سقوط یک نماد | نقد و بررسی Injustice 2 - گیمفا
سقوط یک نماد | نقد و بررسی Injustice 2 - گیمفا
سقوط یک نماد | نقد و بررسی Injustice 2 - گیمفا
سقوط یک نماد | نقد و بررسی Injustice 2 - گیمفا

سقوط یک نماد | نقد و بررسی Injustice 2

امیرحسین دهنوی
۱۷:۳۰ ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
سقوط یک نماد | نقد و بررسی Injustice 2 - گیمفا

Injustice 2 ادامه‌ای بر عنوان قبلی خود یعنی Injustice: Gods Among Us است که پس از از گذشت چهار سال از زمان عرضه ادامه داستان بازی را روایت می‌کند. با گیمفا برای نقد و بررسی Injustice 2 همراه شوید.

استودیوی NetherRealm بارها خود را در بازی‌های سبک مبارزه‌ای ثابت کرده و نشان داده که جزو برترین‌هاست. ما شاید آن‌ها را بیشتر با سری بسیار موفق Mortal Kombat بشناسیم اما حال باید جا برای یک سری موفق مبارزه‌ای دیگر نیز باز کنیم. Injustice 2 از هر نظر یک بازی کامل است. از داستان جذاب بازی تا محتواهای تمام ناشدنی آن که شما را به بازی کردن تشویق می‌کند. بیایید در ادامه به بررسی بخش‌های مختلف بازی بپردازیم.

سقوط یک نماد | نقد و بررسی Injustice 2 - گیمفا

Injustice 2

به‌نظر باید استودیوی NetherRealm کلاس‌های خصوصی را برای کارگردانان مجموعه‌ فیلم‌های شرکت DC برگزار کنند. داستان Injustice 2 و نحوه روایت و معرفی شخصیت‌ها بسیار بهتر از هر فیلم سینمایی DC است که چند سال اخیر به روی پرده آمده. دشمن اصلی شما در بازی Injustice 2، شخصیتی به‌نام Brainiac است که مثل تمام آدم بدهای داستان‌های قهرمانی قصد نابودی زمین را دارد اما NetherRealm به‌صورت هوشمندانه Superman را نیز به فرمول آدم بدها اضافه کرده است. در نسخه اول بود که او را شکست دادید و حکومتش را از بین بردید، در این قسمت نیز او حضور دارد و کتک زدن Superman و همراهان او بسیار لذت بخش است!

داستان بازی به‌صورت پیوسته روایت می‌شود و هیچگونه صفحه بارگزاری دیده نمی‌شود (همانند آنچه در نسخه قبلی و عناوین اخیر NetherRealm نیز دیدیم) پیوسته گفتن داستان بازی یکی از نکات بسیار مثبت آن است، میان پرده‌های بازی حس یک فیلم سینمایی فوق العاده را به شما می‌دهند و حقیقتا تجربه Injustice 2 گذر زمان را حس نخواهید کرد، به شخصه بخش داستانی Injustice 2 را در دو روز متوالی به پایان رساندم و از تجربه آن بسیار لذت بردم. Injustice 2 یک از برترین و شاید بهترین بخش‌های داستانی بازی‌های مبارزه‌ای را دارا است. همواره شنیده‌ایم که می‌گویند بازی‌های مبارزه‌ای درباره داستان نیست، بلکه گیم‌پلی است که اهمیت دارد اما Injustice 2 ثابت کرده می‌تواند هردو را داشته باشد. این بازی استاندارد تازه‌ای برای بازی‌های مبارزه‌ای تعیین کرده است.

سقوط یک نماد | نقد و بررسی Injustice 2 - گیمفا

Brainiac

میزان محتوای موجود در بازی Injustice 2 حقیقتا فوق العاده است. ما بازی‌هایی مثل Street Fighter V را دیدیم که در زمان عرضه محتوای زیادی نداشتند و قول اضافه کردن محتوا به‌صورت بروزرسانی را می‌دادند اما Injustice 2 چنان بار محتوایی بالایی دارد که جای هیچگونه انتقادی باقی نمی‌گذارد. منظور من از محتوای زیاد تنها بخش چندنفره و بخش‌های مختلف آن نیست بلکه بزرگ‌ترین محتوی بازی را بخش داستانی این بازی به شما می‌دهد. پس از به پایان رساندن بخش داستانی اصلی که حدود هشت ساعت زمان می‌برد، شما می‌توانید تکه‌های داستانی بیشتری را نیز در بازی بیابید، پایان‌های مختلف هر شخصیت را باز کنید و یا نگاهی به دو پایان مختلف بخش داستانی بیندازید. بخش تک‌نفره این بازی از محتوای بسیار زیادی بهره می‌برد و ساعت‌ها شما را درگیر خود می‌کند تا بالاخره پس از تجربه تمام بخش‌های آن، نگاهی به بخش چندنفره هم بیندازید. در بازی بخش جدیدی به‌نام Multiverse معرفی شده که شباهت‌های بسیاری به Living Towers عنوان Mortal Kombat X دارد. این بخش به شما اجازه می‌دهد با شخصیت‌های دیگر در وضعیت‌های مختلف با اهداف متنوع به مبارزه بپردازید. در هرروز فعالیت‌های جدیدی به بازی اضافه می‌شود که همواره این بخش را زنده نگه می‌دارد.

سقوط یک نماد | نقد و بررسی Injustice 2 - گیمفا

Multiverse

Injustice 2 سیستم جمع آوری آیتمی را نیز معرفی کرده که نام آن را Gear System گذاشته است. Gear System به بازی یک عنصر نقش آفرینی را اضافه کرده که به شما اجازه می‌دهد آیتم‌های مختلفی را به شخصیت دلخواه‌تان اضافه کنید. این آیتم‌ها در کنار آنکه ظاهر را تغییر می‌دهند، تاثیری نیز برروی ویژگی‌های شخصیت شما مثل میزان سلامت و قدرت ضربه دارد. پس از پایان هربازی شما ایتم‌هایی را دریافت می‌کنید، همچنین در بازی جعبه‌هایی نیز تحت عنوان Mother Box وجود دارد که با خریداری آن‌ها می‌توانید آیتم‌هایی دریافت کنید. هر آیتم سطح موردنیاز خود را دارد و شخصیت‌ شما هم سطح به خصوص خود را داشته و بازی کردن با آن شخصیت می‌توانید سطح آن را افزایش دهید. بازی تنوع بسیار زیادی در تعداد آیتم‌های موجود دارد و تا به‌حال با وجود آنکه تعداد بسیار زیادی آیتم بدست آورده‌ام اما بازهم گویا این سیستم آیتم‌های تازه‌ای برای ارائه دارد. سیستم Inventory بازی هم به خوبی کار شده و مدیریت آیتم‌ها و یا فروش آن‌ها به راحتی صورت می‌گیرد. همچنین در صورت ست کردن یک سری آیتم از یک گروه، شخصیت شما امتیاز اضافی دریافت می‌کند. هر شخصیت بازی هم ۵ Loadout مختلف دارد، یعنی شما می‌توانید پنج ست مختلف ایتم برروی شخصیت خودتان ایجاد کنید، به‌شخصه وجود Loadout را بسیار ضرروی و مثبت می‌بینم، شما می‌توانید برروی شخصیت‌ محبوب خود ست‌های مختلفی قرار بدید مثلا Loadout اول برروی میزان سلامتی و ضربه تمرکز کند در کنار آن Loadout دوم برروی چابکی شما تمرکز داشته باشد و زمانی که با مبارزی برخورد می‌کنید که نیاز به چابکی بیشتر دارد تا میزان ضربه، به راحتی Loadout خود را تغییر می‌دهید. با وجود سیستم Gear شاید این نگرانی پیش بیاید که بازی از حالت تعادل خارج می‌شود اما تاثیراتی که آیتم‌ها برروی شخصیت‌ها می‌گذارند آنقدری نیست که تاثیر مهارت بازی‌باز از بین برود یا ضعیف شود از طرفی شما می‌توانید در هنگام جستجوی حریف به‌دنبال مبارزانی باشید که سیستم Gearشان همانند شما خاموش است و تنها شاهد تاثیر ظاهری آن‌ها هستیم.

سقوط یک نماد | نقد و بررسی Injustice 2 - گیمفا

یکی از مزیت‌های Gear System و تنوع بالای آن این است که در بخش آنلاین و سطح‌های بالا، هر شخصیت ویژگی‌های ظاهری خود را می‌گیرد و شاهد دو شخصیت شبیه به هم نیستید

گیم‌پلی بازی Injustice 2 تغییر زیادی نسبت به نسخه اول خود نکرده است. بازی‌باز مجموعه‌ای از Comboها و حرکات از پیش برنامه نویسی شده را دارد، هرشخصیت دارای نواری نیز هست که با پر شدن آن می‌تواند Comboهای قبلی خود با تغییراتی روبه‌رو کند و ضربه وارده را به حداکثر برساند، با پر شدن کامل نوار شخصیت هم شما می‌توانید Super Move او را انجام دهید که در چندبار اول بسیار جذاب بوده و بعد از چندبار انجام دادن خسته کننده می‌شود. یکی از بخش‌های جالب که در نسخه قبلی هم حضور داشت و در این نسخه نیز شاهد آن هستیم، Clash system است. نوارهای هر شخصیت درکنار آنکه می‌توانند برای Super Move و حداکثر رساندن قدرت حرکات استفاده شوند، برای Clash system هم مورد استفاده هستند. با استفاده از Clash system هر بازی‌باز باید انتخاب کند که چه مقدار از نوار خود را می‌خواهد استفاده کند و سپس هر بازی‌باز که نوار بیشتری را انتخاب کند پیروز Clash است، با پیروزی در Clash شما می‌توانید ۳۰ درصد از میزان سلامتی خود را بازیابی کنید و یا ۳۰ درصد به میزان سلامتی دشمن‌تان آسیب وارد کنید. Clash system یکی از بهترین استراتژی‌های موجود در بازی است، به شخصه به شما پیشنهاد می‌کنم به هیچ وجه از Super Move استفاده نکنید و به‌جای آن میزان ضربات خود را به حداکثر برسانید و زمانی که حریف‌تان از بارهای نوارش استفاده کرد از Clash استفاده کنید.

سقوط یک نماد | نقد و بررسی Injustice 2 - گیمفا

در هنگام Clash دو شخصیت، صحبت‌هایی بین آن‌ها رد و بدل می‌شود که براساس شخصیت طرف مقابل بوده و بسیار جالب است

شخصیت‌های قابل بازی تعداد مناسبی دارند و ۲۸ شخصیت مختلف را دارا است. تعادل شخصیت‌ها عالی بوده و برتری یک شخصیت بر دیگر شخصیت‌های بازی حس نمی‌شود، ویژگی‌های مختلف هرشخصیت باعث شده تا همواره شخصیت‌های تازه را امتحان کنید و خود را محدود به یک شخصیت نکنید. همچنین بازی دارای ۱۰ شخصیت اضافی دیگر است که به‌صورت محتوای قابل دانلود به بازی اضافه می‌شود، این ده شخصیت در نسخه استاندارد بازی موجود نیستند و باید هزینه جدایی برای آن بپردازید؛ با وجود اینکه پرداخت‌های اضافی و DLCهای مختلف هزینه‌ای نکته مثبتی نیست اما بازی اصلی Injustice 2 آنقدر محتوا در اختیارتان قرار می‌دهد که محتوای‌های اضافی نقش ادویه را بازی می‌کند تا تکمیل کننده بازی اصلی.

سقوط یک نماد | نقد و بررسی Injustice 2 - گیمفا

تنوع مکان‌های بازی مناسب بوده و تعدادی نیز شامل همان مکان‌های نسخه اول هستند

بخش چند نفره بازی از تنوع بسیار مناسبی برخوردار است. از مجموعه بازی‌های Ranked و Unranked تا King of the Hill و تجربه بازی به‌صورت آفلاین دو نفره. یکی از بدترین تجربه‌های آنلاین من در زمان بازی Mortal Kombat X بود که در اکثر مواقع از بازی بیرون می‌افتادم و یا لگ بسیاری را تجربه می‌کردم که البته نباید تاثیر وضعیت اینترنت ایران را در بعضی مواقع نادیده بگیریم اما تجربه بخش آنلاین Injustice 2 بسیار روان و سریع بوده و میزان لگ دیده شده بسیار کم بود. بازی به تازگی عرضه شده و سرورها نیز بسیار شلوغ بوده و در هنگام تجربه من برروی ایکس‌باکس وان مشکلی در پیدا کردن حریف نداشتم. در هنگام پیدا کردن حریف هم بازی اطلاعات بسیار کاملی در اختیار شما خواهد گذاشت از میزان پینگ تا درصد پیروزی‌تان،‌ در هنگام دیدن اطلاعات حریف هم می‌توانید آن را رد کنید که به سرعت به بازی دیگر متصل می‌شوید.

سقوط یک نماد | نقد و بررسی Injustice 2 - گیمفا

Injustice 2 از وضعیت فنی بسیار با ثباتی بهره می‌برد

چهره شخصیت‌های بازی در هنگام صحبت و ابراز احساساتی مثل خشم، ناراحتی و خوشحالی کاملا قابل تشخیص بوده و NetherRealm کارش را در این بخش بی‌نقص انجام داده است. استودیوی NetherRealm به خوبی از وضعیت عرضه Mortal Kombat X درس گرفته و شما شاهد کمترین میزان مشکلات فنی هستید. Injustice 2 به‌خوبی مورد بازبینی قرار گرفته و بازی طرف هستید که نه باگ خاصی در آن دیده می‌شود و نه افت فریمی حس خواهد شد. NetherRealm به‌خوبی موتور خود را بهبود بخشیده است و گرافیک بازی نیز یک قدم بزرگ نسبت به نسخه قبلی و عناوین قبلی شرکت است.

نتیجه‌گیری

NetherRealm توانسته بازی را توسعه دهد که از هر جهت یک قدم بزرگ نسبت به نسخه قبلی بوده و حتی استاندارد بازی‌های مبارزه‌ای را جا به جا کند. Injustice 2 نه‌تنها بازی برای طرفداران سبک مبارزه‌ای است بلکه کسانی که طرفداران این سبک نیستند نیز می‌توانند از آن لذت ببرند. داستانی مورد توجه و جذاب درکنار میزان محتوای بالایی که تا به حال در کمتر بازی مبارزه‌ای دیده شده، Injustice 2 را به یک خرید بسیار عالی تبدیل می‌کند.

 

سقوط یک نماد | نقد و بررسی Injustice 2 - گیمفا

راستین کولهMMYKING

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سقوط یک نماد | نقد و بررسی Injustice 2 - گیمفا
سقوط یک نماد | نقد و بررسی Injustice 2 - گیمفا
سقوط یک نماد | نقد و بررسی Injustice 2 - گیمفا
سقوط یک نماد | نقد و بررسی Injustice 2 - گیمفا
سقوط یک نماد | نقد و بررسی Injustice 2 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سقوط یک نماد | نقد و بررسی Injustice 2 - گیمفا
سقوط یک نماد | نقد و بررسی Injustice 2 - گیمفا