فرقه ی قاتلین، گم شده اش را باز مییابد؟| هر آنچه از نسخه ی بعدی Assassin’s creed انتظار داریم
کمپانی فرانسوی یوبیسافت بیشک یکی از تاثیر گذار ترین کمپانی های سازنده بازی در دو دهه اخیر محسوب میشود. تاثیر گذاری این شرکت در صنعت گیم، تنها به خاطر سال های فراوان فعالیتش در ساخت بازی نبوده و دلایل بسیار زیادی دارد، از بین این دلایل شاید بتوان دو عامل ریسک پذیری و خلاقیت بالا در ایجاد آیپی های جدید را مهمتر و جدی تر تلقی کرد. یوبیسافت در طول سال ها بازی سازی تعداد کمنظیری بازی “جدید” ساخته و فرانچایز های زیادی را از ریشه خلق کرده و ادامهشان داده، کاری که به معنای پذیرفتن ریسک بالای شکست هم هست. اما با این وجود یوبی نشان داده که از شکست ابایی ندارد و ماجراجویی برای جذب مخاطب جدید به مراتب اهمیت بیشتری از “پول پارو کردن از طریق بازی های تکراری” برایش داشته و هنوز هم دارد. یکی از این آیپی ها که در زمان عرضه اش به بازار طوفانی در دل گیمر ها ایجاد کرد، سری فرقه ی قاتلین( یا همان Assassin’s creed) بود. فرانچایزی با پتانسیل آنقدر بالا که هنوز بعد از گذشت زمانی قریب به ده سال از عرضه اولین نسخه اش، سازندگان قصد ادامه دادنش را دارند. فرقه ی قاتلین از زمان عرضه اولین نسخه اش تا به حال همیشه همان اکشن- ادونچر سوم شخص با درون مایه های تاریخی، حماسی باقی مانده و ذره ای تغییر مسیر نداده که به نوبه ی خود نشان از موفق بودن فرمول ساخت این بازی دارد، چرا که طرفدارن این سری را کم و بیش تا آخرین نسخه اش با خود همراه ساخته و توانسته به خوبی مفهوم یک فرانچایز جذاب را در ذهن گیمر ها ایجاد کند. اما همان طور که گفتم “کم و بیش” که ” بیشتر” ش مربوط به نسخه های قدیمی این سری تقریبا تا همان نسخه ی شماره سه و ” کمتر” ش را نسخه های چند سال اخیر آن یعنی از نسخه ی چهار به اینطرف را شامل میشوند. اما دلیل این کاهش محبوبیت و طرفدار چیست که باعث شده این سری عظیم و باشکوه در نسخه های اخیرش سراشیبی سقوط را با سرعت هر چه تمام تر طی کند؟ در جواب میتوان گفت، یوبیسافت با وجود آنکه یکی از خبره ترین ” آیپی” ساز های جهان به شمار میرود، به همان اندازه یکی از بدترین با به عبارتی ” ناخبره” ترین فرانچایز ساز های دنیا هم هست. شاید حتی بتوان گفت یوبی یک ایده بازار به معنای واقعی کلمه است، این کمپانی هر ایده ای که فکرش را بکنید، در آستینش پنهان کرده و در هر گوشه ای از شرکت غولآسایش چیزی جدید در حال ساخته شدن است، اما مشکل اینجاست که ایده ها در یوبیسافت فرصت “شکوفا” شدن ندارند. به عبارتی دیگر، اگر آیپی جدید این کمپانی موفق ظاهر نشود به احتمال بسیار زیاد دیگر امکان ندارد خبری از ساخت نسخه ی دوم و ادامه دادنش باشد، اما وای به حال زمانی که آن ایده بگیرد، نسخه ی دوم که سهل است، یوبی تا زمانی که آن فرانچایز از گوش و حلقتان بیرون نزند، رهایش نمیکند و نمیگذارد حتی برای یک سال، بازی و هسته ی مرکزی ایده ی آن استراحت کنند و مجالی برای شکوفا شدن داشته باشند. ولی خوشبختانه آمار فروش وتعداد طرفداران و علاقه ی گیمر ها به سری اساسینز کرید در این میان چنان سر یوبیسافت را به سنگ زد که باعث شد این کمپانی از خواب غفلت بیدار شده و برای یک سالی به فرانچایزش خواب راحت بدهد! حالا اما دوباره شایعات حاکی از عرضه ی نسخه ی جدید این سری در سال جاری دارند و گویا قرار است در زمانی نه چندان دور با رفیق یک سال غیبت داشتهمان تجدید دیداری داشته باشیم. به همین علت در این مقاله قصد دارم هر آنچه برای یک تجدید دیدار خوب لازم است و از فرقه ی فاتلین بعدی انتظار داریم را بیان کنم تا ببینیم آیا در زمان آینده این خواسته ها توسط یوبیسافت محقق میشود یا خیر.
گذشته است که آینده را میسازد
آن طور که از شایعات بر میآید، نسخه ی بعدی فرقه ی قاتلین قرار است در زمان های بسیار دور، حتی قبل از میلاد مسیح روایت شود و این یعنی داستان بازی پتانسیل بینهایتی برای خلق یک حماسه ی تاریخی خواهد داشت. سری اساسینز کرید از همان نسخه ی اول تا آخرین نسخه در هر بخشی هم که کم گذاشته باشد، بخش داستانی بسیار غنی و خوبی را در هر نسخه به گیمر ها عرضه کرده است اما این بار نوبت آن رسیده تا داستان سرایی و شخصیت پردازی این سری به سطح جدیدی ارتقاء پیدا کند. زمان گذشته این فرصت را به بازی میدهد که جزئیات داستانی را تا آن جا که میتواندبه طرز دلخواه اما دقیق و گسترده شکل دهد. گیمر ها به خوبی با این مسئله آشنا هستند که هر چه بیشتر در زمان به عقب بازگردیم، بیشتر با اساطیر و حماسه هایشان روبرو میشویم و حالا دقیقا زمان آن است که یوبیسافت هم این اصل را در فرقه ی قاتلین پیاده سازی کند. خلق یک داستان اسطوره ای با محوریت شخصیت های اساسین و تمپلار، هسته ای است که حالا بعد از عرضه شدن نسخه های متعدد از این سری، میتواند داستان کلی این سری را یک بار برای همیشه سر و سامان دهد و ریشه های اصلی این نبرد ” خیر و شر” گونه را برای همگان آشکار سازد. اساسینز کرید بعدی میتواند به ما نشان دهد که چه کسانی برای اولین بار، مفهوم شخصیت های اساسین و تمپلار را خلق کردند و چرا پیروان این دو فرقه، هزاران سال بعد از شکل گیری گروهشان، هنوز هم با یک دیگر نبرد میکنند.
از حماسه گفتم و میدانیم که چه در واقعیت و چه در بازی های ویدیویی یک حماسه هیچ وقت بدون اشیاء و ابزار آلات و حتی حوادث رمز آلود و جادویی رقم نمیخورد، به همین بهانه، این نسخه از اساسینز کرید میتواند داستان اشیائی چون، سیب عدن، عصای جادویی، شمشیر تمپلار ها، اولین معبد تمپلار و اولین مخفیگاه فرقه ی قاتلین را شرح دهد و از چگونگی به وجود آمدن آن ها بگوید. این که لزوم به وجود آوردن چنین اشیاء قدرتمندی چه بوده و چه کسی این قدرت را در آن ها پدید آورده، صد البته که جدای از داستان، کار کردن با نسخه ی اولیه و احتمالا قدرتمند این ابزار ها نیز در بازی میتواند شور و هیجان بسیار زیادی را در سراسر گیم پلی تزریق کند و نبرد هایی که با این اشیاء صورت میگیرند قطعا جزء جذاب ترین نبرد های سراسر این سری خواهند بود.
سری اساسینز کرید از همان ابتدا در دو خط زمانی موازی گذشته و حال روایت میشد، در نسخه های ابتدایی خط داستانی زمان حال بسیار روان و خوب روایت میشد به نحوی که هر وقت از زمان گذشته به زمان حال باز میگشتیم، همیشه کنجکاو بودیم که ببینیم چه در اطرافمان میگذرد و در غیبت زمانی شخصیت بازی، اوضاع کمپانی و دنیای کنونی چگونه پیش رفته است، اما نسخه به نسخه زمان حال جذابیت خودش را از دست داد به نحوی که در نسخه های آخر، زمان حال عملا یک زمان تشریفاتی بود که تنها میتوانست نقش نقطه ضعف داستان کل بازی را ایفا کند و نه بیشتر! اما این نسخه همان طور که به زمان گذشته اجازه ی داستان سرایی بی و عیب و نقص را میدهد، میتواند زمان حال را هم به نحو احسن بازسازی کند و با دلایل منطقی، علت سفر به زمان گذشته را برایمان شرح دهد و ارتباط زیبایی را که در نسخه های ابتدایی میان دو زمان وجود داشت را دوباره برقرار کند تا جذابیت و کشش داستانی در هر دو زمان به توازن برقرار شود.
کمی نقش آفرینی چیز بدی هم نیست!
از همین ابتدا باید به یک چیز اعتراف کرد،بخش مبارزه ی فرقه ی قاتلین هر چقدر هم که در نگاه اول جذاب به نظر برسد، به سرعت خسته کننده خواهد شد، ضعف بزرگی که از همان ابتدا در این سری وجود داشت بخش مبارزات تن به تن آن است. سیستم مبارزات بازی جدای از بخش های اندک، تقریبا هیچ گاه شما را با چالشی خاص روبرو نمیکند و این همیشه شما هستید که پیروز از میدان مبارزه خارج میشود. بخش های دفاع و گارد گرفتن هیچ گاه سختی خاصی ندارند و حتی در بسیازی مواقع نیاز خاصی به دفاع هم وجود ندارد و شما تنها با حمله کردن صرف میتوانید دشمنانتان را به راحتی از پای در آورید. مشکل بعدی این بخش مربوط به اسلحه ها و تنوع ابزار آلات جنگی است، با این که بازی همیشه تنوع نسبتا خوبی از اسلحه ها در اختیار شما قرا میدهد اما شما نیازی به ذخیره کردن پول و خرید آن ها نخواهید داشت! به عبارتی دیگر با همان شمشیر اولیه ای که بازی در اختیار شما قرار میداد میتوانستید تا پایان، کار را با همان یک عدد ادامه دهید و خودتان را بیجهت درگیر ذخیره سازی پول و خرید اسلحه و ابزار آلات مختلف نکنید.
