پیام تشکر کارگردان Persona 5 از هواداران غربی | خداحافظی از سری Persona - گیمفا
پیام تشکر کارگردان Persona 5 از هواداران غربی | خداحافظی از سری Persona - گیمفا
پیام تشکر کارگردان Persona 5 از هواداران غربی | خداحافظی از سری Persona - گیمفا
پیام تشکر کارگردان Persona 5 از هواداران غربی | خداحافظی از سری Persona - گیمفا
پیام تشکر کارگردان Persona 5 از هواداران غربی | خداحافظی از سری Persona - گیمفا
پیام تشکر کارگردان Persona 5 از هواداران غربی | خداحافظی از سری Persona - گیمفا

پیام تشکر کارگردان Persona 5 از هواداران غربی | خداحافظی از سری Persona

علی سالمی
۱۷:۵۰ ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
پیام تشکر کارگردان Persona 5 از هواداران غربی | خداحافظی از سری Persona - گیمفا

کارگردان عنوان Persona 5، آقای کاتسورا هاشینو (Katsura Hashino)، طی پیامی در بلاگ رسمی پلی‌استیشن، از هواداران این عنوان در اروپا و آمریکای شمالی برای واکنش مثبت آن‌ها نسبت به Persona 5، تشکر نمود.

این پیام با طراحی از شخصیت اصلی، Ann و Morgana، که توسط طراح اصلی این عنوان آقای شیگنوزی سوجیما (Shigenori Soejima) کشیده شده، همراه بود. این عکس در انتهای مطلب قابل روئیت است. در ادامه می‌توانید متن پیام آقای هاشینو را مطالعه کنید.

«به عنوان یک سازنده، من از شنیدن این خبر که بازیکنان خارجی بسیاری مشغول انجام Persona 5 بوده، بی‌اندازه خوشحال هستم. حقیقتش را بگویم، بسیار سخت است که محبوبیت این عنوان را در کشور‌های غربی بسنجیم، وقتی که ما، تیم سازنده در ژاپن بوده و نمی‌توانیم نظرات و بحث‌های هواداران را ببینیم. عالی می‌شد اگر می‌توانستیم با هواداران خارجی خود تعامل داشته باشیم، اما متاسفانه من در یک اتاق بازیسازی کوچک اسیر بوده و با صدای بلند مشغول خوردن رامن آماده هستم (خندیدن). Persona 5 یک داستان بسیار «ژاپنی» با بعضی جنبه‌های سیاسی است، پس من حتی نمی‌توانم واکنش بازیکنان غربی به آن را تصور کنم. هرچند، زمانی که ما مشغول ساخت بازی بودیم، من می‌دانستم که Persona 5 عنوان بسیار مورد انتظاری توسط بازیکنان غربی است، پس خیلی کنجکاو بودم تا بدانم که داستان آن (در غرب) چگونه ارزیابی می‌شود.

داریم کمی از موضوع اصلی دور می‌شویم، اما به نظر من داستان‌های ابرقهرمانی ژاپنی اکثرا در مورد مبارزه با مهاجمان خارجی هستند، در حالی که در غرب، این داستان‌های بر روی مبارزه با شخصیت‌های منفی و خلافکارانی تمرکز دارند، که از درون جامعه به وجود آمده‌اند. (در داستان‌های غربی) حسی وجود دارد که جامعه مسئول به وجود آمدن این شیطان است، و چنین پیش‌زمینه داستانی قوه تخیل مخاطبان را بیشتر به بازی می‌گیرید، زیرا آن‌ها با خود فکر می‌کنند «ممکن بود این شخصیت منفی خود من باشم». به عنوان مثال، آیا شخصیت جوکر در سری مجموعه‌های بتمن گاهی اوقات مطالبی را بیان نمی‌کند که به نظرات شما نزدیک است؟

