#۲: خروش شیطان مقیم در عصری جدید | نقد و بررسی بازی Resident Evil 6 - گیمفا
#۲: خروش شیطان مقیم در عصری جدید | نقد و بررسی بازی Resident Evil 6 - گیمفا
#۲: خروش شیطان مقیم در عصری جدید | نقد و بررسی بازی Resident Evil 6 - گیمفا
#۲: خروش شیطان مقیم در عصری جدید | نقد و بررسی بازی Resident Evil 6 - گیمفا
#۲: خروش شیطان مقیم در عصری جدید | نقد و بررسی بازی Resident Evil 6 - گیمفا
#۲: خروش شیطان مقیم در عصری جدید | نقد و بررسی بازی Resident Evil 6 - گیمفا

#۲: خروش شیطان مقیم در عصری جدید | نقد و بررسی بازی Resident Evil 6

دانیال نوروزی
۱۴:۴۰ ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
#۲: خروش شیطان مقیم در عصری جدید | نقد و بررسی بازی Resident Evil 6 - گیمفا

تب و تاب Resident Evil 6 مانند ویروس همه را مبتلا کرده و این روزها مخالفان و موافقان این بازی درگیری های شدیدی بایکدیگر دارند.ما نیز سریعا دست به کار شدیم و نقد و بررسی مفصلی از بازی را برای دوستان و همراهان همیشگی گیمفا تدارک دیدم که در ادامه میتوانید مطالعه کنید.

 

 

نام بازی  : Resident Evil 6

سازنده و ناشر : Capcom

سبک : شوتر سوم شخص/Horror/survival

پلتفرم : Xbox360/PS3 (نسخه ی PC در تاریخی نامعلوم عرضه میشود)

#۲: خروش شیطان مقیم در عصری جدید | نقد و بررسی بازی Resident Evil 6 - گیمفا

زمانی که اولین تریلرها و اطلاعات از قسمت چهارم RE در سالهای ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ منتشر شد،تعدادی از طرفداران تعصبی ،این قسمت را شکستی برای کپ کام پیش بینی کردند.ولی برخلاف تصور مخالفان،این بازی امتیازات شگفت انگیزی از وب سایت ها و مجلات بزرگ کسب کرد و فروش سرسام آوری را برای کپ کام به هدیه آورد.عنوان بازی برتر سال ۲۰۰۴ شاید افتخاری بزرگ برای صنعت بازی سازی ژاپن تلقی میشد که این بازی توانست آن را کسب کند.آن روزها گذشت و RE4 خود مبنای استاندارد بسیاری از عناوین سوم شخص مانند Gears of War و عناوین سوم شخص دیگر در بخش های مختلف به خصوص به کار گیری دوربین روی شانه شد.قسمت بعدی این فرانچایز در سال ۲۰۰۹ با هزینه ی هنگفت کپ کام و نیروی کار عظیم،ساخته و عرضه شد.باز هم مخالفان بسیاری این بازی را دور از المان های ترس این سری دانستند ولی همین بازی توانست عنوان پرفروش ترین بازی در تاریخ فرانچایز RE را رقم بزند.شاید تا حدودی حق با طرفداران بازی بود که این قسمت بیشتر به سمت اکشن رفته بود ولی ویژگی های ترسناکی در بازی وجود داشت که سایه ی اکشن بیشتر بر روی آن انداخته شده بود.
بعد از انتشار قسمت پنجم این فرانچایز،شایعات ساخت قسمت بعدی کم کم شروع شد.تهیه کننده ی ارشد کپ کام در سال ۲۰۱۰ اظهار داشت قسمت بعدی این عنوان یک ترس واقعی را به ارمغان میاورد و این بازی قرار است به بزرگترین رویداد شرکت کپ کام تبدیل شود.سرانجام در ماه ژانویه ۲۰۱۱ اولین تریلر رسمی Resident Evil 6 به صورت سورپرایزی بزرگ منتشر شد و خط داستانی بسیار پیچیده و حضور قهرمانانی مانند لیون و کریس در کنار هم سبب شد انتظارات از بازی بسیار بالا برود و همه خود را برای یک شاهکار بزرگ آماده کردند.
قبل از شروع نقد و بررسی،نکته ای بسیار مهم در مورد تغییراتی که تعدادی از بازی های بزرگ از جمله Resident Evil و حتی مکس پین ،پس از گذشت سالها در آن اعمال شده باید گوشزد کرد.خیلی دیده شده که یک سری از هواداران نوستالاژیک این فرانچایز خواهان بازگشت دوربین کلاسیک این بازی و بازگشت ترس بوده اند.ولی آیا این خواسته در این برهه ی زمانی به جا است ؟جواب این سوال خیر است.هر چیزی در این دنیا و حتی بازیهای ویدئویی که سابقه ای طویل دارند،مجبور هستند تا خود را با آنچه در زمان حال مرسوم هست مطابقت بدهند و یا حتی استانداردی جدید را پیاده سازی کنند.درست کاری که RE4 کرد و از موفق ترین عناوین شرکت کپ کام و حتی تاریخ بازیهای ویدئویی شد.کپ کام برای ساخت قسمت ششم سری Resident Evil سالها وقت گذاشت و مو به موی خواسته های هواداران را مرور کردند و پروژه ای را شروع کردند که تمام قشر علاقه مند به این بازی راضی شوند.مطمئنا اگر ما به دنبال ترس هستیم،دنبال اکشنی بیشتر نیز هستیم،چیزی که در RE6 به شکل کاملا حرفه ای و منصفانه چیده شد و از آن میتوان به عنوان یک شگفتی ساز نیز نام برد.سناریوی کریس در این بازی تجربه ی ناب یک شوتر سوم شخص در دنیای Resident Evil است که باید بازی شود تا به عمق ماجرا پی برد.همانطور که سناریوی لیون معماهای بیشماری دارد و زامبی ها،مهمانان قدیمی این بار با دستانی پر به دیدارتان میاید و ترسی تاریک را به مخاطب القا میکند.در ادامه نقد و بررسی Resident Evil 6 را مطالعه خواهید کرد و بیشتر با ویژگی های انقلابی این بازی اشنا میشوید.

 

داستان سری Resident Evil یکی از پیچیده ترین و در عین حال،پر ستاره ترین داستانهای طول تاریخ بازیهای ویدئویی است.شخصیت های بازی کاملا عمیق،ظریف و بسیار دقیق کار شده و از هرکدام اسطوره ای ساخته است.Resident Evil 6 با به میان آوردن دو شخصیت افسانه ای این بازی یعنی Leon S.Kennedy و Chris Redfield در کنار شخصیت جدیدی به نام Jake Muler که پسر آلبرت وسکر فقید است،خواست از تمامی پتانسیل های موجود در فرانچایز به نحو احسن استفاده کند و موفق هم بود.در Resident Evil 6 ما شاهد ظهور دورانی جدید برای این فرانچایز بعد از مرگ آلبرت وسکر در سال ۲۰۰۹ هستیم.سازمانی تروریستی به نام Neo-Umbrella توسط افرادی ناشناس که تا بالاترین مقامات سیاسی آمریکا نفوذ پیدا کرده بودند تاسیس شد و طرح حمله ای جهانی با ویروسی به نام C را پایه ریزی کرد.هدف اول جنگی در شرق اروپا بود که بیشتر برای تست موجوداتی که با این ویروس شیطانی به وجود آمده اند برنامه ریزی شد.۶ ماه بعد از این ماجرا حمله ای به شهر Tak Oaks در نزدیکی واشنگتن درست زمانی که رئیس جمهور در آنجا حضور داشت شد و باعث آلوده شدن ۷۰۰۰۰ نفر ساکن این شهر و همچنین شخص رئیس جمهور شد اتفاق افتاد.این حمله با هدف جلوگیری از افشاگری های رئیس جمهور در مورد ناگفته های راکون سیتی بنا نهاده شد. Derek C.Simmons ،رئیس بخش امنیت ملی آمریکا یکی از بانیان اصلی سازمان تروریستی Neo-Umbrella است که برنامه ی حمله ها را چیده بود و کسی از این موضوع خبردار نبود.تنها راه نجات از این ویروس مرگبار،در خون جیک مولر پسر آلبرت وسکر است.بدن وی آنتی بادی ای دارد که باعث میشود C-Virus به آن نفوذ نکند و آن را از بین میبرد.شری برکین،دختر بچه ای که ما در رزیدنت اویل ۲ ملاقات کرده بودیم و دختر دکتر ویلیام برکین است،حال تبدیل به ماموری کارکشته شده است و ماموریت دارد پس از پیدا کردن جیک مولر،وی را به سلامت در اختیار دولت آمریکا قرار دهد.کریس ردفیلد که دچار اختلالات روانی ناشی از از دست دادن افرادش در یک عملیات به فرماندهی خودش،شده است،حال به او رهبری گروه BSAA برای نفوذ به مقر دشمن در چین داده شده است.در آن سوی قضیه،لیون اس کندی پس از قتل رئیس جمهور زامبی شده،متهم وتحت تعقیب قرار گرفته است و پس از نجات از شهر Tak Oaks به همراهی هلنا هارپر، برای تمام کردن این بحران به چین میرود.

