اسپنسر: قراردادهای انحصاری مورد تمرکز شرکت مایکروسافت قرار ندارند - گیمفا
اسپنسر: قراردادهای انحصاری مورد تمرکز شرکت مایکروسافت قرار ندارند - گیمفا
اسپنسر: قراردادهای انحصاری مورد تمرکز شرکت مایکروسافت قرار ندارند - گیمفا
اسپنسر: قراردادهای انحصاری مورد تمرکز شرکت مایکروسافت قرار ندارند - گیمفا

اسپنسر: قراردادهای انحصاری مورد تمرکز شرکت مایکروسافت قرار ندارند

مهرداد میرشاهی
۲۳:۰۰ ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
اسپنسر: قراردادهای انحصاری مورد تمرکز شرکت مایکروسافت قرار ندارند - گیمفا

شرکت سونی روز به روز بر قراردادهای انحصاری خود با توسعه‌دهندگان شخص ثالث جهت تقویت فهرست بازی‌های کنسول موفق پلی‌استیشن ۴ خود می‌افزاید. بازی‌هایی از جمله Destiny 2، Call of Duty: WW2 و غیره بر روی کنسول پلی‌استیشن ۴ به اشکال مختلف محتوای اضافه دارند که برخی از آن‌ها برای مدت زمانی هرچند کوتاه‌مدت در دسترس دارندگان نسخه ایکس‌باکس وان آن‌ها قرار نمی‌گیرد. طبق گفته‌های اخیر رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، یعنی فیل اسپنسر (Phil Spencer)، این مهم خیلی تعجب‌آور و حتی نگران‌کننده نیست.

اسپنسر در پاسخ به این پرسش که آیا در خصوص این قراردادهای تجاری و بازاریابی که محتوایی انحصاری را در اختیار دارندگان کنسول پلی‌استیشن ۴ قرار می‌دهد یا محتوایی زودتر در دسترسشان قرار می‌گیرد، اظهار داشت:

این‌ها همه مربوط به کسب و کار است. ما چشم‌انداز بلند مدتی را برای برند ایکس‌باکس متصور شده‌ایم و به سمت آن پیش می‌رویم. قراردادهای بازاریابی عالی هستند اما استراتژی [ما] نیستند.

بنابراین اینطور که پیداست تمرکز شرکت مایکروسافت بر روی این نکته است که نسخه‌های ایکس‌باکس وان این بازی‌ها از کیفیت بالایی برخوردار باشند. اسپنسر با انتشار توییتی ابراز داشت که نسخه ایکس‌باکس اسکورپیو این بازی‌ها از بالاترین کیفیت ممکن در قیاس با دیگر نسخه‌های عناوین مورد بحث برخوردار خواهد بود. زمانی که کنسول مورد انتظار ایکس‌باکس اسکورپیو با عنوان قدرتمندترین کنسول تاریخ وارد بازار گردد، بی‌شک بهبود گرافیکی و فنی بازی‌ها در آن مورد توجه عموم قرار خواهد گرفت.

با این حال آیا ممکن است که عده‌ای این پیشرفت و بهبود گرافیکی و عملکرد فنی بازی‌ها بر روی کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو را به جای محتوای اضافی و انحصاری ترجیح دهند؟ این بحثی است که نیاز به تشریح بیشتر دارد. اما این نکته قابل توجه است که اگرچه نسخه‌های رایانه‌های شخصی بازی‌های چندپلتفرمی بهترین کیفیت ممکن را دارند، اما گران تمام شدن گردآوری یک سیستم قدرتمند هزینه زیادی را می‌طلبد و به همین جهت عده‌ای ترجیح می‌دهند تا به کنسول‌ها روی آورند.

بی‌شک آن‌هایی که کیفیت بالای ایکس‌باکس اسکورپیو بازی‌های این چنینی را ترجیح دهند از محتوای اضافی و انحصاری که حاصل قرارداد تجاری شرکت سونی با ناشرین این عناوین است محروم خواهند شد. نظر شما در این رابطه چیست؟ کدام استراتژی را پیروز واقعی این رقابت می‌دانید؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اسپنسر: قراردادهای انحصاری مورد تمرکز شرکت مایکروسافت قرار ندارند - گیمفا
اسپنسر: قراردادهای انحصاری مورد تمرکز شرکت مایکروسافت قرار ندارند - گیمفا
اسپنسر: قراردادهای انحصاری مورد تمرکز شرکت مایکروسافت قرار ندارند - گیمفا
اسپنسر: قراردادهای انحصاری مورد تمرکز شرکت مایکروسافت قرار ندارند - گیمفا
اسپنسر: قراردادهای انحصاری مورد تمرکز شرکت مایکروسافت قرار ندارند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • devilgodes گفت:

