فیل اسپنسر در مورد آینده ایکسباکس صحبت میکند
طی جلسه تحلیل سال مالی ۲۰۱۷ مایکروسافت که در شهر سیاتل برگزار شد، مدیرعامل بخش ایکسباکس آقای فیل اسپنسر در مورد آینده ایکسباکس توضیحاتی ارائه دادند.
اسپنسر صحبتهای خود را با بیان اینکه برروی کره زمین ۲ میلیار بازیباز وجود دارد آغاز نمود. و ادامه داد که از سال ۲۰۱۲ به بعد فعالیتهای حوزه بازیهای ویدئویی دو برابر شده است.
در هر دستگاهی که یک صفحه نمایش دارد، احتمالا انجام بازی بیشترین میزان تولید سرگرمی و کسب درآمد را خواهد داشت.
بخش سرگرمیهای مایکروسافت از طریق کنسولش تامین میشود، مایکروسافت نیز با بررسی ویژگیها و قابلیتهای خود متوجه شده که بیشترین میزان استفاده کاربران از امکانات شرکت مربوط به سرویس ایکسباکس Live است. توسعه و نشر بازیها رو به افزایش است و انتشار حجم وسیعی از ورزشهای الکترونیکی درنهایت با ورزشهای سنتی ایجاد تداخل خواهد کرد. مایکروسافت نیز این موقعیت را جهت ایجاد تغییرات مناسب میبیند.
برطبق صحبتهای اسپنسر بازیکنان با استفاده از دستگاههایی مثل کنسولهای مختلف به فروشگاههای بازیهای ویدئویی متصل میشوند. این دستگاهها نیز صرفا جهت انجام بازی توسط مشتریان تهیه میشوند و مایکروسافت معتقد است محتویات مناسب هستند که افراد را وارد چرخه بازیهای ویدئویی خواهد کرد. بهمین خاطر است که شرکت بدنبال سرمایه گذاری برروی عناوین “فرستپارتی” مانند Halo، Minecraft و Forza میباشد. این کار سبب جذب بیشتر کاربران به شبکه اجتماعی مایکروسافت و سپس ایجاد وفاداری در آنان میشود. سرویس ایکسباکس Live نیز به مکانی برای یافتن دوستان مجازی و ارتباط با آنها مبدل خواهد شد.
در نتیجه این تجارت موجب شروع چرخه دیگری میشود. توسعه دهندگان جدید عناوین تازهای ارائه میدهند، و این امر باعث جذب کاربران بیشتر به شبکه مایکروسافت میشود، و درنهایت این چرخه مجددا از ابتدا تکرار میشود.
شمار کاربران فعال طی هر ماه در تمامی دستگاهها درحال افزایش است. توسعه و نشر بازیهای ویدئویی نیز موجب جذب کاربران سایر دستگاهها از جمله گوشیهای تلفنهمراه میشود. لازم بذکر است که عنوان Minecraft برروی گوشیهای تلفنهمراه نیز عملکرد فوق العادهای داشته است!
سرمایه گذاری برروی عناوین فرستپارتی موجب شروع چرخه مورد نظر در زمینههای جدید میشود. همچنین اپلیکیشن Beam نیز به مایکروسافت این اجازه را میدهد تا نوآوریهای جدید تعاملی بین بازیکنان و تماشاگران، خلق موقعیتهای جدید و سودآور برای استریم کنندهها و تولیدکنندگان محتوا، ایجاد کند. بخش آواتارها نیز با فروش آیتمهای مختلف مربوط به آواتارها یکی از بخشهای سودآور برای مایکروسافت بشمار میرود.
در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۶ سرویس ایکسباکس Live اولین کسب درآمد میلیارد دلاری خود را تجربه نمود، و توسعه دهندگان دریافتند علاوه بر فروش عناوین درجه یک در Live، میتوانند از عناوین کمتر دیده شده خود کسب درآمد کنند. اساس بازدهی یک شرکت بازیسازی سوق دادن تامین درآمد خود از طریق شبکه آن شرکت است، و ایکسباکس Live در مایکروسافت در مرکز توجهها قرار دارد.
اسپنسر اشاره کرد که در مراسم E3 امسال در مورد “موج بعدی سورپرایزهایی” که درحال آمدن هستند، صحبت خواهیم کرد. و مایکروسافت به سرمایه گذاری بر موقعیتهای فرستپارتی خود ادامه خواهد داد تا چرخه رشد سرویس ایکسباکس Live را سرعت بخشد. براساس صحبتهای اسپنسر امسال شاهد افزایش میزان بازدید از نمایشها نسب به مشاهده گیمپلی بازیها خواهیم بود و این سبب ایجاد همکاریهای بیشتر در آینده خواهد شد.