بخشی از گیم پلی لیون اس کندی

دانلود HD

دانلود SD

همانطور که گفتیم،داستان این قسمت شروعی دوباره برای دنیای پر رمز و راز Resident Evil است و این شروع بسیار خوب انجام شد.چهار خط داستانی در بازی وجود دارد که از این چهار مورد،سه مورد کریس،لیون و جیک آزاد هستند و پس از تکمیل این بخش ها،خط داستانی ادا وانگ نیز باز خواهد شد تا حقایق بیشتری برای بازیکن برملا شود.خط داستانی ادا وانگ تنها بخشی است که تک نفره است و بیشترشامل حل پازلهای متفاوت است. اگر بخواهیم واقع بین باشیم،کپ کام به نوعی ۴ بازی در یک بازی مهیا کرده است.هر خط داستانی حداقل ۸ ساعت به طول میانجامد و هرکدام گیم پلی خاص،کات سین های متفاوت و پایان های متفاوت را دارا هستندوهر ۴خط داستانی با یکدیگر در ارتباط و مکمل یکدیگر هستند.سوالات زیادی پس از اتمام بخش لیون در سر بازیکن میماند که با انجام دادن بخش کریس جوابشان را تا حدودی خواهد گرفت.بخش ادا وانگ پر از جزئیات و جواب بیشتر سوالات بازیکن است.کپ کام از نظر داستان سنگ تمام را گداشت و بزرگترین خط داستانی را در سری Resident Evil ایجاد کرد که پایه ای جدید برای قسمت های بعدی خواهد بود.

در اول مقاله در مورد RE4 صحبتی شد و اشاره به این مورد شد که استاندارد های بسیار نهادینه ای رو این بازی معرفی کرد که تا همین امروز از آن به عنوان مرجع استفاده میشود.کپ کام پس از تجربه ی RE5 و پیاده سازی همان سبک گیم پلی قسمت چهارم ولی وسیعتر،حالا تمام مهره های خود را به دور ریخت و دوباره از نو شروع به نوشتن قوانین RE کرده است.به جرات میتوان گفت گیم پلی Resident Evil 6 اگر در تمام سالهای نسل هفتم در سبک خود بهترین نیست،ولی یکی از ده برتر خواهد بود.آزادی عمل بسیار زیاد شد و به نوعی کاراکتر محدود به “ایست-شلیک-بدو” نیست.کاراکتر میتواند در هنگام شلیک بدود،جا خالی بدهد،شیرجه بزند و حتی لیز بخورد.برخلاف تمامی قسمتهای RE ، در این بازی Malee Attack یا همان نبرد تن به تن،پررنگ ترین بخش گیم پلی را شامل میشود.در هر زمان میتوانید با دست و پا به دشمن حمله کنید،چاقو بکشید و با آن مبارزه کنید،Finisher های بسیار زیاد و بهبود سیستم شلیک،از نکات بارز گیم پلی این بازی است.هر شخصیت یک همکار با خود دارد که میتوان قبل از شروع بازی بین او و یا شخصیت اصلی دیگر یکی را انتخاب کرد و مثل قسمت قبل نیست که در صورت تمام کردن بازی یارتان برای بازی آزاد شود. اگر خاطرتان باشد ما در RE5 همیشه مشکل این را داشتیم که مهمات همکارمان چقدر است یا باید مواظبش میبودیم که مبادا بمیرد و زخمهایش را هم باید تسکین میدادیم ولی در RE6 بازی سازان کار را برای بازیکن راحت کردند و دیگر شما نباید نگران حال همکارتان یا سلامتیش باشید.به لطف هوش مصنوعی بالای یارتان،وی به خوبی از پس خودش برمیاید و همیشه هم برای کمک رسانی به شما آماده است.از طریق Cammand هایی که در بازی تعبیه شده میتوانید به یارتان دستور عقب نشینی یا پیشروی بدهید ولی این کار بسیار کم انجام میشود و طوری پیاده سازی نشده تا مصرف بهینه و هیجان انگیزی داشته باشد.


متاسفانه آیتم های بسیار حرفه ای در گیم پلی RE6 وجود دارد که شاید تعداد زیادی از بازیکنان به راحتی ازش بگذرند ولی این کار سبب وارد شدن ضربه به گیم پلی خواهد شد.RE6 سیستم کاورگیری بهبود یافته ای دارد که میتوان با میکس کردنش در کنار پرش و نبردهای تن به تن،کمترین مهمات را مصرف کنید و بسیار زیباتر نیز بازی را ادامه دهیم.آیتم مهمات،چیزی است که در RE6 خیلی باید مواظبش باشیم.اگر بازی را روی درجه ی سختی Veteran و یا Professionalانجام دهیم،دشمنان قویتر،مهمات کمتر و به همین سبب چالش های پیش رویمان باعث میشود حس یک RE اصیل به ما دست بدهد. گیم پلی هر شخصیت با دیگری متفاوت است و ویژگی های خاص خود را دارند.آِیا به دنبال اکشنی نفسگیر و تیمی هستید؟ خب،کریس ردفیلد برای خدمت به شما آماده است.یک شوتر نظامی سوم شخص کامل با تیمی کارکشته و یک کماندو که میتواند حتی با چاقوی خالی از پس ۵دشمن بربیاید.بخش کریس جدا از انتقاداتی که به اکشن بودنش وارد میشود،فوق العاده خوش ساخت است و اگر بخواهیم با هم سبکانش مقایسه ای کنیم،آیتم های برتری نسبت به Gears of War یا مثلا بازی جدید 2K games یعنی Spec-Ops دارد که از آن یک بخش بی نظیر برای علاقه مندان به شوتر نظامی میسازد.خب،از بخش کریس بیزار هستید؟کپ کام برای همه سلیقه ها آماده است ! بخش لیون یا بخش جیک مخصوص کسانی است که به دنبال چالش های ذهنی یا مقداری ترس هستند.تجربه ی لیون،ملاقاتی دوباره با زامبی های وحشی است در کوچه های خون آلود شهر Tak ، متروی تاریک این شهر با صدها زامبی و تنها روشنایی چراغ قوه ی شما است.مرحله ی قبرستان که وقتی در یک قبر به اشتباه بیوفتید لرزه به تنتان میوفتد.ما باید باور ترس را اول در خود بسازیم و سپس RE6 را شروع کنیم.انتظار ما از ترس چیست ؟ اتاقی تاریک و دستانی خالی ؟موسیقی دلهره آور ؟ همانطور که گفتم،تجربه ی واقعی این بازی تنها بر روی دو حالت سختی Veteran و Proffesional امکان پذیر است. بخش جیک مولر مخلوطی از اکشن و ترس همراه با پازل های چالش انگیز است و گیم پلی بسیار متفاوتی را نسبت به تمامی سناریوهای دیگر دارد.وقتی دستان جیک از اسلحه خالی میشود،بازی تبدیل به یک Hack & Slash میشود و آزادی عمل در اینجا به اثبات میرسد.اجرای فنون رزمی که مارا یاد پدرش،آلبرت وسکر میاندازد و اتمام کننده های بسیار جالب ، جلوه ی خوبی از این شخصیت ساخته است. این آزادی عمل در کنار معرفی موجودی ترسناک به نام Ustanak که در زبان مجارستانی به معنای “انقلابی” است، بسیار پر رنگ میشود.این موجود خاطرات مارا با Nemesis زنده میکند.وحشیگری وی و تعقیب و گریز های ترسناک و نفسگیرش بسیار عالی طراحی شده است.
گیم پلی بازی علاوه بر بخش های اصلی ،بخش های ماشین سواری،موتور سواری ،اسنوموبیل سواری و همینطور کنترل جت جنگی نیز دارد.کپ کام با خشابی که در اسلحه ی رزیدنت اویل پر کرد،المانها و ویژگی های سبک های مختلف را به سمت هواداران شلیک کرد.با این که کنترل جت جنگی مانند بازی Ace Combat نیست،ولی در سطح قابل قبولی قرار دارد و آنقدر طولانی نیست که بازیکن را آزار بدهد.بخش های موتور سواری با جیک،ماشین سواری با کریس و یا کنترل هواپیمای مسافربری با لیون که بسیار هیجانی و نفس گیر بود،از رزیدنت اویل یک آچار فرانسه ی همه کاره ساخت.

