آشنایی با Dell Vostro V3500 - گیمفا
آشنایی با Dell Vostro V3500 - گیمفا
آشنایی با Dell Vostro V3500 - گیمفا
آشنایی با Dell Vostro V3500 - گیمفا

آشنایی با Dell Vostro V3500

کسری نراقی
۱۲:۵۹ ۱۳۸۹/۱۰/۲۴
آشنایی با Dell Vostro V3500 - گیمفا

لپ‌تاپ‌های خانواده Vostro شرکت Dell برای کاربران تجاری در نظر گرفته شده‌اند که نیازهای آن‌ها کمی بیشتر از عملکردهای استاندارد بسیاری از لپ‌تاپ‌ها است.

در واقع اعضای این خانواده با در نظر گرفتن پارامترهای خاصی طراحی شده‌اند که آن‌ها را از محصولات مشابهی مانند خانواده Inspiron متمایز می‌کنند. به‌عنوان مثال، می‌توان به استفاده از نمایشگر‌های مات در این لپ‌تاپ‌ها اشاره کرد که به کاربر امکان می‌دهد در شرایط نوری مختلف و بدون نگرانی از انعکاس محیط اطراف در صفحه نمایش ابزار خود، برای مدت طولانی از آن استفاده کند.
ما در این مقاله به بررسی لپ‌تاپ Dell Vostro v3500 خواهیم پرداخت. نسخه‌ای که در اختیار ما قرار گرفته از یک پردازنده Core i5-450M استفاده می‌کند. این پردازنده، یک تراشه دو هسته‌ای مبتنی بر معماری Arrandale است که با فرکانس کلاک ۲,۴ گیگاهرتز کار می‌کند و در حالت Turbo Boost تا سطح ۲,۶۶ گیگاهرتز اورکلاک می‌شود. از سوی دیگر، Core i5-450M به‌خاطر پشتیبانی از فناوری Hyper-Threading قادر است تا چهار رشته پردازشی را به‌طور هم‌زمان اداره کند.
این لپ‌تاپ در عین حال به ۴ گیگابایت حافظه DDR3 مجهز شده است. بنابراین بعید به نظر می‌رسد که برای برآورده کردن نیازهای محاسباتی خود با کمبودی مواجه شوید. به علاوه، لپ‌تاپ مورد آزمایش ما از یک هارد دیسک ۵۰۰ گیگابایتی استفاده می‌کند که فضای قابل ملاحظه‌ای برای ذخیره‌سازی اطلاعات را فراهم می‌کند.
باید توجه داشته باشید که شما می‌توانید همین مدل به‌خصوص را با پیکربندی‌های مختلفی در زمینه پردازنده، مقدار حافظه و ظرفیت هارد دیسک در بازار مشاهده کنید. با این‌حال به جز تفاوت‌های اندکی در عملکرد کلی، کیفیت و قابلیت‌های آن‌ها تا حدود بسیار زیادی به نمونه مورد آزمایش ما شباهت دارد.همان‌طور که قبلا اشاره کردیم، V3500 از یک صفحه نمایش مات ۱۵,۶ اینچی با نور پشتی LED استفاده می‌کند که تفکیک‌پذیری ذاتی آن ۷۶۸ × ۱۳۶۶ پیکسل است. ترکیب نور پشتی LED و صفحه مات به شما امکان می‌دهد که تقریبا در هر شرایطی بتوانید به آسانی با ابزار خود کار کنید.
این لپ‌تاپ علاوه بر موتور گرافیکی داخلی پردازنده Arrandale به یک کارت گرافیکی GeForce 310M مجهز است که امکان دستیابی به عملکرد گرافیکی بسیار بالاتری را برای آن فراهم می‌کند. البته نباید انتظار داشته باشید که آخرین بازی‌های سه‌بعدی را با بالاترین تنظیمات کیفیتی روی این لپ‌تاپ اجرا کنید، اما می‌توانید مطمئن باشد که عملکرد قابل قبولی را در اختیار خواهید داشت.
صفحه‌کلید V3500 فاقد یک صفحه‌کلید عددی جداگانه است، اما کلیدهای آن دارای طراحی سنتی بوده و بازخورد بسیار خوبی را در هنگام کار فراهم می‌کنند. با توجه به این واقعیت که لپ‌تاپ مورد بحث بیشتر برای کاربران تجاری سطح بالا در نظر گرفته شده، می‌توان گفت که صفحه‌کلید V3500 نیز در انطباق با این ملزومات به کمک نمایشگر مات آن می‌آید. پد لمسی این ابزار نیز دارای اندازه نسبتا استانداردی است و به‌خوبی به حرکات انگشتان شما پاسخ می‌دهد. این پد از عملکرد Multi-Touch پشتیبانی می‌کند که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است.
این لپ‌تاپ پس از نصب باتری وزنی معادل ۲,۴ کیلوگرم دارد که کمی پایین‌تر از سطح متوسط برای لپ‌تاپ‌هایی با این اندازه است. در عین حال، باتری ۶ سلولی V3500 به شما امکان می‌دهد که برای مدتی نزدیک به ۴ ساعت از آن استفاده کنید.
از نظر اتصالات خارجی، Vostro Vv3500 گستره متنوعی از درگاه‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. این درگاه‌ها عبارتند از یک خروجی VGA، یک درگاه HDMI، سه درگاه USB 2.0، یک درگاه RJ45 برای شبکه‌سازی LAN، یک اسلات کارت‌خوان، فیش‌های ورودی و خروجی صدای آنالوگ و در نهایت یک اسلات کارت PCIe.V3500 در قسمت بالای صفحه‌کلید خود به یک مجموعه از کلیدهای رسانه‌ای لمسی مجهز است که به شما امکان می‌دهند عملکردهای پخش چندرسانه‌ای ابزار را کنترل کنید. البته استفاده از این کلیدهای لمسی گاهی اوقات چالش انگیز خواهد بود، اما به‌طور کلی عملکرد مناسبی را تامین می‌کنند.
به‌عنوان یکی از قابلیت‌های که به‌تازگی در بعضی از لپ‌تاپ‌ها به‌چشم می‌خورد، شما می‌توانید فرآیند شارژ باتری V3500 را با فشار یک ترکیب کلید خاص متوقف کنید. به این ترتیب در مواقعی که برای مدت طولانی نزدیک یک پریز برق کار می‌کنید و می‌خواهید از توان بالای لپ‌تاپ خود (به‌خاطر بهره‌گیری از تغذیه مستقیم برق به‌جای توان باتری) استفاده کنید، مجبور نیستید باتری ابزار خود را جدا کرده یا دایما آن را شارژ و تخلیه کنید. با فشار مجدد همین ترکیب کلید، فرآیند شارژ مجددا شروع خواهد شد. به‌طور کلی می‌توان گفت که Vostro V3500 تمام نیازهای اکثر کاربران را برآورده می‌کند. طراحی نقره‌ای/مشکی این لپ‌تاپ بر گروه هدف آن تاکید دارد، هر چند که ممکن است بعضی از کاربران به طراحی‌های دیگری که از رنگ‌ها و طرح‌های متنوع‌تری استفاده می‌کنند علاقه بیشتری داشته باشند. V3500 یک ابزار جدی است که به یک همکار قابل اعتماد برای شما تبدیل خواهد شد.

مزایا

– صفحه نمایش مات، عمر خوب باتری، گسترده کامل اتصالات، صفحه‌کلید راحت

معایب

– فقدان صفحه‌کلید عددی، عدم تنوع رنگ

مشخصات فنی

– پردازنده: Core i5-450M (دو هسته‌ای، ۲,۴ گیگاهرتزی)
– حافظه: ۴ گیگابایت DDR3
– هارد دیسک: ۵۰۰ گیگابایت (۷۲۰۰ دور در دقیقه)
– نمایشگر: ۱۵,۶ اینچی با نور پشتی LED و تفکیک‌پذیری ۷۶۸ × ۱۳۶۶
– قیمت و گارانتی: -/۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان با یک‌سال گارانتی دلیران به همراه کیف و ماوس رایگان

منبع : شبکه

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آشنایی با Dell Vostro V3500 - گیمفا
آشنایی با Dell Vostro V3500 - گیمفا
آشنایی با Dell Vostro V3500 - گیمفا
آشنایی با Dell Vostro V3500 - گیمفا
آشنایی با Dell Vostro V3500 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آشنایی با Dell Vostro V3500 - گیمفا