریم که اطلاعات خیلی بیشتری در مورد کریتوس و فرزندش و داستان بازی و المان های گیم پلی و حتی تاریخ انتشار بازی، در اختیار ما قرار داده شود مخصوصا با توجه به این که اخیرا شنیدیم که در این شماره قرار است مقداری از المان های هک اند اسلش کمتر شده و بازی ماجرایی تر و داستان محورتر شود. بی شک یکی از سخت ترین انتظارات برای کنفرانس سونی در نمایشگاه ۲۰۱۷، انتظار برای دیدن دوباره God of War و کریتوس کبیر است. همچنین شاید موضوع دیگری نیز در مورد این فرنچایز مطرح شود که اتفاقا آرزو داریم این طور باشد و بازی های قبلی فرنچایز خدای جنگ یعنی نسخه اول و دوم و دو بازی Ghost of Sparta و Chains of Olympus نیز در قالب یک مجموعه بازسازی شده همراه نسخه سوم راه خود را به کنسول پلی استیشن ۴ نیز پیدا کنند تا پیش زمینه ای برای انتشار شاهکار نسل هشتمی آن باشند.

ای خدا... من چیکار کنم تا این بازی بیاد بیرون!

کرونوس رو می شناختی؟ اونو من کشتم… بازم می خوای بجنگی؟… برو عمویی!

  • Bloodborne 2 ؟….. Phantom Wail ؟ …. فرام سافتور؟

خیلی ها منتظر بودند تا بشنوند شاهکار دوم از سری یلادبورن در کنفرانس امسال سونی معرفی خواهد شد ولی هیچ خبر قطعی از آن منتشر نشد و همه چیز شایعه بودند. عده ای گفتند و می گویند این بازی معرفی می شود و عده ای می گویند خیر. همه اینها هم شایعه ای بیش نیست. از سوی دیگر با خیر شدیم که ممکن است که کمپانی فرام سافتور بازی جدید خود با نام Phantom Wail که یک فرنچایز جدید است را در این نمایشگاه معرفی کند که در مورد آزتک هاست و اصلا قرار نباشد که شاهد معرفی نسخه دوم Bloodborne در کنفرانس سونی باشیم اما خب تمامی این ها شایعات است و تنها باید تا آن زمان صبر کنیم و ببینیم چه خواهد شد. چه بسا اگر ما نیز جای سونی و فرام سافتور بودیم اتفاقی به این بزرگی مانند معرفی Bloodborne 2 را مخفی نگاه می داشتیم و تکذیب می کردیم تا ناگهان آن را تبدیل به یک سورپرایز بزرگ کنیم. خدا کند این طور باشد.

۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس Sony در E3 2017 - گیمفا

خدایا یعنی ممکن است؟… احتمالش ضعیف است ولی با امید خوشیم.

  • عناوین بزرگ و پرتعداد از شرکت های Third Party

سونی همواره در طول سال ها رابطه بسیار بسیار عالی با سازندگان Third Party برای ساخت عناوینی بی نظیر بر روی پلتفرم های سونی داشته است و همواره شاهد روابط حسنه و بازی های پرتعدادی بوده ایم که استودیوهایی که متعلق به سونی نیستند برای پلتفرم های مختلف پلی استیشن ساخته اند و بسیاری وقت ها معرفی این بازی های بزرگ را که گاهی مولتی پلتفرم بوده اند (مانند معرفی نسخه هفتم رزیدنت اویل در E3 2016 و یا Marvel VS Capcom infinite در مراسم پی اس ایکس ۲۰۱۶) و گاهی نیز انحصارا برای سونی در حال ساخت هستند (مانند معرفی Death Stranding و Spiderman PS4 در E3 2016) به کنفرانس سونی در E3 آورده اند و یا نمایش های ویژه ای را در مراسم این شرکت داشته اند. حال که نام عنوان بسیار مرموز و جذاب Death Stranding به میان آمد باید اشاره کنیم که به نظر می رسد این عنوان زیبا امسال در  کنفرانس Sony در E3 2017 حضور نخواهد داشت وگرنه قطعا یک بخش جدا از این مطلب قطعا به این بازی فوق العاده اختصاص می داشت.

۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس Sony در E3 2017 - گیمفا

می توانیم انتظار داشته باشیم که الکترونیک آرتز محتوای انحصاری و خاصی را برای نسخه پلی استیشن ۴ بازی Star Wars Battlefront II به همراه نمایشی از این بازی بر روی پلی استیشن ۴، همراه داشته باشد

در کنفرانس امسال سونی در E3 2017 نیز ممکن است شاهد بسیاری از نمایش های عناوین بزرگ شرکت های Third Party باشیم که بازی های مطرح خود را از مسیر کنفرانس سونی بیشتر به دنیا می شناسانند. مثلا می توانیم انتظار داشته باشیم که الکترونیک آرتز محتوای انحصاری و خاصی را برای نسخه پلی استیشن ۴ بازی Star Wars Battlefront II به همراه نمایشی از این بازی بر روی پلی استیشن ۴، همراه داشته باشد. همینطور خبرها و نمایش ها و معرفی محتویات جدیدی را از سوی “همکار اخیرا نزدیک شده” به سونی که با هم در حال همکاری نزدیکی هستند یعنی Activision، در مورد بازی های جدید Call of Duty و Destiny و نسخه های پلی استیشن ۴ آن ها شاهد باشیم. حال که صحبت از Activision مطرح شد باید به این نیز اشاره کرد که شاید یکی از مهمترین بازی های شرکت های Third Party که ممکن است نمایشی نهایی از آن را قبل از انتشار در کنفرانس سونی شاهد باشیم، Crash Bandicoot N. Sane Trilogy است که البته چند روز بعد از این کنفرانس در ۳۰ ژوئن انحصارا برای پلی استیشن ۴ توسط Activision منتشر خواهد شد و اگر آن را در این مراسم نبینیم هم اصلا عجیب نیست ولی حضور نهایی آن قبل انتشار نیز یک احتمال است. همینطور شاید نمایش هایی را از سوی یوبیسافت در کنفرانس سونی از بازی های Far Cry 5 و Assassin’s Creed Origins شاهد باشیم و البته بسیاری از بازی های گوناگون دیگر از شرکت های مختلف که ممکن است در کنفرانس Sony در E3 2017 که صحنه ای بسیار بزرگ و جهانی برای دیده شدن است، معرفی شوند یا نمایش داده شوند که باید برای مشاهده این موضوع تا زمان برگزاری این کنفرانس صبر کنیم.

۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس Sony در E3 2017 - گیمفا

شاید نمایش هایی را از سوی یوبیسافت در کنفرانس سونی از بازی های Far Cry 5 و Assassin’s Creed Origins شاهد باشیم

  • صحبت از انحصاری های قبلا معرفی شده

همواره در مراسم E3 و در کنفرانس سونی شاهد بوده ایم که از برخی بازی های انحصاری که قبلا در مراسم و نمایشگاه های قبلی معرفی شده بوده اند، نمایش های جدیدی به اشتراک گذاشته می شود و اطلاعات بیشتری از از قبیل تاریخ انتشار آنها و گیم پلی و داستان و … در اختیار کاربران قرار می گیرد. دور از انتظار نیست که در کنفرانس امسال سونی شاهد نمایش ها و ارائه اطلاعات جدیدی از عناوینی انحصاری زیبا مانند Knack 2 و پاتاپون ریمسترد و لوکوروکو ریمسترد و Ni No Kuni 2 و Wipeout Omega Collection باشیم.

می توان انتظار داشت که امسال در کنفرانس Sony در E3 2017 شاهد نمایشی جدید به همراه اطلاعاتی بیشتر از عنوان انحصاری و زیبای دیوید کیج و کوانتیک دریم یعنی Detroit: Become Human باشیم و اطلاعات بیشتری از قبیل تاریخ انتشار یا نمایش المان های گیم پلی و انتخاب ها و یا داستان بازی را دریافت کنیم.

قاعدتا انتظار زیادی نداریم که نمایشی خاص و بزرگ با کلی اطلاعات از شاهکاری مانند The Last of Us Part II را در کنفرانس Sony در E3 2017 شاهد باشیم زیرا که در همان مراسم پلی استیشن که این عنوان معرفی شد تاکید گردید که بازی هنوز در مراحل بسیار بسیار ابتدایی ساخت قرار دارد و قاعدتا نمی توانیم انتظار داشته باشیم حالا بخشی از گیم پلی کامل این بازی را در کنفرانس امسال ببینیم، اما ممکن است برای به وجد آوردن طرفداران و مثلا دادن برخی اطلاعات داستانی، یک تیزر کوتاه و زیبا را از این عنوان شاهکار مشاهده نماییم.

۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس Sony در E3 2017 - گیمفا

در مراسم پلی استیشن تاکید گردید که The Last of Us Part II هنوز در مراحل بسیار بسیار ابتدایی قرار دارد و قاعدتا نمی توانیم انتظار داشته باشیم حالا بخشی از گیم پلی کامل این بازی را در کنفرانس امسال ببینیم، اما ممکن است برای به وجد آوردن طرفداران و مثلا دادن برخی اطلاعات داستانی، یک تیزر کوتاه و زیبا را از این عنوان شاهکار مشاهده نماییم.

همچنین نمایش جدیدی از شبیه ساز ریسینگ انحصاری پلی استیشن ۴ یعنی Gran Turismo Sport از سوی سازندگان آن در کنفرانس Sony در E3 2017 اصلا دور از انتظار نیست و می توانیم یک نمایش جذاب را از این عنوان زیبا مشاهده نماییم.

دور از انتظار نیست که در کنفرانس امسال Sony در E3 2017 بالاخره خبری از بازی جدید استودیو ساکرپانچ، سازندگان فرنچایز انحصاری زیبای inFamous که بعد از انتشار بسته الحاقی First Light از بازی inFamous: Second Son دیگر خبر جدیدی از آن ها نشنیده ایم، در اختیار طرفداران قرار بگیرد و شاید نمایشی از بازی جدید آن ها و یا حداقل یک تریلر معرفی از آن را مشاهده کنیم.

می توان انتظار داشت که امسال در کنفرانس Sony در E3 2017 شاهد نمایشی جدید به همراه اطلاعاتی بیشتر از عنوان جدید و زیبای مدیا ملکول یعنی Dreams باشیم و اطلاعاتی مثل تاریخ انتشار یا یک بتای عمومی تر را در مورد این بازی از سوی سازندگان خلاق آن دریافت نماییم.

۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس Sony در E3 2017 - گیمفا

نمایش جدیدی از شبیه ساز ریسینگ انحصاری پلی استیشن ۴ یعنی Gran Turismo Sport، اصلا دور از انتظار نیست

  • محتویات جدید و جذاب برای PlayStation VR

اخیرا مطلع شدیم که هدست واقعیت مجازی سونی یعنی PlayStation VR در کمی بیشتر از ۶ ماه از زمان عرضه، فروشش از مرز یک میلیون دستگاه گذشته است و اکنون انتظار بسیار بالایی می رود که در کنفرانس Sony در E3 2017 شاهد معرفی بازی های جدید و محتویات هیجان انگیز و با کیفیتی (چه در زمینه بازی های بزرگ AAA و چه از عناوین مستقل و کوچکتر با خلاقیت بالا) برای این هدست باشیم تا سونی نشان دهد که کار با این هدست هیجان انگیز تازه آغاز شده است و قرار است تا حمایت های بسیار بالایی را از این دستگاه داشته باشد و این گونه کاربران بیشتری را برای خرید این هدست ترغیب نماید. تاکنون شاهد عناوین بزرگی برای این هدست واقعیت مجازی از قبیل Farpoint و Resident Evil VII بوده ایم که موفق نیز عمل کرده اند اما وجود عناوین کوچکتر با خلاقیت بالا و استفاده جالب از این تکنولوژی نیز به همین اندازه بازی های بزرگ لازم و حیاتی هستند مخصوصا وقتی که تعداد بازی های بزرگ و انحصاری یک پلتفرم کم باشند. انتظار می رود که در کنفرانس امسال سونی عناوینی مانند Tethered و یا Wayward Sky را بر روی پلی استیشن وی ار بیاورد و اطلاعاتی را نیز از عناوین Starblood Arena و Windjammers و گرن توریسمو وی آر شاهد باشیم. همینطور احتمال دارد که سونی چندین بازی دیگر را نیز برای این هدست معرفی نماید که بی شک انتظار داریم یکی از این عناوین، یک بازی انحصاری بزرگ برای PlayStation VR باشد.

۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس Sony در E3 2017 - گیمفا

احتمال دارد که سونی چندین بازی را نیز برای PlayStation VR معرفی نماید که بی شک انتظار داریم یکی از این عناوین، یک بازی بزرگ باشد.

  • انحصاری های بیشتر و سورپرایز کننده؟

همیشه یکی از جذاب ترین بخش های یک کنفرانس سونی در مراسم E3، می تواند معرفی عناوینی جدید و انحصاری به صورت سورپرایز (چه فرنچایزی جدید و چه عنوانی جدید از فرنچایزی آشنا) باشد که تاکنون هیچ کس از آن ها خبری نداشته است و ناگهان برای طرفداران با یک نمایش فوق العاده معرفی می شوند و سالن کنفرانس و میلیون ها طرفدار را در سراسر دنیا به وجد می آورند، مانند معرفی بازی God of War و Days Gone در کنفرانس سال گذشته. سونی معمولا از این جور سورپرایز ها لااقل یک عدد را برای مراسم مختلف خود مخصوصا در E3 داشته است و هیچ بعید نیست که امسال نیز یک بازی انحصاری جدید به صورت ناگهانی معرفی گردد و طرفداران را خوشحال کند. یعنی ممکن است که آن قدر خوش شانس باشم که حتی نامی از مثلا نسخه دوم Horizon Zero Dawn در این کنفرانس شاهد باشم؟! شاید هم یک بازی جدید مثل PlayStation All-Stars 2 یا هر بازی جذاب دیگری.

۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس Sony در E3 2017 - گیمفا

حتی اگر نصف این گمانه زنی ها که در این مطلب آورده ایم، در کنفرانس Sony در E3 2017 به واقعیت بپیوندند، بک خاطره رویایی برای طرفداران مانند سال گذشته رقم خواهد خورد و شاهد یک کنفرانس کاملا راضی کننده از سوی شرکت بزرگ سونی به عنوان پرچمدار نسل هشتم بازی های رایانه ای تا به امروز، خواهیم بود

اغلب این پیش بینی ها و احتمالات و انتظاراتی که در این مطلب در خصوص  کنفرانس Sony در E3 2017 مطرح شد در حد شایعه و گمانه زنی هستند و به غیر از چند مورد از آن ها، حضور یا عدم حضور هیچ کدام از آن ها قطعی نیست و تنها باید تا برگزاری این کنفرانس پرطرفدار صبر کرد و دید که سونی چه برای طرفداران در چنته دارد و آیا می تواند کنفرانسی در سطح سال گذشته یعنی در E3 سال ۲۰۱۶ یا مراسم PSX 2016 را اجرا نماید یا خیر. احتمالات و انتظاراتی که در این مطلب در خصوص آن ها صحبت شد، مواردی هستند که در واقع بیش از دیگر بازی ها و … احتمال حضور و مشاهده آن ها در کنفرانس امسال سونی وجود دارد و بسیاری هم منتظر به واقعیت پیوستن آن ها هستند. اما یک نکته که کاملا در مورد این احتمالات قطعی است، آن است که حتی اگر نصف این گمانه زنی ها که در این مطلب آورده ایم، در کنفرانس Sony در E3 2017 به واقعیت بپیوندند، بک خاطره رویایی برای طرفداران، مانند سال گذشته رقم خواهد خورد و شاهد یک کنفرانس کاملا راضی کننده از سوی شرکت بزرگ سونی به عنوان پرچمدار نسل هشتم بازی های رایانه ای تا به امروز، خواهیم بود. به امید یک E3 بسیار جذاب برای علاقمندان و طرفداران تمامی پلتفرم ها و کمپانی های مختلف، به ویژه برای کاربران پلی استیشن که پرتعدادترین، چه در دنیا و چه در کشورمان هستند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس Sony در E3 2017 - گیمفا
۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس Sony در E3 2017 - گیمفا
۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس Sony در E3 2017 - گیمفا
۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس Sony در E3 2017 - گیمفا
۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس Sony در E3 2017 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس Sony در E3 2017 - گیمفا
۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس Sony در E3 2017 - گیمفا