تخفیفات جدید سونی در اروپا | تا ۷۰ درصد تخفیف دریافت کنید
سونی در اروپا برای آخر هفته تخفیفات ویژهای در نظر گرفته است که طی آن، میتوانید عناوین خوبی را با حداکثر ۷۰ درصد تخفیف دریافت کنید.
این تخفیفات که با نام !Digital Flash شناخته میشوند، تا ۲۲ می (مصادف با اول خرداد) در دسترس خواهند بود. طی این تخفیفات، عناوینی مثل مثل Limbo به قیمت ۲.۴۹ پوند یا ۳ یورو، Virginia به قیمت ۳.۲۹ پوند یا ۴ یورو، The Escapists و Terraria به قیمت ۴ پوند یا ۵ یورو و Rogue Legacy به قیمت ۳.۲۹ پوند یا ۴ یورو قابل خرید هستند.
همچنین عناوین جالب و سرگرمکنندهای مثل Surgeon Simulator: Anniversary Edition به قیمت ۲.۴۹ پوند یا ۳ یورو، Octodad: Dadliest Catch به قیمت ۳.۲۹ پوند یا ۴ یورو، Goat Simulator به قیمت ۲.۴۹ پوند یا ۳ یورو و I am Bread به قیمت ۳.۲۹ پوند یا ۴ یورو در دسترس هستند.
همچنین دو عنوان Lara Croft Go به قیمت ۳.۲۹ پوند یا ۴ یورو و Hitman Go: Definitive Edition به قیمت ۲.۴۹ پوند و ۳ یورو در بین عناوین تخفیفخورده وجود دارند. بعضی از عناوین مستقل نیز در طول تخفیفات، ارزانتر از همیشه هستند؛ Transistor به قیمت ۴ پوند یا ۵ یورو، Don’t Starve و The Swindle به قیمت ۳.۲۹ پوند یا ۴ یورو و Guacamelee! Super Turbo Championship Edition نیز به قیمت ۲.۴۹ پوند یا ۳ یورو در تخفیفات یافت میشوند. لازم به ذکر است بسیاری از این عناوین پیشتر از طریق سرویس پلیاستیشن پلاس رایگان شده اند.
برای مشاهده لیست کامل تخفیفات میتوانید به این لینک مراجعه نمایید. این تخفیفات هم اکنون آغاز شده اند و تا ۲۲ می (مصادف با اول خرداد) در دسترس خواهند بود.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
خب پستی امد و وقتش هست بریم به سراغ بحث و نقد بازی Horizon که میخوام بازی رو به طور کامل به چالش بکشم و نقد کنم و تماما اسپویل کنم امیدوارم بحث های خوبی درباره بازی داشته باشیم و دوستانی که بازی کردن بیان و بازی رو نقد کنن
…………………………………………………………………………………………….
از داستان بازی شروع کنیم:یک نوزارد که توسط یک شخص که از افراد یک قبیله هست بزرگ میشه و رشد میکنه. اون مرد کسی نیست جز Rost کمی میگذره و با یک دختر بچه با نمک روبه رو میشیم چقدر اون لحظه ای که رفت انگور چید و برای اون زن برد و با خشونت باهاش برخورد شد غمگین بود خب با عصبانیت توی یک گودال میفته و با پیدا کردنه یک وسیله عجیب زندگی دختر بچه ما متحول میشه خب Aloy بزرگ میشه و از پدرش درباره مادر سوال میکنه و از این جا کار ما گیمرها شروع میشه یعنی پیشروی در بازی و یافتن این سوال که “مادر Aloy کی هست؟” و جواب ساده هست “مادری وجود نداره” میشه گفت اوج داستان در اوایل بازی کشته شدن Rost هست و فداکاری که در حق دختر انجام داد و از بالای کوه پرتش کرد پایین تا از انفجار در امان باشه خب میریم و میریم و میریم تا میفهمیم بله مادری نیست بلکه دختر بچه ما یک ژن از یک شخص به نام الیزابت هست و یک هوش مصنوعی با نام گایا که در معرض خطر قرار داره میاد و از DNA الیزابت یه موجود به وجود میاره و الیزابت هم کسی هست که ربات ها رو به وجود اورده و چندین لحظه عجیب و در عین حال غمگین در بازی داریم یکی اون لحظه ای که یک میزد گرد در اتاقی هست و اعضا پشت میزها قرار دارن و به خاطر یکسری مسائل و جلوگیری از انتقال دانش همشون با گاز کشته میشن و ما شاهد اون هستیم و پایان بازی بعد از مبارزه ۱۰ دقیقه ای با باس اخر در یک هوای ابری و رفتن به بالای کوه و دیدن جسد الیزابت و گفت و گوی گایا و الیزابت که فوق العاده هست. خب داستان به طور بسیار خلاصه بیان شد چون اگر بخوای همه اتفاقات رو بنویسی دیگه زیاد میشه ولی کل ماجرا از همین قرار بود و احتمالا با توجه به کات سن انتهایی شاهد ادامه بازی باشیم…….. داستان بازی بر خلاف انتظار خود من بسیار پیچیده و عالی بود و از داستان خیلی خوشم امد
……………………………………………………………………………………………………………………….
تنوع ربات ها در بازی بی همتا بود تقریبا میشه گفت از انواع گونه های حیوانی،ربات داشتیم از گرگ ها -گاوها-گوزن ها -تمساح ها – دایناسورها-پرنده ها-کرم های خاکی و ….. و تنوع ربات ها خیلی خوب بود و میشد با رام کردن بعضی هاشون ازشون سواری گرفت و مسیر های طولانی رو با سرعت بیشتری طی کرد
…………………………………………………………………………………………………………………..
هوش مصنوعی رو در بازی به ۲ قسمت تقسیم میکنم ۱-ربات ها و ۲- انسان ها
هوش مصنوعی ربات ها یکی از بی نقص ترین ها بود با قاطعیت نمره ۱۰ بس که باهوش بودن لامصب ها یعنی تکون میخوردی متوجه میشدن و عالی بودن ولی هوش مصنوعی انسان ها در حد پفک نمکی یعنی افتضاح، تمام ضرباتی هم که در درگیری ها میزدن قابل پیشبینی بود و نمره ۴ هم به زور میگیرن و ای کاش گوریلا روی طراحی انسان و ضرباتشون و هوش مصنوعی بیشتر کار میکرد
………………………………………………………………………………………..
بریم درباره تصمیم گیری ها بحث کنیم وقتی صحبت از تصمیم گیری و انتخاب و تاثیر اون در روند اصلی داستان میشه بلاشک گیمرها یاده عنوانی به نام ویچر۳ میفتن دقت کنید “انتخاب های ما پایان ویچر رو میساخت” و بلاشک همه ما ۳ بار ویچر۳ رو تمام کردیم تا ۳ پایان رو تماشا کنیم و این خودش ارزش تکرار بازی رو بالا میبرد وقتی به Horizon نگاه میکنم میگم ای کاش شاهد پایان های متفاوت بودیم اصلا انتخاب و تصمیم ها یکی از رکن ها در بازی های RPG هستن که چقدر بی همتا در ویچر پیاده شد انتخاب های ما در Horizon در انتهای بازی هیچ نقشی نداشتن فقط صرفا در برخی موارد عکس العمل Aloy رو نشان میدادن اینکه مهربان و نرم برخورد کنه یا خشن برخورد کنه مثل اون قسمتی که تعدادی از بچه ها با سنگ به سر Aloy زدن و یا اینکه انتخاب کنیم یک شخص رو بکشیم و یا رفتار دیگه باید تصمیم میگرفتیم که چطور برخورد کنیم ولی عملا در روند اصلی داستانی و پایان تاثیری ندارن یک لحظه تصور کنید اگر انتخاب ها در روند اصلی داستانی و پایان تاثیر میداشت چقدر ارزش تکرار بازی بالا میرفت اما افسوس
…………………………………………………………………………………………………..
گیم پلی بازی بسیار لذت بخش و درگیری با ربات ها فوق العاده هست به خصوص با تیر و کمان که باز انواع مختلفی داره و هر کدام باز اپگرید میشن و بسیار لذت بخش، ربات ها هم با فشار دادن انالوگ قسمت های اسیب پذیرشون نمایان میشه که خیلی به شما کمک میکنه یکی از زیبا ترین درگیری ها اون درگیری بود که مثل نبردهای گلادیاتوری، مردم در جایگاه ها تشویق میکردن و ابتدا باید ربات رو به ستون ها میکوبیدیم و بعد از دست یابی به سلاح باهاش درگیر میشدیم که بسیار نفس گیر بود اما درگیری بعدی با چوب دستی هست که بر خلاف انتظار خیلی خشک هست اما میزان سلامتی دشمن رو به حد زیادی کم میکنه اگر مخفیانه به نزدیک دشمن برید با فشار دادن R1 یک ضربه تقریبا کاری میزنه که خیلی از سلامتی دشمن کم میکنه و در نبرد ها هم با R1 و R2 میشه جنگید. من در نبرد های تن به تن با چوب دستی اون طراوت و شادابی رو ندیدم و خشک هستن و به هیچ عنوان لذتی که در استفاده از تیر و کمان میبردم در چوب دستی نبردم
……………………………………………………………………………………………………………
بحث رو تمام کنم با یک بازی RPG بسیار بسیار خوش ساخت طرف هستیم که خیلی هم طولانی نیست و گرافیک بی نظیری داره و اصلا از بازی های خطی کم نمیاره ولی یه مقدار در رنگ بندی بازی به خصوص استفاده از یک رنگ خاص اغراق شده بود و گاها دل ادم رو میزد نمیدونم چرا گوریلا این قدر اصرار داشته که این رنگ در جای جای محیط به کار برده بشه شایدم من اشتباه میکنم-محیطی داره وسیع که گشت و گذار در اون لذت بخش هست و حتی برای ساخت تیر نیاز به جمع اوری گیاهان دارید -اب و هوای بازی داینامیک و ماموریت های اصلی بازی تقریبا متنوع هستن و لذت بخش. پیدا کردن پاور سل ها و اون جهت دادن به گوی ها هم میشه گفت معماهای بازی بودن و در کل تجربه خیلی خوبی در سبک RPG هست که داستانی زیبا روایت میکنه و نمره من هم ۹ هست و من از بازی خوشم امد و تجربه خوبی بود ممنون که مطالعه کردین
چیزی راجعبه گرافیک بی همتای بازی نگفتی دوست من.روی پرو بی نظیره گرافیکش.هیچ بازی ندیدم که همچین گرافیکی ارائه بده.اونم با این محیط پهناور.فقط تو انیمیشن ها من آنچارتد ۴ رو بیشتر میپسندم.تو تم واقع گرایانه هم هیچ بازی به اندازه ی The Order 1886 قوی عمل نکرده.مرسی از نقدت.
آها تو پاراگراف آخر اشاره شده من ندیدم.محمدرضا جان آنچارتد ۴ و هورایزن برخلاف اوردر و رایز از تم واقع گرایانه استفاده نکردن.در واقع میزان گرمای رنگ ها بیشتر از میزان واقعی اون ها در طبیعته.خواستن رنگ و لعاب بدن به جلوه ها.گرچه من گرافیک واقع گرایانه رو بیشتر میپسندم.(بعضی ها فک میکنن وقتی گفته میشه گرافیک بالا منظور گرافیک واقع گرایانس)
ممنون نیما جان:yes: :yes:
داداش داری اشتباه میزنی
تو بازی اوپن ورد
گرافیک بالا میخوای؟ برو فاینال فانتیزی رو بازی کن
بعضی جاهاش اصلا لامصب خیلی عالی کردن
مثلا وقتی سوار ماشین هستی و داره بارون میاد
تو جاده
خسته نباشی رضا جان… اگر اشتباه نکنم باید اسمت رضا باشه..
نقدت خیلی جمع و جور و عالی بود خوشم امد..
