موفقیت با یک حرکت | ۱۵ باسی که با یک ضربه کشته می شوند - گیمفا
موفقیت با یک حرکت | ۱۵ باسی که با یک ضربه کشته می شوند - گیمفا
موفقیت با یک حرکت | ۱۵ باسی که با یک ضربه کشته می شوند - گیمفا
موفقیت با یک حرکت | ۱۵ باسی که با یک ضربه کشته می شوند - گیمفا

موفقیت با یک حرکت | ۱۵ باسی که با یک ضربه کشته می شوند

امیرمهدی نامجو
۰۹:۰۰ ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
موفقیت با یک حرکت | ۱۵ باسی که با یک ضربه کشته می شوند - گیمفا

در بسیاری از بازی‌ها بخش مبارزه با باس‌ها یکی از جذاب‌ترین بخش‌های بازی است. عموماً باس‌ها دشمنان فوق العاده قوی هستند که باید مبارزه‌ای سخت را با آن‌ها پشت سر بگذارید و به هیچ وجه به راحتی شکست نمی‌خورند. در این میان باس‌هایی هم در بازی‌ها هستند که تنها با یک ضربه قابل کشته شدن هستند که در ادامه به بررسی این باس‌ها می‌پردازیم.

قبل از شروع مقاله، باید به این نکته توجه داشت که بیش‌تر باس‌های این لیست با وجود این که با یک ضربه کشته می‌شوند، عموماً باس‌های ساده‌ای نیستند و باید روند مشخص و حتی بسیار پیچیده‌ای را برای زدن همان یک ضربه طی کنید.

تذکر: باس‌های این لیست بر اساس عناوین انتخابی سایت Gamingbolt انتخاب شده‌اند ولی این متن مقاله ترجمه کلی آن سایت نیست. ضمناً لیست ترتیب خاصی ندارد. در ضمن ممکن است بخش‌هایی از مقاله، قسمت‌های کوچکی از داستان بازی را لو بدهند.

تمامی باس‌ها – Titan Souls

15 video game bosses tha can be one hit killed

Titan Souls

بله، درست خوانده‌اید؛ تمامی باس‌های بازی Titan Souls با یک ضربه کشته می‌شوند با این وجود، Titan Souls اصلاً بازی آسانی نیست، بلکه در عوض بازی بسیاری دشواری هم هست. این بازی که تا حدودی از سری Dark Souls نیز الهام گرفته است، بر مبنای این ایده طراحی شده است که تمامی باس‌های بازی با یک ضربه می‌میرند، اما اشتباه نکنید، شما هم با یک ضربه می‌میرید! علاوه بر این چالش اصلی بازی این است که آن یک ضربه را چه طور به باس بازی وارد کنید. باس‌های بازی تنها یک نقطه ضعف داشتند و وارد کردن ضربه به بخش‌های دیگر هیچ اثری نداشت؛ بنابراین باید طوری موقعیت سنجی می‌کردید که دقیقاً ضربه‌تان به همان نقطه ضعف باس (مثلاً چشمش) اصابت کند تا بتوانید باس را شکست دهید.

King Koopa \ BowserSuper Mario Bros

15 video game bosses tha can be one hit killed

Bowser

سری Super Mario Bros. یکی از موفق‌ترین فرنچایز های تاریخ بازی‌های ویدیویی است و در اکثر لیست‌های مختلفی که برای بازی‌ها تهیه می‌شوند، نماینده‌ای دارد. در این لیست نیز نماینده‌ی سری Bowser، اصلی‌ترین دشمن Mario است. Bowser را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین باس‌هایی دانست که با یک حرکت می‌توان او را شکست داد. در بخش رویارویی با او که روی پل است، یک تبر وجود دارد که با کمک آن می‌توان پل را قطع کرد و Bowser به درون مواد مذاب سقوط خواهد کرد. البته بعد از همه این‌ها، با جمله معروف “پرنسس در قلعه دیگری است” رو به رو می‌شوید و این Bowser خواهد بود که به شما خواهد خندید.

دوئل‌ها – Call of Juarez: Bound in Blood

15 video game bosses tha can be one hit killed

Duel in Call of Juarez: Bound in Blood

سری Call of Juarez یکی از عناوین جالبی است که با توجه به غرب وحشی ساخته شده است و اکثرشان نیز سیستم اکشن و GunPlay روان و خوبی داشته‌اند و تنها نسخه بد آن، سومین عنوان آن یعنی The Cartel است که از فضای غرب وحشی فاصله گرفت و بازی را به دنیای مدرن آورد. نسخه Bound in Blood هم مانند همه نسخه‌های این بازی به جز The Cartel در غرب وحشی روی می‌داد و مطمئناً یکی از جذاب‌ترین بخش‌های قابل پیاده سازی در عنوانی در غرب وحشی، دوئل‌ها هستند. دوئل‌ها که به نوعی حکم مبارزه با باس‌های بازی را داشتند، با یک ضربه سرنوشت را تعیین می‌کردند. هر کسی که در لحظه مشخص زودتر هفت تیر را بیرون بکشد و به حریف شلیک کند، برنده خواهد بود. این سیستم به خوبی در این سری پیاده شده است.

Kalle DemosThe Legend of Zelda: Wind Waker

15 video game bosses tha can be one hit killed

Kalle Demos

سری The Legend of Zelda یکی از موفق‌ترین فرنچایز های بازی‌های ویدیویی است و عنوان Wind Waker نیز یکی از بهترین عناوین این سری است. سری The Legend of Zelda راز و رمزهای بسیار زیادی را در دل خود دارد و روش شکست دادن باس Kalle Demos نیز یکی از آن‌هاست. این بازی به طور طبیعی با یک ضربه شکست نمی‌خورد و باید با او به طور معمولی مبارزه کنید اما ۱۴ سال بعد از انتشار بازی یعنی در سال ۲۰۱۶، یکی از طرفداران فهمید که این باس را می‌شود با یک ضربه هم شکست داد. قبل از این که در مورد این روش صحبت کنیم، باید به این نکته اشاره کرد که وجود چنین رازی و مخفی ماندن آن به مدت ۱۴ سال نشان از محتوای بسیاری بالای کشف نشده این سری دارد. برای کشتن این بازی، شما باید یک آب جادویی را بدست می‌آوردید. این آب به طور معمول در یکی از مأموریت‌های فرعی بازی برای افزایش تعداد قلب‌های سلامتی لینک استفاده می‌شد. به طرز عجیبی و در حالی که شاید کمتر کسی انتظارش را داشت، استفاده از این آب روی Kalle Demos باعث کشته شدن او با یک ضربه می‌شود. البته اگر بخواهیم بیش‌تر توجه کنیم، کشته شدن Kalle Demos که یک گیاه شیطانی بود با یک آب جادویی، با توجه به منطق و فضای کلی این سری، چندان هم دور از ذهن نیست.

باس آخر – The Legend of Zelda: Link’s Awakening

15 video game bosses tha can be one hit killed

The Shadow Nightmare

به طور کلی فرنچایز The Legend of Zelda سابقه طولانی در وجود باس‌های خلاقانه دارد. در بازی شما می‌توانستید یک بیل را با یک بومرنگ معاوضه کنید. بعد از این کار برای شکست دادن باس آخر بازی، اگر بومرنگ را به درستی پرتاب می‌کردید و به چشم باز باس برخورد می‌کرد، باس آخر بازی به راحتی و با یک ضربه کشته می‌شد.

Bed of ChaosDark Souls

15 video game bosses tha can be one hit killed

Bed of Chaos

سری Dark Souls به داشتن باس‌های سخت معروف است ولی با این حال این موضوع باعث نمی‌شود که این بازی در این لیست قرار نگیرد. باس Bed of Chaos با وجود این که در اصل با یک ضربه کشته می‌شود، اصلاً باس راحتی نیست. بخش اصلی باس در اصل یک حشره است که با یک ضربه نابود می‌شود. مسئله این جاست که گیاهی بسیار محکم و قوی با شاخه‌هایی نابود کننده روی این حشره را پوشانده است و برای رسیدن به آن باید بخش‌هایی از این گیاه را نابود کرد. در راه رسیدن به این بخش‌ها با ضربات سهمگین این گیاه و همچنین فرو ریختن زمین بازی رو به رو خواهید شد که باعث می‌شود رسیدن به حشره و زدن آن یک ضربه اصلاً کار راحتی نباشد.

AdamantoiseFinal Fantasy XV

15 video game bosses tha can be one hit killed

Adamantoise

کسانی که Final Fantasy XV را بازی کرده باشند و بعد از مدت زیادی بازی کردن و طی کردن بخش‌های مختلف، به این بازی فرعی رسیده باشند، احتمالاً از دیدن او در این لیست تعجب می‌کنند. این باس فوق العاده غول پیکر، به نوعی شبیه به لاک‌پشتی است که یک کوه را در پشت خود حمل می‌کند. میزان سلامتی این موجود فوق العاده بالاست و ضربه زدن به او نیز بخش خیلی کمی از سلامتی او را کم می‌کند که می‌تواند حتی باعث شود که مبارزه با او بیش از ۱۵ ساعت طول بکشد. پس این موجود در این لیست چه کار می‌کند؟ کشتن این موجود با یک ضربه از طریق آیتمی به نام Ring of Alterna ممکن است. این آیتم شانس خیلی کمی به ضربات شخصیت می‌دهد که بتواند با یک ضربه دشمن را Insta Kill کند یعنی با یک ضربه او را بکشد. این روش ربطی به این که میزان سلامتی دشمن چقدر است ندارد و در صورتی که از این آیتم استفاده کنید از نظر تئوری شانس کشتن این باس را با یک ضربه دارید. البته به احتمال خیلی زیاد با این روش هم این باس با یک ضربه نمی‌میرد ولی مدت زمان مبارزه از زمانی بیش از ۱۵ ساعت به کمتر از ۱ ساعت خواهد رسید و به هر حال با یک ضربه، چیزی نزدیک به ۱۰۰ درصد میزان سلامتی این بازی در آن واحد خالی خواهد شد.

Ancient WyvernDark Souls 3

15 video game bosses tha can be one hit killed

Ancient Wyvern

این باس شاید در نگاه اول فوق العاده سخت به نظر برسد. هر ضربه‌ای که به این باس بزنید بخش خیلی کمی از سلامتی او را کم می‌کند و در لحظه اول به نظر می‌رسد که کشتن این باس چند ساعت زمان بخواهد ولی در اصل می‌شود او را با یک ضربه کشت. برای این کار باید از مسیر مشخص در محیط مبارزه با باس عبور کنید و به نقطه‌ای بالای سر او برسید. بعد از آن با پریدن روی سر باس با یک ضربه می‌توانید کار او را تمام کنید. البته توجه کنید که به دلیل دشمنان فوق العاده سر سختی که در مسیر رسیدن به این باس وجود دارند، کشتن این باس همچنان کار راحتی نیست و برای رسیدن به بالای سر او باید دشمنان سرسختی را پشت سر بگذارید.

Pontiff SulyvahnDark Souls 3

15 video game bosses tha can be one hit killed

Pontiff Sulyvahn

Pontiff Sulyvahn به عقیده تعدادی از بازیکنان یکی از باس‌های سخت Dark Souls 3 است. هر چند این باس اگر شخصیتتان را خیلی قوی کرده باشید، خیلی هم مشکل ساز نخواهد بود ولی به هر حال به دلیل این که از نیمه مبارزه به نوعی تبدیل به دو باس می‌شود، کار کمی سخت خواهد بود. اصولاً هم این باس برای کشته شدن با یک ضربه طراحی نشده ولی به هر حال کشتن او به این روش ممکن است. با استفاده از آیتم‌های Dragon Torso و Red Tear Stone Ring، تقویت شخصیت با استفاده از سلاح Morion Blade و همین طور Sunlight Sword و با استفاده از قابلیت ویژه سلاح Yohrm’s Great Machete به قدری حاصل ضربه خروجی را بالا می‌برد که این باس سرسخت با یک ضربه کشته خواهد شد. هر جند این روش و استفاده از این آیتم‌ها کمی پیچیده است و چندین کار دیگر هم برای انجام آن لازم است و نیاز به زمان بندی دقیقی برای حمله دارد ولی به هر حال راهی هوشمندانه برای کشتن این باس سرسخت با یک ضربه است.

IwajiraBorderlands: The Pre-Sequel

15 video game bosses tha can be one hit killed

Iwajira

سری Borderlands به دلیل ساختار بسیار گسترده خود از جمله عناوینی است که می‌توان شیوه‌های عجیب و غریبی برای پیش برد کارها را در آن کشف کرد. یکی از راه‌های وارد آوردن آسیب‌های بسیار سهمگین به دشمنان، استفاده از توانایی هایست که به عنوان ضریب (Multiplier) در میزان ضربه وارده عمل می‌کنند و عملاً استفاده از چند تا از آن‌ها ضربه را چندین برابر قوی می‌کند. باس Iwajira را می‌شود با چنین روش‌هایی به راحتی از پا در آورد. برای این کار شما باید از سلاح The Inflammable Shooting Star استفاده کنید و همچنین باید از شخصیت Nisha استفاده کنید و سطح سوم قابلیتی که قدرت هر ضربه Melee (با سلاح سرد) را بعد از کشتن دشمنان ۱۶۰ درصد افزایش می‌دهد، استفاده کنید. با کشتن چند دشمن و افزایش قدرت به میزان ۱۶۰ درصد بعد از کشتن هر کدام و هنگامی که سپر شما قدرتش تمام می‌شود، می‌توانید یک ضربه فوق العاده قوی به این باس وارد کنید و با یک ضربه او را از بین ببرید.

MargawaCall of Duty: Black Ops 3 Zombie

15 video game bosses tha can be one hit killed

Margawa

اول از همه باید گفت که Margawa در بخش زامبی بازی Call of Duty: Black Ops 3 یک باس نیست و بارها با آن رو به رو خواهید شد ولی با این حال دشمن سرسختی است و کشتن آن با یک ضربه نیز شیوه جالبی دارد که به دلیل پاداش نسبتاً بالای کشتن این دشمن، می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. برای این کار باید آیتم Pop Shock که یکی از GobbleGum های بخش زامبی بازی است را از یکی از مکان‌های موجود در بازی تهیه کرده و سپس دو بار به این دشمن به طور Melee و با ضربه از راه نزدیک حمله کنید. البته در اصل این روش با دو ضربه این موجود را نابود می‌کند ولی به هر حال از آن جایی که این موجود خیلی سخت نابود می‌شود و با این روش می‌توان خیلی سریع Margawa را شکست داد، در این لیست قرار گرفته است.

The EndMetal Gear Solid 3: Snake Eater

15 video game bosses tha can be one hit killed

The End

بازی Metal Gear Solid 3 قطعاً عنوانی بسیار عالی و فوق العاده است و مکانیک‌های گیم پلی آن نیز بسیار جالب توجه هستند. یکی از همین‌ها شیوه شکست دادن باس The End است که بسیار جالب است. یک روش که کشتن معمولی او در طول مبارزه است و البته در راه رسیدن به وی باید به سختی پیشروی کنید زیرا تواناییش در مبارزه با تک تیرانداز بسیار بالا است؛ اما دو راه خلاقانه برای کشتن او وجود دارد. راه اول این است که تاریخ کنسول را به یک هفته بعد تغییر دهید. در این صورت The End به دلیل کهولت سن خواهد مرد! در این روش به نوعی شما حتی یک ضربه هم به او نزده‌اید. راه دوم مربوط به یکی از مراحل قبلی می‌شود. اگر دقت عمل بالایی داشته باشید، در مرحله Ponizovje Warehoues او را مشاهده خواهید کرد. می‌توانید با استفاده از یک سلاح تک تیرانداز، به خوبی وی را هدف گرفته و از بین ببرید و قبل از رسیدن به باس فایت واقعی، The End کشته خواهد شد.

Ancient DragonsThe Elder Scrolls V: Skyrim

15 video game bosses tha can be one hit killed

Ancient Dragons – Skyrim

اسکایریم یکی از بهترین بازی‌های Open World چند سال اخیر است و بازیباز می‌تواند کارهای بسیاری زیاد و گوناگونی را در بازی انجام دهد. اژدهایان یکی از قوی‌ترین موجودات اسکایریم هستند و در اوایل بازی به راحتی می‌توانند کار را به شدت سخت و دشوار کنند. با این حال با پیشرفت در بازی می‌توان به قدرتی رسید که آن‌ها را با یک ضربه کشت. برای این کار باید به شدت در زمینه حرکات مخفیانه شخصیت خود را قوی کنید تا ضرباتی که در حالت مخفی وارد می‌کند، قوی بشوند. حال با داشتن یک تیر و کمان قوی و شلیک به اژدها در حالتی که مخفی شده‌اید، می‌توانید با یک ضربه آن‌ها را از پای در آورید. با این روش تقریباً هر دشمنی در بازی قابل نابود کردن با یک ضربه است.

The DidactHalo 4

15 video game bosses tha can be one hit killed

The Didact

Didact در اصل دشمن اصلی در بازی Halo 4 محسوب می‌شود و دلیل اصلی مبارزات پرشمار شما در طول بازی است ولی کشتن او خیلی راحت است و آن‌ هم نه با روش‌های عجیب و غریب بلکه از طریق خود داستان بازی پیش می‌رود. در آخر بازی، Cortana که هوش مصنوعی همراه Master Chief است، Didact را مهار کرده و Master Chief باید خیلی راحت یک نارنجک را در کنار Didact قرار دهد و به همین راحتی کار او تمام می‌شود. قطعاً پیشروی در مراحل بازی و رسیدن به این باس، خیلی سخت‌تر از کشتن او است.

LucienFable 2

15 video game bosses tha can be one hit killed

Lucien

Lucien یکی از افرادی است که در طول بازی Fable 2 بلاهای بسیاری سر شخصیت اصلی می‌آورد و حتی خانواده او را می‌کشد و به خاطر همه این وضعیت، خیلی‌ها از طرفداران فکر می‌کردند که در نبرد با او با دشواری بسیاری رو به رو می‌شوند ولی اصلاً این طور نیست. در آخر، شما به راحتی با یک گلوله کار او را تمام می‌کند. گله و شکایت طرفداران از این اتفاق به قدری بود که حتی در Fable 3 نیز در بخشی از بازی که می‌توانید یکی از باس‌ها را به راحتی بکشید، به گونه‌ای به این واقعه در Fable 2 اشاره‌ای می‌شود.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

موفقیت با یک حرکت | ۱۵ باسی که با یک ضربه کشته می شوند - گیمفا
موفقیت با یک حرکت | ۱۵ باسی که با یک ضربه کشته می شوند - گیمفا
موفقیت با یک حرکت | ۱۵ باسی که با یک ضربه کشته می شوند - گیمفا
موفقیت با یک حرکت | ۱۵ باسی که با یک ضربه کشته می شوند - گیمفا
موفقیت با یک حرکت | ۱۵ باسی که با یک ضربه کشته می شوند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • AKBAROF گفت:

    باس فایتی که به یه حرکت کشته بشه باس فایت نیست

  • firefly گفت:

    من تا باس pontiff sulyvahn رو بکشم فک کنم ۲۰ ۲۵ بار کشته شدم.

    • vergil2max گفت:

      witcher.ps4
      اگه لولتون پایین بشه که ۲۰ بار روی شاخش.دی. 😀
      بهترین راه شکست دادن این باس داشتن یک سپر مناسب و یک شمشیر قوی و لول هم هر چی بالاتر بهتر.
      اصلا فکرشم نمیکردم این باس قدرتمند را توی این لیست ببینم.باس Pontiff Sulyvahn چهررمین باس قوی دارک سولز ۳(بدون dlc) و جز محدود باس های که بیش از ۵ دفعه ازش شکست خودم اونم منی که باس اخر را توی کمتر ۵ دفعه شکست دادم.البته لولمو دقیق یادم نیست اما پایین بود شاید ۷۰ یا ۶۰ بود.
      بنظرم اگه بشه این باس قوی را با یک ضربه کشت پس باید بشه بیشتر باس ها دارک سولز ۳ را هم کشت.کجا هستن!دیده نمیشن… 😀 به جاش بهتر بود اسم باس Yhorm the Giant اورده میشد چون با یکی دو ضربه شکست میخوره.
      با تشکر

  • Alireza_yoo گفت:

    باس پانیفت سالیوان نمیدونسم اینجوری بود دفعه دوم زدمش ولی با بدبختی با لول نود واقعا شیوه ی جالبی هست ممنون بابت مقاله خسته نباشید

  • Inside1990 گفت:

    آیا میدانستید با حالت God Mod توی ترینرهای pc میتوان همه ی باس ها را با یک حرکت کشت ?:-)
    البته حرکت کثیفیه و کل لذت بازی رو تباه میکنه :no:

  • the last of us گفت:

    باس فات باید سخت باشه. :evilgrin:

  • saeed rahimi گفت:

    معذرت میخوام بابت اسپویل اگه دوستان کسی دارک سولز۳ رو آنلاین بازی میکنه اگه تمایل داشتین بیاین تلگرام بنده یه تیم بزنیم آفر درو کنیمSaeedrahimisadegh@

  • PersianGamers گفت:

    جالبه، چند وقت پیش کلیپی دیدم که نشون می داد در متال گیر میشه quiet رو با یه ضربه لگد(!) شکت داد!! ?:-) 😯
    حالا که این مقاله رو دیدم دوباره این موضوع نظرم رو جلب کرد :inlove:
    این اقدامات به نظرم نیاز به حوصله و تمرکز زیادی داره، اما…
    خُب یه جورایی ارزشش رو داره 😛 چون جنبه چالشی بالایی داره 🙂

  • 00Pc Gamer00 گفت:

    تو بازی batman arkham origins هم همون احمقه که شوکر داشت با یه ضربه پوکید

  • alipower گفت:

    دوستان فاینال فانتیزی خیلی قشنگه
    یکی از بهترین انحصاری هایی که تا الان بازی کردم روی پلی ۴
    البته روی ایکس باکس هم هستش

    حتما بازی کنید
    خیلی قنشگه

  • ARMAN گفت:

    یاد دوئل های call of juares به خیر
    خدا کنه جدیدش ساخته شه
    دلم تنگ شده واسه این بازی

  • Hey_You گفت:

    با سلام و عرض خسته نباشید. ممنون از زمانی که برای نوشتن مقاله گذاشتین. چند نکته بود که گفتم عرض کنم خدمتتون. ترجیح میدم بازم وارد همون بحث قبلی نشم. فقط یه اشاره ای میکنم و رد میشم. تعداد مقالات برترتون مثل قارچ رشد کرده و روز به روز هم عجیب و غریب تر میشه. مثل همین مقاله. دقیقا همونی شد که چند ماه پیش گفتم و از طرف همه محکوم شدم.تقریبا هرروز یه دونه مقاله برتر رو دارین و حتی دیده شده که در یک روز دوتا مقاله داشتین…
    بخش دیگه راجع به محتوای مقالتونه. بعضی از موارد کاملا از بیخ و بن غاطه. مثلا گزینه پونتیف سلیوان واقعا عجیبه. شما ۵ ماده مورد نیاز رو نام بردین و بعدش گفتین اگه همه چیز ردیف باشه وبازیکن هم قوی باشه اونوقت میشه با ضربه طرفو کشت! با این حسابی که شما کردین عملا هر باسی تو سری سولز بورن قابل کشتنه. همین باس کلریک بیست رو میشه با یک عدد تیر (دقت کنید یک عدد تیر) کشت. چون میشه اینقدر قوی شد که با یک ضربه کشت این باس رو. همین سیستم برای بقیه باسها هم قابل تعمیم دادنه. به نظرم واقعا قرار دادن این باس توی این لیست غلطه. دقیقا همینو به فاینال فانتزی هم میشه تعمیم داد. همینطور اژدها در اسکایریم.
    صحبت من اینه که حداقل اگه مقاله رو کار میکنین اطلاعات درست تر و بهتری داخلش قرار بدین. احتمال اینکه این نظر هم ثبت نشه زیاده چون کلا نظرا به سمت من منفیه. اما مشکل اینه که همه فکر میکنن من دارم بهشون توهین میکنم. من فقط دارم انتقاد میکنم و امیدوارم توجه بشه بهش. همین که خود شما نظرو ببینین و ثبتش هم نکنین برای من کافیه. فقط یادتون باشه که من توهین نکردم و دارم توضیح میدم. موفق باشید.

    • سلام.
      اول این که ابتدا ذکر شده که ترجمه نیست. فقط عنوان بازی ها از سایت Gamingbolt نوشته شده و مطلب داخلی آن ها ترجمه نیست. طبیعتا به دلیل شکل کلی مقاله شباهتی پیش می آید ولی ترجمه مقاله سایت Gamingbolt نیست.
      مسئله بعدی در مورد Pontiff Sulyvahn، درست است که اگر شخصیت ها را خیلی قوی کنید، شاید بشود باس ها را به این شکل کشت ولی اکثر باس ها را نمی توان به این شکل کشت. در کنار این Pontiff Sulyvahn جزو باس های چالش برانگیز بازی است و میزان سلامتی نسبتا بالایی هم دارد که در حد مقایسه با Cleric Beast که باس اول bloodborne است نیست. طبیعتا با یک چنین ست قوی باس اول Dark Souls 3 هم به راحتی کشته می شود. مسئله این است که Pontiff Sulyvahn باس ضعیفی نبوده. شیوه کشتن این باس ها به صورت Overpower کردن شخصیت اصلی و لول آپ تا آخرین سطح ممکن و سپس کشتن نبوده. بلکه با یک لول متعادل و ترکیب خاصی از سلاح ها قابل اجراست.
      در مورد فاینال فانتزی هم که از آن جایی که این باس طراحی شده تا به گفته خود سازنده ۷۲ ساعت زمان ببرد! و البته در روش های معمول نه این عدد ولی همچنان عدد بالای ۱۵ ساعت ثبت شده است و تقریبا ضربه ها روی باس اثر ندارند، به دلیل این که امکان کشته شدن چنین باس سختی با یکی از آیتم های بازی با یک ضربه وجود دارد، در لیست قرار گرفته است.
      برای اژدها ها در اسکایریم هم، چنین وضعیتی حاکم است. این اژدهایان طراحی شده بودند تا سخت ترین دشمنان بازی باشند و کشف روشی بدون استفاده از باگ و… که بتوان آن ها را با یک ضربه کشت، شایستگی قرار گرفتن در لیست را دارد.
      در مورد ترتیب انتشار مقالات، این بخش در اختیار من نیست که اظهار نظر کنم ولی مثلا بین ۲۵ مقاله اخیر، ۵ یا ۶ مقاله ده برتر وجود دارد که خیلی هم این به این شکل که هر روز منتشر بشود نیست
      با تشکر از انتقادتان.

  • Hey_You گفت:

    راستی مقالتون هم که ترجمست. یادمه سردبیر محترمتون دائما تاکید میکرد که ما عمرا ما ترجمه نمیکنیم از منابع خارجی…

  • all pacino گفت:

    گیمر قدیمی ها بازی gun خاطرشون هست باس فایت آخرش خداوکیل با دینامیت میزدیش فایده نداشت به اون میگفتن باس فایت باید ۳ ساعت روش فکر میکرد تا یه راهی پیدا کنی یه ضربه بهش بزنی یادش به خیر زمان خودش خدا بود

  • S4LEH گفت:

    مقاله جالب بود ممنون از نویسنده عزیز 🙂

  • Kh-88-k1ng گفت:

    امسال ساله دوس داران غرب وحشیه(چی گفتم/: )
    ولی خب کلا از این دوره از تاریخ خیلی خوشم میاد تو بازی ها ایده های جالبی میشه روش پیاده کرد
    رد دد ٢
    کالاف جوارز جدید(البت هنوز قطعی نیست)
    چه شوووود

  • omid.ba گفت:

    عموما باسهایی که با یه ضربه کشته میشن چهره خوفناکی هم دارن تا کسی به ذهنش هم نرسه که میشه با یه ضربه کشتش.به شخصه سر کشتن ancient wyvern قبل از اینکه قلقش. رو بفهمم پیر شدم.
    ……………………….
    دوستان یه سوال.
    بازی homefront the revolution رو کسی بازی کرده؟
    توی تخفیفات اروپا شده ۱۳ پوند میخواستم بخرمش.شنیدم مشکلات افت فریم توی اپدیتا تا حد زیادی بهتر شده ولی داستان و گیم پلی رو نمیدونم چجوره.به نظر شما ارزش ۱۳ پوند (حدودا ۶۵ هزار تومن ) رو داره؟

  • Mr.surprise گفت:

    کیت هرینسون تو infinity warfare رو هم خیلی راحت از طریق هوش مصنوعی میکشه خیلیم مزخرف… تقریبا تمام بازی از پشت تلویزیونایه بازی این شخصیتو میبینین اخرشم یه ربات میکشتش

  • enriqo307 گفت:

    یه بازی یادتون رفت 😎
    Resident evil 4
    همه باس ها با یه گلوله RPG کشته میشن

  • مقاله عالی بود ممنون آقای نامجو
    سایتاما هم خیلی به مقاله میخورد 😀

  • supernatural گفت:

    آخرین باسه اویل ۷ هم خیلی راحت بود…میتونه جز این لیست باشه.

  • Pooya S.A گفت:

    به نظرم سخت ترین boss که اینجا گذاشتین Bed Of Chaos هستش

موفقیت با یک حرکت | ۱۵ باسی که با یک ضربه کشته می شوند - گیمفا
موفقیت با یک حرکت | ۱۵ باسی که با یک ضربه کشته می شوند - گیمفا