۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 - گیمفا
۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 - گیمفا
۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 - گیمفا
۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 - گیمفا

۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017

امیرحسین دهنوی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 - گیمفا

تنها چند روز دیگر تا آغاز رویداد بزرگ E3 باقی مانده است. بازی‌بازان مشتاقانه در انتظار معرفی بازی‌های جدید و دیدن صحنه‌هایی از عناوین موردانتظار خود هستند. یکی از پایه‌های اصلی نمایشگاه E3 کنفرانس‌هایی است که در آن برگزار می‌شود و مطمئنا نیز یکی از مهمترین کنفرانس‌ها از آن مایکروسافت است. حال در ادامه نگاهی به احتمالات و انتظارات خود از نمایش مایکروسافت در E3 2017 می‌اندازیم، با گیمفا همراه باشید.

سال گذشته شاهد کنفرانس E3 بسیار عالی از مایکروسافت بودیم. از معرفی کنسول‌های جدید مایکروسافت تا گیم‌پلی شگفت انگیز Gears of War 4 و معرفی عناوین جدیدی چون State of Decay 2 و Forza Horiozn 3 اما امسال مایکروسافت برایمان چه آورده؟! باید تا زمان کنفرانس منتظر بمانیم اما در ادامه پیشبینی‌هایی برای آن داریم.

معرفی کامل پروژه اسکورپیو

۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 - گیمفا

قوی‌ترین کنسول تاریخ…

خب بیایید در همین ابتدا صحبت از بزرگ‌ترین اتفاق کنفرانس مایکروسافت کنیم. سال گذشته بود که برای نخستین بار مایکروسافت اسکورپیو را معرفی کرد. کنسولی با معماری کاملا جدید و متفاوت نسبت به ایکس‌باکس وان و قدرتی مثال زدنی، اسکورپیو قرار است طلوع جدید چرخه کنسول‌ها باشد. چند هفته پیش بود که سخت افزار کنسول به‌صورت کامل معرفی شد. حرکتی هوشمندانه از سمت مایکروسافت تا در حین مراسم E3 به ویژگی‌های کنسول بپردازد تا اینکه با اعداد حوصله حاضرین را سر ببرد. مهم‌ترین سوالاتی که بازی‌بازان از پروژه اسکورپیو دارند این است که این کنسول چه قیمتی دارد؟ و قرار است بازی‌ها برروی آن چه شکلی باشند؟ مایکروسافت نیز مطمئنا تمرکز مراسم را برروی این کنسول می‌گذارد. به احتمال بسیار زیاد کنسول اسکورپیو در همان ابتدای مراسم معرفی می‌شود (همانند آنچه با ایکس‌باکس وان اس در E3 2016 اتفاق افتاد) چراکه بعد از تمامی بازی‌های مراسم برروی این کنسول و در حین آن نیز از ویژگی‌های آن صحبت خواهد شد.

میرسیم به یکی مهم‌ترین و حیاتی‌ترین بخش‌های مراسم که اعلام قیمت کنسول اسکورپیو است. فیل اسپنسر بارها اشاره داشته که اسکورپیو کنسول رده بالا و ویژه‌ای است، قیمت آن نیز بالاتر از ایکس‌باکس وان اس خواهد بود که درحال حاضر مدل دو ترابایتی آن ۳۵۰ دلار فروخته می‌شود. تحلیل‌گرانی چون پچر نیز اعلام داشته‌اند که اگر مایکروسافت اسکورپیو را بالاتر از ۳۹۹ دلار قیمت گذاری کند، خودکشی کرده است. بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین نیز قیمت کنسول را ۴۹۹ دلار پیشبینی کرده‌اند. ایکس‌باکس وان در زمان عرضه با کینکت خود به قیمت ۴۹۹ دلار عرضه شد این درحالی بود که پلی استیشن ۴ با قیمت ۳۹۹ دلار در دسترس قرار گرفت. رقیب اصلی پروژه اسکورپیو، پلی استیشن ۴ پرو است که درحال حاضر با قیمت ۳۹۹ دلار دسترس قرار دارد. بسیاری از تحلیل‌گران و مهندسین سخت افزار قیمت اسکورپیو ۴۹۹ دلار و حتی بیشتر پیشبینی کرده‌اند، با توجه به سخت افزار و طراحی و ساخت آن، اما این روزها کنسول‌ها تفاوت‌هایی نیز با چند سال پیش خود دارند. مایکروسافت امروزه بسیار سراغ خدمات سرویس‌محور رفته از اشتراک گلد گرفته تا EA Access و سرویس تازه Xbox Game Pass، سرویس‌هایی که نیازمند تمدید هستند، این خود می‌تواند یک دلیل برای قیمت گذاری پایین کنسول باشد چراکه مایکروسافت با کاهش سود خود از فروش سخت افزار، درآمد خود را از طریق خدمات بدست می‌آورد. حتی بعضی از تحلیل‌گران امکان قیمت گذاری ۳۴۹ دلاری پروژه اسکورپیو و کاهش قیمت ایکس‌باکس وان اس به ۱۹۹ دلار را در نظر گرفته‌اند چراکه مایکروسافت می‌خواهد دروازه‌ای برای ورود به اکوسیستم ایکس‌باکس ایجاد کند، وان اس نقش ورودی و اسکورپیو برای تجربه حرفه‌ای.

نشان دادن ویژگی‌های جدید درکنار تاریخ عرضه Sea of Thieves

۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 - گیمفا

بازخوردهای نسخه تکنیکال آلفا بازی توسط کاربران بسیار مثبت بوده است

استودیوی خوش‌ذوق Rare چند سالی را در تاریکی گذراند و مشغول ساخت عناوینی برای کینکت بود اما در E3 2015 این استودیوی به ریشه‌های خود بازگشت. عرضه عنوان Rare Replay نیز خبر از این بازگشت می‌داد. طبق گفته استودیوی Rare این عنوان جاه‌طلبانه‌ترین بازی‌ای است که استودیوی انگلیسی تا به حال ساخته. در E3 امسال مطمئنا توجه ویژه‌ای به این بازی می‌شود. عرضه نسخه بتا زودهنگام برای خریداران Rare Replay به‌همراه نمایش گیم‌پلی با توضیحات بیشتر انتظار می‌رود. بازی بالاخره تاریخ انتشار دقیق خود را دریافت می‌کند و گیم‌پلی بازی هم برروی اسکورپیو با رزولوشن ۴K اجرا می‌شود. با توجه به Xbox Play Anywhere بودن بازی هم احتمالا به‌صورت زنده توسط چهار نفر مورد تجربه قرار می‌گیرد که هرکدام برروی یک لپ تاپ، کامپیوتر دسکتاپ، ایکس‌باکس وان و پروژه اسکورپیو بازی می‌شود تا اکوسیستم عظیم مایکروسافت را به نمایش بگذارد.

پشتیبانی از اوکولوس ریفت و معرفی نسخه مخصوص اوکولوس ریفت برای ایکس‌باکس وان

ریفت با کنترلر ایکس‌باکس وان منتشر شد، حال چرا که با خود ایکس‌باکس وان عرضه نشود؟!

یک به یک شرکت‌های بزرگ به سمت تکنولوژی واقعیت مجازی می‌روند، سونی با پلی استیشن وی‌آر و مایکروسافت نیز احتمالا با اوکولوس ریفت. گرچه مایکروسافت با هولولنز قدم را پیش‌تر نیز گذاشته و واقعیت افزوده را معرفی کرده است اما برای صنعت بازی فعلا واقعیت مجازی منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد. احتمال آنکه مایکروسافت دستگاه واقعیت مجازی خود را معرفی کند پایین است چراکه رابطه غول ردموندی با اوکولوس ریفت بسیار خوب است و هزینه کردن برای توسعه دستگاه واقعیت مجازی دیگری منطقی به‌نظر نمی‌رسد. از طرفی اوکولوس ریفت قیمت بالایی دارد و طبیعتا در رقابت با پلی استیشن وی‌آر شکست می‌خورد پس عرضه نسخه مخصوص اوکولوس ریفت برای ایکس‌باکس وان منطقی به‌نظر می‌رسد. این نسخه احتمالا دارای کنترلر ایکس‌باکس وان نخواهد بود و سعی شده با بهینه‌تر کردن آن قیمت را کاهش دهند. عناوین اوکولوس ریفت نیز با بهینه‌تر شدن برای ایکس‌باکس وان و اسکورپیو معرفی می‌شوند.

گیم‌پلی Crackdown 3 همراه با تاریخ عرضه آن نشان داده می‌شود

آیا با عرضه اسکورپیو بازهم پردازش ابری موردنیاز است؟

Crackdown 3 هنگام کنفرانس E3 مایکروسافت در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. این عنوان توسط Reagent Games به همراه Cloudgine و Sumo Digital به‌صورت انحصاری برای ایکس‌باکس وان ساخته می‌شود. دیوید جونز معروف نیز به عنوان کارگردان آن حضور دارد. جونز را شاید بتوان یکی از مهم‌ترین افراد صنعت بازی‌سازی به شمار آورد. او یکی از موسسان DMA Design است (که بعدها به راک استار نورث تغییر نام پیدا کرد) از جمله سازندگان اصلی سری Lemmings و عنوان Grand Theft Auto است. بخش چندنفره Crackdown 3 از سرویس ابری Microsoft Azure استفاده می‌کند که پردازش اصلی بازی به‌صورت ابری انجام می‌پذیرد و طبق گفته جونز قدرتی بیست برابر کنسول ایکس‌باکس وان در اختیار آن‌ها می‌گذارد. این قدرت به آن‌ها اجازه می‌دهد که جهان بازی به‌صورت صددرصد قابل تخریب باشد. بخش تک نفره آن نیز بدون استفاده از سرویس ابری مایکروسافت، به‌صورت آفلاین با تخریب پذیری کمتری وجود دارد. اعلام تاریخ عرضه بازی نیز پس از مشاهده گیم‌پلی‌ اتفاق می‌افتد. باید دید که با وجود پروژه اسکورپیو چه میزان پردازش ابری برای بازی موردنیاز است.

تاریخ عرضه به‌همراه گیم‌پلی بازی State of Decay 2

۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 - گیمفا

State of Decay 2

اطلاعات بسیار کمی از عنوان State of Decay 2 منتشر شده و تنها نکاتی که از این بازی می‌دانیم این است که از بازی اول بسیار بزرگ‌تر خواهد بود و درکنار چندنفره بودن، ویژگی‌های جدید دیگری نیز دارد. این بازی در E3 2016 معرفی شد و قرار است در سال ۲۰۱۷ انتشار یابد. State of Decay 2 برای ایکس‌باکس وان و ویندوز ۱۰ انتشار می‌یابد. این عنوان بخشی از عناوین سرویس Xbox Play Anywhere خواهد بود. همانند دیگر عناوین مایکروسافت، State of Decay 2 هم دارای تاریخ انتشار دقیقی نیست. استودیوی Undead Lab در کریسمس ۲۰۱۶ اعلام داشتند که شما شاهد گیم‌پلی بازی به‌همراه تاریخ انتشار دقیق بازی در E3 2017 خواهید بود. احتمالا نسخه بتایی هم برای اعلام شود.

معرفی Forza Motorsport 7

۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 - گیمفا

Xbox is The Home of Racing

آماده باشید قدرت پروژه اسکورپیو را با Forza Motorsport 7 ببینید. عرضه سالیانه یکی از سری‌های Motorsport و Horizon بخشی از برنامه مایکروسافت شده است. سری محبوب Forza هرساله سعی می‌کند دوستداران دو سبک آرکید و شبیه‌ساز را راضی نگه دارد. سال ۲۰۱۶ شاهد عرضه Forza Horizon 3 بودیم که بهترین بازی ریسینگ سال نیز شناخته شد، حال نوبت به نسخه شبیه‌ساز شده که می‌خواهد ما را با گرافیک فوق‌العاده خود متعجب کند. Forza Motorsport 5 در سال ۲۰۱۳ با ایکس‌باکس وان عرضه شد تا قدرت کنسول را به رخ بکشد، مطمئنا Forza Motorsport 7 هم همزمان با عرضه اسکورپیو پتانسیل آن را به همگان نشان می‌دهد. اما فارغ از بحث گرافیک، Forza Motorsport جدید چه چیز جدیدی خواهد آورد؟ به‌نظر اضافه کردن یک بخش داستانی جذاب می‌تواند ویژگی تازه‌ خوبی باشد. باید دید که استودیوی Turn 10 چه برنامه‌ای دارد.

غوغای اسکورپیو

۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 - گیمفا

True 4K

مایکروسافت می‌خواهد به همگان نشان دهد که اسکورپیو بهترین مکان برای تجربه بازی‌ها است پس اطمینان داشته باشید که قرار است مجموعه‌ای از بزرگ‌ترین بازی‌ها را با بالاترین کیفیت ممکن برروی هیولای مایکروسافت ببینید. عناوین کنونی مایکروسافت همچون Gears of War 4 و Forza Horiozn 3 از ۴K برروی اسکورپیو پشتیبانی خواهند کرد و شاهد پشتیبانی دیگر عناوین بزرگ نیز خواهیم بود. Middle Earth Shadow of War یکی از پایه‌های نمایش مایکروسافت خواهد بود و در کنار آن حضور Red Dead Redemption 2 درکنار Battlefront 2 برای نشان دادن قدرت اسکورپیو حتمی است. FIFA 18 در کنار Madden جدید و Call of Duty: WWII نیز خضور خواهند داشت. شایعات خبر از حضور انحصاری Assassin’s Creed جدید در نمایش مایکروسافت همراه با عنوان معرفی نشده بایوور نیز می‌دهند.

باز معرفی بازی جدید استودیوی The Coalition

۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 - گیمفا

The Coalition

در سال ۲۰۱۳ فیل اسپنسر بازی جدید AAAای را معرفی کرد که قرار بود به‌صورت انحصاری برای ایکس‌باکس وان عرضه شود. این بازی نام دقیقی نداشت و تنها در مراحل اولیه آن بود. مایکروسافت بعدا استودیوی با استعداد Black Tusk را خریداری کرد و سپس شاهد تغییر نام آن‌ها به Coalition بودیم. این استودیو پروژه سال ۲۰۱۳ خود را فعلا برروی حالت انتظار گذاشت و شروع به کار برروی Gears of War 4 کرد. اسپنسر بارها گفته که امسال خبری از Halo و Gears نیست و با توجه به اینکه نسخه چهارم سری Gears of War اخیرا عرضه شده، بازگشت به پروژه درحال انتظارشان به‌نظر فکر خوبی می‌آید. توسعه‌دهندگان استودیوی کوالیشن هم اشاراتی به علاقه قلبی‌شان برای بازگشت به توسعه آن بازی گفته‌اند. باید دید که آیا شاهد بازگشت عنوان مرموز کوالیشن هستیم یا نه. اگر پیش‌نمایش بازی در نمایش ۲۰۱۳ مایکروسافت به یاد ندارید، می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

بازی جدید استودیوی Moon Studio معرفی می‌شود

۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 - گیمفا

Ori & Blind Frost

استودیوی خوش ذوق Moon Studio را به یاد دارید؟ همان استودیویی که عنوان تحسین شده Ori and the Blind Forest را توسعه داد. Moon Studio خیلی وقت است که بیکار نشسته و بازی جدیدی معرفی نکرده است پس باید در انتظار بازی جدید آن‌ها باشیم. ممکن است نسخه دوم Ori and the Blind Forest را نشان دهد و یا شاید بازی کاملا جدیدی را آماده کرده باشد.

معرفی Age of Empire جدید

۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 - گیمفا

بیل گیتس خودش شخصا به طرفدران قول پیگیری برای ساخت AOE جدید را داد

مایکروسافت خیلی وقت است که استراحت طولانی به سری Age of Empire داده است. دو عنوان آنلاین محور از در این چند ساله معرفی شدند که بهتر از صحبتی از آن‌ها نکنیم. حتی شاید سبک Age of Empire استراتژیک نباشد و با عنوانی اکشن اول شخص یا سوم شخص روبه‌رو شویم که باید برای کشورمان با شمشیر و کمان بجنگیم! احتمالا پیش‌نمایشی از بازی نشان داده می‌شود و تاریخ عرضه آن در سال ۲۰۱۷ خواهد بود.

حضور پررنگ ID@Xbox

۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 - گیمفا

بیش از هزار بازی از طریق سرویس ID@ ایکس‌باکس برروی این کنسول انتشار یافته‌اند

عناوین مستقل بسیاری نمایش داده می‌شوند. Below تاریخ انتشاری دریافت می‌کند و عنوان Cup Head بالاخره تاریخ دقیقی دریافت می‌کند. Tacoma و Ashen در کنار ION نیز نشان داده می‌شوند و تاریخ انتشار دریافت می‌کنند. چند عنوان دیگر به برنامه Game Preview ایکس‌باکس وان ملحق شده و عناوین مستقل جدیدی معرفی می‌شوند.

دیگر اتفاقات قابل ذکر

اکوسیستمی متحد

  • سرویس EA Access عناوین تازه‌ای را به کتابخانه خود اضافه می‌کند.
  • به‌روزرسانی بزرگ ایکس‌باکس وان ویژگی‌هایی چون نصب سریع‌تر بازی‌ها و چندین ویژگی مورد درخواست را اضافه می‌کند.
  • ایکس‌باکس وان از ماوس و کیبورد پشتیبانی کرده و امکان استریم بازی‌های ویندوز ۱۰ به ایکس‌باکس وان میسر می‌شود.
  • فصل دوم Minecraft: Story Mode معرفی می‌شود.
  • HoloLens با عناوین جدیدی نشان داده می‌شود.
  • نسخه بازنگری شده کنترلر ایکس‌باکس الیت معرفی می‌شود.
  • اسپنسر اخیرا به ژاپن سفر داشته پس ممکن است شاهد تایید شدن چندین عنوان ژاپنی برای ایکس‌باکس باشیم.

همانطور که مشاهده کردید احتمالات بسیاری وجود دارد و البته نباید عنصر سورپرایز را (که مایکروسافت حقیقتا در آن تبحر خاصی دارد) فراموش کنیم. شاید Ryse 2 معرفی شود و شاید آی‌پی جدیدی به میدان بیاید. این احتمال وجود دارد که Sunset Overdrive 2 نیز معرفی شود و یا حتی Fable جدید! و این زیبایی E3 است که هرچقدر تلاش برای حدس زدن نماییم، در آخر ما را شگفت زده می‌کند.

شما چه فکر می‌کنید؟ آیا احتمال دیگری را در نظر دارید؟ در ادامه با ما اشتراک بگذارید.

 

E3

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 - گیمفا
۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 - گیمفا
۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 - گیمفا
۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 - گیمفا
۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Alireza11111 گفت:

    به شکل خیلی عجیبی کنفرانس ماکروسافت حتی با عدم وجود گیرز مهم ترین کنفرانس کل e3برای منه.بازی sea of thievesو state of decay 2 میتونن دو از بهترین بازی های کل این نسل باشند.

    • alipower گفت:

      نمیخوام تو ذوقت بزنم
      ولی این آخه حرف بود؟ بهترین بازی های نسل؟ این ۲تا؟ :pissedoff:

    • _erfan_1996 گفت:

      داداش پس قطعا کنفرانس سونیو ۲۰۱۶ندیدی xbob باید میرفت بوق میزد جلو sony بازیایی که گفتی قشنگه ولی نه به بهترین بازیای کل نسل the last of us part 2 و unchartedهر وقت xbox تونست یدونه فقط یدونه مثل همچین بازیایی بسازه بعدش بیا حرف بزن دربارهی بهترین کنفرانس دیگه چه برسه به کنفرانس sony2017بشین حتما ببین لطفا خودتم مسخره نکن با این حرفا زشته ادم فکر میکنه گیمر نیستی واقعا خندش میگیره ادم این حرفارو میزنی

      • spirits گفت:

        آنچارتد ۴ تو سال خودش بهترین بازی سال نشد بعد تو داری میگی بهترین بازی کل نسل :rotfl:
        این تعاریفی هم که بکار میبری بیشتر برازنده نسل قبله که آنچارتد ۲ و ۳ فوق العاده بودن.آنچارتد ۴ به هیچ وجه در حد این دوتا نیست و لست ۲ هم هنوز نیومده پس جوگیر نشو الکی از بازی ها بت نساز :-)) 😉

        • _erfan_1996 گفت:

          داداش اطلاعاتت از بازی خیلی کمه فقط اینو بدون که لست هم بهترین بازیه سال نشد ولی اونو مردم نظر ندادن چون از نظر مردم لست بهترین بازی شد. واینکه بالای بازیه لستو نگاه کنی جوابتو میگیری آنچارتدم همین طوری شد که بیاد یه بازیه انلاین بشه بهترین بازی خودت باید بدونی که بازیه انحصاری کمتر بهترین بازیه سال.میشن چون میخوان از بین بازیایی که همه بازی کردن بهترین بازی رو انتخاب کنن
          ولی خب انگار اخبارو خوب دنبال نمیکنی انچارتد تو همه ی جوایز کاندیدا شد
          و اینم بدون که last of us 2 از همین الان میترکونه پس دیگه درباره ی چیزی که مشخصه هیچ وقت بحث الکی نکنی افرین. اونی که میاد بازیه سالو انتخاب میکنه اصلا برا من مهم نیست من لذت خودمو از بازی میبرم و اونم با پارتیو اینا انتخاب میشه وگرنه قطعا نباید over watch میشد یخورده رو حرفایی که میزنی دقت کن واقعا حنده داره

          • spirits گفت:

            ولی مثل اینکه تو اطلاعاتت کمه چون که نمیدونی که اون سالی آنچ ۲ گوتی شد رقیباش AC brotherhoodو batman Arkham asylum بودن و اگه میخواستن یه بازی انحصاری رو انتخاب نکنن قطعا اون دوتا رو انتخاب میکردن مخصوصا AC2 که افسانه ای بود و کم از آنچارتد نداشت :-)) :-)) :-))
            من برام جایزه مهم نیست ولی چون برا سونی فنا جایزه و متا خیلی مهمه این حرفارو میزنم.
            درضمن سال پیش هم اورواچ به حق بهترین بازی سال شد.اینو گیم اسپات و ای جی ان و دایس و tga میگن(معتبر ترین مراجع گیم)

            • _erfan_1996 گفت:

              دیدی واقعا سطحی میخونی و اطلاعاتت ضعیفه؟
              من گفتم انحصاریا کمتر بهترین بازیه سال میشن نه اینکه نمیشن بعد واقعا اینکه تو این نسل قبول نداری بازیای سونی از . Xbox بهتره من دیگه حرفی ندارم با کسایی که بدون دلیل حرف میزنن دلیلی دیگه نمیبینم حرف بزنم لطفا وقتی کم میاری جواب درست بده نه چرتو غلط ممنون

    • devilgodes گفت:

      داداش دوست ندارم ناراحتت کنم ولی ساقیت رو عوض کن 😐 😐 😐

  • غوغای اسکورپیو :yes: :yes:
    با به رخ کشیدن قدرتش لس انجلس رو به خاک و خون خواهد کشید :inlove: :inlove:
    قبلا پیشیبینی هام رو از کنفرانس امسال بیان کردم تمرکز ویژه باید بر روی اژدهای ۶ ترافلاپسی باشه و از الان برنامه ریزی دقیقی براش بشه
    نمایش IP های جدید همه به صورت native 4k
    دیگه فرصت اشتباه نیست در درجه اول فقط و فقط نشان دادن قدرت اسکورپیو باید در دستور کار باشه که اونم از طریق نمایش بازی های مختلف هست انشاالله بعد از کنفرانس دوستان مایکروسافتی رو در سایت خواهیم دید و بی صبرانه منتظر امیر حسین دهنوی عزیز در شب کنفرانس خواهیم بود :yes: :yes:

    • alipower گفت:

      اینشالا سریال ستایش رو به صورت ۴کی واقعی روی اژدها پخش خواهد شد و میبینیم :))

      ما هم به جاش روی پلی ۴ بازی های
      God of war 4
      Last of Us 2
      Days Gone
      Spider man
      Yakuza 6
      Hell blade
      Uncharted: The Lost Legacy
      Death Stranding
      Final Fantasy VII Remake
      Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
      Detroit: Become Human
      Knack 2
      Wild
      Everything

      و عناوین جدید انحصاری دیگه ای رو که داره ای تری میاد ، در کنار انحصاری هایی که داشتیم تجربه میکنیم
      (دیگه اون بازی ژاپنی ها رو نگفتم )
      با کیفیت ۱۰۸۰ و یا ۴کی غیر واقعی و گاهی واقعی

      قبلا هم بهت گفتم بازم میگم

      این اسکورپیو رزولوشن رو ۴کی میکنه برات. نه محتوای بازی رو. هنوز موتورهای بازی سازی قابلیت محتوای ۴کی رو ندارند. بنده خودم تری دی کار هستم.

      بعد اینکه چه تو ایران چه تو خارجش خیلی خیلی کم کسی ۴کی تلویزیون داره.