خوشحال میشم باز نقداتو ببینمو بخونم 😉
بله محمد رضا هستم ممنون که مطالعه کردین :yes: :yes:
اولا که وقتی نقدهای کاملی مث گیم اسپات و ign هست کسی نیازی به نقد بی محتوای شما نداره که بیای با تعریف کردن از این بازی خوش ساخت خودتو نشون بدی
دوما متاسفم برای دوستان اکس باکسی که انقد اوضاعشون خرابه مجبورن بیان بازیای انحصاری سونی رو استفاده کنن بعدم بیان با تعریف کردن از بازی نقدش هم بکنن به عنوان یه سونی فن از همچین حرکتی حالم به هم میخوره
اسپنسر کجایی بیا بدادشون برس 😐
بنظرم horizon یک بازیه دوست داشتنی با گرافیک بسیار زیبا و زنده هست،اما…
نکات منفی زیادی داره که بسیار عجیبن از ریتم سریع شروع بازی که سعی داره شمارو هرچه زودتر با مناطق گوناگون و مختلف اشنا کنه(گرافیک و به رخ بکشه)بشکلی که تو یه مسیر ۱۰۰۰متری شما منطقه برفی و کوهستانی، بیابون، دریا، جنگل همه و همه رو تو این مسیر در اول بازی میبینید واقعا انتظار میره اروم اروم با ماموریتها به این مناطق سر بزنید نه اول بازی همه چیزو ببینید و محیط واستون بی مزه بشه البته به لطف گرافیک بینظیر اینطوری نمیشه اما این یه نکته منفیه از نظر بنده.
دوربین و هدف گیری یکی از رو مخ ترین مشکل بازی دوربین بازیه شما با دویدن از سمت چپ تصویر به راست تصویر میرید و هیچکاریم نمیتونید بکنید به حالت اول برگردید بغیر از اینکه مثه دیونه ها وسط یه بیابون L2رو بگیرید که دوربین سرجای خودش وایسه در مورد هدف گیری هم متاسفانه شما اگر در حالت تیراندازی باشید مثله همه ی بازیهای سوم شخص نمیتونید دوربین رو از حالتی به حالتی دیگه تغییر بدید یعنی اینکه هرچه در سمت راستتون هست و میبینید ولی نمیتونید با زدن دکمه ای خاص سمت هم ببینید امیدوارم مفهوم صحبتمو رسونده باشم.
ماموریتها اصلی متنوع هستن برای این بازی که بسیار هم کوتاه ست اما مراحل فرعی در حد مراحل فارکرای هست فقط ازاد کردن یه کمپ رفتن از یه نقطه به نقطه ی دیگه و… بجز ماموریت Armor shield.
متاسفانه بازی محتوای بسیار کمی داره از ایتم ها گرفته تا نبود هیچگونه مینی گیمی در بازی به صورتی که همه ی سلاحای بازی بعد از گذر از چند مکان در اختیار گیمر قرار میگیره، بدون شک تنها گرافیک مد نظر سازندگان بوده!
هوش مصنوعی رباتها، همچنین تنوعشون بسیار زیاد و خوب هست اما هوش انسانها واقعا حال بهم زنه باس فایت خاصی من ندیدم رو تنها کسیم که یه مقدار مانور داده بودن براحتی کشته میشد که جای تعجب داشت یه چیزی در حد Arkham nightبود.
نکات مثبت هم همونطور خیلی گذرا اشاره شد مراحل اصلی خوب گرافیک بینظیر(بغیر از افکت آب) همچنین چرخه ی روز و شب بسیار زیبا بیشتر روز البته.
میمونه یه مشکل دیگه که اونم تو این بازی بعید بود واقعا، اونم بعداز بارش بارون هیچ اثری روی زمین نیست حتی وقتی توی اب شنا میکنید کاراکتر حتی خیسم نمیشه.
در کل با ارفاق به بازی میشه امتیاز ۸ و داد که برای اولین ساخته گوریلا در چنین سبکی بسیار خوبه ولی خیلی جای کار داره.
بابت اشتباهات تایپی هم عذر میخوام مثله:
نمیتونید با زدن دکمه ای خاص سمت(چپ) هم ببینید.
دوربین و هدف گیری یکی از رو مخ ترین (مشکلات بازی،دوربین..
یه نکته مثبت هم فراموش کردم بگم واقعا حیفه گفته نشه مبارزات بسیار زیبا با رباتهاست که جزئیات بسیار زیادی داره بدونه اینکه حتی اندکی افت فریم دیده بشه واقعا دست مریزاد داشت.
:yes: :yes: