نگاهی نزدیک به ابر لپ تاپ MSI مدل GT83VR 6RF Titan SLI - گیمفا
نگاهی نزدیک به ابر لپ تاپ MSI مدل GT83VR 6RF Titan SLI - گیمفا
نگاهی نزدیک به ابر لپ تاپ MSI مدل GT83VR 6RF Titan SLI - گیمفا
نگاهی نزدیک به ابر لپ تاپ MSI مدل GT83VR 6RF Titan SLI - گیمفا

نگاهی نزدیک به ابر لپ تاپ MSI مدل GT83VR 6RF Titan SLI

پست گیمفا
۲۳:۱۲ ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
نگاهی نزدیک به ابر لپ تاپ MSI مدل GT83VR 6RF Titan SLI - گیمفا

شرکت های بزرگ سخت افزاری و الکترونیکی دنیا سخت به تولید انواع محصولات کامپیوتری مشغول هستند تا بتوانند سهمی از این بازار بی کران را نصیب خود کنند. MSI به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تولید انواع کامپیوتر در فرم ها و ساختارهای گوناگون نیز همین سیاست را اجرا می کند، یکی از این بازارهای بزرگ مربوط به کامپیوترهای مخصوص بازی است و چند سالی نیز هست که این بازار گرایش خاصی را در بعد کامپیوترهای قابل حمل یا لپ تاپ ها به خود دیده است.

این کمپانی با تولید لپ تاپ های گیمینگ خود در سری های متنوع، سعی کرده است تا هر نوع قشری از کاربران گیمینگ را به سوی خود جذب کند و بتواند فروش خوبی را برای خود رقم بزند. سری GT لپ تاپ های این شرکت محصولات High End و بالارده ای هستند که می توانند رقیبی وحشتناک و بی رحم برای دیگر سازندگان این نوع محصولات باشند. و حال نیز قویترین مدل لپ تاپ گیمینگ این کمپانی وارد با مدل GT83VR 6RF Titan SLI وارد بازار کشورمان شده است و ما نیز قصد داریم آن را بطور اجمالی مورد بررسی قرار دهیم.

نگاهی نزدیک به ابر لپ تاپ MSI مدل GT83VR 6RF Titan SLI - گیمفااین دستگاه بطور خاص و ویژه برای کاربران شیفته گیمینگ و کسانی که بطور حرفه ای در این زمینه فعالیت می کنند ساخته شده است. تمامی موارد این لپ تاپ بطور جزئی و دقیق مورد بازبینی قرار گرفته تا ماشینی با توانایی های خارق العاده در اجرای هر نوع بازی در هر شرایط گرافیکی خلق شود.

بهتر است به بررسی آن بپردازیم و ببینیم این هیولا واقعاً چه قابلیت هایی دارد و چه کارهایی می تواند انجام دهد.

معرفی

نسل قبلی مدل GT83VR مدل موفق GT80S بود که MSI در آن از یک جفت کارت گرافیک GTX980 در پیکربندی SLI به همره پردازنده Core i7-6820HK و ۳۲ گیگابایت حافظه رم با باس ۲۱۳۳ مگاهرتز استفاده کرده بود. البته برخی موارد دیگر نظیر نمایشگر و فضای ذخیره سازی نیز متفاوت با مدل جدید است، در مدل جدید تقریباً تمامی این موارد ارتقا یافته اند و با نسل جدید سخت افزارها بروزرسانی شده اند. بزرگترین تغییر در کارت گرافیک ها بوده است که از GTX980 SLI به GTX1080 SLI بروزرسانی شده است. البته ظاهر و دیزاین دو دستگاه کاملاً با یکدیگر مشابه بوده و تغییر تنها مربوط به اجزاء داخل بوده است.

نگاهی نزدیک به ابر لپ تاپ MSI مدل GT83VR 6RF Titan SLI - گیمفا

قبل از هر چیز نگاهی کلی به مشخصات MSI GT83VR 6RF Titan SLI می اندازیم:

پردازنده:Intel Core i7 6920HQ

سیستم عامل: Microsoft Windows 10 Pro

حافظه اصلی: ۶۴GB DDR4 2400MHz

نمایشگر: ۱۸٫۴” FHD IPS LCD

پردازنده گرافیکی: Dual NVidia Geforce 1080GTX 16GB GDDR5X SLI – Intel HD Graphics 530

فضای ذخیره سازی: ۱TB 7200rpm HDD + 512GB M.2 PCIe Super RAID 4 SSD

صدا: ESS Sabre Hi-Fi 32bit/384KHz Hi-Res Audio – ۱۵W RMS Dynaudio Speakers

درایو اپتیکال: Blu-ray Writer

کارت خوان : SD / XC-HC

ارتباطی: Killer e2400 LAN + Killer ac 1535 b/g/n/ac Dual Band + Bluetooth v4.1

باتری: ۸ Cells 75Whr

طراحی و ساخت

این لپ تاپ یک دستگاه سنگین وزن و به نوعی Desktop Replacement است و اصلاً و ابداً برای جابجایی و حمل و نقل ساخته نشده است، محل استفاده از آن میز کار شماست و باید بطور دائمی نیز در همانجا قرار بگیرد و تنها در موارد محدود به دلیل وزن و ابعاد بالای آن می توان آن را جابجا کرد. صد البته این یک لپ تاپ است و نسبت به کامپیوترهای دسکتاپ باز هم قابلیت جابجایی دارد، اما در مقایسه با لپ تاپ های مالتی مدیا معمولی با نمایشگر ۱۸٫۴ اینچی خود یک ابر لپ تاپ محسوب می شود!

نگاهی نزدیک به ابر لپ تاپ MSI مدل GT83VR 6RF Titan SLI - گیمفا

ابعاد لپ تاپ برابر با ۴۵۸ در ۳۳۹ در ۴۲ میلیمتر بوده و ضخامت نیز در بخش های پشتی نیز به ۶۹ میلیمتر می رسد. وزن هم بدون شارژر و باقی وسایل در حدود ۵٫۵ کیلوگرم است. جنس متریال بدنه آن ترکیبی از آلومینیم در قاب پشتی نمایشگر و بخش رویی دستگاه و پلاستیک در فریم دور نمایشگر و شاسی است. GT83VR همانند دیگر لپ تاپ های گیمینگ این شرکت تنها در رنگ مشکی با خطوط قرمز ساخته شده است، این ترکیب رنگ به دستگاه ظاهری خشن و با هیبت را داده است.

نگاهی نزدیک به ابر لپ تاپ MSI مدل GT83VR 6RF Titan SLI - گیمفا

باید به زیبایی خیره کننده و هیبت بالای این لپ تاپ اعتراف کنیم، محصولی که ظاهری خشن دارد و در همان نگاه اول به بیننده قدرت بالای خود را القا می کند. ظاهر دستگاه از نمای پشتی بسیار شبیه به خودروهای مسابقه ای شده است و دو خروجی بزرگ فن بسیار در این قضیه تاثیر گذار بوده اند.

نگاهی نزدیک به ابر لپ تاپ MSI مدل GT83VR 6RF Titan SLI - گیمفا

به دلیل وزن بالای دستگاه باز کردن نمایشگر با یک دست امکان پذیر است و دو لولای مستحکم در طرفین وظیفه نگه داری نمایشگر ۱۸٫۴ اینچی را بر عهده دارند. با باز کردن نمایشگر با یک کیبورد مکانیکی و یک تاچ پد در سمت راست آن مواجه خواهید شد. در بخش بالایی آن نیز یک سطح صاف با تصویری از یک اژدهای حکاکی شده قرار دارد که در حقیقت این پنل با باز شدن امکان دسترسی به برخی قطعات را جهت ارتقا و بروزرسانی می دهد و همچنین در بخش بالایی نیز ۴ اسپیکر تعبیه شده اند.

در پشت نمایشگر دو نوار قرمز رنگ قرار گرفته اند و در میان آنها لوگوی MSI و Gaming Series کار شده است. در سمت راست دستگاه نیز دو پورت USB3.0 به همراه خروجی کناری فن دیده می شود، در سمت چپ که شلوغترین بخش بدنه دستگاه است نیز مابقی پورت ها قرار گرفته اند.

نگاهی نزدیک به ابر لپ تاپ MSI مدل GT83VR 6RF Titan SLI - گیمفاسمت چپ نیز سه پورت USB3.0 دیگر، دو جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون و میکروفون، جک صوتی SPDIF، ورودی کارت خوان، جک ۳٫۵ میلیمتری HI-RES Audio، درایو بلوری و پورت امنیتی Kensington قرار دارند.

در بخش پشتی دستگاه هم پورت های مختلفی از جمله MiniDP، USB Type C، HDMI v2.0، سوکت RJ-45 و ورودی آداپتور قرار گرفته است. تعبیه کردن تمامی خروجی های تصویری در این محل باعث می شود که سیم های مزاحم و دست و پا گیر از دسترس گیمر دور شوند و نظم بیشتری داشته باشند.

نگاهی نزدیک به ابر لپ تاپ MSI مدل GT83VR 6RF Titan SLI - گیمفا نگاهی نزدیک به ابر لپ تاپ MSI مدل GT83VR 6RF Titan SLI - گیمفا نگاهی نزدیک به ابر لپ تاپ MSI مدل GT83VR 6RF Titan SLI - گیمفا

در نمای روبرو هم سه نشانگر LED برای نشان دادن وضعیت باتری، هارد دیسک و شبکه بی سیم قرار دارند.

کیبورد مکانیکی SteelSeries با نور پس زمینه قرمز، مجهز به شاسی های ساخت کمپانی مشهور Cherry است و تنها موارد انگشت شماری را در بین لپ تاپ های گیمینگ پیدا می کنید که از کیبورد مکانیکی استفاده کرده باشند، اما MSI علاوه بر این با استفاده از شاسی های ساخت کمپانی Cherry ورق را به نفع خود برگردانده و باعث شده است این لپ تاپ در زمینه کیبورد بی اغراق بهترین باشد.

نگاهی نزدیک به ابر لپ تاپ MSI مدل GT83VR 6RF Titan SLI - گیمفا نگاهی نزدیک به ابر لپ تاپ MSI مدل GT83VR 6RF Titan SLI - گیمفا

تاچ پد سمت راست دستگاه نیز علاوه بر استفاده به عنوان صفحه لمسی تاچ پد، با لمس بخش مخصوص بالایی به صفحه کلید عددی تبدیل می شود و حالتی دوکاره دارد.