نسخه ی بعدی فرقه ی قاتلین بایستی تغییراتی اساسی در گیم پلی مبارزه ای بازی ایجاد کند. اولین بخشی که که در این قسمت نیازمند بازسازی است، دشمنان موجود در بازی هستند، افرادی که با شما به مبارزه میپردازند، بایستی تفاوت های بنیادی با یک دیگر داشته باشند، بعضی بایستی دمیج های زیاد وارد کنند اما سرعت حرکتشان کند باشد و بعضی هم برعکس، بعضی بایستی بتوانند شما را در فاصله های دور دست هدف قرار دهند و تعدادی سرباز سرسخت و ماهر هم باید در بازی وجود داشته باشند تا به این ترتیب شخصیت اصلی بازی محبور شود از المان های نقش آفرینی در پیشبرد مبارزات بازی استفاده کند. البته طبق شایعات سیستم مبارزات بازی قرار است چیزی شبیه به فرانچایز Witcher از آب در بیاید که در صورت صحت، باعث میشود گیمر مبارزات به مراتب کمتر اما سخت تری را در بازی پیش روی خود داشته باشد و برای اینکه بتواند در نبرد های مختلف زنده از میدان خارج شود، المان، آیتم و اسلحه های مختلف را خریداری و مورد استفاده قرار دهد،چرا که هر یک از صحنه های نبرد، مجموعه ای خاص از اسلحه ها و ابزار آلات را میطلبد. همچنین در این قسمت از فرقه ی قاتلین، مبارزات جدید هم میتوانند به شدت بر جذابیت این بخش بیفزایند، بازگشت دوباره ی دکمه زنی ها و حتی باس فایت ها! باعث میشود تا جنگ و نبرد در اساسینز کرید جان دوباره ای بگیرد.
بخش بعدی گیم پلی بازی که نیاز به تغییرات اساسی دارد، سیستم پارکور و بالا رفتن از دیوار ها است، در آخرین نسخه ی این سری یعنی سیندیکیت، این سیستم به حدی مسخره شده بود، که با استفاده از یک طناب در کسری از ثانیه میتوانسیتد از ساختمان ها بالا بروید و شخصیت اصلی بازی دیگر دست کمی از بتمن و اسپایدر من نداشت! همچنین بخش پارکور بازی با آن که قابلیت های جدیدی را معرفی میکرد، هنوز در بخش پایه ای و اصلی از مشکلات عجیبی رنج میبرد، به عنوان مثال در بعضی موارد شخصیت اصلی خیلی خوب میتوانست از دیوار های کوتاه بپرد و از این سکو به آن سکو برود اما از سوی دیگر، گاها پشت یک میز گیر میکرد و نمیتوانست از روی آن جهش کند. نکته ی جالب اینجاست که بسیاری از این مشکلات در نسخه های پیشین این سری وجود نداشتند و به مرور به آن اضافه شدند! از اساسینز کرید بعدی انتظار دارم که حداقل بالا رفتن از دیوار ها را اینقدر ساده نکند و گیمر را مجبور کند در بسیاری مواقع از روی زمین به مبارزه ادامه بدهند، همچنین ایرادات بخش پارکور بازی نیز بایستی به طور کامل رفع شوند تا تجربه ی بازی به خصوص در بخش تعقیب و گریز که بخش بزرگی از بازی را تشکیل میدهد بدون مشکل باشد.
حرف از بخش تعقیب و گریز بازی شد، در نسخه های اخیر، سازندگان تاکید زیادی رو ایجاد تفاوت میان دو حالت آزاد و حالت مخفی کاری داشته اند اما متاسفانه هیچ کدام از این دو بخش را نتوانسته اند به درستی پیاده سازی کنند، بخش مخفی کاری بازی از مشکلات زیادی رنج میبرد که مهم ترین آن سیستم کاور گیری زجر آور آن است که به خودی خود باعث میشود در بسیاری مواقع نتوانید پنهان شوید و یا بعضا بیش از حد پنهان بمانید! و از سوی دیگر در حالت آزاد شخصیت اصلی به مانند یک صف شکن هر چه در برابرش باشد را به حالتی غیر طبیعی کنار میزند و راه باز میکند. آنچه از اساسینز کرید بعدی انتظار دارم آن است که سیستم کاور گیری بازی به طور کامل باز طراحی شود و درصورت امکان آن را شبیه به نحوه ی کاور گیری در بازی های watch dogs یا division ساخت تا بتوان طعم واقعی مخفی کاری را در این سیستم تجربه کرد.
یک جهان زنده با آدم های زنده!
یکی دیگر از بخش هایی که سری فرقه ی قاتیلن همیشه در به اجرا در آوردنش مشکل داشته، به تصویر کشیدن یک شهر زنده است. اشتباه نشود، اساسینز کرید شهر ها و مناظر مختلفش را به بهترین و زیبا ترین شکل نمایش میدهد و از جهت طراحی و گرافیک هنری همیشه عالی کار کرده و بهترین صحنه ها و منظره ها را پیش روی گیمر قرار میدهد. منظور از شهر زنده جنب و جوش در بطن شهر و وجود مردمی است که به معنای واقعی کلمه در این شهر و در این جهان زندگی میکنند. قدم اول برای زنده کردن یک شهر بازطراحی NPC ها با جزئیات بسیار بیشتر است، لازم است که نسخه ی بعدی اساسینز کرید مردم را با چهره هایی بسیار طبیعی تر، لباس هایی متنوع با طراحی باورپذیر و از همه مهم تر با یک زندگی واقعی به تصویر بکشد، نظیر سیستم بسیار خوبی که در بازی watch dogs وجود دارد، هم چنین لازم است بازی حداقل به طور سطحی گیمر را با زندگی شهروندان آشنا سازد و ماموریت هایی را به شخصیت اصلی بازی بدهد که زندگی مردم عادی شهر را بیش از پیش با زندگی شخصی قهرمان داستان مخلوط کند. دومین گام برای زنده ساختن بازی، ایجاد یک سیستم هوش مصنوعی درست و حسابی است. در گام اول هوش مصنوعی دشمنان در بازی باید به طور کامل تغییر کند تا بعد از چندین مبارزه در شهر، این احساس به گیمر دست ندهد که در حال مبارزه با چند ربات احمق است، این که بار ها در بازی پیش میآید که یک سرباز شما را جلوی پایش نمیبیند بدین معناست که این سیستم از ریشه مشکل دارد، همین طور NPC ها نیز اگر بخواهند طبق معمول بالا رفتن شما از ساختمان ها یا کشتن سرباز ها در خیابان را در کسری از ثانیه از یاد ببرند، شهر را باید شهر ارواح خطاب کرد! فرقه قاتلین بعدی میتواند با هوش مصنوعی بهترش ماموریت ها را برای گیمر به مقدار قابل توجهی چالش برانگیزتر کند و جلوه ی واقعی تری به بازی ببخشید.
همچنین یکی از دیگر بخش هایی که به کمک هوش مصنوعی خوب در بازی به خوبی قابل پیاده سازی خواهد بود، امکان جذب نیرو برای فرقه ی قاتلین و سپردن ماموریت هایتان به دست آن هاست. قسمتی که دیگر مدت هاست یا در بازی های اساسینز کرید وجود ندارد یا کیفیتش به شدت افت کرده حالا میتواند دوباره جایگاه از دست رفته اش را بازیابد و به شما این امکان را بدهد که به کمک برادران قاتلتان! ماموریت های دشوار بازی را هم کامل کنید. سخن از ماموریت شد، باید به یکی دیگر از بزرگترین انتظارراتم اشاره کنم. سازندگان باید و باید مدت زمانی را به طور کامل صرف طراحی ماموریت های جدید بکنند، چرا که این سری حتی دیگر به اندازه ی انگشتان یک دست هم ماموریت جذاب و هیجان انگیز ندارد و تمامش تبدیل به تعقیب و گریز های پایان ناپذیر، فال گوش ایستادن های اعصاب خورد کن و ترور هایی به آسانی آب خوردن شده،دلم برای آن ماموریت های انتقام گونه نسخه ی دوم و brotherhood تنگ شده که باید خانه به خانه و ساختمان به ساختمان دنبال هدفمان میدویدیم تا آن را شکار کنیم و یا سوار بر بال های دست ساز لئوناردو داوینچی به داخل خانه ی دشمن نفوذ میکردیم تا فردی را نجات دهیم. امیدوارم اساسینز کرید بعدی بتواند به کمک المان های حماسه ای تاریخی ماموریت های جدید و جذابی را برای طرفداران این سری رقم بزند.
در انتها از سازندگان به شدت انتظار دارم مدتی که واقعا کافی باشد را برای تست و دیباگ کردن بازی صرف کنند، چرا که در غیر این صورت نه تنها ثمره ی تلاش چندین ساله ی تمام کمپانی یوبیسافت به باد خواهد رفت، بلکه تجربه ی یک بازی شاهکار هم تنها به خاطر وجود باگ های آزار دهنده از گیمر سلب خواهد شد. بالاخره هر چه نباشد یوبیسافت به خاطر همین سری بود که تا مدت ها نام “باگی” سافت را بر دوش خود حمل میکرد و تا مدت ها به خاطر نسخه ی unity مورد تمسخر قرار میگرفت. چنانچه سازندگان بتوانند انتظارات موجود از نسخه ی جدید Assassin’s Creed را بر آورده کنند و آن را با گرافیک هنری و موسیقی بینظیر مانند نسخه های پیشین به دست طرفداران برسانند، مطمئنا این نسخه میتواند تا مدت های طولانی و چه بسا برای همیشه در ذهن طرفداران این فرانچایز و حتی کسانی که برای اولین بار این سری را با این نسخه تجربه میکنند باقی بماند.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
کماکان منتظر یه نسخه طوفانی از این سری هستیم و بنظرم امکان نداره بازی شکست بخوره یا عنوانه عادی باشه
یوبی فشار به تیم نیاورده و همین مساله یه ضمانت کیفیت میتونه باشه :inlove:
منم ۱۰۰% مطمئن هستم این بازی شکست نمیخوره :yes: :yes:
والا من هنوز Syndicate رو بازی نکردم 😛
البته اینم بگم هنوز در حال جم کردن پولم 😕
ولی هیچ اساسینی به سه گانه Ezio نمیرسه 😎
مخصوصا Revelation که عاشقشم :inlove: :inlove:
به نظر منم بازی خوبی میشه.اولا به خاطر این که قراره داستان متفاوتی رو تجربه کنیم و همچنین مبارزات جدیدی به بازی اضافه شده و حوادث در مکان متفاوتی اتفاق میوفته.سری اساسین کرید چند سالی بود که برای گیمر ها تا حدودی تکراری شده بود و تغییرات نسخه جدید علاوه بر تنوع میتونه به موفقیت بازی کمک زیادی بکنه
نسخه Syndicate خیلى خوب بود. الان هم ارزان شده. ارزشش رو داره.
یه سوال
قرار نبود دیروز (جمعه) یه تریلر سینماتیک منتشر بشه از اساسین جدید؟
فک کنم قراره توى E3 نمایش بدن
نمیدونم شایدم اشتباه میکنم
اگه بازی بتونه سه تا اصل اساسی که در سه گانه اتزیو شاهدش بودیم رو متحول کنه قطعا شاهکار میشه :
داستان عالی – مبارزاتی که حس مبارزه رو منتقل میکنه – پارکور خوب و تعامل های جذاب با محیط
_______________________________________________________________________________
مثلا شما به سیستم مبارزه بازی بتمن نگاه کنین (البته قصد مقایسه ندارم 😐 ) هروخ مبارزه میشد تا تهش میجنگیدم چون حس خوبی میداد حتی اگه دشمنا زیاد بودن ولی نسخه های قبلی اساسین سعی میکردم فرار کنم !!! :sweat: :sweat:
علی جان داستان همیشه داشته پارکور داشته محیط از پاریس بهتر از بلک فلگ بهتر ؟ اینا همه هست ولی اساسین بخاطر چی معروف شد پس .۱ شخصیت ۲ راز های بازی .۳ شخصیت دزموند وداستان های ابسترگو.اینا محبوبن .ت. وقتی میخای بفهمی چرا دزموند باید انتخاب بشه و در نهایت چی میخاد بشه این ترو میخکوب میکنه .بازی هایی هستن ک بهترین گرافیک دارن مث کرایسیس و گیم پلی سریع اکشن اما چرا بعضی وقتی ها وسط بازی جا میزنیم میگیم ح.صله ندارم بعدا؟ی بازی خوب مث god of war چنان میخکوبت میکنه ک میمونی پاش یا doomالان همه بازی ها گرافیک دارن گیم پلی دارن اما اون حسی ک تورو وادار ب انجام بازی بکنن ندارن
خب به نظرم تا حدودی حق باشماست :yes: :yes:
ولی مبارزات واقعا تو نسخه های قبل خسته کننده بود
شاهکار یوبیسافت
۳ نسخه اول این بازی جزو بهترین بازی های عمر من بود.
آماده باشید با عنوان بزرگی رو به رو هستیم یا شاید یک شاهکار
این قطعا اولین بازی ای خواهد بود که در آن می توانید به نوک اهرام مصر صعود کنید و مثل عقاب بپرید.
سلطان مخفی کاری و هوش مصنوعی
متا بالای ۹
ممنون بابت مقاله بی شک این نسخه یکی از بهترین نسخه ها میشه فقط من موندم چر بازیا فرقه حشاشین رو تو سرزمین مادری خودش یعنی ایران نمیسازن حسن صبا براحتی میتونه بهترین کرکتر رو داشته باشه چون خودش یه حاکم بوده و سندای تاریخیش موجوده ک بازی عالی ای در میاد کاشکی یه راه ارتباطی بود ب سازندگان یوبیسافت همچین چیزایی رو میگفتیم
سازندگان اساسین خودشون از ریشه ی این مسائل خبر دارن مخصوصن برای ساخت نسخه ی ۱ کلی تیم تحقیقی و مطالعه ی تاریخ به کار بردن برای ساخت داستان و فضا سازی! اصلن نیازی نیست به یوبی تاریخ درس بدیم! علت اینکه حسن صباح رو نساختن عدم استقبال گیمر ها از لوکشین ایران (الموت) هست
ولی مثلن تمدن مصر باستان، اروپا و… خیلی پتانسیل و
طرفدار دو آتیشه داره
دوستان :
اولا اون حشاشین که میگید و اساسین هایی که وجود داشتن چه از نظر ظاهر و چه عقاید از زمین تا آسمون با اینا فرق داشتن !
