بازی Prey در کمتر از ۱۰ روز کرک شد - گیمفا
بازی Prey در کمتر از ۱۰ روز کرک شد - گیمفا
بازی Prey در کمتر از ۱۰ روز کرک شد - گیمفا
بازی Prey در کمتر از ۱۰ روز کرک شد - گیمفا

بازی Prey در کمتر از ۱۰ روز کرک شد

امیرحسین اعتمادیان
۰۰:۲۵ ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
بازی prey در کمتر از ۱۰ روز کرک شد

و خبری دیگر در رابطه با Denuvo و شکستی دیگر! قفل امنیتی که این روزها متنفرهای پروپاقرصی را برای خود دست و پا کرده است.

شاید بسیاری از مردم بر این باور باشند دلیل این نفرت برای آن است که عناوینی که از این قفل امنیتی استفاده می‌کنند به سختی کرک می‌شوند و باید مدت زمان زیادی برای کرک شدن آن صبر کرد اما جالب است بدانید علاوه‌بر شکست‌های اخیر این قفل امنیتی، به‌تازگی بازی AAA شرکت بتسدا، عنوان PREY که از این قفل استفاده کرده بود نیز کرک شده است.

با اینکه رکورد کرک شدن عناوین مجهز شده به قفل Denuvo در بازی Prey جابجا نشده است اما در هر صورت این موضوع کمی شوکه کننده است که آخرین و قدرتمندترین نسخه از قفل امنیتی Denuvo نتوانسته است از یک بازی بزرگ حتی به مدت ۱۰ روز محافظت کند و بار دیگر در برابر کرکرها شکست خورده است.

در حال حاضر رکورد سریع‌ترین کرک در رابطه با عناوینی که از این قفل امنیتی استفاده کرده‌اند، با افتخار در اختیار بازی Resident Evil ۷ قرار دارد، تنها به ۵ روز زمان نیاز بود تا کرکرها از خجالت قفل Denuvo در بازی موفق شرکت کپکام درآیند ( اصرار کپکام به حفظ این قفل در بازی نیز جای تامل دارد! ). گفتنی است که بازی Mass Effect: Andromeda نیز در مدت زمان مشابه‌ای همانند بازی Prey کرک شده بود.

و اما نکته طلایی این خبر، چرا باید ناشران همچنان اصرار ورزند به استفاده از این قفل غیرقابل اعتماد؟ مخصوصا زمانی که متوجه می‌شویم بسیاری از دارندگان رایانه‌های شخصی خرید عناوینی که از این قفل استفاده می‌کنند را تحریم کرده‌اند. همانطور که در قسمت بالا ذکر شد تعدادی از ناشران حتی بعد از کرک شدن بازی نیز حاضر نیستند تا این قفل را از عنوان خود غیرفعال کنند، مسلما این تصمیم در این شرایط هیچ کمکی به آمار فروش بازی نخواهد کرد. آیا واقعا استفاده از این قفل به ناشران در زمینه فروش بیشتر کمک خواهد کرد و یا عملکرد معکوس دارد؟

شرکت بتسدا زمانی که بازی DOOM کرک شده بود بلافاصله تصمیم به غیرفعال کردن قفل Denuvo از روی بازی را گرفت و حالا با توجه به کرک شدن بازی Prey باید منتظر بمانیم و واکنش شرکت سازنده را در قابل این شرایط مشاهده کنیم.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی Prey در کمتر از ۱۰ روز کرک شد - گیمفا
بازی Prey در کمتر از ۱۰ روز کرک شد - گیمفا
بازی Prey در کمتر از ۱۰ روز کرک شد - گیمفا
بازی Prey در کمتر از ۱۰ روز کرک شد - گیمفا
بازی Prey در کمتر از ۱۰ روز کرک شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • فکر کنم فقط ghost recon رو به همراه چندتای دیگه نتونستن کرک کنن
    …………………..
    البته prey که کلا مزخرف بود
    تخیلی چرت

  • Gamer.1990 گفت:

    ای بابا
    Total war warhammer اگر راست میگن کرک کنند

    • Gamer.1990 گفت:

      در جواب
      و اما نکته طلایی این خبر، چرا باید ناشران همچنان اصرار ورزند به استفاده از این قفل غیرقابل اعتماد؟

      ما که از همه چیز خبر نداریم نه هکریم نه سازنده

      ولی می دونم سازندگان
      امید به افقی روشن دارند ، و دیر یا زود بهش میرسن

    • MahdiLGMMP گفت:

