۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس Ubisoft و EA در E3 2017 - گیمفا
۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس Ubisoft و EA در E3 2017 - گیمفا
۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس Ubisoft و EA در E3 2017 - گیمفا
۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس Ubisoft و EA در E3 2017 - گیمفا

۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس Ubisoft و EA در E3 2017

امیرمهدی نامجو
۰۹:۰۰ ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس Ubisoft و EA در E3 2017 - گیمفا

مطابق رسم هر ساله، امسال نیز E3 در شهر لس‌آنجلس آمریکا و در تاریخ ۱۳ تا ۱۵ ژوئن برگزار خواهد شد. مثل سال گذشته از شروع نمایشگاه اصلی، شرکت‌های بزرگ صنعت بازی‌های ویدیویی نظیر مایکروسافت، سونی، نینتندو، EA، یوبیسافت و بتزدا قبل از شروع اصلی نمایشگاه یا در ساعات اولیه کنفرانس‌های خبری خود را برگزار خواهند کرد و ضمناً مراسم PC Gaming Show نیز برگزار خواهد شد. در ادامه به بررسی پیش‌بینی‌ها و انتظارات از کنفرانس دو شرکت Ubisoft و EA می‌پردازیم.

توجه: به دلیل اطلاعات نسبتاً کمی که از عناوین مورد انتظار EA و Ubisoft وجود دارد و خیلی‌ها تنها در حد نام و حدس و گمان هستند، مطلب این دو شرکت با هم منتشر شده است.

Ubisoft

ubisoft and ea predictions

لوگو جدید شرکت Ubisoft

شرکت فرانسوی الاصل یوبیسافت یکی از شرکت‌های محبوب صنعت بازی است که هر چند اکثر بازی‌های آن، یک روند سینوسی افت و خیز را دارند ولی با همه این‌ها، سازنده و ناشر بسیاری از فرنچایزهای محبوب صنعت بازی است که البته در این چند ساله تصاحب سهام آن از طرف Vivendi نگرانی‌هایی را مبنی بر مشکلات داخلی این شرکت ایجاد کرده است و مطمئناً موفقیت و درخشش عناوین آن، می‌تواند به نوعی تضمین کننده روند سابق این شرکت باشد و جلوی نفوذ بیش از حد شرکت Vivendi و تغییر مسیر اصلی آن را بگیرد. امسال مطمئناً بازی‌های مهمی از فرنچایزهای محبوب خود را به نمایش گذاشت که در صدر آن‌ها احتمالاً Assassin’s Creed جدید قرار دارد. به هر حال در کنار این عنوان، بازی‌های دیگری هم هستند که احتمالاً یا قطعاً نمایش‌هایی خواهند داشت و در ادامه به طور مختصر آن‌ها را بررسی می‌کنیم. کنفرانس این شرکت به‌وقت‌تهران در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد روز سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ (۱۲ ژوئن ۲۰۱۶) برگزار خواهد شد.

Assassin’s Creed

ubisoft and ea predictions

Assassin’s Creed

نسخه جدید Assassin’s Creed بدون شک یکی از مهم‌ترین عناوینی است که قطعاً یوبیسافت در E3 امسال از آن رسماً رونمایی خواهد کرد. نام این نسخه هنوز به طور دقیق مشخص نیست و بعضی‌ها نام Empire و بعضی نام Origins را اعلام کرده‌اند که با توجه به تصاویر جدیدتری که به صورت غیررسمی منتشر شده‌اند، احتمالاً نام آن Origins خواهد بود. یوبیسافت برای حفظ غافلگیری اصلی مراسم تا به حال اطلاعات زیادی را از این عنوان به صورت رسمی منتشر نکرده است. با این حال طبق یکی از عکس‌هایی که منابع موثقی نیز آن را تأیید کرده‌اند، نسخه جدید این سری در مصر باستان جریان خواهد داشت. با توجه به نام Origins به معنی ریشه‌ها، این مورد خیلی هم دور از انتظار نیست و می‌توان انتظار داشت که تا حدودی به سرآغاز شروع Assassin ها در این بازی پرداخته شود. اگر واقعاً بازی در مصر باشد، بی‌شک شاهد اهرام مصر و بالا رفتن از آن و پرش Leap of Faith از اوج آن خواهیم بود. البته با همه این‌ها اطلاعات هیجان انگیزی از بازی از منابع غیررسمی منتشر شده‌اند که نوید عنوانی فوق‌العاده را می‌دهند. ظاهراً بازی فاقد بخش چندنفره است و از این رو با تمرکز کامل روی بخش تک‌نفره، انتظارات از بازی دو چندان می‌شود.