سیستم عامل و نرم افزار

MSI GT83VR 6RF Titan SLI بطور پیش فرض با سیستم عامل Windows 10 Pro عرضه می شود. بر روی دستگاه نرم افزارها و اپلیکیشن های اختصاصی MSI و نرم افزارهای گیمینگ نصب شده است تا خیال کاربر تا حدود زیادی از این بابت راحت شود.

 

در سری جدید لپ تاپ های این کمپانی شاهد دگرگونی در بخش نرم افزاری هستیم و بسیاری از اپلیکشن های قدیمی یا به نسخه جدید با کارایی بالاتر ارتقا یافته اند و یا در دل اپلیکیشن دیگری به نام Dragon Center ادغام گشته اند.

اپلیکیشن Dragon Center به نوعی داشبورد نرم افزاری و مرکز کنترل و هدایت لپ تاپ محسوب می شود و بسیاری از قابلیت ها از اینجا قابل دسترسی است. با باز کردن این نرم افزار تب ها و صفحات مختلفی برای کاربر تدارک دیده شده است تا بدور از پراکندگی و آشفتگی بتواند به محتوا و اپلیکیشن مورد نظرش دست پیدا کند.

نگاهی نزدیک به ابر لپ تاپ MSI مدل GT83VR 6RF Titan SLI - گیمفا

قابلیت SHIFT لپ تاپ های MSI دیگر در دل Dragon Center قرار داده شده است و برای دسترسی به پروفایل های سخت افزاری و حالت های Sport، Comfort و … باید از این طریق آنها را انتخاب کنید. حالت های Sport یا بالاترین وضعیت پردازشی، مود Comfort یا حد میانه وضعیت پردازشی، مود ECO یا وضعیت کنترل شده برای کاهش مصرف انرژی و وضعیت دلخواه کاربر یا User برای لپ تاپ GT83VR تعریف شده اند.

نگاهی نزدیک به ابر لپ تاپ MSI مدل GT83VR 6RF Titan SLI - گیمفا

بخش مانیتورینگ و مشاهده وضعیت سیستم نیز در دل این اپلیکیشن وجود دارد و می توان وضعیت کارکرد پردازنده، کارت گرافیک، فن ها، دمای قطعات و … را از اینجا مشاهده کرد. کنترل نور صفحه کلید نیز از اینجا هم امکانپذیر است و می توانید سطح نور و وضعیت نوردهی را در اینجا تنظیم کنید.

همچنین در بخش Tuner می توانید از قابلیت افزایش راندمان حافظه ذخیره سازی به نام X Boost نیز استفاده کنید، این قابلیت تا ۱۰% سرعت حافظه SSD و تا ۳۰% را برای حافظه های فلش دیسک به ارمغان می آورد.

نگاهی نزدیک به ابر لپ تاپ MSI مدل GT83VR 6RF Titan SLI - گیمفا

میانبرهای اختصاصی برای اپلیکیشن های دیگر، اتصال گوشی هوشمند و استفاده از نرم افزار اختصاصی MSI Dragon Center بر روی گوشی و … از دیگر امکانات این اپلیکیشن هستند.

نگاهی نزدیک به ابر لپ تاپ MSI مدل GT83VR 6RF Titan SLI - گیمفا

نرم افزار Gamecaster یک ابزار به اشتراک گذاری آنلاین مخصوص بازیهای آنلاین و بازیکنانی است که تحت شبکه یا اینترنت بازی می کنند. MSI برای هر لپ تاپ GT83VR یک نسخه ۵۹٫۹ دلاری از این نرم افزار را خریداری کرده است و به آنان حق اشتراک یکساله رایگان می دهد. ویژگی هایی که با این نرم افزار خواهید داشت بسیار جالب و کاربردی است، از جمله ضبط و به اشتراک گذاری لحظات درون بازی با تصویر خود شخص که از طریق وب کم بدست می آید و یا به اشتراک گذاری اطلاعات حساب مربوط به شبکه های اجتماعی گیمر که می تواند ارتباط خوبی را بین افراد درون بازی فراهم کند.

سرویس WTFast را بیشتر گیمرهای آنلاین می شناسند، به کمک این سرویس که یک نوع VPN گیمینگ است شما این امکان را خواهید داشت تا ترافیک بازی مورد نظرتان را از طریق سرورهای این اپلیکیشن عبور دهید تا تاخیر ناشی از اتصال اینترنتی کمتری داشته باشید و بدون هرگونه لگ ناشی از ارتباط کند بازی کنید.

اپلیکیشن True Color که انحصاری از سوی MSI و بطور پیش فرض بر روی این لپ تاپ نصب شده است، با یکسری پروفایل های رنگ از پیش تعریف شده می تواند تصویر به نمایش در آمده را تغییر دهد و بر اساس نوع استفاده و تصویر به نمایش درآمده اعم از بازی، فیلم، متن و … آن را بهینه کند. یکی از مهمترین پروفایل هایی که True Color ارائه می دهد فیلتر کاهش نورآبی است که برای زمانی که مشغول وب گردی یا خواندن متون هستید در جهت جلوگیری از خستگی چشم و فشارآمدن به قرنیه مفید است. پروفایل های این اپلیکیشن هم از طریق اپلیکیشن Dragon Center قابل دستیابی و انتخاب کردن می باشند و دیگر نیازی به باز کردن جداگانه آن نیست.

SteelSeries Engine 3 یک نرم‌افزار اختصاصی قدرتمند برای صفحه‌کلید این لپ‌تاپ است. این نرم افزار می‌تواند برای شخصی سازی و دسترسی به تنظیمات صفحه‌کلید و همچنین انتخاب رنگ پس‌زمینه مناسب برای قسمت‌های مختلف آن مورد استفاده قرار بگیرد. اگرچه درباره صفحه کلید GT83VR تنها گزینه کم و زیاد کردن نور پس زمینه کیبورد است، اما در مدلهای دیگر که از رنگهای RGB پشتیبانی می کنند می توان هر رنگی را برای کیبورد تعریف کرد.

نگاهی نزدیک به ابر لپ تاپ MSI مدل GT83VR 6RF Titan SLI - گیمفا

و اما نرم افزار Nahimic 2 که کاملاً بروزرسانی شده و مرکز کنترل صدای لپ تاپ است. با توجه به ایده اصلی قرار بوده است Nahimic یک پروژه نظامی برای استفاده در جت های جنگنده باشد، این اپلیکیشن اختصاصی صدا را در کانال های اختصاصی سه بعدی پردازش می کند و صدایی ۷٫۱ کاناله شبیه سازی شده را به کاربر تحویل می دهد.

نسخه دوم Nahimic امکانات جالبی را به همراه دارد. در داخل محیط نسخه جدید نرم افزار دو ویژگی تازه به چشم می خورد و آن امکان تفکیک صدای در حال پخش بر اساس ماهیت آن است. دو حالت Gaming و Multimedia به این نرم افزار اضافه شده اند و هر کدام دارای زیرشاخه هایی تفکیک شده بر اساس محتوا هستند. بر حسب کاربرد مورد نظر می توانید صدا را بر اساس این دو پروفایل بهینه سازی کرده و حداکثر لذت را از اسپیکرهای قدرتمند و خروجی با کیفیت Hi Res این دستگاه دریافت کنید.

امکان جذاب دیگری که در این نرم افزار گنجانده شده است، قابلیت Sound Tracker است که در بازی های شوتر می تواند به کاربر جهت دشمنان را از روی صدای پای آنها تشخیص داده و به عنوان یک سلاح برای گیمر عمل کند.

صفحه نمایش

نمایشگر ۱۸٫۴ اینچی این لپ تاپ از نوع پانل IPS LCD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است و برای جلوگیری از بازتاب نورها به آن با یک روکش مات نیز پوشانده شده است. این نمایشگر اگرچه ۴K نیست اما جزو با کیفیت ترین نمایشگرهای لپ تاپ موجود در بازار است و علاوه بر زاویه دید عالی و بی نقص آن، کیفیت رنگ بالایی داشته و پروفایل رنگی منطبق با استاندارد Adobe RGB ارائه می کند.

تنظیم پروفایل های رنگ در این نمایشگر بطور دلخواه توسط کاربر با اپلیکیشن True Color انجام می شود و می توان صفحه را برای حالت های مختلف نظیر گیم، متن، اینترنت، فیلم و … تنظیم کرد. همچنین حالت فیلتر نور آبی ایده آل استفاده از لپ تاپ در محیط های تاریک است تا از خستگی چشم ناشی از پدیده نور آبی نمایشگر جلوگیری شود.

به کمک قابلیتی به نام Dynamic Super Resolution در منوی تنظیمات کارت گرافیک می توان نمایشگر را به وضعیت شبیه سازی رزولوشن ۴K برد، قابلیتی که می تواند تا حدودی ضعف رزولوشن کم این دستگاه را پوشش دهد.

اسپیکرها و سیستم صوتی

به یکی از مهمترین و جذاب ترین امکانات این لپ تاپ می رسیم، MSI برای بخش صوتی GT83VR سنگ تمام گذاشته است و از ۴ اسپیکر به همراه یک ووفر که هر کدام ۳ وات توان RMS دارند استفاده کرده است. تصور صدایی ۱۵ واتی بر روی یک لپ تاپ واقعا هیجان انگیز است و در عمل نیز شما صدایی فوق العاده و بدون هرگونه خرابی و بهم ریختگی را دریافت خواهید کرد. سطح بلندی صدا نیز شگفت انگیز است و این لپ تاپ برای استفاده در درون اتاق نیازی به اسپیکر اکسترنال نخواهد داشت.

اسپیکرهای ساخت شرکت معتبر Dynaudio جزو بهترین امکانات لپ تاپ های گیمینگ MSI هستند و جزو مواردی هستند که نظیر آنها در برندهای دیگر پیدا نمی شود.

در بخش هدفون هم این لپ تاپ مجهز به رمزگشای دیجیتال به آنالوگ ۳۲ بیتی با نرخ نمونه برداری ۳۸۴ کیلوهرتزی است. این DAC فوق پیشرفته به نام ESS Sabre Hi-Fi امکان ایجاد صدای Hi-Res را فراهم می کند و با اتصال هدفون مناسب کیفیت صدایی فراتر از انتظار را به شما تحویل خواهد داد. GT83VR در زمینه صدا کاملاً بی رقیب است.

قابلیت های ارتباطی

در زمینه شبکه نیز با یک لپ تاپ کاملاً قدرتمند طرف هستیم، GT83VR برای ارتباط کابلی از کارت شبکه Killer e2400 استفاده می کند. Killer یک سازنده معروف چیپ های شبکه کابلی و بی سیم است و به عنوان انتخاب اول شرکت های سازنده کارت شبکه برای استفاده گیمینگ محسوب می شود. کارت شبکه Killer e2400 با یک قابلیت دیگر با نام Killer Shield نیز همراه است. این قابلیت همانطور که از نامش هم پیداست به عنوان یک شیلد و محافظ عمل کرده و موجب می‌شود که دانلود و آپلود اطلاعات با نرخ پایاتری صورت بگیرد و همچنین در ارتباط‌‌های آنلاین با کمترین میزان افت پینگ روبرو باشیم.

برای ارتباط بی سیم هم باز از چیپ Killer 1535ac استفاده شده است و همانطور که از اسم مشخص است توانایی شناسایی و اتصال به شبکه های ac با باند ۵ گیگاهرتز را هم دارد.

ترکیب این دو کارت شبکه باعث می شود تا GT83VR برای بازی کردن آنلاین از لحاظ سخت افزاری بسیار آماده باشد. قابلیت های Lag and Latency Reduction، Cutting-Edge 11ac Performance، Advanced Stream Detect، Visual Bandwidth Control و Killer DoubleShot Pro به این کارت شبکه کمک می کنند تا بهترین عملکرد ممکن را داشته باشد.

عملکرد سخت افزاری

لپ تاپی همچون GT83VR که عنوان قدرتمندترین لپ تاپ دنیا را از سوی MSI یدک می کشد، باید از هر جنبه سخت افزاری بهترین باشد. نیازمند این بهترین بودن هم قویترین کارت گرافیک و پردازنده در کنار ظرفیت حافظه اصلی و جانبی بالا می باشد.

نگاهی نزدیک به ابر لپ تاپ MSI مدل GT83VR 6RF Titan SLI - گیمفا

لپ تاپ های معدودی در دنیا هستند که از کارت گرافیک های آخرین رده استفاده می کنند، در این میان هم تعداد انگشت شماری هستند که از پیکربندی SLI و دو کارت گرافیک برای رسیدن به حداکثر کارایی بهره برده اند. GT83VR 6RF Titan SLI از دو کارت گرافیک GTX1080 با ۸ گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR5X برای هر کدام استفاده کرده است. در حال حاضر این بالاترین و برترین پیکربندی کارت گرافیک در میان لپ تاپ ها است.

رابط حافظه این کارت گرافیک ها ۲۵۶ بیتی بوده و از ۲۵۶۰ هسته CUDA برخوردار است که با توجه به SLI بودن دو کارت گرافیک در مجموه ۵۱۲۰ هسته خواهد بود. این قدرت پردازشی این امکان را می دهد تا GT83VR بتواند نه تنها امروز، بلکه تا چند سال بر روی نمایشگر Full HD خود بازیها را با حداکثر جزئیات گرافیکی به سادگی تمام اجرا کند.

نگاهی نزدیک به ابر لپ تاپ MSI مدل GT83VR 6RF Titan SLI - گیمفا

پردازنده Intel Core i7-6920HQ هم جزو قدرتمندترین پردازنده های موبایلی حال حاضر که می توان بر روی لپ تاپ ها استفاده کرد می باشد. این پردازنده ۴ هسته ای بسیار قدرتمند می تواند از سرعت پایه ۲٫۹ گیگاهرتز به ۳٫۸ گیگاهرتز در حالت توربو برسد و با ۸ مگابایت حافظه کش L3 به عنوان قلب پردازشی دستگاه سرعت بی نظیری را فراهم کند.

میزان مصرف برق این پردازنده در حالت TDP حدود ۴۵ وات بوده و با نسل قبلی خود برابری می کند. این پردازنده میزبان واحد گرافیکی Intel HD Graphics 530 نیز می باشد و در حالت های صرفه جویی در مصرف انرژی و زمانی که از باتری دستگاه استفاده کنید فعال می شود.

برای حافظه اصلی نیز از ۴ ماژول ۱۶ گیگابایت DDR4-2400 استفاده شده که در مجموع ۶۴ گیگابایت حافظه رم را در اختیار کاربر قرار می دهد. به لطف این حافظه بارگذاری انبوهی از نرم افزارها و بازی های سنگین در کسری از ثانیه انجام می شود و پتانسیل بالایی را برای پردازنده و کارت گرافیک فراهم می کند.

در کنار تمامی این موارد نیز ۲ ماژول SSD از نوع M.2 PCIe Gen3 x4 با تکنولوژی NVMe استفاده شده است و در پیکربندی RAID0 در مجموع ۵۱۲ گیگبایت فضای ذخیره سازی را فراهم آورده است. این پیکربندی توانسته است به سرعت ۳۳۰۰ مگابایت بر ثانیه جهت خواندن اطلاعات دست پیدا کند، این سرعت سرسام آور برای تبادل سریع داده ها بین حافظه رم و پردازنده بی نظیر است و لود شدن هرنوع بازی با این پیکربندی نتیجه ای شگفت انگیز خواهد داشت. به عنوان یک انبار ذخیره سازی دائمی اطلاعات و آرشیو کردن هم یک هارد دیسک ۱ ترابایتی با سرعت ۷۲۰۰ دور نیز فراهم شده و کاربر تنها محدود به حافظه SSD نیست.