    انچه عیان هست چه حاجت به بیان است 🙂

  • Amirooo گفت:

    همان استراتژی که ۲۰ سال باعث برتری کنسول های پلی استیشن و حتی برای چند سالی خود ایکس باکس هم روی ۳۶۰ تجربه اش کرد.انحصاری های ناب

  • Default گفت:

    اره خب، انحصاری زمانی و محتوای اضافی و اینا زیاد مهم نیستن مهم بازی کامل انحصاری هست که نمیدونم چرا مایکروسافت نمیتونه یا نمیخواد درست کنه

    • ما گرافیک باحال میخوایم نه بازی هایی که نه گرافیک دارن نه چیزی و انحصاری هستند
      نمونش بازی های کنسول جدید نینتندو . نه خون و خون ریزی دارن نه گرافیک نه چیزی بدرد بخوری .
      ولی ببین ماکروسافت دیگه وقتی رو بازی تمرکز نمیکنه میتونه رو بخش مولتیی ندیا تمرکز کنه و امکانات عالیی به ایکس باکس اضافه کنه و از طرفی عنوان هایی که تو کنسول های دیگه با گرافیک پایین اجرا میشن رو با گرافیک بالا اجراا کنه .
      تازه میخواد پوز پی سی رو هم بزنه .

      • Ro.s گفت:

        بله گرافیک مهمه! ولی خوب داستان و گیم پلی چیزای بسیار مهمین
        اتفاقا کنسولا نینتندو بازیای سرگرم کننده و خلاقی دارن.
        پوز pc رو زدن ممکن نیست شاید بتونن ی سری pcگیمر رو جذب خودشون کنن ولی همیشه pc مشتری خاص خودشو داره.

        • تو مقاله ایی تو دنیای بازی به در مورد ویچر منتشر شده کاملا توضیح داده چرا داستان بدرد نمیخوره و گرافیک مهم تر است تا داستان اونجا کاملا تو ضیح داده شده که د لست اف اس بازی نیست و ویچر مضخرفه
          شما برو به این لینک بخون ببین ویچر بازی نیست . دلست اف اس بازی نیست و اسکایریم بازی نیست چون گرافیک خوبی نداشتن و داستان و گیم پلی مهم نیست
          https://www*dbazi*com/author/clegane/ به جای ستاره ها نقطه بزار

  • “نسخه اکس باکس اسکورپیو این بازی ها از بالاترین کیفیت ممکن در قیاس با دیگر عناوین مورد بحث برخوردار خواهد بود” جواب کامل و بی نقصی بود

  • OFFLINEMODE گفت:

    با توجه به این حرفش در مورد انحصار ، بنظرم میخاد pc باز ها رو جذب کنه که بجای pc ، اسکوربیو بخرید دیگه نگران سخت افزار نباشید
    و به احتمال زیاد قیمت های بازی ها و شبکه رو هم کاهش بده ، تا بتونه برتری پیدا کنه

    • FARCRY 5 گفت:

      PC بازها سمت PC رفتن به دلایل متعدد.یکیش مولتی مدیا و همه کاره بودن PC است که فعلا هیچ جانشینی براش نیومده.جایگزینی برای PC وجود نداره و دلیلی نداره PC گیمر بره سمت کنسول مگر بخاطر چند بازی انحصاری که اونم فقط در بعضی موارد است چون PC گیمر میدونه PC یک بازیکن ازاد تو گیمه و توقع بازی انحصاری نداره چون شرکت خاصی پشتش نیست.
      از زمان کنسول سگا به بعد کنسول نخریدم واسه همین نظری در مورد کنسول ها ندارم. :laugh:

      • Golden_Cinder گفت:

        :rotfl: :rotfl:
        عجب جوابی… وااای گفتی سگا.. یادش بخیر یه تلوزیون قرمز رنگسیاه سفید داشتم.. کنسولو بش وصل میکردم با عشق بازی میکردم.. سه تا دیسک داشتم که یکی از اینا یه بازی بود (اسمشو هیچوقت نفهمیدم) که بین دو تا مرد و یه زن یکیو انتخاب میکردی و میرفتی دشمنارو میکشتی.. دو نفره با داداشم بازی میکردم خیلی کیف میداد.. یکی از مراحلش تو اسانسوری که هی ادم میریخت.. برام سخترین مرحلش بود..
        راستی دوست عزیز بتل تگ یا ایدی استیم داری بدی؟؟

        • FARCRY 5 گفت:

          داداش اون که شما میگی معروف ترین( در کنار سونیک) بازی سگا یعنی شورش در شهر بود.البته اسم بازی streets of rage است.اون مرحله اسانسور هم هفتمین مرحله و یکی مونده به اخر است.الان هم بخوای میتونی رو PC بازی کنی.من هم با داداشم کلی بازیش کردیم.
          اصلا من بازی انلاین به عمرم نزدم. :laugh:
          فقط چند تا بازی تو خونه lan بازی کردیم.

      • OFFLINEMODE گفت:

        اولا :کسی که بازی دوست داشته باشه اولین هدفش از خرید یه PC قدرتمند فقط و فقط بازیه ، بقیه موارد به صورت اتوماتیک (مثل گرافیک و تری دی و کارهای سنگین) هم شامل میشه
        مورد دیگه اینه که روی pc بازی ها کرک میشن و هنوز هم داره کرک میشه و یکی از دلایل خرید pc هم همینه(البته برای بازی صرفاً)
        دلار هم سر به فلک کشیده پس طرف پیش خودش میگه من پول بازی اورجینال ندارم یه PC میخرم بازی هاش هم مفت(تقصیر ما نیست تقصیر دلاره :blush: )
        —–
        دوماً: فیل اسپنسر (خبرش همین چند روز پیش منتشر شد) داره کیبورد و موس رو کاملا با xbox سازگار میکنه (این دوماً هم قصد فیل اسپنسر رو عین روز روشن میکنه)
        توضیح در مورد تبدیل:تبدیل اینا هم اصلا بدرد نمیخوره ، چون محدودیت و تاخیر زمانی در فشاردادن کلید و واکنش ایجاد میکنه
        پس وقتی میگم به طور کامل از موس و کیبورد پشتیبانی میکنه یعنی اون موس ها و کیبورد های ۴۰۰ ۳۰۰ تومنی رو باید از تمام قدرت و سرعتش استفاده کنه و مهمترینش ، ساپورت Keyboard Ghosting هستش که خیلی برای بازی های سرعت بالا مهمه
        —-
        سوماً: pc رو از ما نگرفتن ، میشه pc برای بازی های سبک و کارهای متفرقه استفاده کرد و کنارش یه کنسول که دیگه نمیخاد انحصار طلبی کنه داشته باشید (البته اگه بازی کرکی رو صرف نظر کنیم)
        —-
        چهارماً:اگه یه کنسول مثل همین اسکوربیو ، کلا پول بازی رو فقط بگیره نه سرور رو با حداقل به میزان قابل توجه ای کاهش بده، و هیچ انحصار طلبی نکنه و کیبورد و موس رو هم عین هلو ساپورت کنه ، من بهش به چشم یه PC نگاه میکنم(پی سی منحصر بازی) :computer: == :console: ؟ its true

    • Golden_Cinder گفت:

      بنظر منم میخواد این کارو کنه..
      فقط یه چند نکته ی عرض کنم..
      اما این نکته قابل توجه است که اگرچه نسخه‌های رایانه‌های شخصی بازی‌های چندپلتفرمی بهترین کیفیت ممکن را دارند، اما گران تمام شدن گردآوری یک سیستم قدرتمند هزینه زیادی را می‌طلبد و به همین جهت عده‌ای ترجیح می‌دهند تا به کنسول‌ها روی آورند.
      در مورد اون عده ی اقا جان یه نصیحت میکنم.. خودتون که مطمنا برتری ها پیسی رو میدونید.. بجز گرافیک و نرخ فریم هزارو یکی مزایا دیگه نسبت به کنسول داره البته نمبخوام باز مزایاشو بگم خودتون کمی تحقیق کنید همه چی دستگیرتون میشه ولی گیمر های عزیز..
      مطمنا اولین بحث اصلی سونی فن ها، و ایکس باکس فنا وجود انحصاری هست… خب هم سونی و هم مایکرو انصحاری هایی تو سبک خاصی ندارند.. منظورم اینه نمیتونیم بگیم این سبک مختص ایکس باکس هیت مثلا پس خرید این دو کنسول و علاقه مندی به انحصاری های یه کنسول بین این دو امری کاملا سلیقه ای هست… شما به هر کدوم از انحصاری ها بیشتر علاقه داشتی کنسولی رو میگیری که همون انحصاری داشته باشه.. فک نکنم دلیل خاص دیگه برای خرید کنسول وجود داشته باشه.. اینجاس که میگید قیمتش هم ارزونتره.. اره عزیز من قیمتش ارزون تره اما بصرفه تر نیست! مثلا شما میخواید بر فرض انلاین بازی کنید رو کنسول.. خب نیاز به خرید اشتراکه ولی برای پیسی اینطور نیست.. بازی هارو میتونید بصورت کرکی تهیه کنید برای پیسی ولی برای کنسول همچین چیزی نمیشه البته اکانت های هکی و یکسری ترفند ها هست که بازی ارزون پاتون در میاد که همه باش اشنایی دارن ولی گیر اوردن بازی رو کنیول به این شیوه رایگان نیست برعکس بازی های کرکی و واقعا دزدی محسوب میشه.. از دید شرعی بش نگا نمیکنم اما واقعا اگر وافعا بفهمید به اون ادمی که بازیشو ورداشتید چه مسکلاتی براش بوجود میاد میفهمید این حرفمو..
      دیگه شما پیسی میبندید طوری که صدرصد دو نسل ساپورت میکنه و با تخفیفات استیم و نیاز نداشتن به خرید دوباره کنسول هر نسل یا خرید کنسول هایی مثل پرو یا اسکورپیو ندارید… نیازی به خرید اشتراک ندارید.. پیسی کلی انحصاری های رنگو برنگ داره قویترین انحصاری هاش بازی انلاین تو سبک های خاص مثل موبا یا mmo یا استراژیک هست.. بهترین بازی های انلاین

      • Golden_Cinder گفت:

        ادامه نظر: بهترین بازی های انلاین تاریخ گیم در انحصار پیسی هست.. اون هایی که وافعا به انلاین بازی کردن علاقه دارن نبازی به گفتن بنده نیس خودش میره پیسی میبنده.. اکثر مسابقات e-sports هم روی پیسی هست و نشون میده حرفه ای شدن تو یک گیم میتونه میلیونر یا حتی میلیاردر شدن رو به همراه داشته باشه… و اینا دلایل کلی هستن همراه با ابنا هزارو یک دلیل دیگه برای خرید پیسی وجود داره.. ولی چون بیشتر دقدقه ی اکثر کاربرا که تو این سایت هستن انصحاری هست.. بگم اگه سبک های خاص مخصوص پیسی و دنبال بازی های انلاین یا mmo هستید برید پیسی بگیرید.. تنها بازی که میدونم و مطمنم تو تاریخ جاودانه هست و هیچوقت از یاد گیمر ها نمیره.. صدرصد مطمنم و با تجربه شخصی خودم میگم… بازی world of warcraft هست.. که دارای گسترده ترین داستانی که برای یک بازی خلق شده و گسترده ترین دنیایی که برای یک بازی خلق شده وهمچنین معتاد کننده بازی تاریخی که تا به حال افریده شده هست.. در انحصاری پیسیه و کمی بازی سخت و پیچیده ای هیت ولی اگر یادش بگیرید ( من سعی کردم خودم یادش بگیرم که مبتدی باشم سه ماه زمان برد) اما حتی پلیر هایی که سال بازی کردنم اعتراف میکنن هنوز کل بازیو یاد نگرفتن… و دقیقا به همین دلیله خستگی ناپذیره و خیلیا از این بازی دوری میکنن که اعتیاد بش پیدا نکنن.. بقول یکی از دوستام که نه سال بازی میکرد میگفت این بازی زندگیم بود…
        خب در نتیجه گیری: تصمیم کاملا با خودتونه ولی نگران قیمت پیسی نباشید چون اولش هزینه داره بعدش خیلی بصرفس.. طومار بنده تموم شد.. موفق باشید.. اقا مهرداد خداید تایید کن وقتمو پاش گذاشتم برای نوشتن این همه.. وقتی میفهمم وقتم هدر نرفته که حداقل دو نفر اد کاربرا اینارو بخونن.. با تشکر…

        • alipower گفت:

          من باهات هم موافقم هم مخالف

          خودمم پی سی قوی دارم

          در مورد بازی آنلاین درست میگی
          ولی بعضی بازی ها مثل اورواچ رو میخری ۱۶۰ تومان
          به این راحتی هم کسی ازت نمیخره روی پی سی
          پس ممکنه مثل الان من ۱۵۰ ۱۶۰ مثلا ضرر کنی . مثلا میگم