نکته‌ای که انتظار برای Assassin’s Creed جدید را بالا می‌برد، وقفه یک ساله‌ایست که بین انتشار این نسخه و نسخه قبلی افتاده است. در سال‌های اخیر هر سال یک نسخه از این سری منتشر شده است به جز سال گذشته یعنی ۲۰۱۶٫ همین مورد و استراحت یک ساله‌ای که به این سری داده شد، باعث شده است که انتظارات طرفداران از نسخه جدید به دلیل وقت بیش‌تر سازندگان بسیار بالاتر برود.

South Park: The Fractured but Whole

ubisoft and ea predictions

South Park: The Fractured But Whole

قطعاً نسخه جدید South Park در E3 امسال نمایشی خواهد داشت. این بازی قرار بود در سال ۲۰۱۶ عرضه شود ولی یوبیسافت اعلام کرد که برای کار بیش‌تر بر روی این عنوان عرضه آن با تأخیر رو به رو خواهد شد و قرار است بازی در تاریخ ۱۷ اکتبر ۲۰۱۷ (۲۵ مهر ۱۳۹۶) منتشر شود. تا به حال تریلرهای خیلی زیادی از این نسخه را شاهد نبوده‌ایم و مخصوصاً انتظار می‌رود که تریلری نه چندان کوتاه از گیم پلی این عنوان به نمایش در بیاید. می‌توان انتظار داشت که تاریخ عرضه رسمی این عنوان نیز مشخص شود. با این که تا به حال اعلام نشده ولی ممکن است عرضه بازی برای Switch نیز تأیید شود. تقریباً به جز این مورد آخر که خیلی معلوم نیست، بقیه موارد با احتمال خیلی زیادی رخ خواهند داد.

 Far Cry 5

ubisoft and ea predictions

Far Cry 5

سری Far Cry از جمله فرنچایزهای محبوب یوبیسافت است که در قسمت سوم به اوج رسید و محبوبیت بسیار بالایی کسب کرد. نسخه بعدی آن نیز هر چند عناوین خوبی بودند ولی تا حد زیادی به قسمت قبلی شبیه بودند و به هر حال نتوانستند موفقیت Far Cry 3 را تکرار کنند. یوبیسافت چندی قبل رسماً پنجمین نسخه از فرنچایز Far Cry را معرفی کرد و تریلرهای مختلفی از این عنوان منتشر شده‌اند که معلوم می‌شود بعضی از حدس و گمان‌ها در مورد این بازی درست و بعضی غلط بوده‌اند. نسخه جدید بازی در منطقه‌ای غیرشهری به نام Hope County در ایالت مونتانا کشور ایالات‌متحده آمریکا جریان دارد. با این حال برخلاف شایعات قبلی که از بازی بود، این عنوان وسترن نخواهد بود و فضایی امروزی خواهد داشت. با توجه به تریلرهای منتشر شده، انتظار می‌رود که بازی بیش‌تر المان‌های اصلی و نقاط قوت نسخه‌های قبلی را حفظ کرده باشند و همین طور به نظر شخصیت منفی بازی نیز شخصیت‌پردازی باکیفیتی خواهد داشت. در مورد این که یوبیسافت چه برنامه‌ای برای جلوگیری از شبیه شدن بیش از حد بازی به دو نسخه قبلی دارد چیزی نمی‌دانیم ولی با توجه به این که بازی در زمستان ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد، امیدواریم یوبیسافت به خوبی برای ارائه یک تجربه باکیفیت و در عین حال جدید از این سری تلاش کند. مطمئناً این بازی در کنفرانس E3 شرکت یوبیسافت حضور داشته و احتمالاً تریلرهایی از گیم پلی بازی به نمایش در بیایند.