انجام بازیهای ویدئویی نیز موجب سمتدهی موج بعدی نوآوریها و همکاریها خواهد شد. بعنوان مثال: بازیهای ویدئویی یکی از کلیدیترین عوامل رشد هدست هولولنز و تکنولوژیهای واقعیت ترکیبی هستند. مایکروسافت تاکنون توضیحات زیادی در مورد دنیای مجازی خود ارائه نکرده است، اما اسپنسر سناریویی را ترسیم کرد که در آن بازیکنان در سرویس Live مشغول گشت و گذار هستند و این محیط برای آنها واقعی بنظر میرسد. زمانی که یک نفر وارد حساب کاربری Live خود شود، در واقع او وارد اتاقی میشود که در آنجا آواتارهای دوستانش را مشاهده میکند، و میتواند بطور مستقیم با آنها ارتباط برقرار کند.
اسپنسر توضیح داد هنگامی که فروش بازیها بخوبی پیش میرود و شاهد موفقیتهای عناوین بزرگ هستیم، اما براساس تعاملات موجود بخش عظیمی از دارایی بازیهای ویدئویی صرف ساخت عناوین رایگان (F2P) و سرویس محور میشود. ایکسباکس Live نیز به مانند اکسیژن عمل میکند و برای بازیها فارق از نوع دستگاه آنها، اقدام به جذب کاربر میکند.
تبلیغات نیز نقش مهمی در این بین ایفا میکند و سرویس ابری (Cloud) چیزی است که مایکروسافت تاکنون در موردش توضیحات کاملی نداده است. اکثر مواقع آنها در مورد ویژگیهای سمت مصرف کننده سرویس Live صحبت میکنند، اما در این بین نیز توسعه دهندگانی وجود دارند که در مورد آنها صحبتی به میان نیامده است!
سازندگان بدنبال ساخت عناوین سرویس محور که قادر به جذب دهها میلیون کاربر و بطور بالقوه صدها میلیون بازدیدکننده هستند، میباشند. با سرمایه گذاری برروی سرویس ابری Azure و سرویس Live، مایکروسافت میتواند این پتانسیل را در اختیار توسعه دهندگان قرار دهد. بهمین خاطر است که مایکروسافت بدنبال سرمایه گذاری برروی امکانات بازیهای ویدئویی سرویس Azure است تا سبب جذب تمامی توسعه دهندگان موجود باشد.
درنهایت نتیجهگیری اسپنسر از کنفرانس این بود که، صنعت بازیسازی درحال حاضر مانند سایر کسب و کارها به سمت و سوی خودکفایی میرود. موقعیت مایکروسافت بواسطه سرویس Live، داراییهای فرستپارتیاش و قابلیت پاسخگویی به کاربران در هر دستگاهی، در آینده نتیجهای قدرتمند را بهمراه خواهد داشت.
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- طرفداران GTA 6 حاضرند حتی بیشتر از ۷۰ دلار برای این بازی بپردازند
- چطور میتوان Starfield را به بازی بهتری تبدیل کرد؟
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- کنسول یا PC؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
نظرات
مایکروسافت،ایکس باکس،ویندوز،فیل اسپنسر،سرفیس،ویندوزفون
همه با هم عالیه :inlove:
بجا این حرفا یه دو تا بازی بده بیرون .واقعا از دو سال پیش ایکس با کسو فروختم وps4 خریدم فهمیدم بازی انحصاری چی هست
علت اینکه اسمتون ایکس باکسه چیه؟ 😐
از اسمش خوشم میاد همینجوری .
ای بابا این عمو فیل تا کی میخواد دروغ سر هم کنه اگه واقعا به فکر ایکس باکس بود الان وعضیتش این نبود الان ایکس اصلا انحصاری نداره ولی سونی رو نگاه بیشتر از بازی های مولتی پلتفرم انحصاری داره به قول بزرگان make belive :laugh:
هر چی باشه pc رو تنها نمیزاره 😉
خیلی شبیه امیر کربلایی زاده است. 😀
خودم فن سونی هستم ولی وجدانا مایکرو رو دست نداره تو سرویس هاش!
کل بازیهای استراتژیک pc میارزه به تمام انحصاریهای ایکس باکسو ps :-))
battle killer
شما با پی سی حال کن با بازیاش حال کن ما حرفی زدیم شانست گفته بازیای وان واسه پی سی میاد اگه ن تا کی میخاستی استراتژیک بازی کنی؟؟
داداش ظاهرا جعلیه.شاید هم فن بازیه.
معمولا PC بازها نمیان به چیزی افتخار کنن.
من یه PC بازم و خواهم بود.
اما من تاسف این رو نمیخورم که چی رو از دست دادم یا چی رو به دست آوردم.(در هر مبحثی که گیم هم جزوشه). بلکه از چیزی که دارم لذت میبرم و از چیزی که از دست میدم و به دست نمیارم افسوس نمیخورم.
من یه PC فن ام. اما این حقارت رو نمی پذیرم که بیام تو پستای پلتفورم های دیگه تیکه پرونی کنم یا طعنه بزنم بلکه سعی میکنم خودم رو اصلاح کنم.
من فن استدیوی یوبی سافتم و نظر شخصی خودم رو تحمیلش میکنم و دوستش دارم.
اما نمیام تو پست شرکتای دیگه از رو تعصب و به خاطر میل شخصیم اهانت کنم.
من فن PC هستم و از بازی هام لذت میبرم اما هیچوقت نمیام بگم پلتفورم فلان هیچی نداره.
