سری Mass Effect تا اطلاع ثانوی دیگر ادامه پیدا نخواهد کرد
پس از عرضه عنوان نه چندان موفق Mass Effect: Andromeda، هواداران این سری تحسین شده، در عجب بودهاند که در آینده چه چیزی منتظر این سری است. حال به گفته افراد نزدیک به شرکت بایوور، جواب این سوال ادامه پیدا نکردن سری Mass Effect خواهد بود – حداقل نه به این زودیها.
طبق گزارش سایت کوتاکو، ۴ منبع نزدیک به شرکت بایوور، از عدم ادامه دادن سری Mass Effect توسط این شرکت خبر دادهاند، و همچین اعلام کردند که بایوور مونتریال، استدیوی سازنده عنوان Andromeda، به یک استدیوی حمایتی تبدیل شده است.
البته این بدین معنی نبوده که دیگر هیچوقت نسخه جدیدی از سری Mass Effect نخواهیم دید. بعید است که بایوور این سری محبوب علمی تخیلی را به صورت کامل از بین ببرد. اما به گفته منابع، این شرکت بجای قرار دادن سازندگان عنوان Andromeda بر روی ساخت نسخه بعدی، تصمیم گرفته تا قعلا برای مدت نامعلومی ساخت سری Mass Effect را ادامه ندهد.
ماه قبل تعدادی از اعضای استدیوی بایوور مونتریال، به EA Motive -استدیوی دیگری در همان شهر- منتقل شدند تا بر روی Star Wars Battlefront II کار کنند. اعضای باقیمانده در استدیوی بایوور مونتریال، به توسعه عنوان جدید شرکت بایوور که با اسم رمز Dylan شناخته شده، کمک خواهند کرد. انتظار میرود که در E3 امسال شاهد رونمایی از این عنوان باشیم. شایان ذکر است، که در کنار کمک به ساخت این عنوان جدید، بایوور مونتریال همچنین به حمایت و انتشار بهروزرسانیهای تازه برای بخش چند نفره Mass Effect Andromeda ادامه خواهد داد.
استدیوی اصلی شرکت بایوور در شهر ادمونتون کشور کانادا، مشغول ساخت پروژه Dylan بوده، در حالی که دیگر استدیوی این شرکت در شهر آستین (مرکز ایالت تگزاس) نیز، در ساخت این عنوان به آنها یاری میرساند.
سایت کوتاکو در مورد این گزارش و صحت توقف سری Mass Effect با شرکت EA تماس گرفته، و این شرکت به واسطه رییس استدیوی بایوور مونتریال آقای یانیک روی (Yanick Roy)، سخنان زیر را در پاسخ به این گزارش منتشر کرده است.
تیم ما در بایوور و EA، تلاش بسیار زیادی کرده تا عنوان Mass Effect Andromeda را برای بازیکنان در سراسر دنیا منتشر کنند. حتی در حالی که بایوور بر روی جامعه هواداران Mass Effect Andromeda و سرویسهای زنده این عنوان تمرکز میکند، ما دائما در حال آمادهسازی خود برای ساخت تجربههای آینده هستیم.
تیم توسعه دهندگان در EA Worldwide Studios، پر از افراد با استعداد بوده، و بیش از همیشه ما مشغول همکاری بر روی ساخت پروژههای کلیدی در میان استدیوها هستیم.
با توجه به آنکه تیمهای سازنده ما در دو استدیوی بایوور و Motive، در شهر مونتریال در مکانی نزدیک به هم مشغول کار هستند، ما اعضای از تیم بایوور را به تیم Motive فرستاده تا در ساخت پروژه جاری این شرکت با آنها همکاری کنند. ما همچنین به یاری رساندن به سایر تیمها و پروژههای در دست ساخت در بایوور، ادامه خواهیم داد.
در سالهای پیشرو پروژههای بسیار زیاد دیگری از سوی بایوور منتشر خواهند شد.
Mass Effect Andromeda، که در ماه مارس منتشر شد، در ابتدا به عنوان یک ریبوت برای سری Mass Effect در نظر گرفته شده بود، اما این عنوان به دلایل مختلفی یک پروسه تولیدی بسیار سخت را پشت سر گذاشت. به گفته افراد نزدیک به این پروژه، از جمله مشکلات در توسعه این عنوان چالشهای مرتبط با استفاده از یک تکنولوژی جدید و همچنین ایجاد یک تغییر بزرگ در وسعت این عنوان، در مراحل پایانی توسعه آن بوده است.
Andromeda به هنگام عرضه با واکنشهای خوبی روبرو نشده، و هواداران انیمیشن و دیالوگهای این عنوان را مورد تمسخر قرار دادند.
Andromeda همچنین اولین عنوانی بود که توسط استدیوی بایوور مونتریال ساخته میشد. استدیوی که در سال ۲۰۰۹ تاسیس شده بود تا در ساخت محتویات قابل دانلود برای Mass Effect 2 و Mass Effect 3، به شرکت بایوور یاری برساند. با وجود آنکه دو استدیوی دیگر بایوور در شهرهای ادمونتون و آستین نیز، در ساخت Andromeda به این استدیوی یاری رساندند، اما کارگردان این عنوان، تهیه کننده سری و تمامی سازندگان کلیدی این نسخه از استدیوی بایوور مونتریال بودند. شایان ذکر است که، بایوور ادمونتون سازنده سه نسخه قبلی سری Mass Effect بوده است.
حال، منابع میگویند که بایوور مونتریال بسیار کوچکتر از چندین ماه قبل شده، و تعداد بسیار زیادی از اعضای آن به استدیویهای دیگر منتقل شدهاند. آن اعضای نیز که به استدیوی Motive منتقل نشدهاند، صرفا قرار است در استدیوی مونتریال به ساخت سایر پروژههای شرکت بایوور کمک کرده و دیگر قرار نیست خودشان عنوان جدیدی بسازند.
لازم به ذکر بوده که چند روز قبل، آقای اندرو ویلسون (Andrew Wilson) مدیرعامل شرکت EA، در تماسی برای ارائه گزارش مالی این شرکت به سرمایهگذاران، اعلام کرده بود که EA از عملکرد سری Mass Effect راضی بوده و انتظارات این شرکت برای آینده این سری هنوز بسیار قوی است. حال پس از انتشار این گزارش، باور کردن سخنان آقای ویلسون در مورد سری Mass Effect بسیار دشوار خواهد بود.
پر بحثترینها
- کانیه وست، رپر آمریکایی اعتقاد دارد که The Last of Us: Part II بهترین بازی تاریخ است
- سازندگان Astro Bot امید زیادی به Intergalactic دارند
- مدیرعامل پلی استیشن: Uncharted برای همیشه صنعت گیمینگ را دگرگون کرد
- کامنتهای هفته ۲۸؛ هیتلر: The Last of Us Part 2 بهترین بازی تاریخ است
- گزارش: کنسول جدید کشور روسیه توانایی رقابت با ایکس باکس و پلی استیشن را ندارد
- برخی توسعهدهندگان معتقدند که دنبال کردن گرافیک پیشرفته در بازیهای AAA دیگر امکانپذیر نیست
- توسعهدهنده Witcher 4 به استفاده از بات برای کنترل جنجال پیرامون شخصیت سیری متهم شد
- دل نوشتههای یک گیمر خسته؛ نگاهی به حواشی پیرامون The Witcher 4
- تعجب تهیهکننده Gears of War نسبت به رویکرد Assassin’s Creed حول روایت در ژاپن
- تحلیلگر: آینده درخشانی در انتظار Xbox خواهد بود
نظرات
مس افکت که فقط ۳ نسخه داشت.
اون اخری اشتباه تایپی بود اسم بازی ass effect بود که اشتباهی به جای a حرف m تایپ شد.
خواستم بگم که این دوتا رو بهم نچسبونید. بهم ربطی ندارن.
اتفاقا یه فیلم بزرگسال هم به همین اسم درست شده که توش liara tsoni و shapared حسابی از خجالت هم در میان…… 😀 😀 😀 ولی خارج از اون قضیه اندرومدا واقعا بازی ضعیفی بود…. کاشکی هیچ وقت درستش نمی کردن.
در اون صورت میشد aass. باید میگفتی m رو اضافه گداشتن. :laugh:
————-
تو دوران هنرستان تو کارگاه وقتی یک گیربکس یا موتور رو باز میکردیم کلی پیچ اضافه میومد که میریختیم تو کارتل یا سر پیستون و معتقد بودیم این پیچ ها رو کارخونه اضافه زده.اخر سال میشد کلا با چهار پیچ یک موتور رو سر هم میکردیم.
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
دمت گرررررررم
ass effect :rotfl: :rotfl:
به نظرم هر ۴ تاش خوب بود این اخری واقعا مورد کم لطفی قرار گرفت
میخوان درش رو تخته کنن.حیف.
( مس افکت جز سری شاهکارهایی است که هرگز تجربه نکردم).
متاسفانه نتونستم Mass Effect اندرومدا رو امتحان کنم و بدلیل حواشی زیادی که سرش شد حتی ازش متنفر هم شدم شاید بتوان گفت اندرومدا رو بعد از خود سازنده هاش طرفدارانش کشتن و تا جایی که شنیدم بازی فقط در برخی باگها و همچنین انیمیشن های کاراکترها مشکل داشت که با اپدیت برخی مرتفع و بعضی بزودی برطرف میشن که شوربختانه با انتشار نسخه نهایی و بقول معروف گوتیش امید دارم خریداریش کنم
اما با شنیدن ای خبر موجی از ناامیدی از بسته شدن بایوور وجودمو فرا گرفته اونهم بعد از خبر فروش شرکت سازنده هیتمن
نه اقا کار خوبی کردی بازی نکردیش ….واقعا بازیه ضعیفیه….مخصوصا از لحاظ داستانی که کلا سرگردونه…کاری به باگها و انیمیشناش ندارم.
چی میگی داداش…بسته شدن بایوور؟
تیم اصلی (که سازنده تریلوژی مس افکت بودن) درحال ساخت بازی جدیدشون هستن که e3 معرفی میشه
تیم جوان تر و اندرومدا رو ساختن..به هم ربطی ندارن
حرف مردمو منتقدارو گوش نکن.داستانش در حد سری شاید نباشه ولی بازم قشنگه.غیر داستان اصلی انقد ماموریت فرعی به اندازه کافی جذابم داره که ادم سیر بشه.حس pathfinder بودن رو کاملا بهت متنقل میکنه.
کاشکی به جای این همه ماموریت جانبی سطحی و بی محتوا یکی دو تا میذاشتن ولی در حدی که ارزش داشته باشه آدم این همه منظومه رو از یه طرف کهکشان تا اونطرف کهکشان طی کنه….نه اینکه اینهمه مسیرو بری که فقط یه جمله رو به یکی دیگه بگی اخرش ۲۵۰ تا xp بگیری
من بعد دیدن ماموریت های جانبی dragon age inquisition یخورده انتظاراتمو اوردم پایین و دیدم تو این بازی واقعا سطح ماموریت های جانبی بالاتر رفته.خیلی از ماموریتا تو یک سیاره فقط جریان دارن و حتما لازم نیست بری چنتا سیاره بخاطر یک کوئست.اونام که تو چنتا سیاره جریان دارن بنظرم بخاطر حس زنده بودن و متصل بودن کهکشانه.البته موافقم که کمیتو بیارن پایین و کیفیت رو بالا ببرن.ولی بازم میگم سطح ماموریت های جانبی اونقدرم پایبن نیست و اکثر نقش افرینیا همینجورین.
کار خوبی کردن.البته باید یک نسخه قفل این کار رو میکردن :smug:
(سری Mass Effect تا اطلاع ثانوی دیگر ادامه پیدا نخواهد کرد)-خخخخخخخخ :evilgrin: :X-P: :rotfl:
بله وقتی قفلی نباشه مجبوراً و باید یه بازی شاخی بسازن تا فروش کنه
الان که قفلی وجود نداره میگن فعلا حوصله نداریم بعدا ادامش میدیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم سال ها بعد همه شرکت پیر شدن یا مردن :skeleton:
خیلی هم عالی!
ندوشیدن و گند نزدن به نام و افتخارات فرنچایز را یاد بگیریم 😐
به خاطرات خوش ملت از trilogy گند نزنیم 😐
طرفداران را خر فرض نکرده و بازی که تنها نام سری را به دوش میکشد در حلقومشان فرو نکنیم 😐
از فرنچایزی که کشش ساخت نسخه های بیشتر را ندارد سو استفاده ی تجاری نکنیم 😐
دم بایوور گرم که به گیمرا و خاطرات خوشی که با سه گانه داشتن احترام میزاره و خرابشون نمیکنه
خداروشکر!
خوبه یه نسخه جدید از dead space بده بعد به … بکشش بعد بگو تا اطلاع ثانوی این بازی به ف……نمیرود :laugh: :laugh: :laugh:
اینجاست که میگن: تا اطلاع ثانوی عاشقی تعطیله دیگه
بهتر / واااللاا :shout: