گزارشات نشان می‌دهند شناخت بازی‌بازان از پروژه اسکورپیو بسیار پایین است

Xbox One X ، اخبار ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸

براساس این گزارش بازی‌بازان تمایل زیادی به خرید اسکورپیو هم ندارند؛ اما به زودی ممکن است این رویه تغییر پیدا کند.

شرکت تحقیقاتی Nielsen امروز اعلام کرد که گزارش سالانه آن‌ها تمام موضوعات پیرامون دنیای بازی‌های رایانه‌ای در آمریکای شمالی را پوشش می‌دهد. گزارش کامل این شرکت از موضوعات مختلف در دنیای بازی‌های رایانه‌ای، واقعاً شگفت انگیز است و ارزش حداقل یک بار مطالعه را دارد. حال ما قسمتی از این گزارش و آمار و ارقام را برای شما همراهان گرامی آماده کرده‌ایم که در ادامه می‌توانید آن را مطالعه کنید.

یکی از نمودار‌های برجسته که در این گزارش آمده، نشان می‌دهد که بازی‌بازان تا چه حد از کنسول‌های فعلی شناخت و آگاهی دارند. می‌دانیم که کنسول جدید مایکروسافت با نام پروژه اسکورپیو قرار است امسال وارد بازار‌های جهانی شود و طبق گزارشات و نتایج به دست آمده، به نظر می‌رسد مایکروسافت هنوز باید نسبت به شناخت و آگاهی این محصول جدید به بازی‌بازان تلاش بیشتری از خودش نشان دهد. این نمودار به ما نشان می‌دهد که تنها ۱۱ درصد از جمعیت عمومی آمریکا (از سن ۱۳ سال به بالا) از وجود ایکس‌باکس اسکورپیو آگاهی دارند و به غیر از آن‌ها کسی از وجود اسکورپیو خبردار نیست. از لحاظ شناخته شدگی، پلی‌استیشن ۴ شناخته شده‌ترین کنسول حال حاضر دنیا است (۶۹ درصد مردم از آن آگاهی دارند) و پس از آن نیز ایکس‌باکس وان/ایکس‌باکس وان اس قرار دارد (۶۱ درصد). بعد از آن نیز نینتندو سوییچ (۲۲ درصد) و پلی‌استیشن ۴ پرو (۲۱ درصد) در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

از لحاظ شناخته‌شدگی میان جامعه بازی‌بازان، اسکورپیو فقط توسط ۱۴ درصد از این افراد شناخته می‌شود، یعنی حتی از گزینه “هیچ‌کدام از موارد بالا” در تمام دسته‌بندی‌ها، نیز درصد پایین‌تری به دست آورده است.

از لحاظ شناخته‌شدگی در بین افراد آمریکایی که بازی‌باز نیستند هم اسکورپیو در پایین‌ترین رده قرار گرفت؛ فقط سه درصد از این افراد آن را می‌شناسند. در این نمودار باز‌هم پلی‌اسیتشن ۴ با بیشترین آمار، شناخته‌شده‌ترین کنسول لقب گرفت (۵۲ درصد افراد از آن آگاهی دارند). پس از آن نیز ایکس‌باکس وان/ایکس‌باکس وان اس دومین کنسول شناخته شده نام گرفت (۴۱ درصد). سومین و چهارمین کنسول‌های شناخته شده در بین کسانی که بازی‌باز نیستند نیز به‌ترتیب پلی‌استیشن ۴ پرو (۹درصد) و نینتندو سوییچ (۷ درصد) هستند. ۳۷ درصد از این افراد هم اعلام کرند که تا به‌حال نام هیچ‌کدام از این کنسول‌ها را نشنیده‌اند.

عدم شناخته‌شدگی نسبی اسکورپیو (برای کلیه گروه‌های مورد بررسی) زیاد غافلگیرانه نیست. اگرچه این کنسول یک سال پیش معرفی شد اما از آن زمان مایکروسافت زیاد درباره آن اطلاعات نداد و سخن زیادی در موردش به زبان نیاورد. اما این موضوع چند هفته پیش تغییر یافت و مایکروسافت شروع به دادن اطلاعات و جزئیات جدید از آن کرد. نتایج این گزارش جدید، از بررسی‌های توزیع این کنسول‌ها در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ (از ماه ژانویه تا مارس) به دست آمده است که این بدان معنا است که این گزارش پیش از دادن اطلاعات جدید توسط مایکروسافت از اسکورپیو به‌دست آمده است. این موضوع طبیعتاً می‌تواند توجیه مناسبی برای عدم شناخته‌شدگی اسکورپیو در جوامع مختلف باشد.

بعد از این‌که مایکروسافت نامی رسمی برای این کنسول انتخاب کرد و کمپین بازاریابی برای آن به وجود آورد، میزان شناخته‌شدگی آن قطعاً بیشتر شده است. حال با پیش‌رو داشتن رویداد E3 ممکن است مایکروسافت تا آن زمان صبر کند و بعد از آن هیجانات و اشتیاق بازی‌بازان را برای اسکورپیو به بالا‌ترین سطح ممکن برساند و نیز آستانه تحمل برای تجربه بازی‌کردن با آن را برای بازی‌بازان به پایین‌ترین حد برساند.

نکته قابل توجه دیگر در این گزارش این است که ۷۷ درصد از کسانی که به عنوان بازی‌باز شناخته می‌شوند، از وجود پلی‌استیشن ۴ آگاهی دارند و ۷۲ درصد از این جمعیت نیز از وجود ایکس‌باکس وان اطلاع دارند. این می‌تواند به این معنا باشد که این دو کنسول که واقعاً هم در بازار خوب درخشیدند، هنوز جای بیشتری برای شناخته شدن در بین بازی‌بازان دارند و شرکت‌های سونی و مایکروسافت هنوز هم می‌توانند بهترین محصول خود را به افراد بیشتری معرفی کنند و از فروش آن‌ها درآمد‌های بالا به دست بیاورند.

گزارش Nielsen همچنین بخشی برای قصد خرید کنسول‌ها در بین بازی‌بازان دارد که در این بخش، پلی‌استیشن ۴ (۲۱ درصد از افراد ۱۳ سال به بالا، قصد خرید آن را دارند) بیشترین آمار را دارد. در ادامه نیز ایکس‌باکس وان (۱۷ درصد)، نینتندو سوییچ (۱۶ درصد)، پلی‌استیشن ۴ پرو (۱۵ درصد) و ایکس‌باکس اسکورپیو (۱۳ درصد) قرار دارند.

موضوع کلیدی دیگری که این گزارش دارد، مقایسه فروش نسخه‌های فیزیکی بازی‌های رایانه‌ای با نسخه‌های دیجیتالی آن‌ها است. در حالی‌که بدون شک مصرف بازی‌های دیجیتالی رو به افزایش است، این گزارش نشان می‌دهد که برای بازی‌بازان که از ۱۳ سال به بالا سن دارند، نسخه فیزیکی بازی‌های رایانه‌ای هنوز محبوب‌تر است و بیشتر ترجیه داده می‌شود (۶۹ درصد از این افراد نسخه فیزیکی بازی‌ها را به نسخه دیحیتالی ترجیه می‌دهند). همانطور که انتظار می‌رفت محتویات دیجیتالی برای افرادی که از رایانه‌های شخصی استفاده می‌کنند، محبوبیت بیشتری دارند. ۷۵ درصد از پاسخ‌دهندگان به این نظر‌سنجی که از رایانه‌ها شخصی استفاده می‌کنند، نسخه‌های دیجیتالی را بیشتر ترجیه می‌دهند.

 گزارش Nielsen همچنین نشان می‌دهد که رایانه‌شخصی محبوب‌ترین پلتفرم برای زمانی‌ است که بازی‌بازان فرصت زیادی برای بازی کردن ندارند. درواقع این پلتفرم محبوب‌ترین پلتفرم برای زمان‌هایی است که وقت مناسب برای بازی‌کردن نیست و ممکن است افراد زمان زیادی برای آن نداشته باشند. این زمان‌ها معمولاً در طول هفته‌ها است که افراد مشغول دغدغه‌ها و کلیشه‌های روزمره خود هستند. ۲۶ درصد از بازی‌بازان اظهار کردند که آن‌ها در طول هفته‌های عادی بیشترین زمان را صرف بازی‌کردن با رایانه‌شخصی خود می‌کنند. پس از آن نیز پلی‌استیشن ۴/پلی‌استیشن ۴ پرو (۱۴ درصد) و ایکس باکس وان/ایکس‌باکس وان اس (۱۳ درصد) دومین و سومین پلفترم‌های محبوب در این زمینه هستند.

این گزارشات از مصاحبه با ۲۰۰۰ فرد (نیمی از آن‌ها آقایان و نیمی دیگر از بانوان بودند) و از طریق نظرسنجی‌های اینترنتی در نیمه اول سال ۲۰۱۷ (از ژانویه تا مارس) به‌دست آمده است. این گزارشات با اطمینان از نمایندگانی از جمعیت عمومی آمریکای شمالی و براساس داده‌ها آماری آمریکای شمالی به‌دست آمده است.

12345678910(2 رای, میانگین آرا 10٫00 از 10 )
Loading...

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید