بازی Horizon: Zero Dawn حدود ۳٫۴ میلیون نسخه فروخته است - گیمفا
بازی Horizon: Zero Dawn حدود ۳٫۴ میلیون نسخه فروخته است - گیمفا
بازی Horizon: Zero Dawn حدود ۳٫۴ میلیون نسخه فروخته است - گیمفا
بازی Horizon: Zero Dawn حدود ۳٫۴ میلیون نسخه فروخته است - گیمفا

بازی Horizon: Zero Dawn حدود ۳٫۴ میلیون نسخه فروخته است

مهرداد میرشاهی
۲۳:۳۰ ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
بازی Horizon: Zero Dawn حدود ۳٫۴ میلیون نسخه فروخته است - گیمفا

بازی اکشن و ماجراجویی Horizon: Zero Dawn، ساخته جدید استودیوی گوریلا گیمز (Guerrilla Games)، سازنده سری بازی‌های محبوب Killzone، به نطقه عطف تازه‌ای در زمینه فروشش در بازار رسیده است. شاون لیدن (Shawn Layden) رئیس بخش پلی‌استیشن در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد که بازی Horizon: Zero Dawn موفق به فروش ۳٫۴ میلیون نسخه‌ای شده است. پیش از این، این بازی موفق شده بود در دو هفته نخست انتشارش به بازار حدود ۲٫۶ میلیون نسخه بفروشد.

جیم رایان (Jim Ryan) از شرکت سونی در گفتگو با وب‌سایت Glixel ابراز داشت:

ما به آنچه که این استودیو (گوریلا گیمز) قادر به انجام آن است، افتخار می‌کنیم. رسیدن از ساخت بازی‌هایی تیراندازی همچون Killzone به یک بازی جهان باز، گامی شجاعانه برای این استودیو تلقی می‌گردد.

با توجه به موفقیت‌های متعدد بازی Horizon: Zero Dawn، خیلی دور از ذهن نیست که استودیوی گوریلا گیمز و شرکت سونی تصمیم به گسترش داستان آن با انتشار بسته‌های گسترش‌دهنده بگیرند؛ انتظار می‌رود که در جریان رویداد E3 2017 شاهد رونمایی از یک بسته گسترش‌دهنده داستانی برای این بازی زیبا باشیم.

علاوه بر موارد گفته شده، شرکت سونی تائید کرد که ۹۱۵ هزار نسخه از فروش کلی و تقریبی ۳٫۴ میلیون نسخه‌ای بازی Horizon: Zero Dawn به صورت دیجیتالی بوده است.

رئیس بخش پلی‌استیشن با اشاره به فروش دیجیتالی قابل توجه این بازی افزود:

این نوع فروش همه‌چیز را تغییر خواهد داد. این روش، مدل نشر بازی‌های ویدئویی را تغییر خواهد داد. این امکان به بازیکنان کوچکتر داده خواهد شد تا به بازی‌ها دسترسی یابند. این روش بر روی بسته‌های الحاقی نیز تاثیرگذار خواهد بود و به طور کلی [فروش دیجیتالی بازی‌ها] تاثیر عظیمی [در صنعت بازی‌های ویدئویی و فروش آن‌ها] خواهد داشت.

از سوی دیگر، در این مصاحبه در خصوص فروش کنسول میان‌نسلی پلی‌استیشن ۴ پرو نیز صحبت شد. اگرچه میزان فروش دقیق این سخت‌افزار اعلام نشد، اما شرکت سونی معتقد است که حدود ۴۰ درصد از خریداران پلی‌استیشن ۴ پرو افرادی هستند که نسخه استاندارد پلی‌استیشن ۴ را نیز داشته و به منظور به‌روزرسانی به سخت‌افزاری قدرتمند اقدام به این خرید کرده‌اند. جیم رایان، رئیس بخش اروپای پلی‌استیشن، در این زمینه بیان داشت:

مردم تنها بهترین را می‌خواهند. شاید آن‌ها تنها خواهان آینده‌ای اثبات شده هستند؟ من فکر می‌کنم که ما چیزی مشابه مشتریان شرکت اپل را مشاهده می‌کنیم. آن‌ها افرادی هستند که همواره به دنبال بهترین چیزی که می‌توان خرید، هستند.