Splinter Cell

ubisoft and ea predictions

Sam Fisher شخصیت اصلی سری Splinter Cell

احتمال معرفی نسخه جدیدی از سری Splinter Cell را می‌توان بسیار بالا دانست. آخرین نسخه‌ای سری در سال ۲۰۱۳ منتشر شده است و زمان زیادی از انتشار آن می‌گذرد. سری Splinter Cell همواره یکی از عناوین مطرح سبک مخفی کاری بوده است و سم فیشر (Sam Fisher) شخصیت اصلی آن نیز از جمله شخصیت‌های محبوب این سبک محسوب می‌شود. با توجه به گذشت این چند سال، بعید نیست که نسخه جدید ماجراجویی‌های سم فیشر در سری Splinter Cell در E3 امسال معرفی شود.

Rayman

ubisoft and ea predictions

آخرین نسخه ای از سری Rayman که برای کامپیوتر و کنسول ها منتشر شده، Rayman Legends است

حضور حداقل یک نسخه از ریمن در مراسم قطعی است. به طور قطع نسخه مخصوص Nintendo Switch عنوان Rayman Legends در E3 امسال حتماً حضور خواهد داشت و باید دید یوبیسافت قرار است چه ویژگی‌های جدیدی را برای این نسخه از بازی در نظر گرفته است.

در کنار Rayman Legends شاید دور از انتظار نباشد که نسخه‌ای کاملاً جدید از این سری نیز معرفی شود. البته این مورد کاملاً در حد یک حدس و گمان است و هیچ اطلاعاتی در این مورد در دسترس نیست ولی با توجه به این که ریمن از جمله بازی‌های با کیفیت یوبیسافت است که طرفداران همیشگی خود را هم همواره داشته است، این موضوع خیلی هم دور از انتظار نیست. امیدواریم یوبیسافت بعد از این چند سال غیبت ریمن در بخش اصلی صنعت ویدیو گیم و محدود شدن حضورش به موبایل، تغییری در رویه خود ایجاد کند و نسخه‌ای جدید و البته غیر موبایلی از آن را معرفی کند.

Mario + Rabbids: Kingdom Battle

ubisoft and ea predictions

به احتمال زیاد نینتندو مانور بیش تری روی این بازی می دهد اما به هر حال چون Rabbid ها از جمله IP های یوبیسافت هستند شاید شاهد این عنوان در کنفرانس یوبیسافت هم باشیم

خرگوش‌های موسوم به Rabbid نیز از جمله شخصیت‌های بامزه‌ی یوبیسافت هستند که هر از چند سالی سر و کله‌شان در عناوین مختلف پیدا می‌شود. خبرهایی زیادی در چند وقت اخیر در مورد این بازی منتشر شده که نوید یک عنوان عالی را می‌دهند و ظاهراً برای اولین بار قرار است در عناوین سری ماریو از اسلحه گرم نیز استفاده شود. با توجه به اطلاعات منتشر شده ۶۵ درصد بازی به مبارزات اختصاص دارد و ۳۵ درصد آن صرف گشت و گذار در محیط خواهد شد. ۸ شخصیت با شیوه کار متفاوت برای این عنوان در نظر گرفته شده است و به طور کلی با توجه به تم کلی این دو سری، به نظر می‌رسد ترکیب آن‌ها جالب از کار در خواهد آمد. در مورد حضور بازی در E3 این احتمال وجود دارد که این عنوان به طور عمده‌تر در کنفرانس نینتندو پوشش داده شود و شاید در کنفرانس یوبیسافت خیلی روی آن مانور داده نشود ولی به هر حال از آن جایی که Rabbid ها یکی از IP های یوبیسافت هستند، بنابراین احتمال حضور این عنوان در کنفرانس یوبیسافت نیز کم نیست و به هر صورت شاید شاهد منتشر شدن اطلاعاتی از این بازی در کنفرانس یوبیسافت باشیم هر چند اطلاعات اصلی آن به احتمال زیاد در کنفرانس نینتندو منتشر خواهند شد.