          ولی روی کنسول بازی رو تعویض می کنی ولی خوب این وسط باید پلاس بخری
          که میشه همون ضرره یک جورایی

          در مورد انحصاری هم. الان بازی های قشنگ انحصاری داره روی پلی ۴ میاد
          و بقیه بازی ها مولتی پلتفرم هستش

          و با توجه به اینکه خرید یک کامپیوتر که تا چند سال آینده جواب ملت رو بده؟ نیاز به ۷ ۸ میلیونه پول هستش که با توجه به وضعیت مالی مردم به صرفه نیست

          پس یک کنسول که بخرن مثلا ۱٫۲۰۰ میگیم ۱ترا اسلیم
          این چند سال رو بازی می کنند . نسل که عوض شد ۷۰۰ ۸۰۰ میفروشن. و ۴۰۰ ضرر می کنند
          نسل بعدی که دوباره چندین سال جوابشون رو میده

          در مورد بازی هم به غیر از هکی. شما یک دیسک میخری و فوقش با ۱۰ ۲۰ ضرر میفروشی ( البته اگر پلمپ نخریده باشی ) گاهی هم دیدم طرف با سود فروخته

          تو کامپیوتر هم همه بازی ها کرک نمیشن و شما باید غیر از دانلود یا خرید بازی سی دی کی اشتراکی بخری که ۵ تا ۱۵ تومانه.
          پس تو بازی تقریبا یکی در میاد هزینه ها

          در مورد گرافیک و فریم هم خوب ۱۰۰۰% پی سی بهتره
          ولی خوب میگم باید ۷ ۸ میلیون خرج کنی که به نظر من که ۳۰ سالمه و ۲۵ سال تقریبا گیمر حرفه ای هستم. بازی های الان خیلی ارزش این خرج رو ندارن. دیگه بیشتر گرافیک شدن و بازی قشنگ خیلی کم میبینم. سطح توقع من خیلی بالارفته از بازی ها

          به اینکه یک سری با اساسین کرید که همش شبیه هم هستش حال می کنند. ولی به من حال نمیده. یکیش رو بازی کنم دیگه بقیه همونه. فقط شهرش عوض شده یا مثلا به جای یک تفنگ شده ۲تا. فوقش یک کشتی اضافه.

          منظورم این هستش با توجه به قیمت دلار و وضعیت مالی خانواده های ایرانی
          خرید یک کنسول خیلی خیلی عقلانی تر و به صرفه تر هستش

          من خودم سیستم با یک مانیتور ۸۰۰ تومانی ۹٫۵ تقریبا افتاده
          الان پلی ۴ خریدم و دارم انحصاری هاش رو بازی می کنم

          اصلا خیلی دیگه با پی سی بازی نمی کنم. با کنسول و دسته و یک تلویزیون سونی ۵۵ اینچ بازی خیلی بیشتر حال میده. مخصوصا بعضی انحصاری ها مثل فاینال فانتیزی ۱۵٫ سگی حال کردم باش.

          هرایزن هم خوبه.

          حالا بازم خود مردم میدونن. ولی اگر وضعتون خوبه و قرار سیستم بخرید. حتما یک سیستم غول ببندید. میتونید از منم در این زمینه مشاوره بگیرید. نمیگم خیلی حالیمه. ولی هرچی میخوام بخرم چند ماه تحقیق می کنم. اگرم قرار شد کنسول بخرید که مقالم رو بخونید اینشالا که به دردتون بخوره

          https://forum.gamefa.com/Thread-%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D9%86%D8%B3%D9%88%D9%84-%D9%88-%D8%AA%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%88%D9%86-%D9%88-%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AA%D9%88%D8%B1

          • Golden_Cinder گفت:

            عزیزم با یه پیسی چهار میلیونی ینی نصف اون قیمتی که گفتی راحت برای مدت زمان طولانی راحتی.. کل اون ضررهایی هم که گفتی طی مدت زمانی مثلا دو سال قیمت کل پیسی در میاد.. و قیمت اون پیسی هم پول میدی حتی.. ببین هرجوره حساب کنی چهار میلیون خرج کردن اینجا بهتر از یه میلیون خرج کردن.. اولش اره یه میلیون کمتره چهار میلیون ولی بعد کل اون ضررا و هرید بازیو اینا چهار میلیونم در میاد و دو سه برابری مه مثلا من برای پیسیم خرج کردم چه سیستم چه گیم، تو برای گیم خرج میکنی.. از طرفی من اصلا دوست ندارم که بازی رو بخرم و بعدش بیام بفروشم.. ممکنه یه موقع به دلم زد دوباره بازیش کنم دوباره باید ضرر کنم.. اگر شما مثلا اکانت اورواچ داری قیمت خوب میدی اطلاعاتتو برام تو پیامی بفرست من ابش میکنم برات راحت.. مشتری تا دلت بخواد هست..
            هزینه ها اصلا یکی در نمیاد.. نمیدونم چرا چنین حرفیو میزنی.. بازی کرک شد رایگانه کرک نشدم بعدا حتما میشه.. نتونستی صبر کنی میخری ارجینال با تخفیف استیم که تمومی نزاره.. پس کلا پیسی خیلی بصرفس سعی کردی حرفمو نقض کنی ولی تهش پیچوندی..
            بعد تو یه جا میگی یازده میلیون(۱۰٫۹) خرج کردی پای سیستمت الانم میگی نه نیم.. نمیگم الکی میگی ولی دقیقا ما تهش نفهمیدیم.. در ضمن از حرفامم فک بهتر بود بفهمی بنده انلاین گیمرم و بیشتر بازی های انلاین تحت پسندمه.. البته بازی هایی هم که افلاینن فقط فوق العاده هستن ولی چون بازی ها انلاین ازشون خسته نمیشی میگم.. نرخ فریم سی هم خیلی خوبه ها ولی همیشه ثابت نمیمونه.. در اخرم بگم ممنونم دوست عزیز که میخوای تو خرید سیستم کمکم کنی ولی همه چی رو ردیف کردم از قبل..
            تشکر

  • Omid4041 گفت:

    اخه من نمی خوام توهین بشه به دارندگان ایکس باکس
    کسایی می خوان گرافیک خارقالعاده داشته باشن صد درصد می رن به سراغ pc وقتی کسی می یاد سراغ کنسول صد درصد هدف اصلیش بازی های انحصاری هست این رو تو فروش wii مشاهده کردیم بازی انحصاری بیشترین تاثیر تو فروش کنسول می زاره
    اینکه کسی چندبن بازی خوب انحصاری کنسول رقیب بزاره و فقط به خاطر گرافیک بیشتر به سراغ یک کنسول بره به نظر من کمتر هست
    ابن رو تو فروش wii کاملا داریم کردیم و حتی سویچ هم تقریبا این امر داره نشون می ده
    مطمن هستم تاثیر یه بازی انحصاری خوب مثل زلدا تو فروش بیشتر از ۲۰ درصد یا حتی ۳۰ درصد گرافیک بیشتر هست
    و حتی این قرداد انحصاری تو ذهنیت خوبی برای خریدار ایجاد می کنه و انتخاب بین دو کنسول می زاره

    • پنکه گفت:

      لااقل متن پست رو میخوندی نظر میدادی
      حرفش راجع به محتواهای انحصاری زمانیه

    • alipower گفت:

      دقیقا موافقم

      غیر از یک سری جوجه گیمر که گرافیک پرست هستند

      بقیه گیمرهای قدیمی به دنبال گیم پلی و داستان هستند

      مثلا اینساید؟ لیمبو؟ استارده ولی؟ لیتل نایتمر؟ انگری بردز؟ کلش؟ و خیلی بازی های دیگه
      اینها گرافیک خاصی دارند؟ ولی کلی هم طرفدار دارند

      یا همین کنسول های دستی مثلا همین سوئیچ؟ بازی هاش گرافیک داره؟ نه
      ولی فروشش هم خوبه

      چون مردم دنبال چیزی هستند که براشون ارزون تموم بشه و کلی سرگرمشون کنه و تنوع بازی هاش هم زیاد باشه

      یک کامپیوتر معمولی رو به بالا باید ۴ ۵ خرج کنی
      خوب یک کنسول مثل پلی ۴ میخری با ۱ تومان . درسته گرافیکش مثل اون نیست و فریمش هم ۳۰ هستش
      به جاش کلی انحصاری شاهکار هم تجربه می کنی

      خودم همیشه فن پی سی بودم و الان سیستم غول دارم
      ولی در آینده اگر بخوام با این وضعیت دلار که یک روزی ۱۰ هزار تومان و بیشتر هم میشه بخرم. دیگه سمت پی سی نمیشه رفت
      و یک کنسول پلی استیشن دیگه میخرم
      نسل بعد هم که هم از نظر گرافیک کنسول ها بهتر شدن و هم فریم ریت ۶۰ میشه اینشالا