بازی Horizon: Zero Dawn در حال حاضر به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ در دسترس قرار دارد. این بازی در زمان عرضه توانست تحسین منتقدان و بازیکنان را برانگیزاند. کمتر از یک هفته زمان به کنفرانس خبری شرکت سونی در جریان رویداد سالانه E3 2017 مانده است و انتظار شگفتی‌های بسیاری از آن می‌رود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی Horizon: Zero Dawn حدود ۳٫۴ میلیون نسخه فروخته است - گیمفا
بازی Horizon: Zero Dawn حدود ۳٫۴ میلیون نسخه فروخته است - گیمفا
بازی Horizon: Zero Dawn حدود ۳٫۴ میلیون نسخه فروخته است - گیمفا
بازی Horizon: Zero Dawn حدود ۳٫۴ میلیون نسخه فروخته است - گیمفا
بازی Horizon: Zero Dawn حدود ۳٫۴ میلیون نسخه فروخته است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • mohammad.255 گفت:

    من عاشق این بازیم ان شاالله بعد از کنکور این و ps4 رو با هم میگیرم و میزنم بر بدن :yes:
    ———————-
    البته یک سوال از دوستان دارم به نظرتون این بازیرو بگیرم یا نسخه انهنسد ادیشن بازی دایینگ لایت؟(این دوتا بازی تنها بازیایی هستن که قصد دارم نگهشون دارم)

    • alipower گفت:

      آخه خداییش؟ این بازی رو با داینگ لایت مقایسه کردی
      چرا با من این کارو میکنی
      چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :reallypissed:

      اینشالا قرار شد پلی ۴ بخری این مقاله رو هم بخون سرت کلاه نزارن
      https://forum.gamefa.com/Thread-%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D9%86%D8%B3%D9%88%D9%84-%D9%88-%D8%AA%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%88%D9%86-%D9%88-%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AA%D9%88%D8%B1

      • mohammad.255 گفت:

        عزیز چرا جوش میاری 😀 😀 من اصلا مقایسه نکردم شما مقایسه ای میبینی لطفا زود قضاوت نکن اگرم ناراحت شدی ببخش ولی خودمم احمق نیستم میدونم سبک دوتاش زمین تا اسمون فرق داره و رو یه pc نسخه عادی بازی دایینگ لایت رو با کلی افت فریم و سختی بازی کردم تنها دلیلم برای خرید اینه چون از یازی خوشم اومد دوست دارم یه بار دیگه بهتر تجربه اش کنم.ضمنا مقاله تون رو هم خوندم بخش راهنمای خرید کنسول عالی بود و خیلی به خربدم کمک خواهد کرد.تشکر فراوان :rose:

    • devilgodes گفت:

      من هر دوتا رو بازی کردم و دایینگ لایت رو پیشنهاد میکنم به دلایل زیادی که حوصله ندارم بگم

    • mohamad 47 گفت:

      داداش بازی دایینگ لایت در سبک خودش واقعا بازیه فوق العاده ایه.من نسخه معمولیش رو بازی کردم و واقعا راضی بودم از بازیش.نسخه انهنسد که دیگه چه بهتر.به نظرم اول اون رو بگیر بعد هورایزون رو که یه مدت دیگه قیمتشم قشنگ بکشه پایین.من خودم هنوز به خاطر قیمت بالای هورایزون نگرفتمش.

    • SHERA-RAT گفت:

      آدم وقتی بعضی از گیم هارو می بینه فکر می کنه با سلیقش سازگاز نیست ولی وقتی اون گیم رو بازی می کنی ،اون بازیه که سلیقه آدم رو عوض می کنه.
      horizon واقعا از بهترین و زیباترین گیم هاست ، همانا خداوند بر بندگان Ps بازش چه حالی داد …

  • Rohit گفت:

    خیلی کم فروخته.دلیلشم واضحه.دایناسور کشی که نشد بازی.من خودم یک روز بازی کردم روز دوم حذفش کردم.چرا؟ چون کاملا تکراری و بشدت خسته کننده بود.گرافیکش هم تو خالی بود.ظاهرا تر و تمیز بود ولی مثل نقاشی بود.
    کل بازی ادم باید با دایناسور درگیر بشه فقط همین.چیز دیگه ای نداشت.همین روزاست که PS4 رو بفروشم.

  • vito corleone گفت:

    بیش تر از اینا حقشه خیلی بازی قشنگی بود مخصوصا اخرش که نشون از داستان حساس تر در نسخه دومش میداد

  • فروش بسیار خوبی هست و بد نیست توی این پست کمی درباره هورایزن و نقاط قوت و ضعفش صحبت کنیم
    از نقاط قوت بازی شروع کنیم:
    ۱-کودکی Aloy که یک معصومیت و نمک خاصی داشت به خصوص لحظه ای که رفت انگورها رو چید و برای اون زن برد و با واکنش تندی روبه رو شد یا لحظه ای که سنگ به سرش زدن و میشه گفت کودکی Aloy خیلی خوب در امده
    ۲-داستان بازی، بله واقعا من انتظار این چنین داستان پیچیده و روایتی عالی رو نداشتم چقدر گفت و گوی پایان بازی بین گایا و الیزابت فوق العاده بود و لحظه ای هم که به بالای کوه بر سر جسد الیزابت میریم خیلی خوب بود
    ۳-گرافیک بازی به هیچ وجه از بازی های خطی کم نمیاره و یک رنگ امیزی بسیار لذت بخش
    ۴-اب و هوای داینامیک
    ۵-محیط پر جزئیات که برای ساخت تیر نیاز به جمع اوری گیاهان هست و حتی حیوانات غیر رباتی هم در محیط هستن
    ۶-تنوع ربات ها که تقریبا میشه گفت از انواع گونه های جانوری یک ربات داریم
    ۷-هوش مصنوعی ربات ها
    ۸-تیر و کمان، بله یک لذت خیلی شیرین در استفاده از تیر و کمان وجود داره و حتما در حین بازی حس میکنید
    ………………………………………………………..
    اما نقاط ضعف بازی:
    ۱-هوش مصنوعی در بعد انسانی در قیاس با هوش مصنوعی ربات ها یک فاجعه هست و مشخص هست گوریلا اون زمانی رو که صرف هوش مصنوعی ربات ها کرده به هیچ وجه روی بعد انسانی نکرده این تفاوت هوش مصنوعی رو در حین مبارزات و مخفی کاری ها به وضوح حس میکنید
    ۲-تصمیم های ما عملا در روند اصلی داستانی و پایان بازی بی تاثیر هست شما بازی ویچر۳ رو در نظر بگیرید “تصمیم های ما پایان ویچر رو میساخت” اما من در هورایزن تصمیم گیری ها رو صرفا در “خشن” و یا “نرم “برخورد کردن شخصیت اصلی دیدم و یا اطلاعاتی از داستان بازی و عملا تاثیری در روند اصلی و پایان نداشت
    ۳-درگیری های تن به تن خشک کار شده و واقعا لذتی که در استفاده از تیر و کمان میبرید در چوب دستی نیست هرچند ضربات چوب دستی میزان سلامتی دشمن رو تا حد زیادی کم میکنه به خصوص وقتی با R2 ضربه میزنید
    ۴-ای کاش بازی طولانی تر بود
    در نهایت یک RPG خوش ساخت هست و در بخش اصلی داستان شما رو ۳۰ ساعت سرگرم خواهد کرد و نمره ۹ هم برای بازی مناسب هست

  • Rohit گفت:

    بازی که اشک از چشمان pc و Xbox گیمرا در اورده :-((

  • alipower گفت:

    من طرفدار سونی هستم
    ولی هیچ وقت نه با کیلزون حال کردم نه با هیلو

    این بازی واقعا حقش بود فروشش
    نوش جونت

    اینشالا ۲ رو تجربه کنیم
    😀

  • Farhad-ps4 گفت:

    فروش قابل قبولی داشته
    من میخواستم بخرم ولی گفتم چون پرو ندارم ، روی معمولی کیفیت خوبی نداره و برای پرو ساخته شده در واقع
    این شد که دیگه بیخیالش شدم و با اسکای ریم سرگرم هستم

  • Farhad-ps4 گفت:

    (من فکر می‌کنم که ما چیزی مشابه مشتریان شرکت اپل را مشاهده می‌کنیم)
    خیلی جالبه ! وقتی من و امثال من می گیم که کنسول شده عین گوشی های هوشمند و اون تعریف و پشتیبانی سابق از یک کنسول دیگه وجود نداره بعضی ها ناراحت میشن و منفی میدن
    انگار نه انگار که هم سونی هم مایکرو مستقیم و واضح بارها گفتن که هدف شون تبدیل شدن بازار کنسول به مانند گوشی های هوشمند هست و دقیقن هم گفتن اپل الگو شون هست
    اما باز هم بعضی ها نمیخوان قبول کنن!

    • MS GAMER گفت:

      من هیچوقت نتونستم بفهمم این برتریه اپل که در موردش حرف میزنن چیه آره اپل تا s4 گوشی بسیار خوبی بود ولی الان نه سامسونگ واقعا گوشی هایه بهتر و با کیفیت تری عرضه میکنه مخصوصا از s6 که گوشی هاش واقعا بی نظیر شدن با s8 هم که ترکونده فقط کافیه ببینید چه کیفیت تصویری داره ببینید چه دوربین بی نظیری داره ببینید چه سخت افزار قدرتمندی داره اونوقت میفهمید که اپل دیگه بهترین نیست

      • HannaH گفت:

        بحث اپل همون بحثى هست که من با اسکورپیو و پرو دارم. اپل مطمئنا از نظر سخت افزارى بهترین گوشى رو نمى زنه، ولى انحصارى بودن حجم اعظم اپلیکیشن هاى روش، و اینکه نرم افزار فقط براى یک دستگاه بهینه مى شه، بعاوه ارزش بالاى تولید سخت افزار (کیفیت نه قدرت) باعث مى شه بهترین گزینه بازار اپل باشه. اهمیت گوشى قدرتمندى مثل سامسونگ، زمانى که نرم افزار غیر اختصاصى نمى تونه از اون قدرت استفاده کنه، از بین مى ره. اضافه بکنیم امنیت بسیار بالاى اپل و خدمات رسانى فوق العاده (هر چند گران قیمت) ى که ارائه مى ده و هیچ شرکت دیگه اى نداره (من ایران رو نمى دونم ولى اینجا براى تعمیر سامسونگ باید برى پیش تعمیرگاه ثالث که از طرف شرکت معرفى مى شه در حالیکه کوشى اپل رو مستقیما مى برى اپل استور، نتیجتا اگر نیاز به تعویض گوشى داشته باشى خودشون یکى دیگه بهت مى دن و کلى کاغذ بازى و منتظر ماندن نداره). نتیجه اینکه مردم اپل رو براى حفاظت از اطلاعات بانکى، شخصى و غیره که اینجا بسیار حساسه ترجیح مى دن.
        سونى هم به نظر من همین منظور رو داره.
        البته اون ۴٠٪‏ مذکور احتمالا افرادى هستن که از طریق طرق آپگرید کردن کنسول با نصف قیمت کامل کنسولش ن رو به روز کردن. وکرنه بعیده این تعداد خریدار پرو موجود باشه.

        • MS GAMER گفت:

          هانا خانوم از نظره امنیت کاملا حق با شماست در آیت نه شکی هست نه بحثی ولی از نظره نرمافزار تا چند سال پیش واقعا آیفون با اختلاف از گوشی هایه اندروید جلو بود ولی در الان فقط کافیه یه نگاهی به اپلیکیشن هایی که داره واسه اندروید میاد بیندازید واقعا برابری میکنه با کرم افزارهایه iOS البته یه چیزا جالب رو هم خدمتتون عرض کنم که الان در حال حاضر در ایران خیلی ها آخرین مدل آیفون رو دارن ولی تنها کاری که می تونن باهاش بکنن عکس گرفتن جلویه آینه هست یه روز از یه بنده خدایی پرسیدم مگه اپل چی داره که تو چسبیدی بهش, گفت والا من نمیدونم چی داره یا چی نداره فقط سیب گاز زدش کلاس داره واسه همین میخرمش

          • HannaH گفت:

            حقیقتا من نیستم و نمى تونم نظر بدم. حال آنکه داشتن با قیمت مشابه داشتن یک گوشى اندرویدى سطح بالا دستکم اینجا با کلاس تره جون نشون مى ده از نرم افزار بیشتر سواد دارید. ولى براى من و خیلى هاى دیگه شرایط من رو دارن، اپل امن ترین و ساده ترین روش کنترل زندگى هست. از کار بانکى تا پرداخت پول تاکسى و خرید روزانه و پیدا کردن مسیر و حتى یه جا براى غذا خوردن، راحت ترین وسیله با پشتیبانى بسیار خوب گوشى هاى اپل هست. هر چند خیلى از افراد وارد به سیستم عامل که بلدن از اندروید استفاده بکنن، معمولا یک کوشى معمولى اپل براى رفع نیازهاى ساده روزمره دارن.

      • Farhad-ps4 گفت:

        MS GAMER
        البته اینکه بگیم اپل تا ۴s خوب بوده و بعدش بد بوده خب بیشتر بر می گرده به سلیقه ی افراد، و درست نیست
        اما دلیل اصلی اینکه سونی و مایکرو بارها مشخصن گفتن اپل الگوی ماست ، بنظرم بر میگرده به مؤفقیت اپل در بازار یابی
        و موارد دیگه
        در ضمن دوستان عزیز با منفی دادن به کامنت های من مطمئن باشید واقعیت ذره ای تغییر نمی کنه! وگرنه من خودم حاضر بودم بی نهایت به خودم منفی بدم تا کنسول های نسل ۸ از نظر طول عمر و پشتیبانی حداقل به مانند کنسول های نسل ۷ می شدند که مدت ها سروری می کردند بر دنیای گیم، این هم مطمئن باشید که هیچ کس به اندازه ی من برای ps4 و بازی هاش و هزینه های دیگه (مثل ارتقای هارد) خرج نکرده! و کوتاه تر شدن عمر و کیفیت ps4 بیشتر از همه به ضرر خودم هست! من که نابودی کنسول های معمولی نسل ۸ رو نمیخوام

        • alipower گفت:

          یک چیزی درباره اپل بتون بگم
          گوشی خوبی هستش
          ولی تو ایران خیلی گندش کردید

          من زمانی که اس ۴ میخواستم بخرم. یک اپلی هم تو بازار بود یادم نیست کدوم
          وقتی سایت های خارجی میرفتم و میزدم بهترین گوشی اندروید اون سال
          اول اچ تی سی بود
          گزینه ۳ سامسونگ
          اپل گزینه ۵ ۶ ۷ بود
          تو بیشتر سایت های خارجی معتبر

          تو ایران چون مثلا لاکچری و گرونه فکر میکنند خبریه
          به اینکه گوشی بهتر زیاده
          من خودم با اینکه با اچ تی سی حال نمیکنم ولی بهترین گوشیه
          خودمم سامسونگ میخرم و راضیم
          فعلا a5 2017 دارم عالیه تازه گرفتم

          ولی گوشی های بهتری مثل lg g5 و honor 8 با قیمت کمتر یا مشابه میتونید بخرید
          ولی من با این آ۵ راضیم

        • MS GAMER گفت:

          نه داداش اشتباه نکن نگفتم بعد از ۴s بد شده گفتم از سامسونگ از خیلی از نظره عقب افتاده,در مورد موفقیت اپل هم حق کاملا با شماست دوست عزیز

      • موافقم گوشی های سونی هم عالیه از هر نظر

  • MS GAMER گفت:

    فروشش مطمئنن بسیار بیشتر هم خواهد شد چون خیلی ها منتظره تخفیف ها هستن

  • farshadx گفت:

    نسبت به پیشبنی که شده بود که میتونه ۹ میلیون بفروشه خیلی کمتر هست
    ولی به عنوان ip جدید به نظرم فروش خوبی داشته

  • Vanquish گفت:

    این بازی خیلی خوبه من دارم ازش لذت میبرم
    ولی بعضی وقتام ازش متنفر میشم که راهی جز فرار نمیزاره در مقابل یه سری از رباتها
    البته من روی درجه سخت بازی میکنم و واقعا با اینکه تقریبا نصف بازیرو رفتم ولی زورم به خیلی از رباتهایی که پیشرومن نمیرسه

  • HannaH گفت:

    من که فکر نمى کنم تا حراج کریسمس بتونم بخرمش. هم این بازى و هم FF XV توى لیست خریدم براى آخر سال هستن. مگر اینکه پولى از جایى برسه بتونیم حرکتى بکنیم. فعلا فقط از اسپویل دورى مى کنم.

    • alipower گفت:

      فاینال فانتیزی عالیه
      فعلا ۱۰۰ هم میتونی پیداش کنی
      هرایزن هم الان ۱۴۰ ۱۵۰

      هردو رو بازی کن حتما

      من یکجورای فاینال بیشتر بهم حال داد

      • HannaH گفت:

        فاینال فانتزى رو حتماً مى خرم. نمى دونم اینکه دیگه نوبتى نیست بدترش کرده یا بهتر ولى افراد راضى بیشتر از ناراضى هان. متاسفانه اینجا فروشگاهى که بشه ازش دست دوم راحت خرید نداریم و گیم استاپ هم دست دوم رو خیلى گران مى فروشه (١٠$ مى خره و بین ۴٠ تا ۵۵$ مى فروشه). ولى توى حراج کریسمس ممکنه بشه با قیمت مناسب خریدش.

  • Snake Forever گفت:

    بازی داستانش عالیه ولی بعد از پایان داستان دیگه مراحل فرعیش جذابیت نداره

  • 2reza2 گفت:

    دوستان هیچ وقت شک نکنید به انحصاریای سونی همیشه بهترینن ایشالا خودمم بزودی میگیرمش

  • Mohammad Ha گفت:

    با کنسول رفیقم یکی دو روز بازی کردم. اشتباهم این بود به عنوان جایگزین ویچر بازیش کردم، اصلا لذت نبردم از بازیش!

بازی Horizon: Zero Dawn حدود ۳٫۴ میلیون نسخه فروخته است - گیمفا