Beyond Good and Evil 2

ubisoft and ea predictions

Beyond Good and Evil 2 با وجود ادامه یافتن پروژه ساخت مدت هاست که در سکوت خبری به سر می برد

Beyond Good and Evil از جمله IP های خاص یوبیسافت است که سازنده اصلی آن، مایکل انسل، سازنده سری ریمن است و تا حدودی در این سال‌ها مورد کم لطفی و کم توجهی قرار گرفته است. دنباله این عنوان می‌توانست سال‌ها پیش ساخته و منتشر شود ولی در این مدت خبرهای خیلی زیادی از ساخت آن منتشر نشده بود. در سال ۲۰۱۱ معلوم شد که این بازی در حال ساخت است و برای مدت زیادی این عنوان در سکوت کامل خبری قرار گرفت تا در نهایت در سال ۲۰۱۶ معلوم شد که ساخت بازی از پایه دوباره شروع شده است و به هر حال معلوم شد که این عنوان را یوبیسافت فراموش نکرده است. با تمام این‌ها طبق گفته‌ها ظاهراً این بازی قرار نیست به این زودی‌ها منتشر شود و برای همین حضور آن در E3 امسال نیز خیلی قطعی نیست ولی می‌توان حداقل انتشار یک تیزر کوتاه از این عنوان را نسبتاً محتمل دانست.

The Crew 2

ubisoft and ea predictions

The Crew 2

The Crew از جمله IP های جدید یوبیسافت است که هر چند در نسخه اول در حد انتظارات ظاهر نشد ولی همچنان عنوان شایسته تقدیری است. بازی سرزمین اصلی ایالات‌متحده را در مقیاسی کمی کوچک‌تر به طور کامل بازسازی کرده بود و محیطی بسیار بزرگ را در مقابل بازیکنان قرار می‌داد. این بازی به صورت تمام آنلاین طراحی شده بود که البته این موضوع با انتقادهایی از طرف منتقدان رو به رو شد. به هر حال این بازی حداقل در زمینه پیدا کردن محیطی بزرگ موفق بوده است. حال چندی پیش یوبیسافت از نسخه دوم این سری با نام The Crew 2 رونمایی کرد و قطعاً در E3 شاهد نمایش‌هایی از آن خواهیم بود. فعلاً اطلاعات بیش‌تری از این بازی در دسترس نیست و تنها می‌دانیم که بازی در سال مالی جاری منتشر می‌شود.

جمع‌بندی:

با وجود همه مواردی که گفته شد، یوبیسافت احتمالاً امسال حداقل با ۲ یا ۳ تا از آی‌پی‌های خیلی مهم خود و تعدادی بازی فرعی حضور خواهد داشت. پرچم‌دار اصلی آن به احتمال خیلی بالا، Assassin’s Creed جدید خواهد بود که بعد از یک غیبت یک‌ساله بی‌شک با حجم عظیمی از انتظارات طرفداران رو به رو خواهد شد. احتمال معرفی عناوین و سورپرایزهایی از سوی یوبیسافت همچون چیزی که در سال ۲۰۱۲ با معرفی Watch Dogs شاهد بودیم نیز وجود دارد. با همه این‌ها، به خاطر Assassin’s Creed جدید و پیشرفت‌هایی که ممکن است این سری در این بازه یک‌ساله داشته باشد، کنفرانس یوبیسافت ارزش بالایی خواهد داشت و در کنار آن معرفی چندین عنوان مهم دیگر در کنار یک سورپرایز می‌تواند شادی طرفداران را تکمیل کند.


Electronic Arts

ubisoft and ea predictions

EA

شرکت آمریکایی Electronic Arts، از جمله شرکت‌هایی است که شاید برخی به خاطر اقدامات سودجویانه آن در بعضی موارد، آن را به عنوان یک شرکت منفور بشناسند ولی به هر حال این شرکت عناوین و بازی‌های بسیار باکیفیتی را تا به حال عرضه کرده است که نمی‌توان از آن‌ها گذشت. مطابق رسم هر ساله، قطعاً نسخه‌های جدید عناوین ورزشی EA Sports در E3 نمایش‌هایی خواهند داشت و در کنار آن‌ها، به احتمال بالا شاهد نمایش مفصلی از دو یا سه عنوان جنگ ستارگان نیز خواهیم بود. کنفرانس این شرکت به‌وقت‌تهران در ساعت ۱۱:۳۰ روز ۱۰ ژوئن ۲۰۱۷ (۲۰ خرداد ۱۳۹۶) برگزار خواهد شد.

FIFA 18

ubisoft and ea predictions

FIFA

حضور نسخه جدید FIFA بدون شک در نمایشگاه E3 تضمین شده است. نسخه سال قبلی این بازی همانند نسخ قبلی از کیفیت خوبی برخوردار بود و به علاوه بخش داستانی نسبتاً جالبی نیز به این سری اضافه شده بود. با این وجود شرکت Konami با PES 2017 نیز بسیار درخشان‌تر از سال‌های قبل ظاهر شد و از این رو انتظارات بسیاری از FIFA 18 می‌رود. باید ببینیم EA چه تمهیدی اندیشیده است تا در سال جدید از PES عقب نیفتد و مانند چند سال گذشته، پیش تاز رقابت بازی‌های فوتبالی باشد. امیدواریم که روند رشد گرافیکی بازی‌های فوتبالی هم شدت بیش‌تری به خود بگیرد و به سرعت فرنچایز NBA2K برسد. این فرنچایز با وجود تقریباً بی‌رقیب بودن هر سال روند پیشرفت خود را حتی در زمینه گرافیک حفظ کرده ولی عناوین فوتبالی در چند سال اخیر هر چند پیشرفت داشته‌اند ولی همچنان تغییرات در حد سری NBA2K انقلابی نیستند. با این حال باید منتظر ماند و دید که EA چه چیز جدیدی در FIFA 18 برای ارائه کردن دارد.

Madden NFL 18 & NHL 18 & NBA Live 18

ubisoft and ea predictions

Madden NFL 18

سری Madden NFL و NHL و NBA Live از فرنچایزهای بسیار محبوب EA هستند که به‌خصوص در آمریکای شمالی، فروش بسیار بالایی دارند ولی به دلیل طرفداران کم در این جا، به این سه عنوان به طور کلی و با هم اشاره می‌کنیم.

سری Madden NFL همان طور که می‌دانید مهم‌ترین عنوان فوتبال آمریکایی است که تقریباً بی‌رقیب به پیشتازی در بازارهای آمریکای شمالی ادامه می‌دهد. از نظر کیفی این سری به طور کلی در سطح بسیار خوبی قرار دارد ولی مشکل این جاست که این سری در چند سال اخیر تغییرات بسیار کمی را به خود دیده است. باید دید که رفتار EA در قبال این سری چیست؟ شاید آن‌ها بتوانند با اضافه کردن یک بخش داستانی همانند FIFA آن را از این حالت در بیاورند. به هر حال هر چند کیفیت این سری بالاست ولی عدم پیشرفت در طی چند سال، به وجهه آن آسیب خواهد زد و باید تغییراتی در آن صورت بگیرد.

وضعیت NHL نیز چیزی شبیه Madden NFL است. این سری نیز همواره در میان بازی‌های سبک هاکی معروف بوده است و تقریباً رقیب جدی ندارد. به همین دلیل در سال‌های اخیر هر چند همچنان کیفیت بالایی دارد ولی به تدریج دچار روند تکرار شده است و هر چند وضعیت بازی در نسخه ۱۶ به شدت بهتر از ۱۵ بود ولی نسخه ۱۷ آن تغییرات بسیار کمی نسبت به نسخه قبلی داشته است و برای رفع این ایرادات نیاز به یکسری تغییرات برای ایجاد تنوع در این سری احساس می‌شود. با همه این مسائل باید منتظر برخورد EA با این سری ماند و باید دید که آیا با همان NHL سابق رو به روییم یا تغییراتی در آن صورت گرفته است.

وضعیت سری NBA Live کاملاً متفاوت است. این سری در این چند سال به شدت از رقیب خود یعنی NBA 2K ضعیف‌تر عمل کرده است و اختلاف بسیار زیادی از نظر کیفی بین این دو عنوان وجود دارد. بعد از عدم موفقیت هر سه نسخه ۱۴، ۱۵ و ۱۶، شرکت EA سال گذشته NBA Live 17 را عرضه نکرد و در اصل این عنوان تبدیل به NBA Live 18 شده است که قرار است امسال عرضه شود. مطمئناً در E3 امسال نمایشی از این بازی را شاهد خواهیم بود و باید ببینیم که آیا EA نقشه‌ای برای افزایش کیفی این بازی نسبت به NBA 2K و حداقل در اختیار گرفتن بخشی از بازار دارد یا این که همچنان شاهد ضعف NBA Live نسبت به NBA 2K خواهیم بود.

Need for Speed: Payback

ubisoft and ea predictions

Need for Speed: Payback

سری Need for Speed یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین بازی‌های سبک ریسینگ آرکید محسوب می‌شود. این سری در طول این سالیان افت‌وخیزهای فراوانی را طی کرده است و شاهد چندین عنوان خوب و چندین عنوان متوسط در این سری بوده‌ایم. آخرین نسخه‌ این سری بدون هیچ پسوندی Need for Speed نام داشت که در سال ۲۰۱۵ عرضه شد. این نسخه برخلاف دو نسخه قبلی یعنی Rivals و Most Wanted، اصلاً با استقبال خوبی رو به رو نشد و نتوانست نظر بیش‌تر طرفداران این سری را جلب کند. ضمن این که این نسخه هیچ گونه بخش آفلاینی نداشت و تبدیل به یک بازی تمام آنلاین شده بود. حال دو سال بعد از عرضه نسخه قبل، چندی پیش EA با یک تیزر از نسخه جدید این سری که قرار است در پاییز سال جاری عرضه شود، رونمایی کرد و به تازگی نیز تریلر جدیدی از بازی منتشر شده است و معلوم شده که در بخش داستانی بازی بازیباز در نقش سه شخصیت حضور خواهد داشت. تا به حال اطلاعات خیلی زیادی از گیم پلی بازی منتشر نشده ولی می‌دانیم که بازی بخش آفلاین نیز خواهد داشت و این نشان دهنده توجه EA به نظرات طرفداران مبنی بر نبود بخش آفلاین در نسخه قبلی است. قطعاً شاهد نمایشی از این عنوان در E3 امسال خواهیم بود و با توجه به این که EA تا به حال اطلاعات زیادی از این نسخه منتشر نکرده، احتمالاً مانور زیادی روی ویژگی‌های جدید آن داده خواهد شد. امیدواریم نسخه جدید Need For Speed بتواند دوباره نظر طرفداران را به خود جلب کرده و انتظارات آنان را برآورده سازد.

Bioware New Game + Mass Effect Andromeda DLC

ubisoft and ea predictions

تصویر مفهومی از IP جدید شرکت Bioware

شرکت Bioware از جمله شرکت‌های باسابقه در ساخت بازی‌های نقش‌آفرینی است. شرکت EA در اوایل بهار امسال Mass Effect Andromeda را که توسط شعبه مونترال Bioware ساخته شده بود عرضه کرد. بازی هر چند در سطح عناوین قبلی مس افکت نبود و از این لحاظ انتقادات بسیاری به آن وارد بود و از لحاظ فنی نیز مشکلاتی داشت ولی به هر حال زمینه داستانی جدیدی را در این سری ایجاد کرد و مستقل از سری مس افکت، عنوان بدی نیست و کیفیت خوبی دارد. انتظار می‌رود که با توجه به این که پایان بازی شرایط را برای یک DLC کاملاً مهیا کرده است، EA در E3 امسال از DLC داستانی این عنوان رونمایی کند. به هر حال داستان بازی با ورود به کهکشانی دیگر، شرایط را برای ادامه دادن کاملاً مهیا کرده است و عرضه یک بسته الحاقی که در ضمن بخش زیادی از مشکلات فنی هم با آپدیت‌های همراه آن برطرف شود می‌تواند تا حدودی نظر طرفداران دوآتشه این سری را دوباره به این عنوان جلب کند.

فارغ از این مدتی پیش اعلام شده که شرکت Bioware یک بازی در دست ساخت نیز دارد که تا به حال نام و هیچ اطلاعات خاصی از آن منتشر نشده است ولی ظاهراً تم کلی بازی شباهت‌هایی به عنوان Destiny دارد. با توجه به این وضعیت، انتظار می‌رود که در حد یک تیزر و آنونس کوتاه بازی جدید این شرکت در E3 امسال رونمایی شود و احتمالاً عرضه آن به اواخر ۲۰۱۸ یا سال ۲۰۱۹ موکول خواهد شد. مطمئناً طرفداران عناوین مختلف شرکت Bioware بی‌صبرانه منتظر خواهند بود تا ببیند که قرار است در آینده با چه عنوانی از سوی این استودیو رو به رو باشند.

Star Wars Series

ubisoft and ea predictions

تصویری از تریلر کوتاه Star Wars استودیو Visceral Games در E3 2016

یکی از بزرگ‌ترین فرنچایزهایی که EA به ساخت بازی در آن مشغول است، سری معروف و بسیار پرطرفدار جنگ ستارگان است (البته ترجمه درست نام آن جنگ‌های ستاره‌ای است که به دلیل رایج بودن کلمه جنگ ستارگان، از این نام استفاده می‌کنیم). همان طور که احتمالاً می‌دانید، این سری از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و EA با همکاری شرکت Disney که صاحب نام تجاری Star Wars است، مسئولیت ساخت بازی‌های زیادی از این سری را در حال حاضر بر عهده دارد که به طور خلاصه هر کدام را توضیح می‌دهیم.

اولین عنوانی که اطلاعات نسبتاً بیش‌تری از آن در دسترس است و قطعاً در E3 نمایش خواهد داشت، Star Wars: Battlefront 2 است. همان طور که احتمالاً می‌دانید سال ۲۰۱۵ عنوان Star War: Battlefront عرضه شد و هر چند در بعضی موارد انتظارات بیش‌تری از آن می‌رفت ولی در کل به موفقیت نسبتاً خوبی دست یافت. این بازی به خوبی توانسته است که ایفای نقش به عنوان یک سرباز معمولی را درون بازی جای دهد و نشان دهد که فقط ایفای نقش به جای قهرمانان و ضدقهرمانان شمشیر به دست این سری نیست که می‌تواند جالب توجه باشد. از ایرادات مهمی که به قسمت اول وارد است، نبود بخش داستانی مشخص است و تنها یکسری مراحل منفرد و نه چندان مرتبط برای بخش تک‌نفره بازی طراحی شده بودند. سازندگان به خوبی بر این ضعف بازی آگاهی دارند و در نسخه جدید با خط داستانی بهتری رو به رو خواهیم بود تا از پتانسیل بسیار بالای سری جنگ ستارگان در داستان سرایی نیز استفاده شود. به علاوه نسخه اول از گرافیک و گیم پلی خوبی هم بهره می‌برد ولی حتماً سازندگان برای بهبود گرافیک و گیم پلی در نسخه جدید برنامه‌هایی دارند و مخصوصاً با ورود PS4 Pro و Xbox Scorpio، امکان پیاده‌سازی گرافیک‌های بالاتر در نسخ کنسولی نیز فراهم می‌شود.

ubisoft and ea predictions

Star Wars ساخته Respawn Entertainment

عنوان بعدی در این سری، بازی بدون نامی است که توسط شرکت Respawn، سازنده عناوین بسیار موفق Titanfall و Titanfall 2، ساخته می‌شود. از نام فعلی این عنوان تنها کلمه Star Wars معلوم است و پیشوند یا پسوندهای آن فعلاً مشخص نشده‌اند. این بازی در E3 سال گذشته صرفاً با نمایشی در کمتر از یک دقیقه معرفی شد و هیچ نکته خاصی تا به حال از آن انتشار نیافته است. انتظار می‌رود که در E3 امسال EA اطلاعات بیش‌تری را از این بازی در اختیار طرفداران بگذارد. حضور شرکت Respawn که در ساخت بازی‌هایی با تم آینده‌نگرانه نظیر Titanfall تبحر دارد و همچنین حضور افرادی در این استودیو که قبلاً ساخت بسیاری از نسخ موفق Call of Duty را برعهده داشتند، نوید بخش عنوانی عالی است.