برعکس، داره اما واسه اثباتش وقت تلف نمیکنه.
من در مبحث گیم یا هر جایی سعی میکنم آدم خوبی باشم ولی واسه اثبات خوبی خودم و بدی های دیگران وقتم رو تلف نمی کنم.
من هیچوقت کسی رو بدون دلیل بچه و نوب با سن کم خطاب نمیکنم. سن انسان به نسبت عقلش رشد میکنه نه یه عدد و سال های متمادی بی ارزش.
——————-
به امید موفقیت بیشتر و بهتر طرفداران Xbox و خود Xbox و بازی های اون.
خیلی قضیه رو جدی گرفتی عزیز من…مشخصه دلت بدجور پر…… راحت باش و از فضای حرفه ای گیمفا لذت ببر!!
قبلا هم گفتم الان هم میگم… گذر زمان مشخص میکنه… که یه کاربرحد و اندازه های شعورش چقدره…پس بهتره دست از شعار دادن برداریم…و نشون بدیم مرد عملیم
تو دیگه کی بودی !!!
تا الان کجا بودی !!!
داداش الکی نیست اسم خودت رو گذاشتی * مرداب زخمی*
حتما مثل من تو زندگی یک بازنده حرفه ای شدی.
شاید هم تو وضعیت بدتری رو تجربه کردی.کسی چه میدونه.
قبلا هم گفتم خود اسپنسر تایید میکنه
مایکروسافت هیچ احترامی برای گیمر ها قائل نیست فقط به دنبال بیشترین سود باکمترین هزینه است
از هر ۱۰ تا کلمش ۹ بار live تکرار میکنه
چرا
چون سود تضمین شد است
کل سری فورزا با ۹ شماره و ۵ عنوان بالای ۹۰ یک میلیارد دلار درآمد داشته این یعنی فاجعه
فروش Halo wars 2 در حدی بد بوده که مایکروسافت مجبور شده بعد ۲ ماه بازی رو استیم منتشر کنه
در همین گزارش ۳ ماه اول ۲۰۱۷ فروش xbox one نسبت به ۳ ماه ۲۰۱۶ افت داشته
این یعنی فاجعه
پارسال xbox one s وجود نداشت
مایکروسافت به دنبال ساخت بازی آنلاین بیشتر بیشتر خواهد بود تا کاربر های بیشتری به سمت live جذب کنه
خود GT با این همه کنسول ps1 و ps2 و ps3 و psp فقط ۲.۵ میلیارد فروخته فکر نمیکنم فورزا با بازار کمترش بد عمل کرده باشه
این حرص خوردن فنای سونی زیر پست مایکروسافت هم درک نمیکنم شما که کنسولشو نداری چرا حرص میخوری
میگم جناب CV شما مطمئن هستید هیلو وارز۲ برای استیم منتشر شده؟؟؟؟ بهتر نیست یکبار دیگه تحقیق کنید
http://wccftech.com/halo-wars-2-steam-pc/
پنکه
مشکل من با مایکروسافت این که با وجود سرمایه عظیم حاضر به سرمایهگذاری نیست
بقیه شرکت های کوچک به دنبال مایکروسافت صنعت گیم به گند میکشن
cv جان هیلو وارز۲ برای استیم هنوز نیامده اون نسخه اول هست که برای استیم چند ماه پیش منتشر شد و اطلاعات شما اشتباه هست حتی توی لینک هم اگر نگاه کنید ویندوز سنترال خبر رو منتشر کرده اما هنوز که نیامده ولی شما ….. در هر صورت اطلاعات غلط دادن درست نیست
Halo wars 2 برأی استیم نیومد، نسخه یکش اومد!
و هیلو وأرز ٢ هم توی هفته های اول تو جدول فروش انگلیس جایگاهی مناسبی داشت ولی خب اومد پایین
همین شما نبودید که میگفتیم کوانتوم بریک یک شکست تجاری بود؟ گزارش مالی رمدی منتشر شد خیلی ها سود حاصله رو یک huge success معرفی کردن! شما لازم نیست حرص Xbox رو بخوری.
تعصب رو کنار بزارید
کنسول ایکس باکس بدون بازیتون رو بفروشید
کنسول پلی ۴ که ۶۰ میلیون فروخته
و بازی های انحصاری شاخ با نمره بالا و جوایز و تعداد زیاد رو داره بخرید و بازی کنید
با دیس لایک من هم حقیقت عوض نمیشه
من خودم پی سی قوی دارم. ولی پلی ۴ هم خریدم به خاطر انحصاری های قشنگش
راستی دوستان اگر قرار شد کنسول بخرید حالا هر کنسولی
حتما به من پیغام بدید تا مقالم رو بهتون بدم بخونید
که سرتون کلاه نزارن
عاشق اون تعصب رو کنار بزارید اول جملتم :laugh:
با اینکه فن سونی هستم اگه ده نفر بهم نشون بدن بگن این یکی یوشیدا هستش مطمعنم نمیشناسمش ولی این مردک رو از بابام هم بیشتر میشناسم 😐