اصلا اساسین هایی که یوبی سافت به نمایش میزاره و داستان هاش خیلی متفاوته !
اون سیب ادن اصلا کجا بوده ؟ در دوران مصر باستان اساسین کجا بوده ؟
حسن صباح بیکار بوده با تمپلار بجنگه ؟ اصلا اون موقع تمپلاری در کار نبوده …
منبع ویکی پدیا (en)
باهات موافقم خود ویکی پدیا هم تاکید کرده که یوبیسافت از خودش درآورده اینکه جنگشون با تمپلارها و دنبال سیب عدن بودن و بحث زمانش که تا زمان ویکتوریا لندن و مصر باستان کشونده… اونا
درگیر جنگای داخلی با اعراب و سلجوقیان و تاحدودی صلیبیا بودن
اما بازی هدفش خودشو انجام داده. خوبه مثه بازی ویچر یا ارباب حلقه ها و شاهزاده ایرانی یه افسانه محض بود؟! بالاخره باید خودشو با دنیای واقعی و تاریخ یه جوری وصل کنه یا نه! حالا یکم پیاز داغشو زیاد کرد چی میشه؟ اونجوری که تو نسخه یک تموم میشد. هر چند پیاز داغ نیس، همه این حرفا بر اساس یه سری شایعه ها و حرف هایی بوده که پشت این گروهای مخفی زدن
:yes: :yes:
یعنی شما تا الآن نمی دونستین این داستان این بازی تخیلیه؟ ?:-)
@کارآگاه کلمبو
لطفن ادب رو رعایت کنید! اول از همه مثل اینکه شما و همفکر های شما فراموش کردید که بازار اصلی گیم غرب و غیره هست کشورهایی مثل ایران رو اصلن به حساب نمیارن گویا فقط گیمر های ایرانی و کاربران گیمفا رو در نظر گرفتید!
دوم اینکه استقبال نمی کنن چون واضح هست برمی گرده به مسائل سیاسی ! اینکه دیگه کاملن مشخصه و جای بحثش اینجا نیست وگرنه حرف برای گفتن زیاده (واقعن نمی دونم درباره ی چیزی که مثل روز روشنه چی باید گفت دیگه ) تو موزه های اونا از همه جا آثار تاریخی هست! ولی نگاه ملت ها به یک دیگر همیشه بر میگرده به وضع موجود و جو رسانه ای و تبلیغات ها! نگاه فعلی اونا به ایران یه چیزی در حد کره شمالی هست!(حالا چرا و اینکه درسته یا غلط یه بحث دیگه ست)
یوبی هم اگه مطمئن بود لوکیشن ایران بهتر از اروپا و غیره هست خب تا الآن ساخته بود! یوبی هم طبیعی هست به فکر سود خودش باشه به هر حال
لطفن تأیید کنید حتمن
@کارآگاه کلمبو
پیرو کامنت قبلی ، به هر حال الآن یوبی توی کشورهای عربی راحت بازی هاش رو میفروشه و سود می بره، که مصر هم شامل میشه، خب الآن که مصر رو ساختن حداقل در اونجا صد در صد یه بازار خوب برای فروش ایجاد میشه
اما همچین بازاری توی ایران هیچ وقت می تونه داشته باشه؟
من قبلن هم توضیحات زیادی درباره ی اینکه چرا ایران برای ساخت اساسین انتخاب نمیشه در گیمفا دادم که بیشتر دوستان هم پذیرفته بودن
اما به شخصه از این قضیه صد در صد استقبال می کنم و خوشحال میشم که روزی ایران رو هم بسازن اما….
واقع بین باشیم و همه جانبه نگاه کنیم
برادرم من نمیدونم چرا هرچی میشه شما و امثال شما میاین این بازی رو با حسن صباح پیوند میزنین بابا به خدا یوبی فقط اون خنجرپنهان رو از افراد این اقا الگوبرداری کرده فقط همین دیگه هیچ ربطی به حسن صباح نداره حالا شما اگه نسخههای اولیش رو بازی کرده باشی میفهمی اینا اصلا به زمانهای خیلی قبل ربطش دادن
بعدش راجب اون تلفظ کلمه اساسین بگم که شما بهش میگین حشاشین(که معلوم نیست واقعا حشیش میکشیدن یا تحریف شده) در واقع مثل همون جریان اون اقایی میمونه که توی مهمونی به یه دختره که اسمش آهو بود میگفت:سنجاب برای من چایی بیار بعد دوباره میگفت:گوزن برای من شربت بیار بهش میگفتن بابا این اسمش آهو هست اون هم میگفت خب حیوان حیوانه دیگه چه فرقی میکنه(میخوام بگم شاید اینا ریشههاشون یکی باشه اما با هم فرق دارن) در واقع اساسین از حشاشین(طبق ویکیپدیا) الگو برداری یا مثلا کلمه جیکوب از یعقوب در ضمن لحنم هم تند نبود یه وقت به دل نگیری 😉
یکم مطالعاتت رو ببر بالا مگه فقط همون خنجره فرقه قاتلان فقط یکی موجود بوده تو تاریخ اونم مال حسن صباحه ایرانم معماری خاص خودشو داره ک تا حدود توی pop نشونش دادن و طرفدارای خوشدو داشت
این یکی رو دیگه نمیدونستم ممنون
المعلم تو نسخه یکش اسم واقعیش رشید الدین سینان بوده، اینو تو ویکی پدیا رسمی بازی نوشته. سینان حدود صد سال بعد حسن صباح بوده. و تو قلعه مصیاف واقع در سوریه حکومت میکرده
اما بازی چون میخاسته درباره جنگ های صلیبی روایت کنه وتلاش دو گروه حشاشین و تمپلارا برای رسیدن به سیب عدن، برا همون باید مکان بازی تو اورشلیم(چون سیب عدن زیر معبد سلیمان تو اورشلیم بوده) میبود نه قلعه الموت(ایران)،، در ضمن حسن صباح زمان جنگای صلیبی سوم مرده بوده.