یک بازی جنگ ستارگان دیگر هم در سال گذشته به طور خیلی مختصر معرفی شد که متعلق به شرکت Visceral Games است. همان طور که احتمالاً می‌دانید، این شرکت سازنده یکی دو نسخه از سری Battlefield و همچنین کل سری Dead Space است. نکته هیجان انگیزی که در ساخت این نسخه از جنگ ستارگان وجود دارد، حضور امی هنیگ، نویسنده ارشد سابق سری Uncharted و جید ریموند تهیه‌کننده نسخه‌های اولیه سری Assassin’s Creed در ساخت این عنوان است. حضور چنین افراد پر نام و نشانی در ساخت این بازی، طرفداران سری جنگ ستارگان را بیش از پیش به این بازی امیدوار کرده است و انتظار می‌رود که احتمالاً در E3 امسال شاهد اطلاعات بیشتری از این بازی باشیم. طبق اطلاعات موجود در سایت EA این بازی احتمالاً در سال ۲۰۱۸ منتشر خواهد شد.

EA Originals

ubisoft and ea predictions

EA Originals

EA در E3 سال گذشته از سرویس EA Originals رونمایی کرد که برای حمایت از بازی‌سازان مستقل ساخته شده است تا آن‌ها با حمایت EA بتوانند عناوین مد نظر خود را راحت‌تر توسعه داده و عرضه کنند. اولین محصول این روند جدید در EA بازی موفق Unravel بود که البته در زمان انتشارش هنوز نام EA Originals برای این قسمت از شرکت EA انتخاب نشده بود. در E3 پارسال به عنوان اولین محصول رسمی این گروه، از بازی Fe که توسط یک استودیوی کوچک سوئدی به نام Zoink ساخته می‌شود رونمایی شد. به احتمال زیاد در E3 امسال شاهد تعداد بیش‌تری از بازی‌های مستقل خواهیم بود که قرار است با حمایت EA ساخته شوند. این روند خوبی که در شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی برای حمایت از بازی‌سازان مستقل به راه افتاده، می‌تواند شرایط را برای تجربه‌های بدیعی در دنیای ویدیو گیم فراهم کند که شاید تا پیش از این به دلیل محدودیت‌های مالی امکان ساختشان ممکن نبود.

جمع‌بندی:

کنفرانس امسال EA در E3 پتانسیل بالایی برای جلب نظر بسیاری از بازیکنان دارد. از سویی باید روش اتخاذ شده EA برای افزایش کیفیت FIFA را به دلیل افزایش کیفیت PES بررسی کنیم و از سوی دیگر، احتمالاً شاهد نمایش چندین عنوان جنگ ستارگان در این کنفرانس خواهیم بود. ضمن این که احتمالاً پروژه حمایت از بازی‌های مستقل EA نیز در این کنفرانس بیش‌تر مورد بحث قرار خواهد گرفت. در نهایت ممکن است عناوین جدیدی نیز معرفی شوند که تا به حال اطلاعاتی از آن‌ها نداریم. به هر حال باید منتظر بود تا ببینیم EA چه نقشه‌ای برای جلب نظر طرفداران دارد.

E3

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس Ubisoft و EA در E3 2017 - گیمفا
۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس Ubisoft و EA در E3 2017 - گیمفا
۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس Ubisoft و EA در E3 2017 - گیمفا
۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس Ubisoft و EA در E3 2017 - گیمفا
۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس Ubisoft و EA در E3 2017 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس Ubisoft و EA در E3 2017 - گیمفا