اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و پنجم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و پنجم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و پنجم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و پنجم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و پنجم

سعید آقابابایی
۱۷:۰۰ ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و پنجم - گیمفا

Bloodborne یک شاهکار در در تمام زمینه ها بود. بازی که یکی از بی‎نقص ترین عناوینی است که در نسل هشتم منتشر شده است و در تک تک بخش های خود از گرافیک و گیم‌پلی گرفته تا صداگذاری و … کیفیت فوق العاده بالایی دارد و شهر Yharnam یکی از مخوف‌ترین شهرها و محیط‌هایی است که تا به حال بازی‎های رایانه‎ای به خود دیده‌اند. ارزش تکرار این شاهکار بسیار بسیار بالاست و حتی با وجود بارها بازی کردن Bloodborne، به هیج وجه این عنوان برای ما خسته کننده نمی‌شود و باز هم دوست داریم تا آن را تجربه کنیم. بر طبق قولی که داده بودم بعد از راهنمای عنوان دارک سولز ۳، نوبت به راهنمای قدم به قدم بازی Bloodborne می رسد که تصمیم گرفتم تا با توحه به شناخت و تسلط کاملی که از این عنوان دارم و ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه شود. لازم به ذکر است که این مطالب از ان جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آنها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Bloodborne برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است.

img

راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne

 قصد داریم تا این راهنما را به صورت قسمت های مفصل تر از قبل برای شما قرار دهیم تا اگر دوباره قصد دارید این بازی را انجام دهید به برخی نکاتی که شاید در دفعات قبلی متوجهشان نبوده اید دست پیدا کنید و تمام موارد مخفی و آیتم های مهم و پنهان در بازی را کاملا بشناسید. اگر هم که می خواهید بازی را از ابتدا برای اولین بار اغاز کنید و تا به حال به خاطر سختی بازی و… می ترسیده اید، اکنون با این راهنمای فارسی و قدم به قدم، احساس بهتری برای شروع بازی داشته باشید افراد و بازیبازان بیشتری بتوانند پای به این دنیای شاهکار بگذارند و قطعا بعد از این بازی است که تازه عاشق دارک سولز هم خواهند شد. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست اید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای شخصیت های دارک سولز ۳ مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. لازم به ذکر است قبل از آن که وارد راهنمای قدم به قدم از شروع بازی شویم و پیشروی در مراحل را آغاز کنیم طی دو قسمت برای شما عزیزان برخی موارد مهم در بازی را شرح دادیم تا بعد از آن وارد راهنمای اصلی بازی شویم. مواردی مانند کاوننت ها و نحوه چگونگی کسب و استفاده از ایتم Insight. امروز با بیست و پنچمین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne در خدمت شما خواهیم بود. با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و پنجم - گیمفا

باید از بالا به درون این سلول که در وسط اتاقی که در آن یک دشمن روی ویلچر نشسته است و در ب آن از بیرون باز نمی شود، بپرید و کلید Upper Cathedral Key را بردارید

حالا نزدیک جایی که زن زنگوله پا را کشتید یک درب می بینید که در حقیقت تنها راهی است که هنوز نرفته اید و کاملا مشخص است که باید وارد آن شوید. از پله ها پایینرفته و به سمت راست بروید تا به یک دو راهی برسید. یا می توانید مستقبم بروید و یا از پله ها بالا بروید. ابتدا مسیر مستقیم را بروید که به یک حیاط می رسید که پر است از Old Hag ها که باید مراقب آن ها باشید زیر بسیار وحشی و دیوانه هستند. سعی کنید یکی یکی آنها را از پای در آورید و در گوشه حیاط یک سری پله می بینید که پایین می روند. آنها را پایین رفته و خیلی سریع بدوید تا اسیر پورتال موجود غول پیکر نشوید.  از پل رد شوید و وارد اتاق یا همان ساختمانی که می بینید شوید. بلافاصله یک Brute به شما حمله خواهد کرد که او را با دقت شکست دهید. حالا از همان سمتی که وارد اتاق شدید آرام دور سلول وسط اتاق (که درش قفل است و کمی جلوتر نحوه ورود به آن و برداشتن کلی ارزشمندی که داخلش است را توضیح خواهم داد) بچرخید و از پشت به دشمنی که روی ویلچر است نزدیک شده و وی را بکشید. حالا جلوتر یک صندوق می بینید و البته یک Brute دیگر که باید وی را شکست دهید. صندوق را باز کنید و Tiny Tonitrus را بردارید. سریع عمل کنید وگر نه ممکن است دشمنان دوباره ریسپاون شوند. سریع برگردید به تقاطعی که راه مستقیم را آمدیم و این بار به مسیر دیگر یعنی بالای پله ها بروید. در اینجا چندین Old Hag  و یک Giant Being منتظر شما خواهند بود. این موجود غول پیکر اشعه مرگبار لیزری شلیک می کند که تمام این بخش را در بر می گیرد ولی می توانید از آن به نفع خودتان استفاده کنید زیرا که به دشمنان نیز آسیب می زند. جاخالی دادن از لیزر کار خیلی سختی نیست مخصوصا این که با شلیک اول که بی خطر است جای برخورد لیزر اصلی برای شما آشکار می شود. اینجا در زیر یک بخش کوچک، یک Blood Stone Chunk قرار دارد که می توانید آن را بردارید. حالا خیلی خیلی سریع به جلو بروید و از پله های طولانی و بزرگی که موجود غول پیکر بالای آن نشسته است پایین بدوید و خیلی سریع وارد ساختمانی شوید که در انتهای پله ها می بینید. اینجا منطقه امن است و فانوس Yahar’gul Chapel Lantern را روشن کنید. حالا که به فانوس رسیدید و خیالتان راحت شد، می توانید یک منطقه انتخابی را باز کنید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و پنجم - گیمفا

از این لبه می توانید روی سر یک Henchman بپرید و آیتم Frenzied Coldblood را بردارید. سپس دوباره پایین بپرید و به محض این که به پله ها رسیدید به سمت چپ بروید و گوشه آنجا یک زن زنگوله پا را بکشید.

برای این کار باید به بالای همان پله هایی که موجود غول پیکر روی آن لیزر می زند برگردید و در قسمتی که زنان دیوانه حضور دارند در سمت چپ یک منطقه کوچک باز می بینید که می توانید از آن پایین بپرید. ار آن لبه پایین بپرید و برخی از زنان دنبال شما می آیند که باید آن ها را بکشید. حالا وارد ساختمانی که می بینید شوید و یک Brute  از سمت راست به شما حمله می کند. می دانید اینجا کجاست؟ طبقه بالای ساختمانی که وسط آن یک سلول بود و کمی قبل تر دشمن روی ویلچر را کشتید و صندوق را باز کردید. حالا می توانید از بالا به درون سلول وسط اتاق بپرید و کلید Upper Cathedral Key را بردارید. درب سلول را از پشت باز کنید و دوباره مسیری که آمدید را برگردید و از حیاط پر از دشمن عبور کنید و همان مسیر پله های لیزری را ادامه دهید و مجددا به فانوس Yahar’gul Chapel Lantern برگردید با این تفاوت که حالا کلیدی را دارید که بعدا برایتان یک بخش انتخابی را باز می کند. سرعت در این بخش خیلی مهم است. از فانوس به تنها راهی که می بینید بروید و سریعا یک Imp را بکشید. اطراف را نگاه کنید. یک سری پله های کوچک می بینید که به سمت بالا به حیاطی می روند که یک موجود غول پیکر بالای آن نشسته است. فعلا به اینجا نمی روید. به جای آن به پله های بزرگتر که سمت راست هستند و پایین می روند رفته و اینجا یک سگ را باید خیلی سریع بکشید زیرا که کمی پایین تر یک سگ دیگر نیز به سراغتان می آید. حالا سریع برگردید و به پله هایی بروید که قبل تر گفتیم از آنجا نروید و مسیر را ادامه دهید تا نهایتا به لبه ای می رسید که می توانید از آنجا روی سر یک Henchman بپرید و آیتم Frenzied Coldblood را بردارید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و پنجم - گیمفا

Skull Plant های عزیز و روی مخ و لعنتی!

دوباره پایین بپرید و به محض این که به پله ها رسیدید به سمت چپ بروید و گوشه آنجا یک زن زنگوله پا را بکشید. اگر سریع کار وی را بسازید یک Brute و دو Henchman که نزدیک وی هستند گیج می شوند و فرصت دارید تا کار آن ها را نیز سریعا بسازید، تا قبل از این که دشمن سوم هم به سراغتان بیاید. مسیر را ادامه دهید و سمت چپ یک Hunchback برایتان کمین کرده است و از ۸ عدد Blood Vial نگهبانی می کند. بعد از کشتن وی و گرفتن ایتم ها جلو بروید و دربی را که می بینید باز کنید و با احتیاط و آرام وارد ساختمان شوید. جلوتر می بینید که فانوس شکسته است؟ حالا متوجه می شویم که چرا رسیدن به Hypogean Gaol خارج از دسترس بوده است. سمت راست به آرامی از پله هایی که می بینید پایین بروید. اینجا نبرد سختی دارید زیرا ناگهان ۳ شکارچی لعنتی به شما حمله می کنند که کشتن هر ۳ تای آن ها با هم بسیار سخت و عذاب آور است و گاهی غیرممکن به نظر می رسد. بهترین کار این است که شروع به فرار کردن به سمت عقب از مسیری که آمدیم کنید و اگر خوش شانس باشید تنها یکی از آنها به دنبالتان خواهد آمد و می توانید او را بکشید. همین کار را تکرار نمایید تا بعدی ها را نیز از سر راه بردارید که هر ۳ هم شکارچیان قدرتمندی هستند. یکی از آن ها Stake Driver دارد، دیگری Threaded Cane و سومی نیز Cannon. از همان سیستم پرش به کنار و جاخالی استفاده کنید و یا حالت ریسکی تر به جلو بپرید و به سمت شکارچی بروید. اما هرگز به عقب نپرید زیرا حملات آنها دامنه اثر زیادی دارد و حتما به شما برخورد می کند. وقتی آنها را کشتید می توانید آیتم های Clawmark Rune, 20 Quicksilver Bullet و یک Madman’s Knowledge را از روی جناره آن ها بردارید. همچنین در پایین همان پله هایی که اول شکارچیان را دیدیم و در وسط این بخش به صورت خیلی واضح Moon Rune را می بینید که آن را نیز بردارید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و پنجم - گیمفا

یک باس انتخابی و عالی به نام Darkbeast Paarl که طراحی فوق العاده ای دارد و نبرد هیجان انگیزی را بریتان رقم می زند

از پله هایی که زیر پله های قبلی که از آنها پایین آمدیم قرار دارند پایین بروید و در گوشه این بخش Frenzied Coldblood و یک Twin Blood Stone Shard را بردارید. سپس جلوتر دربی را که می بینید باز کنید. ادامه این مسیر می رسد به یک باس انتخابی و عالی به نام Darkbeast Paarl که طراحی فوق العاده ای دارد و نبرد هیجان انگیزی را بریتان رقم می زند (اونوقت میشه بگید کدوم نبرد بازی هیجان انگیز نیست؟!). در روند این راهنما و به دلیلی که کمی جلوتر می گویم، بعدا به سراغ وی خواهیم آمد و ابتدا گشت و گذار در منطقه را به پایان می رسانیم. برگردید و در سالنی که ۳ شکارچی را دیدیم جلو بروید و از درب انتهای سالن خارج شوید. اینجا برای اولین بار دشمنی به نام Skull Plant را خواهید دید. بلافاصله در گوشه سمت راست از پله ها بالا بروید و یک Henchman که با اسلحه ایستاده است را بکشید. همین مسیر را از بالکن ادامه دهید تا در انتهای ]آن زن زنگوله پا را بکشید. خدا را شکر! دیگر خبری از ریسپاون دشمنان نیست. برگردید و در پایین پله ها به سمت راست بروید تا یک آسانسور ببینید و قبل از سوار شدن به آن Henchman را بکشید. این آسانسور حالا شما را به بالا می برد و یک میانبر عالی برای شما به فانوس Yahar’gul, Unseen Village ایجاد می کند.  دیدید؟ حالا راحت می توانید به مبارزه با Darkbeast Paarl بروید زیرا اگر قبلا در نبرد با او کشته می شدید مسیر مرگباری را برای رسیدن دوباره به وی داشتید.

حالا با آسانسور برگردید به منطقه ای که بودید و قبل از پله های بعدی که می بینید به سمت راست رفته و ۲ دشمن Henchman را بکشید و Frenzied Coldblood را بردارید. از اینجا به سمت منطقه ای که در پایین و سمت راست است بروید و سریعا یک Imp را قبل از این که فرار کند بکشید. از پله ها بالا رفته و دربی که می بینید را باز کنید تا یک میانبر دیگر ایجاد شود. حالا تمام مسیر را برگردید به همان ابتدای ورود به این منطقه که مسیر دو شاخه شد و یک جنازه نورانی را می بینید. به آنها دست نزنید زیرا که به شما آسیب می زنند. پله هایی که می بینید به سمت پایین می روند شما را به بخشی می برند که Skull Plant را دیدید اما اکنون به اینجا نمی رویم و دقیقا مسیر مخالف ان را ادامه می دهیم و در یک بخش فرورفته در سمت چپ، یک Skull Plant دیگر می بینید که از پشت به وی نزدیک شوید و یک ضربه قدرتمند به آن بزنید. این دشمنان گیج نمی شوند و باید سریع تا ضربه زدید جاخالی دهید تا ضد حمله نخورید. به طور کلی باید در مبارزه با اینها بسیار با دقت باشید و فاصله لازم را از آنان حفظ کنید. بعد از کشتن او می توانید Blood Stone Chunks و ۵ عدد Bolt Paper را بردارید. در مسیر اصلی خیابان جلو بروید تا به جایی برسید که چندین Skull Plant را نزدیک هم می بینید. مراقب باشید زیرا که وقتی ارام در حال حرکت به سمت آن ها هستید و اصلا انتظار ندارید، تا به کالسکه وسط خیابان برسید یک Skull Plant از داخل آن می پرد بیرون و حسابی بهتان شوک می دهد. پس خیلی ارام و کم کم جلو بروید که وی را تنها بکشید و بقیه از حضورتان خبردار نشوند. بعد از کشتن وی Blood Stone Chunk را بردارید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و پنجم - گیمفا

کات سین معرفی The One Reborn که ظاهر بسیار مخوفی دارد

حالا از Pebble استفاده کنید تا یکی یکی بقیه این لعنتی ها را به سمت خود بکشید و همه را بکشید. سپس می توانید آیتم هایی که این دشمنان از آنها محافظت می کردند را بردارید که شامل Black Hooded Iron Helm, Yahar’gul Black Garb, Yahar’gul Black Gloves, Yahar’gul Black Trousers و ۳ عدد Madman’s Knowledge می باشند. از پله های کم تعدادی که سمت چپ می بینید بالا رفته و Frenzied Coldblood را بردارید. حالا به خیابان اصلی برگردید و میبر را ادامه دهید تا به بخش بعدی برسید. در این منطقه لعنتی یک زن زنگوله پا در فاصله ای خیلی دور که بین آن پر از دشمن است ایستاده و مدام این دشمنان را ظاهر می کند. همان ابتدا مراقب دشمن مسلحی که از بالای پل به شما شلیک می کند باشید.سمت چپتان نیز مقداری جلوتر یک Skull Plant وجود دارد. از پله های پشت آن بالا بروید و Frenzied Coldblood را برداریدو مسیر ارا ادامه دهید تا روی پل رسیده و دشمن مسلح را بکشید. به آن سمت پل بروید و باید اولین بار با Undead Beast مبارزه کنید که البته همان Netherbeast  ها هستند ولی با کمی تغییر سایز. در انتهای پل ۶ عدد Blood Vial را بردارید. از پله هایی که می بینید بالا بروید و از دایره نورانی که وسط اتاق است دوری کنید (این یک تلپورتر است). از درب سمت چپ این اتاق بیرون بروید و دوباره روی یک پل هستید که جلوتر از پل قبلی قرار دارد. سریع از پل رد شوید و اینجا بالاخره زن زنگوله پای لعنتی را بکشید و البته یک Henchman را هم به همراه او.

حالا به پل اول برگردید و این بار به جای عبور از پل به سمت چپ آن بروید و در انتهای مسیر از پله ها پایین رفته و یک Henchman را به همراه Undead Beast بکشید و Tempering Damp Blood Gem را بردارید. حالا به منطقه ای تلپورتر قرار داشت برگردید و از آن استفاده کنید. وقتی دوباره ظاهر شدید از اتاق بیرون بروید و دو سگ را بکشید و به سمت راست بروید. خیلی سریع از پله ها پایین بروید و Imp را بکشید. سپس باز هم پله ها را به پایین ادامه داده و در انتها یک Undead Beast را کشته و Blood Stone Chunk را بردارید. دوباره با تلپورتر به همان منطقه اصلی بازگردید و به قسمتی بروید که زن رنگوله پا را کشتید. اینجا یک نردبان وجود دارد. پایین بروید و در سمت چپ Madman’s Knowledge را بردارید. حالا وقت باس فایت است. به انتهایی ترین بخش همین خیابان اصلی که در آن هستید بروید و به یک دروازه و درب خیلی بزرگ می رسید و اینجا یک کات سین مشاهده می کنید تا نبرد با The One Reborn آغاز شود.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و پنجم - گیمفا

مبارزه با The One Reborn به اندازه ظاهرش وحشتناک نیست.

در بخش بعدی این راهنما نبرد با The One Reborn و باس فایت Darkbeast Paarl را برای شما شرح خواهیم داد. 

شما می توانید تمامی بخش های این راهنما را در این قسمت مشاهده نمایید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و پنجم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و پنجم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و پنجم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و پنجم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و پنجم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و پنجم - گیمفا