 

لحظاتی از جت سواری کریس ردفیلد و حمله به ناوجنگی دشمن 

دانلود HD

دانلود SD

بخش خط سلامتی در این قسمت سیستمی کاملا متفاوت و به نوعی واقعیتر را دارد.خط سلامتی بازیکن شامل چند مربع است که با همان گلهای سبز معروف (harb) پر میشود ولی علاوه بر این خط،یک خط انرژی زیرش قرار گرفته است و به نسبت کارهایی که در بازی میکنید تغییر میکند.درگیریهای تن به تن طولانی سبب میشود انرژی شما کم و نفس کم بازیکن سبب شود نتواند تا بیش از یک دقیقه حرکاتش را تنظیم کند.انرژی با Harbهم به سرعت باز میگردد ولی بهترین راه،کنترل شخصیت و انرژی آن است.منوی کاربردی دسترسی به اسلحه ها نقاط ضعف و قدرت بسیاری دارد.قوی از این نظر که آیتم ها به سهولت قابل دسترس است و هیچ پیچیدگی خاصی ندارد.نقطه ی ضعف این منوی کاربری وقتی خود را نشان میدهد که بازیکن تعداد زیادی اسلحه دارد.اگر حواستان نباشد و ندانید هر اسلحه در کدام اسلات است،ممکن است در نبرد های خود به مشکل بربخورید.اما این نقطه ی ضعف پس از ساعت ها بازی کردن از بین میرود.بر خلاف دو قسمت قبل که میتوانستیم با پول اسلحه بخریم و یا تقویت کنیم،در RE6 تمام سیستم قبلی به فراموشی سپرده شد و سیستم جدید Skill جایگزینش شده است.در طول بازی با کشتن دشمنان یا شکستن اجسام مختلف آیتم هایی را دریافت میکنید که با آنها میتوانید Skill های متفاوتی را بخرید و تقویت کنید.این Skill ها که تعدادشان زیاد است شامل تقویت هدف گیری،افزایش سلامتی،کاهش شدت ضربات،حرفه در کشتن دشمنی خاص،پیشرفت در تک تیز اندازی و … میشود. این سیستم نسبت به فروشنده ی غیرقابل باور RE4 و یا بخش آپگرید RE5 کمی واقعگرایانه تر به نظر میرسد.
از نقاط قوت دیگر بازی،بخش Co-op سرگرم کننده ی آن است.شما میتوانید با دوستان خود چه آنلاین و چه آفلاین در حالت SplitScreen بازی را اجرا کنید و از همکاری های دونفره ای که به وفور در بازی وجود دارد لذت ببرید.بخش Mercenaries پای ثابت هر قسمت از Resident Evil است و در این قسمت نیز با نقشه های وسیع و دشمنان بیشمار انتظار شما را میکشد.
بخش دیگری که باید به آن پرداخته شود،تنوع دشمنان بازی است.در RE6 هم با زامبی های بی عقل روبه رو میشوید و هم با Javo ها که مانند مردم دهکده در RE4 و دشمنان RE5 باهوش و مسلح به همه چیز هستند.عذابی که با دشمنان در این بازی داریم ویروس قوی آنها است که باعث میشود سریع تغیبر شکل بدهد و تبدیل به موجودی خطرناک بشود.نقطه ی قوت دشمنان، Boss های عظیم آنها هستند.باس فایت های RE6 به هیچ وجه خسته کننده نیستند و کشتن هر باس نیاز به تبحر خاص خود دارد.صحنه های دکمه زنی در بازی به وفور یافت میشود ولی این صحنه ها طوری نیستند که در جاهای بی مربوط به کارگرفته شود.صحنه های دکمه زنی در کشتن باس ها بسیار کاربرد دارد و این امر،مبارزه با آنها را بسیار هیجان انگیز میکند.همین سیستم سبب شد تا بخش زیادی از بازی که میتوانست با کات سین یا کنترل شخصیت توسط خود بازی رد شود،در اختیار بازیکن قرار میگیرد تا تجربه ای سینمایی را با دستان خود بچشد.

گرافیک و صداگذاری بخشی است که باید به آن دقت بسیاری شود.بازی از نظر صداگذاری کاملا بی نقص است،صدای کاراکتر ها کاملا همخوانی دارد و افکت های صدا در بازی بسیار عالی ساخته و پرداخته شده است.اما در بخش گرافیکی ،با اینکه بازی از نظر طراحی دنیای بزرگ خود و طراحی چهره ی دشمنان مخصوصا زامبیها عالی کارکرده است،ولی ضعف هایی در Texture ها دارد که میتواند قابل چشم پوشی باشد.بنده با بررسی دو نسخه ی Xbox360 وPS3 این بازی به این نتیجه رسیدم بازی برای اجرای روان در این دو کنسول مقداری سبک شده.شاید در نسخه ی PC که هنوز تاریخ عرضه ی دقیقی برایش مشخص نیست،مشکلاتی که در Texture های بازی وجود دارد برطرف شود.فیزیک اشیا،انفجارات و تجزیه ی بدن دشمنان در سطح قابل قبولی قرار دارد و تنها چند باگ کوچک فرو رفتگی شخصیت در اشیا مشاهده شد که امری طبیعی میتواند تلقی شود ولی به هر حال از نقاط ضعف به حساب میاید.شاید کنترل دوربین بازی در اوایل کار به سبب تغییر سیستم گیم پلی از ایست شلیک به راه رفتن و شلیک کردن در کنار ویژگی های پرش و جاخالی دادن برای بازیکن سخت باشد ولی در ساعت اول،بازیکن کنترل کامل بر آن پیدا میکند و پس از ساعتها بازی کردن میتواند حرکات شگفت انگیزی مانند لیز خوردن و شلیک کردن را انجام دهد.البته ناگفته نماند در بعضی از صحنه های شلوغ دوربین بازی در صحنه گم میشود یا اگر به دیواری نزدیک باشیم مقداری تو رفتگی حس میشود.
سخن آخر :


ناگفته ها در باره ی این بازی عظیم زیاد است.تصمیم داشتم نقد و بررسی این بازی را در ۴ قسمت ارائه دهم ولی تصمیم براین شد اول نقدی کلی بر بازی شود و بعد در طول روزهای آتی هر بخش داستانی را جدا مورد بررسی قرار دهیم.Resident Evil 6 بازی بسیار عظیمی است که کپ کام تمام انرژیش را صرف ساخت آن کرد تا بتواند برترین محصول خود را ارائه دهد و چیزی بهتر از این از دستان ۶۰۰ کارمند مخصوص ساخت این بازی خارج نمیشد..مطمئنا اگر وقت خود را صرف انجام کامل این بازی در سخت ترین درجه ی سختی بگذاریم،با بزرگترین و برترین نسخه در طول تاریخ این فرانچایز روبه رو میشویم.تعصبات را باید گذاشت کنار و دیدی نو نسبت به بازی های این نسل و نسل بعد داشت.دنیا همانقدر متنوع میشود که بازیهای ویدئویی متنوع است.چینش داستانی RE6 طوری بود که باید اکشنی بیشتر در دنیایی که امیدی برای نجاتش نیست صرف میشد.باید خط داستانی گسترش پیدا میکرد و باید کاراکترهای زیادی ستاره ی سینمایی این بازی شوند.صحنه های دراماتیک در بازی کم نیست و در یکی از سناریوها صحنه ای دردناک را شاهد خواهیم بود.کپ کام هم یاد گرفت چطور با احساسات مخاطب بازی کند و در یک لحظه حسی توام با علاقه و نفرت ایجاد کند.چالش داستانی که با تمام کردن هر سناریو برای بازیکن ایجاد میشود،ترغیب کننده ی شروع سناریوی جدید برای کشف حقایق پنهان است.به راستی که کپ کام با ساخت این بازی سزاوار احترام و ستایشی به دور از تعصبات بی جا است.به جای تعاریف زننده از بازی،کنسولمان را روشن کنیم و شروع کنیم به بازی کردن و از گیم پلی RE6 لذت ببریم.

 

resident evil 6

امتیازات سایت های دیگر :

 

  • Famitso : 39/40
  • Cheat Code Central : 92
  • ZT GameDomain : 92
  • Official PlayStation Magazine IT : 90
  • GameInformer : 88
  • Play Magazine : 88
  • Gametrailers : 8.8/10
  • Gaming Age : 83
  • Game Spy : 80
  • CVG: 80
  • Worth Playing : 80
  • Official Xbox Magazine UK : 80
  • Official Xbox Magazine : 80
  • IGN : 79
  • Gamesbeat : 70
  • Gameradar : 70
  • Gamereactor : 70
  • games TM : 70
  • VideoGamer : 60
  • Edge Magazine : 60
  • Eurogamer : 60
  • G4 TV : 50
  • Gamespot : 45
  • Destructoid : 30

P.morgan 𔓙

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

#۲: خروش شیطان مقیم در عصری جدید | نقد و بررسی بازی Resident Evil 6 - گیمفا
#۲: خروش شیطان مقیم در عصری جدید | نقد و بررسی بازی Resident Evil 6 - گیمفا
#۲: خروش شیطان مقیم در عصری جدید | نقد و بررسی بازی Resident Evil 6 - گیمفا
#۲: خروش شیطان مقیم در عصری جدید | نقد و بررسی بازی Resident Evil 6 - گیمفا
#۲: خروش شیطان مقیم در عصری جدید | نقد و بررسی بازی Resident Evil 6 - گیمفا
#۲: خروش شیطان مقیم در عصری جدید | نقد و بررسی بازی Resident Evil 6 - گیمفا
#۲: خروش شیطان مقیم در عصری جدید | نقد و بررسی بازی Resident Evil 6 - گیمفا
#۲: خروش شیطان مقیم در عصری جدید | نقد و بررسی بازی Resident Evil 6 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ehsan گفت:

    من که هیچ وقت بهش زیر ۹نمیدم :yes: :yes: :yes: :inlove: :inlove:

  • شاهکار کپ کام و شاهکارتر از آن نقد استاد و برادر عزیزم دانیال نوروزی
    بسیار عالی 😉

    nfs3forever
  • Shiraz گفت:

    عالیه Resident Evil همیشه بهترینه :yes: ممنون از نقد بی نقص :yes:

    nfs3forever
  • می خواستم بدونم شما بازی رو تموم کردید که اونو نقد کردین؟ ?:-) 😮 ?:-)

    • پ نه پ اول نقد کرد ، بعد بازی رو تموم کرد 😐 😀

    • خیلی واضح هست که نقد رو نخوندی ! از یه طرف بنده بیکار نبودم ۳روز بشینم پایه بازی و ۳۰۰۰ کلمه نقد رو برای شما مخاطب عزیز آماده کنم…این نقد و بررسی هست که با توجه به دید نویسنده از بازیی که داره انجام میده نوشته میشه…

      ممنون از توجهتون..

      • romell گفت:

        آقایی که این نقد رو نوشتی شما چند سالتونه ……….در ضمن این نقدی که شما نوشتی نظر شخصیت هستش و قابل احترام ولی چه میخوای قبول کنی و چه نه این بازی اویل نبود حتی اگه بخوایم به عنوان یک بازی شوتر هم بسنجیمش یک بازی متوسط رو به ضعیف بود از متا و نمرات این بازی کاملا مشخصه بعد میخوای بگی اویل به ریشه ها برگشته نگو برادر من ما رو به خنده وادار نکن ..اویل با رفتن میکامی نابود شد رفت پی کارش …… فاجعه آمبز ترین نقدی که تو عمرم خوندم همین نقد شما بود کاملا از روی تعصب و کج دهنی به سایت های بزرگ و طرفداران قدیمی بود که این نقد رو نوشتی ولی خودن میدونی که سایت های معتبر و منتقدینش این بازی رو به باد تمسخر گرفتن . اویل جدید بازی شوتر که فقط بکش برو جلو و فنون کشتی کج و همچنین صحنه های خنده آوری که به صنعت گیم و طرفدارانش توهینی کرد نه ترسی نه معمایی نه اون محیط رعب آوری و………. که باید هم این جور عکس العمل های شدید ببینه وقتی که سازنده این عنوان میگه ما باید بازیمون مثل کال بشه دیگه چه انتظاری میتونی از این بازی داشته باشی .

        nfs3forever
        • دوست عزیز بنده هم سن Rich Stanton از سایت کوچک و حقیر CVGهستم که به بازی ۸ داده یا هم سن منتقد مجله ی کوچک Official PlayStation Magazine که اون ۹ داده…بله بنده تمام این نقد رو با چشم بسته نوشتم مانند منتقد Gametrailers … همه ی کسانی که امتیازات بالا به بازی دادنت متعصب هستند و کسانی مثل آقای Kevin VanOrd از گیم اسپات که یک RPG باز قهار هستند ولی بویی از شوتر و سبک سوم شخص نبردن روشن فکران زمانمان هستند.ایشون که در توییتر شخصیش در جواب یکی گفت من فقط ۴ساعت RE6 بازی کردم و نقد رو به رشته ی تحریر درآوردم روشن فکر هستند و نظر ایشون نظر همه هست…
          یا بهتره کاربرانی که تنها پس از جند ساعت از عرضه ی جهانی این بازی رفتن و با جملات مسخره و کاملا سازماندهی شده متا رو به گند کشیدن نظر درست میدن…هر سایت و هر مرجع نظر خودش رو در مورد این بازی داره و البته باید این نکته رو متذکر شد که معجون کپ کام به مذاق هرکسی خوش نمیاد…

          ممنون از توجه شما دوست عزیز.

          nfs3forever
          • romell گفت:

            دوست گرامی Kevin VanOrd یکی از عالی رتبه ترین منتقدین سایت ها ی بازی هستن و بیشترین حقوق رو از گیم اسپات دریافت میکنن . بله ایشون RPG رو تخصص درش داره .که چی. کسی که این سبک رو درش تخصص داره دیگه بازی های شوتر براش کاری نداره الان این اویل خیلی مهارت میخواد بازی کردنش خودت هم الان اعتراف کردی بازی شوتر هستش جالبه همون حرف بازگشت به ریشه ها یی که گفتی ……… دوست گرامی همون ۴ ساعت بازی کردن اویل ۶ کافیه تا به عمق فاجعه پی ببری . درضمن الان از دید شما سایت هایی که نمره های کمی دادن همگی با هم دست به یکی کردن تا این نمره رو بدن و هر کی نمره بالا داده درست گفته . نه عزیز این اویل حتی یک بازی شوتر خوب هم نبود اون بازگشت به ریشه ها بخوره تو سر کپکام . همین بازیه مکس پین که خیلی ها گفتن اصالت خودش رو ازدست داد که البته نظر من این نیست ولی با تمام این اوصاف مکس پین نمرات بالایی گرفت میدنی چرا چون یک بازی فوق العاده سطح بالا بود . انقدر نمرات این بازی فاجعه بود خصوصا جالبیش اینه که بیشتر سایت های معتبر به این بازی نمره پایین دادن …………. شما سنت رو نگفتی ولی من میگم من ۲۸ سالمه من به اویل ۱ و۲ و۳ که اصلا کاری ندارم این بازی رو با شماره ۴ مقایسه میکنم که اگه بخوای شماره ۶ رو با شماره ۴ در زمان خودش مقایسه کنی بیشتر شبیه به یک جوک میمونه اسم این بازی Resident Evil هستش که واقعا اسم بزرگی هستش مثل عنوان GTA که همگی از این جور بازی ها انتظارات وحشتناک بالا دارن . بذار بازی GTA 5 بیاد تا ببینی سایت ها مرض ندارن به بازی نمره کم بدن یک سای نمره کم بده دو سایت نمره کم بده ولی وقتی متای بازی شصت و خورده ای هستش یک جا که هیچ چندین جای کار میلنگه . به هر حال کپکام در این نسل یک فاجعه به تمام معنا بود توهم بازی های غربی و کمبود اعتماد به نفس در افراد این شرکت و آمیختگی بازی های غربی با روح ژاپنی کاملا متفاوته و معجونی به نام رزیدنت اویل ۶ در میاد معجونی که به تمامی طرفداران قدیمی خودش توهین کرد . کپکام اثرات مخرب این نمرات و این بازی رو در آینده میبینه این رو شک ندارم وقتی میکامی گفت من اویل ۵ رو اصلا بازی نکردم و همین اویل ۶ اصلا با اون چیزی که من در ذهن دارم تفاوت میکنه . یکی از دلایل خروج میکامی از کپکام همین سیاست های فاجعه بار مدیرانش بود . بازی ها با این طرز ی که دارن حرکت میکنن فقط برای یک عده نوب پسند که صحنه های سینماتیک ببینن و بکشن برن جلو باقی میمونه البته من این جور باز ها رو دوست دارم و میرم کال بازی میکم ولی وقتی میخوام بشینم عنوانی به نام رزیدنت اویل بازی کنم دنبال ترس معمای پیچیده کمبود مهمات محیط رعب آور و آمیختگی گیا ها و مهمات و بسیاری نکاتی دیگر که باید در اویل ببینیم .

            🌱🌱Korok vegannfs3forever
            • بله…ایشون منتقد بزرگی هستن و درش شکی نیست ولی خدا هم نیست ! از نظر بنده که خودم تنها نیستم نقد ایشون یک فاجعه ی تمام عیار بود و به راحتی به سابقه ی کاریشون صدمه میزنه.
              زیاد بحث نمیکنم،همونطور که شما نقد گیم اسپات رو حلوا حلوا میکنید منم نقد گیم اینفورمر ،مجله ی شماره یک گیم دنیا رو حلوا حلوا میکنم و جار میزنم.منم نقد مجله ی رسمی پلی استیشن رو میپسندم.منتقدی که بیاد با ۴ساعت بازی کردن اون هم به یک چنین بازی بزرگی نمره ی ۴.۵ رو بده اوج غیرحرفه ای بودن رفتارش رو نشون میده ! بازیی که بیش از ۳۰ساعت گیم پلی داره ! بنده خودم رو منتقدی حرفه ای دسته بندی نمیکنم و میسپرم به دست کاربران و خوانندگان مقالاتم،ولی شخص خودم با ۳۵ساعت بازی کردن RE6،خوندن Note های بازی و تکرار چپتر های بازی تقد رو نگارش کردم.دو نسخه ی PS3 و Xbox360 رو کنار هم گذاشتم و دیدم.تا همین لحظه هم ۲۱ نقد این بازی رو از مراجع مختلف مطالعه کامل کردم.اگه از نظر شما بنده نوب هستم و شما حرفه ای هستید.بنده حرفی ندارم و از دیدگاهی که گذاشتین و وقتی که صرف کردین نهایت سپاس رو دارم.به هر حال،نه من تنها کسی هستم که به این بازی امتیاز مثبت داده،نه شما مخالف سرسخت.

              با سپاس.

              nfs3forever
            • nfs3forever گفت:

              خدا شفات بده اگر انشالله هنوز کاملا از دست نرفته باشی .

              🌱🌱Korok vegan
  • عماد عامری گفت:

    راستش دانیال بازی یه مشکلی داشت…بنظرم داستان رو خیلی بد روایت کرد…میتونست بهتر از این باشه..من شخصه با داستان مشکل ندارم بلکه روایتش از نظر من مشکل داشت!!یعنی قبل از بازی از روایت داستان یه انتظار دیگه داری و بعدش یه اتفاق دیگه ای می افته..ولی خب بخش های دیگه بنظرم مشکل نداشت و خب کپکام بنظرم تونست بهترین رزیدنت اویل رو عرضه کنه…و در کل بگم عالی بود;)

    nfs3forever
    • همونطور که گفتم داستان بازی در ۴سناریو روایت میشه و این چهار سناریو مکمل یکدیگه هستن…باید بازی رو در هر ۴داستان تموم کنی تا بیشتر ابهامات از بین بره.

      nfs3forever
      • عماد عامری گفت:

        درسته ولی خب من به شخصه فکر میکردم یک کمپین رو که بریم مثلا صحنه کات بشه و از اول کمپین جدید بازی کنیم و دوباره همین روند تکرار بشه تا وقتی کمپین اخر رو میریم ببینیم صحنه اخر بازی چی میشه…من به شخصه همچین انتظاری داشتم…اما خب درست میگی..وقتی هر ۴ کمپین رو بریم ابهامات بر طرف میشه…در کل باز هم میگم عنوان واقعا بدون مشکل بود و خب از نظر داستان سرایی بنظرم فکر نکنم امسال عنوانی به پای این عنوان برسه!!

  • abolfazl گفت:

    :yes: :yes: :yes:
    فقط همین رو میتونم بگم در ضمن از شما بخاطر نقدتون خیلی ممنون.

    nfs3forever
  • iMMoRTaL گفت:

    با ada wong میشه بازی کرد ؟ :idk:

    چرا واسه من فقط کریس و لیون و جیک هست ؟ :idk: :pain:

  • hessam گفت:

    نمره بالای دادی . میانگین نمره معبرترین سایتهای دنیا شده ۷.۹ حالا شما که هیچ . گرافیک و داستانش باید نمره پایینتر میدادی

    🌱🌱Korok vegannfs3forever
  • redfoxivii گفت:

    نمی دونم چرا دوست دارید بگید اویل ۶ بازی خوبی هست.
    یا اینکه گیم اسپات هوایی نمره می ده.
    من کاری با نمره ی گیم اسپات ندارم، اما همون نمرات به قول شما بالای بعضی سایتها و مجلات هم برای این عنوان یک فاجعه است. کی فکرشو می کرد بازی ای که کپ کام با ۶۰۰ نفر و توی استدیو های اصلیش می سازه و این همه براش تبلیغ می کنه اینی باشه که الآن هست. بازی ای که به خاطر گرفتن سه چهار تا ۸ یا ۹ از سایتهایی که تعداد بازی هایی که در سال ازشون ۱۰ می گیرند دو رقمی هست بهش می گیم بازی خوب.
    آقای نوروزی اویل دیگر اویل نیست، حتی اگر بازی استانداردی باشد. به شخصه این عادت گیم اسپات رو خیلی می پسندم که به بازی ای که هواداران قدیمیش رو ناامید می کنه هیچ رحمی نمی کنه!

    🌱🌱Korok vegan
  • ALI RJP گفت:

    بهترین بازی تمام عمرم خیلی دوستش دارم :laugh: :-*

    🌱🌱Korok vegannfs3forever
  • ALI RJP گفت:

    گیم اسپات خیانتی بزرگ به رزیدنت ۶ کرده و اون رو هم رده با راکون دونسته چون به اون هم ۴.۵ داده یعنی اویل ۶ با راکون یکیه خاک تو سرش با این نمره دادنش فکر کنم با کپ کام لج باشه :reallyangry: :pissedoff:

    nfs3forever
    • nfs3forever گفت:

      گل گفتی داداش آخه انصافه عملیات راکون سیتی با اویل ۶ یه امتیاز بگیره . من عاشق این بازی هستم قطعا یکی از ۱۰ بازی برتر زندگیم . تشکر دوباره از آقای نوروزی به خاطر تعریف و حمایتشون از این بازی بزرگ . همین شماهاییکه این بازی رو کوبیدین و باعث فروش کمش شدین الان این اویل ۷ اول شخص با تنها یک لوکیشن خرابه اش شخصیت نچسبش و داستان غیر اویلیش اومد جایگزین این بازی شد خوبتون شد کیف کردین ؟ با اول شخص شدن و کلا فروش بالای اویل ۷ فلان فلان شده دیگه به این فرانچایز نمیشه امیدی داشت پرونده شو باید بست فاتحه . از این به بعد تنها امیدم رزیدنت اویل رولیشنز ۳ و یا ریمستر بقیه اویل های کلاسیک مثل ۲ و ۳ هست .

  • Mehran گفت:

    من که هنوز بازی نکردم چون برای PC نیومده.
    ولی مطمئنم که شاهکاره :inlove: :yes: :yes:

    nfs3forever
  • Mehran گفت:

    ممنون از نقد بسیار زیبا و کامل آقای نوروزی :yes: :yes:

    nfs3forever
  • سپاس از نقد کاملت دانیال
    خیلی جالب و جامع بود
    به هر حال به محض اینکه واسه پی سی بیاد میگیرمش
    گیم اسپات و بقیه هم برن هی نمره پایین بدن
    من با سری اویل بزرگ شدم و کلی خاطره باهاشون دارم

    nfs3forever
  • 1001sama گفت:

    چرا مدام حرف از تعصبات زننده می زنید باور کنید شما هزاران برابر بیشتر تعصب دارید مگر بازی Resident evil – Revelations نبود که گیم اسپات ۸.۵ داد و متای بالایی هم داشت آن موقع همه می گفتند فقط گیم اسپات حالا گیم اسپات بد عجب!!!!!!!!!

    nfs3forever
  • xxxdxxxd گفت:

    دوستان میگن چون این بازی مثل راکون سیتی نمره گرفته با اون یکی هست ولی اینطور نیست . الان مثلا cod8 نمره کمتری نسبت به cod4 گرفته یعنی کیفیعت بازی از اون کمتر هست . اصلا اینطور نیست هر بازی به مقثضای زمان خودش نمره میگیره . بازی که الان ۸ بگیره خیلی بهتر ازبازی هست که چند سال پیش ۸ گرفته .

  • David Beckham گفت:

    یعنی این نقد اینقدر قشنگ بود که تمام وجودم حال اومد!!و مطمئن شدم بازیش بازیه خوبیه!هرچند تا الانم بخش کریس فوق العاده بود.
    مرسی واقعا لذت بردم واقعا!!هرچند الان وسطاشم ولی تا اینجا من به این نقد ۲۰ میدم 😎 😎 :snicker: :snicker:

    nfs3forever
  • مرسی دانیال جان! با اینکه میدونم این همون نقدی نیست که باید از سرفرصت و خیال راحت مینوشتی اما بازم نکته های فراوونی توش هست…
    ———————————–
    برنامه های زیادی برای این بازی داشتیم که همه با تاخییر نسخه پی سی دود شد اما من میخوام یه سوال بپرسم ! اونایی که میگن این بازی سینماتیک و کال آف و این ماجراها شده ،فکر نمیکنین اگه توی اولین رزیدنت اویل میکامی همچین امکاناتاتی مثل الان داشت صحنه های سینمایی نمیساخت؟چه بسا که ساخت و باز همون صحنه ای که این سالها خیلی درموردش صحبت شده ،سگهای رزیدنت اویل خودش از سینماتیک ترین نمونه هاییه که تو دنیای گیم پیدا میشه اما حالا یه عده که من حاضرم شرط ببندم حتی رزیدنت اویل یک رو بازی هم نکردن دم از ریشه ها و ترس عمیق میزنن…
    حرف زیاد است اما باید سخن رو کوتاه کرد،شاید یه فرصتی دیگه بشه ما همه حرفامونو بزنیم…
    مرسی دانیال

  • idin گفت:

    آخر داستان کریس واقعا دردناک هم واسه ی ما و هم واسه ی کریس تموم میشه 😥

    nfs3forever
  • ARTAS گفت:

    شینجی جون کجایی که اویلتو ناکار کردن 😀
    خودمونیم اگه استاد میکامی روی این پروژه بود حتما حتما بازم مثل نسخه ی ۴ انقلابی در بازی های رایانه ای رخ میداد اما خیلی بد شد که نبود.
    من که از تریلر هاش میگم باید قشنگ باشه حالا ای کاش نسخه ی pc هم بیاد تا ما هم حالشو ببریم

    nfs3forever
  • دانیال جان خسته نباشی..مث همیشه نقد بی نقصی بود!
    هر چی با خودم فک می کنم نمی تونم با نمرات زیر ۷ این بازی کنار بیام..واقعا اون آقایان چی تو این بازی دیدند؟!؟یا شایدم باید بگم خیلی چیزهارو ندیدن!
    من هم در تاکید نقد و حرف دانیال میگم ، هر بازی مطابق شرایط روز باید پیش بره و اینکه ما هنوز هم بخوایم رو گیم پلی ایست ، شلیک ، بدو گیر کنیم ، خیلی غیر معمول هست..اصلا شما فک کنین که همچین واقعه ای رخ بده ، خب این آقای پلیس یا ماموران حرفه ای BSAA حتی توانایی کاور گرفتن و دویدن رو ندارن؟!؟..با تجربه ی این بازی باید بگم این قسمت یکی از بهترین رزیدنتها بوده.

    nfs3forever
  • ramin#x#.x گفت:

    گیم پلی ۱۰ امتیاز نهایی ۹.۱ :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :sick:
    واقعا چقدر تفاوت سایت های حرفه ای تا غیر حرفه ای مشخص و فاحشه

  • ramin#x#.x گفت:

    اصلا مطالعه نکردم
    فقط امتیاز هارو نگاه کردم و کافیه
    شما بزرگترین سایتها نقد ینی ign و gamespot رو ببین منبع آمازون رو ببین من به شخصه فقط و فقط این دوسایت رو قبول داررررم
    100 درصد نه ۹۹/۹۹ این امتیازات احساسی اند کامل مشخصه ( زحمت کشیدی دستت درد نکنه نمیخوام زحمتتو پایمال کنم و در حدش نیستم) اما شما بهتر بود میذاشتی جو بازی بخوابه بعد نمره میدادی
    من بودم به عنوان رزیدنت اویل ۳ میدادم اما به عنوان یه شوتر جذاب ۱ نره بخاطر باگ های زشتش کم میکردم و یک نمره هم بخاطر کنترل و دوربین دیفالت بدش
    در کل نوب پسند بود خدا میدونه چقدر ناراحتم که اینم به سرنوشت ۵ دچار شد
    یادشبخیر دو سی دی رزیدنت اویل رو میرفتیم قاچاقی میخریدیم با امار بروبچ بزرگا جلو کوچیکا عقب بازیش میکردیم
    مطمئن باش اگر منتقدی نمره بالا داده جوگیر و فن قدیم بازی نبود ینی از ۴ فنش شده گرنه پیت بوده
    ولی نمرات کم کاملا مشهوده فن قدیمی بازی بوده شما به نکات + و – گیم اسپات نگاه کن
    حیف دیسک خام ۷ تومنی که تو این کساد بازاری اتش دادم توش
    حالا زمانی که به امید خدا رزیدنت اویل ۲ باز سازی شد نمرات همین گیم اسپاتم میبینیم
    در یک کلام چرند بود

    • شما هم مانند خیلی از دوستانی که دیدم بازی نکرده نظر دادند،نقد بنده رو نخونده نظر دادین…انتظار داشتیم کاربران حرفه ای سایت نقد یا خبر یا هر چیزی رو قبل از نظر دادن مطالعه هم میکردن.به هر حال ممنون دوست عزیز.

      • ramin#x#.x گفت:

        دانیال جان میدونم زحمت کشیدی ولی خداشاهده اینقدر از رفتن بخش لیون بازی دلزده و ناراحت شدم که دیگه اصلا حوصله خوندن مقاله بلند بالاتو نداشتم
        بهتر بود مثل سایت های نقد یه نکته منفی و مثبت اضافه میکردی
        مثلا گیم اسپات خیلی زیبا اومده :

        The Good
        Intriguing narrative structure Great voice acting and action-packed cutscenes draw you into the story.
        The Bad
        Loads of bad, overlong quick-time events Excruciating overemphasis on mediocre set piece events Ruins the pace by constantly ripping control from you Poorly executed scripted events lead to unavoidable deaths.
        قرار داده و از همه مهمتر اومده همین بخشو کاملتر و مختصر تر سمت راست به صورت عکس با محتوا :
        The Good
        Great sound effect – Terrific voice acting
        The bad
        Bad camera , bad control , disappointing
        قرار داده که چکیده نقده
        وگرنه بنهد ادمی نیستم رو هوا حرف بزنم شاید شما هم دلایل خودتو داری که کاملا محترمه اما من فن قدیمی این بازی ام دلم میسوزه و اعصابم خورده و من هم مثل خبر کناری فحش تقدیم کپکام میکنم

    • nfs3forever گفت:

      آخه بشر همین IGN هم که خودتم قبول داری ۷۹ داده به این بازی که ۷۹ نمره خیلی خوبی محسوب میشه

  • portal kombat گفت:

    چرا یک بخش برای rewiev بازی ها توی سایت قرار نمیدید؟؟؟؟؟؟
    خیلی خوب میشه. :yes: :yes:

  • Aidin 1 گفت:

    خیلی نقد خوب و کاملی بود دانیال جان. آفرین :yes: 😉
    منتظر توضیح کامل بخش های داستانیش هم هستم 🙂
    هنوز امتیازات مختلف کم و زیاد سایت ها برام جالبه! 😀

  • FARDAD.MG13 گفت:

    ممنون از نقد مفید و کامل شما آقا دانیال :yes: 😉

  • MOSIGAMER گفت:

    ای بابا شما ها چرا اینجوری میکنید ?:-) ?:-) واقعا که بازی خیلی قشنگیه :inlove:

    من یکی که حال کردم 😎 تمام رزیدنت ها هم بازی کردم اینو گفتم نگین هیچی حالیش نیست :laugh:
    اقا دانیال هم حرف حق زد 😀

  • GAME STAR گفت:

    ما که هنوز بازیش نکردیم :beauty:

  • masood666 گفت:

    salam kasi midone vibration bazi evil 6 che jori mishe ghat kard ????

  • dark punisher گفت:

    با سلام . من نمی خوام به کسی توهین کنم ولی چرا بعضی ها چشم بسته به موضوع نگاه می کنند و فقط به نمره سایتها اکتفا می کنند و هر چی اونا گفتند دوستان هم تکرار می کنند ٰ، چرا به خودشون زحمت نمیدن و بازی کنند و خودشون اونو نقد کنند به جای اینکه به تقلید حرف بزنند . اقای نوروزی عزیز خودشون این بازی رو با دل و جون تجربه کرده ولی بعضی ها بدون بازی کردن و دیدن کامل بازی ومحتوای اون نظر دانیال رو زیر سوال میبرن ، اقا اگه ادعا دارین به جای حرف زدن و ادعای اینکه فن بازی هستند یکم بازی بدن و نیاز روز گیمر ها رو بسنجین ، حتما نباید از اویل ۱ تا الان رو بازی کرده باشی تا بتونی اونو درست نقد کنی کسی که نقد می کنه باید تعصب رو کنار بزاره و با دیدی نو نگاه کنه.و نیاز گیمر ها رو در زمان های مختلف بسنجه به جای اینکه توی قدیم بمونه . برادر عزیز آقای نوروزی از نقدتون ممنون (به خاطر اینکه واقعا زحمت کشیدی و به ما خواننده ها احترام گذاشتی)

  • JAVAD . SPEED گفت:

    نقد خوبی بود .خوب نوشته بودی . جزییات هم خوب بود .درضمن اون اول نوشتی نقد و بررسی بازی رزیدنت اویل ۶ نه رزیدنت اویل ۴ . :heh: تا حالا شما هایی که نظر دادید میتونید بین بازی های امسال بگید کدوم از همه بهتره و برترین بازی ۲۰۱۲ میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟ ?:-)

  • Amin_Apachi گفت:

    من اولین باری که بازی رزیدنت اویل رو بازی کردم نسخه ی ۴ بوده و اون رو خیلی دوست داشتم!! :-* :-* هنوز هم دوستش دارم و هیچ وقت شخصیت هایی مثل لیون و اشلی رو یادم نمیره :laugh:
    بعد از تموم کردن اون نسخه سراغ نسخه ۵ رفتم ولی به نظرم زیادم جالب نبود!! :sick: :sick: حالا هم نمیتونم واقعا از نزدیک بازی اویل ۶ رو تجربه کنم چون برای pc هنوز نیومده :pain: :pain: :weep: :weep: :weep: :weep: :hypnotized: :hypnotized: :sweat: :sweat: :X-P: :X-P: :X-P: :shutmouth: :shutmouth: :quiet: :quiet:
    نامردا نسخه ی کامپیوتری رو منتشر نمیــــــــــــکنن تا بازیش کنیم :weep: :weep: :weep:

  • amir 54 گفت:

    بازی واسه pc پس کی میاد تا ما هم حرفی واسه گفتن داشته باشیم .

    به نظر من تغییر نیاز بود واسه این سری . چون ترس برای یک سری بازی که ۶ تا شماره اصلی داره پتانسیل کافی نداره . چون انسان بعد اینکه یه چیز ترسناک رو تجربه میکنه ظرفیتش بالا میره واسه همینه که هی طرفدارای اصیل این سری ترس بالاتری طلب میکنن و حتی ترس شماره گذشته این طرفدار ها رو راضی نمیکنه خب اگه قرار بود همینجور ترس بالا ببرن که دیگه سر شماره ۶ باید از مانیتور در بیان بیوفتن دنبال شما + اگه ترس رو زیاد نکنن باز همین طرفدارا بازی رو سرزنش میکنن و بازی هم تکراری میشه . به نظر من بهتره ادم با تغییرات کنار بیاد و از این بازی لذت ببره و انقدر دنبال باز افرینی خاطرات خوب از رزیدنت اویل ۱ و ۲ و ۳ و ۴ نباشه .خدا رو شاکر باشین که بازی به این خوبی واسه این سری اومد ( نظرم رو از روی ویدیویی های که از گیم پلی دیدم + این نقد گفتم).
    اگه مثل سری devil may cry کلآ سری قبلی رو میترکوندن چی میگفتین .

  • amir 54 گفت:

    یادم رفت از این نقد خوب تشکر کنم . به نظر من کسی که این نقد رو نوشته کارش عالیه چون بدون توجه به جو منفی و تو خالی موجود + طرفداری مطلق نقد رو نوشته اما بازم توش میشه سایه های از طرفداری رو دید که این از ویژگی های یه re باز واقعی هستش .

    همینو عشقه

  • NEMESIS66 گفت:

    اقای نوروزی زحمت کشیدی.ولی من به نظرم داستانش میتونست خیلی بهتر باشه.من منتظر یه چیز دیگه بودم…در طول ۲ روزی که بازی و تمام کردم اصلا استرس نداشتم…همینش اذیت می کرد…وگرنه بقیه چیزاش اوکی بود
    در ضمن NEMESIS کجا و این جوجه BOSSE کجا.عین خیار انداختمش :))))) 😀 :laugh:

  • دانیال جان،واقعا با خوندن نقدت خیلی به این بازی امیدوار شدم.بهترین نقدی بود که تا حالا خونده بودم.ولی به نظر من(شخصی)نمره۸.۵ کمی عادلانه تر بود.اگر این سری میخواست مثل سری ۲ یا ۳ باشه یک فاجعه تمام عیار میشد ولی الان منتظر یک شاهکار برای نسخهی کامپیوتر هستم.

  • Fight Club گفت:

    بدون تعارف می گم بهترین سایت ایرانی گیمفاست…ولی انقدر یه طرفه بازیو نقد نکنین وقتی نقدو خوندم شاخ در اوردم…….نمره ی من به این بازی ۵|۱۰

  • Jake MU گفت:

    خیلی با بازیش حال کردم.
    ممنون از سایت توپتون 🙂 🙂

  • Unity گفت:

    خیلی بازی باحالیه…. :yes: :heh:

  • بدترین گیمی که در این مدت بازی کردم….

    • Ali Hudson گفت:

      دوست عزیز معلومه شما گیمر نیسی ک همچین حرفی میزنی…این بازی یکی از بهتریناست..از نظر همه چی…
      بهترین بازی ک تو عمرم انجام دادم همین بازیه…تازه هنوزم ک هنوزه دارم بازیش میکنم با این ک تا آخرش رفتم

  • Ali Hudson گفت:

    بهترین بازی که تو عمرم انجام دادم…خیلی عالیههه…اوناییم که میگن الکیه یا بدرد نمیخوره چرت میگن..گیمر نیسن..بهترین بازیه

  • Arash گفت:

    باگ باگ باگ باگ و باگ اصلا خوب نبود گرافیکش که خیلییییییییی مزخرف بود برید چهارشو بکنید و با این مقایسش کنید چهارش خیلی خوب بود از نظر داستان گیمپلی و گرافیک این سری بعد از رفتن شینجی میکامی نابود شد یکی از بدترین بازی های عمرم بود. 😯

  • Arshya گفت:

    از نظر من دانیال در نقد خودش به نکته بسیار مهم و دقیقی اشاره کرد، همیشه در صنعت گیم حتی قدیمی ترین و تاریخی ترین بازی ها هم نیاز به بروز رسانی و نوآوری داره، شاید RSIDENT EVIL در اوایل بسیار عنصر ترس را در خودش داشت و بعدا این عنصر کمرنگ شد (که البته این نکته به هیچ وجه توجیه پذیر نیست) اما باید نیمه پر لیوان رو هم دید، RESIDENT EVIL 6 جدا از باگ هاش در زمان خودش یکی از بهترین گرافیک ها رو داشت، گیم پلی بازی به طرز باور نکردنی عالی شد چون اون سیستم مسخره ایستادن و شلیک کردن برطرف شد و حتی گزینه های خیلی خوب دیگه ای مثل حمله های تن به تن (که خودم به شخصه تو بازی زیاد ازش استفاده می کنم) و حتی کاور گیری و لیز خوردن و شیرجه زدن، یکی دیگه از گزینه هایی که در این بازی به بهترین شکل بهش پرداخته شده بود داستان بود که یک داستان پیچیده، حساب شده و البته جذاب داشت که آدمو وادار به ادامه و سعی برای سر در آوردن بیشتر از آن می کرد.
    در آخر من خودم جزو کسایی بودم که هر ۶ بازی سری RESIDENT EVIL بازی کردم و از هر کدام آن ها به نحو خودش لذت بردم چون باید هر بازی را بسته به زمان تولید و عرضه آن نقد کرد و سری RESIDENT EVIL جزو آن دسته از بازی هایی بودند که همیشه با زمان خودشون جلو رفتن و همیشه به روز بودن.
    در آخر هم از سایت عالی GAMEFA تشکر می کنم و از گیمر های عزیز هم خواهش می کنم که عوض توهین به هم و سعی در منفی گرایی یا مثبت گرایی بیش از حد نسبت به یک بازی سعی کنند از این دیدگاه ببینند که آیا این بازی نسبت به زمان تولید و عرضه اش از المان های مناسب آن زمان استفاده می کند یا خیر؟
    با تشکر ارشیا.