      Total war رو نمیدونم ولی اینو میدونم که فیفا هیچ وقت کرک نمیشه حتی نسخه های بعدی احتمال اینکه total war هم مثل فیفا باشه هست
      ای خدا اون سونی رو لعنت کنه که این ففل رو انداخت به جون pc gamer ها :pissedoff:

  • Optical245 گفت:

    مجلس سوم هفتم و چهلم همینجا در همین مکان برای قفل دنوو برگزار میشود از دوستان و آشنایان دعوت به عمل می آید برای شادی روح آن مرحوم. 😀

  • Inside1990 گفت:

    الان ۳ تا گروه روی شکستن این قفل مشغول به کارن و طوری شده که گیمرا میدونن اگه ۱۰ روز صبر کنن میتونن نسخه ی کرک شده رو استفاده کنن و این یعنی مرگ این قفل دنیوی 😀

  • این شرکت عجب روی داره بساتشو جمع کنه انشالله دیگه به این قفل حساسیت پیدا کردم اسمش داره کم رنگ میشه به امید کامل نابودی اسم دنوو و شرکتش

  • Default گفت:

    دیگه همه چیز باز شد مثل قبل، دنوو کاملاً نابود شد،
    دیدم، شبان خفته را تبدار دیدم *برخفته ی شب شبروی بیدار دیدم
    شبان نماد ظلم و ستم (دنوو)
    شبروی بیدار (استعاره از cpy)(:

  • Marshal Reza گفت:

    دیس آنرد دو رو کرک کنید باو ؛ پرى چیه با این همه باگ !!
    پى نوشت : اوریج بازا لطفا پارمون نکنید !!

  • HannaH گفت:

    من وارد بحث اهمیت بودن یا نبودن قفل امنیتى نمى خواهم بشم. در عوض پیشنهاد من برسى آمار مالى شرکت ها در پایان سالى مالى فعلى هست که در حال انتشاره. در حال حاظر سود دهى PC نزدیک به ٣٠ درصد کمتر از یکس باکس وان و بیش از ۵٠ درصد کمتر از PS4 هست. حتى زمان بازى روى Overwatch به عنوان یک بازى تمام آنلاین شوتر که قاعدتاً ماوس و کیبورد باید جذابیت بیشترى داشته باشه، در اینفو گرافیک دو روز پیش بلیزارد نسبت به کنسول سونى، از یک سوم بسیار کمتره.
    با شرایط فعلى در مورد قفل هاى امنیتى فروش با مشکلات بزرگترى هم درگیر مى شه. من فکر مى کنم با توجه با پایین اومدن سوددهى PC که در حال حاظر در بازى هاى بزرگ و البته جدید (با تخفیفهاى استیم که به بازى هاى قدیمى مى ده نخریدن بازى روى استیم جزو محالات هست) سوددهى این پلتفرم از این پایینتر هم خواهد اومد که با توجه به ارزانتر شدن سالانه لپ تاپ هاى بازى، یا دستکم لپ تاپ هایى که مى شه بازى رو متوسط روشون بازى کرد، بعید مى دونم شرکتها سود خوب کنسول رو در سال مالى آینده فداى PC بکنن. دستکم در کوتاه مدت باید منتظر انتشارهاى با تاخیر و بهینه سازى هاى متوسط باشیم. هر جند فروش اسکورپیو با توجه به قدرت بالاى کنسول براى نمایش قدرت گرافیکى شرکت هاى سازنده، در جلو یا عقب افتادن این زمان موثر خواهد بود.

    • Golden_Cinder گفت:

      آروم تر لطفا.. خیلی سرعتت زیاده, ببخشیدا ولی منبع معتبری داری که بگی سود دهی pc نصف ps4 هست و سی درصد کمتر xone..
      آخه عزیز دلم این اطلاعات رو خدایی از کجا در میاری؟؟ والا تا اون موقع که من درامد مالی بلیزارد از اورواچو خوندم نوشته بود حدود ۵۷۷ میلیون دلار فقط از pc بدست امد و حدود شصد یا تقریبا هفتصد یا کمتر از کنسول, که فک کنم خیلی کمتر از ایناس..
      خب حالا میریم سر توضیحاتش, ببین بیشتر نصف در امد کل بلیزارد از اورواچ فقط از پلتفرم pc بدست میاد و در امد کنسولا روی هم تازه میشه کمی بیستر پی سی. ***توجه کن ما اینجا از عبارت کنسول ها استفاده میکنیم یعنی هر دو کنسول xone و ps4 رو هم. حالا شما بیا ببین میزان درامد فقط از ps4 یا فقط از xone چقدره****
      نمیخوام ادامه بدم و بیام کل مزیت ها pc رو برات بنویسم, فقط توجه کن هیچوقت چنین بلایی سر pc نمیاد, همیشه pc بر درامد ترین پلتفرم هست و خواهد بود اگر یه شرکت کارشو بلد باشه.. ببین همین بازی دوتا موقع اراعه ی بتل پس یا همون the international
      امسال تو کمتر سه ساعت دو میلیون دلار درامد کرد.
      یکی از شگفت انگیز ترین و عجیب ترین کامنتی که امسال خوندم همینه فعلا.. لطفا سعی تو خراب کردن pc نکنید باور کنید هیچ فایده ای براتون نیست و نخواهد بود, فقد یک سری اطلاعات غلط میدید و ادمایی هم که در این مورد ها اطلاعات کسب نکردن ممکنه حرفتون رو باور کنن, واقعا الان میتونستم طوماری برات بنویسم که دیگه نخوای pc رو خراب نشون بدی, البته وقتم بیشتر ارزش داره و سعی تو تلف کردنش ندارم فعلا هر چند کوتاه نمیام.. این نظر بندت مطمنم میره برای بررسی خواهشا تاییدش کنین بسی سپاسگزار میشم 🙂

      • ali fan ryse گفت:

        خب منظورت یعنی چی
        اگه اینجور بود هیچ کس pc نمیخرید… 😐
        تازه کنسول هم خیلی ارزونه
        ولی pc یه چیز دیگه هست
        اصلا معلوم نیست pc کبیر رو کوبوندی :wilt:
        ۳۰ درصد کم تر از xbox :reallypissed:

      • HannaH گفت:

        درخوب از سود دهى کنسول شروع کنیم. تقریبا تمام شرکت هاى بزرگ گزارش مالى شون رو دادن و تى سایت هاشون قابل دسترسى هست. در تمام گزارش ها بخش PC با افت فروش روبرو بوده. نیازى هم به پیشگویى نیست مى تونید یک کاغذ و قلم بردارید و تک تک شون رو برسى کنید.
        در کورد اورواچ دستکم توى انگلستان (گزارش گیم استاپ) ١٨٪‏ قروش روى PC بوده و البته اینفوگرافیک خود بلیزارد هم در مورد بازى رو همین الان هم مى شه خوند.
        در نهایت فکر کنم توى E3 تصویر بهترى از شرایط بگیریم. صبرش خیلى طولانى نیست.

        • Golden_Cinder گفت:

          اول میشه بگی منظورت از شرکت های بزرگ کدوم شرکتا هست؟ فقط اسم سایت رسمی شونم بگو من برم چک کنم اگر درست بود, میام میگم اره حرف شما صحیح هست,..والا من گزارش گیم اسپات هم راجب به فروش هجده درصدی اورواچ تو انگلستان پیدا نکردم.. هر چند بنظرم صحت نداره اما اگرم داشته باشه اصلا تعجب اور نیست چون بالاخره فروش ها تغییر میکنن, مهم درامدی هست که از یک پلتفرم بدست میاد, در حال حاضرم اکثر گیمر ها پلتفرم اصلیشون pc هست..
          بنظرت چرا بلیزارد همه ی اپدیت هاشو اول رو pc مبده بعد رو کنسول؟؟ نودت برو جواب اینو پیدا کن..
          اینم بت بگم تو مراسم e3 قرار نیست چیزی به من یا تو اثبات شه, شرکتا میان برنامه و بازی هاشونو اراعه میدن,..
          تا اونجا که من میدونم بازی های mmo یا تمام انلاین پر درامد ترین بازی تا بودن و هستن و خواهند بود که معروف ترین و بزرگترین هاشم انحصاری pc هست..
          والا قبلا یادم میاد یه نفر اسم Hanna تو همین سایت بود اصلا چنین حرفای عجیب غریبی نمیزد, حالا نمیدونم واقعا خودتی یا یه نفر دیگه..
          من کلا راجب به بحث برتری پلتفرم نسبت به یکدیگه اصلا بش علاقه ای ندارم, بنظرم بهتره پای pc رو وسط نکشی چون یه پلتفرم پایه و اصلی هست…
          یاد نسل هفتم بخیر که سونی فن ها و ایکس باکس فن ها میومدن بخادر انحصاری برای هم دلسوزی میکردن و کلا عشق محبت ازشون میچکید.. البته استثنا هم همیشه بود و هست و خواهد بود…
          امیدوارگ طرز فکرت کمی درست شده باشه و دیدت تغییر کرده باشه, اگر احیانا بنظرت طرز فکرم و حرفایی که میزنم همش الکیه جواب بده همراه با دلیل های روشن تا اشکالامو برطرف کنم..

        • farshadx گفت:

          اکتیوژن بلیزارد ۳ بازی داره که درآمد بیشتر از ۱ میلیارد دلاری دارن اگه درست یادم باشه
          ۱-call of durty
          ۲-overwatch
          ۳-world of warcarft
          خبرش هم هفته قبل اومده بیشتر فروششون رو pc بوده حالا حرف شما از کجا میاد خدا داند

    • Golden_Cinder گفت:

      فقط شاید واقعا قصدتون خراب کردن pc نباشه و خودتون هم بی خبر باشید, اگر واقعا اینطوریه از قضاوتم در نظر قبلیم عذر میخوام..

    • amir_hosine گفت:

      چرا از خودت تف میدی ؟
      تنها چیزی که بلیزارد جدیدا انتشار داده OVERWATCH UPRISING INFOGRAPHIC
      بود که توش اصلا به تعدا پلیر ها اشاره نشده.
      لطفا قبل از چرت گفتن منابعتون رو چک کنید

    • Milad6 گفت:

      ### بزار یه چیزی را بهت بگم من خودم ابتدا ps4 خریدم و بعد از مدتی که افت فریم و از همه مهمتر گرافیک کمتر بازیها نسبت به PC و اون ۳۰فریم قفل بودن بودن بازیهای گرافیکی مثل Gta V و…..را دیدم بلافاصله یه سیستم بالای پنج میلیون بستم و الان هم ماهی یک بار ps4 را روشن میکنم و اگه دزدیده یا گم هم بشه کنسولم شاید اصلا متوجه نشم!###

  • battle killer گفت:

    ایول خبر بسیار خوشحال کننده ای بود
    تبریک به فن های pc و خودم
    کرکی میزنیم تا ابد :yes: 😎

  • sina372 گفت:

    میگم حقیقت خیلی تلخه در مورد بعضی از دوستان اونایی که لایک های منفی میزدن روی کامنت هایی که دوستانی که دوست داشتن ps4 و xbox 1 هک بشه الان خیلیاشون اینجا دم از شکستن این قفل شادیو سرور میزنن (من بشخصه یکی از اونایی بودم وقتی یک کامنتی در اخبارهای هک ps4 یا xbox1 میذاشتمو دوست داشتم اینا هک بشه بیشترین تعداد لایک منفی می خورد طوری میشد حتی کامنتمو حذف میکردن ) دوستانی که اونجا مخالفت میکردید اینجا تو این خبر از خوشحال توی پوست خودتون نمی گنجید بیاید خودمونو گول نزنیم اوناهایی مخالفت میکردن ۱۰۰% اوناهایی هستن که وقتی این کنسولا هک بشه اولین نفری هستن که میرن کنسول کپی خور میخرن اونایی که طرفدار بازی انلاین هستن برن اورجینال بخرن کسی جلوشونو نگرفته حتما باید کپی بخرن خلاصه کلام اینه کمتر خودمونو گول بزنیم بیشتر به واقعیت نگاه کنیم چون با این شرایط اقتصادی مطمئا باشید همه به سمت ارزونتره میریم

      • Hoower گفت:

        همین که فعلا یه عده مفت خور دارن از کرک نشدن خیلی بازیا میسوزن بسه :laugh:

        • the last of us گفت:

          و همین تور نیومدن بازی ها براشون (رد دد) :evilgrin:

          • ali fan ryse گفت:

            مگه ps4 قیمتش چنده :rotfl: :rotfl: :rotfl:
            سریع هم میشه رددد بازی کرد
            بازم میگم ps4 راحت میشه خرید ولی pc یه چیز دیگه هست
            همین کرک ps4 نداره
            پس نسوزین و الکی نظر ندین
            اصلا هر روز pc رو بکوبونین هیچی ازش کم نمیشه اصلا pc کبیر به ت…نیست
            بیخیال من تو فاز مثبتاتونم

            • Hoower گفت:

              مگه من بخاطر مثبت گرفتن کامنت میزارم دوست عزیز؟
              در ضمن روی صحبت من با کرک بازا بود نه pc باز ها
              و اصلا چرا باید بسوزیم که ps کرک نداره؟
              اکانت هکی که داره
              هرچند خودم هیچوقت نگرفتم و نخواهم گرفت و از این دزدی ها بدم میاد
              ولی من فرق زیادی میون اکانت هکی و بازی نمیبینم
              شما فعلا برو با pc کبیرت DOTA بازی کن منم میرم یه سر‌ آنچارتد میزنم شاید هم Tlou

            • تو فرقی بین اکانت هکی و بازیو نمیبینی، ولی من کور نیستم احتمال بن شدن کنسولو میبینم!
              قشنگ تابلوعه سوزش داری نمیتونی کرکی بازی کنی میای اینجا دم از اخلاقیات میزنی! اگه کنسولت هک میشد اولین کسی که کنسول هکی میخرید خوده تو بودی!
              ترجیح میدم بشینم ۱۰۰۰+ ساعت رایگان dota 2 بازی کنم تا اینکه واسه دوتا بازی انحصاری پی اس فور ۶۰ دلاری که مجموعا شاید ۳۰ ساعتم نشن بازی کنم!
              برو پولاتو بشمار ببین واسه بازی بعدیت پول کافی داری یا نه!

            • Hoower گفت:

              پس برو همون دوتا رو بازی کن :yes:

            • Hoower گفت:

              بی خیال من با کسایی بحث میکنم که گیمر هستن و پول گیم میدن
              کسی که پول گیم نمیده و در واقع هیچ کمکی به صنعت گیم نمیکنه که هیچ باعث پس رفتش هم میشه گیمر نیست

            • اوکی خوب از همون اول بگو نمیتونی جوابمو بدی چرا الکی میپیچونی. تو برو از پول بابات بده به صنعت گیم کمک کن :no:
              این اکانت استیمم:
              steamcommunity.com/id/amirrezase7en
              اگه بازی ارزششو داشته باشه اورج میخرم. در غیر این صورت هیچ دلیلی برای خرید اورجینال بازی نمیبینم

        • sina372 گفت:

          میگم تو یا انقدر پولدارید باباجونت ریخته پات که نمی دونی چطور خرجش کنی یا دلت واسه خارجیا مسوزه باباشون جیباشون همیشه پر پول باشه اگه اولی باشه منم بودم اورجینال میگرفتم ولی اگه دومی باشه فک کنم مخت کمی مشکل داشته باشه اگه دومی باشه باید بگم این خارجیا تا دنیا دنیاست پیشرفت میکنن پولشون از پارو چی از لودرم میزنه بالا تو دلت نمی خواد بسوزه میدونی تو حداقل اگه چشم به جیب باباته به قشر ضعیف جامعه فکر کن کر کر ها هم صد درصد قشر ضعیف رو در نظر میگیرن که کرک میکنن تا حالا کدوم شرکت بازی سازی رو دیدی که ورشکست شدن کاری به شرکت ضعیف ندارم ولی یه نمونه نام ببرم یه شرکت به اسم اکتیویژن که واسه dlc. سیزن پس بخش تکن نفره ابدیت های جدیدش هر بار هر کدومش پول جدا میگیره یا کنسولای بازی ایکس باکس و پلستیشن کارشون شده تیغ زدن جیب مردمو کنسول میان نسلی تولید میکنه شک ندارم زودتر از مقعیت معیین کنسول نسل بعدی هم میسازن اونا عین خیالشونم نیست که تو جیبت خالی یا پر قشر پولدار جامعه ای یا فقیر

          • Hoower گفت:

            خب داداش اگه به قول خودت dlc هاش گرونن و خود بازی محتوا یا جیب مردمو تیغ میزنن نخر،به جای این که بشینی اکانت هکی بخری برو سر یه کاری یه پولی پس انداز کن به جای این که بیای اینجا و به اکتی غر بزنی
            خودم هم که اینارو میگم همچین وضعی که شما میگی ندارم جوری با اطمینان میگی انگار منو میشناسی،
            خودم ۴ تا بازی رو کنسولم بیشتر ندارم و افتخار میکنم که بازی که یه عده دزد با خرید اکانت هکی میخرن ۳ هزار تومن رو ۱۶۰ هزار پولشو دادم و حاضر نیستم حق کسی رو بخورم :yes: :yes:

            • sina372 گفت:

              مخ قشنگ میگم شرایط اقتصادیمون اینطوریه تو میگی برو سر یکاری با این شرایط اقتصادیمون ادم نون شبشم نداره بخوره حالا من انتظار داری برم اورجینال بخرم منظور من قشر ضعیف جامعه س اگه منم پولدار بودم صد که هیچی ۱۰۰۰ درصد اورجینال میگرفتم مخ قشنگ

    • archive011 گفت:

      Aryan xd چه بسوزی چه نسوزی همیشه کرک خواهد بود و همیشه از کرک استفاده خواهیم کرد

  • SON OF EA گفت:

    دنوو جان
    چرا گم نمیشی؟؟؟
    پرو تر از اینا ندیدم من …………………..

بازی Prey در کمتر از ۱۰ روز کرک شد - گیمفا