 

سیستم خنک کننده

کولر استفاده شده در این لپ تاپ با توجه به سخت افزار پرمصرف و رده بالا با دیگر لپ تاپ ها متفاوت است. در این سیستم خنک کننده که با نام Cooler Boost Titan شناخته می شود، از ۳ فن بسیار قدرتمند به همراه ۱۵ لوله انتقال حرارت و پره های مسی ویژه در ۴ سمت لپ تاپ استفاده شده است.

این سیستم خنک کننده با اینکه نویز زیادی را در حالت حداکثر توان خود تولید می کند، اما باعث شده است تا این دستگاه بی نیاز از هرگونه خنک کننده مایع بتواند حداکثر عملکرد خود را نشان دهد و در حالتی پایدار نیز باقی بماند.

 

باتری

اگرچه برای این لپ تاپ داشتن یا نداشتن باتری خیلی اهمیت زیادی ندارد، اما شاهد بکارگیری باتری ۸ سلولی با توان اسمی ۷۵ وات بر ساعت هستیم. این باتری قدرتمند می تواند دستگاه را برای بازیهای سنگین و پیچیده بین ۳۵ تا نهایت ۱ ساعت روشن نگه دارد. البته باز هم باید گفت که این دستگاه با توجه به وزن بالا و ابعاد بزرگ امکان جابجایی ندارد و بالطبع باتری آن هم خیلی در انتخاب آن تاثیر گذار نیست.

 

جمع بندی

MSI GT83VR 6RF Titan SLI بی شک قدرتمند ترین لپ تاپ گیمینگ است و برای گیمرهای حرفه ای علاقه مند به لپ تاپ ساخته شده تا بتوانند لذت بکارگیری قویترین سخت افزار روز دنیا را در کالبد یک لپ تاپ بچشند.

نگاهی نزدیک به ابر لپ تاپ MSI مدل GT83VR 6RF Titan SLI - گیمفا

این دستگاه قدرتمند قیمت بالایی دارد و هرکسی از عهده خرید آن با قیمت بیش از ۲۰ میلیون تومانی بر نخواهد آمد، اما اگر بصورت جدی علاقه مند هستید که یک کامپیوتر رومیزی گیمینگ با رده بالاترین سخت افزارها را بکار بگیرید، بهتر است نگاهی هم به GT83VR داشته باشید. هزینه های صرف شده برای هر دو مورد تقریباً یکسان خواهند بود، اما با این دستگاه شما علاوه بر یکپارچگی قطعات و داشتن سیستمی جمع و جورتر، از ارزش افزوده بیشتری در قالب نرم افزارها و سخت افزار های اختصاصی بهره مند خواهید شد.

 

نقاط قوت:

– سخت افزار بی رقیب و برتر

– امکانات ویژه نرم افزاری مخصوص بازی

– خنک کننده کارآمد

– سیستم صوتی قدرتمند و با کیفیت

– کیبورد مکانیکی با شاسی های Cherry

 

نقاط ضعف:

– وزن بالا

– نمایشگر Full HD

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نگاهی نزدیک به ابر لپ تاپ MSI مدل GT83VR 6RF Titan SLI - گیمفا
نگاهی نزدیک به ابر لپ تاپ MSI مدل GT83VR 6RF Titan SLI - گیمفا
نگاهی نزدیک به ابر لپ تاپ MSI مدل GT83VR 6RF Titan SLI - گیمفا
نگاهی نزدیک به ابر لپ تاپ MSI مدل GT83VR 6RF Titan SLI - گیمفا
نگاهی نزدیک به ابر لپ تاپ MSI مدل GT83VR 6RF Titan SLI - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • SINA گفت:

    gtx 1080 SLI با صفحه نمایش فول اچ دی۱۸ اینچ؟احمقانه ترین انتخاب ممکن،همین لب تاپه…این کانفیگ حداقل یه مانیتور ۲۴ اینج ۲K میخواد!حداقل!
    البته جدا از هرچیز،خنک کنندگی خیلی خوبی داره،۱۵ تا لوله انتقال حرارت،واو!فکر میکنم حول و حوش یک تومان فقط هزینه ی کولر لب تاپ شده!

  • 00Pc Gamer00 گفت:

    خریت محضه که برای fullhd دوتا ۱۰۸۰ استفاده کنی‌ یه دونه ۱۰۶۰ بس بوده براش الکی قیمتو برده بالا

  • 4maxpayne گفت:

    سیستم خوندم یه سکته ریز زدم:|

  • devilgodes گفت:

    اگه میشه برای msigt73vr 7rf هم یک بررسی بزارید

  • Im Joel گفت:

    الف) کیس قدرتمند با مانیتور خوب
    ب) کنسول ps4 pro یا xbox scorpio با مانیتور ۴k
    میتونن خیلی بهتر از این لپ تاپ باشند ( تو این رنج قیمتی )

    • OLDKRATOS گفت:

      دوست عزیز کارت این لپ تاپ ٩ ترافلپس قدرت خام داره اونم sli!!!قدرتی که برای اسکورپیو یک رویایه دست نیافتنی تلقی میشه
      این سری لپ تاپ ها جدای از اینکه امکانات مالتی مدیا فوق العاده ای دارن مخصوص گیم طراحی میشن و کسی که قصد خرید این محصولات رو داره متوجه قیمتش هست.
      بالاخره یک عده طرفدار کنسول هستن و عده ای pc اگر قرار بود در دنیای گیم یک پلتفرم وجود داشت همه چیز تکراری و یکنواخت میشد

    • Omid4041 گفت:

      ابن لپ تاپ چیز نیست که عاشق گیم اون رو بخواد چون گزینه بهتری داره این برای یه گیمر هست که می یه چیز خاص رو داشته باشه

  • Omid4041 گفت:

    یه تست از عملکرد هم بود بد نبود
    اما مرسی بابت ترجمه

  • 2K.Firaxis گفت:

    واقعا سری فوق العاده ای هست سری گیمینگ MSI مخصوصا سیستم خنک کننده هاش اگر کسی کارت های سری Twin Frozr و یا لپ تاپ های سری G رو از این برند رو داره/داشته با این چیزی که گفتم موافقه
    من چندسال پیش برای مدتی نسخه ی ۲نسل قبل تر از GT83 رو داشتم،نسخه ی GT72 Dominator Pro اما مجبور شدم که بفروشمش و یه لپتاپ سبک تر بگیرم.
    مطمئنا بحث به هیچ وجه سر قدرت نیست
    اما الحق والانصاف، ده ها میلیون تومن هزینه برای اینکه ۶۰فریم روی ۴K بشه ۶۱/۲۱۲۴۳۵۳۵۴۵۵۵۲۲۳۶۶۴۵ فریم ارزش داره؟ میگید آینده نگری کنیم؟ خب همون پولو بزار بانک وقتی زمانش رسید یه PC های-اند بخر یا دسته کم یه کنسول و چندتا بازی ((کمی تا قسمتی آفتابی)) بخر! شاید این لپتاپ نیاز های آینده رو برطرف کنه اما نیاز های امروز؟ فکر نکنم، خیلی مسخره س که اینقدر هزینه ی سخت افزار بدی اما نرم افزار های تقلبی پر از ایراد های بدافزاری و … روش وصل کنی، در حقیقت به خودت ظلم کردی.
    شما با یک چهارم این هزینه یه کنسول بخر یا اصلا فن پی سی هستی؟ یه پی سی درست و حسابی بخر در عوض مطمئن بشو که از کسانی مثل تاد هاوارد یا کوجیما یا … بابت ساختن بهترین خاطرات عمرت با خریدن نسخه ی اصلی بازی ها تشکر میکنی

  • TERIXA گفت:

    از بین کل مشخصات فنیش قیمتش خیلی دوست دارم.

  • زیادی قویه …اینو باس روش ۴کی ببندی ن فول اچ دی ….. ۶۴ گیگ رم تو هیچ بازی ای مصرف نمیشه …۱۶ گیگ کاملا کافیه …..از صداش و نرم افزارهای انحصاریش واقعا خوشم میاد …من یه سری گیمینگ معمولی ۸۵۰ این لپ تاپو داشتم و باید بگم فوق العادس !! توشبکه و پینگ ک اصلا کم نمیاره …خوده غول

  • AydinYilmaz گفت:

    درسته یک هیولاست اما دسکتاپ رو ترجیح میدم.قیمت این هم که حتما بیست تومنه.

  • بنظرتون اینو بخرم یا ماشین؟ 😀

  • Omid4041 گفت:

    این لپ تاپ خاص هست و برای افراد خاص
    من باشم به جاش یه ps4 pro و one s می خرم با حداقل ۲۰ بازی بعد با بقیه پولش یه کیس ۸ تومنی می خرم با یه مانیتور ۲ تومنی بقیه پول رو می زارم بازی جدید اومد می خرم حیف ۲۰ تومن ندارم که باهاش این کار ها رو بکنم

  • alipower گفت:

    دوستان
    من یک عمره کامپیوتر دارم. و تو بستن کامپیوتر یک چیز هایی سرم میشه. گفتم یک چیزایی

    یک کامپیوتر چندین سال پیش خریدم با این مشخصات حدودا
    ram 12
    graphic gtx 550 ti
    cpu i5 2500k
    و ….

    بعد بازی های الان رو بعضی هاش رو باید روی مدیوم لا میزاشتم با ریزولیشن اچ دی که روون بیاره
    حتی گاهی فریم ۳۰ ۴۰ بود

    خلاصه رفیقم یک لپ تاپ لنوو خرید که گرون ترین و جدید ترین مدلش بود ۳٫۵ میلیون

    و جالبه که بازی از نظر فریم فلان روی این لپ تاپ با دستگاه من که چندین سال پیش خریدم یک پا میرفت ( ۱٫۵ خریده بودم )

    اینها رو گفتم که بگم. برای بازی لپ تاپ حتی گرون ترینش آشغاله
    بیخودی پول خودتون رو بابت لپ تاپ حروم نکنید. مشخصات سخت افزاری در لپ تاپ در بهترین حالت نصف مشخصات سخت افزاری تو پی سی هستش

    فقط خوبیه لپ تاپ جا به جاییش هستش
    مگه شما چند بار تو سال میخواید مثلا مسافرت برید که بازی بخواید. تازه رفتید مسافرت یکمی یک تنوعی تو زندگیتون بشه. اگر قرار باشه پای بازی باشید؟ خوب تو خونتون میشستید دیگه

    همه این حرفها رو زدم که بگم

    یا یک پی سی ۴ ۵ میلیونی بخرید برای بازی

    یا یک پلی ۴

    پولتون رو بابت لپ تاپ حروم نکنید.
    برای من یک قرون سود نداره شما کدوم رو بخرید. فقط دلم میسوزه پولتون رو حروم کنید

    • AydinYilmaz گفت:

      تو که PC ده میلیونی داشتی چی شد پس؟ اینه اون سیستم ده میلیونی؟
      ما رو بگو با خودم گفتم چون مال تو دست دوم هست اگه بفروشی چند تا قطعه شو میخواستم.
      الکی نگو سیستم قدرتمند دارم.کسی که سیستم ده تومنی داره معنیش اینه که مشکل مالی نداره پس دلیلی برای طرفداری از نوع تعصبی از یک پلتفرم رو نداره.شک دارم همین هم داشته باشی.

      • alipower گفت:

        داداش تو طرفدار ماکروسافت بدون بازی هستی
        مییای به من تیکه میندای

        اولا اینجا یک محیط مجازی هستش . پس نیازی نیست من برای شما کلاس بزارم که سیستم ۱۰ میلیون دارم یا نه. بزارم هم خاصیتی نداره

        دوما من گفتم چندین سال پیش یک سیستم ۱٫۵ میلیونی خریدم. سیستم ۹ ۱۰ میلیونی رو من کلا چندین ماهه خریدم. مشکل مالی والا ندارم ولی پولدار هم نیستم
        خودم ۳۰ سالمه کار میکنم بابا

        تو هم الکی نیا به من گیر بده اگر چیزی نمیدونی
        :no:

    • Golden_Cinder گفت:

      خب حداقل با این نظر شما کاملا موافقم..
      حقیقتش منم زیاد لپ تاپ مورد پسندم نیست..
      ببینید شما اگر یک پیسی بر فرض سه نیم میلیونی ببندید ( با همین مقدار میشه یک پیسی بست که فور کی بالای سی یا چهل فریم بیاره فقط باید اطلاعات فنی تون یکمی بالا باشه، با توجه به افزایش گرافیک طی سال های اخیر و همچنین افزایش بهینه سازی میتونم با اطمینان بتون بدم این نسل و تا پایان نسل بعد مشکلی از سیستمتون نخواهید داشت)
      خب یه سیستم سه نیم میلیونی فرض کنید، اگر بخواید به اندازه همین قدرت یک لپ تاپ بخرید قیمتش بالای پنج میلیون یا حتی بالای شش میلیون در میاد..
      خب سوال اینجاس چرا قیمتا لپ تاپ اینجوریه؟؟؟ ببینید شما موقع یک پیسی میبندید یک سری قطعاتشو از قبل دارید.. یک مثال بسیار ساده، اسپیکر مثلا.. اصولا هر کسی یدونه ایکیپر تو خونش داره، نداشته باشه هم هدفون یا هر چیزی تو همین مایه ها داره.. یا مثلا اکثرا مانیتور درست حیابی دارید( بنده خودم امسال یه مانیتور بیستو دو اینچ گرفتم وصل کردم به سیستمی مه گرافیکش gt 630 هست :rotfl: … لامصب گرافیکه نسل شس و هفتو تا اوایل هشت کشیده برام 😀 .. اما خب هیچوقت مانیتور حرفه ای رو برای کارت گرافیک ضعیف نگیرید چون احتمال بوجود امدنیک سری ایرادت و درطی مدتی خراب شدن مانیتورتون هست.. تجربه بندس.. هرچند هر کسی میدونه ولی یه tip در نظر بگیرید 🙂 )
      خب لپ کلام این شد که یکسری قطعاتو از قبل دارید.. هر چند جزعی حساب میشن.. اما خود لپ تاپ حتی چیز های جزعی هم نداره، بخاطر این شرکت سازنده باید مثلا مانیتور و اپیکر و کلی چیز دیگه جاسازی توش کنه بخاطر این قیمت افزایش پیدا میکنه.. اگر هیچ چیزی مربود به پیسی حتی یه کیس یا اسپیکری یا مانیتوری خلاصه هیچی ندارید (اگر مانیتور یا کیسی که جزو میراث ملی پونصد ساله حساب میشه مثل مانیتور های crt فرض بر کنید مانیتور ندارید)
      خرید یک لپ تاپ میتونه خیلی بصرفه باشه البته با کمی بالا بردن اطلاعات فنیتون پیسی ببندید باز خیلی بهتره ولی اگر علاقه به چنین اطلاعاتی ندارید و دنبال اینجور چیزا نمیرید لپ تاپ بهترین گزینس…
      اونایی هم مه در سال سفر زیاد میرن، مثلا در سال بیشتر یکماه سفر هستن خرید لپ تاپ میتونه عاقلانه تر باشه…
      تایید کنید ممنون میشم..
      اگر سوالی داشتید پیام خصوصی بدیددر خدمتم.. اگر اطلاعاتی درست و کاملی راجب بش داشته باشم با جون و دل پاسخگو هستم 🙂

نگاهی نزدیک به ابر لپ تاپ MSI مدل GT83VR 6RF Titan SLI - گیمفا