      خرید کنسول و مخصوصا پلی ۴ خیلی به صرفه تره برای ملت
      تجربه من به شما سراغ خرید کامپیوتر نرید
      همین پلی ۴ رو بخرید

      حالا خودتون میدونید

      • OFFLINEMODE گفت:

        دوست عزیز دلیلش اینه که اینو خیلی قدرتمند ساخته بغیر از دلیل گرافیکی، مربوط به “زمان” هستش
        با توجه به رشد بسیار سریع تکنولوژی یه چیزی ساخته تا حداقل ۶ – ۷ سال گیمر رو راضی نگاه داره

        همین روزولیشن فول اچ دی مدت طولانی گیمر رو راضی نگه داشته و مطمئن باش کیفیت ۴k برای مدت طولانی گیمر رو راضی نگه میداره

        و باید هم خیلی قدرتمند بسازش تا بازی ها جدید(که هر لحضه از نظر گرافیکی و جزئیات رشد میکنن) بتونه پاسخگویه اون ها برای چندین سال باشه

        مایکروسافت میخاد در طول زمان سودش رو بالا ببره

  • majidam گفت:

    مایکروسافت چیزی برای انحصاری نداره این سونی هست که تمام بازار گیمو تصرف کرده اینطور پیش بره محبوبیت اکس باکس از بین میره و در اینده شاهد فروش بی شمار PS4 خواهیم بود گیمرها بازی میخوان سونی هم پرو داد اما در دادن بازی های انحصاری متوقف نشد هم تمرکزش روی کیفیت کنسولش بود وهم تو بازی های انحصاری بی نظیر

  • Dr.tech گفت:

    واسه همینه که هنوز به نصف کبیر هم نرسیدی :rotfl:

  • sina-knicks گفت:

    بنظر من یک کنسول به غیر از بازی های انحصاریش هیچ برتری ای نسبت به پی سی نداره(البته به غیر از کنسول های دستی :-))) ) درسته که اونا صلاح کمپانیشونو بهتر از من میدونن ولی بنظر من این روند اشتباست

  • HannaH گفت:

    با تمام احترام به اسپنسر ولى این ایده اش خیلى اوتیستیکه. دلت مى خواهد محتواى جدید داشته باشى یا محتواى قدیمى رو با بهترین کیفیت حال دویست بار بازى کنى؟ من با نمونه هاش هر روز درگیرم.

  • OFFLINEMODE گفت:

    با این حرفش دست راکستار رو گذاشت تو حنا :laugh:
    الان مایکروسافت نمیاد ناز این شرکتو بکشه برای انحصاری کردن Red D R
    به احتمال بسیار زیاد راکستار Red D R رو برای pc هم منتشر میکنه
    البته اگه این مرض انحصاری سونی جون عین بختک نیفته دنبال راکستار تا اونم بگه فقط بده برای ps

  • ولگرد گفت:

    اسکورپیو کنسول ۴درصدی ها :laugh: 😀

  • SHERA-RAT گفت:

    دقیقا وقتی scorpio بیرون بیاد همه متوجه می شند که همون ps4 pro هست ، تنها فرقش اینه که sony یه سال از microsoft جلو تره … xbox هم تو تکنولوجی هم تو عرضه گیم (خرج کردن و انحصاری کردن) با اجازتون باید بیاد لونگ بندازه جلو PS ..

  • denim گفت:

    نظر شخصی من درباره انحصاری این که انحصاری یه چیز الکی و خودخواهانه هست
    ما همون بازی میکنیم تا سرگرم بشیم حالا یه گروه میان انحصاری میکنن میگن نه اگه میخوای این بازی رو بکنی باید بیای کنسول ما رو بخری
    نظر شخصی من این که انحصاری = خودخواهی

    • alipower گفت:

      داداش
      انحصاری دلیل خرید کنسول هستش

      من با وجود یک کامپیوتر های اند ۹ ۱۰ میلیونی
      باز رفتم کنسول خریدم که انحصاری های شاهکار سونی رو تجربه کنم
      و اگر انحصاری هاش نبود؟ چه دلیلی داشت برم کنسولش رو بخرم؟

      یکجورایی پشیمون هم هستم این همه پول کامپیوتر دادم
      چون بازی های الان فقط گرافیکه و مالی نیست. تو سال کلا ۴ ۵ تا بازی به درد بخور میاد
      مثل همین little nightmare و ….

      در کل اگر قرار باشه انحصاری نباشه
      اون موقع هیچ فرق خاصی بین ماکروسافت و سونی نخواهد بود

      همین انحصاری های سونی هستش که فروش سونی رو بیش از ۲ برابر ماکرو میکنه

      • FARCRY 5 گفت:

        یک عکس از این سیسمت بذار بی زحمت :laugh:
        قطعاتش مگه چیه که ده تومن بالاش دادی؟ 😀

      • amir_hosine گفت:

        اول از همه لطفا مشخصات pc 10 میلیونیتون رو بفرمایید.
        دومندش
        انحصاری ها به نفعه کی هستن ؟ سونی/مایکرو
        چون به هیچ عنوان به نفع گیمر نیستن. چون انحصاری ها یک روش از طرف شرکت هاست تا مردم رو مجبور کنن یک کنسول رو بخرن حتی اگر از کنسول خوششون نیاد.
        شما یک لحظه فرض کن این انحصاری ها وجود نداشتن (یا مولتی پلتفرم بودن) این شرکت ها چطور می تونن مردم رو ترغیب به خرید کنسولشون کنن ؟ شاید با رایگان کردن بازی انلاین ؟ شاید با افضایش تخفیف ها ؟ شاید با دادن سرویس های متفاوت برای دسترسی به تعدادی بازی ها با قیمت کمتر ؟ شاید با دادن سرور های اختصاصی برای بازی ها ؟ شاید با …
        از سال ۲۰۱۳ تا امسال ۲۰۱۷ شما فقط ۳۰۰ دلار پول دادی که بتونی انلاین بازی کنی. پولی که شاید لازم نبود بدی
        تنها مضییت این انحصاری ها پر کردن پول یک شکرت و مجبور کردن مردم برای خرید کنسول هستن.
        حالا به یک نکته دیگه ویژگی های خود پلتفرم.
        بازی های استراتژیک انحصاری pc هستن. چرا ؟ چون برای اجراشون به موس و کیبرد نیازه. این یک ویژگیه.
        ps vr سونی یک ویژگیه.
        لطفا دست از بردگی بکشین.

  • F-d گفت:

    dlc های دیویژن که انحصاری زمانی ایکس باکس بود
    و البته rise of the tomb raider
    و شایدم بازی ها و dlc های دیگه که خبر ندارم
    بعد میاد میگه با انحصاری زمانی مخالفه :-/ :-/
    از این همه حرف زدن خسته نمیشه ?:-) ?:-)

  • alipower گفت:

    بالاخره
    کیفیت سریال ستایش با کیفیت ۱۰۰۰۰۰ کی بهتر از سریال های مثل بریکینگ بد و گیم آف ترونز و والکین دد با کیفیت فول اچ دی هستش

    برو جمع کن فیل برو
    😀

  • Amir_HD گفت:

    از شرکت سونی متنفرم.گندشو دراورده با این انحصاریا .
    فیل اسپنسر گفته انحصاری های ایکس باکس بزودی برای pc میان :inlove: :inlove: :inlove:

    • alipower گفت:

      خوب دیگه اسمش انحصاری کامل نیستش

      اسمش انحصاری کنسولی هستش

      بعضی بازی ها هم که روی پلی ۴ هستند روی کامپیوتر هم هستند

      ولی ایکس باکس باید ۴ ۵ تا بازی هم داشته باشه که فقط روی ایکس باکس باشه
      اینطوری ممکنه یک سری فکری به خرید این کنسول بکنند
      به اینکه با همون سیستم ذغالیشون میشنن بازی ها رو بازی میکنند حالا با لگ و گرافیک پایین
      برای خیلی ها مهم نیستش

  • amir_22 گفت:

    از یه دزد هم بیشتر از این انتظار نمیره اسپنسر جان

  • خب دقیقا نقط ضعف جعبه ی بی انحصار همین جاست نداشت انحصاری های شاهکار چیزی که سونی همیشه توش سنگ تموم گذاشته 🙂 و عمو فیل همچنان در حال لاف زدن 😐

  • joel گفت:

    رسما اب پاکی رو دست طرفدارها ریخت ?:-)

اسپنسر: قراردادهای انحصاری مورد تمرکز شرکت مایکروسافت قرار ندارند - گیمفا
اسپنسر: قراردادهای انحصاری مورد تمرکز شرکت مایکروسافت قرار ندارند - گیمفا