Persona 5 نیز عنوان ابرقهرمانی بوده که در آن با شیاطین به وجود آمده از درون جامعه مبارزه می‌کنید، پس من فکر می‌کردم که ممکن است واکنش‌ها به آن، نسبت به عناوین قبلی متفاوت باشد. البته، ممکن بود داستان بسیار بد بیان شده باشد و مورد انتقاد قرار بگیرد، پس من همزمان هم هیجان داشتم و هم نگران بودم. از آنجایی که بازی در غرب عرضه شده است، من دوست دارم تا در آینده نگاهی دوباره به این عنوان داشته باشم، و پس از دریافت بازخورد هواداران غربی ببینم که – تجربه آن‌ها با گیم‌پلی به چه صورت بوده، چه حسی داشتند و موارد دیگر. من امیدوارم که داستان Persona 5 تاثیرات ماندگاری بر روی تمامی کسانی که آن تجربه کرده‌اند، بگذارد. مهم نیست که در آینده بر روی چه پروژه‌ای کار می‌کنم، من عاشق ساخت عناوین نقش‌آفرینی هستم که در کنار تکان دهنده بودن، جدا از تفاوت‌های فرهنگی برای همگان نیز قابل ارتباط و درک باشند – در حقیقت، من در این لحظه بیش از هرچیزی علاقه دارم تا این بخش‌ها را (در پروژه‌های بعدی خود) تقویت کنم.

سال گذشته با رسیدن به ۲۰ سالگی سری Persona، من توسعه این سری را به جانشینان خود داده، و آغاز پروژه جدید نقش‌آفرینی خود را که در یک دنیای فانتزی اتفاق خواهد افتاد، اعلام کردم. چه عناوینی همانند سری Persona یا Shin Megami Tensei باشند که در عصر مدرن اتفاق افتاده، و چه عنوانی باشد که در یک دنیای فانتزی جدید قرار گرفته است، من برنامه دارم تا بازی‌های طراحی کنم که در آن، بازیکنان در نقش شخصیت‌های قابل ارتباطی نقش‌آفرینی کرده، و (در نهایت) سفری را (با این شخصیت‌ها) تجربه نموده که منجر به بازنگری در وجود خودشان شده و تجربه‌ای بسیار با ارزش را برای آنان فراهم می‌آورد.

این تلاش‌ها تنها به واسطه بازخورد‌های مثبتی که ما از جانب هواداران سری Persona و دیگر عناوین نقش‌آفرینی شرکت Atlus -نه تنها درون ژاپن، بلکه از سراسر دنیا- دریافت می‌کنیم، ممکن شده است. من قدردان حمایت‌های شما از جدیدترین نسخه سری Persona هستم، و امیدوارم همگان از عناوین نقش‌آفرینی آینده شرکت Atlus، لذت ببرند.»

عنوان Persona 5 هم‌اکنون بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۳ و پلی‌استیشن ۴ قابل دسترسی است.

پیام تشکر کارگردان Persona 5 از هواداران غربی | خداحافظی از سری Persona - گیمفا

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پیام تشکر کارگردان Persona 5 از هواداران غربی | خداحافظی از سری Persona - گیمفا
پیام تشکر کارگردان Persona 5 از هواداران غربی | خداحافظی از سری Persona - گیمفا
پیام تشکر کارگردان Persona 5 از هواداران غربی | خداحافظی از سری Persona - گیمفا
پیام تشکر کارگردان Persona 5 از هواداران غربی | خداحافظی از سری Persona - گیمفا
پیام تشکر کارگردان Persona 5 از هواداران غربی | خداحافظی از سری Persona - گیمفا
پیام تشکر کارگردان Persona 5 از هواداران غربی | خداحافظی از سری Persona - گیمفا
پیام تشکر کارگردان Persona 5 از هواداران غربی | خداحافظی از سری Persona - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

پیام تشکر کارگردان Persona 5 از هواداران غربی | خداحافظی از سری Persona - گیمفا