تو نسخه های بعدشم باید به زمان جلوتر میرفتن و دوره رنسانس رو روایت میکردن، نمیتونستن برگردن و درباره حسن صباح بگن.
اسم اصلیشون هم طبق ویکی پدیا اسماعیلیه نزاری بود که بعضیا میگفتن اسماعیلیه و بعضیا نزاری… ینی این اسمی بوده که رو خودشون گزاشتن
بعد ها یه عده ای اومدن گفتن حشاشین به معنی داروفروش که خیلی هم ارزون میفروختن، چون از لحاظ حسن صباح مردم نباید واسه دارو پول بدن، یه چیزی مثه بیمه سلامت الان!
اما دشمنای حسن صباح که سلجوقیان بودن و صلیبیا از حشاشین به معنی حشیش(ماده مخدر) نام بردن که دلیل جانفشانی فداییا اینه، که مخصوصا از وقتی مارکوپولو رو این قضیه تاکید کرد بیشتر مشهور شد
الان هم که خودشونو راحت کردن میگن اساسین که کلا میگن به معنی ترور اشخاص سیاسی
دقدقه ما گیمر ها هم اینه که بگیم اساسین یا اسسین 😀 خلاصه عجب اسمیه :laugh:
تو نسخه یک خواسته نه سیخ بسوزه و ن کباب! علاوه بر مباحث فلسفی که تو پایین گفتم که دلیل جنگ اساسیناس، یه باغم اون پشت قلعه گزاشته که دل اون کسایی که میگن اینا حشیش میکش و میبرنشون بهشت دروغی، رو نسوزونده باشه :laugh:
بازی داره اساسین ها رو میبره به مصر باستان در حالی که حسن صباح در دوران سلجوقیان(حدودی) اون دوران بوده مصر باستان اگر باشه جالبه(ولی امیدوارم کاراکتر اصلی خواهر نداشته باشه اگه کتاب سینوهه رو خونده باشی میفهمی منظورم چیه)
حسن صباح تو مصرم بوده…
حسن صباح بعد اینکه تو دوران جوونیش از ایران تبعید میشه، میره مصر چون اون زمان خلیفه فاطمی مصر هم مذهبش مثه حسن صباح اسماعیلیه بوده. بعد با اونا متحد میشه. تا اینکه سر جانشینی پادشاه دچار مشکل میشه و میاد ایران وقلعه الموت رو تاسیس میکنه
حسن صباح نه تنها تو مصره بوده بلکه از مقرها ی سیاسی مهمش اونجا بوده
ولی نمیدونم این بازی چ زمانی رو روایت میکنه، یکی میگه بعد میلاد مسیح یکی میگه قبلش، ببینیم حسن صباح رو میبینیم یا ن!
و این گونه میشود که گیم تاریخ را حتی بیشتر از مدرسه به ما یاد می دهد.
😎 😎 😎 😀 :laugh: 😛
امیدوارم مبارزات تا حد امکان به واقعیت نزدیک باشه
اینطور نباشد که طرف مقابل با چند ضربه شمشیر از پا بیوفته،مگه یه ادم چه قدر طاقت داره.همون مشکلی که تو اکثر بازی ها هست
شما اگه ویچر رو در درجه سختی اخر بازی کنید متوجه میشید چی میگم.یه سرباز با لول یکسان شما بعد ده ضربه یه اخ میگه و تمام
و این اصلا جالب نیست،
شما اگه سه گانه اتزیو رو بازی کرده باشید،میبینید که وقتی پشت هم ضربه میزنید،طرف تا حد امکان با سلاح خودش دفاع میکنه و در اخر گاردش باز میشه و کشته میشه
سازنده ها بعد این سه گانه اومدن همون سیستم احمقانه رو در پیش گرفتن،در اساسین سه شروع شد و در یونیتی به اوج رسید
طوریکه باید گارد طرف رو بشکنی ده تا ضربه بزنی تا بمیره
امید است دوباره این اشتباه رو تکرار نکنند و چالشی بودن گیم پلی رو با احمقانه بودن اشتباه نگیرن
درست میگی عباس جن
اما گیم که نباید قوانین دنیای واقعی رو رعایت کنه اگه بخوان مبارزاتش طبیعی کنن که باید میزان سلامتی کرکتر رو هم طبیعی کنن اگه نکنن که ناسازگاری بوجود میاد من دچار مشکل میشم نمیتونم بازی کنم 😐 در کل هر چقدر تلاش کنن به سه گانه نمیرسه، هیچی اتزیو نمیشه.