  • behnam hn گفت:

    انصافا جدا از نقد سایتایه دیگه به نظره من بازیه خیلی خوبی بود والا من تو حینه بازی هیچ باگی ندیدم 😕 حتی بعد از سه بار تموم کردنش.گرافیکشم که خوب بود اگ با بازیایه دیگه که تو اون سال اومدن مثله هیتمن ابسولوشن مقایسش کنی از لحاظ گرافیکی خیلی بهتره.خیلیا میگن این اویل نبود اصلا ولی الان دیگه دورانه اویل یکو دو سه نیست.گیمرایه جدید دوست دارن بازی اکشن باشه هر چند به نظره خودم اینکه زامبیا تفنگ به دس باشن خیلی مسخرس که متاسفانه تو اویل ویتینم همچنین چیزیو دیدیم 😥 از نظر گیم پلی هم ک خیلیا میگن حتی ب عنوانه بازیه اکشن هم سطحه پایین بود والا ما تا الان کالاف دیوتیو فقط دیدیم ی تفنگ دستشه تیر میزنه.ولی تو اویل ۶توانایی جا خالی و پرش خیلی بازیو جذاب کرده. :inlove:

  • alifat44 گفت:

    به نظرم خیلی هم عالیه، تنوع طلبی هم برا خودش عالمی داره، برای منی که اویل ۲و ۴ رو که بهترین های اویل بودن ، اویل ۶ هم خوبه ، هرچند یه جورایی ترس تبدیل به دلهره شده، دلهره اینکه مبادا پشت فلان وسیله یا گوشه اتاق و پشت در یه زامبی آماده یورش باشه.
    ضمن احترام به نظرات دوستان، از نویسنده تشکر میکنم که نظر خودشو جدا از افکار منتقدان سایت های دیگه بیان کرد.
    ولی قبول دارم دیدن زامبی با تفنگ واقعا مسخرس

  • ghazal22 گفت:

    اگه به بعضی مشکلات بازی نگاه کنید می بینید که:
    سازنده ها اونقدر نفهم بودن که حتی اتاق سیو معروف اویل و موسیقی هاشو حذف کردن.
    می خواستن با اوردن استانک یه رو دستی به نمسیس بزنن ولی آستانک نه تنها جذبه و وحشت نمسیس رو نداشت بلکه با چند تا ضربه کشتی کج جیک از پا در میومد.اونوقت نمسیس حتی وقتی یه تیکه گوشت شده بود ول کن نبود.
    داستان هر چند پیچیده بود ولی خیلی کلیشه ای و سر راست بود.شخصیت کریس که توی نسخه کد ورونیکا و اویل ۱ درخشیده بود حالا یه معتاد بد اخلاق شده بود.
    خبری از معماهای سخت اویل های قبلی نبود تا بلکه جذابیت بازی یه خورده بره بالا.
    زامبی ها اسلحه به دست بودن که این تتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتههههههههههههههه حماقت سازنده ها بود.
    من خودم شک دارم یه عده با مغز سالم این بازی رو ساخته باشن. :sidefrown: :sidefrown: :sidefrown: :disdain:

  • nfs3forever گفت:

    اول ممنون از گیم فا به خاطر نقدها و بررسی های عالیش دوم به نظر من لذت بخش ترین رزیدنت اویلیه که تا حالا ساخته شده. سالها بود رزیدنت اویل ۲ خاطره شیرین و جذابش تو ذهنم مونده بود به عنوان بهترین سورویوال هارور یا حتی بهترین بازی سوم شخصی که تو عمرم بازی کرده بودم ، اما بعد از تجربه اویل ۶ احساس کردم حتی از اویل ۲ هم تجربه اش جذابتر و لذتبخش تره

  • nfs3forever گفت:

    گیم اسپات ۴۵ داده 😡
    این همه زحمت ۶۰۰ نفر ، این همه شخصیت پردازی عالی ، داستانی بسیار عالی ، فوق العاده گسترده و در عین حال منسجم تا حتی نقطه ای بی جواب نماند ، تنوعی غیر قابل باور در گیم پلی که یک بازی سروایول هارور را به مرزهای جی تی ای ۵ نزدیک کرده : کنترل هواپیما ، موتور سواری ، اسنوموبیل سواری و … طراحی باس فایت های به غایت متنوع و استراتژی های کاملا متفاوت برای تک به تک آنها ، تنوع بسیار بالای لوکیشنها و زیبایی و شکوه تک به تک آنها که تنوعش برای مثال نه تنها از فار کرای ۳ ( یک بازی متوسط ) بلکه حتی از فار کرای ۴ ( بازی ای والا و ارتقا در تمام تاکید میکنم تمام جنبه ها ارتقای زیادی نسبت به فار کرای ۳ دارد و شایسته احترام است ) یا اسسینز کرید ۴ بلک فلگ یا کال آف دیوتی ۴ ( ۲۰۰۷ ) و کال آف دیوتی ۶ بسیار متنوع تر است و ضمنا در نسخه pc ایول ۶ تمامشان زیبا و باشکوه هستند چه داخل هواپیمای مسافربری باشد یا قبرستانی در شب یا درون غار یا داخل زیر دریایی !
    با همه اینها ۴۵ دادی گیم اسپات مل…عون تا ابد شرم بر نمره دهنده و مدیریت گیم اسپات باد . بی شرا….فتی شما کم از بالا رفتن از در و دیوار خانه و سرقت خانواده ای شریف ولی فقیر نیست . انشالله خدا خودش جواب گیم اسپات و دیسترا … ( نمیدونم این کیه دیگه ! ) را خواهد داد .

    🌱🌱Korok vegan
  • mega333gamer گفت:

    سلام با اینکه دیره ولی نظر خودم رو میدم.
    من در اول این بازی رو بازی نمیکردم اونم بخاطر زیاد ترسناک نبودنش ولی به درخواست دوست اویل دوستم منم شروع کردم به اجرا این بازی اونم زمانی که برای pc اومد و باید بگم اولین بار با دوستم به صورت دونفره بخش کریس اونم به این دلیل که اون موقع کالاف هم از بازی های مورد علاقم بود بازی کردم و لذتی که در اون زمان بدست اوردم رو هرگز تجربه نکرده بودم. این که با دوستت برای رسیدن به یک هدف تلاش کنی و بعد که بخش لیان که بعد تمام کردن بخش کریس با دوستم بازی کردم بیشتر از همه جذابتر بود. به شخصه هر دفعه که دوستم رو از دست زامبی نجات میدادم تو روش میخندیدم که حرسش بگیره.
    من زیاد به نقد توجه نمیکنم مگه اینکه در مورد بازی زیاد ندونم یا اینکه درمورد بازی که نسبتا علاقه داشته باشم بد گفته شده باشه هم نقد آقای نوروزی خوب بود هم بحث دوستمون هم تا حدی درست بود. بعضی از بازیها تقاضا میکنن که دستخوش تغییراتی بشن وگرنه هر نسخه بعد قابل پیشبینی میشه و بعضی بازی ها این تقاضا رو ندارن. این که فرانچایز رزیدنت اویل باید جزو اونا باشه یا نه دست خودتونه ولی باید گفت انتخاب درست شخصیت های جدید و باسفایت های جدید, انتخاب مکان های جدید خارج از آمریکا مثل اویل چهار و غیره چیزهایی بودن تا حدی مثبت بودن ولی ایجاد بعضی فناوری ها جدید مثل گوشی های عجیب غریب و غیره که اثری از اونا توی اویل های که داستان اونا بعد این اویل بود وجود نداشت و دیگر آرمان ها مثل وفور مهمات, نبود الهامات کافی برای ایجاد ترس مخصوصا بخش لیان از چیزهایی بود که بازی را ضعیف میکرد ولی به هر حال در آن زمان برای خودش دلیل خوبی برای سرگرمی بود.
    در یک کلام اگه من بخوام به شخصه برای خوبی ها و بدی های این بازی نمره بدم بهش ۷.۵ میدم.
    ختم کلام

    • همین نمره ای که دادین به نظرم لایقشه. من خودم یادمه اولین بار بعد از dead space 2 این بازی رو پلی دادم، چون با دد اسپیس حقیقتا حال کردم و هنوزم که هنوزه بهترین بازی عمرمه، این بازی خیلی به دلم ننشست، هم اکشنش برام خیلی جالب نبود و از همه بدتر اینکه چون قبلش دد اسپیس رو بازی کرده بودم، در حد اون ترسناک نبود. همین یه ماه پیش دوباره خواستم برمش، ولی فقط یه فصلشو اونم ناقص رفتم، چون حال نمی داد. به نظرم نمره ۷ مناسب ترین نمرس واسش

#۲: خروش شیطان مقیم در عصری جدید | نقد و بررسی بازی Resident Evil 6 - گیمفا