      بعد اینکه اسکورپیو اگر قرار باشه ۴۰۰ دلار یا بالاتر باشه فروشش از پرو هم کمتر خواهد بود. چون همین پرو با این همه انحصاری سونی رو کسی نمیخره. چه برسه به ایکس باکس که بازی کم داره

      ولی از حق نگذریم
      یک خوبی داره اسکورپیو. اونم اینکه اگر اینشالا بازی ها رو ۶۰ فریم اجرا کنه. واقعا حسن کمی نیستش.
      به این ۴کی ۱۰۰۰ کی اصلا مهم نیست. اون ۶۰ فریم ولی مهمه. اگر اینشالا همه بازی ها رو ۶۰ اجرا کنه

      و اینشالا که ماکرو ۴تا بازی به درد بخور هم برای ماکرو فن ها بده.
      ولی اینقدر قدرت و ۴کی نکن. :rotfl:

      • devilgodes گفت:

        تنها دلیل مهم بودن کنفرانس امسال مایکرو برا خیلی از ماها دیدن یه تریلر از سایبرپانک هست وگرنه بقیش چرت و پرته :laugh:

        • _erfan_1996 گفت:

          داداشthe last of us براتون بسه دیگه
          البته من اصلا با حرفایی که زدی موافق نیستم ولی همون last براتون کافیه
          ببینید من نمیگم از microsoftیاxboxبدم میاد ولی شرکتی که سر مشتریاش کلاه میزاره به نظر من نباید طرفداریشو کرد یه بازی انحصاریتون که لغو شد همشم عناوین نسل قبلو براتون میزاره خودتون ببینید دیگه حالا سونیو ببین فقط انحصاری از هر سبکو سلیقه ای

        • mamad1166 گفت:

          اون قسمت بازیها رو موافقم ولی اون بخش آخر جدی بود یا شوخی بازیهای PC مدت هاست ۴K رو ساپورت میکنن یعنی تکسچر و هرچی لازمه موجوده فقط میمونه توان پردازشی کنسول !! من خودم PC دارم اخیرا هم quantum break, Gears of war 4 , Forza Horizen3 رو اشتراکی گرفتم بازی کردم واقعا عالی بودن به خصوص کوانتوم واقعا عالی بود اما میخوام یه PS4 هم بخرم چون عشقم بازیهای ادونچر هست و سونی پر از بازیهای ادونچر هست

          • alipower گفت:

            شوخی نبود
            ۴کی کامپیوتر ساپورت میکنه
            ولی تکسچرهاش ۴کی نیست
            چون موتورهای بازی سازی سنگینه براش بخواد تکسچر ۴کی رو محاسبه کنه

            ببین هر جسمی که شما میبینی از یک تکسچر که درست نشده
            چندتاس

            دیفیوز
            نرمال مپ
            دیسپلیس ( البته نه همه اجسام )
            اسپیکولار
            امبینت اکلوژن
            و گاهی ۱ ۲ تا دیگه هم ممکنه بزارن برای اون مدل

            بعد اینها اگر بخواد ۴کی باشه باید همشون ۴کی باشه
            واینطوری میدونی حجم بازی چقدر میشه؟ + اینکه موتورهای بازی سازی توان پردازشش رو ندارن. یعنی اگر بکنند هم. وقتی بازی بیاد هیچ سیستمی نمیکشه

            اون ۴کی چه روی پی سی چه روی اسکورپیو فقط رزولوشن هستش
            منتهی
            تو کامپیوتر گرافیک بازی روی الترا هستش و آنتی الیازینگ بالا و رفلکشن بالا و سایه های نرم فلان فلان

            ولی تو اسکورپیو اگر بخواد ۴کی و ۶۰ فریم باشه. روی همون مدیوم خواهد بود + بهینه سازی های زیاد ( یعنی مثلا تعداد آبجکت های توی محیط کمتر هستش. مثلا کمتر سنگ خورده چوب علف فلان روی زمین میبینی و یا مثلا چین چروک روی لباس کاراکتر یا مثلا خراب شدگی های آجر ها و یک سری چیز دیگه رو حذف می کنند )
            البته قبلا هم گفته بودم.

            در کل گفتم. اینکه اسکورپیو بتونه همه بازی ها رو ۶۰ فریم بیاره خیلی حسن زیادی هستش
            ۶۰ فریم بازی خیلی بیشتر حال میده تا ۳۰ فریم

            الان خود من دارم نیوح بازی میکنم. میشه ۳حالت گذاشت
            ۳۰فریم با گرافیک بالا
            ۶۰ فریم با گرافیک پایین
            یک حالتی هم هستش متغییره که گرافیک انگار همچنان بالا

            ولی من گذاشتم روی ۶۰ فریم. راحت جا خالی بدی فلان روون روون. حال میکنه آدم

            در کل ولی چون ماکروسافت بازی شاخ انحصاری اونجوری نداره و تعدادش کمه و هرچی هم میده روی کامپیوتر میده. بعید میدونم اسکورپیو فروش خوبی بکنه

            ما که بخیل نیستیم. ولی اینشالا ۴تا بازی بده اول ماکرو فن ها بازی کنند حال کنند
            حالا که پول بابت این ایکس باکس دادن

      • MoHamMaD 1122 گفت:

        ادعا می کنی که فن هیچ کنسولی نیستی ولی تو‌ هر پست فن بوی بودنت از خیلیا بدتره
        Death stranding که سال بعدم نمیاد شایدم ۲۰۱۹ هم نیاد
        فاینالم که شاید ۲۰۲۱ بیاد
        کرش ( :inlove: ) هم که یه ریمستره
        Days gone هم یه عنوان کلیشه ایی و زیادم جالب نیست می خوای زیاد زامبی بکشی Dead rising که هست
        Lost legacy یه DLC 😐
        فقط چار عنوان از اینایی که گفتی ارزش صبر دارن و این چارتا هم تو E3 قبلی معرفی شدن
        Everything اخه ؟؟! من که تا حالا نمی دونستم سونی همچین بازیی معرفی کرده تازه همینم روی PC هم میاد
        چیز جدیدی نداری ؟ :-/ ?:-)

        • alipower گفت:

          الان منظورت من بود؟
          من فن پی سی و سونی هستم
          کی گفتم فن هیچی نیستم؟

          دوما
          آنچارتد که دی ال سی جداست. خودش یک بازیه. اسمش دی ال سی هستش. ولی یک نسخه فرعی هستش در اصل

          دیز گان هم یکی از دلایل خرید کنسول من در کنار پی سی هستش. چون بازی قشنگ و جدیدی هستش.

          کراش هم که نوستالژی هستش حال میده. ریمستر باشه هرچی میخواد باشه باشه. حال میده

          Detroit: Become Human این هم که امسال میاد خدای بازیه

          اسپایدر من جدید هم خیلی قشنگه

          لست آف آس ۲ هم که عالیه

          یاکوزا ۶ هم که برای خودش قشنگه

          کاد آف وار هم که دیگه عالی

          داداش جدید هم معرفی میکنند. من فقط منظورم این بود که این همه بازی داره میاد در کنار بقیه شاهکارهای انحصاری که بوده
          خودتم میدونی دارم درست میگم
          و ۴کی رزولوشن چیزی نیستش که کسی رو به خرید یک کنسول جذب بکنه

          بازی هستش که شمارو جذب میکنه.

          من همینجا اعلام میکنم فن بوی پی سی و سونی هستم
          و دشمن خونیه ماکروسافت
          جایی یادم نمیاد ادعا کرده باشم فن کنسول نیستم 😀

      • emades گفت:

        داداچ داری اشتباه میزنی.
        به چند دلیل.
        ۱٫شما برو کراشتو بازی کن تو پرو با کیفیت ۱۴۴۰ با ۳۰ فرم که حتی قدرت ۴k اپسکیلم نداره که سازنده بازی دستینی گفته توان ۴k اجرا کردن با ۶۰ فریمو نداره.
        بد انقدر سنت پایینه که نمیدونی موتور بازی سازی با قابلیت ۴k اومده که تو سال ۲۰۱۷ nfs تکسچر ۴k برای pc به کار برده و حتی ماکروسافت forza ms6 رو روی اسکورپیو تست زده با ۴k واقعی با ۶۰ فریم.
        وقتی پرو قابلیت k4 با ۶۰ فریم رو نداره چه انتظاری داری که بازی های که در اینده میان رو ps4pro روان و با کیفیت خوب اجرا شه.

        یه ذره فن بوی بازی رو بزار کنار با منطق و حرف درست بیا نظر بده گلم 😉

        • alipower گفت:

          خوب اولا که خیلی باهات کل کل نمیکنم چون فن بوی تو هستی . منم هستم ولی با منطق حرف میزنم و از روی اطلاعات نه از روی تعصب
          دلیل هم آوردم که دیدی

          در مورد کراش که ۲ زار گرافیک نداره. و ۸ کی هم باید ۶۰ فریم بیاره پرو. ولی خودشون گفتن که خودمون روش کار نکردیم

          در مورد سن هم سن شما پایینه نه من. بنده ۳۰ سالمه. موتوربازی سازی آنریل ۸کی هم ساپورت میکنه.
          منظور من رو نفهمیدی
          منظور من یک بازی اوپن ورد و یا یک بازی خطی که جزئیات گرافیکی تو بازی زیاد باشه
          یعنی درخت خورده سنگ چوب قوطی کنسرو کوفت درد اینجوری
          اینها اگر بخوان ۴کی باشن مپ هاش حجمش تخیلی میشه و یک سیستم ابر کامپیوتر میخواد برای پردازشش

          در مورد فورزا هم یک بازی قدیمی هستش و یک جادس و یک ماشین و ۴تا درخت مثلا. که اونقدر سنگین نیست. هر موقع یک بازی مثل هرایزن فاینال فانتیزی و امثال اینها با ۴کی تکسچر اومد من حرفت رو قبول میکنم

          در مورد ۶۰ فریم بودن و ۴کی پرو هم. اصلا مهم نیست. دلیلش هم بهت گفتم با منطق
          تلویزیون ۴کی چه تو ایران چه تو خارج خیلی تعداد کمی دارند
          دلیلاش رو قبلا گفتم. برو مطلب های قبلی میخونی.
          ولی گفتم ۶۰ فریم بودن بازی ها مهمه

          شما فن بوی متعصب هستی و متاسفانه فکر میکنی هم سنت بالاست و هم با منطقی
          ولی اگر دور ورت یکی با منطق سراغ داری بگو کامنت ما ۲تارو یک بررسی بکنه

          ولی تعصبت رو بزار کنار
          یکی ۲بار دیگه بعدا کامنت های من رو بخون
          ببین کی سنش کمه و تعصب و بدون منطق داره حرف میزنه :rotfl:

      • a3 armin گفت:

        ۴ بازی بدرد بخور؟؟ gears ..halo..state of decay.. sea of thieves..forza..sunset ..crack down اینا چند سری بودن در ضمن crack down بازیه بینظیریه که محیطش ۱۰۰درصد تخریب پذیره ۱۰۰ درصد بعد اینا تموم نمیشن چون انلاینشون هم عالیه

    • _erfan_1996 گفت:

      بله ۲ بار به خاکو خون میکشه ۲ بار 🙂 واقعا چی فکر کردید با خودتون کنسولی که یه بازیه انحصاری شاخ نداره اصلا۸k باشه

  • انتظارات از مایکرو در e3 زیاده
    اما
    مهمترین انتظار من معرفی چندتا انحصاری خیلی خوب برای مایکرو فن ها هستش :snicker:

  • pro gamer2017 گفت:

    شاید خیلی بعید به نظر بیاد ولی خوشحال میشم اگه مایکروسافت scalebound رو دوباره معرفی کنه و همینطور فیبل جدید میتونه هیجان انگیز باشه

  • QUEEN 2017 گفت:

    DISHONORED 2 توسط گروه جدید STEAMPUNKS کرک شد :inlove:
    این هم لینکش
    http://opizo.com/l5A1Nq

  • ps 4 ever گفت:

    استیت آف دیکی خیلی بازی قشنگی بنظر میرسه ان شا الله هم مایکرو فن ها و هم سونی فن ها از بازی هاشون لذت ببرن و همه چی وفق مرادشون باشه
    من که دیگه از بازی محروم شدم و بدلیل مشکلات مالی پلی چهارم رو زیر قیمت فروختم
    ولی برادر کوچکم خیلی ناراحته میخوام یه پلی ۲ براش بخرم و دست دو باشه منتهی تست کردم اکثرا لنزشون ضعیفه و به سختی بازی اجرا میکنن میخواستم بپرسم ازتون که آیا میشه بازی ریخت تو فلش و اجرا کرد بدون دیسک؟ممنون میشم راهنمایی کنید

  • cv گفت:

    راکستار که به سونی نزدیک
    فیفا هم قراردادش با مایکروسافت تمام شده و تبلیغاتش روی PlayStation
    Call of Duty با سونی قرارداد انحصاری داره
    بنابراین حضورشون منتفی
    در عوض حضور AC حتمی و Cyberpunk 2077 احتمالش زیاده
    امیدوارم ryse 2 معرفی نشه کرایتک با مشکلات فراوان مالی مواجه تحمل یه شکست دیگه رو نداره
    به جاش کرایسیس ۴ معرفی بشه هر چند بعیده
    امیدوارم CDPR روحش به شیطان نفروشه و Cyberpunk 2077 انحصاری زمانی کنه
    امیدوارم مایکروسافت به خودش تکیه کنه و عنواین مولتی پلتفرم ندزده

  • Rohit گفت:

    شخصا هیچ انتظاری از مایکرو ندارم خخخخ تو این ۱۶ سال ورودش به گیم به حد کافی صنعتو برده به طرف پول پرستی :laugh:

  • انحصاری های ماکروسافت در برابر انحصاری های سونی مثل یک شوخی میمونه 😐 البته اگه ایکس باکس انحصاری داشته باشه 😀

  • 2reza2 گفت:

    (تبریک به بچه های ماکروفن) ولی از لحاظ اینکه دارن طول عمره کنسولارو کم میکنن خیلی ناراحتم امید است که مثل صنعت تولید هر ساله تلفن همراه جدید نشه.

    • alipower گفت:

      نترس اینطوری نمیشه
      چون دلیل اینکه طرف میره کنسول میخره نه کامپیوتر
      این هستش که هم پول کمتر بده و هم نیاز به آپگرید نباشه

      قبلا هم گفتم. ۲۰۰ ۳۰۰ دلار اون طرف هم کم پولی نیست
      پس اینها نمیتونند مثل موبایل هی کنسول بدن بیرون

      موبایل که شما میبینی جریانش فرق داره. موبایل یک چیزی همه مردم استفاده میکنند
      نه یک سری جوون گیمر فقط

      به همین خاطر این حرکت به ضررشون هستش و خودشون هم میدونن یک کنسول که میاد ملت توقع دارن تا چند سال نخوان پول بدن

      از اون طرف هم با فروش بازی و سرویس های آنلاین و دی ال سی فلان کلی پول در میارن

      پس نیازی به این حرکت نیست

  • Hamed72 گفت:

    ایکس باکس چندتا بازی انحصاری شاخ میخواد تا از زیر سایه سونی بیاد بیرون.
    e3 هم فرصت خوبیه ک طرفدارارو کیفور و هایپ کنه و امیدوار ب آینده :yes: :yes: :yes:

  • White noiz گفت:

    E3 یعنی : پول بدید پول بدید پول بدید و دیگر هیچ…

  • مقاله رو باز کردم شانسی چشمم افتاد به قوی ترین کنسول تاریخ فکر کردم یکی از کاربرا مقاله رو نوشته :rotfl: به هر حال طوفان سونی در راه است به عمو فیل بگید ساخت قایق های نجات رو کنسل نکنه

  • _erfan_1996 گفت:

    من خودم خیلی دوست دارم که xbox تو e3 خوب کار بکنه ولی باید قبول کرد که هیچ وقت به گرد سونیم نمیرسیه

    • ARMAN گفت:

      از نظر کی ؟؟ شما سونی فن ها ؟؟
      نه داداش من بازم میگم ملاک تعداد بازی نیست
      ملاک علاقه ی گیمر به سبک بازیاست و پلتفرم مورد علاقشون
      شما با بازیای ایکس باکس حال نمیکنی اینجوری میگی ؟؟
      مایکروسافت که تو e3 پارسال که فن هاشو راضی نگه داشت
      حالا امسال هم خواهیم دید

  • 2reza2 گفت:

    دیگه واقعیتو نمیشه پنهان کرد بدونه انحصاری یعنی هیچ شما یه بازیو با کیفیت تصویری ۴kرو میخوای چند بار تموم کنی اخر برات تکرای میشه :hypnotized: تکرار :hypnotized:

  • ... گفت:

    state of decay 2 به نظر جالب میاد !…Age of empire جدید هم اگر معرفی بشه که اسطوره خواهد شد البته نه به عنوان یک بازی استراتژیک کنسولی و با کنترل عجیب !..
    امیدوارم که امسال یک خبری هم از Left4dead 3 بشه.

  • Kooroshmda گفت:

    من واقعاً دوست دارم فیلى یه بازى خوب نشون بده حتى پارسالم گیرز و که نشون داد خوشحال شدم برا طرفداراش ولى کیا میگن هیچ لذتى بالاتر از این نیست تو این e3 که استاد کوجى بیاد و یه گیم پلى طوفانى از death stranding نشون بده یا کریتوس کبیر و ببینى که داره غوغا میکنه تو سرزمین هاى برفى و کوهستان هاى اسکاندیناوى

  • احتمالا پلتفرم بعدیم ایکس باکس اسکورپیو هستش. همین که میتونم با سرویس های مختلف و تخفیف های قوی و بازی های رایگان صاحب تعداد بسیاری بازی اونم با بهترین گرافیک و نرخ فریم ممکن با کمترین هزینه بشم برام کافیه.(هزینه خیلی مهمه الان یکی میاد میگه به پیسی کبیر نمیرسه 😐 )البته اطمینان دارم تعداد زیادی انحصاری هم معرفی میشه و بقیه انحصاری ها هم فوق العلادن برای من.Sea of thieves و state of decay میتونن مدت خیلی زیادی منو سرگرم کنن و کاپ هد هم شک ندارم یکی از بهترین پلتفرمر های نسل میشه :inlove: we happy few هم خیلی خلاقانس! فورزا ۷ هم نیاز به تعریف نداره.در کل به عنوان کنسول برام تو اولویته و نظرم تغییر نمیکنه.نظر مخالفان هم محترمه ولی اهمیت نمیدم بهشون : ))

  • فیل اسپنسر چند وقت دیگه :
    قوی ترین کنسول تاریخ ۶ ترافلاپسی ۴K 60 فریم Native رو براتون ارائه ساختیم فقط انحصاری نداره خودتون بازیاشو بسازین

  • vito corleone گفت:

    تنها چیزی که میتونه مایکرو و برند اکس باکس رو نمیشه که گفت نجات چون اوضاعش اینقدر ها هم بد نیست یکم از نصف فروش پلی فور کمتر فروخته ولی باعث فروش بیشترش بشه بازی های جدید فقط همین من به نظرم یکی از اشتباهات مایکرو اینه که بر خلاف سونی بازی های رو به نمایش میزاره که فقط همون سال میان در صورتی که سونی بازی های سه تا چهار سال بعد رو نشون میده تو ای تری برای همین حجم عناوینش زیاد به نظر میاد مایکرو باید یه هیلو عالی با گرافیک بالا یه عنوان جدید از کوالیشن و احتمالا معرفی دوباره اسکیل بوند برای بدست اوردن دل طرفداران و یه فورزا ناب با گرافیک فور کی و یه بازی اوپن ورد فوق العاده با گرافیک بالا از سری فیبل و نمایش گیم پلی کرک داون و احتمالا الن ویک جدید رو به نمایش بزاره و بقیه کنفرانس رو به غیر از معرفی اسکورپیو به معرفی عناوین مستقل خوب مثل بلو و بقیه بازی های خلاق خودش مثل بازی ریر و استیس او دیسی کنه

  • Rohit گفت:

    فقط EA و UBISOFT و SQUARE ENIX .
    بقیه واسه من مهم نیست.بقیه فقط بلدن rpg و jrpg معرفی کنن که واسه من کارایی نداره.

  • Rafa Bane گفت:

    هر چی به e3 نزدیکتر میشیم حملات انتحاری سونی فنا تو خبرای مایکروسافت بیشتر میشه،دیگه شب مراسم جنگ جهانی رو شروع میکنن 😀 😀

  • Carmine گفت:

    فکر کنم استودیو ۳۴۳i رو جا انداختین چون قبلا حظورش تو e3 تاییده شده بود!!!!! :chic: :brokenheart:

  • QUEEN 2017 گفت:

    TEKKEN 7 هم کرک شد ای جججاااانننن من خودم هم باورم نمیشد :inlove: :inlove: :inlove:
    http://opizo.com/DNutMT
    این رو BALDMAN کرک کرده
    امروز عجب روزیه :inlove: :inlove: :inlove:

  • MS GAMER گفت:

    ایشالا که کنفرانس خوبی برایه ماکرو باشه چون از اون ور سونی واقعا کنفرانس قویی داره

  • خسته شدم‌ از بس که از این شعار هامثل طوفان اسکورپیو یا اژدهای ۶ ترافلابسی و ..‌. که جدیدا شده غوغای اسکورپیو
    خدایی خودتون خسته نشدین واقعا
    هر پستی برا مایکروسافت زده میشه یه عده مثل نو نهالها شروع میکنن از این شعارها ستفاده میکنن
    شما ها اگه ۳ ساله دارین e3 رو میبینین من از ۲۰۰۹ دارم دنبال میکنم و اینقدر هایپ نیستم اون موقع هم بیتشر فن مایکرو بودم تا سونی ولی به این حد دیگه شورش رو در نیاورده بودم
    یکم دست بکشید از این بچه بازیها
    صبر کنین تا کنفرانس مایکرو تموم بشه بعد فن بازی در بیارین

  • OverPass گفت:

    تمام عمرم منتظر معرفی Age Of Empires جدید بودم، تمام عمرمو با نسخه دو و سه گذروندم، فقط منتظر نسخه چهارم

  • HAMID REZA321 گفت:

    کاش می تونست مایکروسافت به سونی برسه ولی عمرا
    اونقدر که ps4بازی انحصاری داره xbox نداره

  • ARMAN گفت:

    Ryse جدید معرفی بشه
    از اون ور forza و نمایش crackdown و state 2 و sot
    و البته اسکورپیو
    بی صبرانه منتظر کنفرانس مایکروسافتم

  • MoReKa گفت:

    ببخشید شاید مرتبط نباشه ولی آیا کینکت xbox 360 به xbox one وصل میشه ؟

  • ولگرد گفت:

    به عنوان یک سونی فن که که یه مدت xbox 360 هم داشته میخوام سر به تن اکس باکس نباشه ارزوی موفقیت برای این کنسولِ ظاهرا قدرتمند میکنم خودم به شخصه از مدیران و سیستهای سرمایه داری مایکرو متنفرم ولی خداکنه گیمرای فن اکس باکس نهایت لذت رو از این کنسول ببرن
    (از پیسی فن های کرکی مفت خور متنفر است)

  • jackyy گفت:

    چرا مثه بچه ها بهم میپرین سونی فنا فقط بلدن بگن tlou و مایکرو فنا هم فقط میگن اسکورپیو بابا دست بکشین از این چنتا چیزی که هی میکنین تو چش هم اگرم میخواین کری بخونین یکم منطقی باشین نه اینکه واسه خودتون بهترین بازی نسل و بهترین کنسول تاریخ و انتخاب کنین بسه دیگه گیمفا رو کردین مهده کودک اگه یکم فقط یکم گیمره واقعی بودین میشستین درست بازیتونو میکردین نه اینطوری بهم بپرین

    • ARMAN گفت:

      :yes: :yes:
      منم دارم زیر هر پست خودمو جر میدم که به اینا همینو بفهمونم ولی متاسفانه کو گوش شنوا
      ماشالا فقط هم بلدن جا خوندن منفی بدن
      طرف قانع میشه یکی دیگه میاد جاشو پر میکنه و حرف قبلی و میزنه
      بهشونم یه چیزی بگی میپرن بهت
      بعد ادعا دارن که سن وسال دارن
      نه بر عکس اتفاقا اینا از همه بچه ترن
      من همش میگم که آقا یه گیمر باید پای هر کنسولی بشینه و هر بازی ای رو تجربه کنه
      اینکه بگی فقط فلان بازی یا فقط فلان کنسول بچه بودن و عقده ای بودن خودتو ثابت کردی و خودتو از تجربه ی بقیه بازیا و کار با بقیه کنسولا محروم کردی

  • Abireza گفت:

    باو اصلا سرو کله زدن نداره ک عزیزان … مهم تجربه ی یک بازی خیلی خوبه .. وخاطره شدنش و لذت بردن از مرور اون خاطره های بازی… قطعا لست اف اس محشره مایکرو فن ها هم باید تجربش کنن … و این ک شادو اف وار هم حتما بازیه بسیار خوبی میشه اونم باید سونی فن ها تجربه کنن .. ولی این وسط یه حقیقت تلخ میمونه ک کوانتم بریک و گیرز چهار نتوستن اون طور ک باید مثل انحصاری های قبلی مایکرو بدرخشن …ولی انچ چهار خعلی گل کرد همین طور هورایزن… اینه ک من منطقی میگم سونی بهتر کار کرد … منتظر مایکرو هستیم چون هیچ کس از بیرون اومدن شاهکار ناراحت نمیشه … ما منتظرشیم!

  • areyanzare گفت:

    به نظر میاد مایکرو سافت امسال کارش خیلی خوب باشه امیدوارم چندتا بازی جدید هم معرفی بکنه . دوستانی که میگن به گرد سونی هم نمیرسه حرف شما قبول ولی اون کسی که تو خونش xbox داره حتما از قبل تحقیق کرده سبک سنگین کرده که xbox خریده لطفا به سلیقه های همدیگه توهین نکنین و زیر سوال نبرینشون با این بحث های پوچ و بی معنی به هیچ نتیجه ایی نمیرسین که هیچ وقت خودتون رو تلف میکنین از بازی لذت ببرین مهم نیست که انحصاریا کمیت و کیفیت ندارن مهم این که از بازی لذت ببری . با هم دوست باشین 🙂 :heart:

  • HAMID REZA321 گفت:

    دیگه شورش درومده انقدر که تعریف اسکورپیو میکنند
    معجزه خوب نمیکنند

۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 - گیمفا