با جمله اخرت درحد مرگ موافقم پرسونا جن
هرچی باشه امیدوارم مبارزاتش مثل نسخه یک دهنمونو یکی دو ساعت باز بذاره خداییش شیوه مبارزات و پارکور بازی ما ایرانیارو عاشق اساسین کرد :inlove: :inlove: :inlove:
اینجوری که میشه مث flashpoint red river اگه ی تیر رو سطح نورمال بهت میخورد خلاص بودی تقریبا
عزیز قرار نیست که کل بازی طبیعی کنن فقط کافیه چیزایی که امکانش هست(مثلا همین چیزی که عباس آقا گفت) رو طبیعی کنن(اخه همین سیستم تو سگانه هم بود چیز جدیدی نیست)
واقعا اتزیو شاهکار بود :yes:
خداییش من به این نکتهای که شما گفتین اصلا توجه
نکرده بودم گرچه خودم احتمال زیر ۰.۰۱ درصد رو میدم که همچین سیستمی بعد این همه مدت برگرده فقط خدا کنه مثل ویچر۳ سرعتی نشه مثل نسخه۱ یا سهگانه یا یونیتی یه فیزیک مشتی براش بزارن
وایییی خدا یعنی میشه این سری دوباره دوران اوجش برگرده 😀 با توجه به اطلاعات که از بازی رو شده بازی واقعا پتانسیل بسیار بالایی داره و اگه یوبی سافت بتونه اون رو تو این بازی به نحوه صحیح پیاده سازی کنه بازی شاهکاری خلق خواهد شده همانند AC1 وAC2 که در ذهن گیمران ماندگار شد :-))
فقط منتظر نسخه جدید هستم دلم برای دنیای اساسین ها تنگ شده
مرسی از مقاله جالبتون آقای عباسپور. خوب انتظارات با توجه به بازی های در حال ساخت الان که واقعا بازی هایی با جلوه ی بصری عالی و گرافیکی فوق العاده هستن بالاست ولی خوب امیدوارم عنوان قشنگی از آب در بیاد و اصصصصصلا مثل عنوان قبلش syndicate نشه که هر بار یه مجله ویدیویی میدیدیم از باگ های خنده دارش کلیپ گذاشته بودین و آقای حامد زاهدی خیلی با حال تحلیلش میکردن باشه :beatup: :party: :party: و عنوانی با داستانی عالی و خالی از هر گونه باگ مثل سری سوم AC باشه :yes: :yes:
(با این که بازی همیشه تنوع نسبتا خوبی از اسلحه ها در اختیار شما قرا میدهد اما شما نیازی به ذخیره کردن پول و خرید آن ها نخواهید داشت!)
در واقعیت که هیچ گیمری از بخش آپگرید سلاح و خرید نمیگذره تو بازی ! مگه اینکه بلد نباشه و ندونه باید چیکار کنه ! اما اینکه بگیم تا آخر اصلن نیازی به آپگرید نیست اغراق هست دیگه! مخصوصن در یونیتی، بخاطر سبک جدید مبارزات حتمن باید آپگرید می کردیم تا آخر بشه رفت مخصوصن در dlc dead kings
بارها شده افرادی رو دیدم که میومدن سؤال می پرسیدن که این یونیتی رو اصلن نمیشه پیش برد راحت من رو می کشن! هیچ کاری نمی تونم بکنم ! وقتی ازشون میپرسیدم از بخش همین آپگرید زره و سلاح گذشته بودن! به عبارتی با همون سلاح اولیه پیش رفته بودن! یا از امکانات دیگه ی مبارزه خوب استفاده نمی کردن
بیگ لایک :yes: :yes:
یوبی جون مادرت روی این خوب کارکن؛ بازی در حد مثل نسخه۲ نمیخوایم(حداقل من ازت انتظار ندارم حالا فکر نکنین میگم فقط یوبی نمیتونه نه بلکه خیلی از همین کمپانیها و استدیوها هم که خیلی قوی هستن هم نمیتونن) ولی پایینتر از رولیشن هم نباشه بزار بعد یه عمری مییایم بازی کنیم بعد باخودمون نگیم ای کاش یه مدت بیشتر روش کار میشد تا یه بازی توپی بشه
سری ASSASSINS CREED فوقالعاده است به جز نسخه های فرعیش
اینکه به گذشته ی خیلی دور برمیگرده خودش یه نکته مثبته آساسین های جدید تقریبا فقط کلاش کم داشتن وگرنه همه جور توپ و تفنگی تو بازی بود مردم دنبال یه بازی تاریخی اصیلن نه توپ و تفنگ دوم اینکه هوش,مصنوعی npc هارو خوب اومدی واقعا دنیای آساسین با اون هوش مصنوعی یه دنیای مرده ست یوبیسافت باید هوش مصنوعی رو از ریشه درست کنه