مدیر عامل شرکت Capcom از بازگرداندن عناوین قدیمی و حمایت از نینتندو سوییچ میگوید
مدیرعامل شرکت کپکام آقای کنزو سوجیموتو (Kenzo Tsujimoto)، به تازگی در مصاحبهای با سایت ژاپنی (Toyokeizai)، در مورد برنامههای آینده شرکت کپکام از جمله حمایت از نینتندو سوییچ، و دیدگاه این شرکت در مورد بازگرداندن سری عناوین محبوب و قدیمیشان، سخن گفته است.
در ادامه میتوانید گزیدهای از اطلاعات کلیدی منتشر شده در این مصاحبه را، مطالعه کنید.
- دو عنوان Resident Evil 7 و Monster Hunter XX پایینتر از حد انتظار کپکام عمل کردند.
- شرکت کپکام در ابتدای عرضه عنوان Resident Evil 7، در مورد فرستادن نسخههای فیزیکی به خردهفروشیها بیش از اندازه محتاطانه عمل کرده، که این موضوع باعث کاهش سرعت رشد این عنوان شده است.
- تعدادی از کاربران به هنگام دانلود نسخه دیجیتالی Monster Hunter XX، به مشکل برخورد کرده بودند. به عقیده آقای سوجیموتو این موضوع باعث شده تا بخشی از مشتریان احتمالی، از خریداری این عنوان پرهیز کنند.
- کاربران از کیفیت Resident Evil 7 و Monster Hunter XX راضی بوده، و فروش این عناوین برای سال مالی قبلی شرکت کپکام رضایت بخش بوده است.
- آقای سوجیموتو در طول مصاحبه از نقاط قوت فروشگاههای دیجیتالی چون فروشگاه شبکه پلیاستیشن، برای شرکت کپکام صحبت میکنند.
- نقاط قوت این فروشگاههای دیجیتالی برای شرکت کپکام به دو دسته تقسیم میشوند. اولین نقطه قوت آنها، این بوده که کپکام میتواند عناوین قدیمی را بر روی آنها منتشر کرده و به پلتفرمهای نسل حاضر بیاورد. دومین مورد نیز، استفاده از دادههای کاربران برای سنجیدن وضعیت بازار و سلیقه بازیکنان است. به عنوان مثال آقای سوجیموتو میگوید که به واسطه این دادهها، شرکت کپکام متوجه میشود که چند نفر یک عنوان را خریداری کردهاند، و از میان آنها چه تعداد بازی رو به اتمام رسانده یا در چه بخشی از بازی به سر میبرند.
- با انتشار پلتفرمهای جدیدی چون نینتندو سوییچ، پلیاستیشن ویآر و همچنین کنسول اسکورپیو که در ماههای آتی عرضه خواهد شد، کپکام امسال را سال خوبی برای کنسولها و عناوین سنتی میداند.
- آقای سوجیموتو برای اثبات مطلب قبلی، دختر مدرسهای خود را مثال میزند که تا پیش از این هیچگاه به خرید یک کنسول خانگی علاقه نداشته، اما الان یک نینتندو سوییچ میخواهد.
- در مورد نینتندو سوییچ، مهمترین موضوع برای سازندگانی همانند کپکام، بررسی نظرات دارندگان این پلتفرم و شناسایی نوع بازیهای بوده، که آنها دوست دارند بر روی این پلتفرم تجربه کنند.
- در ادامه مطلب قبلی، آقای سوجیموتو دو پلتفرم Wii و نینتندو DS را مثال میزنند، که با وجود فروش بسیار خوب سخت افزاری، در ابتدای کار سازندگان با ساخت عناوین مناسب برای این پلتفرمها مشکل داشتند، تا آنکه شرکت نینتندو با انتشار عناوین انحصاری برای آنها، نحوه ساختن بازیهای مناسب برای پلتفرمهای ذکر شده را به سایر سازندگان نشان داد.
- شرکت کپکام قصد دارد عناوین متفاوت بسیاری را برای پلتفرمهای متفاوت عرضه کند، و هماکنون نیز مشغول تحقیق در این مورد است.
- در مورد نینتندو سوییچ، آقای سوجیموتو از عنوان Ultra Street Fighter II: The Final Challengers یاد کرده، و میگوید که شرکت کپکام برنامهریزی خود برای پلتفرم نینتندو سوییچ را با بررسی نحوه عملکرد این عنوان، انجام خواهد داد.
- پس از صحبت در مورد عنوان تازه معرفی شده Marvel Vs Capcom Infinite، خبرنگار سایت Toyokeizai از احتمال بازگرداندن سایر عناوین قدیمی شرکت کپکام سوال پرسیده است.
- آقای سوجیموتو میگوید که شرکت کپکام دوست دارد عناوین قبلی این شرکت را احیا کند، اما انجام این کار مشکلات بسیاری برای این شرکت به وجود میآورد.
- یکی از مشکلات ذکر شده، کمبود نیروی انسانی در شرکت کپکام است. این کمبود به دلیل پیشرفت سریع تکنولوژی به هنگام توسعه عناوین بوده، که نیروی انسانی مورد نیاز برای توسعه هر بازی را بسیار بیشتر از قبل کرده است.
- همچنین، توسعه عناوین فعلی و IPهای جدید توسط شرکت کپکام، به این معنی بوده که سازندگان فرصت کمتری برای احیای عناوین قدیمی خواهند داشت.
- با وجود عدم موفقیت چشمگیر در بازار موبایل، آقای سوجیموتو میگوید که عناوین این شرکت جالب بوده و کاربران موبایل آنها را بازی میکنند.
- دلیل عدم سوددهی شرکت کپکام در این بازار، خرید نکردن بازیکنان از فروشگاههای درون بازی است.
- کپکام امیدوار بوده که تا با همکاری با شرکتهای موفق در زمینه موبایل، نقاط ضعف خود را در این بازار پوشش داده و سود بیشتری از آن بدست آورند.
- آقای سوجیموتو در انتها در مورد E-Sports و پیدایش بازیکنان حرفهای به واسطه این رویداد در سراسر دنیا، سخن میگویند. ایشان از Street Fighter V به عنوان یکی از بازیهای فعال شرکت کپکام در این زمینه یاد میکنند.
- آقای سوجیموتو همچنین یادآور میشوند که به خاطر قوانین سختگیرانه کشور ژاپن، قرار دادن جوایز بسیار بالا برای این نوع رویدادها، کاری بسیار دشوار است.
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
نظرات
آقای سوجیموتو برای اثبات مطلب قبلی، دختر مدرسهای خود را مثال میزند که تا پیش از این هیچگاه به خرید یک کنسول خانگی علاقه نداشته، اما الان یک نینتندو سوییچ میخواهد. :laugh: :laugh: 😀 😀 :inlove:
—
خب بگو لامصب ریمیکی چیزی از Dino Crisis معرفی کن دیگه هی فقط میگی عناوین قدیمی عنواین قدیمی 😀 😀 😀
داداش بیخیال ریمک سری جدید dmc رو معرفی کنه دارم به این نتیجه میرسم سری محبوبdmc داره به سرنوشت popمیرسه :-((
Onimusha،،،،،god hand،،،dmc کجایین دقیقا کجایین :worship:
😥 😥 😥
من نمیدونم چرا این و برکنارش نمیکنن هیچ کاری نمیکنه که هیچ داره شرکت بزرگی مثل کپکام را هر روز تا آستانه ورشکستگی پیش میبره یه ذره خواهشا از سونی یاد بگیرید ببینین مدیر جدیدش سود سونی رو به نزدیک۵ میلیارد دلار در سال رسانده اما سود کپکام به زور شاید ۱ میلیارد دلار بشه فقط امیدوارم اتفاق بدی برای این این شرکت بزرگ بازیسازی نیفته و روز به روز پیشرفت کنه